95
Évjárat: 1985. március (a 20-as már a Keleti pályaudvartól indul) - 1987. július 30. (Maglódi út megálló áthelyezése és átnevezése Álmos utcára)
Évjárat: 1988. július 1. (73-as beindításakor)
Belső oldal: 73-as feltüntetése. Megálló átnevezés annak áthelyezése miatt: Maglódi út -> Álmos utca. A Pongrác út 17.-nél az "sz." rövidítést törölték. A Gyömrői úton a 93, 98 helyett a 93-ast jelzi, bár a gyorsjáratok éppúgy megálltak itt, így a törlés indokolatlan.
Évjárat: 1990. augusztus (9, 55 és 95-ös járatok megszüntetése)
Belső oldal: A Keleti pályaudvarnál található átszállások lekoptak (tehát itt nem történt törlés). Több járat megszűnt. Néhány, korábban elmaradt átszállást pótoltak. A Hungária körúton hibásan saját magára utal átszállásként.
Évjárat: 1991. február (Zalka Máté tér -> Liget tér) - 1991. október (Martinovics tér megálló megszüntetése)
Külső oldal: P.lőrinc -> Pestszentlőrinc
Belső oldal: Az egyik utolsó tábla, mely még piros gyorsjáratokkal készült. Megszűnt járat: 30. Rövidült: 20-as. Megálló átnevezés: Zalka Máté tér -> Liget tér. Néhány átszállás-variálás és a hibás önmagára utalás törlése.
Évjárat: 1992 vagy 1993
Belső oldal: Már keretes gyorsjáratokkal, de több hibával: pl: 62-es,73-as és 132-es keretezésének elmaradása. Új megálló a Mázsa térnél és a Bajcsy Zsilinszky kórháznál (ez igen eltérő szerkesztéssel). A Kápolna utca és Martinovics tér megállók megszűntek. Liget téri átszállások átnyúlnak a villamosokhoz, ez a megoldás szokás volt a késői balosoknál (lásd még 72-esnél is). Az átszállásokat néhol variálták, de csak logikusság szempontjából.
Évjárat: 1994. október, első tojáslogós
Belső oldal: A jobb oldali listában érdekes a Mádi utcai 85, 185-ös átszállás (nagyobb karakterekkel készültek), továbbá a belső oldali járatszám 9-ese félre van dőlve (ez 1998-ig így is maradt a szériákon).
A járat útvonala 1996. április 1-jétől a Népstadionig rövidült.
Évjárat: 1996. március (a változásra előre legyártva)
Külső oldal: Betűi a régi stílusúak, de az átlagosnál kisebb méretűek és vékonyabbak. Az Ifjúság útja ennek kisbetűs változata, melyet ritkán alkalmaztak).
Belső oldal: A logó a megszokottnál nagyobb távolságra van a járatszámtól. Megszűnt járatok: 62, 132 buszok és 75A troli. Rövidült: 80-as, helyette hosszabb: 98-as. Számos korábban elmaradt átszállást feltüntettek (vagy irányt pontosítottak, a 185-ös esetében), viszont több helyen véletlenül villamos-átszállásokat töröltek.
Évjárat: 1997 első fele, puha műanyag
Belső oldal: A korábban véletlenül törölt villamos-átszállásokat visszahelyezték
Évjárat: 1997 vége, kemény műanyag
Belső oldal: Új típusú tojáslogó. Tartalmi különbsége nincsen.
Évjárat: 1998. október
Belső oldal: A korszakban néhány táblánál alkalmazott kisméretű járatszámmal. Végállomási rend módosítása következtében Pestszentlőrinc felé megszűnt a Népstadion, metróállomás megállóhely. Történt egy megállónév-változás is: Pongrác út 17. -> Kistorony park. Új járat: keresztúr-busz.
Évjárat: 2000. augusztus 8. (93 -> Reptér busz)
Belső oldal: 93 -> Reptér busz, a júniusban indult Újhegy-buszt azonban még nem jelöli
Évjárat: 2001. október 3. (3-as villamos beindítása)
Belső oldal: A korszakra jellemző kövér-karakteres járatszámmal. Új járatok: 1A villamos (2000. december), 3-as villamos (2001. okt). Hosszabb útvonalon jár a 62-es villamos, továbbá feltüntették a korábban elmaradt Újhegy-buszt.
