bkvtablak
Autóbusz táblák
 
Trolibusz táblák
 
Villamostáblák
 
Általános utastájékoztató táblák és egyéb ágazatok
 
86 - 89GY

86

Évjárat: 1988. január (12,12A megszüntetése) - 1989. január (106-os beindítása - még nem jelöli a Bogdáni útnál)

Évjárat: 1992. május 1. (a 134-es járat helyett már a 34-est jelöli)

Belső oldal: Keretes gyorsjáratok használata. Mivel szinte minden lehetséges átszállás jelöl, e tekintetben nem vizsgáltam a különbségeket. Megállóhelyek: a Lajos utca megállót 1989 júliusában áthelyezés miatt Nagyszombat utcára keresztelték át. Ezen kívül két, kisebb jelentőségű megálló átnevezés történt.

Évjárat: 1992 nyara

Belső oldal: Két megállóváltozás: Nagyszombat utca -> Galagonya utca, Schönherz Zoltán utca -> Október 23.-a utca (ez esetben közterület átnevezés történt). Az átszerkesztések vastagabb betűkkel készítve.

Évjárat: 1992. december - 1993

Belső oldal: A Flórián tér megálló után eltűnt az üzletközp. kommentár, a Flórián tér (Kiscelli utca) megálló neve Kiscelli utca lett. Megszűnt a 172-es járat (1992. december), a Galagonya utcánál pótolták a korábban kifelejtett 60-ast, a Flórián térnél a 34-est és 142-est.

1994. február és március hónapban kísérleti jelleggel néhány vonalra (1,12,61É,78É,86,136,153É,257,297) jelent meg ez a tojáslogós balos széria, kék színben nyomtatva, angol és német nyelvű tájékoztatóval.

Külső oldal: Helvetica elnyújtott betűkkel

Belső oldal: Még az új kidolgozásban is megmaradt a 34-es átszerkesztéses helyzete a 118-as és a 142-es között (Bogdáni út).

Évjárat: 1995. március, első tojáslogós

Külső oldal: Változatlan betűk, de feketével.

Belső oldal: A Kolosy térnél véleltenül kimaradt a 65A.

Évjárat: 1995. július

Belső oldal: Rendkívül sok járat megszűnt (1, 10A, 84, 87B, 110, 142 vagy módosult: 3). Ezeket hézagot hagyva törölték, a beszerkesztéseket pedig a régi listával egyező számméretben, de sokszor félredőlve vagy nem számsorrendben helyezték be, ezért látszik utólagosságuk. A kimaradt 65A-t korrigálták.

A járatra garázsmeneti tábla is készült, 1996-ban puha műanyagból.

Évjárat: 1998. augusztus 25. előtt (nem jelzi a Tétény-buszt)

Belső oldal: Új típusú logó. Hézagot hagyva kiszedték az 1996 márciusában megszűnt 65A-t, ám a februárban megszűnt 2-es véletlenül benne maradt. A Karinthy Frigyes útnál pótolták a korábban kifelejtett 3-ast.

Évjárat: 2000. április 30. (10-es busz megszüntetése)

Külső oldal: Pontosan megegyezik a balosokéval. (Ritka jelenség, visszatérés a korábbi szériákhoz, lásd még  például: 80-as, 159-es.)

Belső oldal: Kiszedték a megszűnt 10-est és végre a 2-est is. Vékony betűkkel beszerkesztették az 1998 augusztusában indult Tétény-buszt, de az 1999 májusában indult 18A feltüntetése elmaradt.

Évjárat: 2002. augusztus 31. (már közlekedik a 40E járat, de nincs már Bartók Béla úti vágányzár)

Belső oldal: A 40E listaidegen beszerkesztéssel.

Évjárat: 2003. szeptember 8. (118-as villamos beindítása) - október 1. (Újbuda-busz beindítása)

Belső oldal: Új járatok: 1A villamos (2000. december), 118-os villamos (2003. szeptember)140E (2003. szeptember). Feltüntették a korábban kimaradt 18A buszt.

Évjárat: 2003. november 1. (41-es villamos meghosszabbítása)

Belső oldal: Új járat:  Újbuda-busz (2003. október). 2003 novemberétől a 41-es a Batthyány térig jár.

Évjárat: 2004

Belső oldal: Egy elmaradt 26-os átszállást pótoltak.

