52
Évjárat: 1987. május - 1990 (Már jelöli a 19-es autóbuszt, utólagos sorvégre szerkesztéssel, de még piros gyorsjáratos)


Ez a tábla csak egy Hév átszállásban különbözik, szintén 1987 - 1989 közötti időszakra tehető.

Évjárat: 1993. július (Bagi Ilona utca -> Csepeli Mátyás utca)
Külső oldal: Tanácsház tér -> Szent Imre tér, valamint a pontosabb tájékoztatás érdekében Csepel feliratot is kihelyeztek.
Belső oldal: Megszűnt a 38A járat. A korábban kimaradt 138-ast feltüntették. Bagi Ilona utca -> Csepeli Mátyás utca, ehelyett azonban hibásan Csepel, Mátyás utcát írtak.


Évjárat: 1995. szeptember

Évjárat: 1995. december, tartalmi különbség nélkül (valójában az ekkor megszűnő 38-ast törölni kellett volna).

Évjárat: 1997 második fele - 1998
Külső oldal: A Csepel, Hollandi út feliratot középre helyezték.
Belső oldal: A logóba Rt. feliratot szerkesztettek. Hollandi útnál törölték a 71-es átszállást (fölöslegesnek ítélték). A Szent Imre téri végállomásnál és közvetlenül előtte az átszállásokat a logikusabb tájékoztatás miatt átrendezték. Megszűntek a 38 és 38-as járatok.


Évjárat: 1999
Külső oldal: A korszakra jellemző kis járatszámmal és átmeneti betűtípussal.
Belső oldal: Vékony betűs megállólista, jellemző vastag járatszámmal. A Szent Imre téri végállomásnál és közvetlenül előtte az átszállásokat ismét átrendezték. A Szent Imre tér felé kifelejtették a Tölgyes út megállót.

Évjárat: 2000
Belső oldal: Megálló átnevezés: Rideg Sándor Művelődési ház -> Királyerdei Művelődési ház. A korábban kimaradt Tölgyes út megállót pótolták. A korábban kifelejtett Csepeli HÉV feltüntetése.

Évjárat: 2003 vége - 2004
Külső oldal: Érdekes, hogy a külső oldalon is szerepel a "vá." megnevezés a végállomás-feliratban. A Hollandi út "i" betűje gyárilag lemaradt.
Belső oldal: Új járat a 151-es (2001. szeptember). Egy HÉV-átszállást töröltek.


Évjárat: 2006. június - 2007. március (puha műanyag, de még dátumozatlan)
Külső oldal: A Hollandi út "i" betűjét pótolták.
Belső oldal: Zrt-s logó, lejjebb helyezve. "kapcsolatok" helyett "lehetőségek". Tartalmi különbsége nincs.


Évjárat: 2008. január, kemény műanyag.
Belső oldal: A logó még lejjebb került. Korábban kimaradt átszállások, illetve a Volán járatok feltüntetése , a Szent Imre téren azonban törölték a 151-est (fölösleges tájékoztatás volt).

Évjárat: 2008. február, tartalmi különbség nélkül (a 79-es buszcsalád február 11-i átszámozása még nem történt meg)

Évjárat: 2008. április
Belső oldal: 79 -> 179, 79A -> 179A, azonban a Karácsony Sándor utcánál még régi jelzésükkel szerepelnek.

2008.09.06-tól a járat összevonásra került a 48-assal, és 148-as számon közlekedett tovább.
53
Évjárat: 1988. január - 1989. március (már jelöli a 139-es járatot, de a 127-est még nem)
Belső oldal: A Kosztolányi Dezső térnél elfelejtették jelölni a 172-est, valamint a 86-os is kimaradt, aminek a hézagja is látszik.


Ennek a balosnak csak apró különbségei vannak: a Kosztolányi Dezső térnél nem hiányzik a 86-os, a Dayka Gábor utcánál a 139-es helyett 139-est jelöl, míg a Sasadi útnál a 139-es helyett 139-est, gyártási ideje szintén 1988-89 re tehető.

