143
Évjárat: 1987. szeptember (útvonal-módosítás utáni állapotok)
Évjárat: 1989 körül
Belső oldal: A végállomáson már nem jelölik a 145 és 146-os járatokat, a Dömös utcánál pedig jelölték a 186-ost (fölöslegesen).
Évjárat: 1994. augusztus, első tojáslogós
Belső oldal: Dömös utca -> Templom utca.
Évjárat: 1998 körül, táblaelhasználódás miatt készült. Tartalmi különbsége nincs.
Évjárat: 2001. október, utolsó tojáslogós
Belső oldal: A Békás-busz vékony betűkkel beszerkesztve. Továbbra is Rt. nélküli logóval.
Évjárat: 2003 második fele - 2004, tartalmi különbség nélkül.
Évjárat: 2006 második fele - 2007. március (puha műanyag, de még dátumozatlan).
Belső oldal: Tartalmi különbség nélkül, Zrt-s logóval. "kapcsolatok" helyett "lehetőségek":
Évjárat: 2006. június - 2008. január, puha műanyag. Kijelző meghibásodás, vagy táblás járműves pótlás esetére.
Külső oldal: Matricás. Karakterek a tojáslogósokra és balosokra jellemző típussal készültek. Belső oldala üres.
Évjárat: 2008. március - május között, duplaoldalas kivitel, digitális nyomtatással. Kijelző meghibásodás, vagy táblás járműves pótlás esetére. A korai digitális nyomtatású táblákra jellemzően még kicsi végállomás-feliratok.
Évjárat: 2008. május - július között, duplaoldalas kivitel, digitális nyomtatással. Kijelző meghibásodás, vagy táblás járműves pótlás esetére.
Nagyobb betűk, a járatszám karakter-távolsága nőtt.
2008. szeptember 6-tól késő esténként és hétvégében hajnalban a 243-as busz közlekedik helyette Donát utcai és Pince közi betérésekkel
144
Évjárat: 1977. január 1. (a 31Y jelzése 144-es lett) - 1978. március 1. (körforgalomban közlekedett). Duplaoldalas
A tábla hibás, a végállomás neve helyesen Békés Imre utca (ma Szent Imre utca). Itt tolatással fordultak vissza az autóbuszok és haladtak vissza a Mátyás király utcán. 1978. március 1-től körforgalomban a Csömöri út érintésével közlekednek, ekkortól megváltozott a végállomás elnevezése is.
Műanyagra fújt duplaoldalas a 70-es évek végéről, 80-as évek elejéről, immár új végállomás-névvel.
Évjárat: 1987. augusztus (jelöli a 131-es járatot) - 1991 eleje (még piros gyorsjáratos)
Belső oldal: Jól látszik a 131 és 44A járatok listaszerkesztése, ezek a járatok 1987-ben indultak
Évjárat: 1991
Belső oldal: Különleges darab. Az 1990-es és 91-es évben alkalmazott átszállási számtípusokkal találkozunk, melyeket még piros járatszámokkal szoktak alkalmazni, azonban itt minden gyorsjáratot feketével készítettek. 1991-et támasztja alá az előző rendszer maradványaként még rövid ideig élő Varga József utca. Érdekes még a Rákosi út /Mátyás király út/ megálló két sorba írása. Ez a tábla ritka példa a balosokon alkalmazott tojáslogós megállólistás betűtípusra: a végállomás ezekkel készült . A belső járatszám az átlagosnál nagyobb méretű. Változás még a másik baloshoz képest: a Diófa utcánál törölték a 130-as átszállást.
Évjárat: 1994. szeptember, első tojáslogós
Külső oldal: A Rákosszentmihályi végállomás három sorba került.
Belső oldal: Megálló változások a balos által megjelölt irányhoz képest: Varga József utca -> Szent Korona utcai lakótelep, Rákosi út /Mátyás király út/ -> Mátyás király utca 71, Varga József utca -> Szent Korona utca.
Évjárat: 1997 első fele, puha műanyag.
Külső oldal: A betűket vékonyították és kicsinyítették, így lehetővé vált a rövidítésmentes kiírás. A szám Helvetica típus, függőlegesen elnyújtva, vízszintesen összenyomva.
Belső oldal: A korszakban még igen ritka vékony betűs megállólista. Új megálló a Fischer István utcánál (még 1996 júniusában). Megszűnt járatok 46 és 132-es autóbusz. Számos, korábban elmaradt átszállást pótoltak (pl. 192-es busz, 80-as troli).
