47
Fémtábla a 80-as évek elejéről.

Évjárat: 1990. december (a 3-as metró újpesti szakaszának átadásakor) /a piros színek a fényviszonyok miatt nem látszódnak jól/


Évjárat: 1994. április (utolsó balos-széria)
Belső oldal: Megállók átnevezése a jelölések szerint. Már nem jelölnek minden lehetséges átszállást.

Évjárat: 1999
Belső oldal: Vékony betűs megállólista, vastag járatszámmal. A balos által megjelölt irányhoz viszonyítva megállóváltozás nem történt.

Évjárat: 2000. április
Belső oldal: Egyetlen különbsége, hogy a Mikes Kelemen utcai megálló megszűnt (2000 áprilisában) a cérnagyár irányában.

Évjárat: 2003 második fele - 2004
Belső oldal: Korábban kimaradt átszállások feltüntetése.


Évjárat: 2006. június - 2007. március (puha műanyag, de még dátumozatlan)
Belső oldal: Zrt-s logó, "kapcsolatok" helyett "lehetőségek". UTE Sporttelep -> Újpesti stadion.

Évjárat: 2008. február, kemény műanyag
Belső oldal: MÁV-állomás -> vasútállomás (a külső oldalon viszont változatlanul MÁV-állomás). A logó alulra került. Elmaradt átszállások, volán és MÁV kapcsolatok feltüntetése.

A járat közlekedését 2008.09.06-tól a módosított útvonalon közlekedő 96-os vette át.
48
Évjárat: 1992 vagy 1993. Nem a hagyományos lekerekített, hanem szögletes sarkú táblára szitázták.


Évjárat: 1994. június, első tojáslogós
Belső oldal: A Sósfürdő megállót Csepel felé hibásan Sósfürdő utcaként tünteti fel. A balos által megjelölt irányhoz képest nincs megállóváltozás.

Évjárat: 1995. szeptember. Sajnos festék került rá és érdekes módon egy sáv mentén nem sárgult meg.
Belső oldal: Rengeteg átszállás-módosítás történt, a logikusabb tájékoztatás elve miatt. Ezek közül csak a tényleges változásokra térek ki. Megszűnt járatok: 31-es villamos, 35, 135, 148-as buszok. Lerövidült: 19-es. Sósfürdőnél Csepel felé hibásan jelöli a HÉV-et is, holott 1978 óta nem jár itt.

Évjárat: 1995. december
Belső oldal: Egyetlen különbsége a Határ úti villamos-átszállások áthelyezése

Évjárat: érdekes módon egy hónap múlva új széria készült (hasonlóan, mint a 66-osnál) : 1996. január, még kemény műanyagból
Belső oldal: Megállók nem változtak (a Sósfürdő utca sem lett korrigálva), az átszállásokban ismét sok változás történt, de ezek többnyire csak a logikusabb tájékoztatás elve miatt (illetve a villamosok irányát is feltüntették). A jelentősebb változtatás a megszűnt 38-as kiszedése és az 1995 decemberében indult 193-as beszerkesztése.

Évjárat: 1997 - 1998 fordulóján
Belső oldal: Megszűnt járatok: 38, 99. Új járat a 99A. Pestszenterzsébet neve Pesterzsébet lett, ezt a megállóknál módosították. A Pannónia út átszállásait a Kós Károly térhez helyezték. Kőbánya Kispestre a 80-as helyett a 98-as közlekedik.

Garázsmeneti tábla 1997-ből, puha műanyagból.

Évjárat: 1999
Külső oldal: Vastag betűs és számos típus, csak néhány járaton alkalmazták a korszakban.
Belső oldal: A korszakban néhány járatra jellemző megállólistával és vastag járatszámmal. A megállók elnevezésében és számában nem történt változás 1998 óta, csak a helytelenül megjelenített Sósfürdő utcából leszedték az utca feliratot. Az átszállásokban rengeteg változás történt, de ezek többnyire csak logikus tájékoztatás elve alapján. Ami tényleges változás: a keresztúr-busz beindítása 1998 augusztusában.


Évjárat: 2000 első fele - egyetlen különbsége, hogy "kapcsolatok" helyett "lehetőségek" felirat szerepel.

Évjárat: 2000. augusztus 1.
Belső oldal: A 93-as helyett a reptér-busz közlekedik. Ismét "kapcsolatok" felirattal.

Garázsmeneti tábla 2000 körülről.

Évjárat: 2001. október
Belső oldal: A 13-as villamos helyett 3-as villamos közlekedik, a szeptemberben indult 151-est nem jelöli.


