17
Évjárat: 1981 január (útvonalának meghosszabbítása) - 1983 március (6-ost még jelzi)
megj: ezzel a külső oldali mintával duplaoldalas is készült.
Évjárat: 1983 március (6-ost már nem jelzi) - 1984. október (65A és a 33V még létezik)
A 65A autóbusz ugyanis 1984-ben megszűnt, és csak 1987-ben indult újra, de ekkor már 33V rég nem létezett!
Külső oldal: Kisebb végállomásfeliratok, az útvonalfeliratok közötti hézag megszűnt.
Belső oldal: Új típusú, a 80-as évek elejétől létező megállólista típus és belső járatszám. Csak az átszállások változtak: Megszűnt a 6-os. A Nagyszombat utcai 60-as átszállást törölték.
Évjárat: 1984. november (1-es villamos beindítása) - 1987. január (65A beindítása)
Belső oldal: A Margit híd után lemaradt a vessző. A Szélvész utcai 65A még 1984 októberében megszűnt, ezt törölték a listából. 1984 novemberében indult az 1-es villamos. Egyéb változások: 84 -> 84 és a 33V az 1-es villamos beindításával megszűnt.
Évjárat: 1987. január (65A beindítása) - 1988 január (12A megszűnése)
Belső oldal: 1987 januárjában ismét 65A jelzéssel indult járat, Fenyőgyöngyéhez, ezt ismét beszerkesztették. Egy kimaradt 60-as átszállást feltüntettek.
Évjárat: 1993 (Külső oldal nem változott!)
Belső oldal: Selmeci utca -> Podolin utca Tényleges átszállási változások: 84 -> 84. Megszűnt: 12A, 60. Rövidült: 12
Évjárat: 1994.május, utolsó balos
Külső oldal: Bővebb útvonalleírás (tojáslogós típussal)
Belső oldal: Tartalmi különbség nélkül.
Évjárat: 1994 (a hónap azonban lemaradt), első tojáslogós
Külső oldal: A régi típusú balos betűivel készült.
Évjárat: 1997 második fele - 1998 első fele
Belső oldal: A megszűnt járatok hézagot hagyó törlése, illetve - mivel már a Váradi utcánál jelezték - a Vörösvári útnál törölték a 60-ast.
Évjárat: 1998 - 1999. május 3. előtt (ha feltételezzük, hogy az ekkor indult 18A nem csak véletlenül maradt le)
Belső oldal: Új típusú - Arial - járatszám. A logóba Rt. felirat került. Tartalmi különbség nélkül.
Évjárat: 2002, utolsó tojáslogós, a korszakra jellemző pufibetűs stílusban
Belső oldal: Margit kórház -> Szent Margit kórház. Számos átszállás variálása logikusság miatt. Lényeges változás: Új járatok a 18A és Békás-busz. Az 1A villamost azonban nem jelzi.
KCSV tábla
Évjárat: 2003 augusztus (mivel sávos logós) - 2005. március 1. (Lukács fürdő megálló átnevezése)
Belső oldal: A korábban kimaradt 1A villamost pótolták.
Évjárat: 2005. március 1. (Lukács fürdő megálló átnevezése) - augusztus vége (kialakítás alapján)
Belső oldal: Lukács fürdő -> Szent Lukács gyógyfürdő.
Évjárat: 2005. szeptember után, de feltételezhetően pont az Rt-> Zrt. váltás időszakában, mivel logó nélkül készült, ez alapján 2006. februári lehet.
Belső oldal: "Kapcsolatok" helyett "lehetőségek", egyéb különbsége nincs.
Évjárat: 2006. február 6. (Zrt-s logó) - 2007. április (még dátumozatlan), de az előző széria ismeretében feltételezhetően 2006 második fele után készült
Belső oldal: "HÉV" helyett pontosabb megnevezés, a Vörösvári út átszállásai két sorban.
18
Évjárat: 1957 - 1961 közötti
Évjárat: 1964 - 1971 között
Évjárat: Az 1971-től - 1972 végéig tartó ideiglenes állapotok a Hév építése miatt : A villamosok rövidített útvonalon, a Császárfürdőig közlekedtek.
Évjárat: 1972 december utáni
Évjárat: 80-as évek első fele, duplaoldalas
Évjárat: 1984. november 1. (114-es megszüntetése, melyet nem jelez) - 1985. január (nem jelöli a siklópótló 116-ost) - az évjáratban azonban ellentmondás, hogy nem jelöli az 1986 októberében megszűnt 9-es villamost sem
Külső oldal: Buszokon alkalmazott számtípus, nagyobb végállomásfeliratok, egy sorban. Az útvonalban a Moszkva tér elhagyása, rakpartok feltüntetése.
Évjárat: 1986. január 1. (114-es ismét közlekedik) - január 19. (siklópótló 116-os megszüntetése)
Külső oldal: Gróza Péter rakpart elhagyása.
Belső oldal: Fővárosi Művelődési ház kevesebb rövidítéssel írva. A január 1-jén indult 114-est ismét jelzi, de szerepel rajta a január 19-én megszűnt 116-os siklópótló (korábban "V" járat). Ismeretlen okból a Móricz Zsigmond körtér villamos-átszállásai újra vannak szerkesztve Helvetica típussal.
