bkvtablak
Autóbusz táblák
 
Trolibusz táblák
 
Villamostáblák
 
Általános utastájékoztató táblák és egyéb ágazatok
 
Villamospótló táblák 1-52

általános jellegű pótlótáblák

1977 előtt "K" jelzéssel jelölték a pótlójáratokat

kemény műanyag:

puha műanyag, világosabb árnyalattal:

V

Évjárat: 1996 augusztus, korszakra jellemző puha műanyag

A Fehérvári út és a Nagykörút villamosvágányainak felújítása miatt közlekedett 1996. augusztus 8. - október 22.

Belső oldal: Érdekessége a más táblákon ekkor még egyáltalán nem használt Rt-s logó. Hibája: A Blaha Lujza tér felé Etele út helyett Etele teret jelöl, amit több darabon átragasztottak

.

 

Villamosjáratok pótlótáblái

1990. június 23-30. Az 1-es villamos új, Thököly útig tartó szakaszának építéséhez kapcsolódó munkálatok a régi, már meglévő szakaszon:

1991. június 21 - július 19. : öt hétvégén át tartó vágányfelújítás az Árpád hídnál:

1991. július 20-29.: folyamatos vágányzár az Árpád híd vágányfelújítás újabb ütemével

előző széria felülmatricázását is alkalmazták:

1993. szeptember 1-30., a Thököly út x Hungária körút vágánykeresztezés építésekor, de valószínűleg még az 1998 áprilisi vágányzár során is használták

1995. június 30. - július 4.: Lehel utca pályafelújítás

felső tábla, 1995. július 4 - 13.: Róbert Károly körút pályafelújítás, de az 1997. augusztusi vágányzárnál is használatban (a kék matrica már paraméterkönyv utáni felhasználás során került rá)

1998. április, Róbert Károly krt. felüljáró és Thököly út csp pályaszakasz felújításakor:

1999. augusztus 11-19. : pályafelújítás

2002. augusztus 8-9. valamint szeptember 22. : Hungária körút vágányfelújítás előkészítő és befejező szakasza:

2002. augusztus 10. - szeptember 21. Hungária körút vágányfelújítás

1992. március 17. - április 6. Jászai - Boráros pályafelújítás, de 1995. április 1-2-jén és 1995 szeptemberében is használatban:

1995. április 3 - szeptember 29., viadukt felújítás:

1999. július 31. - augusztus 9. pályakarbantartás miatt

2000. július 29. - augusztus 4. pályakarbantartás miatt

2000. augusztus 5-6. pályakarbantartás miatt

MAN SL223 számjelzők (matricás kivitel):

1994. március 8-26: Közvágóhíd végállomás átépítése és használatban 1995. október 16-30-án is (Lágymányosi híd építés újabb üteme)

1995. augusztus 14. - szeptember 3. : Lágymányosi híd építése miatti korlátozások

 

3V

1981. márciusától a 3-as villamost a Váci úti szakaszon a metróépítés miatt pótlóbusz váltotta fel.

fémtáblára matricázott kivitel:

1984. novemberétől a 3-as metró Árpád hídig hosszabbítása után a pótlóbusz az Árpád hídig rövidült. 1985. májusától az Árpád úttól a Szilágyi utcáig hosszabbították.

Évjárat: 1985. október

Belső oldal: A járat már jelöli a 104A autóbuszt (1985 októberében indult), tehát a 10-es villamos sem közlekedik már. Az Árpád útnál 43-as helyett 43-ast szitáztak. Az átszállási számtípusok néhány újpesti táblánál elterjedt kövérebb típussal készültek

Évjárat: 1988.július (a 26-os autóbusz útvonala az Árpád hídig hosszabbodott)

Belső oldal: Eltérő számtípussal beszerkesztették a 26-ost. A hibás 43-ast korrigálták.

1990. december 14-én a metró újpesti szakaszának átadásával megszűnt.

