8
Évjárat: 1984. május 1. (153-as beindítása) - 1986. május 17. (még nem jelöli az ekkor indult 116-ost)
Évjárat: 1987. december (jelöli az ekkor indult 139-est) - 1988. május (még nem jelöli az ekkor indult 15A buszt). A tábla korábban egy 98-as balos lehetett.
Belső oldal: Megszűntek: 153-as autóbuszjárat és a 9-es villamos. Új járatok: 116-os,139-es. A Kis Ferenc térnél feltüntették - fölöslegesen - a 8A járatot.
Duplaoldalas kivitel a rendszerváltás időszakából (korábban 4-es balostábla volt). Különbsége a baloshoz képest, hogy a Március 15.tér száma más típussal készült (amit később 1995-től a tojásoknál alkalmaztak)
Évjárat: 1990. augusztus (5-ös megszűnése) - 1991. január (piros átszállások)
Belső oldal: Néhány elmaradt átszállás feltüntetése (logikátlanul a 8A-t is). Megszűnt az 5-ös autóbusz. Megállóváltozás: Temető, főbejárat -> Farkasréti temető, főbejárat, Kis Ferenc tér -> Farkasrét, Kis Ferenc tér.
Évjárat: 1994. április, utolsó balos
Belső oldal: Minden lehetséges átszállás feltüntetése. A 2-est elfelejtették kiírni a Március 15. térnél. Megállóváltozás: Kis Ferenc tér -> Farkasréti tér.
A 8A járat tulajdonképpen a 8-as vonalának 95 százalékát lefedte (lásd az ábrán). Ezen felül a 8A járat feltárta a Gazdagréti lakótelepet is: először beállt a Gazdagréti lakótelep végállomásra, majd visszamenetben megkerülte a lakótelepet (citromsárga vonal). 1995 augusztusában takarékossági okokból a két járatot 8-as számmal összevonták, ezzel megszűnt az Irhás árok végállomás és a Gazdagréti megkerülés.
Évjárat: 1994. október, első tojáslogós. A balos által megjelölt irányhoz viszonyítva a megállók nem változtak.
Évjárat: 1995. október. A széria készítésének oka, hogy a járat új megállót kapott a Nagyida és Baradla utcáknál.
Külső oldal: A 8A táblájából szerkesztették össze, megcserélve a két irányt és a Március 15. teret két sorban írva (a 15. számtípusa ismét olyan mint a korábbi duplaoldalasnál)
Belső oldal: Az 1995 augusztusi útvonalmódosítás (lásd fentebb) mellett még történt néhány átszállásbeli változás: a korábban kifelejtett (és logikus átszállás szempontjából is fontos) átszállásokat pótolták: jobb oldalt 59-es villamos és 12-es busz. A megszűnt járatokat törölték (127, 139 -> helyette a 139-es áll meg) valamint az újonnan induló 173-ast a Március 15.térnél "bepréselték" a sor végére.
Évjárat: 1997 vége
Belső oldal: Az autóbuszok 1995. októberétől nem a Március 15. téri templom megkerülésével, hanem az Irányi utca - Károlyi utcai aluljáró útvonalon hajtottak fel az Erzsébet-hídra, ezért a Pasaréti tér felé új megállót létesítettek a 15-ös járat Ferenciek terénél lévő megállójában (érdekes a kis méretű "tere" felirat). A megállót azért csak most tüntették fel, mert az útvonal-módosítás kezdetben ideiglenes volt. A fölösleges (bal oldalt az Alkotás utcánál a 112-es, jobb oldalt a Döbrentei térnél az 5-ös), illetve a nehézkesen megközelíthető átszállásokat (bal oldalt a budai hídfőnél a 86-os) hézagot hagyva kiszedték. A Sánc utcánál korábban kimaradt a 27-es, ezt vékonyabb számokkal pótolták.
