bkvtablak
Autóbusz táblák
 
Trolibusz táblák
 
Villamostáblák
 
Általános utastájékoztató táblák és egyéb ágazatok
 
74 - 74A

74

Évjárat: 1977. április, a trolijárat indulásakor (korábban autóbusz közlekedett itt) Külső oldala egy tanulójárat tábla alól került elő. Fémből készült.

Évjárat: 1980. május - 1982. december, fém kivitelű duplaoldalas tábla

A járat a Kacsóh Pongrác úti felüljárórendszer bővítése miatt 2 évig az Erzsébet királyné útja 70-es trolivégállomásig közlekedett.

szintén 1980. május - 1982. december,de műanyag kivitelben, továbbá a járatszám karakter-köze kisebb.

Ez a duplaoldalas tábla a 80-as évek közepén készült.

Duplaoldalas, csonkaútvonalas kivitel (Lenin körút = Erzsébet körút)

Évjárat: 1987. március (Olof Palme sétány közterületnév létrejötte) - 1987. szeptember (25A beindítása, melyet még nem jelez)

Évjárat: 80-as évek vége, duplaoldalas széria, a körút megnevezés teljes kiíírásával

Évjárat: 1991

Külső oldal: A Tanács körút elnevezése Károly körút lett.

Belső oldal: Az egyébként korábban Lenin körút elnevezésű megállóhely átszerkesztett betűkkel készült, azonban hibásan: Erzsébet körút helyett Erzsébet királyné útja szerepel.

Évjárat: 1992 vagy 1993

Belső oldal: A korábban elvétett megállónevet korrigálták, listatiszta szerkesztéssel. Néhány korábban kifelejtett átszállást pótoltak, illetve a 75-ös trolit egy helyen áthelyezték.

Évjárat: 1994. december, első tojáslogós széria                         

Külső oldal: A két sor egymáshoz közelebb húzva.Csákornya park esetében a betűk vékonyabbak is lettek.                    

Belső oldal: A Stefánia út megálló Zichy Géza utca nevet kapott.

Évjárat: 1995. november

Belső oldal: A megszűnt 1-es és 33-as járatot törölték.

Évjárat: 1997. április, puha műanyag

Belső oldal: Új típusú tojáslogó, mely a troliknál hamarabb elterjedt. A két irányt megcserélték (a dátumot először a még jobb oldalon lévő irány alá rakták, aztán megcserélték az irányokat, ezért található a bal oldalon). A 99-es helyett azóta a 99A jár, ezt kisebb számokkal ékelték helyére. A rövid ideig közlekedő 69A villamost is láthatjuk.

Évjárat: 1997. augusztus 11 - október 31. között, a Kacsóh Pongrác úti felüljáró felújításának első üteme miatt a trolibuszok a Kacsóh Pongrác útig haladtak saját útvonalukon, majd itt nem fordultak be a felüljáróhoz, hanem a 72-es trolival együtt folytatták útjukat annak végállomásáig (Arany János utca). Kemény műanyagból készült.

Külső oldal: A módosított végállomás régi típusú betűkkel - valószínűleg a mintát a 72-es troli listája adta.

Belső oldal: A megállólistában véletlenül lemaradt a 99A és a Dózsa György útnál a kisföldalatti.

F

Figyelemfelhívás céljából később piros matricákkal látták el a táblákat:

Évjárat: 1998. március 23. - június 1. között használatban, a felüljáró felújítás második üteme

Külső oldal: Immár a szitában is piros színnel tüntették fel a megváltozott végállomás, tehát itt már nincs matricázás.

Belső oldal: Pótolták az elmaradt földalattit és 99A-t, valamint az Erzsébet királyné útjánál kiírták az 1-es villamost.

Évjárat: 1999 (immár teljes szakasz [Az összehasonlítást az utolsónak feltett teljes útvonalassal végzem (97/4)]

Külső oldal: Korszakra jellemző Helvetica betűk és pici Arial járatszám

Belső oldal: Vékony betűs megállólista, az átszállási kapcsolatok felirat a szokásosnál kisebb méretű. Az Erzsébet körút megállónál feltüntették a 7-es család tagjait is. Ismét jár a 37A villamos, ez is feltüntetésre került, a megszűnt 69A villamos pedig törölve lett.

