bkvtablak
Autóbusz táblák
 
Trolibusz táblák
 
Villamostáblák
 
Általános utastájékoztató táblák és egyéb ágazatok
 
143 - 146

143

Évjárat: 1987. szeptember (útvonal-módosítás utáni állapotok)

Évjárat: 1989 körül

Belső oldal: A végállomáson már nem jelölik a 145 és 146-os járatokat, a Dömös utcánál pedig jelölték a 186-ost (fölöslegesen).

Évjárat: 1994. augusztus, első tojáslogós

Belső oldal: Dömös utca -> Templom utca.

Évjárat: 1998 körül, táblaelhasználódás miatt készült. Tartalmi különbsége nincs.

Évjárat: 2001. október, utolsó tojáslogós

Belső oldal: A Békás-busz vékony betűkkel beszerkesztve. Továbbra is Rt. nélküli logóval.

Évjárat: 2003 második fele - 2004, tartalmi különbség nélkül.

Évjárat: 2006 második fele - 2007. március (puha műanyag, de még dátumozatlan).

Belső oldal: Tartalmi különbség nélkül, Zrt-s logóval. "kapcsolatok" helyett "lehetőségek":

Évjárat: 2006. június - 2008. január, puha műanyag. Kijelző meghibásodás, vagy táblás járműves pótlás esetére.

Külső oldal: Matricás. Karakterek a tojáslogósokra és balosokra jellemző típussal készültek. Belső oldala üres.

Évjárat: 2008. március - május között, duplaoldalas kivitel, digitális nyomtatással. Kijelző meghibásodás, vagy táblás járműves pótlás esetére. A korai digitális nyomtatású táblákra jellemzően még kicsi végállomás-feliratok.

Évjárat: 2008. május - július között, duplaoldalas kivitel, digitális nyomtatással. Kijelző meghibásodás, vagy táblás járműves pótlás esetére.

Nagyobb betűk, a járatszám karakter-távolsága nőtt.

2008. szeptember 6-tól késő esténként és hétvégében hajnalban a 243-as busz közlekedik helyette Donát utcai és Pince közi betérésekkel

144

Évjárat: 1977. január 1. (a 31Y jelzése 144-es lett) - 1978. március 1. (körforgalomban közlekedett). Duplaoldalas

A tábla hibás, a végállomás neve helyesen Békés Imre utca (ma Szent Imre utca). Itt tolatással fordultak vissza az autóbuszok és haladtak vissza a Mátyás király utcán. 1978. március 1-től körforgalomban a Csömöri út érintésével közlekednek, ekkortól megváltozott a végállomás elnevezése is.

Műanyagra fújt duplaoldalas a 70-es évek végéről, 80-as évek elejéről, immár új végállomás-névvel.

Évjárat: 1987. augusztus (jelöli a 131-es járatot) - 1991 eleje (még piros gyorsjáratos)

Belső oldal: Jól látszik a 131 és 44A járatok listaszerkesztése, ezek a járatok 1987-ben indultak

Évjárat: 1991

Belső oldal: Különleges darab. Az 1990-es és 91-es évben alkalmazott átszállási számtípusokkal találkozunk, melyeket még piros járatszámokkal szoktak alkalmazni, azonban itt minden gyorsjáratot feketével készítettek. 1991-et támasztja alá az előző rendszer maradványaként még rövid ideig élő Varga József utca. Érdekes még a Rákosi út /Mátyás király út/ megálló két sorba írása. Ez a tábla ritka példa a balosokon alkalmazott tojáslogós megállólistás betűtípusra: a végállomás ezekkel készült . A belső járatszám az átlagosnál nagyobb méretű. Változás még a másik baloshoz képest: a Diófa utcánál törölték a 130-as átszállást.

Évjárat: 1994. szeptember, első tojáslogós

Külső oldal: A Rákosszentmihályi végállomás három sorba került.

Belső oldal: Megálló változások a balos által megjelölt irányhoz képest: Varga József utca -> Szent Korona utcai lakótelep, Rákosi út /Mátyás király út/ -> Mátyás király utca 71, Varga József utca -> Szent Korona utca.

Évjárat: 1997 első fele, puha műanyag.

Külső oldal: A betűket vékonyították és kicsinyítették, így lehetővé vált a rövidítésmentes kiírás. A szám Helvetica típus, függőlegesen elnyújtva, vízszintesen összenyomva.

Belső oldal: A korszakban még igen ritka vékony betűs megállólista. Új megálló a Fischer István utcánál (még 1996 júniusában). Megszűnt járatok 46 és 132-es autóbusz. Számos, korábban elmaradt átszállást pótoltak (pl. 192-es busz, 80-as troli).