Évjárat: 2002, utolsó tojáslogós, az utolsó "generációs" stílusban átdolgozva. Táblaelhasználódás miatt készült, ugyanis tartalmi különbsége nincs. (ezen a táblán a logó lekopott, ezért a tulajdonosa papírból készített hozzá)
Évjárat: 2003 szeptembere előtt (még nem jelöli a 118-as villamost)
Belső oldal: Korábban nem jelölt átszállások (pl. City-busz) feltüntetése, néhány másik törlése - logikusabb tájékoztatás elve alapján.
Évjárat: 2006. január 1 . (megálló-átnevezések)
Külső oldal: Néhány centivel kisebb feliratokkal készült.
Belső oldal: A logó a korszaknak megfelelően alulra került, valamint "kapcsolatok" helyett áttértek a "lehetőségek" megnevezésre. Megálló-átnevezések január 1-től: Alkotás utca -> Alkotás utca (Hegyalja út), Farkasréti tér -> Márton Áron tér. Új járatok: 118-as villamos (2003. szeptember), 73-as busz (2005. december 3). A 7A járat megszűnt, a 41-es villamos meghosszabbított útvonalon közlekedik (2003. november).
Évjárat: 2007. október, puha műanyag
Belső oldal: Hibás széria. Átszállásokat nem jelez, továbbá nem létező megállókat (Hegyalja út, Farkasréti temető főbejárat - indokolatlan helyen) tüntet fel.
Évjárat: 2008. június, digitális nyomtatással.
Külső oldal: A feliratok kisebb sorközzel.
Belső oldal: Szintén átszállások nélkül készült, de a hibás megállókat korrigálták.
Évjárat: 2008. március - július, duplaoldalas kivitel. Nagyobb karakterekkel.
Útvonala 2008. augusztus 21-től, az új paraméterkönyv életbelépésétől kezdve a Kálvin térig közlekedik.
Évjárat: 2008. augusztus 21., első széria - a pk utáni szériákra jellemző matricás kivitelben
Külső oldal: A Gazdagréti lakótelep végállomás elnevezése Gazdagréti térre módosult
Belső oldal: pk utáni rengeteg változás miatt részletezésére nem tértem ki. A megállólista jól átlátható, vékonyvonalas - nem pedig a 0808 szériákra jellemző sűrűbb szedésű. A tábláról lemaradt az Erzsébet híd, pesti hídfő megálló (Kálvin tér felé).
Évjárat: szintén 0808 dátumozással készült, de eltérő tartalommal
Külső oldal: Kálvin tér a logóval együtt középre igazítva.
Belső oldal: Kálvin téren mindkét iránynál van metrópiktogram.
Évjárat: 2009. május 25. - a Kecskeméti utca átépítése miatt az Urániáig közlekedik. matricás
Külső oldal: A rövidebb végállomásnév miatt a járatszám és a másik végállomás balra húzva.
Belső oldal: Hálózati változás: Szabadság híd átadása, az itt közlekedő 47-49 villamosok ismét járnak, a pótlóbuszok és a tehermenesítő 41A villamosjárat megszűnt. A BAH csomópont átszállásait az Uránia felé átrendezték a jobb helykihasználás miatt.A korábban kimaradt 178A-t feltüntették a Sánc utcánál. Erről a tábláról is hiányzik az Erzsébet híd, pesti hídfő megálló (Uránia felé)
Évjárat: 2010. június, matricás
Külső oldal: Zurich karakterek, kék színnel
Belső oldal: A korszakra jellemző "vonalcsíkos" kialakítás. Megállóváltozás nem történt (itt már megjelenik a korábban elmaradt Erzsébet híd, pesti hídfő megálló). Az átszállások részletezésére az eltérő kialakítás miatt nem tértem ki - annyit érdemes megjegyezni, hogy jelöli a már 2009. augusztusában megszűnt 139A-t.
Évjárat: 2010. október, matricás
Belső oldal: Tartalmi különbsége nincs. Stílusában is mindössze egy apróság: a kerületnevek a szürke sáv aljáig vannak húzva.
