85É SZILVESZTERI JÁRAT
Ez a rendkívüli szilveszteri járat első alkalommal 1997.12.31-én közlekedett, ekkor készült ez a duplaoldalas tábla is (korábban szilveszterkor a nappali 85-öst közlekedtették).
2003:
A járat utoljára 2005.01.01-jén közlekedett.
111É
A járat 1981. január 20-án indult. Ekkor készült ez a fém duplaoldalas tábla.
Évjárat: 1988 körül (még a 6-os éjszakai villamos közlekedik az autóbusz helyett)
Belső oldal: Hibásan a HÉV-et is feltünteti átszállásként.
144É
Évjárat: 1994. szeptember, első tojáslogós
Külső oldal: A nappali 144-essel ellentétben (94/9 tojás) az éjszakai esetében csak ez a típusú külső oldal készült. Az É betűt lekaparták.
Évjárat: 1997 első fele, puha műanyag. Tartalmi különbség nélkül, táblaelhasználódás miatt készült.
Évjárat: 2002 körül, kemény műanyag
Belső oldal: Vékony betűs megállólista, új típusú logó. Az Örs vezér terénél feltüntették a korábban elmaradt 61É átszállását.
153É
A járat 1994 áprilisában indult.
1994 február és március hónapban kísérleti jelleggel néhány vonalra (1,12,61É,78É,86,136,257,297) jelent meg ez a tojáslogós balos széria, kék színben nyomtatva, angol és német nyelvű tájékoztatóval.
Évjárat: 1994. március
Belső oldal: A Móricz Zsigmond körtérnél utólag írtak be átszállásokat filccel.
Évjárat: 1995. december, valószínűleg 2. tojáslogós
Külső oldal: A körforgalom szó kiírása hagyományos típussal, de szokatlanul kis méretben.
Évjárat: 1997 második fele vagy 1998, (lehetséges azonban későbbi dátum is, mivel az éjszakai járatoknál gyakran maradt hosszú ideig a régi típusú logó.)
Belső oldal: 1996-ban a 49É villamost felváltotta az azonos jelzésű buszjárat, ezért a listából egyszerűen törölték a villamospiktogramot, de minden más változatlan maradt.
173É
Évjárat: 80-as évek közepe - vége, duplaoldalas tábla. A korszakban a járatokat "É" jelzés helyett apró felirattal látták el.
Évjárat: 1994. november, első tojáslogós
Külső oldal: A Baros téri rövidítés megszűnt, a betűk mérete kisebb. A járatszám Helvetica típus, amit oldalirányban összenyomtak, függőlegesen elnyújtottak, mellette megjelent az É jelzés.
Évjárat: 1996. március, puha műanyag, tartalmi különbség nélkül.
Évjárat: 1998, kemény műanyag
Külső oldal: Érdekes módon a korai mintához tértek vissza.
Belső oldal: Új típusú tojáslogó használata. Egy korábban kimaradt 78É átszállás beszerkesztése.
Évjárat: 2000
Külső oldal: Visszatértek az újabb mintához.
Belső oldal: Megálló átnevezése (valójában a menetrendben nem történt módosítás, csak a táblákon szerkesztettek): Baross tér, Keleti pályaudvar -> Baross tér (Nefelejcs utca) - vékony karakterekkel szerkesztve.
Évjárat: 2003 első fele, pufibetűs stílus, utolsó tojáslogós.
Belső oldal: Megálló átnevezés Keleti pályaudvar felé: Vasutastelep utca -> Rákospalota, MÁV-telep, Nagy Lajos király útja -> Róna utca.
Évjárat: 2003. augusztus - 2004, csak a logóban különbözik (és a korszakra jellemzően már szögletes sarkú táblaanyagra készült) - az egyetlen "pufi" stílusú tábla, mely sávos logós kialakítású.
A járat 2005. augusztus végén, az éjszakai hálózat átszervezése miatt megszűnt.