Évjárat: 2003. április (új megálló létesítése), pufibetűs kivitel
Belső oldal: Új megálló létesítése a Népstadion felé, a Felsőcsatári útnál. A korábban elmaradt 37A villamos feltüntetése. A 2002-ben megszűnt 32-est hibásan még mindig jelöli.
Évjárat: 2004. január 1. (A Népstadion végállomás neve 2004 januárjában megváltozott.)
Belső oldal: Új járat: 132-es busz, megszűnt: 32, lerövidült: 32-es.
Évjárat: 2005 ősz -tél (kialakítása alapján)
Külső oldal: Kisebb feliratok
Belső oldal: A logó a tábla alsó részébe helyezve, "kapcsolatok" helyett "lehetőségek". Kimaradt átszállás feltüntetése: 151. A 37A villamos szeptember 1-től a Sörgyárig rövidült, ezért az érintett megállókban törölték.
Évjárat: 2006. június - szeptember (még jelöli a 132-est), puha műanyag
Belső oldal: Zrt-s logó. Kimaradt átszállások feltüntetése: 19, 36. Reptér-busz -> 200.
Évjárat: 2008. január, puha műanyag
Belső oldal: MÁV és Volán átszállás feltüntetése. Megszűnt: 132. 130 -> 130. A Gyömrői úti végállomáson minden átszállást feltüntettek, helyette a másik irányban a Felsőcsatári útnál töröltek mindent.
Évjárat: 2008. február, kemény műanyag
Belső oldal: Pestszentlőrinc végállomáson MÁV-átszállás feltüntetése.
Évjárat: 2008. április, tartalmi különbség nélkül.
95
Évjárat: 80-as évek közepe, duplaoldalas.
Évjárat: 1987 első fele - 1989 között készült., mert a 168-as autóbuszt a Zalka Máté térnél nem jelöli (1987-tól ugyanis az Örs vezér teréről indul).
Külső oldal: A Kerepesi úti végállomás három sorba írása.
A járat 1990 augusztus 31-én üzemzárással megszűnt.
96
Fém duplaoldalas:
Évjárat: 1985. október (104A beindítása) - 1987. október (megálló létesítése a Hoffmann Ottó /ma: Béla utca/ utcánál)
Külső oldal: A végállomást 1984 novemberében a Cérnagyárnál jelölték ki (az Egyesült Izzó utáni megálló).
Évjárat: 1994. április, utolsó balosszéria
Külső oldal: Felszabadulás útja -> Szentmihályi út
Belső oldal: Megálló-átnevezések a jelölések szerint, a megváltozott közterületnevek átszerkesztése a táblán is feltűnik, vastagabb karakterekkel készültek: Nyírpalota utca, Szentmihályi út, Hubay Jenő tér, Aschner Lipót tér, Béla utca (ez utóbbi új megállóhely 1987 októbere óta, de akkor még Hoffmann Ottó utcának nevezték). Az átszállási változásokra nem tértem ki, mivel minden lehetséges átszállást feltüntettek, és a metróátadás (1990. december) óta jelentősen megváltozott Újpest közlekedése.
Évjárat: 1997 első fele, puha műanyag.
Belső oldal: Megálló-változás nincs. Egyedüli szerkesztési nyom a Szentmihályi út végállomásnál olvasható nagyobb számmal írt 75-ös.
Évjárat: 1998, tartalmi különbség nélkül, újabb típusú logóval, kemény műanyagból.
Érdekessége a dátum helyére nyomtatott MACIKA felirat.
Évjárat: 2003 első fele, utolsó tojáslogós, pufi stílusban
Belső oldal: A 2000. októberében indult palota-busz feltüntetése. Érdekes hiba a bal oldali listán a Tungsramnál feltüntetett 104-es az alapjárat helyett.
Évjárat: 2003 vége - 2004
Belső oldal: A 104-es hibájátt korrigálták. A Hubay Jenő térnél jelöli a palota-buszt.
Évjárat: 2005. szeptember ("kapcsolatok" helyett "lehetőségek") - december 2. (még közlekedik a 73-as)
Külső oldal: Kisebb méretű betűk.
Belső oldal: A logó a tábla alsó részébe került, "kapcsolatok" helyett "lehetőségek".
Évjárat: 2006. január (még Rt-s logó, de már átnevezett megállók), kemény műanyag
Külső oldal: Ismét nagyobb betűkkel készült.