/keresek jobb minőségű fotót erről a tábláról/
Évjárat: 2012. október, matricás
Belső oldal: A korszakra jellemzően jelmagyarázattal ellátott, a logó pedig a jobb felső sarokba került és BKV helyett BKK-s, továbbá szögletes helyett az új típusú kerek metrópiktogramok. A pesti kerületek is tételesen megnevezve, a XI. és XII. kerület kötőjellel kapcsolva. Az átszállások háttere világosabb szürke. Intézmények tekintetében az Astoriánál jelöli a zsinagógát is. Megállóváltozás: a Süveg utca megálló nevet használják Gazdagrét felé is. Átszállások: törölték a hibás, már megszűnt 139A-t. Megszűnt a 178A. Feltüntették az átkelőhajókat a Ferenciek terénél. A 212-es irányait is jelölik.
Évjárat: 2013. november. Mindkét oldalán matricás
Külső oldal: korszakra jellemző Frutiger karakteres kialakítás
Belső oldal: Új típusú vonalcsíkos kialakítás (intézmények, kerületek megjelölése nélkül, világosabb árnyalatokkal). A Ferenciek tere átépítése miatt szünetel az Erzsébet híd, pesti hídfő megálló. A BAH csomópont térségében több átszállás esetén jelzik az irányt is. A Rákóczi út járatait 2013. június 1-től átszervezték - A 7-es és 7E is Újpalotáig közlekedik, 33E->133E (meghosszabbítva Újpalotára), 173E->107E. A 173-as megszűnt, helyette a 7A közlekedik. Egyéb, nem Rákóczi úthoz kapcsolódó: megszűnt a 2A villamos, a 109-es és 115-ös buszok.
Évjárat: 2014. március 28. - a 4-es metró átadásakori állapotok. Útvonalát a Bosnyák térig hosszabbították. Nem matricás
Külső oldal: Járatszám változatlan. A végállomásfeliratok kisebbek.
Belső oldal: Minden budai megálló neve egységesítve, az irányonként eltérő elnevezés helyett a jellemzőbb nevet használják mindkét irányra. A BAH csomópont megállók neve egyszerűsödött. Jelentős átszervezések a 4-es metróhoz kapcsolódóan. Ezeken kívül új járat a 115-ös (május hónaptól, de ekkor már tudható volt a beindítása)
Évjárat: 2014. szeptember - az október 4-től érvényes változásra készítve: A 108-as viszonylattal összevonás után Kelenföldig közlekedik, míg Pesten a Keleti pályaudvarig rövidült (kieső szakaszát részben az új 110-es járat pótolja)
Külső oldal: Változatlan típusú és méretű karakterekkel készítve.
Belső oldal: Új járatok: 110, 154. Megszűnt: 28A villamos. A Bubi állomások is feltüntetésre kerültek. A Keleti pályaudvarnál már minden átszállást jelez, a végállomási jellegből adódóan.
2016. június 4-től Újpalotáig hosszabbítva, 8E jelzéssel közlekedik.
8A
Évjárat: 1988. május (már jelöli a 15A-t, jól láthatóan utólagos szerkesztéssel). A tábla korábban egy 48-as balos lehetett.
/ebből a szériából balos és duplaoldalas kivitel egyaránt készült/
Évjárat: 1989
Külső oldal: Az "A" betű a régi típusú vékony helyett hagyományos lett. A Kis Ferenc tér rövidítése megszűnt, a Március 15.-tér számkaraktere nem a hagyományos, hanem Helvetica
Belső oldal: Tartalmi különbsége nincsen.
Évjárat: 1994. április
Külső oldal: A járat útvonala 1990 októberében a Gazdagréti lakótelepig hosszabbodott, ennek megfelelő, régi betűs kialakítású az oldal.
Belső oldal: Ellentétes irányt jelöl, mivel az autóbuszok 1993 októbere óta ebben az irányban körüljárják a lakótelepet. Érdekes a Március 15.téren a metrópiktogram helyetti M3 megjelölés.
A járat 1995.07.31. üzemzárással megszűnt (bővebben lásd a 8-asnál). Tojáslogós széria nem készült.
