45
Évjárat: 1994. szeptember, első tojáslogós
/ebből a külső oldali szériából duplaoldalas kivitel is készült/
1996 áprilisában a csak rövid önálló szakasszal rendelkező 46-os járat összevonásra került a 45-össel. A 45-ös végállomásai nem változtak, csak útvonala egy rövid szakaszon: végig az Újszász utcán közlekedett.
Évjárat: 1996. január, puha műanyag. Jó előre elkészítve az áprilisi változásokra.
Belső oldal: Logó nélkül készült. Az új útvonalszakasz megállóival. Átszállásmódosítások: korábban elmaradt HÉV és metróátszállás feltüntetése a szükséges helyeken valamint néhány - logikus tájékoztatás miatt történő - átszállás-variálás. Megszűnt járat a 46-os és a 132-es. Az Örs vezér terénél a fölöslegesnek ítélt 67, 77-es járatokat törölték (hiszen korábbi megállókban át lehet rájuk szállni).
Évjárat: 1996. április, puha műanyag. Tartalmi különbség nélkül, logóval.
A tábla alakja furcsára sikerült: alja szögletes, továbbá a lista ferdén nyomott, elcsúszott.
Évjárat: 1997 első fele, puha műanyag
Belső oldal: A korszakban egyáltalán nem jellemző vékony betűs megállólistával és vastag betűs járatszámmal. Tartalmi különbsége nincs.
Évjárat: 1998
Külső oldal: A cinkotai végállomás utca feliratából az "A" betű lemaradt, ezt utólag matricával pótolták.
Belső oldal: Egyedi eset, ismét a régi megállólistával készült. A logó azonban már az új típusú. Tartalmi különbsége továbbra sincs.
Évjárat: 1999
Külső oldal: Ezen a szérián már nem maradt le az "A" betű.
Belső oldal: Készítésekor az 1997-es táblát vették alapul, a logóba Rt. feliratot szerkesztettek. A Georgina utcánál feltüntették a 192-est.
Évjárat: 2000. december 5. (Rákoskert--busz beindítása)
Belső oldal: Az 1998-as széria belső oldalát (régi listát) vették alapul, és ebben szerkesztették át az Örs vezér téri átszállásokat: 100->Expo-busz, új járatok: Rákoskert-busz, 63-as villamos. A Georgina utcánál nem jelzi a 192-est.
Évjárat: 2001. október 3. (3-as villamos beindítása)
Belső oldal: Ismét a vékony betűs megállólista az 1999-es lista elemeivel (192-es a Georgina utcánál),az Örs vezér tere átszállások átszerkesztésével (13-as és 63-as helyett 3-as villamos)
A járatra garázsmeneti tábla is készült 1996-ban, puha műanyagból (Íjász utca rövid i-vel)
1997-es verzió kisebb járatszámmal és betűkkel, szintén puha műanyagból. A kisebb feliratok miatt utólag figyelemfelhívó matricákat helyeztek el rajta. Íjász utca már ékezettel szerepel
1998 körül, rövidítéssel
1999 körül, kemény műanyagból, az 1996-os mintával azonosan, de az Íjász utca már ékezettel, továbbá az utca Arial típussal.
2000 körüli garázsmeneti tábla, már Lassú utcai végállomással.
Évjárat: 2003. szeptember 22. (176-os beindítása) - 2004. február 1. (új megálló a Gyakorló köznél)
Belső oldal: Egy 192-es átszállás törlése. Új járatok: 132, 144, 176.
2004 körüli garázsmeneti tábla.
Évjárat: 2004. február 1. (új megálló a Gyakorló köznél)
Belső oldal: Megálló átnevezés: Jövendő utca -> Batthyány Ilona utca.
Évjárat: 2004 második fele
Belső oldal: Egyetlen különbsége, hogy a 61E-n nincs keret.
Évjárat: 2005 első fele
Belső oldal: Az Örs vezér tere felé a Fuvallat utca megállót a másik oszlopba helyezték. Az Örs vezér terénél pótolták a korábban kimaradt 77-est, és a 61E-n ismét van keret.
