6
Kartontáblák, kezdve a legrégebbivel
Különleges kísérleti széria műanyagból, végül sorozatgyártásra nem került, valószínűleg csak 1-2 szerelvényt tábláztak ki vele. A végállomásfeliratok típusa a kartontáblákét idézi. Átszállásokból csak villamosokat és trolikat jelöltek. gyártási ideje: 1971. március (57-es villamos beindítása) - 1972. március (60-as villamos megszüntetése, amit itt még jelölnek)
Évjárat: 1975. január (16A buszjárat beindítása) - 1975. augusztus (11A buszjárat beindítása, a tábla még nem jelzi)
Az egyik elsőként készült megállós kivitelű tábla, műanyagra ragasztott matricával. Egyidejűleg a 4-esre is készült ilyen tábla.
Külső oldal: A 70-es években készült táblákra jellemző kövérebb betűk, pontatlanul vágott, egyenetlen karakter-közzel. Karinthy Frigyes út helyett hibásan "utca"
Belső oldal: egyedi, későbbi szériáknál már nem használt átszállási járatszámokkal.
Évjárat: 1977. január (járatátszámozások) - április (még közlekedik a 20-as villamos), továbbra is a korszakra jellemző matricás kialakítással
Külső oldal: Immár a megszokott betűkészlettel, pontos kivágással. útvonallista frissítése, Karinthy Frigyes utca már helyesen "út"
Belső oldal: A megszokott, később is alkalmazott járatszámok megjelenése. Hálózati változásokra a nagy átszervezés miatt nem tértem ki (1977-től új járatszámozási rendszer)
Évjárat: 1978.február (a Jászai Mari téren a 15-ös villamos helyett már a meghosszabbított 79-es troli közlekedik) - 1978.június (az 58V még nem közlekedik a Moszkva térig)
Belső oldal: Megszűnt járatok: 40a, 74 buszok. 15,15A,20,37A villamosok. Új járat: 43A
Évjárat: 1981. január (Már létezik az 1-es és a 111É) - május (az ekkor indult 4A-t még nem jelzi. A Nyugati pályaudvaron még építik a metrót [decemberig]
Külső oldal: A hidak kötőjel nélküli (tehát nyelvtanilag helyes) írásmódja
Belső oldal: Új járatok: 1, 60 111É, 158. Megszűnt járatok: 11A,60A. Egyéb módosítások: A kőbányai metróátadás miatt 154-es rövidebb útvonalon közlekedik, a 43-as buszcsalád végállomását a Rajk László utcához helyezték. Javában zajlik a metróépítés.
Évjárat: 1982. január (Átadták a metrót) - szeptember (beindul a 40E, amit még nem jelez)
Külső oldal: A korszakra jellemző számtípussal és kialakítással.
Belső oldal: Új típusú megállólista. A korszaknak ellentmondóan a TROLI feliratok helyett már tr.-t olvashatunk (holott ez inkább 84-től terjedt el.). A Boráros téri új Vá. építése miatt a Mester utcánál láthatjuk az ottani átszállásokat. Szintén a másik nagy variálás a Marx tér átadása miatt látható. A 43-as család útvonala lerövidült, ezért lettek törölve. Új járat (1981 május) a 4A. A Visegrádi utca megállóhely megszűnt.
Évjárat: 1982. szeptember (40E indulása) - 1983. március (21-es indulása) /valószínűbb, hogy már 1983-ban, a Boráros téri átszállások miatt./
Külső oldal: Ismét az 1981. évi forma
Belső oldal: Még a régi járatszám-típussal. Új járat: 40E. A Boráros téri átszállásokat ismét feltüntették (emiatt valószínűbb az 1983-as évjárat, hiszen ekkor adták át a végállomást). Az éj- megnevezést É betű váltja fel az éjszakai járatoknál, de ez néhol elmaradt.
Évjárat: 1983. augusztus (109-es busz helyett a 83-as troli közlekedik) - 1984. május (153-as beindítása)
Belső oldal: A 109-es helyett a 83-as troli közlekedik, viszont a szintén 1983 augusztusában indult 42É buszt nem jelzi. Megszűnt: 6-os. Új járat: 21. Korrigálások: a hibásan kétszer szereplő 15-ös törlése, 182-eseknél az É jel pótlása.
Évjárat: 1985. január 1. (3É beindítása) - 1986. október 31. üzemzárás (9-es villamos megszüntetése) között, de valószínűleg még 1985 eleje
Belső oldal: A 80-as évek második felére jellemző, két megállóoszlopos és felülre helyezett végállomás feliratos kialakítás. Új járatok: 3É, 84, 153. Megszűnt járat: 84. Korábban elmaradt átszállások feltüntetése: 42É busz és 49É villamos, azonban a J átszállás lemaradt. A táblázat a szitázás során balra csúszott.
