67
Évjárat: 80-as évek eleje. Az autóbuszok 1979-től közlekedtek ilyen végállomáselnevezésekkel (korábban "kelet-pesti tejüzem") Duplaoldalas tábla.
Évjárat: 1985. december (beindult a 61) - 1986. július (még a Gyakorló utcai lakótelepen keresztül közlekedik)
Külső oldal: A Váll. rövidítés megszűnt
Belső oldal: Az autóbuszok ekkor még a Gyakorlói utcai lakótelepen keresztül közlekedtek, a 77-es buszok pedig a Kerepesi úton. A nemrég indult 61-es láthatóan listaszerkesztéssel járt, tehát korábbi balosok is léteztek. A Gyakorló utcánál kiírt 100-as és 130-as helyhiány miatt került oda, de a tájékoztatás nem helyes.
Évjárat: 1988. január 30.
Külső oldal: A járat útvonala 1988.január 30-án az Újlak utca lakótelepig hosszabbodott és útvonala a Gyakorló utca térségében még 1986-ban módosult (lásd fentebb).
Belső oldal: Bővebb átszállásfeltüntetés az Örs vezér terénél (hibásan saját magát is jelzi), ebből azonban csak a 44A és a 131-es új járatok. Néhány vállalati megálló neve kis mértékben módosult. Az aluljáró megállóhely Budapesti Tejipari vállalat néven fut tovább.
Évjárat: 1989 (Határhalom utca megálló létesítése)
Belső oldal: Megállóátnevezés: Keresztúri út -> ~, Rákosfalva HÉV-áll. Az új megálló neve tévesen Határ"M"alom utcaként szerepel.
Évjárat: 1990. szeptember
Külső oldal: A járat útvonala az Aranylúd utcáig hosszabbodott a kiépült új lakóterület miatt.
Belső oldal: Furcsa megállólistát alakítottak ki az Örs vezér téri átszállások egy sorba írásával. Az új útvonalon kívül két átszállás (fölösleges) feltüntetése a tartalmi különbség, valamint a Keresztúri út, Rákosfalva HÉV állomás megálló ismét a régi nevét kapta. A HatárMalom utca feliratot javították.
Évjárat: 1992 vagy 1993
Belső oldal: Keretes gyorsjáratokkal. Egyetlen különbség egy HÉV-átszállás feltüntetése.
Évjárat: 1994. október, első tojáslogós
Külső oldal: Rövidítés megszűnése, teljes kiírás a korszakra jellemző vékonyabb, vízszintes irányban összenyomott betűtípussal.
Belső oldal: A balos által megjelölt irányhoz képest az alábbi megállóváltozások történtek: Keresztúri út /Gyakorló utca/ -> Halas utca, Duna MGTSZ kertészet -> Faiskola, Főkert Díszitő üzeme -> Díszitő üzem, Kohászati Vállalat -> Túzok utca.
Évjárat: 1997 első fele, puha műanyag
Belső oldal: Az időközben megszűnő járatokat törölték (46,62,132)
Évjárat: 1997 ősz - 1998 első fele (augusztus 25. előtt, még nem jelöli a Keresztúr-buszt)
Belső oldal: A korábban kifelejtett 13-as villamost kisebb számokkal pótolták.
Évjárat: 2000. szeptember - december között között készült (a szeptemberben indult Expo-járat már rajta van, a Rákoskert-busz még nincs)
Belső oldal: Két megállóváltozás: Faiskola -> Keresztúri út 102., Tejipari vállalat -> Aluljáró, Danon. Átszállások: 100-as buszt hézagot hagyva kiszedték és a lista végére beírták az Expo járatot. Az 1998-ban indult Keresztúr-busz is helyet kapott, illetve a rövid ideig közlekedő 63-as villamos is. A módosításokat vékony karakterekkel készítették.
Évjárat: 2003. június (132-es beindítása) - 2003. szeptember (176-os beindítása)
Belső oldal: A Danone megállóhelynél kimaradt átszállásokat tüntettek fel, a másik irányban viszont a keresztúr-buszt törölték. Az Örs vezér téri megállók átszállásjelölését átrendezték: az egyikben a zuglói oldal, a másikban a kőbányai oldal átszállásai kaptak helyet. Tényleges hálózati változások: új járatok: 3-as villamos, Rákoskert-busz, 132, 144. Megszűnt: 32-es busz, 63-as villamos.
Évjárat: 2007. augusztus 21., puha műanyag. A rákosszentmihályi járatok változására készítve.
