41
Évjárat: 1990 első fele (még piros gyorsjáratok, de minden átszállást jelez)
Az autóbuszok útvonala a Vincellér útig hosszabbodott, ugyanis 1992 decemberében összevonásra került a 172-es járattal. Ekkoriban már csak elvétve használtak ilyen sablonra fújt táblákat.
Évjárat: 1992. december, a 172-essel történt összevonáskor
Külső oldal: Út helyett hibásan "utca"
Belső oldal: A régivel azonos szakaszon vizsgálva az alábbi megállóváltozás történt: Menyecske utca -> Kérő utca.
Évjárat: 1994. szeptember, első tojáslogós
Belső oldal: Az Alabástrom utca megálló neve áthelyezés miatt Torma utcára módosult még 1993 áprilisában. A korábbi Torma utca megálló neve ezzel egyidejűleg Husáng utcára módosult.
Évjárat: 1996. január
Belső oldal: Megszűnt járatok tölése: 87B és 139 (utóbbi helyére a 139-es szerkesztve). Jobb oldalon a 13. megállónál pótolták a piktogramot. A Kosztolányi Dezső térnél látszik az 1-es hézagja, valamint az időközben elindult 173-ast a 86-os helyére tették be. Ebben az irányban is törölték a 87B és 139-t.
Évjárat: 1997 első fele (puha műanyag), táblaelhasználódás miatt készült, tartalmi különbsége nincs.
Ez a garázsmeneti tábla 1997-ben készülhetett, puha műanyagból.
Évjárat: 1998. október
Belső oldal: A logóba Rt. felirat került, valamint alulra a korszakra jellemzően Kelenföld felirat. A villamosra való kedvezőbb átszállási kapcsolat miatt új megálló létesült a Kosztolányi Dezső téren közvetlenül az indulás után (1998.október 15.). A Fürst garázs megállóhely neve Kelenföldi autóbuszgarázs lett (hivatalosan már 1997. január óta), a Kosztolányi Dezső tér irányába a Horogszegi határsor megálló új neve Kápolna út, Menyecske utca -> Őrmezői lakótelep, ~. A szerkesztéseket már az új típusú, vékonyabb karakterrel készítették. Egy 141-es átszállást áthelyeztek.
Évjárat: 1999
Belső oldal: Vékony betűs megállólista. Egy kimaradt 41-es villamos átszállást pótoltak.
Évjárat: 2000
Külső oldal: A járatszámot a korszakra jellemző kis méretűre cserélték.
Belső oldal: Nincsen változás.
Garázsmeneti duplaoldalas tábla kemény műanyagból, gyártási éve kb. 1999
Évjárat: 2003 első fele
Külső oldal: Utolsó szériás tojáslogósokra jellemző típuso és kialakítás. A két irányt felcserélték.
Belső oldal: Utolsó szériás stílusú megállólista és piktogramok. Kápolna út -> (ismét) Horogszegi határsor, Őrmezői ltp., Menyecske utca -> Menyecske utca. Már létezik a 40E járat (2002. május) és a 153-as buszok megállnak a Dayka Gábor utcánál is (2001-től). A jobb oldalon a 18. megállónál felüntették az összes átszállást.
Lásd még ilyen stílusú táblákat: 8,17,32,38A,50É,85,93,123,132.
Kísérleti jelleggel 2003-ban az utastérbe kihelyezett tábla:
Évjárat: 2003 nyár vége (még nem jelöli a 140E-t). Tartalmi különbség nélkül.
Évjárat: 2003. október 1. (Újbuda-busz beindítása) - 2005. augusztus (logó elhelyezkedése alapján)
Belső oldal: Új járatok: 140E (2003. szeptember), Újbuda-busz (2003. október).
Évjárat: 2005. szeptember (kialakítás alapján) - december 2. (7A megszüntetése)
Külső oldal: Kisebb betűkkel.
Belső oldal: A logó a korszaknak megfelelően alulra került, "kapcsolatok" helyett "lehetőségek". Tartalmi különbsége nincs.