Évjárat: 1985. január 1. (3É beindítása) - 1986. október 31. üzemzárás (9-es villamos megszüntetése) között, de valószínűleg még 1985 második fele
Belső oldal: A korábban kimaradt J járatot pótolták és a szitázás nincs elcsúszva.
Évjárat: szintén 1985. január 1. - 1986. október 31., de a fenti táblánál későbbi, 1986-os
Belső oldal: A végállomás feliratait közelebb húzták a bal oldali járatszámhoz.
Évjárat: 1986. november 1. (már nem jelöli a 9-es villamost) - 1987. január 1. (153->153)
Belső oldal: A fenti két változáson túl: A 16A helyett 116-os közlekedik 1986 novembere óta. A Móricz Zsigmond körtérnél is jelölték a 49É-t. A Boráros térnél a 12-es helyett 12-est jelöl.
Évjárat: 1988 .január (12,12A megszüntetése) - 1988. június (J megszüntetése)
Külső oldal: Irinyi utca feltüntetése
Belső oldal: 12,12A buszok megszűnése. Egyéb korrigálás: A 4-es villamos pótlása. 17-es buszt hibásan feketével szitázták. A 153-as 1987 januárjától gyorsjáratként közlekedik.
Évjárat: 1989. mácius (127-es beindítása) - 1989. szeptember (a villamos éjszakai közlekedését autóbusz váltja fel)
Külső oldal: A Moszkva tér felirat kisebb lett,
Belső oldal: Új járat: 127-es. Megszűnt: J. A hibást 17-est korrigálták. A tábla még a Moszkva térnél jelöli a 16,116-os járatokat, holott ezek a 127-es beindításával egyidejűleg, március 1-jén rövidültek. Mivel még jelöli az éjszakai járatokat, biztos, hogy a tábla készültekor éjszaka is közlekedett még a 6-os - tehát 1989 szeptembere előtti.
Évjárat: szintén 1989. mácius (16,116 járatok lerövidítése, 127-es beindítása) - 1989.szeptember (a villamos éjszakai közlekedését autóbusz váltja fel) - de mindenképpen a fenti táblánál későbbi
Belső oldal: Ezen a szérián már törölték a 16, 116-os járatokat - a helyettük közlekedő Várbuszt azonban nem jelöli.
Évjárat: 1990. december
Belső oldal: Az új rendszernek megfelelő megállóátnevezések. Számos járat megszűnik, illetve az éjszakai járatok feltüntetése elmarad, mivel megszűnt a 6É éjszakai villamosjárat. A 4-es villamost mindenhol jelölik. A Móricz Zsigmond körtérnél elmaradt a 40-es feltüntetése.
Évjárat: 1991
Belső oldal: Egyedi módon vastagon keretezett gyorsjáratokkal. A Boráros térnél az 54-est hibásan bekeretezték.
Évjárat: 1992
Külső oldal: A Nagykörút részeinek pontos megnevezése.
Belső oldal: Itt már helyesen jelölik az 54-est. A Móricz Zsigmond körtéren már hagyományos keretezéssel bekeretezték a 40-est, így viszont az alapjárat feltüntetése hiányzik.
Évjárat: 1993
Külső oldal: A Nyugati tér feltűntetése, valamint: Mártírok útja -> Margit körút.
Belső oldal: Pótolták a korábban kimaradt 40-est, illetve a Mechwart ligetnél a 84-est.
Évjárat: 1994.április, átmeneti tojáslogós típus
Belső oldal: Jó előre kiszedték az "ideiglenesen" szünetelő 89-est. Érdekes a hézagot hagyó kiszedés, mivel több ilyen kinézetű széria nem volt. Valószínűleg előbb elkészítették a listát a régi alapján, azután foglalkoztak a szerkesztéssel. A Mester utcánál a 30-as kiszedése, helyette a 23-ast jelölték be.
Évjárat: 1995. május, első hagyományos tojáslogós
Évjárat: 1995. június
Külső oldal: Móricz Zsigmond körtér rövidítése.
Belső oldal: Megszűnt járatok törlése. (érdekes, hogy az előző széria a 84-est eleve nem jelölte.)
Évjárat: 1995. augusztus
Külső oldala a júniusi szériával egyezik, azonban belső oldala még a májusi szériával azonos!!