Évjárat: 2005. július 4.
Külső oldal: A járat végállomását - önkormányzati képviselői kezdeményezésre - a Lassú utcához helyezték.
Belső oldal: Az új végállomás nevét a bal oldali listában elfelejtették beszerkeszteni. HÉV Gödöllő helyett Gödöllői HÉV megnevezés használata.
Évjárat: 2006. június 6., puha műanyag, a csuklósítással egyidejűleg.
Külső oldal: Kisebb betűméret, ezáltal a Lassú utca két sorban is elfért.
Belső oldal: Megszűnt a Gyakorló köz megálló, a végállomás immár a megállólistában is a Lassú utca. A jobb oldali listában a Hősök fasorát a másik oszlopba helyezték, ezáltal az Örs vezér téri átszállások átláthatóbban (3 helyett 4 sorban) olvashatók. Expo-busz helyett Expo-járat kifejezés használata.
Évjárat: 2006. szeptember 28. (132-es megszüntetése) - 2007. március vége (még nincs dátumozva) Puha műanyag.
Külső oldal: Visszatértek a 2005-ös külső oldalhoz.
Belső oldal: Itt is a régi elrendezés jelenik meg (Hősök fasora a másik oszlopban). Megszűnt a 132-es, egy elmaradt 77-est pótoltak. Az Örs vezér téri átszállások elrendezése ismét a 2005-ös szériával egyezik, továbbá az Expo-járat is ismét Expo-buszként van jelezve.
Évjárat: 2007. augusztus 21., a rákosszentmihályi járatok átszervezésekor, puha műanyagból
Belső oldal: Új megálló létesítése az Örs vezér terénél az Árkád mellett. Megállók átnevezése: Keresztúri út / Szentmihályi út -> Rákosfalva, Pilisi utca / Egyenes utca -> Egyenes utcai lakótelep, Nagyicce, HÉV-állomás -> Nagyicce, Hősök fasora / Veres Péter út -> Sashalom. Átszállási változások: 44A -> 44, 76 -> 276E, 77 -> 277, 144 -> 244, 177 -> 231. Megszűnt: 44, 192. Új járat: 46-os. Az Expo-busz helyett "Expo-járat" kifejezést használ.
Garázsmeneti tábla 2008 elejéről, a korszakra jellemzően "G" jelöléssel.
Évjárat: 2008. február, kemény műanyag.
Külső oldal: Visszatérés a 2006. júniusi formához
Belső oldal: Volán átszállások feltüntetése, a jobb oldali lista sorainak átrendezése.
Évjárat: 2008. szeptember 6., matricás. Paraméterkönyv utáni első széria. Útvonal- és megállóváltozás nem történt.
KERESEK FÉNYKÉPET JOBB ÁLLAPOTÚ TÁBLÁRÓL (BELSŐ OLDAL)
Évjárat: 2009. február, matricás.
Külső oldal: Nem változott.
Belső oldal: Későbbi táblázatosokra jellemző vékonyabb vonalas kialakítás, továbbá "felé" kifejezés helyett nyíl alkalmazása.
Évjárat: 2010. január, matricás.
Külső oldal: Korszakra jellemzően Zurich karakterekkel, kék színben, színes piktogramokkal és P+R feltüntetésével.
Belső oldal: A korszakra jellemző "vonalcsíkos" kialakítás, intézmények és kerületek feltüntetésével. Megállóváltozás nem történt. Az átszállások részletezésére az eltérő kialakítás miatt nem tértem ki. 161A helyett hibásan 161E-t jelöl (ez a járat ekkor még nem létezett).
2012. december 1-től két megálló-átnevezés történt, ezeket több táblán is fedvénnyel javították:
Évjárat: dátum szerint 2010. január, valójában 2011 második fele vagy 2012 eleje, matricás.
Külső oldal: Új típusú metró- és HÉV-piktogramok.
Belső oldal: Stílus: belül is új metró- és HÉV-piktogramok, a HÉV esetében a megállónevek után is jelezve. BKK logó feltüntetése elkülönített fehér sávban, a logó nagyobb méretű. Átszállások: A közös útvonalon haladó 176E-276E-t törölték az Örsről és Nagyiccéről is. Jókai Mór utcánál jelzi a 46-146 járatokat.