A járat 2008.09.06-tól összevonásra került az 50-essel, és 150-es jelzéssel közlekedett tovább.
41E
Ez a fémtábla a 80-as évek elején készülhetett. Az F betű a vonalat kiadó Fürst garázst jelzi.
Évjárat: 1985 (A Kosztolányi Dezső térnél nincs feltüntetve a 114-es)
A 80-as évek végén egy rövid ideig keret nélkül gyártották az expresszjáratok tábláit:
Évjárat: Kb. 1989 (bár a 114-esnek szerepelnie kellene a listában, valószínűleg csak hiba folytán hagyták ki)
Külső oldal: Keret nélkül készült.
Belső oldal: A Kérő utca megálló neve Menyecske utca lett (ez bizonyítja, hogy ez a tábla későbbi, mivel az 1985-ös menetrendi könyv még Kérő utcát ír).
A járat közlekedését 1990 szeptemberétől az akkor induló 41-es autóbusz vált
41
Évjárat: 1990. szeptember, a járat indulásakor (ezzel egyidejűleg a 41E megszűnt)
Külső oldal: Az összes ismert balos szérián hibásan "Neszményi" út szerepel.
Évjárat: 1991 - 1992. december között (172-es még létezik)
Belső oldal: Megálló átnevezése: Menyecske utca -> Kérő utca. Hibásan még jelöli az 1-es járatot
Évjárat: 1992. december (172-es megszüntetése, 41-es meghosszabbítása) - 1993 (még nem dátumozott)
Évjárat: 1994. szeptember, első tojáslogós
Külső oldal: 4 év után korrigálták a Neszmélyi út feliratot.
Évjárat: 1996. július (puha műanyag)
Belső oldal: Megszűnt járatok kiszerkesztése: bal oldalon a 139-est, nyom nélkül, a sort a helyére húzva. Jobb oldalon a 87B-t elfelejtették kiszerkeszteni, ezért utólag lekaparták, a 139-est viszont kiszerkesztették. A Kosztolányi Dezső térnél házagot hagyva törölték az 1-est, az alatta lévő sorban a kiszedett 86-os helyére húzták kicsit ferdén a 114-est és mögé beszerkesztették az 1994 decemberében indult 173-ast.
Évjárat: 1997 első fele (puha műanyag), tartalmi különbség nélkül, táblaelhasználódás miatt készült.
Belső oldal: Dátum nincs, a járatszám belül kissé félredőlt.
1998.04.18-tól az Őrmezői lakótelepnél tett körüljárási irány ellentétes lett (az útvonal nem változott), ekkor a végállomást a Menyecske utcánál jelölték ki.
Évjárat: 1998. április
Külső oldal: Betűk és számok régi stílusban maradtak, de vékonyabbal írták őket.
Belső oldal: Vékony betűs megállólista, a logó pedig már új típusú tojáslogó. A belső járatszám "1-es" része Helvetica helyett Univers típusú. A lakótelep feliratból a jobb oldali listán véletlenül kimaradt az "a" betű. A megállóhelyek a megváltozott forgalmi rend szerint módosultak. Érdekes a kapcsolatok helyett használt lehetőségek szó, ez csak 2005-től terjedt el a táblákon.
Ez a tábla azonos belső oldallal készült, azonban külső oldala hibás: Az őrmezői lakótelep R-je lemaradt.
Évjárat: 2004. november 22. (250-es beindítása) - 2005 első fele
Belső oldal: Új járatok: Újbuda-busz, 250-es.
Man járművek közlekedtetése esetén alkalmazott, matricás táblák kétféle kivitelben:
A járat jelzése 2008.09.06-tól 150E-re változott, és a Fehérvári útig (Újbuda-központ) hosszabbodott az útvonala.
42
Fém duplaoldalas a 80-as évek közepéről
Évjárat: 1984. november (a metró új szakaszának átadása) - 1985. július (Polgár utca megálló megszüntetése)
Belső oldal: A gyorsjáratok sajnos lekoptak róla.