Évjárat: 1994. augusztus, első tojáslogós
Külső oldal: Egy másik szériáé látható a képen, de azonos kinézetű.
Belső oldal: Érdekessége, hogy a gyártási idő nem a jobb alsó, hanem a felső részen van feltüntetve.
KERESEK JOBB ÁLLAPOTÚ TÁBLÁRÓL KÉPET.


Évjárat: 1995. október
Belső oldal: A dátum továbbra is a jobb felső sarokban található. A sok megszűnt járatot hézagot hagyva kiszedték (1,8A,10A,86,87B,110,139) és a 139-es megszűnése miatt új megállókat kapó 139-est több helyre kirakták. Jelöli az 1994 novemberében indult 173-ast, a 87B hézagjának helyére van beszerkesztve.

A járatra garázsmeneti tábla is készült 1996-ban a korszakra jellemző puha műanyagból.

Évjárat: 1997 első fele, puha műanyag. Tartalmi különbség nélkül, mindössze átszállássorokat rendeztek (pl. bal oldalt a Kosztolányi Dezső téren).

Évjárat: 1997 második fele, kemény műanyag. Tartalmi különbség nélkül, táblaelhasználódás miatt készült.

Évjárat: 2005. december (7A megszüntetése, 73-as beindítása)
Belső oldal: Új járatok: Infopark-busz, Újbuda-busz, 40E, 73, 140E, 172, 250 buszok és 118-as villamos. Megszűnt: 7A, 10. Megálló átnevezések: Körzeti orvosi rendelő -> Orvosi rendelő, Farkasréti tér -> Márton Áron tér.


Évjárat: 2007. február 3., puha műanyag
Külső oldal: A járat végállomását a fenti időpontban a Fehérvári úthoz (Újbuda-központ) helyezték. A feliratok néhány milliméterrel nagyobbak.
Belső oldal: Új járatok: 239 és az ideiglenes 18-47V. Megálló átnevezése Farkasrét felé: Bereck utca -> Háromszék utca


Évjárat: 2008. június, digitális nyomtatással.
Külső oldal: Nagyobb méretű betűkkel. A Rácz Aladár úti végállomás neve Mindszenty József bíboros tér.
Belső oldal: Új típusú megállólista. Az átszállások feltüntetése elmaradt.


54
Évjárat: 1989. június (Nagykőrösi út megállóhely megszüntetése, helyette Határ út néven üzemel megállóhely) - 1990. szeptember (54E megszüntetése)
Belső oldal: A Boráros téren már nem jelöli a 12A és 12-es járatokat (1988 januárjában szűntek meg), ellenben még a Pestimre, Dózsa György út elnevezés él a Városközpont helyett, amely 1989-ig volt használatos. A Hámán Kató utcánál hibásan 33-ast jelöl az alapjárat helyett.


Évjárat: 1992 vagy 1993
Külső oldal: A járatszámot kicsit balra helyezték, hogy kiférjen az átkeresztelt városrészt (Pestszentimre)
Belső oldal: Az átszállások itt már minden lehetséges helyen ki vannak írva. Ami lényeges változás, hogy az 54E megszűnt és az 54-es a Boráros tér helyett a Határ útról indul (1990. szeptember). Új megállók még 1990 és 1991-ben létesítve Autópiac és Zöldségpiac néven, valamint az alábbi megállóátnevezések történtek: Hámán Kató utca -> Haller utca, Medicor -> Comasec, Házgyár -> Temaforg, Partizán utca -> Hitel Márton utca, Pestszentimre Dózsa György út -> Pestszentimre központ.


Évjárat: 1996. február (puha műanyag)
Belső oldal: Látszik néhány módosítás a megállólistában. Pestszentimre felé a Hallér utcánál a villamos előtti üres hely a 33-as törléséből származó hézag, valamint itt a villamosszám rosszul lehetett nyomtatva, azért van átszerkesztve. Szerkesztett még a 6. megállónál a 30-as villamos. A jobb oldali listán nagyon érdekes, egyedi a beszerkesztés a 154-es irányait illetően. Megállóváltozás nem történt.