Belső oldal: Új megálló az Örs vezér terén az Árkádnál. Megálló-átnevezések: Keresztúri út / Szentmihályi út -> Rákosfalva, Kabai utca -> ~, BÉTEX áruház. Új járatok: 44,176,231,244,276E,277. Megszűnt: 44,44A,76,77,132,144. Az Örs vezér terénél nem jelöli a HÉV-et (mivel Rákosfalvánál már fel van tüntetve).
Évjárat: 2008. február, kemény műanyag.
Belső oldal: Volán átszállás feltüntetése az Örs vezér terénél.
Évjárat: 2008. április
Belső oldal: Sok hibával: az Örs vezér terénél két gyorsjárat keretezése elmaradt, továbbá a 276-os "E" betűje. A Sarkantyú utca helyett hibásan Kosztolányi Dezső tér jelenik meg, holott a környéken sincs ilyen közterület. A Volán átszállást áthelyezték az utolsó megállóhoz.
Évjárat: 2008 első fele, puha műanyag. Kijelző meghibásodás, vagy táblás járműves pótlás esetére.
Külső oldal: Matricás.
Belső oldala üres.
Évjárat: 2008. szeptember 6., matricás. Paraméterkönyv utáni első széria. A viszonylat esetén útvonal- és megállóváltozás nem történt.
Belső oldal: Hibás megálló (Zugligeti út 64.) került rá.
A hibás szériák közül többet fedvénnyel javítottak:
KERESEK JOBB MINŐSÉGŰ FOTÓT ERRŐL A SZÉRIÁRÓL (belső oldal, fedvényes)
Évjárat: 2009. február. Matricás.
Belső oldal: Stílus: az ekkor gyártott szériákkal ellentétben itt változatlan formában megmaradt a vastagvonalas, nehezen olvasható táblázat. Megálló: Egyetlen különbsége a hibás megálló törlése.
Évjárat: 2009. április. Matricás.
Külső oldal: A két piktogram közelebb húzva egymáshoz.
Belső oldal: Stílus: a korszaknak megfelelő, vékonyvonalas, nagyított táblázattal - tartalmi különbsége nincs.
KERESEK JOBB MINŐSÉGŰ FOTÓT ERRŐL A SZÉRIÁRÓL (belső oldal)
Évjárat: 2009. augusztus 23. (262-es beindítása). Matricás.
Külső oldal: Nem változott.
Belső oldal: Hálózati változások: új járat a 262-es, a 176E pedig a Veres Péter úton át közlekedik, ezért a Borsó utcánál törölték. Elmaradt HÉV-átszállások, továbbá P+R feltüntetése. A bal oldali megállóoszlopokat szimmetrikusra igazították.
Évjárat: 2010. február. Matricás.
Külső oldal: Korszakra jellemzően Zurich karakterekkel, kék színben, színes piktogramokkal.
Belső oldal: Stílus: A korszakra jellemző "vonalcsíkos" kialakítás, intézmények feltüntetésével (azonban kerületjelzés nincs rajta és a HÉV-metrókapcsolatú megállónevek után nincsenek piktogramok). Megálló: Kabai utca, BÉTEX áruház -> Kabai utca. Az átszállások részletezésére az eltérő kialakítás miatt nem tértem ki.
Évjárat: 2010. szeptember. Matricás.
Külső oldal: Nem változott.
Belső oldal: Stílus: Az előző szérián hiányos stíluselemek pótlása: kerületek feltüntetése és érintett megállók után piktogramok jelölése. Ezen túl a belső járatszám nagyobb és a korszakra jellemzően a logó alá szlogen került. Megálló: új megálló májustól az 513. utcánál. Egyéb szerkesztések: Rákosfalván átszállási sorrendváltozás, az Újlak utca, lakótelep két sorba tördelve.
Évjárat: dátum szerint 2010. szeptember, valójában 2011 április körüli. Matricás.
Külső oldal: Új típusú metrópiktogrammal, miközben a HÉV még a régi.
Belső oldal: Stílus: Az érintett helyeken a piktogramok cseréje, egyéb különbsége nincs.
Évjárat: dátum szerint 2010. szeptember, valójában 2011 ősz - 2012 eleje. Matricás.
Külső oldal: A HÉV piktogramot is újra cserélték.
Belső oldal: Stílus: Az érintett helyeken a piktogramok cseréje (HÉV-ek számjelzésével), egyéb különbsége nincs. Korszakra jellemzően BKK logó feltüntetése elkülönített fehér sávban.
Évjárat: dátum szerint 2010. szeptember, valójában 2012 őszi lehet. Matricás. (ez a negyedik azonos dátumozású tábla!)