A számjelzés 2014. március 28-tól, a 4-es metró átadásától ismét használatban volt, a viszonylat csak kora reggeli és késő esti órákban közlekedett, a 8-as üzemidején kívül eső időszakban.
Évjárat: 2014. március 28. - a 4-es metró átadásakori állapotok
2014. október 4-től a 8-as és 108-as összevonásával a 8A viszonylat megszűnt.
8M TEHERMENTESÍTŐ JÁRAT
1996. február 15 - március 8 között közlekedett. A Hegyalja út és Alkotás utca kereszteződésében nagyszabású víznyomócső fektetési munkákat végeztek ezen időszak alatt. A 139-es járatot termentesítette. Érdekes hiba a megállólistában, hogy lemaradtak a busz és villamospiktogramok.
9
Fém duplaoldalas tábla a 80-as évek második feléből.
Évjárat: 1990. augusztus (már nem jelöli az ekkor megszűnt 95-öst) A fotózási viszonyok miatt a pirossal szedett járatok feketének látszanak, nincs gyári hibája
Évjárat: 1992
Belső oldal: A korszakra jellemzően keretes gyorsjáratokkal. Megálló-átnevezések: Kulich Gyula tér -> Kálvária tér, Kápolna utca -> Liget tér, Pataky István tér -> Szent László tér. Egy elmaradt 33-as átszállás feltüntetése.
Évjárat: 1993, de még október 11. előtt (jelöli az 55-ös buszt)
Belső oldal: A Liget térnél nem jelöl villamos-átszállásokat.
Évjárat: 1994. december, első tojáslogós.
Külső oldal: Megcserélték a két végállomást.
Évjárat: 2000. május (a 23-as villamos útvonala rövidült, már nem érinti az Orczy teret). Bár 435-ösök közlekedtek a vonalon, pótlás céljából készítettek táblákat.
Belső oldal: Az 1995-ben megszűnt járatok helyén hézagok láthatók (1,33,62,132). Érdekes az Rt. nélküli logó használata.
Évjárat: 2003 második fele vagy 2004.
Belső oldal: A két irányt megcserélték. Új járatok: 1A és 3-as villamos, 132 és Újhegy-busz. Megszűnt: 13-as villamos és 32-es busz. Hosszabb útvonalon közlekedik: 1-es és 62-es villamosok. Rövidítve: 32-es busz. A végállomásoknál minden átszállást töröltek (emiatt a Madách térnél jelölték a 4-est).
Kísérleti jelleggel 2003-ban az utastérbe kihelyezett táblák:
Évjárat: 2008. augusztus - duplaoldalas, matricás kivitel. A duplaoldalas kivitel oka lehetett, hogy a nagy számú táblagyártás idején nem volt idő megszerkeszteni a listát a kért határidőre.
A korszaknak megfelelően a metró logó is megjelenik. Kőbánya városközpont végállomás új neve Kőbánya alsó vasútállomás
Évjárat: 2009. január - matricás
Külső oldal: A két végállomás felcserélve. Kőbánya alsó felé a Mázsa tér megálló még a régi nevén szerepel, Kőbánya alsó nélkül.
Évjárat: 2009. augusztus - matricás
Belső oldal: A korábban hibás Mázsa tér megállót korrigálták. Hálózati változások: megszűnt a 95A, a 8-as és 112-es a Kálvin tér helyett az Urániához közlekedik. Deák Ferenc téren metróátszállások feltüntetése a másik megállónál is. Kőbányai átszállások nagy mértékű átrendezése (tényleges változás nincs).
Évjárat: 2009. október - matricás
Külső oldal: Átmeneti időszak, amikor a külső oldal már kék színű Zurich karakter, a belső oldal még hagyományos és fekete színű kialakítással készült
Belső oldal: A járatszám nagyobb, de itt még fekete színű. Más különbsége nincs a 0908-hoz képest.
Évjárat: 2010. január - matricás
Külső oldal: A metró logó fekete
Belső oldal: A jarátszám kék. Csak Deák tér irányában történtek módosítások. Kőbánya alsón elmaradt átszállások feltüntetése. A Kálvária tér megállót a másik oszlopba helyezték. A Kálvin téri 15-ös átszállást az Astoriához helyezték.