Évjárat: 2003 második fele - 2004
Belső oldal: Új járat: gloriett-busz. A Soós utcánál törölték az 51-est. Feltüntették a korábban kimaradt 151-est.


Évjárat: 2006. április (reptér-busz -> 200) - május (még kemény műanyag)
Külső oldal: Kőbánya-Kispest végállomás neve 2005.03.07-án változott. Kisebb betűkkel készült.
Belső oldal: Zrt-s logó a tábla alsó részébe helyezve, "kapcsolatok" helyett "lehetőségek". Új járat: Erzsébet-busz, 154A, 154B. Megszűnt: 99A. Reptér-busz -> 200. Az átszállási kapcsolatoknál Iránymegjelöléseket töröltek és illesztettek be.


Évjárat: 2007. november, puha műanyag.
Külső oldal: A Határ utcai végállomás a 2003/4-es széria mintája szerint készült, néhány milliméterrel kisebb betűkkel.
Belső oldal: Átszállások feltüntetése nélkül készült.


Évjárat: 2008. február
Külső oldal: A 2006-os szériával azonos.
Belső oldal (összehasonlítás a 2006-os szériával): Rengeteg kimaradt átszállás ill. MÁV és Volán kapcsolatok feltüntetése. Gyáli / pestszentimrei járatok átszervezése, 79-es - 82-es buszcsalád és a 193-as átszámozása. Megszűnt: Gloriett-busz és az 54-es.

Évjárat: 2008. május, digitális nyomtatással. Tartalmi különbség nélkül.
Külső oldal: Kövérebb, nagyobb karakterek, kisebb sorközzel.


A járatot 2008.09.06-án összevonták az 52-essel és a továbbiakban 148-as jelzéssel közlekedett.
48A
Évjárat: 1991.05.20., első széria, a járat indulásakor.
Külső oldal: Nagyon érdekes, hogy a külső feliratban is elhelyezték a VÁ. rövidítést.


Évjárat: 1991.06.27. (Tanácsház tér -> Szent Imre tér) után
Külső oldal: Tanácsház tér -> Szent Imre tér, a Vá. felirat eltűnt.
Belső oldal: Vasmunkás tér -> Rákóczi tér. A 38-ast már kerettel jelölték.


Évjárat: 1994. november, első tojáslogós
Külső oldal: A két végállomást megcserélték.


A járat takarékossági okokból 1995-től csak időszakos jelleggel közlekedett: tanítási napokon a reggeli csúcsidőben (tehermentesítve a 48-as járatot).
Évjárat: 1998
Belső oldal: Készítői figyelmetlenül dolgoztak: csak a logó kicserélésével és a dátum eltüntetésével törődtek. Az 1995-ben és 96-ban megszűnt járatokat még mind láthatjuk: hosszú 19-es, 38, 38 és 148. A bal oldalon ráadásul fölöslegesen átszerkesztettek a Szent Imre tér megállóhellyet: vékony betűsként olvashatjuk.

Évjárat: 1999
Belső oldal: Most sem sikerült rendesen elkészíteni az átszállásokat. A II.Rákóczi Ferenc út átszállásait vékony betűkkel átszerkesztették, törölve a megszűnt 38, 38-as járatokat, beszerkesztve a 38A-t, melyet már 1996-ban meg kellett volna tenni. Azonban a 148-as, 19-es továbbra is a helyén van.

Évjárat: 2001, utolsó tojáslogós
Belső oldal: Törölték a 19-est és a 148-ast, ezzel 6 év után végre aktuális állapotoknak megfelelő tábla lett legyártva.

A járat a 2005-ös nyári szünetben végleg megszűnt.
49
Évjárat: 1986. november - 1988. január (Már 116-os közlekedik a 16A járat helyett, de még létezik a 12, 12A járat).
Külső oldal: Ekkoriban a buszok végállomása a Moszkva téren belül a Dékán utcánál volt.
Belső oldal: A Rókushegyi lépcső megálló és az Öregek napközi otthona véletlenül fel lett cserélve.


Évjárat: 1988. június - 1989. március (Már nem jelzi a J járatot, de a 16-116-os buszok még a Moszkva térről indulnak).
Belső oldal: Megszűnt 12,12A és J törlése, valamint a megállófelcserélés korrigálása. A megállónevek kötőjel nélküli írásmódja.

Évjárat: 1992. május - 1993
Külső oldal: Az autóbuszok végállomását 1992 májusától az 56-os család mellé helyezték, így eltűnt a Dékán utca felirat.
Belső oldal: Az új végállomási hely kapcsán buszok a megfordulás után újabb megállót kaptak a Moszkva térnél. Megszűnt az 5-ös, rövidült a 16-os és a 116-os, a 84-esből 84 lett, valamint feltüntették a korábban elmaradt Várbuszt is. Az átszállások közül véletlenül kimaradt a 21-es.