Évjárat: 1996. március (viszonyítás a 95/6 szériához)
Belső oldal: Megszűnt járat: 99-es, Új járat a 99A. A Margit híd budai hídfő megállóhely átszállásait mindkét irányban rendezték. A Budafoki útnál korábban elmaradt átszállásokat tüntettek fel. A táblák történetében ez a legkorábbi példa az új típusú tojáslogó használatára. A BKV 1996 áprilisa óta részvénytársaság, azonban az Rt-s logók elterjedése jóval később kezdődött meg, azon belül is ez az új típusú logó csak 1999-re vált átlalánossá. A kapcsolatok helyett lehetőséget kifejezést használ.
Évjárat: ~ 1997 második fele
Külső oldal: Ritka típusú, vastag betűkkel.
Belső oldal: Kapcsolatok helyett "lehetőségek", egyéb különbsége nincs.
Évjárat: 1999. július (56-os család átszervezése)
Külső oldal: A járatszám kisebb, a feliratok néhány milliméterrel nagyobbak és ki vannak tolva a tábla szélére.
Belső oldal: Az 56E és 56-os járatok megszűntek, azonban csak az expresszt törölték, a 56-os megmaradt.
Évjárat: 2000. december 16.
Belső oldal: Új járat a 30A villamos, eltérő számokkal szerkesztve. Megszűnt a 23-as villamos, a 10-es autóbusz, valamint a 3-as útvonala módosult.
Évjárat: 2003. szeptember 8. (118-as villamos beindítása) - 2004. augusztus (99A megszüntetése)
Belső oldal: Korábban elmaradt 37A átszállások feltüntetése, egy elmaradt 86-os átszállás feltüntetése. Az 56-os itt már helyesen van feltüntetve.
Évjárat: 2005, január 10. (Infopark-busz beindítása) - augusztus vége (tábla kialakítása alapján)
Belső oldal: Megszűnt: 99A, új járat: Infopark-busz. Meghosszabbítva, a Moszkva térig közlekedik: 90. Sok elmaradt átszállás feltüntetése: City-busz, 72-73-as trolik, 40E, 140E, Újbuda-busz. HÉV helyett Szentendrei HÉV kifejezés használata (a csepeli HÉV esetében nem változott a megnevezés)
Évjárat: 2007. szeptember
Külső oldal: A két végállomást megcserélték.
Belső oldal: Itt is megcserélték a két irányt. Rengeteg hálózati változás: 4-es metró építéséhez és Szabadság híd felújításához kapcsolódó munkálatok, Rákóczi úti, Soroksári úti és Andrássy úti járatok átszervezése. A City-busz megszűnt a Várbuszt átszámozták. Moszkva tér felé két megálló nevét is elrontották: Jászai tér helyett hibásan Tátra utca (áthelyezés nem történt), budai hídfő helyett pedig Török utca. Néhány hibát vétettek az átszállásoknál: pl. 83-as troli pótlóként és troliként is fennt maradt, Boráros téren nem törölték az ideiglenesen szünetelő 2A-t, a 74-es troli iránymegjelölése hibás a Wesselényi utcánál.
Évjárat: 2007. december
Belső oldal: Vasúti és volán átszállások feltüntetése, továbbá az előző széria hibáinak korrigálása: a két hibás megállónév visszaírása, valamint a 89-es troli feltüntetése, 2A törlése, 74-es troli iránymegjelölése. Új járat a Fény utcai piacot érintő 110-es (2007. november 5-től)
Évjárat: 2008. január, tartalmi különbség nélkül.
Vágányzáras táblák:
1989 körül
1992. július 27-30., általános karbantartás miatt:
1994. június 15. - október 30. Teréz körút - Erzsébet körút nagyfelújítás:
1995. február 15 - József körút közmű- és vágányépítés:
1997. július 10. - augusztus 16., Podmaniczky utca - Tátra utca közötti vágányfelújítás
1999. október 16-17. Nagykörút vágányfelújítás:
2000. május 13-14. Margit körút vágányfelújítás első ütem
2000. május 15. - júlnius 21. Margit körút vágányfelújítás második ütem
Fedvény matricával javított változat:
2004k.
2006. április 18-tól május 19-ig, a Combinok érkezése miatti átépítés-felújítás miatt csonkaútvonalon közlekedett. A végállomás megnevezése Lágymányosi lakótelepre egyszerűsítve (bár a hivatalos elnevezés ekkor Fehérvári út)
7i
1967 és 1972 között közlekedett.
8
1964 - 1969 közötti tábla lehet. A későbbiekben a Január 10 tér megnevezést használják.
70-es évek vége vagy 1980. A járat 1980. december 31-én szűnt meg.
UGRÁS A KÖVETKEZŐ OLDALRA (9-TŐL)
UGRÁS AZ OLDAL TETEJÉRE
|