Évjárat: 2005. március 1. (Komjádi Béla uszoda átnevezése)

Belső oldal: Komjádi Béla uszoda -> Császár-Komjádi uszoda. Új járat az Infopark-busz (2005. január), a Kosztolányi Dezső téri átszállásokat átrendezték.

Évjárat: 2007. szeptember, puha műanyag.

Külső oldal: A járat útvonala még 2007 májusában Újbuda, Függetlenségi parkig hosszabbodott. A feliratok mérete csökkent és oldalirányban enyhén összenyomták.

Belső oldal: Zrt-s logó, a tábla alsó részére helyezve, "kapcsolatok" helyett "lehetőségek". Rengeteg hálózati változás történt az eltelt 3 évben. Amit a járatra nézve érdemes kiemelni a meghosszabbításon túl: két megálló neve megváltozott: Corvin tér -> Szilágyi Dezső tér, Szilágyi Dezső tér -> Halász utca, valamint új megálló létesült a Bogdáni úti végállomásról elindulást követően.

Évjárat: 2008. január, puha műanyag.

Belső oldal: Volán átszállások feltüntetése.

Évjárat: 2008. február, kemény műanyag.

Belső oldal: Egyes Volán járatok számjelzést kaptak, ezeket feltüntették, továbbá a Kosztolányi Dezső térnél is jelölték a Volánt.

Évjárat: 2008. április, tartalmi különbség nélkül.

86

Évjárat: 1987. január (65A beindítása, amit már jelez) - 1987. december (12, 12A megszüntetése)

A Kosztolányi Dezső térnél hibásan 153-ast jelöl 153 helyett. (januárban változott a jelzése)

Évjárat: 1993, mivel az 1992 decemberében megszűnt 172-est nem jelöli már a Kosztolányi Dezső térnél.

Külső oldal: A járatszám kerete nagyobb, és karakter-köze kisebb.

Belső oldal: Schönherz Zoltán utca -> Október huszonharmadika utca. Az átszállások tekintetében rengeteg hálózati változás történt, melyet a két széra közti jelentős évkülönbség miatt nem részleteztem.

Évjárat: 1994. augusztus, utolsó széria

Belső oldal: Hibája, hogy a Kosztolányi Dezső tér felé a Fehérvári út megállónál lemaradtak a piktogramok.

87

Évjárat: 1991 (rendszerváltás utáni megállónevek pl. Kamaraerdei ifjúsági park) - 1992. május (még közlekedik a 115-ös)

Belső oldal: A rendszerváltás utáni átmeneti időszakban előfordult, hogy a gyorsjáratok kerezetése elmaradt, itt is ez történt. A Kamaraerdei út (Dózsa György út) megállóhelyen kisebb betűkkel olvasható a Dózsa György út. A megálló neve korábban Dózsa György út volt.

Évjárat: 1994. október, első tojáslogós

Külső oldal: A Mechanikai művek kötőjelét elhagyták

Belső oldal: Megállóváltozások a balos által jelöl irányhoz képest: Növényvédő állomás -> Repülőgépes szolgálat (Air sevice)

Évjárat: 1997. április, puha műanyagból.

Belső oldal: A megszűnt járatokat tüntették el: a 139-est vagy bekeretezték (mivel összevonták a 139-essel), vagy törölték (ahol a 139-es nem állt meg). A Kosztolányi Dezső téren hézagot hagyva kiszedték az 1-est, a 86-os helyére berakták a 173-ast. A Gazdagréti útnál feltűntetésre került a korábban kihagyott 153-as.

Évjárat: 1998. október

Belső oldal: Vékony betűs megállólista, új típusú tojáslogóval. A kapcsolatok megnevezés helyett lehetőségek szó használata. Egyetlen különbsége, hogy új megálló létesült közvetlenül a Kosztolányi Dezső téri végállomás után.

Évjárat: 2000. július

Belső oldal: Törölték a megszűnő 113-as járatot.

Évjárat: 2002. szeptember, utolsó tojáslogós

Belső oldal: Az autóbuszok útvonala a végállomás előtti szakaszon mindkét irányban módosult.

 

Évjárat: 2003. szeptember (140E beindítása) - október (Újbuda-busz beindítása)

Belső oldal: Új járatok: Budaörs-busz, 40E140E. Elmaradt átszállás feltüntetése: 153.

Évjárat: 2003. október (Újbuda-busz beindítása) - 2004

Évjárat: 2005. szeptember (korszaknak megfelelő elrendezés) - december (még létezik a 7A, nem jár a 73-as)

Külső oldal: Néhány milliméterrel kisebb betűk.

