bkvtablak
Autóbusz táblák
 
Trolibusz táblák
 
Villamostáblák
 
Általános utastájékoztató táblák és egyéb ágazatok
 
12 - 13A

12

Sablonos kivitelű fém duplaoldalas, a 70-es évek végéről

Fém duplaoldalas tábla (szitázott) a 70-es évek végéről. táblarétegek alól került elő.

Évjárat: 1986. január (jelöli ekkor indult 114-est) - október (9-es villamos megszüntetése). Az autóbuszok kétirányú körforgalomban közlekedtek, de ezt nem tüntették fel a táblákon.

Belső oldal: A Sallai Imre utca megállóban véletlenül 12-es szerepel a gyorsjárat helyett.

Évjárat: 1987. január (153 -> 153 , 139-es beindítása) - december (139-es beindítása)

Belső oldal: Csak átszállási változások: a 153-as helyett 1987 januárjától 153-as közlekedik, szintén új járat a 139-es és a 16A-t felváltó 116-os. 1986 október végén megszűnt a 9-es villamos, ezt kiszedték a Fehérvári útnál, valamint korrigálták a Sallai Imre utcánál a 12-est pirosra.

Évjárat: 1988. június (J járat megszüntetése) - 1989. március (16,116-os felváltása az új Várbusszal)

Belső oldal: Januárban megszűnt a 12, 12A, júniusban pedig a J járat. A Boráros térnél és a Sallai Imre utcánál (ismét) hibásan saját magát tünteti fel átszállásként. 1987 decemberétől elindult a 139-es járat, ez vastagabb betűkkel szerepel a Hegyalja útnál és a Déli pályaudvarnál (a 139-est pedig érthetetlen okokból letörölték). A Villányi útnál a 40-es helyett 40-est írtak.

Évjárat: 1989 első fele. A tábla azért is lehet ilyen szép állapotú, mert 1989. szeptember hónapjában a Nagykörúti szakasz megszűnt,ezzel együtt a körforgalmi jelleg is, tehát keveset volt forgalomban.

Külső oldal: A Karolina út feliratok feljebb kerültek.

Belső oldal: A 139-est ismét feltüntették a Déli pályaudvarnál. Két másik lényegtelen módosítás történt: a Villányi útnál a 40-es helyett ismét 40-es van írva, a Török utcánál viszont a 84-est hibásan feketével szitázták. Királyhágó utca megálló kötőjel nélküli írásmódja.-

Évjárat: 1989. szeptember

Külső oldal: A körforgalomjelleg megszűnt.

Belső oldal: Mivel az ellenkező irányt jelöli, az összehasonlítást nem tudtam elvégezni.

1994. február és március hónapban kísérleti jelleggel néhány vonalra (1,11,12,57,61É,78É,86,136,257,297) jelent meg ez a tojáslogós balos széria, kék színben szitázva, angol és német nyelvű tájékoztatóval.

Külső oldal: Helvetica karakterekkel

Belső oldal: Megszűnt járatok: 1,5,41E,84,172. Új járatok: 41,84,105. Rövidültek: 4,4,54.

1995 augusztusától a buszok már a Moszkva térig sem jártak ki, az Alkotás utca lett az új végállomás.

Évjárat: 1995. július (előre legyártva a változásra)

Külső oldal: Az új végállomás is egyedi betűtípus. A ráfirkált F betű a kiadó Fürst garázsra utal.

Belső oldal: Megállóváltozás nem történt. Az Alkotás utcához kézzel lett berajzolva a 139-es.

Évjárat: 1998, egy augusztusól szeptember végéig tartó vágányzár miatt a 61-es villamos nem közlekedett teljes útvonalán.

Külső oldal: A budai végállomás helyén tájékoztató matrica.

Belső oldal: Az Alkotás utca irányában két új megálló ideiglenesen: Hegyalja út, Csörsz utca, valamint végleges jeleggel az Ortopéd klinika megálló neve Országos Vérellátó lett. A logó aljába Rt. felirat került.

