28
Mindkét kartontábla a 60-as évek végén, vagy 70-es évek elején készülhetett.
Erre a kartontáblára (nem tudom mely járaté lehetett) a 80-as évek eleji műanyagszériákra jellemző külsőt ragasztottak.
Évjárat: 1977, duplaoldalas.
Évjárat: 1978.szeptember
Külső oldal: Útvonala a Kozma utcáig rövidült (a Gránátos utcáig most már a 37-es közlekedik.)
Belső oldal: A korszakra jellemző kialakítás. A megállólista nem egészen pontos az átszállások terén (az utastájékoztatás még kezdetleges szinten volt) : például hiányzik a 85A és 85-ös járat. A tábláról véletlenül lemaradt a Kada utcai megálló.
Évjárat: 1980
Belső oldal: Az 1980-tól használatos piktogramokkal. A korábban kimaradt Kada utca megállót feltüntették, a Lavotta utca megálló neve pedig Bajcsy-Zsilinszky kórház lett. A változások vastagabb betűkkel lettek szerkesztve. Korábban elmaradt átszállások pótlása. A 85-ös az egyedüli hálózati változás, mely járat 1979 óta áll meg a Kocka utcánál.
Évjárat: 1981
Belső oldal: A 78É-t törölték (valószínűleg ekkortól ugyanis már külön táblával jártak az éjszakai 28-as villamosok), vele együtt véletlenül a 99-est is. A 62-es azóta megáll a Maglódi útnál is, a kórháznál elmaradt átszállásokat tüntettek fel.
Évjárat: 1982 első fele
Belső oldal: A 99-est visszahelyezték. Új átszállás (bár kicsit kell érte gyalogolni) a 74-es troli. A 62-es azóta megáll a Maglódi útnál is, a kórháznál további elmaradt átszállásokat tüntettek fel. A Zalka Máté téri buszvégállomás még nincsen kész (a 9-esek még a Pataky térről indulnak).
Évjárat: 1984
Külső oldal: Az útvonalfeliratok nagyobbak. A Kozma utca a végállomással egy méretű lett.
Belső oldal: A korszakra jellemző kialakítás. Néhány megálló rövidítése megszűnt vagy rövidítve lett. A Zalka Máté téri végállomást átadták azóta, ebből kifolyólag ott számos változás látható. A 109-es busz helyett 83-as troli közlekedik. A 74-es trolit törölték (túl messze van), a 13-as és 37-es villamost is (fölösleges feltűntetni őket).
Évjárat: 1985. december előtt (még nem jelöli a 61-est)
Külső oldal: Az útvonalfeliratok ismét a régiek. A szám a balos busztáblákon alkalmazott típus. A Kozma utca már nincs zárójelben.
Belső oldal: A József körúton a 37-es feltűntetése (fölösleges), valamint a 17-es törlése a Pataky térnél (fölöslegesség miatt).
Évjárat: 1988. január (12, 12A megszüntetése) - 1989. szeptember (nagykörúti 12-es megszüntetése)
Belső oldal: Megálló: Ganz-MÁVAG kötőjel nélkül. Hálózati változás: 12,12A és a kőbányai 168-as megszűnt (helyette az Örs vezér teréről indul). Új járat: 61. A Kocka utcánál piros helyette fekete 85-öst jelöl.
Évjárat: 1991
Külső oldal: Új végállomásnév 1990-től
Belső oldal: Ganz-Mávag és több más megálló átnevezése a jelölések szerint. Rengeteg átszállási módosítás, de cebből tényleges változás csak kettő van: megszűnt járatok: 9,95
Évjárat: 1994 május (utolsó balos)
Külső oldal: Részletes útvonal tojáslogós betűtípussal.
Belső oldal: Koltói Anna utca ->Salgótarjáni út, Zalka Máté tér -> Liget tér, Pataky István tér -> Szent László tér. Éjszakai járatok feltűntetése (korábban csak a 175É volt kiíírva, az egyébként 1993-ban meg is szűnt.). Számos korábban kihagyott átszállás feltűntetése, illetve néhány törlése fölöslegesség miatt.