175É
Évjárat: 1988.november, a járat indulásakor
Évjárat: 1991 - 1993
Külső oldal: Metróállomás beszerkesztése régi típusú betűkkel. Éjszakai járat komment eltűnése.
Belső oldal: Éjszakai járat komment eltűnése. Népliget VÁ. -> Népliget metróállomás (látható átszerkesztés), Népstadion út /Thököly út/ -> Zichy Géza utca, Szépművészeti múzeum -> Hősök tere, Váci út -> Dózsa György út metróáll. (utóbbiak alig láthatóan erősebb feketével lettek kiírva). A 6É villamos helyett 1989 óta autóbusz közlekedik.
A járat 1994 január 31-én szűnt meg.
179É
A járat a csepeli Hévet pótolta éjszakánként. A csepeli hévnél történő megfordulása egyelőre rejtély, ugyanis a mai állapotok szerint itt nincs lehetőség visszafordulni (a járattörténeti oldalon majd lesz erről is szó.)
Évjárat: 1984 (járat indulása) és 1989 (6É busz helyett villamos közlekedik) közötti állapotokat jelzi (megállóváltozás ezalatt nem történt) bár legvalószínűbb az 1989-es év, ugyanis ekkortól terjedt el az É betű használata a járatszám mögött.
Évjárat: 1992 - 1993-ban készült.
Belső oldal: Látható a Tanácsház tér eltérő betűkkel történt átszerkesztése Szent Imre térré. A táblán jelölték a visszautat is annak eltérése miatt. A Boráros térnél a 6-os mellől lehagyták az É betűt.
1994 decemberében a csepeli szakaszon módosult az autóbuszok útvonala.
Évjárat: 1994. november, első tojáslogós (a változásra)
Külső oldal: A két végállomás megcserélődött, a csepeli végállomás elnevezése II.Rákóczi Ferenc út lett (az útvonalmódosítás miatt ez vált logikus elnevezéssé). A végállomásfeliratok alig észrevehetően, de vékonyabbak a hagyományos típusnál, az É betű viszont vastagabb lett.
Évjárat: 1998 , a logón kívül nincs tartalmi változás.
Évjárat: 2002. március
Belső oldal: Vékony-karakteres megállólista. Két új megállópár létesítése.
Évjárat: 2002 második fele - 2003 eleje. Utolsó tojáslogós széria. Pufi-karakteres kialakítás, tartalmi különbség nélkül.
182É
Évjárat: 1982. május (útvonala a Kruzslák Béla /ma Gömb utca / utcától a Váci út - Árpád út kereszteződéséig hosszabbodik) - 1985. november között
Duplaoldalas, műanyagra sablonnal fújt kivitel.
Évjárat: 1985. november a Tito utcáig (ma Rózsa utca) hosszabbodott.
Duplaoldalas kivitel.
Évjárat: 1986. június (az autóbuszok Tito utca térségében történt útvonalmódosítása) - 1987 (12É villamos megszüntetése)
Külső oldal: A Tito utca ékezetét törölték.
Évjárat: 1987 (12É villamos megszüntetése)
Belső oldal: Megszűnt a Váci út megállóhely.
Évjárat: 1989. szeptember
Belső oldal: A 6-os villamos helyett 6É autóbusz közlekedik. A Ferenc körútnál csak törölték, arra már nem volt kapacitás, hogy külön autóbuszos oszlopot csináljanak. Az új 175É járat feltüntetése elmaradt
Évjárat: 1990. december 16. (metróátadás utáni állapotok)
Külső oldal: Útvonalmódosítás: Újpest-központig közlekedik. Gyári eredetű festékfolyás a "T" betűnél.
Belső oldal: Megálló átnevezések a kor szellemében. Feltüntették a korábban kifelejtett C és 175É járatokat, valamint a Ferenc körútnál a 6É-t (emiatt autóbuszos oszlop beszerkesztése történt). A korábban is létező, kispesti külön végállomásozást is jelölték.
Évjárat: 1992. május (a C járat megszüntetése)
Külső oldal: Az "É" betű feltüntetése.
Belső oldal: Az "É" betű feltüntetése és a C járat törlése.
