bkvtablak
Autóbusz táblák
 
Trolibusz táblák
 
Villamostáblák
 
Általános utastájékoztató táblák és egyéb ágazatok
 
36 - 40

36

Évjárat: 80-as évek első fele, duplaoldalas

Évjárat: 1984. november (nincs már 120-as a Keletinél) - 1985.március (a 20-as ekkortól a Keletiig jár, amit még nem jelez)

Külső oldal: Kápolna utca rövidítve lett.

Évjárat: 1985. március (a 20-as ekkortól a Keletiig jár)  - 1987.január (a 168-as még a Zalka Máté tértől indul)

Külső oldal: Két elmaradt átszállás (17, 168) feltüntetése. A 20-as a Keletiig közlekedik.

Ugyanazon időszakból származik ez a tábla is, azonban itt a Kápolna térnél nincsen jelölve a 95-ös.

Évjárat: 1991. február (Zalka Máté tér - > Liget tér, valamint csak erre az évre jellemző karakter-típusok használata)

Külső oldal: A korszakra jellemző stílusban, de a szám maradt a régi

Belső oldal: Megálló-átnevezések a jelölések szerint. Az átszerkesztett megállók a csak 1991-es évre jellemző kisebb betűtípussal készültek. Minden lehetséges átszállás feltüntetése. Számos változás: megszűnt a 9,30,55,95 járat és módosult a 168-as.

Évjárat: 1993.október (valószínűleg utolsó széria)

Belső oldal: Egységes, megszokott méretű karakterekkel készültek a megállók, emiatt a Festetics György utca a listában rövidítve fért csak ki, míg végállomás-feliratoknál fent viszont kicsinyítették. Megszűnt az 55-ös busz, új járat a 75A troli.

A járat 1994 nyarán szűnt meg

Vágányzáras tábla

1993. március 6. - április 5., Fiumei úti vágányfelújítás. Barna színnel készült!

37

A tábla a vonal 1953 előtti állapotát jelzi. A Jászberényi út alatt a mai Élessarok közterületet kell érteni. A tábla korát igazolja a Mező Imre út helyett még létező Fiumei út is (1957-től Mező Imre út).

Ezek már a jól ismert szakaszt bemutató kartontáblák a 60-as évek végéről, 70-es évek elejéről.

Évjárat: 1980.március, a metró Kőbányai szakaszának átadásakor

Belső oldal: A megállós oldal kialakítása adja az évjáratot, valamint a hasonló kinézetű, 1980-ban készült 28-as villamostábla. A járat ekkor kapott megállót a Bajcsy-Zsilinszky kórháznál, ezért az eltérő (sötétebb) megállófeliat. Szintén szerkesztett a Kozma utcai megállóhely, ugyanis 1978-ig a villamosok csak idáig közlekedtek. Az 1981-ben újraindult (1980 márciusában megszüntetett) 99-est sem jelöli.

Évjárat: 1981. január (99-es újraindítása) - 1982

Belső oldal: Vastagabb átszállási számtípussal.

Évjárat: 1983-1984

Külső oldal: A Kolozsvári utca helyett Kolozsvár utcát ír

Belső oldal: Új típusú, vékonyvonalas táblázattal. Két megálló nevének rövidítése. Minden  módosítás csak a pontosabb - logikusabb tájékoztatás érdekében történt (kivéve az indokolatlan Blaha Lujza téri 12-12 átszálláscserét).

Évjárat: 1984 vagy 1985 első fele

Külső oldal: A Kolozsvár utca helyett helyesen ismét Kolozsvári utcát ír

Belső oldal: További elmaradt átszállások feltüntetése, a Blaha Lujza téri 12-es átszállás visszarendezése. Az Új köztemető megállónév rövidítésének változása.

Évjárat: 1985. október (61-es beindítása) - 1988. január (12,12A megszüntetése)

Belső oldal: Új járat: 61-es. A Hungária körútnál feltüntették az 55-öst, holott a járat nem állt meg itt.

Évjárat: 1988.január - 1989.szeptember (A 12, 12A járatok már nem közlekednek, a hosszú 12-es még igen)

Belső oldal: Megszűnt járatok: 12, 12A. A Kocka utcánál hibásan 85-öst jelöl.

