10
Évjárat: 1984. május (153-as beindítása - kopottan olvasható a Móricz Zsigmond körtérnél) - 1986. október 30. üzemzárás (9-es villamos megszüntetése)
Belső oldal: A Vegyész utcánál hibásan saját magát is jelöli.
Évjárat: 1989. március (jelöli az ekkor indult 127-est) - 1990. augusztus (még jelöli az 1-est)
Belső oldal: Számos, korábban kimaradt átszállás feltüntetése, illetve a Vegyész utcánál már nem jelöli saját magát. Megszűnt járatok: 9-es villamos, 153-as busz. Új járatok: 127 és 153-as buszok.
Évjárat: 1990. augusztus (1-es megszüntetésekor)
Külső oldal: A pontosabb utastájékoztatás érdekében a végállomás neve változott, megjelent a Karinthy Frigyes utca felirat. Az albertfalvi végállomás elválasztva, 3 sorban szerepel.
Belső oldal: Megszűnt az 1-es járat. Minden lehetséges átszállás feltüntetése (emiatt az átszállási változásokat nem jelöltem). Megállónév változás: Hunyadi János út (HITEKA) -> Építész utca. A Vegyés utcai végállomásnál Albertfalva feltüntetése.
Évjárat: 1994. április, utolsó balosszéria
Belső oldal: Schönherz Zoltán utca -> Október huszonharmadika utca. A 41-es villamos hosszabb útvonalon közlekedik.
Évjárat: 1996. február, puha műanyag.
Belső oldal: Albertfalva felé az Október huszonharmadika utca megálló neve Szerémi sor lett.
96/2 dátumozással kemény műanyagból is készült tábla:
Évjárat: 1996. szeptember, szintén puha műanyagból.
Belső oldal: Új járat: 103-as autóbusz. Néhány elmaradt átszállás feltüntetése, illetve logikus tájékoztatás szempontjából történt módosítások.
Évjárat: 1997 év vége, kemény műanyag
Belső oldal:. Néhány, korábban elmaradt átszállás feltüntetése, a 103-as április óta megáll a Prielle Kornélia utcánál. A korszakra jellemző Kelenföld felirat megjelenése.
Évjárat: 1998 - 1999 körül
Belső oldal: Vékony betűs megállólista, új típusú logóval. A gyárak megnevezése helyett új megálló-elnevezési koncepció. Új járat a tétény-busz.
A járat 2000. április 30. üzemzárással megszűnt. Helyette részben a módosított útvonalon 3-as járattal lehetett utazni.
2007. június 1-től ismét használták ezt a jelzést. A betűs járatok felszámolásának jegyében a Vár-busz 10-es jelzést kapott, amelyet a 2008 szeptemberi paraméterkönyv bevezetéséig viselt.
Évjárat: 2007. november 5. (110-es beindításakor), puha műanyag. Kijelző-meghibásodás esetén használták, egyik felén 10-es, másik oldalán 110-es a gyakori átszerelés miatt.
Ugyanilyen stílusban készült kemény műanyagból is tábla, 2008 elején.
2008. szeptember 6-tól 16A jelzéssel közlekedett.
2017. július 3-ától a 100-as busz 10-es jelzéssel közlekedik, változatlan útvonalon.
Évjárat: 2017. június, a változásra előre legyártva. Mindkét oldalán táblára nyomott.
10A
Évjárat: 1985. április (végig a Lágymányosi utcán közlekedik - azaz már van Karinthy Frigyes út megálló) - 1986. október (9-es villamos megszüntetése)
Évjárat: 1987. január - 1989. március (Már jelöli a 153-ast, de még nem létezik a márciusban indult 127-es).
Belső oldal: 153 -> 153, valamint megszűnt a 9-es villamos. A Magdolna utca megálló valójában 1986 szeptemberében megszűnt a végállomási megálló áthelyezése miatt,de nem törölték a listából.
Évjárat: 1991. január (keretes-gyorsjáratok) - 1991. december (új megálló létesítése a Vegyész utcánál)
Külső oldal: A pontosabb utastájékoztatás érdekében feltüntették a Karinthy Frigyes utat. A Varga Jenő tér neve Városház tér lett. A módosításokat régi típusú betűkkel végezték. A járatszám teljesen egyedi típusú.
Belső oldal: Megállóváltozások: Hunyadi János út (HITEKA) -> Építész utca, Budafoki tér -> Savoyai Jenő tér. A Magdolna utcai megállót sok év után törölték. 1990 végére, 1991-re jellemző átszállási számípíusok alkalmazása, minden átszállás feltüntetésével.
Évjárat: 1994. október, első tojáslogós és egyben utolsó széria.