Belső oldal: A korszakra jellemzően a logó a tábla alsó részébe lett áthelyezve. "Kapcsolatok" helyett "lehetőségek".

Évjárat: 2007. december, puha műanyag

Belső oldal: Zrt-s logó. Megállók átnevezése: Naprózsa utca -> Gazdagréti út, VÁV bekötőút -> Vitorlázó út, Betonútépítő Vállalat -> Vasút utca továbbá új megálló a Bartók Béla úton a Hamzsabégi útról befordulás után. Jelöli a Volán járatokat. Hálózati változások: megszűnt: 7A, 139, új: 73 139, 187, 239 továbbá a Szabadság híd lezárásával összefüggésben közlekedő pótlóbuszok.

A VT-Transman által üzemeltetett Ikarus 263-as buszokon kísérleti jelleggel 2004-ben használt táblák:

     

Man típusú járművekben alkalmazott számtábla és végállomásfeliratok:

A számkocka közvetlenül a táblára nyomott kivitelű, másik oldalán 87A van

87A

Évjárat: 1994. április, utolsó balosszéria

Évjárat: 1995. december. Később 87-es táblaként használták, ezért kívül-belül lecsiszolták az A-t

Külső oldal: A Kosztolányi Dezső tér három sorba írása. A járatszám "A" karaktere nagyobb méretű.

Belső oldal: Mivel átszerkesztések nem látszanak, az is lehetséges, hogy első tojáslogós széria.

Évjárat: 1996. október, puha műanyag. Tartalmi különbség nélkül.

Évjárat: 1997. április, táblaelhasználódás miatt készült, továbbra is tartalmi különbség nélkül.

Évjárat: 1998. október

Belső oldal: Vékony betűs megállólista új típusú tojáslogóval. A Kamaraerdő felé a végállomás után közvetlenül egy megállót létesítettek utaskényelmi szempontok miatt. A 153-as átszállását a Gazdagréti úthoz helyezték és irányát megjelölték, ez a megjelölés a 87-es táblákon ugyanitt már 1994 óta élt.

Évjárat: 2002. szeptember

Belső oldal: Az autóbuszok útvonala a végállomás előtti szakaszon mindkét irányban módosult, az ábrákat lásd a 87-esnél.

Évjárat: 2003. szeptember (140E beindítása) - október (Újbuda-busz beindítása)

Belső oldal: Új járatok: Budaörs-busz, 40E140E. Elmaradt átszállás feltüntetése: 153.

Évjárat: 2003. október (Újbuda-busz beindítása) - 2004

Évjárat: 2005. szeptember (korszaknak megfelelő elrendezés) - december (még létezik a 7A, nem jár a 73-as)

Külső oldal: Néhány milliméterrel kisebb betűk.

Belső oldal: A korszakra jellemzően a logó a tábla alsó részébe lett áthelyezve. "Kapcsolatok" helyett "lehetőségek".

2007-től MAN típusú autóbuszok közlekedtek a vonalon, az alábbi táblákkal:

A számkocka közvetlenül a táblára nyomott kivitelű, másik oldalán 87 van

87B

Évjárat: 1981 - 1984. Ekkor volt Váv GYÁR megnevezés a táblákon (korábban Budaörsi repülőtér). Az F. betű a kiadó Fürst garázsra utal.

Évjárat: 1994. október, egyetlen tojáslogós széria készült.

A járat 1995. június 30-án üzemzárással megszűnt. A továbbiakban a reptéri különjáratok használták ezt a jelzést:

1995 szeptember vége az első alkalom amikor 87B jelzéssel közlekedett, később további alkalmakkor közlekedtek a 90-es években és 2000-es évek elején:

2002. május 11-12 repülőnapok során is közlekedett 87B, továbbá 2003. július 6-án is.

 

88

A buszok fényezésére használt festékkel készült ez a fémtábla.

Ezt a másik darabot 1989-ben is használták még, így határátlépést jelző csíkot kapott.

Évjárat: 1989. február (Környéki díjszabás bevezetése) - 1989. június (Gimnázium megállóhely létesítése)

Belső oldal: Az Ibolya utca megálló véletlenül lemaradt.