Évjárat: 1994. szeptember, első tojáslogós

Évjárat: 1996. március, puha műanyag
Belső oldal: A listából hézagot hagyva törölték a lerövidült 12-est és a megszűnt 84-est.

Évjárat: 1997 második fele, kemény műanyag. Tartalmi különbség nélkül.

Évjárat: 1999. július (Megépült az új hűvösvölgyi végállomás és megszűntek az 56, 56E járatok)
Belső oldal: A megállólistát igénytelenül módosították: az 56-os egy letörölt E betűs 56E, az 56 helyén hézag van, illetve bal oldalon a Moszkva tér megállónevet már a tábla kiadása után lematricázták, mert a Retek utca nevet kapta.

Évjárat: 2003 első fele, utolsó tojáslogós, pufibetűs stílusban
Belső oldal: Érdekes módon, az előző táblán lévő - utólag matricázott - Retek utca megálló itt sem jelenik meg, a megállónév Moszkva tér.


Évjárat: 2003. szeptember (118-as villamos beindítása) - 2004. augusztus (90-es meghosszabbítása a Moszkva térig)
Belső oldal: Két megállóhely átnevezése.


Évjárat: 2005 ősz - tél (kialakítás alapján)
Külső oldal: Kisebb betűk.
Belső oldal: A logó a tábla alsó részébe helyezve, "kapcsolatok" helyett "lehetőségek". A 90-es a Moszkva térig jár.


Évjárat: 2008. február
Belső oldal: Zrt-s logó. Retek utca -> Fény utcai piac. Új megálló (2007.11.05.): Ezredes utca. Várbusz -> 10, új járat: 110. Megszűnt: 110. Volán járat feltüntetése. A Moszkva térnél - indokolatlanul - törölték az 56-ost.

Évjárat: 2008. május, digitális nyomtatással.
Belső oldal: A Dékán utcánál nem jelöli a 110-est.

A járat jelzése 2008.08.21-től 149-esre változott.
50
Évjárat: 1992 körül
Külső oldal: A Szabadkai út felirat kicsinyített, régi típusú betűs kiírás. Igen ritkán alkalmaztak ilyet
Belső oldal: A végállomás utólag szerkesztett. Korábban valószínűleg B. tétény rövidítés volt olvasható. Érdekesség a villamosos oszlop megléte - ez még az 1983 előtti táblákról maradt meg, ahol szerepelt a 43-as villamos.


Évjárat: 1994. szeptember, első tojáslogós

Évjárat: 1999. szeptember (A Campona megnyitásakor változott a járat végállomása)
Külső oldal: Teljes átdolgozásra került. Érdekes párosítás a Campona klasszikus tojásos betűkkel való kiírása (szebb külsőt ad a táblának), más vonalakon az átszerkesztéseket már az új típusú betűkkel végezték. A Balatoni út végállomás régi felirata mellé a Szoborparkot szerkesztették egyedi betűkkel.
Belső oldal: Vékony betűs megállólista és új típusú tojáslogó. Megállóváltozások Balatoni út felé: Campona Vá. és ehhez kapcsolódóan megállóhely a Lépcsős utcánál. Új megálló az Aszály utcánál. Tőke utca -> Aradi utca. Másik irány: itt csak a Campona miatti többletmegálló a különbség. Látható az 1998 augusztusában indult tétény-busz is. Érdekes a bal oldali lista Jókai Mór utca megállójának felirata.


E tábla szintén 1999-ben készülhetett, azonban itt a Jókai Mór utca felirat listatisztán szerepel.

Évjárat: 2003 vége - 2004. Tartalmi különbsége nincs.


A MAN járműveken használt viszonylattábla (alsó sorban)

A járat 2008.09.06-tól összevonásra került a 41-essel, és 150-es jelzéssel közlekedett tovább.
50B
E járat funkciója a délutáni műszakos ruhagyári munkások hazaszállítása volt, csupán egyetlen indulása volt a ruhagyártól, hétköznaponként este 10-kor. 1985 szeptemberében megszűnt.
Fém duplaoldalas tábla:

Másik kivitelű fém duplaoldalas:

51
Évjárat: 1988. január (82-es meghosszabbítása Kőbánya-Kispestig) - 1988. október (82A beindítása)


Évjárat: 1992. április (38A megszüntetése) - 1993
Külső oldal: Tanácsház tér -> Szent Imre tér
Belső oldal: Rengeteg átszállási módosítás, ezek közül tényleges hálózati változás: megszűntek a 9-es és 38A járatok. Új: 82A. Megállóváltozások: az 1990 szeptemberi, Helsinki út - Nagysándor József utca csp. rendezése kapcsán történt Baross utca, valamint Pesterzsébet, Máv-áll megálló (átszerkesztett típussal), valamint 1989 júliusától a korábbi leszállóhelyen megállóhely létesült Koltói Anna utca néven.