Évjárat: 2000. december 16. (1A villamos beindítása)

Külső oldal: Felemás típusú járatszám: a 7-es még régi típussal.

Belső oldal: Látható a rövid ideig közlekedő 63-as (2000 szeptemberében indult), és a decemberben indult 1A villamos (bal oldalt az Erzsébet Királyné útjánál csak egy "A" betűt írtak véletlenül).

2001. május 20.  István út x Nefelejcs utca felsővezeték karbantartás - a 72-es troli útvonalán a Thököly útig közlekedett:

Évjárat: 2001. október 3., utolsó tojáslogós széria

Belső oldal: A 63-as villamos helyett 3-as jár.

2003 őszén - 2004 elején felülmatricázott fém Ziu homloktábla:

Évjárat: 2003 ősz (sávos logós kialakítása) - 2004. augusztus 31. (99A megszüntetése, melyet még jelöl)

Külső oldal: Ellentétes elrendezés a tojáslogóshoz képest.

Belső oldal: Ellentétes elrendezés a tojáslogóshoz képest. Megszűnt: 32. Új járat: 132. Egy fölöslegesnek vélt 25-ös átszállást töröltek.

Kertész utcai visszafordulásnál használt tábla, duplaoldalas, kemény műanyagból gyártási év 2003 vége vagy 2004

Évjárat: 2004. augusztus 31 (99A megszüntetése) - 2005. nyár (kialakítása alapján)

Külső oldal: Végállomások ellentétes elrendezése, betűméret csökkentése.

Belső oldal: Itt is ellentétes elrendezés. Megszűnt: 99A.

Évjárat: 2005. szeptember 1. (kialakítása alapján) - december 3. (még nem jelöli a 73-as buszt)

Belső oldal: Korszakra jellemzően "kapcsolatok" helyett "lehetőségek". A logó a tábla alsó részébe helyezve. Erzsébet körútnál szerkesztési hiba miatt nem jelöli a 37-37A járatokat. Fűrész utcánál elmaradt 25-ös átszállás feltüntetése, továbbá a Dózsa György út térségében átszállások átrendezése.

Évjárat: 2005. december 3. (Rákóczi úti járatok átszervezésekor)

Belső oldal: Erzsébet körútnál visszakerültek a korábban véletlenül törölt 37-37A villamosok. Megszűnt: 7A (Károly körútnál azonban kint maradt), új járat: 73

Évjárat: 2007. február 1. (239-es busz ismételt beindítása) - március vége (a tábla még nem dátumozott), puha műanyag

Belső oldal: Zrt-s logó a korszakra jellemzően. Megszűnt: 132 (2006. szeptember 29.). Új járat a 239-es. A Károly körútnál feltüntették a korábban kimaradt 73-ast és törölték a kint felejtett 7A-t. A 47-es villamos a 4-es metró fehérvári úti építése miatt rövidítve jár ezért törölték.

Évjárat: 2009. január, matricás. Az új pk. során a viszonylaton útvonal- és megállóváltozás nem történt.

Évjárat: 2009. február, matricás.

Belső oldal: Stílus: "felé" helyett nyíl alkalmazása. Egyéb szerkesztések: Erzsébet királyné útjánál korábban elmaradt 3 és 69-es villamosátszállás feltüntetése. Egy 74A átszállás áthelyezése. Szerkesztési hiba miatt a bal oldali táblázatban az elválasztó vonal nem ér le a végállomásig.

Évjárat: 2009. december. Matricás.

Külső oldal: Korszakban megjelenő Zurich karakterekkel, kék színben, színes piktogramokkal.

Belső oldal: Stílus: Átmeneti időszak, amikor még belül táblázatos kialakítással dolgoztak, de már Zurich járatszámmal. Trolibuszoknál egyedi módon a 74-74A járatok esetén kék belső járatszámmal készült széria (táblázatosok esetén ilyen kialakítással más troli-viszonylatnál nem találkoztam). Egyéb szerkesztések: P+R feltüntetéssel kékkel. Egyéb különbsége nincs.