Külső oldal: A kései kék szériákon már nem jelzik a P+R-t. Emiatt a "tere" felirat beljebb igazítva.
Belső oldal: Stílus: Tartalmilag nem, csak stílusában különbözik: a korszakra jellemzően csak BKK logó van, amit a jobb felső sarokba helyeztek.
Évjárat: 2013. június, matricás
Külső oldal: korszakra jellemző Frutiger karakteres kialakítás, piktogramok helyett M H jelöléssel (a korai Frutiger tábláknál még + jelet nem használtak)
Belső oldal: Stílus: új típusú vonalcsíkos kialakítás (intézmények megjelölése nélkül, világosabb árnyalatokkal). M H jelölések az érintett megállóknál. Borsó utca / Pesti út megállópár a hurok részeként jelenik meg. Egyéb tartalmi különbsége nincs. Az átszállási HÉV-piktogramok gyári hiba miatt sötétek.
Évjárat: 2014. július, mindkét oldalán táblára nyomott.
Külső oldal: M H helyett M+H jelöléssel, emiatt a járaszám kissé jobbra tolva.
Belső oldal: M+H jelölések az érintett megállóknál. Örs vezér téri átszállások átrendezése. A HÉV-piktogramok már nem gyári hibásak.
Évjárat: 2015. július, mindkét oldalán táblára nyomott.
Külső oldal: Megnövelt méretű feliratok.
Belső oldal: Megálló: Örs vezér tere (Kerepesi út) megálló két sorba szedve és megfelelő sorrendbe helyezve. Hálózati változás: új járat a 195-ös. Egyéb szerkesztések: több, korábban elmaradt átszállás feltüntetése: 261E az Aluljárónál, továbbá a Kerepesi útnál több, Örs-északról érkező járat feltüntetése.
Évjárat: 2020. november, matricás Egy korábbi HÉV-pótlótábla felülragasztásával készült.
Külső oldal: Korszakra jellemző újbalos kivitel, változatlan karakterekkel.
Belső oldal: Hálózati változások: 100->10, új járat: 161E. Ideiglenesen szünetel a 201E, de helyette az aluljárónál véletlenül a 202E-t törölték. Egyéb szerkesztések: Örs vezér tere busz-átszállások lejjebb húzása. Borsó utcánál hibásan megkettőzött 162A.
garázsmeneti táblák
duplaoldalas, matricás kivitel, gyártási éve 2008-ra tehető. A viszonylat a körforgalmi szakasz megtételének végéig, a Pesti útig közlekedett.
duplaoldalas, matricás kivitel, gyártási éve 2010-2011. Ekkor már a hurok megtétele nélkül, viszont Cinkota buszgarázsig szállított utast.
68
Évjárat: 1986 - 1989 (1986 előtt csak Vörös október utca volt írva Kispest nélkül) - Mindkét oldalon azonos.
Évjárat: 1994. október, első tojáslogós
Külső oldal: Még 1989-ben módosították a változásoknak megfelelően Vas Gereben utcára
Évjárat: 1996. július, puha műanyag
Belső oldal: Sok változás, a módosításokat nem észrevehető módon készítették. Megszűnt a 35, 62, 135-ös járat, valamint az 50A villamosjárat. A 80-as busz helyett a 98-as jár ki Kőbányára, és elindult a 193-as is. A 42-es és 37-es villamos átszállásokat néhány helyen logikusabb tájékoztatás miatt máshova helyezték. Új megálló létesült a Gránátos utcánál.
Évjárat: 1997 első fele, puha műanyag. Táblaelhasználódás miatt készült, tartalmi különbség nélkül.
Évjárat: 1998 első fele. Táblaelhasználódás miatt készült, tartalmi különbség nélkül.
Külső oldal: Akadémiaújtelep után vessző
Belső oldal: A logóba Rt feliratot szerkesztettek. Egyéb különbsége nincs.
Évjárat: 1999
Külső oldal: A korszakban néhány járatnál jellemző vastag karakteres (Univers 75) kialakítás. Hibásan "AKDÉMIATELEP" felirattal. A táblák többségét matricával korrigálták.
Belső oldal: Új típusú megállólista, a korszakban főleg Dél-Pesten alkalmazták. Az átszállási kapcsolatok helyett lehetőségek szót használnak. Sok átszállási változatás, ezek nagy része csak logikusabb tájékoztatás elve alapján történt módosítás. Lényeges változás az 1998.08.25-én indult Keresztúr-busz feltüntetése.