Évjárat: 1999

Külső oldal: A végállomások betűtípusának változása: Alkotás utca régi típusú hagyományos, de kisebb méretben. Boráros tér: érdekes szerkesztés: az első két betű (BO) és a másik O betű régi típusú de kisebb méret, míg a többi betű vékonyabb típus.

Belső oldal: Vékony betűs lista és új típusú tojáslogó. A vágányzár befejeztével az ideiglenes megállók megszűntek. Új járat a tétény-busz, valamint a Budaörsi útnál feltüntették a 139-est.

Évjárat: 2001. május (172-es beindítása)

Belső oldal: Törölték a 2000 áprilisában megszűnő 10-es járatot, valamint a Budaörsi útnál a legutóbb fölöslegesen beszerkesztett 139-est is. Új járat a 172-es.

Évjárat: 2003 - 2004 fordulóján

Külső oldal: Kisebb betűméret.

Belső oldal: Új járatok: 118-as villamos (2003. szeptember), 40E (2002. május), 140E (2003. szeptember), Újbuda-busz (2003. október)

Évjárat: 2006. augusztus vége, puha műanyag

Belső oldal: "Kapcsolatok" helyett "lehetőségek" kifejezés használata. Érdekessége, hogy a logó még mindig középen helyezkedik el. A 4-es metró építésével összefüggően augusztus végétől a Fehérvári úton vágányzár volt, ezért a 18, 118-as villamosok a Csóka utcáig jártak, ezért törölték - illetve áthelyezték átszállásukat a Kosztolányi Dezső térhez. Új, ideiglenes járat a 18A villamos Savoya park - Kanizsai utca között.

Évjárat: 2008 közepe. Duplaoldalas tábla, digitális nyomtatássalm nagyobb betűkkel.

Az új paraméterkönyv bevezetésétől, 2008. augusztus 21-től 212-es jelzést kapott és útvonala az Apor Vilmos térig hosszabbodott.

12A

Fém duplaoldalas:

Évjárat1978. szeptember, a Margit-híd felújítása, átépítése után (Szigeti bejáró megállóhely már nincs).

Belső oldal: Az 1979 év végéig alkalmazott régi típusú piktogramokkal. Jelöli még az összes 80-as évek elején megszűnt vagy megváltozott járatot (11A, 43A, 60A, 109, Boráros téri 154-es).

1981-82 körüli fém duplaoldalas. Az O.betű a kiadó garázsra, Óbuda Üzemegységre utal.

Évjárat: 1984. augusztus - 1986. november (a 84-es helyett már 84-es közlekedik, de a 16A járat még létezik)

Külső oldal: A Boráros tér felirat közelebb került a járatszámhoz.

Belső oldal: Megállóváltozás nem történt.

A járat 1988 januárjában a nagykörúti forgalmi torlódásokra hivatkozva megszűnt.

12

1981-82 körüli fém duplaoldalas. Az O.betű a kiadó garázsra, Óbuda üzemegységre utal. 

Évjárat: 1981. május (4A járat beindítása) - 1983. február (6-os megszüntetése)

A vékony vonalas táblázat miatt valószínűbb az 1982 végi-1983 eleji évjárat

Külső oldal: A korai gyorsjárati táblákra jellemző nagyobb piros kerettel készült.

A járat 1987.12.31-én üzemzárással a nagykörúti forgalmi torlódásokra hivatkozva megszűnt.

13

Évjárat: 1989. február, a környéki díjszabás bevezetésekor.

Évjárat: 1994 második fele. Első tojáslogós. A dátumot a csík típusából lehet tudni. A korszakban előfordultak dátum nélküli táblák is.

Belső oldal: A balos által jelölt irányhoz viszonyítva egy megálló átnevezés (megálló áthelyezése miatt) történt: Balatoni út -> Diósd, törökbálinti elágazás.

Évjárat: 1997 első fele, puha műanyag, a csík iránya megfordult és lekerekített sarkú lett.

Belső oldal: A garázsra és korszakra jellemzően Kelenföld felirattal ellátva. Diósd felé törölték az átszállásokat. A logó kissé félredőlt.

Évjárat: 1998. február (leszállóhely megállóhellyé minősítése)

Külső oldal: A járatszám összenyomott Helvetica típus lett. .A feliratok régi típussal, de vékonyabbal szedve.