Évjárat: dátum szerint 2010. január, valójában 2011 második fele vagy 2012 eleje, matricás. Egyetlen különbsége, hogy a logók kisebbek és a szürke sávban vannak.
Évjárat: dátum szerint 2010. január, valójában 2012. augusztus, matricás.
Külső oldal: Nem változott.
Belső oldal: Stílus: Csak BKK logó van rajta, amit jobb oldalra felülre helyeztek. Jelmagyarázat használata. Volán felirat helyett piktogram használata. Tartalmi különbsége nincs.
Évjárat: 2014. január, mindkét oldalán táblára nyomott.
Külső oldal: korszakra jellemző Frutiger karakteres kialakítás. Piktogramok helyett M+H jelöléssel, P+R elhagyásával.
Belső oldal: Stílus: új típusú vonalcsíkos kialakítás (intézmények, kerületek megjelölése nélkül, világosabb árnyalatokkal). Megállók: Garat utca megállónév egységes használata mindkét irányban, Jókai Mór utca (Újszász utca) alak használata Ilonatelep felé. Átszállások: mindössze a 92-es iránymegjelöléseiben különbözik.
Évjárat: 2014. július, mindkét oldalán táblára nyomott.
Külső oldal: Nem változott.
Belső oldal: A belső járatszám néhány milliméterrel balra tolva, egyéb különbsége nincs,
Évjárat: 2019 vagy 2020 első fele, csak külső oldal készült, a korábbi 1407-es táblák felülmatricázásával (belül pedig maradt a fent is látható 1407 oldal)
Évjárat: 2021. január, matricás.
Külső oldal (összehasonlítás az újbalossal): Lassú utcai végállomás egy sorban, így középre lettek igazítva a feliratok és az elválasztó vonal rövidebb.
Belső oldal (összehasonlítás a 1407-el): Hálózati változások: 100->10, új járatok: 92A, 161E. Egyéb átszállások: a Kerepesi úti megálló átszállásai is az Örs vezér teréhez helyezve. Trolik felüntetése a Rákosfalvánál.
46
Évjárat: 1979. január (a Dózsa György utca átnevezése Farkashalom utcára) - 1981. augusztus (útvonalhosszabbítás az Anilin utcáig)
Az autóbuszok tolatásal fordultak a Farkashalom utcánál.
Évjárat: 1991. szeptember - 1993 (Már nincs átszállásként jelölve a 176-os, de még létezik a 130-as).
Belső oldal: Nagyicce HÉV-állomás megállóhely neve korábban valószínűleg rövidítve volt, a szerkesztett betűkből ítélve. Néhány hibát is tartalmaz: Nagyiccénél elfelejtették bekeretezni a 44A, Hősök fasoránál a 44 járatot, a Bökényföldi út és Lándzsa utca megállókban pedig a 76-ost. Nagyiccénél pedig önmagára utal átszállási lehetőségként.
Évjárat: 1994. február
Belső oldal: A korábbi keretezési hibákat korrigálták, de Nagyiccénél megmaradt a önmagára utalás. A 130-as megszűnt, helyette a 130-as közlekedik, mely nem tér be az Örs vezér terére. Más megállókban korábban kifelejtett átszállásokat írtak ki (hév,76,92), az Örs vezér terénél a Hév felirat helyett a piktogramot vezették be.
A járat 1996 áprilisában összevonásra került a 45-ös busszal, valószínűleg nem készült tojáslogós tábla.
A járat 2007.08.21-én újjáéledt, a 44, 180 és 192-es járatok összevonásával.
Évjárat: 2007. augusztus, a járat indulásakor, puha műanyagból.
Belső oldal: A korszak gyakorlatától eltérően dátum nélkül készült.
Évjárat: 2007. szeptember, puha műanyag. Tartalmi különbség nélkül.
Évjárat: 2007. november, puha műanyag. Tartalmi különbség nélkül.