Évjárat: 1998, kemény műanyag
Külső oldal: Visszatértek a 94/9-es mintához.
Belső oldal: Csak a logóban különbözik: egy Rt-t szerkesztettek bele.
Évjárat: 1999
Külső oldal: Ismét az 1997-es külső.
Belső oldal: A Fogarasi útnál jelöli a 131-est is.
Évjárat: 2000. december (Rákoskert-busz beindítása)
Belső oldal: Az Örs vezér téri lista átszerkesztése: 100-as helyett Expo-járat, 63-as villamos, Rákoskert-busz.
Évjárat: 2001. október, utolsó tojáslogós
Belső oldal: Egyetlen különbség: a 13 és 63 villamosok helyett 3-as közlekedik.
Évjárat: 2003. szeptember (176-os beindítása) - 2004
Belső oldal: Új járatok: 132, 176. A 144-es lemaradt.
Évjárat: 2005. szeptember vagy október
Belső oldal: A "kapcsolatok" helyett "lehetőségek" szó használata, azonban érdekes módon a logó nem került lentre, mint ahogy a korszakban jellemző. A korábban kimaradt 144-es járat feltüntetése. HÉV Gödöllő helyett egyszerűen csak "HÉV" jelölés használata.
Évjárat: 2005. november vagy december
Külső oldal: Néhány milliméterrel kisebb betűk.
Belső oldal: A logó a korszakra jellemzően lentre került, más különbsége nincs.
Évjárat: 2007. augusztus, puha műanyag
Belső oldal: A Rákosszentmihályi járatok teljes átszervezése. HÉV helyett Gödöllői HÉV megnevezés.
Évjárat: 2007. augusztus és december között - dátumozás nélkül készült, egyebekben teljesen megegyezik a 0708-assal
Belső oldal: A Rákosszentmihályi járatok teljes átszervezése. HÉV helyett Gödöllői HÉV megnevezés.
Évjárat: 2008. január, kemény műanyag
Belső oldal: Volán átszállás feltüntetés az Örs vezér terénél
Évjárat: 2008. március, digitális nyomtatással. Az egyik elsőként készült kísérleti széria, ez a kialakításából is látható
Külső oldal: A későbbi digitális nyomtatásúaknál kisebb karakterméret, a járatszám karakterköze nagyobb az egyes és négyes között.
Belső oldal: Új típusú megállólista, kicsi betűmérettel. Az Örs vezér terénél nem jelöli a Rákoskert-buszt.
Évjárat: 2008. április, digitális nyomtatással. Sokkal használhatóbb, átgondoltabb kivitelezéssel.
Külső oldal: Megnövelt, elnyújtott feliratok, nagyobb járatszám.
Belső oldal: Megnövelt méretű megállólista, ismét jelölik a Rákoskert-buszt.
144
Évjárat: 2003.03.03., a járat indulásakor
Külső oldal: Már az újlogósok (Arial) típusával készült
Belső oldal: Átmeneti széria, logó nélkül. A korszakra jellemző megállólistával, érdekes a keretezetlen járatszám
Évjárat: 2003. június 16. (132-es indulása) - szeptember 22. (176-os indulása)
Külső oldal: Kövérebb karakterek. A betűk nagyobbak, a járatszám kisebb.
Évjárat: 2003. szeptember 22. (176-os indulása) - 2004
Belső oldal: Új járat: 176. Továbbá a 61-es járatcsalád korábban kimaradt átszállásának feltüntetése a végállomáson.
Évjárat: 2004. június 19-től augusztus 29-ig, a 2-es metró felújítása idején a járat a Blaha Lujza térig közlekedett
Évjárat: 2005. június 11-től augusztus 19-ig, a 2-es metró felújításának újabb üteme alatt ismét a Blaha Lujza térig közlekedett.
Belső oldal: Egy elmaradt 130-as átszállás feltüntetése. Megszűnt a 99A.
Évjárat: 2005. ősz - tél (tábla kialakítása alapján)
Külső oldal: (Összehasonlítás a 2003/4-es szériával) Ismét az elsőszériás tábla mintája, de a járatszám és a keret kisebb.
Belső oldal: Osztott táblázatos elrendezés. A logó az alsó részre helyezve, "kapcsolatok" helyett "lehetőségek". Tartalmi különbség nélkül.
2007.08.21-től 244-es jelzéssel közlekedett tovább, részben módosított útvonalon.
145
A járat 1977.01.01 (korábban 45Y számon közlekedett) és 1981.01.31. között létezett, napi 3 indulással.