Évjárat: 2010. szeptember. Matricás.

Külső oldal: Nem változott.

Belső oldal: StílusA korszakra jellemző "vonalcsíkos" kialakítás, intézmények, kerületek feltüntetésével. A korai vonalcsíkos trolikra jellemzően piros belső járatszámmal. Megállóváltozás nem történt. Az átszállások részletezésére az eltérő kialakítás miatt nem tértem ki.

Évjárat: 2010. december. Matricás.

Külső oldal: A Károly körút végállomás elnevezése változott, ezzel összefüggésben metrópiktogram is megjelenik.

Belső oldal: Stílus: Kék színű belső járatszámmal. Néhány milliméterrel kisebb logóval. Megállók: a végállomás nevének módosításán kívül nincs változás. Átszállások: a 30-as család iránymegjelölését törölték a Dózsa György útnál, mivel mindkét irányban elérhető az átszállás.

Évjárat: dátum szerint 2010. december, valójában 2011. április 4. (178A megszüntetése). Matricás.

Külső oldal: Korszakra jellemzően új típusú metrópiktogrammal.

Belső oldal: Stílus: Új típusú metrópiktogram alkalmazása. Hálózati változások: Megszűnt a 178A, vele együtt azonban véletlenül a 178-ast is törölték. Átszállások: elmaradt átszállások feltüntetése: Blaha Lujza téri villamosátszállások és 79-es troli.

Évjárat: dátum szerint 2011. március, valójában 2011 nyár-ősz. Matricás.

Külső oldal: Nem változott.

Belső oldal: Stílus: BKK logó megjelenítése, elkülönített fehér sávban, továbbá kisebb logóméret. Átszállások: a korábban véletlenül törölt 178-as ismételt feltüntetése. A Károly körút irányú Erzsébet körút megállóból törölték a Blaha Lujza téri villamosokat a nagy rágyaloglási távolság miatt. 30-as család iránymegjelölése az 56-osok terénél.

Évjárat: dátum szerint 2012. június, valójában 2013. június 1. - egyedi jelenségnek számít, hogy a Frutiger stílusú táblán korábbi dátumozást találunk. Külső oldalán táblára nyomott, belül matricás.

Külső oldal: Korszakra jellemző Frutiger karakteres kialakítás, piktogram helyett M jelöléssel. A Károly körút rövidítve.

Belső oldal: Stílusúj típusú vonalcsíkos kialakítás (intézmények megjelölése nélkül, világosabb árnyalatokkal, csak BKK logóval). Hálózati változás: 7-es család átszervezése 2013. június 1-től (új járat a 7A, 107E, 133E, 239, hosszabb útvonalán jár a 233E és megszűnt a 173, 173E járat) További új járat a 230-as. Megszűnt a 109-es, helyette teljes üzemidőben a 9-es jár. A Ferenciek tere átépítése miatt a 15-115 járatok a Kiskörúton járnak. Egyéb átszállások: vasúti kapcsolat feltüntetése a Teleki Blanka utcánál.

Évjárat: 2013. szeptember, mindkét oldalon táblára nyomott.

Külső oldal: Vastagabb és nagyobb járatszám, a számjegyek közelebb húzva. A betűk szintén vastagabbak, de kisebb méretűek, így 3 soros, rövidítésmentes felirat került kialakításra a Károly körútnál.

Belső oldal: Megállók: több megálló átnevezése: Erzsébet körút (Csáktornya park felé) -> Blaha Lujza tér M, Dózsa György út (Csáktornya park felé) -> Ajtósi Dürer sor, Erzsébet királyné útja -> Közlekedési Múzeum, Fűrész utca -> Nezsider park, Rákospatak utca -> Pándorfalu utca. Hálózati változás: 15-115 a Ferenciek tere átépítésének újabb ütemében már mindkét irányban a Kiskörúton jár, ezért az iránymegjelölést törölték. Egyéb átszállások: elmaradt 230-as átszállás feltüntetése (Dózsa György úton), 78-as iránymegjelölése (Nefelejcs utcánál), Teleki Blanka utcánál fölösleges 74A törlése, Volán járatok piktogramos jelzése a Kacsóh Pongrác útnál és Amerikai útnál.