Évjárat: 1990.augusztus (55, 95-ös járatok megszüntetése) 

Külső oldal: A végállomás új elnevezése: Blaha Lujza tér

Belső oldal: Minden lehetséges átszállás feltüntetése. Az Élessarok átszállásainak rendezése. Az alábbi lényeges változások történtek: Megszűnt: 5595 autóbuszok. Rövidült a 12-es.

Évjárat: 1994.május, utolsó balos

Belső oldal:  Új járat: 75A troli. Megszűnt: 55-ös. Mező Imre út -> Fiumei út

Évjárat: 1994.december, első tojáslogós

Évjárat: 1995. június

Belső oldal: Megszűnt járatok (33,62,132) törlése.

Évjárat: 1995. november

Külső oldal: A járat útvonala az Izraelita temetőig rövidült

Belső oldal: A megszűnt 75A troli törlése.

A korábbi szériákat az Izraeli temetői rövidítés után fedvényekkel tovább használták:

Évjárat: 1996.június

"Az Újköztemető főbejáratnál lévő gyalogos aluljáró életveszélyessé vált, azon a villamosközlekedést a Közlekedési Felügyelet megtiltotta. Emiatt 1996.június 15-ére egy visszafogó váltót építettek be a megállóhely elé, és a 28-as és 37-es villamosok a Blaha Lujza tértől idáig rövidültek. (A 37A pedig szünetelt.)" [Forrás:villamosok.hu]

Külső oldal: A változásoknak megfelelően módosítva régi típusú betűkkel és hagyományos tojáslogósokra jellemző számtípussal.

Belső oldal: Az 1-es villamos hosszabb útvonalon jár. Új járat a 99A (a 99-es megszűnt).

1997. május 6. és október 10. között  zajlott a Népszínház utcai villamospálya teljes felújítása, ezért a 37-es a Fiumei úttól indult.

Külső oldal: A változásoknak megfelelően módosítva régi típusú, de kisebb méretű betűkkel és átmeneti számtípussal.

Belső oldal: Vékonybetűs megállólista, rt-s logóval. Az Asztalos Sándor út helyett hibásan utcát írtak.

Évjárat: 1997. október

Külső oldal: A munkálatok befejeztével ismét a Blaha Lujza tértől közlekedik, továbbá az Új köztemetőnél található gyalogos aluljárót is rendbehozták, így az Izraelita temetőig közlekedik - a 95/11 szériával azonos külső oldal.

Belső oldal: Az új szakaszon kívül nincs tartalmi változás, egy hiba kivételével: a 24-es villamos helyett a Fiumei útnál hibásan 241-est jelöl. A logó nagyobb méretű, továbbá a belső járatszám Arial lett.

Évjárat: 1998. augusztus 25., a Keresztúr-busz indulásakor.

Évjárat: 2000. október

Belső oldal: Átmeneti állapotok: A 23-as villamos már nem jár a Fiumei úton (Ferencváros, MÁV-állomás és Ferenc körút között jár, nem érinti a 37-es vonalát), de még nincs hosszú 1-es (az 1A-t ugyanis nem jelzi), a 75-ös troli már nem jár a Salgótarjáni utcánál.

Évjárat: 2001. október 3.

Belső oldal: Új járat: 1A villamos (2000. december 15.). 2001. október 3.óta a 13-as villamos helyett a 3-as közlekedik, valamint a 62-es is hosszabb útvonalon jár.

Évjárat: 2003. ősz (sávos logós) - 2004. augusztus (99A megszüntetése, melyet még jelöl.

Belső oldal: Megszűnt: 32-es. Új járat: 132 (2003. június 16.). Hibásan még jelzi Kőbányán a már csak Örs vezér teréig járó 32-est. Egy elmaradt 85-ös átszállás fel lett tüntetve. Megállóhelyek írásmódjának változása: Nagy Fuvaros utca megálló szóközzel, Kőbánya Felső, MÁV-állomás vesszővel írva.

Évjárat: 2006. február 6. (Zrt-s logó) - szeptember 28. (132-es megszüntetése, melyet még jelöl)

Belső oldal: Zrt-s logó, "kapcsolatok" helyett "lehetőségek". Megszűnt: 7A, 99A (az új, 73-as járat feltüntetése azonban elmaradt). Törölték a hibás 32-est. Kisebb átszállási módosítások, átrendezések a kőbányai átszállásoknál.