Évjárat: 1995. szeptember
Belső oldal: Megállóváltozás - a balos által megjelölt irányhoz viszonyítva - nem történt.

A járatra garázsmeneti tábla is készült, ez a darab 1996-ban készülhetett, puha műanyagból.

Évjárat: 1996. október, puha műanyag
Belső oldal: Megszűnt járatok: 38,38,99. Új járat: 193 (Kőbánya-Kispestnél csak egyik irányban szerkesztették be). Módosult: 80, 98. A 98-as közlekedik Kőbánya-Kispestig a 80-as helyett, itt meg is történt az átszerkesztés, azonban a Sibrik Miklós úti felüljárónál megmaradt a 80-as átszállás.

Évjárat: 1997 első fele, puha műanyag
Belső oldal: A hibás 80-as átszállást (lásd előző széria) átszerkesztették 98-asra.

Évjárat: 1997 második fele - 1998 eleje, kemény műanyag. Táblaelhasználódás miatt készült, tartalmi különbség nélkül. A logóba Rt.-t szerkesztettek.

1998 körüli garázsmeneti tábla, egyedi módon piros színben.

Évjárat: 1999
Külső oldal: A korszak néhány járatára jellemző vastag karakteres (Univers 75) stílusban.
Belső oldal: A korszakban csak néhány járatra jellemző megállólistával, külön érdekesség az egyik iránynál "kapcsolatok" a másiknál "lehetőségek" használata. Rengeteg átszállási változás figyelhető meg, de ezek mind csak pontosítások, nem tényleges hálózati változások. Egyedül a keresztúr-busz beindítása emelhető ki (1998. augusztus). Az Áchim András út helyett helyesen utca szerepel.


Évjárat: 2000 első fele - egyetlen különbsége, hogy "kapcsolatok" helyett "lehetőségek" felirat szerepel.

Évjárat: 2000. szeptember (reptér-busz beindítása)
Külső oldal: Érdekes, hogy Kőbánya esetében visszatértek a régi felirathoz (azonban kötőjel nélkül)
Belső oldal: "lehetőségek" helyett ismét "kapcsolatok. Két korábban elmaradt 17-es átszállást és egy 98-ast pótoltak, valamint a 93-as helyett a reptér-busz közlekedik.


Évjárat: 2001
Külső oldal: Továbbra is felemás.
Belső oldal: Megálló-változások mindkét irányban /ezek valójában korábban megtörtének, de a táblákon később módosították/: Magnezit művek -> Diósgyőri utca, Sibrik Miklós úti felüljáró -> Felüljáró. Kőbánya felé ezen felül: Ady Endre utca -> Török Flóris utca (ugyanis a három Ady Endre közterület-név egy irányban nagyon megtévesztő), Textilgyár -> Sibrik Miklós út (Gyömrői út). Kőbánya-Kispestnél törölték a korábban beszerkesztett 98-ast.

Évjárat: 2003. június, pufibetűs kialakítás, utolsó tojáslogós
Belső oldal: Új járatok: 3-as villamos, 132, 182, 182A, Újhegy-busz.


Évjárat: 2003 nyár vége (a szeptemberben indult Gloriett-buszt még nem jelöli, de elképzelhető, hogy csak lemaradt)
Belső oldal: A Vörösmarty utcánál két villamos-átszállást tüntettek fel.


Évjárat: 2003. szeptember (Gloriett-busz beindítása) - 2004
Belső oldal: Új járat a Gloriett-busz, a Török Flóris utcánál törölték az 52-es villamos iránymegjelölését, valamint az előző szérián kiírt átszállásokat a Vörösmarty utcánál.

Garázsmeneti tábla, 2003 - 2004 körül készült.

Évjárat: 2007. június, puha műanyag
Külső oldal: A két végállomás felcserélése
Belső oldal: A két irányt megcserélték. Rengeteg átszállási módosítás, áthelyezés, törlés. Tényleges hálózati változások: Új járatok: Erzsébet-busz, 55, 84, 89 154A, 154B. Megszűnt: 54, 132. Reptér-busz -> 200.


A járat közlekedése 2008.09.05. üzemzárással megszűnt, ettől kezdve a 151-es teljes üzemidőben járt.
|