Belső oldal: Vékony betűs megállólista a korszakra jellemző vastag járatszámmal, új típusú tojáslogóval. Az Angeli utca végállomáson a korábbi leszállóhelyet megállóhellyé minősítették át.

FÉNYKÉPET KERESEK JOBB ÁLLAPOTÚ TÁBLÁRÓL!

Évjárat: 2000. július, a csík iránya ellentétes

Külső oldal: A buszok végállomása ekkor a Camponához került (az Angeli utca és Barackos út közötti szakaszt a továbbiakban már csak a 13A szolgálta ki). A korszakra jellemzően az új logós táblák betűihez hasonló típussal és kis járatszámmal készült. A csapágy gyár szóközzel elválasztva.

Belső oldal: Megszűnt a 113-as és a 101-es autóbusz. Immár pontosabb tájékoztatást kapunk a határátlépésről.

Évjárat: 2002. február 1. (a Gyár utca helyett a Homokbánya utcán közlekedik)

Külső oldal: A Csapágygyár ismét egybe lett írva.

Belső oldal: A korszakra jellemzően a logó helyére került a határátlépésről tájékoztató szöveg. Diósd önkormányzatával kötött megállapodás értelmében módosított útvonalon közlekedik, új területeket feltárva. Ehhez kapcsolódóan két új megálló létesült Homokbánya utca és Petőfi Sándor utca néven.

Évjárat: 2004, tartalmi különbség nélkül

Évjárat: 2006. január 1., kemény műanyag, a csík a tábla két sarka között végigfut és "vágott végű"

Külső oldal: Diósd önkormányzatával kötött megállapodás értelmében módosított útvonalon közlekedik, új területeket feltárva.

Belső oldal:  A korszakra jellemzően "átszállási lehetőségek" feliratos. Az új szakaszon kívül tartalmi különbsége nincs.

Évjárat: 2006. október 2. (megállóhelyek átnevezése), puha műanyag. A korszakra jellemző citromsárga csíkkal, mely már nem fut végig a sarkok között és a vége lekerekített

Külső oldal: Diósd önkormányzatával kötött megállapodás értelmében 2006 január 1-től módosított útvonalon közlekedik, új területeket feltárva.

Belső oldal: Zrt-s logó. Megálló-átnevezések: Balatoni út -> Diósd, Sashegyi út; Diósd, Nagytétényi út -> Nagytétényi utca (évek óta hibásan útként volt feltüntetve, neve egyébként így sem pontos, mivel Tétényi utcának hívják.) 2006. október 2-től a 13A közlekedését átszervezték, feladatát az új 113 és 113A járatok látták el.

Évjárat: 2007. március 22. (új megállók létesítése), puha műanyag. A csík két széle kerekítés helyett vágott.

Belső oldal: Rövidebb tájékoztató szöveg. Megálló létesítése Diósd felé: Barackos út, Gárdonyi Géza utca, emiatt a bal oldali oszlopok kiosztása is változott.

A korábbi MAN tábla verziók: Csapágygyárral, matricás kivitelben 2003-2006 (a matricák sérültek, leváltak), eseti jellegű MAN pótlásra, továbbá a 2006. októbertől érvényes Búzavirág utcai végállomással

A 2006-tól használt MAN járműves viszonylattábla (alsó sorban) - ez már nem matricás kivitel és nagyobb betűkkel készült

Évjárat: 2008. szeptember - a pk utáni első szériákra jellemző matricás kivitelben

Belső oldal: pk utáni rengeteg változás miatt  arészletezésére nem tértem ki (átszállások, és átnevezések). A viszonylat esetén tényleges útvonal- és megállóváltozás nem történt.

Évjárat: 2009. február

Belső oldal: Vékonyabb vonalas és nagyobb méretű betűkkel készült, jobban átlátható. Csomópont átépítése miatt 2008. szeptember 25-től megszűnt a Barackos út megálló Diósd felé. Egy 213-as átszállást áthelyeztek. Új járat: 150A.