Külső oldal: Megszűnt a Móricz Zs. körtér rövidítés, a Karinthy Frigyes utat kisbetűkkel jelzik. Az 'A' jelzés vastag típussal készült.
Belső oldal: A balos által jelölt irányt vizsgálva az alábbi megállóváltozás történt: Schönherz Zoltán utca -> Október huszonharmadika utca (1992. április). Új megálló a Vegyész utcánál. A szériánál általánosan lemaradt a dátumozásból a 4-es.
A járat 1995. május 12-én üzemzárással megszűnt, ugyanis takarékossági okokbólösszevonták a 3-assal. Ez volt a 10-es buszcsalád szétverésének első lépése.
11
Évjárat: 1984. augusztus (84 -> 84) - 1986. október vége (9-es villamos megszűnése)
Évjárat: 1988. január, a 12A megszűnése után - Rendszerváltás
Belső oldal: A megszűnő 9-es villamos és a 12A kiszedése. Már nem alkalmaznak kötőjeles megállókat (Ferenc-hegyi stb.)
Évjárat: szintén 1988. január - Rendszerváltás közötti, de későbbi
Belső oldal: Teljesen más kialakítás - a régebbi táblákra jellemző vastag-vonalas táblázattal, és a kései 80-as években esetenként használt nagyobb átszállási járatszámokkal. A Sólyom László utca rövidítve van, a Pitypang utcai iskola zárójelének vége lemaradt.
Évjárat: 1994. február - április (?)
Kék színnel készült széria, de hagyományos kialakítású belső oldallal. A külső oldal a kék szériákra jellemző típussal és kialakításra.
Mivel a kék szériák mindegyike február és március hónapban készült, lehetséges, hogy ez a legelső tojáslogós széria (a hagyományos kialakításban) (más viszonylatokon áprilistól jelent meg)
Belső oldal: A balos által megjelölt irányt vizsgálva az alábbi megállóváltozások történtek: Mártírok útja -> Margit körút, Sólyom László utca -> Eszter utca, Ferenchegyi út -> Móricz Zsigmond Gimnázium, Felső Zöldmáli út -> Csatárka út.
Évjárat: 1995 második fele.
Belső oldal: A korszakra nem jellemző módon dátum nélkül készült. Törölték a megszűnő 84-es és 86-os járatokat.
Évjárat: 1997 első fele (puha műanyag)
Belső oldal: A jobb oldali listán a 39-es autóbuszt a Batthyány tér helyett a Csalogány utcánál jelölték meg.
Évjárat: 1998, kemény műanyag. A logóba Rt. feliratot helyeztek.
Évjárat: kb. 1999 második fele, csak logóváltozás a különbsége.
Évjárat: 2003 körül
Érdekes kísérleti széria, matricákkal készült. Karakterei a sávos logósok stílusában, a betűk nagyobbak, a járatszám viszont a megszokottnál kisebb, és még lekerekített sarkú táblaanyag.
Belső oldala üres.
Évjárat: 2005. szeptember - 2006. február között (a logó már alul helyezkedik el és "lehetőségek" kifejezést használ "kapcsolatok" helyett, de még Rt-s logó van)
Belső oldal: A 41-es villamos 2003. november óta a Batthyány térig közlekedik.
Évjárat: 2007 vége, 2008 eleje, puha műanyag.
Külső oldal: Matricás. Karakterek (vessző kivételével) a tojáslogósokra és balosokra jellemző betűkkel készültek.
Belső oldala üres.
Évjárat: 2008. február, kemény műanyag
Belső oldal: Zrt-s logó. Megállóváltozás: az "Iskola" kommentár eltűnése a Pitypang utca és Tömörkény utca megállóknál. Jelöli a Szabadság-híd felújításával összefüggő lezárás miatt közlekedő 41A villamost is.
Évjárat: 2008. szeptember - a pk utáni első szériákra jellemző matricás kivitelben
Belső oldal: pk utáni rengeteg változás miatt részletezésére nem tértem ki. A viszonylat esetén útvonal- és megállóváltozás nem történt.
Évjárat: 2009. január
Belső oldal: A táblázat a korszakra jellemzően vékonyabb vonalakkal készült. Szabadság híd megnyitása után megszűnt a 41A villamos (2008. december 16.). A budai főgyűjtőcsatorna építése ezzel egyidejűleg megkezdődött, a 19, 41 helyett pótlóbusz közlekedik.
Évjárat: 2010. április, matricás
Külső oldal: Zurich karakterek, kék színnel, piktogramokkal.
Belső oldal: A korszakra jellemző "vonalcsíkos" kialakítás. A Pitypang utca megálló neve a Nagybányai út felé is az ellenirányú nevet kapta: Tömörkény utca. Az átszállások részletezésére az eltérő kialakítás miatt nem tértem ki.