Évjárat: 1991 - 1993, csík nélkül készült

Külső oldal: Kamaraerdő kötőjellel elválasztva

Belső oldal: Minden lehetséges átszállás feltüntetése, a korszakra jellemzően. Megállóváltozások: Km Útfenntartó Vállalat -> Autópálya Főmérnökség, Városi tanács -> Budaörs, városháza, Marx Károly u. -> Károly király utca, 41-es villamos végállomás -> Kamaraerdei ifjúsági park. Új megálló Gimnázium néven (1989. június), a korábban lemaradt Ibolya utca megállót

Évjárat: 1996. október, puha műanyag, a korszakra jellemző vastag sárga csíkkal.

Belső oldal: Megállóváltozások: Növényvédő állomás -> Repülőgépes szolgálat (Air service) Új megálló: Tetra Pak (1996. január 5. óta)

Évjárat: 1998. február (Törökugrató megállóhely megszüntetése, Lejtő utca megáló létesítése), kemény műanyag, a csík ellentétes irányú, lekerekített végű

Belső oldal: Megállóváltozások Kamaraerdő felé: Baross utca -> Baross Gábor utca, Károly király utca -> ~ út. A Törökugrató megállóhely megszűnt (februárban), ennek helyére berakták az eredeti feliratú Ibolya utcát, az Ibolya utca helyére vékony betűvel beszerkesztettek az újonnan létesült Lejtő utca megállót. Törökbálint felé: Sziklai Sándor utca -> Kövesdomb utca, illetve itt is megszűnt a Törökugrató megálló, valamint beékelődött a Lejtő utca. Új típusú logó alkalmazása, valamint a Kelenföld felirat megjelenése.

A BKV Rt. járműgazdálkodási problémái miatt 1999. július 1-től a 88-as jelzésű járaton a Volánbusz Rt. járművei és járművezetői biztosították a szolgáltatást, de a tarifarendszer és a jegyek-bérletek érvényessége változatlan maradt.

Évjárat: 1999.07.01.

Külső oldal: Egyedi betűk és számok, fontos szerep jut a BKV megnevezésének, a csík iránya ellentétes.

Belső oldal: Nem változott, a csík iránya ellentétes

Évjárat: 2000.05.29. - 2000. november 29., ideiglenes útvonal: az autóbuszok terelt útvonalon közlekedtek az M1/M7 kivezető feletti Károly király úti "körforgalom-híd" építése miatt: Törökbálint irányába a Budaörs, MÁV-állomás megálló után lefordultak az autópályára Budapest irányába majd az Egér úton fordultak rá a Budaörsi főútra, ahol a 40-es buszok útvonalán közelítették meg Budaörsöt.

Belső oldal: Mivel a terelés elsősorban a törökbálinti irányt érintette, itt módosultak a megállók, visszaúton egy rövid kitérő volt két, Budaörs, benzinkút elnevezésű megállóval. Egyéb változások: a csík sötétebb árnyalatú lett, a korszakra jellemző vastag járatszám alkalmazása, a megállólista a korszakban néhány járatnál használt típus. Megálló átnevezése: Petőfi utca -> Petőfi Sándor utca.

Évjárat: 2000. november 29, a munkálatok befejezése és 2001. május 1. (140, 172 beindítása) között készült. A határátlépést jelző csík utólag, átlátszó matricával került rá.

Külső oldal: A járatszám kövérebb, a feliratok vékonyabbak.

Belső oldal: Az eredeti útvonalas (1999-es) szériához képest csak annyi tartalmi különbsége van, hogy a gimnáziumnál 40 helyett 40-est jelöl. A táblázat viszont itt is átdolgozásra került, az előző - terelt - szériához hasonlóan. A belső járatszám vékonyabb. Véletlenül alulra is "átszállási kapcsolatok" felirat került.

Évjárat: 2002. október 1. (Budaörs-busz beindítása)  - 2003 első fele (kialakítása miatt) - a korszakban néhány járatnál alkalmazott pufibetűk kiakalakítás

Belső oldal: Új járatok: Budaörs-busz (2002. október 1.), 40E busz (2002. május 7.), 140 és 172 (2001. május 1.). Kamaraerdő felé 2002. szeptember 6.-tól megszűnt a Károly király út megálló a Szabadság út - Károly király út csomópont átadásával, ezzel egyidejűleg a másik irányban ilyen megálló létesült. Szintén ekkor az ERBE megálló neve Kinizsi utca lett, a Petőfi utca pedig Petőfi Sándor utca. Ezen kívül Budatejnél egy elmaradt 72-es átszállást pótoltak.