A fenti járat megszűnése után Békesmegyeren indult ezzel a számmal új járat.
Évjárat: 1988 körül
Évjárat: 1991 - 1993
Belső oldal: Bogár Ignác utca -> Hatvany Lajos utca. Más megálló esetén pontosabb tájékoztatás, vagy írásmód változatás pl: HadriÁnus-->HadriAnus. Az összes lehetséges átszállást feltüntetése.
Évjárat: 1994. augusztus, első tojáslogós
Külső oldal: Megszűntek a rövidítések, a Békásmegyer felirat vékonyabb betűkkel lett kiírva.
Belső oldal: A körjárat jelleg miatt piktogramok használata. A Madzsar József utca helyett hibásan Hadzsar József utcát tüntettek fel.
Évjárat: 1998 körül
Belső oldal: A piktogramok sorrendje változott. A hibás utcafeliratot vékony betűkkel korrigálták.
E táblán ugyanaz a megálló egy másik (egyedi) átszerkesztéstípussal látható.
Évjárat: 2003 második fele - 2004
Belső oldal: Új járat a békás-busz, és egy 42-es átszállást pótoltak.
Évjárat: 2006. június - 2007. március vége (puha műanyag, de még dátumozatlan).
Külső oldal: A feliratok néhány milliméterrel kisebbek. A körforgalom szót törölték, a járatszámot növelték.
Belső oldal: Zrt-s logó, "kapcsolatok" helyett "lehetőségek". Tartalmi különbsége nincs.
Évjárat: 2007 vége - 2008. január, puha műanyag. Kijelző meghibásodás, vagy táblás járműves pótlás esetére.
Külső oldal: Matricás. Karakterek a tojáslogósokra és balosokra jellemző típussal készültek.
Belső oldala üres.
Évjárat: 2008. március - május között, duplaoldalas kivitel, digitális nyomtatással. Kijelző meghibásodás, vagy táblás járműves pótlás esetére. A korai digitális nyomtatású táblákra jellemzően még kicsi végállomás-feliratok.
2008.09.06-tól a járatot a meghosszabbított 34-es kiváltotta.
146
Évjárat: 1983 körül, korai végállomáselnevezésekkel
Évjárat: 1989
Külső oldal: Pontosabb utastájékoztatás érdekében a Békásmegyer felirat megjelenése. A körforgalomjelleg megmaradt, de a Bogár Ignác utcát jelölték meg a táblán "végállomásnak".
Belső oldal: 89-90-től megjelenő utastájékoztatási forma: minden lehetséges átszállás megjelölése. Megálló változások: Bálint György utca (Bölcsőde) -> Bölcsőde , HÉV állomás -> Békásmegyer ~.
Évjárat: Valószínűleg 1994, de dátum nélkül készült
Külső oldal: Kisebb betűkkel készült. A Bogár Ignác utca neve Hatvany Lajos utca 1990 óta. A járatszám alatt utalás a körforgalmi jellegre.
Belső oldal: A körjáratokra jellemző piktogramos megoldás.
Évjárat: 1998 körül
Belső oldal: Békásmegyer, HÉV-állomás megállónál a 42-est beszerkesztették. A piktogramok sorrendje változott illetve újabb típusú tojáslogót használnak.
Évjárat: 2001. június (megállóhelyek átnevezése)
Belső oldal: A Bölcsőde és Óvoda megállóhelyek neve Bálint György utca lett (vékony betűkkel szerkesztve). Árpád utca -> Hatvany Lajos utca szintén vékony betűkkel. A kétezres évek elején készült táblákra jellemző, új típusú piktogramokkal.
Évjárat: 2003. ősz - 2005. szeptember között bármikor készülhetett (valószínűbb azonban a 2003-2004-es évjárat)
Belső oldal: Új járat a Békás-busz.
Évjárat: 2006. június (puha műanyag) - 2007. március vége (még dátumozatlan)
Külső oldal: Nagyobb karakterek, körforgalom felirat elhagyása.
Belső oldal: Zrt-s logó, "kapcsolatok" helyett "lehetőségek". Tartalmi különbsége nincs.
Évjárat: 2007 - 2008. január, puha műanyag. Kijelző meghibásodás, vagy táblás járműves pótlás esetére.
Külső oldal: Matricás. Karakterek a tojáslogósokra és balosokra jellemző típussal készültek.
Belső oldala üres.
2008.09.06-tól a járatot a meghosszabbított 42-es (új számán 134-es) kiváltotta.
|