Évjárat: 2014. március 29. (4-es metró átadásakor), mindkét oldalon táblára nyomott.

Külső oldal: Nem változott.

Belső oldal: Stílus: korszakra jellemzően méretű megállónevek és átszállások, ewmiatt a BKK logó kisebb méretű. A metrópiktogramok stílusa is változott - az oldalra dőlt "M" helyett normál "M" betűsek. Hálózati változások: Rákóczi út közlekedésének teljes átszervezése a metró kapcsán, továbbá új járat a 48-as. Megállók: több megálló átnevezése: Erzsébet körút (Károly körút felé) -> Wesselényi utca, Wesselényi utca (Károly körút felé) -> Rózsa utca, Dózsa György út (Károly körút felé) -> Dembinszky utca, Nefelejcs utca (Csáktornya park felé) -> Nefelejcs utca / István utca, Kacsóh Pongrác út ill. Amerikai út megállók mindkét irányra egységesen Amerikai út (Mexikói út M). A tábláról azonban lemaradt az újonnan létesült Rózsák tere megálló. Az 56-osok tere megállónév számok helyett betűkkel kiírva.

Évjárat: 2014. május, mindkét oldalon táblára nyomott.

Külső oldal: Nem változott.

Belső oldal: Megállók: Az előző szérián kifelejtett Rózsák tere megálló feltüntetése. Egyéb átszállások: volán kapcsolatok törlése az Amerikai útnál. Két elmaradt 79-es átszállás feltüntetése, továbbá 73-76 trolik iránymegjelölése.

Évjárat: 2015. július, mindkét oldalon táblára nyomott.

Külső oldal: Nem változott.

Belső oldal: Stílus: Bubi állomások feltüntetése. Megállók: Ajtósi Dürer sor (Csáktornya park felé) -> Ötvenhatosok tere (István utca), utóbbi átnevezés hosszabb kiírása miatt az előző két megállóban "u." rövidítést kellett alkalmazni. Hálózati változások: megszűnt az 1A és 28A villamos valamint a 8A busz, új járat a 110-es. Egyéb átszállások: 79-es iránymegjelölése a Dembinszky utcánál, továbbá a 30-as család iránymegjelölését törölték az Ötvenhatosok terénél, mivel itt újabban a Keleti pu. felé is megállnak. Volán átszállások feltüntetése a Bethesda utcánál.

Évjárat: dátum szerint 2015. július, vélhetően néhány hónappal későbbi gyártás. Mindkét oldalon táblára nyomott.

Külső oldal: Nem változott.

Belső oldal: Az előző széria apró hibáinak korrekciója: Bubi állomás feltüntetése a Blaha Lujza téren, az alsó átszállási sor elhúzásával. A Közlekedési Múzeumnál a 70-es troliátszállás fölötti hézag rendezése.

Évjárat: 2020. november, puha műanyag, mindkét oldalán táblára nyomott.

Külső oldal: Korszakra jellemző újbalos kivitel, változatlan betűkkel. A járatszám kisebb méretű, és nagyobb köz van a számjegyek között.

Belső oldal: Stílus: az átszállási számok mérete jelentősen csökkent, így rövidítés nélkül kiírhatóak lettek a megállók és a vonalcsíkos a végállomás előtti hurokrészt is ábrázolni tudták. A belső járatszám számjegyei közel húzva egymáshoz. Hálózati változások: M3 metró pótlása következtében ideiglenes járatok - M3 pótló, 1M, 72M, 73M, 79M. A 82-es troli érinti a Mexikói utat, a 32-es busz betér a Szőnyi úthoz. A Rákóczi úti járatok mai rendszer szerint közlekednek (8E, 108E, és megszűnt a 107-es). Egyéb átszállások: Károly körút felé az Amerikai útnál nem jelzi a Mexikói úti végállomás átszállásait a nagy rágyaloglási távolság miatt. Törölték továbbá - indokolatlanul - az 56-osok tere átszállásainak zömét. Volán átszállás feltüntetése a másik irányú Amerikai út megállónál (a Bethesda utca helyett).

