40
Évjárat: 1986. október vége (9-es villamos megszüntetése) - 1987. január (153 -> 153)
Évjárat: 1989. február, a környéki díjszabás bevezetésekor
Belső oldal: Új megállók: Sasadi út, Madárhegy (Hosszúréti utca). 153 -> 153
Évjárat: 1989. június
Külső oldal: Ekkor épült ki teljesen a Budaörsi lakótelep, így a járat útvonala a Lévai utcától meghosszabbodott.
Belső oldal: Nagyon megkopott, ezért a belső oldalon filccel lett megerősítve. Új megállók: Gimnázium, Patkó utca, Budaörsi lakótelep vá.
Évjárat: 1990. szeptember vége (tanácsrendszer megszűnése)
Külső oldal: Megszűnt az LTP rövidítés, és a pontosabb utastájékoztatás érdekében kiírták a Villányi utat is.
Belső oldal: A Városi tanács azóta Városháza lett, de a Marx Károly utca még létezett ekkor is. A korszakra jellemzően az összes lehetséges átszállást kiírták.
Ez a balos tartalmilag alig különbözik, ellenben a csík árnyalata világosabb, és ha jól megfigyeljük, kicsit félretoltan is halad a másik baloshoz képest (viszonyítás: a kék keretnél). Másik szembetűnő különbség még a gyorsjáratok félreszitázása. A tartalmi különbség: Budaörs, városháza helyett Budaörsi városháza
Évjárat: 1991 - 1992 (még jelöli a decemberben megszűnt 172-est)
Belső oldal: Keretes gyorsjáratok. Móricz Zsigmond térnél átszállások feltüntetése. Megállóváltozások történtek: a Madárhegy mögül eltűnt a Hosszúréti utca kommentár, Sasad Mgtszből Rt. lett, illetve a Marx Károly utca helyett Károly király utca az új név. (Budaörsi városháza helyett ismét Budaörs városháza)
Évjárat: 1994. október, a korszakra jellemző vastag csíkkal
Belső oldal: A balos által megjelölt irányt vizsgálva az alábbi változás történt: a buszok megállnak a Rupphegyi útnál is.
KERESEK JOBB ÁLLAPOTÚ TÁBLÁT A SZÉRIÁBÓL!
Évjárat: 1996. január, kemény műanyag
Belső oldal: Megszűnt járatok törlése: 1, 40E, 127, 139, 140. Új járat: 173. Megjelent a határátlépésről tájékoztató szöveg.
Évjárat: 1996. április, a korszakra jellemző szokással ellentétben kemény műanyagból.
Belső oldal: Tartalmi különbség nélkül. A Budaörsi lakótelep "p" betűje furcsa módon félrecsúszott.
Évjárat: 1997 első fele, puha műanyag. A csík a másik két sarok között fut (és lekerekített végű). Tartalmi különbség nincs.
Évjárat: 1998, a csík iránya ismét a régi.
Belső oldal: Károly király utca helyett "út". A logó új típusú tojáslogó.
Évjárat: szintén 1998, a csík iránya ellentétes és sötétebb színű. Tartalmi különbség nincs.
Évjárat: 1999
Belső oldal: A Kelenföld feliratot törölték.
Egyedi módon ez egy matricázott széria volt!
Évjárat: 2000 második fele. Ismét megfordult a csík iránya
Belső oldal: Egyetlen különbsége, hogy a megszűnt 10-es buszt hézagot hagyva kiszedték a listából. A kapcsolatok helyett lehetőségek szót használnak - ami csak 2005-től terjedt el a táblákon.
Évjárat: 2001 második fele, utolsó "tojás"széria (logó nincs rajta).
Belső oldal: A korszakra jellemzően a határátlépésről tájékoztató szöveg középre került a logó helyére. Vékony betűs megállólista. A Béke tér megálló neve Templom tér lett, valamint megjelenik az újonnan indult 140-es busz is a listában. A lehetőségek helyett ismét kapcsolat szót használnak.
A járatra garázsmeneti tábla is készült 1995 márciusában. Garázsmeneti táblákat csak a 40-es család esetében láttak el dátumozással.
Garázsmeneti széria 1998-ból, ezen már volt csík
Garázsmeneti széria 2001 körül: korszakra jellemző, citromsárga, lekerekített szélű csíkkal.
Évjárat: 2003. szeptember 1. (140E beindítása) - szeptember 8. (118-as villamos beindítása) - elképzelhető, hogy a 118-as csak lemaradt, ez esetben 2004-es gyártás is lehetséges.
Belső oldal: Patkó utca -> Budaörs, ~. Új járatok: 40E (2002. május), 140E (2003. szeptember), Budaörs-busz (2002. október), 118-as villamos (2003. szeptember).
Évjárat: 2005. január 10. (Infopark-busz beindítása), sötétebb árnyalatú csíkkal.
Belső oldal: A járatszám a logóval és a tájékoztató feliratokkal együtt feljebb került. Új járatok: Infopark-busz (2005. január), Újbuda-busz (2003. október), 118-as villamos (2003. szeptember 8.). A Móricz Zsigmond körtéri átszállások átrendezése.
Évjárat: 2005 ősz (kialakítása alapján)
Külső oldal: Móricz Zsigmond körtér rövidítés nélkül, Villányi út kerek zárójelben.
Belső oldal: Kapcsolatok helyett "lehetőségek", de még Rt-s logó. Új típusú tájékoztató szöveg, megcserélve a logóval. Tartalmi különbsége nincs.
Évjárat: 2005. december 3. (7A megszüntetése, 73-as beindítása), ezen a szérián a csík a tábla sarkai között végigfut.
Külső oldal: Ismét a 2005 elején is alkalmazott külső oldal, de annál nagyobb betűkkel (néhány milliméterrel)
Belső oldal: Megszűnt: 7A, új járat: 73.
Évjárat: 2006. augusztus, puha műanyag
Külső oldal: 2005 őszi széria külső oldalával lett azonos
Belső oldal: Zrt-s logó. A korábban kimaradt 250-es járat feltüntetése. A Fehérvári úti vágányzár előkészítési munkálatai miatt már közlekedik a 18-47V pótlóbusz.
A viszonylatot rövid ideig a VT-Transman is adta, ezek a MAN autóbuszokon használt táblák:
Évjárat: 2008. január, puha műanyag
Belső oldal: Korábban kimaradt átszállások feltüntetése (továbbá Volán járatok jelzése), a Kisfaludy utcánál a Budaörs-busz törlése és áthelyezése a Károly király utcához. Hálózati változások: 139 -> 139, új járatok: Budaörs-belvárosi járat (2007. aug), 187, 239. Megszűnt: 118-as villamos. Jelöli a Szabadság híd lezárása idején közlekedő járatokat (41A villamos, hosszú 56-os, 47-49V, 149V).
Évjárat: 2008. március. Digitális nyomtatással
Belső oldal: Az egyik első új típusú megállólistás széria. A gyorsjáratokat keret helyett gy-vel jelölték. A Károly király utcánál törölték a Budaörs-buszt.
Évjárat: 2008. május. Érdekes módon készült még egy szitanyomott verzió a megszokott listával.
Belső oldal: Egyetlen tartalmi különbség, hogy a Károly király utcánál ismét jelöli a Budaörs-buszt.
2008.08.21-től jelzése 240E-re változott.
UGRÁS A KÖVETKEZŐ OLDALRA (41-TŐL)
UGRÁS AZ OLDAL TETEJÉRE
|