Az autóbuszok útvonala a Békásmegyeri végállomásnál 1986 márciusában a lentebb látható ábra szerint módosult:
Évjárat: 1986. december (a körforgalmi 118-as helyett már a Bogdáni úti közlekedik) - 1987. március (Ortutay Gyula utca visszanevezése Pozsonyi utcára).
Belső oldal: Útvonalmódosítás Békásmegyeren a fentebb bemutatottak szerint. A Polgár utca megálló kis megállóköze miatt még 1985 júliusában megszűnt. Megszűnt a körforgalmi 118-as, és feltüntettek egy kimaradt 134-es átszállást. A Pozsonyi utca neve rövid ideig (1985. december - 1987. március) az Ortutay Gyula nevet viselte, ezt örökíti meg a tábla.
Évjárat: 1991 (már keretezett gyorsjáratok) - 1992. május (134-es megszüntetése, melyet még jelöl)
Külső oldal: A Korvin Ottó tér neve Szentlélek tér lett. A Pünkösdfürdő utca felett eltűnt a Békásmegyer felirat.
Belső oldal: Megállóváltozások: Korvin O. tér -> Szentlélek tér, Czetz János utca -> ~ köz, Ortutay Gyula utca -> Pozsonyi utca (még 1987-ben módosult) , új megálló: Római tér (1991. január). Az átszállási változások esetén csak a közlekedési változásokból adódóakat jelöltem: 84-es helyett már 84-es jár, elindult a 106-os. Azóta megszűnt az 55 és 184-es, és lerövidült az 55-ös.
Évjárat: 1992. május (már nem jelöli a 134-es buszt) - 1993 (dátumozatlan)
Külső oldal: Rövidítve visszakerült a Békásmegyer felirat, érdekes a félredölt S betű.
Belső oldal: Az Aqiuncum K betűvel van írva, a Szénhidrogén kutató megállóban megszűnt a rövidítés. Az átszállások közül a meghosszabbított 34-est mindenhol feltüntették, a megszűnt 134-est pedig kiszedték a listából.
Évjárat: 1994. június, első tojáslogós
Külső oldal: 1994 júliusától az autóbuszok már Békásmegyer Hév állomásig közlekednek. Ez a módosítás hagyományos régi típusú betűkkel készült, valószínűleg azért, mert a mintát egy másik Békásmegyeri járat táblájáról vették (143,186).
Belső oldal: Megállóváltozás a végállomás módosulásán kívül nem történt.
Évjárat: 1997 második fele
Belső oldal: Törölték a megszűnt járatokat (84, 86, 142).
Évjárat: 1999 első fele
Külső oldal: A korszakra jellemző kis járatszám és az újlogós táblákéhoz hasonló betűk.
Belső oldal: Vékonybetűs megállólista, vastag járatszámmal. A megállólistában tartalmi változás nem történt.
Évjárat: 2000
Külső oldal: Egyetlen különbsége, hogy külső oldalában visszatértek a régi mintára, mivel az előző tábla kicsiny száma kevésbé volt látható.
Évjárat: 2003 nyár - 2004
Belső oldal: Új járatok: 18A busz (1999. május), 1A villamos (2000. december), Békás-busz (2001. október)
Évjárat: 2005. január 22. (új megálló a Rómaifürdőnél)
Évjárat: 2007. július, puha műanyag.
Külső oldal: Kisebb feliratokkal.
Belső oldal: Zrt-s logó, "kapcsolatok" helyett "lehetőségek". HÉV helyett Szentendrei HÉV megnevezés használata és két megállónál történő beszerkesztése.
Évjárat: 2008. február, kemény műanyag
Belső oldal: Volán, MÁV és további elmaradt átszállások feltüntetése.
Évjárat: 2008. április, tartalmi különbség nélkül.
Évjárat: 2008. május, digitális nyomtatással, tartalmi különbség nélkül.
Külső oldal: Nagyobb karakterek, kisebb sorközzel.