Évjárat: 2008. február, kemény műanyag.
Belső oldal: Volán járatok feltüntetése. 61-es törlése Rákoskeresztúrnál.
Évjárat: 2008. március, kemény műanyag. Tartalmi különbség nélkül.
Évjárat: 2008. augusztus 21., matricás. Paraméterkönyv utáni első széria. Útvonal- és megállóváltozás nem történt (viszont ta reggeli Gyöngytyúk utcás menetek 146-os, a 46G pedig 146A jelzést kaptak).
Évjárat: 2009. április, matricás.
Külső oldal: Kisebb betűk és járatszám.
Belső oldal: Későbbi táblázatosokra jellemző vékonyabb vonalas kialakítás, továbbá "felé" kifejezés helyett nyíl alkalmazása. Megszűnt: 273E (2008. december 31-én).
Évjárat: 2009. augusztus 22., matricás. Ekkortól kezdve a mai formájában közlekedik, Helikopter lakóparkig (A Rákoskeresztúr városközpont, mint vonalközi végállomás megmaradt).
Külső oldal: Korszakra jellemzően Zurich karakterekkel, az ez első ilyen táblák egyike volt.
Belső oldal: A korszakra jellemző "vonalcsíkos" kialakítás, intézmények és kerületek feltüntetésével. Megállóváltozás a korábbi szakaszon nem történt. Az átszállások részletezésére az eltérő kialakítás miatt nem tértem ki.
Évjárat: 2010. május. Matricás.
Külső oldal: Nem változott.
Belső oldal: Stílus: A logóba szlogen került a korszakra jellemzően. Hálózati változás: az előző szériáról lemaradt a 2009. agusztus 22-én indult 262 járat feltüntetése, ezt ezen a szérián pótolták (emiatt az átszállások átrendezésére is sor kerütl). Átszállások: elmaradt 131, 144 és Volán átszállás feltüntetése, továbbá egy 131-es iránymegjelölés. Egyéb szerkesztés: Erdei bekötőútnál a Naplás-tó feltüntetése.
KERESEK FOTÓT JOBB ÁLLAPOTÚ TÁBLÁRÓL
Évjárat: 2013. május. 3 féle kivitelben is készült: 1. mindkét oldalán matricás. 2. külső oldala táblára nyomott, belül matricás. 3. mindkét oldalán táblára nyomott,
Külső oldal: Korszakra jellemző Frutiger karakteres kialakítás, annak is a korai típusa (elnyújtott karakterek, vékony járatszám).
Belső oldal: Stílus: új típusú vonalcsíkos kialakítás (intézmények, kerületek megjelölése nélkül, világosabb árnyalatokkal, csak BKK logóval). Megállók: Timur utca megállónév használata mindkét irányban, Jókai Mór utca -> Jókai Mór utca (Újszász utca), Vidámvásár utca egybe írva. Hálózati változások: 7-es család átszervezése (7E, 107E járatok), 224-es betér az Erdőkerülő utcához. Egyéb átszállások: körforgalmi járatoknál iránymegjelölés használata (131, 144), a 44-244, 176E-276E átszállások átrendezése a Veres Péter úti ill. Vidor utcai szakaszon.
garázsmeneti tábla
egyedi kialakítású tábla: mivel a garázsmeneti útvonal a járat esetében csonkaútvonalat jelent, így az ilyenkor használatos narancssárga színű vonalcsík nem került alkalmazásra. dátum nélkül készült, kialakítás alapján 2011 nyár-ősz.
2012. december 1-től az Újszász utca megálló neve változott, amit matricával láttak el egyes táblákon:
46G
A Cinkota autóbuszgarázs és Rákoskeresztúr között közlekedő garázsmeneti autóbuszok 2008 januárjától meghirdetett menetrend szerint, 46G jelzéssel közlekedtek.
Duplaoldalas kivitelű tábla, kemény műanyagból.
A járat jelzése 2008.09.06-tól 146A-ra változott.
UGRÁS A KÖVETKEZŐ OLDALRA (47-től)
UGRÁS AZ OLDAL TETEJÉRE
|