Évjárat: 1996. november, puha műanyag
Belső oldal: Azóta megszűnt a 99-es,ezt kiszedték a listából. Eltérő betűkkel beszerkesztették a Közvágóhídnál az 1996 augusztusában induló 103-ast, és a korábban kifelejtett 79A-t (bal oldalt hibásan csak 79-est sikerült). Jobb oldalon törölték a 154-es egyedi irányfeliratait és csak egy helyen hagyták meg a járatot. A Gubacsi útnál a 30-as villamost törölték.

A járatra garázsmeneti tábla is készült, 1996-ban, puha műanyagból.

Évjárat: 1998 (még jelöli a 136-ost).
Belső oldal: A Comasec,Vegyiművek,Temaforg megállók átnevezésre kerültek: Mester utca, Táblás utca, Gyáli út.

Évjárat: Szintén 1998
Külső oldal: Két irány felcserélése, kis járatszám és átmeneti végállomás-feliratok
Belső oldal: Azonos a fenti szériával.

Évjárat: 2000. december (Az 1-es villamos a Lágymányosi hídig hosszabbodott).
Külső oldal: Változatlanul kis járatszámos.
Belső oldal: A Közvágóhídnál vékony számmal beszerkesztették a listába az 1-es villamost. Másik különbsége,hogy a 136-os helyett (1999 óta) a meghosszabbított 19-es közlekedik. A közvágóhídi átszállássort vékony számokkal átszerkesztették.

Évjárat: 2001. október
Külső oldal: Ismét a régi típus
Belső oldal: A 13-as villamos helyett 3-as közlekedik (az egyest kiszerkesztették). Az új 151-es autóbuszjárat (2001. szeptember) feltüntetése elmaradt.


Évjárat: 2003 első fele, utolsó tojáslogós, "pufi" kivitelezéssel
Belső oldal: Korábban elmaradt átszállások feltüntetése (23, 68, 151 buszok és 2, 2A villamosok). Új járatok: Auchan-járat (2002. december), 294 (2002. szeptember).


Évjárat: 2004. március (Tesco-busz beindítása) - 2004. október (Pestszentimre ill. Pestszentimre iskola-busz beindítása - ezeket még nem jelzi)
Belső oldal: Új járatok: Gloriett-busz (2003. szeptember), Tesco-busz (2004. március).


Évjárat: 2005. február (nem jelöli a január végén megszűnt Auchan-járatot)
Belső oldal: Új járatok: Pestszentimre ill. Pestszentimre iskola-busz (2004. október).

Garázsmeneti tábla kb. 2004-ből.

Évjárat: 2006. október, puha műanyag. A gyáli járatok átszervezésekor.
Külső oldal: A pestszentimrei végállomás kisebb betűkkel szitázott, így két sorba tudták írni.
Belső oldal: Változások 2005 decemberétől: új járatok a 154A és 154B, valamint a 154-es meghosszabbítva az Auchanig közlekedik. Változások 2006 októberétől: megszűntek: 54, 94, 294-es járatok. Új járatok: 55, 84, 89, 94E. Az 54-es útvonala csúcsidőn kívül és hétvégén Pestszentimre központ térségében szintén ekkortól módosult. További megálló-változások: Hungarocamion -> Kamiontelep (mindkét irányban). Méta utca -> Szentlőrinci út (Boráros tér felé). A Pestszentimre Iskola-busz megnevezése Iskola-busz.


Garázsmeneti tábla 2006 októberéből, puha műanyagból.

54
Évjárat: 1985. június - 1986. június
Belső oldal: A tábla az M5-ös bevezető szakaszának építésekor létező ideiglenes állapotokat, megállóhely elrendezéseket mutatja be. A Nagykőrösi út előtt lekapart megállóhely kilétére azonban nem jöttem rá, talán egy hibás tájékoztatás szerepelt ott.