Évjárat: 1994. október, első tojáslogós
Évjárat: 1996. február, puha műanyag
Külső oldal: Kicsinyített betűk, a rövidítés megszüntetése érdekében.
Belső oldal: Az 50É villamos helyett autóbusz közlekedik. Egy elmaradt 14 "É" betűt pótoltak. A Kispesti végállomásozást jelölték.
A járat 1997 szeptemberében megszűnt. Szerepét az új 14É és 50É autóbuszjáratok vették át.
193É SZILVESZTERI JÁRAT
A járat első alkalommal 1997.12.31-én, utoljára 2004.12.31-én közlekedett.
1997-es széria (duplaoldalas):
2003-as széria:
901
A járat 2005. szeptember 1-jén indult az éjszakai hálózat átszervezésekor, az 1É és egy szolgálati autóbuszjárat kiváltására.
Évjárat: 2005. szeptember 1., a járat indulására készítve
Ezt a kiegészítő táblát a Szentendrei úti szakasz miatt kellett alkalmazni, ugyanis ide betérve a buszok mindkét irányban azonos megállót (Flórián tér) használtak. A tábla egyik oldalán Közvágóhíd, másik oldalán Óbudai autóbuszgarázs
További kiegészítő tábla a csonkamenetek jelzésére, puha műanyagból - két oldalt a két különböző csonkameneti végállomás
Évjárat: 2006. június (már puha műanyag) - 2006. november 3. (937-es beindítása, ezt még nem jelzi)
Belső oldal: Zrt-s logó. Megálló átnevezése: Bécsi út (Vörösvári út) -> Vörösvári út (2006. március 1-je óta)
Évjárat: 2007. december (puha műanyag)
Belső oldal: Megálló átnevezések Közvágóhíd felé: Óbudai temető -> ~, főbejárat, Testvérhegyi út -> Óbudai temető, Rendelőintézet -> Óbudai ~. Óbuda felé: Rendelőintézet -> Óbudai ~, Bécsi út (VOLÁN mgh.) -> Bécsi út (Vörösvári út), Bojtár utca (Bécsi út) -> Bojtár utca illetve mindkét irányban a MÁV-állomás helyett vasútállomás kifejezés használata. Hálózati változások: új járat: 937. Megszűnt: 911. Feltüntették a 923-ast iránymegjelölésekkel a Szentrendrei úti betéréseknél, törölték a 909-est (feltüntetése a Kőbányai útnál fölösleges volt).
Évjárat: 2008. május. Digittális nyomtatással, tartalmi különbség nélkül.
906
2005 szeptember 1-től, az éjszakai hálózat átszervezésekor, a 6É jelzése 906-ra változott.
Évjárat: 2005. szeptember 1., a járat indulására készítve
Évjárat: 2007. november, puha műanyag
Külső oldal: A két végállomás megcserélése.
Belső oldal: Logó nélkül készült (pontosabban a logó aljában egy pöttynyi látszódik alul). Megállóhelyi változások a Fehérvári úti vágányzár miatt. Hálózati változások: megszűnt a 911-es, helyette a meghosszabbított 931-es jár.
Ennek a szériának egyetlen különbsége, hogy a logó nem maradt le.
Évjárat: 2008. március, digitális nyomtatással. Tartalmi különbség nélkül.
Külső oldal: Megnövelt karakterméret.
Évjárat: 2008. május, digitális nyomtatással. Tartalmi különbség nélkül.
907
A járat 2005. szeptember 1-jén indult az éjszakai hálózat átszervezésekor, a 49É és 78É autóbuszjárat kiváltására.
Évjárat: 2005. szeptember 1., a járat indulására készítve
Évjárat: 2006. november 3. (911-es megszüntetése, 966-os rövidítése) - 2007. március (még dátumozatlan), puha műanyag
Belső oldal: Zrt-s logó. Megálló átnevezése: Kolumbusz utca -> Amerikai út. Hálózati változások: megszűnt: 911, lerövidült: 966 (pontosabban csak egyetlen indulása maradt meg a Deák térről), továbbá a Fehérvári úti vágányzár miatt a 973-as a Tétényi úton közlekedik, ezért feltüntették a Szent Imre kórháznál. A listában pótoltak egy elmaradt átszállást (Vas utcánál 931-es).