Évjárat: 2022. február, mindkét oldalán táblára nyomott.

Külső oldal: A feliratos részt középre húzták, a járatszámot is kissé jobbra húzták, de a végállomástól már nagyobb távolságra van és a számjegyek között is nagyobb a távolság.

Belső oldal: Megállók: a Wesselényi utca / Erzsébet körút megálló perjele átkerült a második sorba. Közlekedési Múzeum (a múzeum évekkel azelőtti bezárása, költözése miatt) -> Ciklámen utca. Hálózati változások: A Lánchíd lezárása miatt 110E járat közlekedik, a 178-as járat nem érinti a Rákóczi utat. Egyéb átszállások: az előző szérián törölt 56-osok tere és Amerikai út átszállásainak visszaszerkesztése. Kassai téri és Szőnyi úti átszállások egyértelműsítése iránymegjelöléssel.

74 - garázsmenet

duplaoldalas matricás kivitel, valószínűleg közvetlenül a 2008-as paraméterkönyv bevezetésekor készült:

74A

Évjárat: 1987. november 7., a járat indulásakor

Évjárat: 1994. december, első tojáslogós

Külső oldal: 1990 óta a végállomás a Mexikói út néven fut

Évjárat: 1995. november

Belső oldal: A megszűnt 1-es busz törlése.

Évjárat: 1997. április (puha műanyag)

Belső oldal: Új járat a 67-es villamost "pótló" 69A villamos

Évjárat: 2000. december (1A beindítása)

Külső oldal: A korszakra jellemző kis járatszám és átmeneti típusú betűk.

Belső oldal: A Mexikói út végállomásnál történtek vékony számos szerkesztések: a korábban kihagyott 25, 2525A buszok, a szintén kihagyott 1-es villamos, és az újonnan indult 1A és 63-as villamos, valamint a megszűnt 69A törlése.

Évjárat: 2003 második fele - 2004

Belső oldal: Megszűnt: 32-es busz és 63-as villamos. Helyettük jár a 132-es busz és 3-as villamos.

Évjárat: 2005 ősz - tél (kialakítás alapján). Tartalmi különbség nélkül

Belső oldal: Korszakra jellemzően "kapcsolatok" helyett "lehetőségek" és a logó a tábla alsó részébe helyezve.

Évjárat: 2006. szeptember 28. (132-es megszüntetése) - 2007. március vége (még nem dátumozott a tábla), puha műanyag

Belső oldal: A megszűnt 132-es törlése

Évjárat: 2008. december, matricás. Az új pk. során a viszonylaton útvonal- és megállóváltozás nem történt.

Évjárat: dátum szerint 2009. február, a kék P+R miatt elképzelhető, hogy néhány hónappal későbbi. Matricás.

Külső oldal: Nem változott.

Belső oldal: Stílus: későbbi táblázatosokra jellemző vékonyabb vonalas táblázattal, egyébként tartalmi különbség nélkül.

Évjárat: dátum szerint 2009. február, valójában 2009 nyári lehet.

Külső oldal: Nem változott.

Belső oldal: Kék színű P+R logó beszerkesztése a Mexikói útnál.

Évjárat: 2009. december. Matricás.

Külső oldal: Korszakban megjelenő Zurich karakterekkel, kék színben, azonban egyedi módon fekete metrópiktogrammal.

Belső oldal: Stílus: Átmeneti időszak, amikor még belül táblázatos kialakítással dolgoztak, de már Zurich járatszámmal. Trolibuszoknál egyedi módon a 74-74A járatok esetén kék belső járatszámmal készült széria (táblázatosok esetén ilyen kialakítással más troli-viszonylatnál nem találkoztam). A táblázat ismét vastagabb vonalas, de a 0812-es szériánál vékonyabb vonalas.

Évjárat: dátum szerint 2011. március, valójában 2011 nyár - ősz. Matricás.