Vágányzáras táblák

A fentebb bemutatott tábla fedvényezett formában:

1990. július 20-28: Új köztemető, Kozma utcát keresztező ív felújítása kapcsán:

2001. október 1-7.: Élessarok víznyelő építése miatt

37A

A járat ebben a formában 1977 augusztusáig közlekedett. Ezután megszűnt, s csak 1994-ben indult újra.

Évjárat: 1994.január, a járat újraindulásakor, Egyetlen balosszéria készült.

Évjárat: 1995.június

Évjárat: 1995.november

Belső oldal: A két oszlopot megcserélték. Megszűnt a 75A troli. A kevés hely miatt a végállomás mellé nyomtatták a dátumot.

KÖZLEKEDÉSE 1996 JÚNIUS - 1997 OKTÓBER KÖZÖTT SZÜNETELT. (vágányzár miatt, lásd 28-as,37-es villamosnál)

Évjárat: 1997. október

Külső oldal: Vékonyabb betűk. Helvetica járatszám. A Népszínház utca felirat a 37-es mintája alapján lett készítve.

Belső oldal: Teljes átdolgozás: vékony betűs lista, vastag járatszám, Rt-s logó. Változások: Megszűnt a 99-es járat. Hosszabb az 1-es villamos, új járat a 99A. A Fiumei útnál hibásan 24-es helyett 241-est jelöl.

Évjárat: 1998 első fele.

Belső oldal: Egyetlen különbsége a hibás 241-es korrigálása.

Évjárat: 1998. augusztus 25. (Keresztúr-busz beindítása)

Évjárat: 2001. október

Belső oldal: Az Asztalos Sándor út helyett hibásan utcát írtak. Megszűnt a 13-as és 23-as villamosjárat. Hosszabb a 62-es villamos, rövidebb a 75-ös troli, új járatok: 1A, 3-as villamos.

Évjárat: 2003. ősz (sávos logós) - 2004. augusztus (99A megszüntetése, melyet még jelöl.

Belső oldal: Megszűnt: 32-es. Új járat: 132 (2003. június 16.). Hibásan még jelzi Kőbányán a már csak Örs vezér teréig járó 32-est. Egy elmaradt 85-ös átszállás fel lett tüntetve. Megállóhelyek írásmódjának változása: Nagy Fuvaros utca megálló szóközzel, Kőbánya Felső, MÁV-állomás vesszővel írva.

Évjárat: 2005. szeptember 1. - útvonala a Sörgyárig rövidült

Belső oldal: A tábla az utolsó olyan gyártmány, melyen még "kapcsolatok" szerepel, a későbbiek folyamán minden táblán "lehetőségek" felirat szerepelt. A szakasz rövidülés miatt a Blaha Lujza tér felé az Élessarok átszállásait törölték, törölték továbbá (holott releváns lenne jelezni) a 95-ös átszállást is. Az előző szérián hibás 32-est már nem jelzi. Megszűnt járat: 99A.

Évjárat: 2006. október 1. (a 132-es már nem közlekedik) - 2007. március vége (még nem dátumozott)

Belső oldal: Zrt-s logó, "kapcsolatok" helyett "lehetőségek". Megszűnt járat: 7A, 132. Új járat: 73. Elmaradt, vagy korábban véletlenül törölt átszállások feltüntetése.

Vágányzáras tábla

2004 vagy 2005 első fele:

37B temetői

Első alkalommal 2006 halottaknapi időszakban közlekedett, erre az alkalomra duplaoldalas kivitel készült, melynek az egyik zárójele lemaradt:

2007. októberében megállós széria is készült, ennek külső oldalán csak Festetics utca szerepel

38

A járat 1970-ben szűnt meg, de a tábla 1964 előtti. A laktanya Hungária körúton, a Kerepesi út kereszteződésénél helyezkedett el.

1964 után készült darab, már Kerepesi út megnevezéssel. Később 29-esre matricázták át, és a szükséges felirat-módosítások után még évekig használták.

40

Közlekedését 1975 májusában autóbusz váltotta fel.

 

UGRÁS A KÖVETKEZŐ OLDALRA (41-TŐL)

 

UGRÁS AZ OLDAL TETEJÉRE


 

 
Járattörténeti adatok (1915-napjainkig)
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Chat
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$