Évjárat: 2007. december, puha műanyag
Belső oldal: Az új 937-es járat már a 901-estől függetlenül jár így feltüntették, ismét jelöli a 966-ost (amelynek csak egy indulása volt a Deák térről), a 973-as terelése megszűnt, ezért törölték a Szent Imre Kórháznál. Kosztolányi Dezső téren és Móricz Zsigmond körtéren az átszállások kettébontása, további variálások logikusabb tájékoztatás érdekében. Megálló átnevezés Örs vezér tere felé: Keleti pályaudvar -> Kerepesi út (Keleti pályaudvar) /vélhetően ideiglenesen a Kerepesi útra lett helyezve a megálló, melyről pontosan információm nincs/
Évjárat: 2008. március, digitális nyomtatással
Külső oldal: Kisebb karakterméret.
Belső oldal: Egyetlen tartalmi különbsége, hogy Örs vezér tere felé a Keleti pályaudvar megálló ismét eredeti elnevezéssel (valószínűleg megállóhely-visszahelyezés történt).
Évjárat: 2008. május, digitális nyomtatással, tartalmi különbség nélkül.
908
A járat 2005. szeptember 1-jén indult az éjszakai hálózat átszervezésekor, a 45É, 49É és 78É autóbuszjárat kiváltására.
Évjárat: 2006. január 1. (Farkasréti tér helyett már Márton Áron tér szerepel rajta - elképzelhető azonban, hogy már a 2005. szeptemberi táblákon is Márton Áron tér volt, mivel a névváltozást akkor már tárgyalták).
Évjárat: 2006. június (megállók átnevezése) - november 3. (újabb éjszakai átszervezés, melyet még nem jelöl), puha műanyag
Belső oldal: Zrt-s logó. Megállóhelyek átnevezése: Naprózsa utca -> Gazdagréti út (2006. június 1.), Taurus -> Gumigyár (2006. április 1.), Ügető -> Kerepesi út 9. (2006. április 1.). Egy fölöslegesnek tartott 992-es átszállás törlése.
Évjárat: 2006. november 3. (911-es megszüntetése, újabb éjszakai átszervezés) - 2007. március vége (még dátumozatlan), puha műanyag.
Belső oldal: Megszűnt a 911-es. A 966-osnak csak egy belvárosi indulása maradt ezért törölték. A jobb oldali listában azonban nem módosították az átszállásokat.
Évjárat: 2007. szeptember 3. (Bartók Béla út megállóhely létesítése), puha műanyag.
Külső oldal: Cinkota HÉV-állomás vessző nélküli írásmódja
Belső oldal: Zrt-s logó. Megállók átnevezése a XVI. kerületi szakaszon az augusztus 21-i átszervezéseknek megfelelőejn. Átszállások jelentős átrendezése, a korábban hibásan kint marad 911-es törlése a jobb oldali listábó, továbbá a korábban kimaradt 996-996A járatok feltüntetése. Az Astoria esetében több átszállás indokolatlan törlése. MÁV átszállás feltüntetése.
Évjárat: 2007. október, puha műanyag - nincsen különbsége az előző szériához képest.
Évjárat: 2007. december, puha műanyag
Belső oldal: Megálló átnevezése: Baross tér, Keleti pályaudvar -> Kerepesi út, Keleti pályaudvar. Átszállások: MÁV-átszállások törlése. Korábban nem jelölt 937-es feltüntetése. Az Astoriánál a korábbi szérián törölt átszállások visszaállítása. Egyéb átszállások áthelyezése hálózati változás nélkül.
Évjárat: 2008. március, digitális nyomtatással. kemény műanyag
Külső oldal: Kisebb karakterméret. Villányi út felirat nem szerepel, továbbá hibásan "Cinkotai" HÉV-állomás.