2008.09.06-tól összevonásra került a 146-ossal, a továbbiakban 134-es jelzéssel közlekedett.
43
1982. január és 1984. november között használták ezt a fémtáblát.
Másik típusú sablon:
A járat 1985 májusában megszűnt.
1990 decemberében a 3-as metró újpesti szakaszának átadásával a 43-as buszok közlekedését az azonos útvonalú, de több megállóval rendelkező 43-as váltotta fel.
Évjárat: 1990. december 16. (beindítása)
A járatnak vonalközi végállomása volt Újpest-városkapunál, eleinte a Petőfi laktanya irányában, később pedig az Árpád-híd felé.
Évjárat: 1992
Külső oldal: A végállomás elnevezésében Újpest helyett már Megyer szerepel.(a 80-as évek végétől egyre inkább kezdett kiépülni a Megyeri rész, önálló résszé alakulva, elválva Újpesttől (a térképek is csak 1990-től jelzik a Megyer feliratot a térségben).
Belső oldal: Megálló átnevezések történtek. Az átszerkesztések nyomát jobban megfigyelve észrevehetjük (kissé félre vannak dőlve): Táncsics Mihály utca -> Károlyi István utca, Lipták utca -> Zsilip utca, Hoffman utca -> Béla utca.
Évjárat: 1993. július (A járat útvonala a Vízművek lakótelepig hosszabbodott).
Külső oldal: A hosszabbításnak megfelelően régi típusú betűkkel átdolgozták.
Belső oldal: Csak egy megálló átnevezés történt vastagabb betűkkel szerkesztve: Árpád út /Váci út/ -> József Attila utca. Pótolták az Újpest városkapunál korábban kimaradt 121-est (nagyobb számokkal).
Évjárat: 1994. április (utolsó széria)
Belső oldal: Újpest-városkapunál törölték a VÁ. feliratot, mivel a vonalközi végállomást ebben az időszakban már a másik irányban (Árpád híd felé) alkalmazták
Az újpesti Petőfi laktanya szerepe a kilencvenes évek közepére egyre inkább csökkent, a kiritkított követés miatt a 43-as alacsony kihasználtsággal közlekedett. Ennek következtében 1995 áprilisában még a nagy járatmegszüntetések előszeleként megszűnt. Tojáslogós széria nem volt.
43
Az 1977 - 1979 között készült eredeti sablon alapján újrafújt tábla (eredetileg fémtáblákon használták)
Eredeti fémtábla az 1981. decemberétől érvényes végállomásokkal:
1984 novemberi metróhosszabbítás utáni állapotokat jelző fémtábla
Évjárat: 1984. november (a 3-as metró hosszabbítása utáni állapotok) - 1985. május (még jelöli a régi 43-as járatot)
Érdekessége, hogy az irányonként eltérő megállókiosztás miatt a visszautat is jelöli.
Évjárat: 1987. március (már létezik a Szekszárdi utca megállóhely is) - 1990. december
Belső oldal: Már nem jelöli a visszautat. Az autóbuszok 1986. január óta megállnak a Táncsics Mihály utcánál, a Szekszárdi utca megálló pedig 1987 márciusában létesült. A készítők figyelmetlenül dolgoztak: 84-es helyett 84-est írtak, ugyanígy jártak el a 96-ossal, valamint a megszűnt 10-es villamost sem sikerült mindenhol törölni, így együtt szerepel pótlására indított 104, 104A járatokkal. A 43-as járat még mindig szerepel, holott 1985-ben megszűnt.
Évjárat: Szintén 1987. március - 1990. december (a járat megszüntetése), de később az előzőnél
Belső oldal: A korábbi tábla hibáit korrigálták, emellett néhány átszállás is eltűnt (pl. 3V az Árpád hídnál).
A járat az 1990. decemberi metróátadás során megszűnt, szerepét az új 43-as járat vette át.
UGRÁS A KÖVETKEZŐ OLDALRA (44-TŐL)
UGRÁS AZ OLDAL TETEJÉRE
|