18
Műanyagra sablonnal fújt tábla a 80-as évek elejéről.
Évjárat: 1984. november (a metró új szakaszának átadásakor)
Belső oldal: Hibásan jelöli a metróátadás előtt egy nappal megszüntetett Polgár utcai megállót.
Évjárat: 1986. november (A 118-as már nem a Vörösvári út körforgalomban közlekedik) - 1989 (Környéki díjszabás bevezetése)
Belső oldal: Megállóváltozások: A hibás Polgár utca megállóhelyet törölték. Megállóátnevezés: Ürömi vasútállomás -> Üröm, MÁV-állomás. Átszállási változások: A 118-as átszállás törlése a Vihar utcánál (új útvonalon indult be a járat). A 60-as átszállás törlése a Volán Pu.nál (célszerűbb volt csak a Rendelőintézetnél feltüntetni), valamint a 60-as feltüntetése a Rendelőintézetnél.
Évjárat: 1989. február, a környéki díjszabás bevezetésekor. Tartalmi különbsége nincs.
Évjárat: szintén 1989 - a csíkot valaki utólag távolította el gondos munkával, valódi különbsége az, hogy a "Bp. Közig. határ." feliratot pirossal készítették.
Évjárat: 1994. június, első tojáslogós. Csík nélkül készült, utólag matricázták át
Külső oldal: A Korvin Ottó tér neve azóta Szentlélek tér lett, ezt még a balosok idejében módosították a külső oldalon régi betűkkel.
Belső oldal: A balos által megjelölt irányt vizsgálva, új megállókat nem kapott a járat, de nagyon sok megálló átnevezésre került: a végállomás, továbbá: Bécsi út(volán pu.) -> ~(Volán mh.), Bécsi út 291. -> Orbán Balázs út, Bojtár utca -> ~(Bécsi út), Téglagyár -> Kubik utca, Üröm Máv állomás -> Budapest-Üröm Máv állomás, Ürömi út -> Tücsök utca, Bécsi út 35. -> Külső Bécsi út 35.
Évjárat: 1995. augusztus
Külső oldal: A csík árnyalata a korszakra jellemző vastag sárga.
Belső oldal: Törölték a megszűnt járatokat (84,86,142), valamint egy fölösleges 60-as átszállást. Tájékoztató feliratot helyeztek el a közigazgatási határról.
Évjárat: 1997 első fele (puha műanyag)
Külső oldal: A csík iránya ellentétes.
Belső oldal: Határátlépésről tájékoztató szöveg megjelenése.
Évjárat: 1997 év vége, kemény műanyag. Lekerekített végű, citromsárga csíkkal, tartalmi különbség nélkül.
Évjárat: 1999
Belső oldal: Megálló átnevezése: 12-es kilométerkő -> Kövesbérci utca, a korszakra jellemző szerkesztéses betűtípussal. A csík sötétebb árnyalatú és ellentétes irányú lett. A "grafikus" logó helyett új típusút használtak.
Évjárat: 2001. október (a békás-busz indulása)
Belső oldal: A csík árnyalata a korszakra jellemzően barnás lett. A békás-buszt vékony betűkkel beszerkesztették, és a vele egy sorban lévő átszállásokat is. Azonban a 2000 decemberében indult 1A villamos lemaradt a tábláról.
KERESEK JOBB ÁLLAPOTÚ SZÉRIÁRÓL KÉPET!
Évjárat: 2002, utolsó tojáslogós széria
Belső oldal: Egyetlen különbsége, hogy a korszakra jellemzően a logó helyére a határátlépésre vonatkozó szöveg került. Az 1A villamost ezúttal sem jelölték be.
Évjárat: 2003 második fele
Belső oldal: A korábban kimaradt 1A villamost feltüntették.
Évjárat: 2004. Világosabb csíkkal.
Évjárat: 2005. szeptember, vágott szélű csíkkal
Külső oldal: Pilisborosjenő kötőjele hosszabb.
Belső oldal: Tartalmi különbség nélkül, "kapcsolatok" helyett "lehetőségek".
Évjárat: 2005. november 15.
Külső oldal: Az autóbusz útvonala az ekkor megnyílt Solymár, Auchan áruházig hosszabbodott. A csík a járatszám előtt fut végig, és a végei vízszintesen vágottak.
Belső oldal: Az új szakaszon kívül egy apró változás: a HÉV átszállást pontosították: Szentendrei HÉV felirattal.
Évjárat: szintén 2005. november 15., a Téglagyárig közlekedő verzió, az Auchan zárva tartása idején. Csak abban különbözik a korábbi Téglagyáritól, hogy a csík végén vízszintes vágás van, mint az Auchanoson.