A járat végállomása 1990 szeptemberében, az 54E megszűnésekor a Határ útra került.
Évjárat: 1996. január, kemény műanyag
Külső oldal: A két végállomás helyet cserélt. Pestimréből Pestszentimre lett, a Dózsa György út végállomás elnevezése 1990-től központ. A másik végállomás a változásoknak megfelelően, régi típusú betűkkel lett szerkesztve. Ezt a külsőt még a baloskorszak idején (1990-1994) szerkesztették, és azóta változatlan.
Belső oldal: A megmaradt szakaszon az alábbi megállóváltozások történtek: átnevezés: Nagy Sándor utca -> Nagysándor József utca, a számomra ismeretlen megálló megszűnt, új megállók: Hungarocamion, Zöldségpiac.


Évjárat: 1997 első fele, puha műanyag
Külső oldal: Két irányt megcserélték.
Belső oldal: A két irány itt is megcserélődött. A 99-es még 1996-ban megszűnt, a listából kiszedték, a Határ úton helyére szerkesztették a 99A-t.


Évjárat: 1998, kemény műanyag
Belső oldal: Új típusú tojáslogó, a szokásosnál kisebb méretben. A járatszámot feljebb húzták, egészen a tábla széléig.

Évjárat: 1999. március (136-as megszüntetése, 19-es meghosszabbítása)
Belső oldal: A 19-es beszerkesztése listaidegen, vékony számokkal történt.

A járat 2002-től Bkv+ márkavédjegyes lett, felújított FOK-GYEM kijelzős autóbuszokkal. Ettől kezdve a táblák szerepe másodlagossá vált (kijelzők elromlása esetén, vagy ha táblás járművet adtak ki).
A járat 2006 októberében a gyáli és pesszentimrei járatok átszervezésekor megszűnt.
54E
Évjárat: 1987. december (ekkortól a Távíró utcán keresztül közlekedik, így már nem áll meg a Ferde utcánál) - 1990. szeptember (a járat megszüntetése)


Szerepét 1990 szeptemberétől a Határ útig rövidített 54-es vette át.
55
Évjárat: 1984. november - 1987. június (Az 1-es villamos már létezik, de még csak a Lehel utcáig jár - 1987 júniusától a Kacsóh Pongrác útig).
Külső oldal: A táblát utólag filccel javították.


Évjárat: 1990. július. A Thököly útig meghosszabbított 1-es villamos miatt csökkent az 55-ös kihasználtsága, már nem volt szükség az 55-ösre, illetve az 55-is is lerövidült az Erzsébet Királyné útjáig.
Külső oldal: Az új végállomást régi betűkkel írták ki, a Népliget végállomás a másik oldalra került és hozzátették a metróállomás szót.
Belső oldal: Érdekes a Hermina út korábbi nevének feltüntetése.


Évjárat: 1990. augusztus - 1991 tavasza (még piros gyorsjáratos)
Belső oldal: Megszűnt a 9-es és 95-ös járat, és bár egy napon szűntek meg, csak a 9-est távolították el.

Évjárat: 1992, utolsó széria.
Belső oldal: A 17-es helyett hibásan 17-est jelöl a Kőbányai útnál. A 95-öst még mindig nem törölték!

Az 1993 októberében meghosszabbított 1-es villamos teljesen kiválthatta a sokszor dugóban araszoló 55-ös útvonalát, mely ezáltal megszűnt.
Az 55-ös szám 13 év után ismét használatba került: a gyáli járatok átszervezése során 2006.10.01-től 55-ös jelzéssel új járat indult.
Évjárat: 2006. október, puha műanyag. A járat indulásakor.


Évjárat: 2007. december, puha műanyag. A korszakra jellemző narancssárga, lekerekített végű csíkkal.
Belső oldal: Megálló-névváltozások: Mester utca -> Külső Mester utca, Gyál felső, MÁV-állomás -> Gyál felső vasútállomás. Rengeteg, korábban kimaradt átszállás, illetve Volán és MÁV járatok feltüntetése. Megszűnt: Gloriett-busz. Új járat: 254-es (Alacska-busz helyett) illetve a Szabadság-híd lezárásával és 2-es villamos felújításával összefüggő 2V, 149V járatok.