Évjárat: 2000. augusztus (93 -> reptér-busz)
Külső oldal: Visszatértek a régi mintához
Belső oldal: Megálló átnevezések: Újhegyi út (Gumigyár) -> Újhegyi út, Sportliget; Sibrik Miklós úti felüljáró -> Felüljáró.
Évjárat: 2001 első fele
Külső oldal: Korszakra jellemző kis járatszámmal és átmeneti betűkkel
Belső oldal: Érdekes módon a logót egy régebbi típusúra cserélték, valamint a belső járatszám is a régi típusú lett. A lehetőségek szó helyett ismét kapcsolatok használata. Átszállások: jelöli a 2000 októberében indult újhegy-buszt. Akadémiaújtelep felé a Simonyi Zsigmond utcához visszakerült a 93-as busz, amit még régebben érthetetlen okokból leszedtek. Kispest felé a logikus átszállási kapcsolat miatt Kőbánya Kispestnél feltüntették az 51-est, a Gergely utca helyett pedig a felüljárónál jelöli a 17, 17, 117-es buszokat. A listából valamiért eltűnt a 37A villamos.
Évjárat: 2001 második fele
Külső oldal: A kis járatszám észrevehetetlensége miatt a számot elnyújtották
A belső oldal nem változott.
Évjárat: 2003 ősz - 2004
Belső oldal: Új járatok: 182, 182A (a 151-es feltüntetése elmaradt). Egy 51-es és 168-as átszállás feltüntetése.
Évjárat: 2005. július 22. (új megálló a Gőzmozdony utcánál)
Belső oldal: Új megálló a Gőzmozdony utcánál. Megálló átnevezése: Kőbánya-Kispest MÁV-állomás -> Kőbánya-Kispest. Egy Keresztúr-busz átszállás feltüntetése és 117-es átszállás áthelyezése.
Évjárat: 2006. június (Reptér-busz -> 200) - 2007. március vége (puha műanyag, de még dátumozás nélkül)
Belső oldal: "Kapcsolatok" helyett "lehetőségek. Zrt-s logó, azonban a korszakra nem jellemző módon a logót nem húzták a tábló alsó részébe. A korábban kimaradt 151-es feltüntetése mindkét irányban. A Reptér-busz jezése 200 lett. A 117-es átszállását áthelyezték a Gergely utcától a Gőzmozdony utcához, továbbá a Sibrik Miklós útnál feltüntették. Új járat: 154B (2005. december 1.)
Évjárat: 2008. január, kemény műanyag.
Belső oldal: A logó a tábla alsó részéb került. 82-es buszcsalád és a 193-as átszámozása. A Tesco-busz feltüntetésre került (vélhetően még egy 2007-es szérián), azonban 2007. július 29-én megszűnt, de a táblán rajta maradt. Elmaradt átszállások, továbbá MÁV és Volán kapcsolatok feltüntetése. Az Athenaeum Nyomdánál / Kozma utcánál törölték a 61-est, mert itt már nem áll meg.
Évjárat: 2008. március, digitális nyomtatással. Tartalmi különbség nélkül. Az egyik elsőként készült kísérleti széria, ez a kialakításából is látható
Külső oldal: A megszokottnál kisebb karakterméret. (lásd még: 144-es)
Évjárat: 2008. szeptember, matricás. Paraméterkönyv utáni első széria. A viszonylat esetén útvonal- és megállóváltozás nem történt.
Évjárat: 2009. február, matricás.
Külső oldal: Néhány milliméterrel kisebb betűk.
Belső oldal: Stílus: későbbi táblázatosokra jellemző vékonyvonalas, nagyított listával. "Felé" kifejezés helyett nyíl használata. Tartalmi különbsége nincs.
Évjárat: 2010. február. Matricás.
Külső oldal: Korszakra jellemzően Zurich karakterekkel, kék színben.
Belső oldal: Stílus: A korszakra jellemző "vonalcsíkos" kialakítás, intézmények, kerületek feltüntetésével. Megálló: átnevezések: Gyömrői út -> Felüljáró (Gyömrői út), Zalaegerszegi utca -> Zalaegerszeg utca. Az átszállások részletezésére az eltérő kialakítás miatt nem tértem ki.
Évjárat: 2010. október. Matricás.
Külső oldal: Nem változott.
Belső oldal: Stílus: A korszakra jellemzően a logót szlogennel egészítették ki.. Megálló: átnevezés történt: Sibrik Miklós út -> Gergely utca (Sibrik Miklós út), Kőbánya-Kispest után piktogram feltüntetése. Átszállások: a Vas Gereben utcánál 94E helyett hibásan 95E-t jelöl, ugyanakkor a 94E egyébként sem állt meg a Kéreg utcánál, így a feltüntetés egyébként is hibás.