Évjárat: 2005. december vagy 2006. január. Egyetlen különbsége, hogy lekerekített végű csíkkal készült, amely a járatszám mögött fut.
Évjárat: 2007. április, puha műanyag. (Az Auchan érintésén kívüli üzemidőben használt tábla, ekkor változatlanul Téglagyárig közlekedtek)
Külső oldal: A pilisborosjenői végállomás neve ugyan módosult, de a külső oldal változatlan.
Belső oldal: Zrt-s logó. Pilisborosjenő téglagyár helyett Pilisborosjenő, Téglagyári tér. Április 2-től új megálló létesült a Szentlélek tér felé Serfőző utca néven, valamint a Solymári bekötő út neve Solymár, téglagyári bekötőútra módosult. Egy korábban kimaradt 17-es villamos-átszállás feltüntetése.
Évjárat: 2008. február, kemény műanyag. (Az Auchan érintésén kívüli üzemidőben használt tábla)
Külső oldal: Módosították a végállomás nevét a külső oldalon is.
Belső oldal: Átfogó végállomás-átnevezés a vonalon még 2007 augusztusában. A BKSZ jegyében a Volán-járatokat is feltünteti.
Évjárat: 2008. február, Auchanos verzió
Évjárat: 2008. április, kemény műanyag. Tartalmi különbség nélkül. (Az Auchan érintésén kívüli üzemidőben használt tábla)
Évjárat: 2008. április, Auchanos verzió
Évjárat: 2008. május, Auchanos verzió - digitális nyomtatással készült.
Külső oldal: Nagyobb karakterek, a járatszám karakter távolsága nagyobb
Évjárat: 2008. május, téglagyári verzió
Belső oldal: Az Auchanoshoz képest egyetlen különbsége, hogy a téglagyári bekötőútnál jelöl Volán átszállásokat.
Az új paraméterkönyv bevezetésével, 2008.09.06-tól jelzése 218-asra változott és jelentősen ritkult.
18A
A járat 1999 májusában indult, csak hétköznapokon, napi néhány indulással közlekedett.
Évjárat: 1999. május
Külső oldal: A korszakban néhány járatra jellemző vastag-karakteres stílusban készült el.
Belső oldal: A korszakra jellemző vékony betűs megállólistával és vastag járatszámmal.
Évjárat: 2000
Belső oldal: Bécsi út nincs vastagon szedve. A logó közelebb került a járatszámhoz.
Évjárat: 2001. október
Belső oldal: Az ekkor indult Békás-busz feltüntetése.
Évjárat: 2003 második fele vagy 2004. Tartalmi különbség nélkül.
Évjárat: 2007. július, puha műanyag
Külső oldal: Kisebb betűk. A járatszám "A" betűje közelebb került a járatszámhoz.
Belső oldal: "Kapcsolatok" helyett "lehetőségek". A logó Zrt-s, és a szokásosnál sokkal lentebbre került. Új megálló: Serfőző utca (2007. április). Korábban kihagyott átszállások (1A és 17-es villamos) feltüntetése, valamint pontosítás (HÉV -> Szentrendrei HÉV).
Évjárat: 2008. március, kemény műanyag
Belső oldal: A logó Zrt-s, és a szokásosnál feljebb került. Megálló-átnevezések a jelölések szerint. A BKSZ jegyében feltüntették a Volán járatokat.
Évjárat: 2008. május, digitális nyomtatással készült - még matrica nélkül
Külső oldal: Az új generációs táblákra jellemző kövérebb karakter, nagyobb számtávolsággal.
Belső oldal: Új típusú megállólista. Töröltek egy 17-es villamos-átszállást.
Az új paraméterkönyv bevezetésével, 2008.09.05-én üzemzárással a járat megszűnt.
19
Évjárat: 1987. szeptember (a járat viszont májusban indult)
Külső oldal: Hibásan JÁhn Ferenc
Belső oldal: Az 1987-es dátum megkérdőjelezhető, hiszen minden átszállást feltüntettek (ez inkább 1990-től terjedt el). Jobb oldalon a Kalamár József utca felirat (és a Völgy utca is, de ez már nem látványos) szerkesztéses: az útvonalat ugyanis szeptemberben módosították, ekkor jött létre e két megállóhely.
Évjárat: 1994. szeptember, első tojáslogós
Külső oldal: A betűk régi típusúak, a Pestszenterzsébet is, csak kisebb betűmérettel (ritka jelenség).
Évjárat: 1995. július. A járat útvonala augusztusban lerövidült. Csepelt már nem érintette, az új végpont a Gubacsi út lett. Erre a változásra készült a tábla.
Külső oldal: Az új végállomás feltüntetésén kívül nincs különbsége.