Évjárat: 2011. május, matricás
Külső oldal: Új típusú, viszonylatonként különböző színű metrópiktogramok alkalmazása
Belső oldal: A korszakra jellemző "vonalcsíkos" kialakítás, vöröses hátterű átszállásokkal. Megállóváltozás: a Deák téri végállomás rend módosítása miatt a külön Deáék téri megálló megszűnt. Megálló átnevezése: József körút -> Harminckettesek tere . Az átszállások részletezésére az eltérő kialakítás miatt nem tértem ki.
Évjárat: 2011. július, matricás. Egyetlen különbsége, hogy a belső logók elkülönített fehér sávban vannak.
Évjárat: dátum szerint 2011. július, valószínűleg 2012 eleje. matricás, rendkívül vékony és áttetsző matricán (ezért a felülragasztott korábbi tábla átüt rajta)
Külső oldal: Nem változott.
Belső oldal: Kicsit vékonyabban szedett megállónevek, a logók ismét a szürke sávban vannak.
Évjárat: 2013. május 1. - ekkortól összevonásra került a 109-essel, a Bogdáni útig közlekedik. A külseje táblára nyomott, belseje matricás
Külső oldal: korszakra jellemző Frutiger karakteres kialakítás, függőlegesen elnyújtott, de oldalirányban összenyomott karakterekkel
Belső oldal: Stílus: Új típusú vonalcsíkos kialakítás (intézmények, kerületek megjelölése nélkül, világosabb árnyalatokkal). A BKV logó eltűnt, csak BKK logó van, a jobb felső sarokban. Gyári hiba miatt a HÉV-piktogramok feketék. Megállók: az új szakaszon kívül nem történt változás. Átszállások: a Deák téri illetve kőbányai részen az átszállásokat átrendezték, tényleges hálózati változás nincs.
Évjárat: A 1305 ellenére valójában 2013. június 1-től érvényes állapotok - a Rákóczi úti járatok átszervezése után. Külseje táblára nyomott, belül matricás
Külső oldal: Változatlan karakterek, de a betűk nagyobbak
Belső oldal: Megállóhelyi változás nincs. A Rákóczi úti járatok június 1-i átszervezése. Nyugati pályaudvarnál a 4-es és 6-os villamosok feltüntetése. A Deák téri átszállások pozíciójának megváltozása. Kőbányán ismét jelentős variálás, de hálózati változás nem történt.
Táblára nyomott kivitelben is készült:
Az ősz folyamán később történt két megállóváltozás, melyet utólagosan ragasztottak rá (Báthory utca, illetve Muzsikus cigányok parkja):
2013. augusztus 17-től a 234-es helyett a 226-os közlekedik, ezeket utólagos matricával korrigálták néhány korábbi 1305 jelzésű szérián, további átmatricázások: az átkelőhajókat feltüntették a Jászai Mari térnél, továbbá a Raktár utcánál a Volán átszállásokat.
Évjárat: 2016. január 15. (86-os megszüntetése). Mindkét oldalán táblára nyomott.
Külső oldal: Nagyobb járatszám. A karakterek kisebbek és nincsenek elnyújtva sem.
Belső oldal: A korszakra jellemző fényes felülettel, és a megállófeliratok mérete nagyobb. A korábban fedvénnyel jelzett megállóátnevezések itt már szerkesztésben is megjelennek: Báthory utca, Muzsikus cigányok parkja. Ezen felül a Könyves Kálmán körút megálló új neve: Kőbányai út / Könyves Kálmán körút. A listában megjelennek a P+R parkolók és Bubi pontok is. Rengeteg változás a 4-es metróhoz kapcsolódóan, ezen felül több, csupán logikai szempontból történt átszállás módosítás. A 4-es metrón kívüli változások: új járat a 195-ös, megszűnt a 28A villamos és a fonódó hálózat kapcsán a 86-os busz. A 160-260 buszok lerövidültek - a fonódó villamoshálózat csak részben készült el, a Clark Ádám tér alagút még építés alatt volt, emiatt a a 41-es még nem közlekedik az északi szakaszon, csak a 19-es ingázott kettévágva (Bécsi út - Clark Ádám tér + Clark Ádám tér - Kelenföld)
Évjárat: Ismeretlen évjáratú utángyártás, tartalmilag azonos, viszont matt fényű kivitel. Mindkét oldalán táblára nyomott.