2003. május 12-29. üzemzárás   Nagy Lajos király útja vágányfelújítás (Fogarasi út - Füredi út szakasz) :

A fenti tábla felülmatricázott változata:

1991. július 30. - augusztus 13., Irinyi J. út és Karinthy Frigyes út kereszteződése + Petőfi híd pesti hídfő vágányfelújítás

A Moszkva teres tábla felülmatricázott változata, ismeretlen okból került rá Orczy tér

 

matricás:


1990. augusztus 24-től 4 hétvégén keresztül pályafelújítás miatt, de későbbi, 1992 nyári és 1993 nyári karbantartás során is használatban (vélhetően még az 1994-es nagyfelújítás utómunkálatainál is):

"Üllői út" végállomásos tábla felülmatricázása az 1992 nyári vágányzár során (de 1993 nyarán is használták)

1993 júniusi karbantartás idején

1993 júliusi pályafelújítás idején:

1994. június 15. - szeptember 23. nagyfelújítás:

1995. február 15 - József körút közmű- és vágányépítés:

A fenti tábla felülmatricázott változata az 1995. május 19 - 21. közötti időszakban használva:

1996. augusztus - október: Nagykörút (Bérkocsis utca - Goldmann György tér) pályarekonstrukció

1997. július 10. - augusztus 16., Podmaniczky utca - Tátra utca közötti vágányfelújítás

1998. július 30. - augusztus 17.: Irinyi József u és Október 23.-a utca pályafelújítás

1999. október 16-17. Nagykörút pályafelújítás

A fenti tábla felülmatricázott változata a 2000. május 13-14. valamint július 29.: Margit körút vágányfelújítás első és negyedik üteme során, de vélhetően a 2002. november 23. vágányzár során is használatban:

2000. május 15. - június 21. Margit körút vágányfelújítás második üteme

2000. június és július hónapban egyes hétvégéken teljes vágányzár volt, részletesebben a vágányzárak menüpontban olvasható. A táblát a 2001. és 2002. novemberi vágányzár során is használták:

duplaoldalas:

1992. május 8 - 12., Karinthy Frigyes út pályafelújítás, de az 1993-as nyári vágányzár során is használták:

2000. június 22. - július 28. : Karinthy Frigyes úti vágányfelújítás és augusztus 12-13. ugyanitt vágányszabályozás

1990. október 10. - november 6. : Angyalföld, forgalmi telep új végállomás kiépítése a 11-es viszonylathoz kapcsolódóan:

1991. november 12. - december 3. : Fóti úti aluljáró pályafelújítás:

1992. szeptember 29. - november 10. üzemzárás: Görgey Artúr utca pályafelújítás:

1998. július 16-31. Szilágyi utca x Görgey Artúr utca pályafelújítás

1999. július 27-28. karbantartási munkálatok a 12-14 közös szakaszán, de valószínűleg használatban a 2002. november 9-10, 16-17. és 2003. július 1-i vágányfelújítás során is.

változatlan minta, sárga alapszínnel:

belső oldala üres:

1995. június 30. - július 4.: Lehel utca pályafelújítás

1990. december 4-10.: Nagykőrösi út x Határ út kereszteződés előtti ív kítérőcsere és vágányfelújítás:

A fenti tábla 1991-es felülmatricázása:

1998. május 16-18. és 23-25., Liget téri vasúti híd felújítása:

1999. március 27-30., Ecseri út - Napfény utca vágányfelújítás

2001. szeptember 14-23., Mázsa tér végállomás építése és Élessarok támfalépítés miatt:

1990. április 17 -  május 8. Zalka Máté tér vágány és kitérőcsere, Horog utca vágányépítés, Orczy tér vágányépítés:

1992. július 11. - 23. üzemzárás: Népszínház utca + Kőbányai út + Kőrösi Csoma út vágányfelújítás, az előző ütemben használt 28V felülmatricázásával.

1995. október 13-15. Gubacsi út vágányfelújítás

Járatszám lentre húzva, káposztásmegyeri végállomás beljebb igazítva:

1990. október 10. - november 6. Angyalföld forgalmi telep új villamos végállomás építése:

1992. szeptember 29. - november 10. üzemzárás: Görgey Artúr utca pályafelújítás:

1997. július 22. - augusztus 19. Lehel utca vágányfelújítás első ütem

1997. augusztus 20 - szeptember 30. Lehel utca vágányfelújítás második ütem

1999. július 27-28. karbantartási munkálatok a 12-14 közös szakaszán (A Megyeri úton korábban matrica volt)

A fenti tábla felülragasztása:

2002. november 9-10, 16-17. vágányfelújítás, de használatban a 2003. július 1-i felújításnál is: ugyanolyan kialakítás, de kisebb betűkkel:

A fenti tábla felülragasztása:

1990. július 17. - október 10. 17-es villamos teljes vágányfelújítása, de a tábla későbbi pótlások során is használatban volt:

1999 augusztus 11-19. : az 1-es villamos pályafelújítása miatt ellehetetlenül kocsiszíni kiállás miatt pótlóbusz közlekedett.