/keresek jobb minőségű fotót erről a tábláról/
Évjárat: 2010. október, matricás
Külső oldal: A P+R feltüntetése, emiatt a Batthyány tér felirat kisebb és egysoros lett.
Belső oldal: Stílus: nagyobb belső járatszám és nagyobb logó. Piktogramok feltüntetése a végállomásnév mellett is. Egyéb szerkesztések: egy fölösleges 39-es átszállás törlése, és emiatt a Batthyány tér átszállások átrendezése.
Évjárat: 2011. február , matricás
Külső oldal: változatlan.
Belső oldal: A kerületek feltüntetésével készült. Bár külsején még régi metrópiktogram van, az átszállásoknál már az új típusút használják. Több megállót átneveztek: Aranka utca -> Rét utca (továbbá ugyanitt az orvosi rendelő feltüntetése), Alsó Törökvész út / Bimbó út -> mindkét irányban Tapolcsányi utca, Eszter utca megállónév mindkét irányú használata.
Évjárat: 2011. februári dátumozás, de valószínűleg márciusi
Külső oldal: Új típusú metró piktrogrammal, de a HÉV piktogram még régi
Belső oldal: A II. ker Önkormányzat nagybetűvel kezdve. Más különbsége nincs.
Évjárat: 2011. februári dátumozás, de a fenti 1102-eseknél későbbi, április körüli lehet
Külső oldal: A HÉV piktrogram is új típusú
Belső oldal: A HÉV piktrogramot belül is lecserékték. BKK logó megjelenése, továbbá ugyanitt a logók elválasztása a szürke színű átszállási sávtól.
Évjárat: 2011. május, matricás
Külső oldal: Nem változott
Belső oldal: Ellenirányú megjelenítés. A HÉV és metró piktogram ill számjelzés is nagyobb méretű. Tartalmi különbsége nincs.
Évjárat: szintén 2011. május (esetleg néhány hónappal később), matricás
Belső oldal: Egyetlen különbsége, hogy az átszállási szürke színű sáv a logókat is érinti jobb oldalt.
Évjárat: dátum szerint 2011. május, valójában 2012. július 2. (átkelőhajók beindítása)
Külső oldal: Nem változott.
Belső oldal: Stílus: átmeneti időszakra jellemzően még maradt a régi vonalcsík, de már csak BKK logó van (jobb oldalra helyezve), és jelmagyarázatot is használnak. A belső járatszám kisebb. Hálózati változás: számozott átkelőhajók beindítása. Egyéb szerkesztés: egy 39-es átszállás áthelyezése.
Évjárat: 2013. július, külsején táblára nyomott, belül matricás
Külső oldal: korszakra jellemző Frutiger karakteres kialakítás
Belső oldal: Stílus: új típusú vonalcsíkos kialakítás (intézmények, kerületek megjelölése nélkül, világosabb árnyalatokkal). Megállók: Az irányonként eltérő elnevezésű megállók egységes elnevezést kaptak. Egyéb átszállás: A 39-est a Csalogány utcánál ismét jelzi.
Évjárat: 2014. szeptember, mindkét oldalán táblára nyomott
Belső oldal: Új típusú metró- és HÉV logó. Az átszállási kapcsolatok kisebb méretűek. A fonodó villamoshálózat építése miatt a 17-es villamos helyett pótlóbusz közlekedik (2014. április 14-től). A 260-as meghosszabbítása után korábbi útvonalán a 260A viszonylat közlekedik (2013. november 4-től).
Évjárat: 2016. január 16., a fonodó hálózat átadásakor. Mindkét oldalán táblára nyomott
Külső oldal: Néhány milliméterrel kisebb betűk, a járatszám viszont nagyobb.
Belső oldal: Iránycsere (ismét a 1102 széria elrendezése szerint). A 17-es villamos mai útvonalán közlekedik, a pótlóbusz megszűnt. A 160-260-as család lerövidült, a 86-os helyett a 109-es közlekedik.
Évjárat: 2019. június. Mindkét oldalán táblára nyomott
Külső oldal: Újbalos kivitel, változatlan karakterekkel
Belső oldal: Ismét iránycsere. Világosabb árnyalatú csíkkal. Bubi állomások feltüntetése, a P+R jelzés törlése. A 39-est törölték a Batthyány térnél, a Fazekas utcánál irányjelöléssel van feltüntetve.
Évjárat: 2023, duplaoldalas kivitel, korszakra jellemzően lekerekített sarkú táblán, táblára nyomva. Az elválasztóvonal rövidebb.
UGRÁS A KÖVETKEZŐ OLDALRA (12-től)
UGRÁS AZ OLDAL TETEJÉRE
|