Évjárat: Ismeretlen évjáratú utángyártás, mindkét oldalán matricás
Évjárat: 2021. március, puha műanyag, táblára nyomtatott kivitel
Külső oldal: Korszakra jellemző újbalos kivitel, változatlan karakterekkel.
Belső oldal: Kivitelezés tekintetében változatlan. Megálló átnevezése: Északi járműjavító -> Eiffel Műhelyház. M3 metrófelújítása miatti változások és járatok (2M, 72M, 73M stb.). 6 év alatt sok változás: fonódó hálózat teljes megindulása, Rákóczi úti járatok átszervezése (a mai rendszer szerint), több Bubi állomás nyitása Egyéb változások: átkelőhajók megszűnése. Volánbuszok számát nem jelzi, csak piktogram formájában jelöl.
Évjárat: 2021. július, kemény műanyag. táblára nyomtatott kivitel. fakultabb, szürkésebb alapszínnel
Belső oldal: A Lánchíd 2021. júniusi lezárása óta a 178-as busz a Gyöngyösi utcáig közlekedik (a 16-ost viszont még hibásan jelzi a Deák térnél). Egyéb tartalmi és stílusbeli változás nincs.
Évjárat: 2021. szeptember. Táblára nyomtatott kivitel
Belső oldal: Stílusbeli változás nincs. Tartalmi változások: A korábban nem jelzett 100E feltüntetése. A Deák téren hibásan kint maradt 16-os törlése. Astoriánál az átszállások helyzetének átrendezése alul (Bubi és 133E egy sorban),
Évjárat: 2022. április, lekerekített sarokkal, táblára nyomtatott kivitelben
Belső oldal: Stílusbeli különbség: Volán logó szürke helyett sárga. 2022. április 15-től a 73M helyett a 73-as troli közlekedik. A Deák téren is feltüntették a 105, 178-as járatokat, de hibásan a 9-est is. Az M3 metrópótlás új szakaszába lépett, M3A járat is közlekedik. Új Bubi állomások létesítése és feltüntetése.
Évjárat: 2023, duplaoldalas kivitel, korszakra jellemzően lekerekített sarkú táblán, táblára nyomva. grafikájában nem különbözik az előzőtől.
9
Fém duplaoldalas tábla a 80-as évek második feléből.
Évjárat: 1983. augusztus (83-as troli beindítása) - 1986. december 31. (kőbányai 168-as megszüntetése), ezen időszak alatt változás nem történt az átszállásokban sem, így pontosabban behatárolni nem lehet.
Évjárat: 1983. augusztus (83-as troli beindítása) - 1986. december 31. (kőbányai 168-as megszüntetése), az elrendezése alapján ez lehet a későbbi széria, tehát inkább 1985-1986
Külső oldal: végállomások megcserélése
Belső oldal: Hálózati változás nincs, az átszállások logikusság szerint történt átrendezése valósult meg (ami alapján későbbinek mondható, mint az előzőleg bemutatott tábla)
Évjárat: 1988. május (A 15A már létezik) - 1989. szeptember 3. (nagykörúti 12-es megszűnése, melyet még jelöl)
Belső oldal: Új megálló 1987. október óta a Koszorú utca. Megszűnt: 12A, 168. Új járat: 15A. Elmaradt villamos- és troliátszállások feltüntetése.
A járat 1990 szeptemberében takarékossági okokból megszűnt.
UGRÁS A KÖVETKEZŐ OLDALRA (10-től)
UGRÁS AZ OLDAL TETEJÉRE
|