1990.augusztus 3 - szeptember 26.: Moszkva tér és Krisztina körúti pálya átépítése:

1992. március 3-16. közötti vágányzár (Krisztina körút pályafelújítás), de valószínűleg az 1994. október 11-31. vágányfelújítás és 1995 novemberi Várfok utca kitérő csere során is használatban:

2000. május 5 - 7., Móricz Zsigmond körtér és Szent Gellért tér felépítménycsere:

2001. június 25. - július 13. (késő esténként), vágányfelújítás miatt: (ekkoriban ismét visszatértek a régi típusokhoz):

2001. szeptember 21-23. Moszkva tér kitérőcsere

 

Duplaoldalas:

1990. szeptember 19. - október 1.: Móricz Zsigmond körtér - Bartók Béla út szakasz felújítás, de 1991. augusztus 22. - szeptember 19 közötti vágányfelújításnál is használva

1993. április 21. - május 5., Bartók Béla út vágányzár:

1997. április 19-20. Móricz Zsigmond körtér vízcsőfektetés:

1998. június 17-21. Szent Gellért tér kitérőcsere

1999. november 6-7.:

2001. augusztus 8-19. Szent Gellért rakpart útépítés, új táblák nem készültek, hanem a régieket matricázták át. Ezek használatban voltak a 2002. június 20-21. Bartók Béla felújítás előkészítő ütemekor is.

1993. október 9. - 29. Fehérvári út vágányzár:

 

1994. szeptember 22-25., Andor utca x Fehérvári út, MÁV iparvágány felújítás:

2003. március 26-30.: Bocskai út aluljáró építés előkészítő üteme

Felülragasztott:

Puha:

Puha:

puha:

Puha:

1990. július 31. - augusztus 23. Szilágyi Erzsébet fasor és Völgy utca vágányfelújítás:


1997. július 1-7. Szent János kórház kitérőcsere

1994. szeptember 20 - október 10., Bem rakpart vágányfelújítás:

2000. május 5 - 7., Móricz Zsigmond körtér és Szent Gellért tér felépítménycsere:

2001. június 25. - július 13. (késő esténként), vágányfelújítás miatt: (ekkoriban ismét visszatértek a régi típusokhoz):

2002. június 23. - szeptember 1.. Bartók Béla felújítás idején:

1990. március 20. - április 13., Kelenföld kocsiszín előtti kitérők cseréje idején:

1997. szeptember 15. - november 11. Etele tér átépítése:

2001. március - április (Bartók Béla út MÁV-híd felújítás):

Duplaoldalas:

1996. április 16-30. felújítás. Puha műanyag

1993. március 6. - április 5., Fiumei úti vágányfelújítás. Barna színnel készült!

1996. október 8-14., Mester utca vágányfelújítás

 

1991. június 20 - 27.: Nagyvárad tér vágányfelújítás, de használva az 1992. április 7. - május 7. vágányzárnál is (Nagyvárad tér vágánykapcsolat áthelyezése + Nagyvárad tér - Telepy utca szakasz felújítása)

1996. április 16-30. felújítás. Puha műanyag

2000. szeptember 2-3. és 9-10. Orczy tér felsővezeték építés:

2002. március 23-28. Orczy tér vágányfelújítás (zárójel nélküli verzió):

2003. július 25. - október 31. üzemzárás, Haller utcai villamospálya középre helyezése:

Puha:

1979-ig használt kivitel, fémből:

1990. április 17 -  május 8. Zalka Máté tér vágány és kitérőcsere, Horog utca vágányépítés, Orczy tér vágányépítés:

1992. június 6. - július 11. üzemzárás: Népszínház utca + Kőbányai út + Kőrösi Csoma út vágányfelújítás

Feltételezhetően két széria készült a fent említett 1992-es pótláskor:

1995. november 22-27. Orczy tér kitérőcsere

2000. szeptember 2-3. és 9-10. Orczy tér felsővezeték építés, de 2002. március 23-28. Orczy tér vágányfelújítás során is használatban:

2001. október 22., Salgótarjáni utca x Fiumei út körúti beálló váltó javítása:

1996. február 19-23. Maglódi úti pályaszakasz felújítása:

1997. május 6 - október 10. Népszínház utca átépítése

2001. december 8. és 2002. június 1-2. : Mester utcai toronydaru bontása

puha:

1990. november 6-10.: Gubacsi út x Szabadkai út vágánykapcsolat átépítése:

1991. február 26. - március 18.: Gubacsi út x Markusovszky lejtő + x Szabadkai út kitérők cseréke, Fék utca vágánycsere:

1994. június 14-28. Határ úti vágányfelújítás:

1994. szeptember 1-30.: 30-as villamos új vágányának bekötése munkálatai miatt:

1990. április 17. - május 8.  Zalka Máté tér vágány- és kitérőcsere:

1993. október 9. - 29. Budafoki elágazás vágányzár, felújítás:

2003. június 3. - augusztus 19. üzemzárás - a Leányka utcai villamos-átjáró felújítása idején:

a fenti tábla felülmatricázása:

 

Puha:

Puha:

1990. április 9 - 14., Thököly út x Hungária körút vágányépítés miatt (1-es villamos hosszabbításához kapcsolódó), de az 1992 októberi vágányzár során is használatban:

1993. szeptember 1-30., a Thököly út x Hungária körút vágánykeresztezés építésekor

1991. december 4 - 16. közötti vágányzár (Leányka utca - Szent István tér pályafelújítás), de használva az 1992. április 22. - május 18. vágányzárnál is (Leányka utca pályafelújítás):

1996. augusztus - október: Fehérvári út pályarekonstrukció

2002. június 15-16. Bartók Béla út felújítás előkészítő ütem, általános villamospótló a 18-41-47 villamosok helyett.

2002. június 20-21. Bartók Béla út felújítás előkészítő ütem

2002. június 22. - szeptember 20. Bartók Béla felújítás idején, kétféle kivitelben:

Nagyobb karakterek, a járatszám esetében kisebb távolság a számjegyek között:

47V

2003 március végétől augusztus végéig közlekedett. Indításának oka a Bocskai úti aluljáró építése volt.

Évjárat: 2003. március 31. (első ütem)

Évjárat: 2003. június 3., útvonala módosult, mivel a Fehérvári úton a Leányka utcai átjáró felújítása miatt a vágányzárat kiterjesztették.

Külső oldal: Néhány milliméterrel kisebb feliratok és járatszám.

Belső oldal: Belül is csökkent a járatszám és a feliratok mérete. Budafok felé új megálló Szerémi sor néven. A 41-es villamos helyett pótlóbusz közlekedik. A viszonylat útvonala a Fővám tér felé módosult a Szent Gellért tér környékén.

2003. június 3. - augusztus 19. üzemzárás - a Leányka utcai villamos-átjáró felújítása idején:

A fenti tábla későbbi felülmatricázása:

matricás kivitel, kis mértékben felülretolt feliratokkal (korábbi 157-es tábla felülragasztásával):

1990. szeptember 19. - október 1.: Móricz Zsigmond körtér - Bartók Béla út szakasz felújítás, de 1991. augusztus 22. - szeptember 19 közötti vágányfelújításnál is használva

1992. október 8 - 22., Szabadság híd vágányfelújítás

1993. április 21. - május 5., Bartók Béla út vágányzár:

1995. december 1-3., Szent Gellért tér vágányjavítás, de az 1997 áprilisi és júniusi vágányzár során is használatban:

1997. április 19-20. Móricz Zsigmond körtér vízcsőfektetés:

Ismeretlen idejű felülmatricázás:

Ismeretlen idejű felülmatricázás:

1998. június 17-21. Szent Gellért tér kitérőcsere

1999. november 6-7, de a 2000. május 5 - 7., Móricz Zsigmond körtér és Szent Gellért tér felépítménycsere során is használatban:

2003. május 17-30. üzemzárás   Szabadság híd pesti hídfő vízvezetékcsere :

A Villamospótló felirat utólag, matricákból kirakva:

duplaoldalas, kemény:

hibás matricával:

puha:

Ugyanaz a tábla, felümatricázva:

1990.augusztus 3 - szeptember 26.: Moszkva tér és Krisztina körúti pálya átépítése:

1990. szeptember 19. - október 1.: Móricz Zsigmond körtér - Bartók Béla út szakasz felújítás:

1991. augusztus 22. - szeptember 19 közötti vágányfelújítás, de későbbiek során is használták: 1992. március 3-16. közötti vágányzár során, 1993. április 21. - május 7., 1994. október 11 - 31.)

2001. szeptember-október: vágányszabályozási munkálatok:

2001. október: vágányszabályozási munkálatok:

1994. június 14-28. Határ úti vágányfelújítás:

 

 

 

 
Járattörténeti adatok (1915-napjainkig)
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Chat
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$