56
1999 júliusában megépült az új hűvösvölgyi autóbuszvégállomás. Ekkor az 56 és 56E járatok összevonásából jött létre az 56-os.
Évjárat: 1999. július
Külső oldal: Korszakra jellemző kisebb járatszám, átmeneti betűtípussal.
Belső oldal: Vékony betűs megállólistával és vastag járatszámmmal.


Évjárat: 2000
Belső oldal: A kapcsolatok helyett a lehetőségek szót használja, és a járatszám kisebb lett.

Érdekességként megemlíthető, hogy puha műanyagból is készült tábla, mely a korszakban néhány más járatnál (21,21,26) fordult csak elő.

Évjárat: 2004. augusztus (90-es meghosszabbítása a Moszkva térig) - 2005 első fele
Belső oldal: Új járatok: 63A busz és 118-as villamos.


Évjárat: 2006 nyár, puha műanyag
A 2006-os metrófelújítás idején, június 10-től augusztus 19 üzemzárásig az autóbuszok a Lánchídon keresztül az Astoriáig közlekedtek.
Belső oldal: Az ekkor kiadott - szintén Astoriás - 22-es táblák legyártása után a készítők a szitában felejtették a határátlépésről tájékoztató szöveget, így több gyorsjáratra (56-os, 130, 139) is bekerült ez a felirat, amit több táblánál lematricáztak.


Évjárat: 2006. június, puha műanyag
A metrófelújítás idején három alkalommal (június 17., Hídünnep valamint június 24-25., Budapesti Búcsú) lezárták a Lánchidat, ezért az autóbuszok a Margit hídon keresztül közlekedtek.

Évjárat: 2007. október, puha műanyag
Belső oldal: A 29-es irányait feltüntették, elmaradt átszállásokat pótoltak. Tényleges hálózati változás: a várbusz 10-es jelzést kapott, a 63A buszjárat megszűnt (2006.09.29.).


Évjárat: 2008. március, kemény műanyag
Belső oldal: Áttekinthetőbb táblázat elrendezés. Új járat a 110-es (2007. október). Feltüntették a volánt és töröltek egy fölösleges 158-as átszállást.

Évjárat: 2008. árpilis
Belső oldal: A készítők mintha a 2007-es széria alapján dolgoztak volna, hiszen itt is kettéosztott a lista és az előző márciusi szérián történt változtatások közül csak a Volán járat feltüntetése van meg.

Évjárat: 2008. augusztus
2008. augusztus 11. és 31. között a hűvösvölgyi 56 és 61-es villamosvonalakon vágnyfelújítást végeztek, ezért azok csak a Moszkva térig jártak. Az 56-os járatot erre az időszakra sűrítették és csuklósították, valamint ideiglenesen az Akadémiánál is megállt. Erre az időszakra készültek ezek a táblák. Augusztus hónaptól már javában készültek a matricás táblák, a paraméterkönyvi változásokra. Ez tábla volt az első kiadott matricás kivitel, és az egyetlen gyorsjárat, amelyre készült ilyen típusú tábla.K
Külső oldal: A betűtípus nem változott, az eddig használt számot függőlegesen elnyújtották.
Belső oldal: Új típusú megállólista. Ideiglenes megálló az Akadémia utcánál. A 29-es átszállások áthelyezése és iránymegjelölés törlése. A 158-as átszállást ismét törölték Budagyöngyénél, illetve pótolták a 110-est.


A járat jelzése 2008.09.06-tól 256-osra változott és betért a Városmajor utcába is.
56E
Sablonnal fújt fém duplaoldalas a 80-as évek elejéről.

Évjárat: 1988. június - 1989. március (A J járat megszűnt, de a 16-116-os buszok még a Moszkva térről indulnak).


Évjárat: 1992 vagy 1993
Belső oldal: A pontosabb utastájékoztatás érdekében a Népkert megálló Hűvösvölgy, Népkert nevett kapott. Azóta megszűnt az 5-ös, lerövidült a 16-os és a 84-esből 84-es lett.

Évjárat: 1994. augusztus (első tojáslogós széria).

Évjárat: 1997 vége - 1998 eleje
Belső oldal: Feltüntették az 5-öst. Rövidült: 12-es, megszűnt: 84-es.

A járaton 1995-től felújított, FOK-GYEM kijelzős Ikarus 415-ösök váltották fel az Ikarus 260-asokat, majd az 1999-ben a hűvösvölgyi végállomás megépítésekor összevonták az 56-ossal.
57
Sablonnal fújt fém duplaoldalas.