Évjárat: 1994 december (első tojáslogós)
Évjárat: 1995 június
Belső oldal: A megszűnt járatok (33,62,132) törlése. Hibásan a 94/12 dátum is fennmaradt.
Évjárat: 1995 november
Belső oldal: A megszűnt 75A törlése. A hibás 94/12 dátum továbbra is fennmaradt.
Évjárat: 1996 június
"Az Újköztemető főbejáratnál lévő gyalogos aluljáró életveszélyessé vált, azon a villamosközlekedést a Közlekedési Felügyelet megtiltotta. Emiatt június 15-ére egy visszafogó váltót építettek be a megállóhely elé, és a 28-as és 37-es villamosok a Blaha Lujza tértől idáig rövidültek. (A 37A pedig szünetelt.)" [Forrás:villamosok.hu]
Külső oldal: A változásnak megfelelően módosítva
Belső oldal: Időközben az éjszakai közlekedés megszűnt, ezért az éjszakai járatokat törölték. A 99-es helyett a 99A közlekedik.
Évjárat: 1997. április (változásra előre legyártva)
Május 6. és október 10. között zajlott a Népszínház utcai villamospálya teljes felújítása, ezért a 28-asok a Keletiből indultak.
Külső oldal: A változásnak megfelelően módosítva Helvetica karakterekkel. A járatszám 8-asa félredőlt. A köztemetői végállomás kisebb méretű és egy sorba került.
Belső oldal: Vékony betűs megállólista, igen hamar megjelent a vonalon. Rt-s logó. Az új szakasz feltüntetése és kieső szakaszt pótoló villamospótló is látszik. Az eredeti szakaszon az alábbi változások történtek: a főbejáratnál az átszállások törlése (fölöslegesek voltak), Orczy téren hibásan a 17-es feketeként van jelölve.
Évjárat: 1997. augusztus (de dátum már nincs)
Mindkét végállomásnál visszaálltak az 1996. június előtti állapotok
Külső oldal: A szám oldalirányból is összenyomott. A végállomások vékonyabb betűkkel készültek, mint a 96/6 előtti szériákon
Belső oldal: Eredeti megállókkal (így már nem fölöslegesek a köztemető főbejáratának átszállásai, így azokat vissza is szerkesztették). A villamospótlót természetesen törölték. Az Élessaroknál pótolták a korábban kimaradt 37-est. A 78-as hibásan gyorsjáratként szerepel.
Évjárat: 1998
Külső oldal: Az Új köztemető felirat mérete kisebb lett, a Kozma utca betűtípusa Helvetica lett. A szám ismét a régi (1996-os szériával azonos)
Belső oldal: A hibás 78-ast korrigálták. A kapcsolatok helyett lehetőséges szó használata. A tábla a kelleténél vastagabbra sikerült, ezért csiszolásra volt szükség ahhoz, hogy beférjen a táblatartóba.
Évjárat: 2000. december
Belső oldal: A két irány megcserélése. Megszűnt a 23-as villamos, rövidült a 75-ös troli. Hosszabb az 1-es villamos, új járat az 1A.
Évjárat: 2001. október
Belső oldal: A két irány megcserélése ismét. Új járatok feltüntetése: 3-as villamos, újhegy busz, meghosszabbított 62-es villamos valamint a korábban kifelejtett keresztúr busz. A 13-as villamos megszűnt.
Évjárat: 2002, utolsó tojáslogós
Külső oldal: Azonos kialakítás, de más karakterrel
Belső oldal: Az utolsó generációs táblák stílusában átdolgozva. Tartalmi különbsége nincs, három hibától eltekintve: a Kocka utcánál 85 helyett 85-öst jelöl, Liget téren 17-es helyett 7-est, Köztársaság téren 99-es helyett 9-est.