Évjárat: 1986. november (új 116-os beindítása a 16A helyett) - 1987. január (153 -> 153, és új járatként a 139-es)
Belső oldal: A Móricz Zsigmond körtér rövidítése megszűnik. 16A ->116 ( régi 116-os még január 19-én megszűnt, a Döbrentei térnél már az újat láthatjuk). Feltüntették a 3É-t is, holott a villamos éjszaka nem közlekedik.
Évjárat: 1987. január (153 -> 153, és új járatként a 139-es) - 1988. január (12,12A járatok megszüntetése)
Belső oldal: Új járatok a 139-es és 153-as (153-as megszűnt). A fölösleges 3É-t törölték.
Évjárat: 1988 június - 1989 március (Már nem közlekedik a J járat, de a 16-os és 116-os járatok a Moszkva térről indulnak)
Belső oldal: Megszűnik a 12,12A és J járat. Új járat a 139-es.
Évjárat: 1991, még december 9. előtt (Szakasits Árpád út átnevezése)
Külső oldal: Részletesebb útvonalismertetés, új közterületnevekkel.
Belső oldal: Keretesgyorsjáratok. Minden lehetséges átszállás feltűntetése. Ami lényeges változás: 16,116 már nem a Moszkva térről indul. Új járat a várbusz. 84-es helyett 84-es közlekedik. Megszűnt az 5-ös. Új járat a 105 és 127-es járat.
Évjárat: 1992 vagy 1993 első fele
Külső oldal: Szent János kórház, János kórház helyett. A Szent Gellért feliratok tagolása.
Belső oldal: Egy elmaradt keretezés pótlása. Szakasits Árpád út -> Etele út , a végállomásnév módosítása belül is (A balosok szerkesztéses betűtípusával)
Évjárat: 1994 február, utolsó balosszéria
Belső oldal: Az 1993 májusában meghosszabbított 41-es villamos és egy elmaradt 114-es átszállás kiírása.
Évjárat: 1994 augusztus, első tojásszéria
Évjárat: 1995.január
Belső oldal: A korábban kifelejtett 40E feltűntetése (igaz 2 hónap múlva megszűnt), és új járat a 173-as.
Évjárat: 1995.június
Belső oldal: Számtalan megszűnt, vagy rövidült járat törlése. Új megálló Szent János kórház felé a Krisztina térnél.
Évjárat: 1995.november, azonban nincs tartalmi különbség
Évjárat: 1998
Belső oldal: RT.-s logó. Az időközben megszűnt 2-es busz kiszedése.
Évjárat: 1999.július
Belső oldal: Az 56-os család átszervezése utáni állapotok utólag keretezett 56-ossal. Az elmaradt 103-as feltűntetése vékony számtípussal.
Évjárat: 1999 - 2000 fordulóján
Belső oldal: A korábban elmaradt tétény busz feltüntetése, az adott sorok teljes átszerkesztése vékony számokkal.
Évjárat: 2000 - 2001 fordulóján
Belső oldal: A megszűnő 10-es törlése és egy 103-as átszállás pótlása egyedi számokkal.
Évjárat: 2002 második fele, utolsó tojáslogós
Külső oldal: Utolsó generációs tojáslogósok stílusa
Belső oldal: Szintén az utolsó generációs megállólista. Új járat (2002. május) a 40E és két helyen logikusság végett átszállásokat pótoltak.
Évjárat: 2003. szeptember 1. (140E beindítása) - október 1. (Újbuda-busz beindítása, melyet még nem jelez)
Belső oldal: A 140E feltüntetésén túl nincs tartalmi különbsége.
Évjárat: 2005. február 1. - útvonala az új pályaszakasz kiépülésével a Savoya parkig hosszabbodott
Külső oldal: A végállomás rövidebb neve miatt felszabaduló hely következtében a járatszám nagyobb méretű lett.
Belső oldal: Az új szakasz feltüntetésén túl: elmaradt átszállások feltüntetése (5, 156, Móricz Zsigmond körtéri villamosok). Hálózati változás: új járat az Újbuda-busz, a 90-es hosszabb útvonalon közlekedik. A Dózsa György tér Szent János kórház felé hibásan kis gy-vel van írva.
Évjárat: 2006. augusztus 21. - az M4 Fehérvári úti építési munkálatok miatti vágányzár idején.
Külső oldal: Csóka utcáig közlekedett.
Belső oldal: Zrt-s logó, "kapcsolatok" helyett "lehetőségek". A módosult szakasz feltüntetésén túl: a vágányzárhoz kapcsolódó pótló-járatok (18-47V, 41V) feltüntetése, illetve emiatt szünetelő, vagy módosult villamosviszonylatok törlése (19, 49). Egyéb hálózati változások: megszűnt a 7A, új járat a 73-as (2005. december 3.). A Moszkva térnél törölték azokat az átszállásokat, melyek már a Déli pályaudvarról is elérhetőek. Feltüntették a korábban kimaradt Infopark-buszt.