1994. február és március hónapban kísérleti jelleggel néhány vonalra (1,12,57,61É,78É,86,136,257,297) jelent meg ez a tojáslogós balos széria, kék színben nyomtatva, angol és német nyelvű tájékoztatóval.


Évjárat: 1995. március, kemény műanyag
Külső oldal: A körforgalom jelleg feltüntetése.
Belső oldal: A körjáratjelleg miatt az üresen maradt részt piktogramokkal töltötték ki.


Évjárat: 1996. március, puha műanyag, tartalmi különbség nincsen.

Ez a tábla 1996 áprilisában készült puha műanyagból, duplaoldalas. Építkezés miatt jártak ezen az útvonalon a buszok, bár a konkrét útvonalat sem tudom feltárni, mert a Kerekhegyi utca a 157-es egyik megállója (LÁSD A RAJZOT). A szám egyedi, elnyújtott, ilyet a 2001-es 91-esen és 68-as táblán látni a honlapon. LÁSD MÉG: 257-ES IDEIGLENES ÚTVONALAS.


Évjárat: 1997 első fele, puha műanyag
Belső oldal: Tartalmi különbség nélkül, a piktogramok sorrendje megváltozott.

Évjárat: 1997 második fele, kemény műanyag
Belső oldal: Általam ismeretlen okokból törölték az 56E-t

Évjárat: 1999. június (Már tartalmazza az 56-ost)
Külső oldal: Az új hűvösvölgyi végállomás megépítése után a végállomásnév Hűvösvölgy lett. A Hűvösvölgy végállomás felirat kicsit ferdén áll, mert az eredeti kétsoros kiírást ügyetlenül húzták középre. A járat BKV+ márkavédjegyes lett (még 1998-ban), ezt jelzi a kitett matrica.
Belső oldal: Népkert kiszerkesztése a végállomásnévből, ezért látható üres hely a végállomás és az átszállások között. Megállóváltozások: Áchim András utca -> Bölény utca, Hűvösvölgy, Hidegkúti út -> Hidegkúti út , ez A felirat ügyetlen félrehúzásából adódóan kicsit ferdén áll a sorban. A piktogramok már az új verziók, melyek ekkoriban jelentek meg (lásd még 146-os 2000. évi kiadásánál). Átszállások: a Hímes utcánál feltüntették a korábban kimaradt 157-est (egy kis sétával elérhető).


Évjárat: szintén 1999. június
Külső oldal: Matrica nélkül, festékfolyással.
Belső oldal: Piktogramok nélkül készült változat.


Évjárat: 2003
Belső oldal: Újlogós, de még a tojáslogós korszak jegyeit (lekerekített sarkú tábla, lista) viseli. A megállónevek vastagabb betűkkel készültek, az átszállási buszpiktogramok az utolsó tojásszériák típusai. A piktogramok ismét megjelentek. Átszállásként megjelöli saját magát is.

Évjárat: 2006. június - 2007. március (puha műanyag, de még dátumozatlan)
Belső oldal: A Bátory László utcát i-vel írták.

Évjárat: 2008. február, kemény műanyag.
Belső oldal: Hűvösvölgyre 2007 augusztusa óta a 18-as villamos is kijár.

58
Évjárat: 1982 második fele - 1983. december (43-as villamos megszüntetése)
Belső oldal: 1982 második felében a Promontor utca megálló neve Víg utcára változott. Ez a szerkesztés észrevehető a táblán is. Ugyancsak gyanús a Karácsony utca felirat is - korábban ugyanis hibásan Karácsony út néven szerepelt a táblákon. A Liszt Ferenc utat hibásan utcaként tünteti fel.

Évjárat: 1994. szeptember, első tojáslogós
Külső oldal: A Budafoki tér neve Savoyai Jenő térre változott még 1989-ben. Érdekes a félretolódott Savoyai Jenő tér és mellette egy halvány S betű. Ennek oka, hogy először hibásan SZavoyai J. teret írtak, majd újraszitázták a táblákat.


Évjárat: 1995. június
Belső oldal: Törölték a megszűnt 10A-t.

Évjárat: 1997 első fele (puha műanyag), különbsége nincsen.