Évjárat: 2005. február (BUDATEJ megállóhely átnevezése)

Külső oldal: A 2000-es széria külső jegyeivel, de a törökbálinti végállomás nagyobb betűkkel lett kiírva, Kamaraerdő feliratát pedig balra igazították.

Belső oldal: Megállóhelyek átnevezése: BUDATEJ -> Tó utca - MÁV-állomás, Betonútépítő Vállalat -> Vasút utca. Új járat: 140E

Évjárat: 2005. december 1. (időszakos útvonal módosítás)

Külső oldal: A Munkácsy Mihály utca után nincs kötőjel.

Belső oldal:  Az autóbuszok útvonala 2005.12.01-től időszakos jelleggel módosult: egyes indulások betértek a MÁV-állomáshoz, a korábbi Budaörs, MÁV-állomás megállóhely neve Agip utcára módosult. A logó lejjebb helyezve, "kapcsolatok" helyett "lehetőségek".

Évjárat: 2006 második fele - 2007. március (puha műanyag, de még nem dátumozott)

Külső oldal: Néhány milliméterrel kisebb betűk, ismét van kötőjel a Munkácsy Mihály utca után.

Belső oldal: Határátlépésről tájékoztató szöveg megjelenése. Tartalmi különbség nélkül.

 

88A

1992 szeptember 1-jétől több hónapon át a Budaörs, benzinkúti felüljáró felújítása miatt a 88-as két részre bontva közlekedett. A 88-asok Törökbálint, Munkácsy Mihály utca - Budaörs, Csata utca között, 88A jelzéssel pedig a lentebb olvasható végpontok között közlekedett járat.

89

Évjárat: 1983. augusztus (83-as troli indulása) - 1988. január (12A,12-es megszűnése), ezen időszak alatt a megállónevek sem változtak.

A járat útvonala a végállomási körforgalmi szakaszon jelentősen módosult.

 

Évjárat: 1990 első fele

Külső oldal: A végállomás József körút megnevezését ekkor módosították Blaha Lujza tér /Népszínház utca/ névre. A módosított útvonal során a Bláthy Ottó utcát jelölték ki végállomásnak.

Belső oldal: Megszűnt a 12A, 12-es járat (1988. január), a 12-es lerövidült (1989. szeptember). Az összes lehetséges átszállás jelölve lett. A tábla csak a Bláthy Ottó utca megállóig jelzi az útvonalat, ezért tűnt el az Üllői út és a Nagyvárad tér megálló, illetve az új szakasz megállói sem látszanak.

Évjárat: 1993, utolsó széria

Belső oldal: Ekkor már célszerűnek találták a visszautat is megjelölni, amelyre valóban szükség is volt az eltérő útvonal miatt. A Nagy Fuvaros utca egybe lett írva, a megnevezést már a 80-as évek vége óta így használták, de a táblákon csak ekkor jelent meg. Kulich Gyula tér -> Kálvária tér, Mező Imre út -> Orczy út. Érdekes a metró piktogram helyett számmal és betűvel történő kiírása - ez a kései balos szériákra volt jellemző, innen ered a gyártási dátum is.

1994. június és október között nagyszabású víznyomócsőcsere munkálatok miatt a Moszkva tér és Blaha Lujza tér között a 4-6 villamosok helyett pótlóbuszok közlekedtek, melyek csuklós járművei a 89, 99, 99-es buszok végállomásán vették fel az utasokat. A nagy tumultusra hivatkozva a vállalat "ideiglenesen" szüneteltette az egyébként nem túl nagy kihasználtságú 89-es autóbuszt, majd a munkálatok befejeztével már nem látták indokoltnak újraindítását, ezért októberben döntöttek végleges eltörléséről. Hasonló körülmények között szűnt meg később az 1-es járat is.

89

A gyáli járatok 2006 októberi átszervezésekor, a még szabad jelzések felhasználásával új viszonylat indult, 89-es számon.

Évjárat: 2006. október 1., puha műanyag, a járat indulására készítve.

Garázsmeneti tábla, szintén puha műanyagból, a járat indulására készítve.

Évjárat: 2007. március előtt (puha műanyag, de még dátumozatlan)

Belső oldal: Egyetlen különbsége (a csík eltérő helyzetén kívül), hogy a Határ útnál 66-os helyett 66-ost jelöl.

A járat jelzése 2008.08.21-től 89E-re változott.

 

 

 
Járattörténeti adatok (1915-napjainkig)
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Chat
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$