Évjárat: 2009. április (bár elképzelhető későbbi gyártási időpont, mert a június 5-én megszűnt 33A-t nem jelöli)

Belső oldal: A megszűnt 33A törlésén kívül nincs különbsége.

 

Évjárat: 2012. január. Mindkét oldalán matricás

Külső oldal: korszakra jellemző Zurich karakteres kialakítás, kék színnel

Belső oldal: Vonalcsíkos kialakítás. Megállók átnevezése: Nagytétényi út -> Diósd, Törökbálinti elágazás (Diósd felé már korábban is ez a név szerepelt). Az átszállások részletezésére az eltérő kialakítás miatt nem tértem ki.

/keresek jobb minőségű fotót erről a tábláról/

Évjárat: 2016. június. Mindkét oldalán matricás. A korszak volános tábláira nem jellemző módon kemény műanyagból.

Külső oldal: korszakra jellemző Frutiger karakteres kialakítás. A P+R piktogram elhagyásával.

Belső oldal: Korszakra jellemző kialakítás, világosabb árnyalatokkal, kerületnevek és a jegyérvényességi tájékoztató  és BKV logó elhagyásával (a viszonylatot ekkor már a Volánbusz üzemelteti). Megállók átnevezése: Diósd, községháza -> Diósd, városháza. Az irányonként eltérő Barackos út ill Angeli utca megálló -> mindkét irányban: Barackos út / Angeli utca, Bartók Béla út és ellenirányban Barackos út megállónevek egységesítése -> Mátyás király utca, Dózsa György út -> I. utca. Átszállások: a volán átszállásokat Diósd határában már nem sorolják fel tételesen. A 4-es metró utáni hálózati átszervezések ill. Nagytétény viszonylatainak (133E stb.) átszervezése utáni állapotok láthatók.

Évjárat: 2019 körül. Újbalos kialakítás, változatlan karakterekkel, puha műanyagon. Külső oldala matricás, belső oldala üres (a volános szériákra jellemzően)

13A

Évjárat: 1995. november (a járat decemberben indult, ez volt az első széria)

Külső oldal: A Diósd felirat és a szám a 13-as tábla mintájából származik, a többi betű régi típusú, de vékonyított változat.

Évjárat: 1997 második fele (a tábla nem lehet korábbi, mert a Fürst garázst csak 1997-ben nevezték át Kelenföldre)

Külső oldal: A korábbi szériával ellentétben mindenütt a régi betűtípust használják, emiatt viszont szokatlanul összenyomott "A"-t használnak

Évjárat: 1998. február (leszállóhely megállóhellyé minősítése)

Belső oldal: Új típusú tojáslogó. Az Angeli utca végállomáson a balesetveszély csökkentése érdekében a korábbi kötelező leszállóhelyet megállóhellyé minősítették át, amit vékony betűkkel szerkesztettek.

2000 tavaszán az óránként közlekedő 101-es megszüntetésével jelentősen módosult a 13A járatok útvonala (a kiszolgálatlanul maradt terület ellátása érdekében). Egy igen bonyolult útvonalrendszer alakult ki, amelyet-e két ábra szemléltet.

 

Évjárat: 2000. július

Külső oldal: Ekkor került a végállomás a Camponához. A korszakra jellemzően az újlogós táblák betűihez hasonló típussal és kis járatszámmal készült. A két irányt megcserélték.

Belső oldal: Vastag járatszám, vékony betűs megállólista. Az útvonal az előző ábra szerint módosult. A két irányt itt is megcserélték. A 113-as megszűnt.

Az Angeli utcai szakaszon azonos megállókból két irányban is indult járat, ezért az alábbi kiegészítő táblát alkalmazták 2000. július 1-től:

matricás kivitel, matricára szitázott betűkkel (a másik oldalán Angeli utca szerepel, melyről fotóm nincsen)

Évjárat: 2000. december

Külső oldal: nem változott.

Belső oldal: A Campona felé menő buszok útvonala jelentősen módosult, ugyanis ekkor már az ebbe az irányba haladó buszok is betértek Diósd felé, majd innen visszatérve folytatták útjukat a Barackos úton. Az irányok a külső és belső oldalon ismét felcserélődtek az előző táblához képest. A járatszám kissé ferdén áll.