Évjárat: 1998. december
Külső oldal: A buszok már a Törley térig közlekednek. A korszakban néhány járatra jellemző vastag betűs stílusban lett kidolgozva.
Belső oldal: Vékony betűs megállólista. Tartalmi különbsége az új végállomás mellett, hogy a bal oldali listán feltüntették a 3, 14, 114-es járatokat a Tóth József utcánál. Érdekes az átszállási kapcsolatok helyett használt lehetőségek szó, ez csak 2005-től terjedt el a táblákon. A Törley tér felé az autóbuszok nem állnak meg a Savoyai Jenő térnél. A Városház tér s betűje kimaradt.


Ezen a szérián már orvosolták a hibás Városház tér megállófeliratot.

Évjárat: 2000. november
Belső oldal: Új megálló létesült közvetlenül a végállomás előtt, a Savoyai Jenő térnél, az orvosi rendelő könnyebb megközelítése érdekében.

A MAN járműveken használt viszonylattábla 2001-2004 között

Évjárat: 2004. november, Savoya park átadása. A járat útvonala a Savoya parkig hosszabbodott.
Belső oldal: Új járat a 250-es.


A MAN járműveken használt viszonylattábla 2004-től (felső sorban)

59
Évjárat: 1992 - 1993. november (ekkor a Szentlőrinci úti lakótelepig hosszabbodott az útvonal)
Külső oldal: Még a 90 előtti táblaminták szerint készült, de a Pesterzsébet kifejezés helyett kicsiny betűkkel két sorban Pestszenterzsébetet írnak már (ez az elnevezés a táblákon 1997-ig volt használatos a térség járatainál).


Évjárat: 1994. szeptember, első tojáslogós
Külső oldal: 1993. november óta a Szentlőrinci úti lakótelepig közlekedik, betűtípusa nem változott, csak megcserélték a két végállomást.


Évjárat: 1995. augusztus
Belső oldal: Új járat: 38A. Megszűnt: 148-as busz és 31-es villamos. Rövidült, ezért feltüntették Pesterzsébetnél a 19-es buszt. HÉV feliratok helyett piktogramok használata.


Évjárat: 1996. október (puha műanyag).
Belső oldal: Csepel felé a 10. megállónál a korábban véletlenül kihagyott 30-as villamost pótolták nagyobb számokkal. Megszűntek a 38, 38-as járatok. A Szentlőrinci úti ltp. felé a Széchenyi István utcánál érthetetlen okokból törölték a 48A-t. Érdekesség, hogy az Ady Endre úthoz beszerkesztették az 1995 augusztusában megszűnt 148-ast!

Évjárat: 1997 második fele - 1998, kemény műanyag
Belső oldal: A logóba Rt. feliratot szerkesztettek. A hibás 148-as átszállást törölték. Pestszenterzsébet neve 1997 szeptemberében ismét Pesterzsébetre változott.

A járatra garázsmeneti tábla is készült, ez a darab 1997 első felében.

Évjárat: ~ 1999
Külső oldal: A korszakra jellemző kis járatszám, korszakra jellemző betűkkel.
Belső oldal: Csak néhány - elsősorban dél-pesti - járatnál használt "tömörített" megállólista, a korszakra jellemző vastag járatszámmal. Az átszállások rendezésében rengeteg változás történt logikusság szempontjából, de ezek közül kevés a jelentős, ezért nem jelöltem be őket. Amit fontos megemlíteni, hogy a 136-os helyett már a 19-es közlekedik 1999 márciusa óta. Megállóváltozás: a Szentlőrinci úti lakótelep irányába a Külső Török Flóris utca megálló neve Szent László utca lett.


Évjárat: ~ 2000
Külső oldal: A végállomásnév Szentlőrinci úti lakótelep lett.
Belső oldal: Csak a végállomás nevében különbözik.


Évjárat: 2001 első fele
Belső oldal: Az átszállások teljesen más elrendezés szerint. Valódi hálózati változás nincs, ezért évjárata szintén 2001 lehet.

Évjárat: 2005 ősz - tél (kialakítás alapján)
Belső oldal: Megszűnt: 48A, új járat: Gloriett-busz, Erzsébet-busz és 151-es. Elmaradt átszállások feltüntetése.


Évjárat: 2007. október, puha műanyag.
Külső oldal: Végállomásfeliratok megcserélve.
Belső oldal: Két irány megcserélése. Zrt-s logó, kimaradt átszállások és Volán kapcsolatok feltüntetése.


Évjárat: 2008. február, kemény műanyag.
Belső oldal: 79-es buszcsalád átszámozása, Volán járatok számjelzéses formában való feltüntetése.

Évjárat: 2008. március. Tartalmi különbség nélkül.
2008.08.21-től jelzése 35-ösre változott.
|