Belső oldal: Még éppen Rt-s logóval készült, a februári megálló-átnevezésekre előre legyártva. Több, kimaradt átszállás feltüntetése. Tényleges hálózati változás: 73 -> 73 (2005. december 3). Megállók-átnevezése: Nyírpalota utca -> ~ út (évekig helytelenül volt jelölve), UTE Sporttelep -> Újpesti stadion
Évjárat: 2006. július (már puha műanyagból készült) - szeptember vége (még nem közlekedik a 96A)
Belső oldal: Újpalotán elmaradt átszállásokat tüntettek fel és egy 12-es villamos átszállást áthelyeztek. Az Sztk végig nagybetűkkel (SZTK) lett feltűntetve.
Évjárat: 2006. október (puha műanyag) - a 96A beindítása és 2007. március vége között (még nem dátumozott)
Külső oldal: Ismét kisebb méretű betűkkel.
Belső oldal: Új járat a 96A, a Szilágyi utcánál törölték a 14-es villamost. az SZTK ismét kisbetűkkel.
Évjárat: 2008. február, kemény műanyag.
Belső oldal: MÁV és Volán átszállások feltüntetése, rengeteg más korábban kimaradt átszállás mellett. Tényleges változás: 75 -> 175, 130 -> 130, 177 -> 231 (a Rákos útnál hibásan 131-esként jelölve), valamint új járat a 46-os.
96
Évjárat: A tábla az 1977. január (196-os átszámozása 96-ra) és az 1984. november (ekkortól a Cérnagyárnál végállomásozik) közötti állapotokat mutatja.
A kialakítása alapján azonban inkább 1977-78-as lehet. Fémtáblára szitázott, kézzel kivágott, a szokásosnál vastagabb, egymáshoz közel rakott betűk utalnak erre.
Évjárat: 1988. július (már 73-as közlekedik az alapjárat helyett) - 1990. december (3-as metró átadása)
Belső oldal: A Hevesi Gyula útnál a 132-es hibásan fekete színnel szerepel.
Évjárat: 1990. december (3-as metró meghosszabbítása)
Belső oldal: Minden lehetséges átszállás feltüntetése. Hiba: a Páskomliget utcánál 96-os helyett 69-es, Fazekas Ferenc utcánál 177-es helyett 117-est jelöl. A Bajcsy-Zsilinszky út megálló helyett Újpest-Központ néven új megálló létesült, valamint megálló-átnevezés történt: Tito utca -> Tito utca (Árpád út). Új járatok a 43-as, 122-es (hibásan a Tungsramnál is jelölik), 170-es, illetve számos más változás is történt az újpesti környéken.
Évjárat: 1993. december (utolsó balos-széria)
/Ebből a szériából duplaoldalas kivitel is készült/
Külső oldal: Felszabadulás helyett Szentmihályi út, azonos típusú betűkkel.
Belső oldal: Számos megállóváltozás, jól látható, vastag fekete átszerkesztéssel: Hevesi Gyula út -> Nyírpalota utca, Fazekas Ferenc utca -> Fazekas sor, Tito utca (Árpád út) -> Árpád üzletház, Árpád út (Váci út) -> József Attila utca, Táncsics Mihály utca -> Károlyi István utca, Lipták utca -> Zsilip utca, 28.sz után a "sz." törlése. Új megálló: Beller Imre utca. Hiba: továbbra is 117-es jelölése a 177-es helyett, valamint az Árpád üzletháznál 170-es helyett 170-es. A 130-as 1993 decembere óta gyorsjáratként üzemelt. A hibás 122-es átszállást törölték.
Évjárat: 1995. február (valószínűleg második tojáslogós)
Évjárat: 1996. április, puha műanyag
Belső oldal: Megszűnt járatok törölve: 43,132 autóbuszok és a 11-es villamos. Logó nélkül készült, utólag ragasztották rá.
Évjárat: 1997 első fele, puha műanyag
Belső oldal: Nagyon ritka párosítás: puhatábla és Rt-s tojáslogó. Ennek az lehet az oka, hogy az előző szériáról lemaradt a logó, ezért erre újat készítettek. A megszűnt 104A járatot törölték, valamint feltüntettek egy 130-as átszállást.
Évjárat: 1998, kemény műanyag
Belső oldal: Újabb típusú tojáslogóval. Egy korábban elmaradt 75-ös átszállást pótoltak
Évjárat: 1999
Belső oldal: Korábban kifelejtett (24,121,177, metró) a korszakra jellemző, nagyméretű - "listarondító" számokkal. A Bezerédj Pál utca helyett logikusabbnak találták a 177-est a Szentmihályi út megállónál feltüntetni.