Belső oldal: A két irányt megcserélték. Bal oldalon hibásan a Vörösmarty utcánál az 52-es villamos helyett 52-es autóbuszt jelöl.
Évjárat: 1996. október (puha műanyag).
Külső oldal: A két végállomást felcserélték.
Belső oldal: A Vörösmarty utca / Előd utca megállókban pótolták a korábban kimaradt 30-as villamost, de a buszpiktogram továbbra is hibásan szerepel.
Évjárat: 1999. március 1. (A járat útvonala 1999.03.01-től Pestszentlőrinc, Máv állomásig hosszabbodott, mert összevonták a 136-ossal.)
Külső oldal: A végállomások fordított elrendezésűek, a korszakra jellemző kis járatszámmal, a régi feliratok oldalirányban összébbnyomva.
Belső oldal: A korszakban megjelenő, és főleg Dél-Pesten elterjedt megállólistával készült. Az átszállási változások részletezésére nem tértem ki. Megállóváltozás a régi szakaszon: Külső Török Flóris utca -> Szent László utca. Új típusú logó.
Évjárat: szintén 1999
Belső oldal: A járatszám a vastag (Universal 75) karaktertípussal készült. Más különbsége nincsen.
Évjárat: szintén 1999
Külső oldal: Ezen a verzión a járatszám a régi típus, a feliratok esetében is csak méretcsökkenés történt.
Belső oldal: A kapcsolatok helyett lehetőségek szó használata. A járatszám Arial típus.
Évjárat: 1999 EGYEDI, MEGÁLLÓS GARÁZSMENETI TÁBLA!
Külső oldal: A járatszám középen helyezkedik el, mint egy hagyományos járattáblánál, a garázsmenet felirat ehhez képest rendkívül kisméretű , így megtévesztő lehet.
Belső oldal: Ami még inkább különlegessé teszi, az a megállólista megléte; megállólistás garázsmenet táblát csak itt és a 136-osnál készítettek a tojáskorszakban. A garázsmenet miatt visszautat nem jelöl, így a jobb oldalt piktogramokkal töltötték ki.
Évjárat: 2000 tavasza
Belső oldal: Új megálló létesült a Zádor utcánál Gubacsi út felé
Hagyományos kialakítású garázsmeneti tábla. 2001 körül készült.
Évjárat: 2003 második fele (még nem tér be a Tescohoz).
Belső oldal: Új járat: 151 (2001. szeptember).
Évjárat: 2004. január - Az autóbuszok ekkortól kezdve a pesterzsébeti Tescohoz is betérnek
Belső oldal: A Tesco megállón kívül feltüntették a korábban kimaradt, 2002 decemberében indult Auchan járatot is az átszállásoknál.
Évjárat: 2005. január vége (az Auchan járat megszüntetése)
Belső oldal: Új járat: Pestszentimre-busz (2004. október). A Dolgozó útnál az ellenkező irányban is jelölték a 82, 82A járatokat. Megszűnt az Auchan járat (2005. január 31.).
Évjárat: 2005. május 15. (Erzsébet-busz beindítása)
Évjárat: 2006 első fele, tartalmi különbség nélkül.
Külső oldal: Nagyobb járatszám. Gubacsi út a járatszámhoz közelebb húzva.
Belső oldal: Zrt-s logó, a tábla alsó részébe helyezve, a járatszám feljebb húzva. "Kapcsolatok" helyett "lehetőségek".
2006. június - 2008. január között készült garázsmeneti tábla puha műanyagból.
Évjárat: 2007. augusztus, puha műanyag.
Belső oldal: Zrt-s logó, "kapcsolatok" helyett "lehetőségek". Elmaradt átszállások feltüntetése, a 30-as villamos törlése. Gyáli / pestszentimrei járatok átszervezése (2006. október), 82-es buszcsalád átszámozása. Reptér-busz -> 200. Megszűnt a Gloriett-busz, új járat a TESCO-busz.
Évjárat: 2008. február, kemény műanyag.
Külső oldal: MÁV-állomás -> vasútállomás.
Belső oldal: További elmaradt átszállások, MÁV és Volán kapcsolatok feltüntetése.
Évjárat: 2008. június - digitális nyomtatással készült, új típusú széria
Belső oldal: Mindkét irányban még egy megállóban feltüntették az 59, 123-as járatokat. A Tesco júliusra felmondta a Tesco-busz szerződését így a járatot már előre törölték a listából. A Nagykőrösi útnál 84-es helyett hibásan 84-est jelöl.
Az új paraméterkönyv bevezetésével, 2008.08.21-től összevonták az 59A járattal. A továbbiakban 36-os jelzéssel közlekedett.
UGRÁS A KÖVETKEZŐ OLDALRA (20-tól)
UGRÁS AZ OLDAL TETEJÉRE
|