Külső oldal: Új típusú, és már színes metrópiktogrammal.

Belső oldal: StílusA korszakra jellemző "vonalcsíkos" kialakítás, intézmények, kerületek feltüntetésével. A korai vonalcsíkos trolikra jellemzően piros belső járatszámmal. Megállóváltozás nem történt. Az átszállások részletezésére az eltérő kialakítás miatt nem tértem ki.

Évjárat: 2012. augusztus. Matricás.

Külső oldal: Nem változott.

Belső oldal: Stílus: Jelmagyarázat használata, új típusú vasúti piktogrammal. Csak BKK logót használnak, amit a jobb oldalt felülre helyeztek. Átszállások: 74-es iránymegjelölése a Teleki Blanka utcánál.

Évjárat: 2013. szeptember, mindkét oldalán táblára nyomott.

Külső oldal: Korszakra jellemző Frutiger karakteres kialakítás, piktogram helyett M jelöléssel.

Belső oldal: Stílusúj típusú vonalcsíkos kialakítás (intézmények, kerületek megjelölése nélkül, világosabb árnyalatokka). Megállók: több megálló átnevezése, Fűrész utca -> Nezsider park, Rákospatak utca -> Pándorfalu utca. Egyéb átszállások: Pándorfalu utcánál nagyobb rágyaloglási távolság miatt nem jelöli a 25-ös családot. Mexikói úton Volán piktogram.

Évjárat: 2014. április, mindkét oldalán táblára nyomott.

Külső oldal: Kisebb betűk. A járatszám karakter közei változtak: a 4-est az "A"-hoz közelebb húzták.

Belső oldal: Stílus: Kisebb BKK logó, nagyobb megálló-betűméret. Megálló: Mexikói út -> Amerikai út (Mexikói út M). Egyéb átszállás: Mexikói úton helyközi volán piktogram.

Évjárat: 2019. szeptember, mindkét oldalán táblára nyomott.

Külső oldal: az utolsó olyan tábla, ami még nem újbalos kialakítású, ekkor már javában ilyenek készültek. A járatszám széthúzással elnyújtva, emiatt a feliratok (változatlan méretben) a szélek felé helyezve.

Belső oldal: Stílus: a belső járatszám karakterei egymáshoz közelebb húzva. A végállomás előtti hurok szakaszt a vonalcsíkban is feltüntették. Megállók: Amerikai út (Mexikói út M) visszanevezése Mexikói útra (ez a megálló ugyanis nem azonos a 74-es által használt megállóval). Hálózati változás: Megszűnt az 1A villamos, a 32-es betér a Szőnyi úthoz. Egyéb átszállások: 74-es átszállás áthelyezése a Teleki Blanka utcától a Mexikói úthoz. A Mexikói út busz-átszállásait érthetetlen okból törölték.

Évjárat: 2020. november, mindkét oldalán táblára nyomott, puha műanyagból.

Külső oldal: újbalos kivitel, változatlan betűkkel. A járatszám kisebb és a számjegyek közt nagyobb távolság van.

Belső oldal: Hálózati változás: új járat az 1M. Egyéb átszállások: az előző szérián indokolatlanul törölt 25-225 átszállások ismét megjelennek a Mexikói úton, továbbá a Kassai téren a 25-öst is jelzi.

Évjárat: 2022. február, mindkét oldalán táblára nyomott.

Külső oldal: A feliratok közelebb húzva az elválasztó csíkhoz, a csík jobb szélén néhány milliméterrel hosszabbítva. A járatszám és feliratok pozíciója kissé jobbra tolva.

Belső oldal: Hálózati változások: A 82-es troli a Mexikói útig jár. Egyéb átszállások: iránymegjelölések alkalmazása a 25, 32-es átszállásoknál. A 74-es iránymegjelölése egy sorba írva.

 

 

UGRÁS A KÖVETKEZŐ OLDALRA (75-TŐL)

 

UGRÁS AZ OLDAL TETEJÉRE


 

 

 
Járattörténeti adatok (1915-napjainkig)
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Chat
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$