Évjárat: 1998, kemény műanyag

Külső oldal: Visszatértek a 94/9-es mintához.

Belső oldal: Csak a logóban különbözik: egy Rt-t szerkesztettek bele.

Évjárat: 1999

Külső oldal: Ismét az 1997-es külső.

Belső oldal: A Fogarasi útnál jelöli a 131-est is.

Évjárat: 2000. december (Rákoskert-busz beindítása)

Belső oldal: Az Örs vezér téri lista átszerkesztése: 100-as helyett Expo-járat, 63-as villamos, Rákoskert-busz. 

Évjárat: 2001. október, utolsó tojáslogós

Belső oldal: Egyetlen különbség: a 13 és 63 villamosok helyett 3-as közlekedik.

Évjárat: 2003. szeptember (176-os beindítása) - 2004

Belső oldal: Új járatok: 132176. A 144-es lemaradt.

Évjárat: 2005. szeptember vagy október

Belső oldal: A "kapcsolatok" helyett "lehetőségek" szó használata, azonban érdekes módon a logó nem került lentre, mint ahogy a korszakban jellemző. A korábban kimaradt 144-es járat feltüntetése. HÉV Gödöllő helyett egyszerűen csak "HÉV" jelölés használata.

Évjárat: 2005. november vagy december

Külső oldal: Néhány milliméterrel kisebb betűk.

Belső oldal: A logó a korszakra jellemzően lentre került, más különbsége nincs.

Évjárat: 2007. augusztus, puha műanyag

Belső oldal: A Rákosszentmihályi járatok teljes átszervezése. HÉV helyett Gödöllői HÉV megnevezés.

Évjárat: 2007. augusztus és december között - dátumozás nélkül készült, egyebekben teljesen megegyezik a 0708-assal

Belső oldal: A Rákosszentmihályi járatok teljes átszervezése. HÉV helyett Gödöllői HÉV megnevezés.

 

Évjárat: 2008. január, kemény műanyag

Belső oldal: Volán átszállás feltüntetés az Örs vezér terénél

Évjárat: 2008. március, digitális nyomtatással. Az egyik elsőként készült kísérleti széria, ez a kialakításából is látható

Külső oldal: A későbbi digitális nyomtatásúaknál kisebb karakterméret, a járatszám karakterköze nagyobb az egyes és négyes között.

Belső oldal: Új típusú megállólista, kicsi betűmérettel. Az Örs vezér terénél nem jelöli a Rákoskert-buszt.

Évjárat: 2008. április, digitális nyomtatással. Sokkal használhatóbb, átgondoltabb kivitelezéssel.

Külső oldal: Megnövelt, elnyújtott feliratok, nagyobb járatszám.

Belső oldal: Megnövelt méretű megállólista, ismét jelölik a Rákoskert-buszt.

144

Évjárat: 2003.03.03., a járat indulásakor

Külső oldal: Már az újlogósok (Arial) típusával készült

Belső oldal: Átmeneti széria, logó nélkül. A korszakra jellemző megállólistával, érdekes a keretezetlen járatszám

Évjárat: 2003. június 16. (132-es indulása) - szeptember 22. (176-os indulása)

Külső oldal: Kövérebb karakterek. A betűk nagyobbak, a járatszám kisebb.

Évjárat: 2003. szeptember 22. (176-os indulása) - 2004

Belső oldal: Új járat: 176. Továbbá a 61-es járatcsalád korábban kimaradt átszállásának feltüntetése a végállomáson.

Évjárat: 2004. június 19-től augusztus 29-ig, a 2-es metró felújítása idején a járat a Blaha Lujza térig közlekedett

Évjárat: 2005. június 11-től augusztus 19-ig, a 2-es metró felújításának újabb üteme alatt ismét a Blaha Lujza térig közlekedett.

Belső oldal: Egy elmaradt 130-as átszállás feltüntetése. Megszűnt a 99A.

Évjárat: 2005. ősz - tél (tábla kialakítása alapján)

Külső oldal: (Összehasonlítás a 2003/4-es szériával) Ismét az elsőszériás tábla mintája, de a járatszám és a keret kisebb.

Belső oldal: Osztott táblázatos elrendezés. A logó az alsó részre helyezve, "kapcsolatok" helyett "lehetőségek". Tartalmi különbség nélkül.

2007.08.21-től 244-es jelzéssel közlekedett tovább, részben módosított útvonalon.

145

A járat 1977.01.01 (korábban 45Y számon közlekedett) és 1981.01.31. között létezett, napi 3 indulással.