Évjárat: 2001

Külső oldal: Arial karakterek, kisebb méretben

Belső oldal: Tartalmi különbség nélkül, egyetlen észrevehető különbség, hogy a járatszám ferdén áll.

 

 

Évjárat: 2003 második fele - 2004. Mindkét oldalon felcserélték a két irányt, egyébként nincs különbsége.

Évjárat: 2005. szeptember - október  (kialakítás alapján)

Belső oldal: "kapcsolatok" helyett "lehetőségek". Kisebb járatszám, és a logó a tábla alsó részébe helyezve.

Évjárat: 2005. november 7.

Külső oldal: Az autóbuszok az M0-M6 csomópont építése, és az M0 Barackos úti felhajtó lezárása miatt terelt útvonalon közlekedtek.

A járat bonyolult közlekedési rendjét (a fentebb ismeretett terelt útvonal egyébként a megszűnéskor is fennállt) 2006 október 2-től két új járat, a 113, 113A váltotta.

2011. május 1-től ismét közlekedett 13A viszonylat, a korábban is létező 13-as csonkamenetek kaptak számjelzést.

Évjárat: A táblát már március hónapban legyártották. Mindkét oldalán matricás kivitel.

Évjárat: 2016. június. Mindkét oldalán matricás

Külső oldal: korszakra jellemző Frutiger karakteres kialakítás

Belső oldal: új típusú vonalcsíkos kialakítás (kerületek megjelölése nélkül, világosabb árnyalatokkal). Megállók átnevezése: az irányonként eltérő Barackos út ill. Angeli utca megálló -> mindkét irányban: Barackos út / Angeli utca, Bartók Béla út és ellenirányban Barackos út megállónevek egységesítése -> Mátyás király utca, Dózsa György út -> I. utca. Megszűnt megálló: Sashegyi út. Átszállások jelentős változása a 4-es metró átadása illetve a Nagytétényi tengely járatainak átszervezése miatt. A Volán járatokat tételes felsorolás helyett csak tartománnyal jelzi.

 

 

UGRÁS A KÖVETKEZŐ OLDALRA (14-től)

 

UGRÁS AZ OLDAL TETEJÉRE

 

 
Járattörténeti adatok (1915-napjainkig)
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Chat
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 

Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ingyenes, magyar nyelvû nyomozós kalandjátékok lebilincselõ történetekkel és grafikával! www.cluequestgame.hu    *****    A nagy nyári melegben hûsöljetek a Vízibálon a Mesetárban! Nézzetek be hozzánk!    *****    Szobafestõ Budapest területén, legyen szó tisztasági festésrõl, vagy komplexebb munkálatokról, mi rendelkezésre állunk!    *****    Svéd termék a legjobb áron! Regisztrálj vásárlónak és kapj egyszeri 2000 Ft-ot és 15% kedvezményt a katalógusból! Svéd    *****    Azariah - RAMPAPAPAM formabontó verzióban, hallgasd, likeold, mutasd meg a spanodnak is :D    *****    ClueQuest- Új, ingyenes online nyomozós játék! Fejtsd meg a rejtélyt, és találd meg a tettest!Gyere cluequest.gportal.hu    *****    Szobafestõ Budapest    *****    Svéd termékek!Csatlakozz hozzám és kapj 2000,- Ft kedvezményt-15% kedvezmény a katalógus árból!Parfümök, szépségápolás!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Új mese a Mesetárban! Ha tudni akarod, mit keres egy tündér a kútban, gyere és nézz be hozzánk!    *****    Az utóbbi idõkben komolyan foglalkoztat a retro játékok árainak robbanása. Errõl írtam egy hosszabb cikket.    *****    Hivatalos, hogy jön a Haikyuu!! Gomisuteba no Kessen movie! Magyar nyelvû plakát, magyar feliratos elõzetes!    *****    Todoroki Shoto Fanfiction oldal, nézzetek be és olvassatok! Új Shoto nendoroid blog az oldalon!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött :)    *****    Madarak és fák napjára új mesével vár a Mesetár! Nézz be hozzánk!    *****    Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.