Belső oldal: Egy 931-es törlése a Blahánál (hálózati változás nincs). Érdekessége, hogy a dátumozás a baloldali táblázatnál is megjelenik
Évjárat: 2008. május - ismét visszatértek a szitázott kivitelhez
Belső oldal: Teljesen megegyezik a 0712-es szériával, tehát itt ismét van 931-es a Blahánál.
Évjárat: 2008. június - ismét digitális nyomtatással.
Külső oldal: Lásd 0803-as szériát (hibás "Cinkotai")
Belső oldal: Megegyezik a 0803-as szériával, tehát a 0805-höz képest itt ismét nincs 931-es a Blahán. A 0803 dátumozás azonban a baloldali táblázaton megmaradt.
909
A járat 2005. szeptember 1-jén indult az éjszakai hálózat átszervezésekor, a 28É autóbuszjárat kiváltására.
Évjárat: 2005. szeptember 1., a járat indulására készítve
Évjárat: 2006. február 7. - május vége (Zrt-s logó, de még kemény műanyag), tartalmi különbség nélkül
Évjárat: 2007. október, puha műanyag
Belső oldal: Megálló átnevezése: Trolibuszgarázs -> Kőbányai garázs (szeptember 1-től). Hálózati változások: 911-es megszüntetése, 937-es beindítása. Astoriánál törölték a 966-ost, mivel 2006. november 3. óta az első meneten kívül egyik sem közlekedik idáig. További módosítások pontosabb vagy logikusabb tájékoztatás érdekében, valamint MÁV-átszállások jelzése.
Évjárat: 2007. december, puha műanyag
Belső oldal: MÁV-átszállások törlése, továbbá Könyves Kálmán körút megállóban az előző megállóban már jelzett 901, 937-es járatok fölöslegesség miatti törlése.
Évjárat: 2008. március, kemény műanyag - tábla-elhasználódás miatt készült, tartalmi különbség nélkül.
Garázsmeneti duplaoldalas kivitel, kemény műanyagból.
911
A járat 2005. szeptember 1-jén indult az éjszakai hálózat átszervezésekor, a 49É, 61É, 78E autóbuszjáratok kiváltására.
Évjárat: 2005. szeptember 1., a járat indulására készítve
Évjárat: szintén 2005. szeptember 1.
Belső oldal: Hibás, Moszkva tér felé vélhetően a nappali 91-es listájának másolása miatt feltüntették a Pusztaszeri út megállót, ahol azonban a 911-es nem állt meg.
2006. november 3-án reggeli üzemzárással megszűnt, szerepét a meghosszabbított 931-es és a sűrűbben közlekedő 923-as vette át.
914
A járat 2005. szeptember 1-jén indult az éjszakai hálózat átszervezésekor, a 14É és különféle szolgálati autóbuszjáratok kiváltására.
Évjárat: 2005. szeptember 1., a járat indulására készítve
Évjárat: 2007. január 12. (útvonal módosítása Káposztásmegyeren) - 2007. március vége (még dátumozatlan), puha műanyag
Belső oldal: Zrt-s logó. Nyugati pu. megállóhelyek pontosítása, megálló átnevezés még 2006. június 30-tól: Pozsony utca -> Ipacsfa utca. Hálózati változás 2006. november 3-tól: megszűnt a 911-es, hosszabb a 931-es, új járatok: 937 (korábbi 901 menetei önálló járatszámmal), 996, 996A, 999. Január 12-től Káposztásmegyeren a Megyeri út helyett a Külső Szilágyi úton közlekedik.
Évjárat: 2007. október, puha műanyag - tartalmilag egyezik a 0712-essel, a kép rossz minősége miatt az összehasonítást ott végzem el.