Évjárat: 2004. augusztus (99A megszüntetés) - 2005. augusztus vége (kialakítás alapján)
Belső oldal: Nagy Fuvaros utca szóközzel írva. Átszállások nagyobb mértékű átrendezése, elmaradt átszállások pótlása és a korábbi szérián említett hibák javítása. Hálózati változások: rövidebb: 32, megszűnt: 32, 99A. Új járat: 132-es busz
Évjárat: 2006. február 6. (Zrt-s logó) - szeptember 28. (132-es megszüntetése)
Belső oldal: Zrt-s logó. "Kapcsolatok" helyett "lehetőségek". Blaha Lujza tér felé logikusan az Élessarok helyett a Sörgyárnál jelzi a 37-eseket. Megszűnt: 7A busz. Új járat 73-as.
Évjárat: 2006. szeptember 28. (132-es megszüntetése) 2007. március vége (még nem dátumozott)
Belső oldal: A 132-es törlésén túl egyéb különbsége nincs.
Vágányzáras táblák
A matrica alatt Zalka Máté tér felirat van.
A Kápolna tér felirat itt nem matricázott.
1995. november 22-27., Orczy tér kitérőcsere
2000. szeptember 2-3., 9-10. (Orczy tér, felsővezeték építés):
2000. szeptember 16. és szeptember 30. - október 13., 1-es villamos meghosszabbítás építése miatt megosztott közlekedés, továbbá a 2002. júliusi Kőbányai úti pályakorrekció idején is:
2000. szeptember 16. és szeptember 30. - október 6., 1-es villamos meghosszabbítás építése miatt megosztott közlekedés:
A tábla hibás: Új köztemető, Kozma utca helyett hibásan Új köztemető, Fertő utca felirattal (felül az átmatricázott, alul a gyári hibás)
2002. március 23-28. Orczy tér vágányfelújítás
2002. július 6-8.: Kőbányai út, pályakorrekció idején
2003. június 30 - július 19. üzemzárás pályafelújítás (Mázsa utca - Bihari utca rövid szakaszon) :
2003. június 30 - július 19. üzemzárás pályafelújítás (Mázsa utca - Bihari utca rövid szakaszon) :
A fenti tábla fedvénnyel ellátott verziója:
2005. június:
Rövidítés nélküli változat:
28A
A járat 1980. január 23-tól április 29. üzemzárásig közlekedett a Kőbánya városközpont építési munkálatok miatti vágányzár idején.
Erről a vágányzári járatról egyelőre nincsenek információim, behatárolása folyamatban:
28B (temetői járat)
A járat 1963-ban közlekedett először, majd minden évben járt mindszentekkor. 1971-től 28Y jelzéssel járt.
29
Csak a Lóversenynapok és Mezőgazdasági kiállítás (később pedig a BNV-k) alkalmával közlekedett.A végállomás azonos a későbbiekkel, de ekkoriban a BNV rendezvényeket még nem itt szervezték meg.
Évjárat: 1970-től használták 29-esként
A tábla eredetileg egy 38-as villamos volt, amelynek 1970-es megszűnése után járatszámát, felső végállomását, és az útvonalfeliratából a "Hungária körút" részt lematricázták.
1974 előtti darab.
1974-től a ma is ismert helyszínen rendezik a BNV-ket.
1975 - 77 közötti
80-as évek közepe:
Kb.1992
A járat ezen a számon utoljára az 1995-ös BNV-re közlekedett. 1996-ban a 100. BNV tiszteletére 100-as jelzéssel közlekedett, majd végleg eltűnt.
29Y
Hogy a táblán pontosan mi volt eredetileg, nem tudom, de a matricázás 1974-ben történhetett, mivel azóta rendezik a Lóverseny térnél a BNV-t.
80-as évekből
A járat ezen a számon utoljára az 1995-ös BNV-re közlekedett. 1996-ban a 100. BNV tiszteletére 100Y jelzéssel közlekedett, majd véglegesen megszűnt.
UGRÁS A KÖVETKEZŐ OLDALRA (30-TÓL)
UGRÁS AZ OLDAL TETEJÉRE
|