Évjárat: 2011. augusztus. Matricás.
Külső oldal: Nem változott.
Belső oldal: Stílus: BKK logó megjelenítése elkülönített fehér sávban (ezáltal a logók kisebb méretben). Új típusú metrópiktogram. Megálló: két megállót átneveztek: Kossuth tér -> Kispest, Kossuth tér, Ady Endre út -> Ady Endre út (Báthory utca). Hálózati változás: 2011. május 1-től a 37-es helyett a 28-as jár ki az Izraelita temetőhöz, ezzel egyidejűleg 28A betétjárat indult. Egyéb átszállások: 200E mellé repülő-ikon feltüntetése, hibás 95E korrigálása 94E-re.
Évjárat: 2013. december, matricás
Külső oldal: korszakra jellemző Frutiger karakteres kialakítás, piktogramok helyett M H jelöléssel (a korai Frutiger tábláknál még + jelet nem használtak)
Belső oldal: Stílus: új típusú vonalcsíkos kialakítás (intézmények megjelölése nélkül, világosabb árnyalatokkal). Hálózati változások: új járat a 93A (azonban a 194B-t nem jelzi). Egyéb átszállások: elmaradt 217, 217E átszállás feltüntetése, továbbá a Vas Gereben utcánál nem jelzi a 94E-t, mivel e járat nem áll meg Kéreg utcánál.
Évjárat: 2014. január, mindkét oldalán táblára nyomott
Külső oldal: nem változott.
Belső oldal: Stílus: korszakra jellemzően nagyobb méretű megállónevek. Egyéb átszállások: elmaradt 194B átszállások feltüntetése, ezen kívül 261E átszállás feltüntetése a Rézvirág utcánál, Kossuth Nyomdánál Volán kapcsolat jelzése.
Évjárat: 2014. július, mindkét oldalán táblára nyomott és matricás kivitelben egyaránt készült.
Külső oldal: néhány milliméterrel vastagabb betűk és járatszám (leginkább a "G" szárán vehető észre).
Belső oldal: Semmilyen tartalmi vagy szerkesztésbeli különbsége nincs.
Évjárat: 2020. május, mindkét oldalán táblára nyomott.
Külső oldal: korszakra jellemző újbalos kivitel, a betűk kisebbek, de változatlanok, a járatszám függőlegesen kissé összenyomott, oldalról pedig széthúzott.
Belső oldal: Stílus: világosabb árnyalatokkal. Hálózati változások: metrópótlás miatt pótlóbusz és "M" jelzésű mentesítőjáratok (84M, 294M) közlekedtetése, továbbá új járatok még: 182A és 195-ös, a 201E megszűnt. A 136-os csak nyomdahiba, ekkor még 136E-ként közlekedett. Egyéb átszállások: elmaradt átszállások (54, 55, továbbá Kőbánya-Kispesten a 93-93A) feltüntetése, 117-es iránymegjelölése. A Gergely utcánál hibásan 177-es szerepel 117 helyett. Megálló: A Meténg utcát elírták, Méteng utcaként jelzi.
Évjárat: 2021. március, mindkét oldalán táblára nyomott.
Külső oldal: Nem változott.
Belső oldal: Hálózati változások: A metró déli szakaszát átadták, így a pótlóbusz megszűnt, de a mentesítőjáratok még közlekednek. Egyéb átszállás: 185-ös iránymegjelölése. A hibás 177 átszállást korrigálták. Megálló: továbbra is hibásan szerepel a Meténg utca.
Évjárat: 2022. október, mindkét oldalán táblára nyomott, korszakra jellemzően lekerekített sarkú táblára.
Külső oldal: Az elválasztó csík a jobb oldali végénél néhány milliméterrel rövidebb.
Belső oldal: Hálózati változások: hétvégenként ismét metrópótlás volt, ezért pótlóbusz és metró egyidejűleg szerepel. A tábla azonban hibásan még jelöli a 84M-294M járatokat, melyek ekkor már nem közlekedtek. Havanna ltp. közlekedésének átszervezése miatt: 136E -> 136, új járat a 132E. Egyéb átszállások: elmaradt 202E átszállás feltüntetése, továbbá Simonyi Zsigmond utcánál a 93A fölé nagyobb sorköz került. Megálló: Az elírt Meténg utcát korrigálták.
UGRÁS A KÖVETKEZŐ OLDALRA (69-TŐL)
UGRÁS AZ OLDAL TETEJÉRE
|