Évjárat: 2008. április, kemény műanyag
Belső oldal: 79 -> 179, 79A -> 179A.

Garázsmeneti tábla puha műanyagból

55
Az autóbuszok végállomása 1982 októberében a Miklós utcáról a Bogdáni útra került át. Körülbelül ekkor készülhetett ez a fémtábla is.

Évjárat: 1984. november (1-es villamos beindítása) - 1988. június vége (26-os meghosszabbítása az Árpád hídig, 73-as beindítása)


Évjárat: 1988. július (26-os meghosszabbítása az Árpád hídig, 73-as beindítása)

Évjárat: 1989. február (megálló létesítése az Egressy útnál)
Belső oldal: Új megálló létesítése. Elmaradt átszállások feltüntetése. A 75-ös troli 1988. október 26. óta a Hungária körút helyett a Népstadion (Hermina) úton közlekedik, ezért törölték.

A járat 1990 júliusában takarékossági okokból megszűnt.
56
Évjárat: 1988. június (J járat megszüntetése) - 1989. március (A vár térségét még a 16, 116-os járatok szolgálják ki.)
A tábla korábban egy 35-ös balos volt.


Évjárat: 1990 ősz (Az augusztus végén megszűnő 5-öst nem tartalmazza, de a decemberben megszűnt 84-est még igen)
Külső oldal: A Hűvösvölgyi végállomás három sorba került.
Belső oldal: Megállóátnevezés: Kelemen László utca -> Kelemen László utca (Vörös Hadsereg útja). A korszakra jellemzően a lehetséges összes átszállást bejelölték. Megszűnt járat: 5. Új járat: Várbusz. Módosult: 16,116. Sajnos utólag összefirkálták.

Évjárat: 1992
Belső oldal: Azóta a 84-esből 84-es lett, a Moszkva téren feltüntették a kimaradt 39-es buszt. Megállóváltozások: Vöröshadsereg útja -> Hűvösvölgyi út, továbbá két megálló neve minimális mértékben módosult.

Évjárat: 1993
Belső oldal: Csak szerkesztési különbségek. Buda Gyöngye megállóhely nevét egybeírták. A Szerb Antal utca rövidítése megszűnt.

Évjárat: 1995 márciusa körül (első tojáslogós)
Belső oldal: A gyártással nagyon siethettek, mert a logó és a hónap lemaradt (ugyanilyen jellemzőket mutat egy 33-as tábla is). A balos által megjelölt irányhoz képest megállóváltozás nem történt.

Évjárat: 1995. november (A tábla gyűjtemény részeként lett műanyagba csomagolva)
Belső oldal: Azóta lerövidült a 12-es és megszűnt a 84-es, ezek hézagját Moszkva térnél láthatjuk. Megszűnt a Nyúl utca és az Akadémia megállóhely.

Évjárat: 1997 közepe, tartalmi különbség nélkül. A logóba Rt feliratot szerkesztettek.

Évjárat: 1997. november (tulajdonos információja alapján)
Külső oldal: Vastag betűs ritka kidolgozás (mely csak néhány járat szériájánál volt meg és másütt csak 2-3 év múlva jelent meg) Az autóbuszok végállomása a Népkerthez került, a többi hűvösvölgyi járat mellé.
Belső oldal: A megállólistát vékony betűkkel átdolgozták, mely típus ekkor jelent meg a cégnél (a legkorábbi vékonybetűs megállólista az 1997/4-es 61,61-es puhatábláknál található).Tartalmi változás csak a végállomásban történt. A logó is megújult. Érdekes a lehetőségek szó a kapcsolatok helyett, ez csak 2005-től terjedt el a táblákon.


A járat 1999. július 6-án összevonásra került az 56E-vel.
|