2007. július 23-tól, a vágányépítés befejeztével visszaállt az eredeti rend. Ekkoriban lehetett találkozni átmatricázott Csóka utcás táblákkal:
Évjárat: 2007. augusztus 21. - az összekötő vágány megépítése után útvonala Hűvösvölgyig hosszabbodott
Belső oldal: A korszakban szokatlanul hosszú vonal miatt egyedi kialakítás: a két irány helyett egyetlen megállólista mindkét irányra, két oszlopban, emiatt a megállók sorszámozás nélkül. Szintén szokatlan a "Vá." felirat a hűvösvölgyi végállomás után.
Évjárat: 2007. szeptember - vélhetően nem volt elegendő a táblamennyiség, ezért újabb széria készült.
Belső oldal: Hűvösvölgy után elhagyták a "vá."-t. A Déli pályudvar átszállásai egy sorba kerültek, ezért a Krisztina tér megálló átkerült a bal oszlopba.
Kocsiszíni menetekre készült, egyedi kialakítású:
Vágányzáras táblák
Autóbusztáblánál kisebb méretű, villamosokon használt fémtábla
80-as évek első fele:
Szintén 80-as évek első fele:
80-as évek közepe
1990. augusztus 3 - szeptember 26.: Moszkva tér és Krisztina körúti pálya átépítése, de használva volt még az 1992. mrácius 3-16. közötti vágányzárnál is (Krisztina körút pályafelújítás):
1990. szeptember 19. - október 1. Bartók Béla út - Móricz Zsigmond körtér szakasz pályafelújítás, de 1991-es vágányzár során is volt haszálva (augusztus 22. - szeptember 19.)
1993. április 21. - május 5., Bartók Béla út vágányzár:
1993. október 9. - 29. Fehérvári út vágányzár:
1994. szeptember 22-25., Andor utca x Fehérvári út, MÁV iparvágány felújítás
1994. október 11-31.., Jakobinusok tere - Mikó utca között vágányfelújítás, de 1995 novemberében is használatban (Várfok utcai kitérő csere)
1995. március 20 - 22., Szent János kórház hurok felújítás
1996. augusztus 8. - október 16. Fehérvári úti pályarekonstrukció
1997. április 19-20., Móricz Zsigmond körtér vízcsőfektetés, de az 1998. júniusi Szent Gellért tér kitérőcsere során is használatban
1997. április 19-20., Móricz Zsigmond körtér vízcsőfektetés
1997. július 1-7. Szent János kórház kitérőcsere
1999. május 4. - július 6., Alkotás utca közmű- és vágányépítés
1999. november 6-7.:
1999. november 6-7.:
1999. november 6-7., de a 2000. május 5-7. Szent Gellért tér és Móricz Zsigmond körtér felépítménycsere során is használatban, és valószínűleg a 2001. június 25. - július 13. közötti esti vágányfelújítások során is
2001. szeptember 21-23. Moszkva tér kitérőcsere
2002. június 15-16. Bartók Béla út felújítás előkészítő ütem
2002. szeptember 2-19.: Móricz Zsigmond körtér x Fehérvári út vágánycsatlakozás építése
2003. március 26-30. üzemzárás Bocskai út aluljáró (Újbuda központ) építési munkálatok előkészülete:
2003. március 30 - június 14. Bocskai út aluljáró (Újbuda központ) építési munkálatok, vélhetően kétféle tábla készült:
2003. június 15. - július Bocskai út aluljáró (Újbuda központ) építési munkálatok, vágányok rendezése az építés után:
2006 - Csóka utcás: lásd a teljes útvonalas tábláknál
Vágányzáras táblák a 2006-2008 közötti időszakból, pontosabb behatárolás a későbbiek folyamán:
2008 nyár:
matricás kivitel:
18-56
vágányfelújítás miatt közlekedett 2007. október 24-től november 25-ig.
18A
1998. június 17-21. üzemzárás (Szent Gellért tér kitérőcsere), de használatban a 2001 augusztusi Szent Gellért rakpart útépítés és 2001. szeptemberi filmforgatás miatt is
2006. augusztus 21-től a Fehérvári úti vágányzár miatt a 18-as villamos déli szakaszán 18A viszonylat közlekedett. A Kanizsai utcai ideiglenes végállomás építését megelőzően csak Albertfalva, kitérőig közlekedett. - Megállós és duplaoldalas kivitel is készült.
2006. augusztus 28-tól a kiépített Kanizsai utcai végállomásig közlekedtek:
2006 végi, 2007 eleji utángyártás kisebb módosításokkal:
Külső oldal: Nagyobb járatszám. Savoya park kisebb szóközzel.
Belső oldal: Keskenyebb táblázatok, a belső járatszám kisebb karakterközzel.
2007. július 14-től ismét Albertfalva, kitérő volt a végpont, mivel az ideiglenes végállomás elbontása megkezdődött.
2007. július 22-én üzemzárással (Móricz Zsigmond körtér megnyitása miatt) megszűnt.
UGRÁS A KÖVETKEZŐ OLDALRA (19-TŐL)
UGRÁS AZ OLDAL TETEJÉRE
|