KERESEK ÉLESEBB KÉPET A SZÉRIÁRÓL
Évjárat: 2007. december puha műanyag - a 0710-hez képest tartalmi különbség nélkül, összehasonlítás a kettővel ezelőtti szériával:
Belső oldal: Megálló átnevezése: ABC áruház -> Művelődési Központ (2007. március 1-től, azonban Káposztásmegyer felé hibásan "Otthon"-t ír), továbbá a nyugati pályaudvari megállók kommentárját levették. Az átszállásokat jelentősen módosították, bár tényleges változás nem történt. Feltüntetésre került például a korábban elmaradt 930-as és 950A járat.
Évjárat: 2008. május, digitális nyomtatással
Külső oldal: Kisebb karakterek
Belső oldal: Káposztásmegyer felé hibásan írt Művelődési Otthont javították, más különbsége nincs.
921
A járat 2005. szeptember 1-jén indult az éjszakai hálózat átszervezésekor, a 49É, 61É, 78É autóbuszjáratok kiváltására.
Évjárat: 2005. szeptember 1., a járat indulására készítve
Ezek a duplaoldalas iránytáblák szintén a járat indulására készültek, a Moszkva téri szakaszon volt szerepük - egészen a 2007 januári útvonalmódosításig - ahol mindkét irány azonos megállókat használt.
Évjárat: 2006. november 3. (útvonalmódosítás, a Batthyány téren keresztül közlekedik, a 956-os ottani szakaszát kiváltva) - 2007. május 1. (Hotel Olympia megálló átnevezése) közötti állapotok. Puha műanyag
Belső oldal: Zrt-s logó. Az új szakasz feltüntetésén túl még megálló átnevezések is történtek: Ügető -> Kerepesi út 9., Taurus -> Gumigyár. Megszűnt: 911-es. Szűkített üzemideje miatt elhagyták a 966-ost az Astoriánál. A 931-es iránymegjelölést elhagyták.
Évjárat: 2007. július, puha műanyag
Belső oldal: Megállók átnevezése: Hotel Olympia -> Normafa út (május 1. óta), Finommechanikai Rt. -> ~ Zrt.. Megállónév-pontosítások: Adonisz utca "s"-sel. A Máv-állomás és fogaskerekű-állomást tartalmazó megállókban nincs vessző, továbbá a fogaskerekű-állomás kisbetűvel kezdve. Átszállások átrendezése logikusabb tájékoztatás elve szerint. Feltüntették a korábban kimaradt 937-est és az egy belvárosi indulással rendelkező 966-os ismét szerepel.
Évjárat: 2007. november 5. (Göröngyös utca megálló átnevezése)., puha műanyag
Belső oldal: Megálló átnevezése: Göröngyös utca -> Borsó utca (november 5. óta). Széna tér - Moszkva tér átszállásainak átrendezése Normafa felé.
Évjárat: 2008. március, kemény műanyag
Belső oldal: Még 2007-ben életbe lépett, de az előző szérián fel nem tüntetett megállóváltozások korrigálása: 508. utca -> 509. utca, Rákos MÁV-állomás -> ~ vasútállomás. Astoria és Vas utca átszállások átrendezése Rákoskeresztúr felé. 956 átszállási irányok feltüntetése a Moszkva térnél.
Évjárat: 2008. május - mindenben azonos a 0803-assal.
922
A járat 2005. szeptember 1-jén indult az éjszakai hálózat átszervezésekor, a budakeszi szolgálati járat kiváltásával.
Évjárat: 2005. szeptember 1., a járat indulására készítve
Belső oldal: A tájékoztató szöveg a nappali 22, 22 járatok tábláiból lett átemelve, így a szövegben azok szerepelnek.
Évjárat: 2006. november 3. (911-es megszüntetése) - 2007. március vége (még dátumozatlan), puha műanyag
Belső oldal: Zrt-s logó. A megszűnt 911-es törlése, a tájékoztató szöveg korrigálása.
Évjárat: 2008. május - digitális nyomtatással
Belső oldal: A tájékoztató szöveg tartalma változott, egyéb tartalmi különbsége nincs.
UGRÁS A KÖVETKEZŐ OLDALRA (923-TÓL)
UGRÁS AZ OLDAL TETEJÉRE
|