Évjárat: 2000. október, Palota-busz indulása
Belső oldal: Vékony betűs megállólista, a korszakra jellemző vastag járatszámmal. Feltüntették a palota-buszt, illetve a Hubay Jenő térnél a korábban kifelejtett 104-est.
Évjárat: Szintén 2000. október
Külső oldal: A korszakra jellemző kisebb járatszámos, más betűtípus.
Belső oldal: A Palota-buszt a Beller Imre utcánál nem jelöli
Évjárat: 2003. május, utolsó tojáslogós, pufi stílusban
Belső oldal: Az újonnan indult váci úti Tesco-busz feltüntetése.
Évjárat: 2003 vége - 2004
Belső oldal: Tartalmi különbsége nincs, csupán egy hibát tekintve: a Beller Imre utcánál a 25A kerete lemaradt.
Évjárat: 2005. szeptember ("kapcsolatok" helyett "lehetőségek") - november vége (még közlekedik a 73-as)
Külső oldal: Néhány milliméterrel kisebb méretű betűk.
Belső oldal: A logó a tábla alsó részébe került, "kapcsolatok" helyett "lehetőségek". Tartalmi különbsége nincs, a 25A hibája is megmaradt.
Évjárat: 2006. április 1. - május vége (Zrt-s logó, de még kemény műanyag, továbbá Újpalota belső részén nem jelöli a 75-öst, amely április 1-től nem jár ki az Asia Centerhez)
Külső oldal: Néhány milliméterrel nagyobb méretű betűk (a 2003-2004 szériával azonos)
Belső oldal: Zrt-s logó. 73 -> 73 (ám csak Újpest felé módosították, sőt, az újonnan feltüntetett átszállások között is ott van a 73-as). A 25A keretét pótolták. Megálló-átnevezés: Nyírpalota utca -> ~ út (évekig helytelenül volt jelölve), ám a szintén ekkor átnevezett UTE sporttelep még a régi nevén szerepel. Feltüntetésre került a Pólus-busz.
Évjárat: 2006. június - 2007. március vége (puha műanyag, de még dátumozatlan)
Külső oldal: Néhány milliméterrel kisebb méretű betűk, a 2005-ös szériával megegyezően.
Belső oldal: UTE sporttelep -> Újpesti Stadion (ez a változás még 2006 februárjában került bevezetésre). A korábban pontatlanul írt Bezerédj Pál megálló nevét korrigálták ("i" helyett "dj"). A 96A járat 2006. október 1-jén indult, de a listában nincs, mivel betétjáratot nem tüntetnek fel - ez alapján tehát nem lehet leszűkíteni a tábla gyártási idejét.
Évjárat: 2007. június, puha műanyag
Belső oldal: Megálló-átnevezés: Váci út -> Temesvári utca. Számos átszállási módosítás, valódi hálózati változás nékül. Érdekes a Pólus-busz pirossal szitázott átszállása. A hibásan fennmaradt 73-as átszállásokat korrigálták.
Évjárat: 2007. november, puha műanyag
Belső oldal: MÁV és Volán átszállások feltüntetése. Új járat a 46-os, 75 -> 175, 130 -> 130, 177 -> 231.
Évjárat: 2008. február, kemény műanyag
Belső oldal: A Temesvári utcánál Újpest felé Volán átszállást tüntettek fel, míg az ellenkező irányban a 121-essel együtt törölték.
Évjárat: 2008. április
Belső oldal: Tungsram megálló nyomtatott nagy betűkkel lett kiírva. Megszűnt: Tesco-busz. Temesvári utcánál a korábban véletlenül törölt 121 és Volán átszállásokat visszaszerkesztették. Újpest-központnál is Volán átszállás lett feltüntetve, a Cérnagyárnál viszont törölve lett.
Évjárat: 2008. május, digitális nyomtatással. Sötétebb piros színnel.
Külső oldal: Kissé jobbra tolt járatszám, kisebb betűk (így lehetővé vált az újpalotai végállomás kétsoros kiírása).
Belső oldal: Új típusú megállólista. Két helyen Volán átszállás törlése, a Tungsramnál Volán átszállás feltüntetése.
A járat jelzése 2008.09.06-tól 196-osra változott.
96A
A járat 2006.10.01-jén indult. A 96-os járat Újpest-központ-Cérnagyár szakaszának gyérebb igénybevétele miatt célszerű volt egy betétjárat, mely segítségével a frekventált szakaszon a sűrű követés továbbra is garantálható volt, a hosszú 96-os ritkítása mellett.