A fenti járat megszűnése után Békesmegyeren indult ezzel a számmal új járat.

Évjárat: 1988 körül

Évjárat: 1991 - 1993

Belső oldal: Bogár Ignác utca -> Hatvany Lajos utca. Más megálló esetén pontosabb tájékoztatás, vagy írásmód változatás pl: HadriÁnus-->HadriAnus. Az összes lehetséges átszállást feltüntetése.

Évjárat: 1994. augusztus, első tojáslogós

Külső oldal: Megszűntek a rövidítések, a Békásmegyer felirat vékonyabb betűkkel lett kiírva.

Belső oldal: A körjárat jelleg miatt piktogramok használata. A Madzsar József utca helyett hibásan Hadzsar József utcát tüntettek fel.

Évjárat: 1998 körül 

Belső oldal: A piktogramok sorrendje változott. A hibás utcafeliratot vékony betűkkel korrigálták.

E táblán ugyanaz a megálló egy másik (egyedi) átszerkesztéstípussal látható.

Évjárat: 2003 második fele - 2004

Belső oldal: Új járat a békás-busz, és egy 42-es átszállást pótoltak.

Évjárat: 2006. június - 2007. március vége (puha műanyag, de még dátumozatlan).

Külső oldal: A feliratok néhány milliméterrel kisebbek. A körforgalom szót törölték, a járatszámot növelték.

Belső oldal: Zrt-s logó, "kapcsolatok" helyett "lehetőségek". Tartalmi különbsége nincs.

Évjárat: 2007 vége - 2008. január, puha műanyag. Kijelző meghibásodás, vagy táblás járműves pótlás esetére.

Külső oldal: Matricás. Karakterek a tojáslogósokra és balosokra jellemző típussal készültek.

Belső oldala üres.

Évjárat: 2008. március - május között, duplaoldalas kivitel, digitális nyomtatással. Kijelző meghibásodás, vagy táblás járműves pótlás esetére. A korai digitális nyomtatású táblákra jellemzően még kicsi végállomás-feliratok.

2008.09.06-tól a járatot a meghosszabbított 34-es kiváltotta.

146

Évjárat: 1983 körül, korai végállomáselnevezésekkel

Évjárat: 1989

Külső oldal: Pontosabb utastájékoztatás érdekében a Békásmegyer felirat megjelenése. A körforgalomjelleg megmaradt, de a Bogár Ignác utcát jelölték meg a táblán "végállomásnak".

Belső oldal: 89-90-től megjelenő utastájékoztatási forma: minden lehetséges átszállás megjelölése. Megálló változások: Bálint György utca (Bölcsőde) -> Bölcsőde , HÉV állomás -> Békásmegyer ~.

Évjárat: Valószínűleg 1994, de dátum nélkül készült

Külső oldal: Kisebb betűkkel készült. A Bogár Ignác utca neve Hatvany Lajos utca 1990 óta. A járatszám alatt utalás a körforgalmi jellegre.

Belső oldal: A körjáratokra jellemző piktogramos megoldás.

Évjárat: 1998 körül

Belső oldal: Békásmegyer, HÉV-állomás megállónál a 42-est beszerkesztették. A piktogramok sorrendje változott illetve újabb típusú tojáslogót használnak.

Évjárat: 2001. június (megállóhelyek átnevezése)

Belső oldal: A Bölcsőde és Óvoda megállóhelyek neve Bálint György utca lett (vékony betűkkel szerkesztve). Árpád utca -> Hatvany Lajos utca szintén vékony betűkkel. A kétezres évek elején készült táblákra jellemző, új típusú piktogramokkal.

Évjárat: 2003. ősz - 2005. szeptember között bármikor készülhetett (valószínűbb azonban a 2003-2004-es évjárat)

Belső oldal: Új járat a Békás-busz.

Évjárat: 2006. június (puha műanyag) - 2007. március vége (még dátumozatlan)

Külső oldal: Nagyobb karakterek, körforgalom felirat elhagyása.

Belső oldal: Zrt-s logó, "kapcsolatok" helyett "lehetőségek". Tartalmi különbsége nincs.

Évjárat: 2007 - 2008. január, puha műanyag. Kijelző meghibásodás, vagy táblás járműves pótlás esetére.

Külső oldal: Matricás. Karakterek a tojáslogósokra és balosokra jellemző típussal készültek.

Belső oldala üres.

2008.09.06-tól a járatot a meghosszabbított 42-es (új számán 134-es) kiváltotta.

 

 

 

 
Járattörténeti adatok (1915-napjainkig)
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Chat
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$