Évjárat: 2006. október, puha műanyag.
Belső oldal: Jobb oldalon hibásan 73-ast jelez, holott ez a járat a 96A-val egy időben sohasem létezett. Ennek oka, hogy a listát a 96-os alapján készítették, ahol szintén hibás jelzés szerepel.
Évjárat: 2007. november, puha műanyag
Belső oldal: Az újpesti végállomásról kiindulás után a járat megáll a 96-os Temesvári utca megállójában is. MÁV és Volán átszállások feltüntetése, és további átszállások átrendezése. Tényleges hálózati változások: Új járat a 46-os, 75 -> 175 130 -> 130, 177 -> 231.
Évjárat: 2008. január, puha műanyag. Tartalmi különbség nélkül.
Évjárat: 2008. április, kemény műanyag. Digitális nyomtatással.
Külső oldal: Hibás, mert a 96-os végállomásával készült. Az eredetileg összenyomott betűket a normál típusra széthúzták, ennek árán a feliratokat nyomták össze, és néhány milliméterrel kisebbek lettek.
Belső oldal: Új típusú megállólista. Megszűnt a Tesco-busz, Újpest felé utóbbival együtt véletlenül a 170-est is kiszedték.
Évjárat: 2008. május, kemény műanyag, digitális nyomtatással. Tartalmilag azonos, a külső oldala is szintén hibás.
Évjárat: 2008. június
Külső oldal: Harmadik nekifutásra sikerült megfelelő végállomásokkal legyártani. Belső oldala változatlan.
2008.09.06-tól a járat jelzése 196A-ra változott.
97
Évjárat: 1981, fémből. Csak ebben az évben készültek fém balosok.
Évjárat: 1997 első fele, puha műaanyag
Külső oldal: A Rákoskeresztúr felirat összenyomott betűkkel a rövidítés-mentes kiírás érdekében.
Belső oldal: A balos óta történt megállóváltozások: új megállók: Ferihegyi út, Sági utca. Megálló-átnevezések: Pesti út / másik irányban Zrínyi utca -> Kucorgó tér. Körjáratoknál alkalmazott piktogramok. A korábbi (oldalon nem szereplő) tojásszéria óta megszűnt járatok miatt a keresztúri átszállássort összébbhúzták, még így is hézagokat hagyva.
Évjárat: 1997. október, a korszakra már kevésbé jellemző puha műanyagból.
Belső oldal: Tartalmi különbség nélkül, táblaelhasználódás miatt készült. Ekkoriban már csak elvétve fordult elő, hogy dátumozták a táblákat.
Évjárat: 1998. augusztus 25., kemény műanyag (Keresztúr-busz beindítása)
Belső oldal: Logóba Rt. felirat szerkesztése. Az újonnan indult Keresztúr-busz vékony betűkkel történő kiírása. A 2. és 15. megálló (Sági utca) neve Tápióbicske utcára változott (a 2. megálló egyedi betűs, a 14. megálló a korszakra jellemző vékony betűkkel)
Évjárat: 1999
Belső oldal: A 162-es átszállását törölték a Kucorgó térnél.
Évjárat: 2000
Belső oldal: Piktogramok sorrendjének felcserélése.
Évjárat: 2003, utolsó tojáslogós pufi stílusban.
Belső oldal: A Kucorgó térnél ismét jelölték a 162-est, valamint feltüntetésre került a 2000 decemberében indult Rákoskert busz is. A piktogramok sorrendje ismét a régi.
Évjárat: 2003 nyár - 2004 első fele. Tartalmi különbség nélkül
A körforgalmi járatok sávos logós tábláin már elhagyták a piktogramokat.
Évjárat: 2004 második fele - 2005 első fele.
Külső oldal: Kisebb járatszám, mivel a körforgalom megnevezés alá került.
Belső oldal: Körforgalom felirat.
Évjárat: 2006. június - 2007. március (puha műanyag, de még dátumozatlan). Tartalmi különbség nélkül
Évjárat: 2008. március, kemény műanyag
Belső oldal: Volán és MÁV átszállások feltüntetése. Új járat: 46-os, megszűnt: 180, 192.
Évjárat: 2008. május, tartalmi különbség nélkül.
2008.09.06-tól jelzése 97E-re változott és útvonala az Örs vezér teréig hosszabbodott.
|