bkvtablak
Autóbusz táblák
 
Trolibusz táblák
 
Villamostáblák
 
Általános utastájékoztató táblák és egyéb ágazatok
 
136 - 142GY

136

Évjárat: 1984 (a Dél-pesti Kórház átkeresztelése Jáhn (helyesen Jahn) Ferencre) - 1987. május (19-es beindítása)

Az érintett időszakban a vonalon és környezetében nem történt olyan változás, ami alapján szűkíteni lehetne az intervallumot.

Évjárat: 1987. május (19-es beindítása) - 1990. április (Vörös Hadsereg útja -> Üllői út)

Külső oldal: A hibás Jáhn helyére helyesen Jahn felirat került.

Belső oldal: Új járat a 19-es.

Évjárat: 1994. november, első tojáslogós

Külső oldal: Pestlőrinc -> Pestszentlőrinc. A MÁV-állomás felirat a 90-es évek közepére jellemző oldalirányban összenyomott típus. A Jahn Ferenc kórház mellett a városrészt is megnevezi a tábla, emiatt kellett a kisebb helyet foglaló, összenyomott típust is alkalmazni.

Belső oldal: Megálló átnevezések a balos által megjelölt irányt vizsgálva: Vörös Hadsereg útja -> Üllői út, Kisz lakótelep -> Szent Lőrinc telep, Mgtsz -> Besence utca, Köves út -> Írisz utca, Köves út 75. -> Mesgye utca

Évjárat: 1995. november

Belső oldal: A megszűnő 35-ös kiszedése. Később a 95-t filccel 96-ra írták át, mivel a későbbi szériától tartalmilag nem különbözött.

Évjárat: 1996. november, puha műanyag. Tartalmi különbség nélkül.

Évjárat: 1997. szeptember 1. (útvonalmódosítás Havannán)

Külső oldal: Pestszenterzsébet neve ismét Pesterzsébet lett.

Belső oldal: Útvonalmódosítás miatt két megállóhely megszüntetése, illetve létesítése Pestszentlőrinc felé (az útvonalmódosítás oka a 36-ossal közös megállóhely létrehozása)

A járat 1999. február 28-án üzemzárással megszűnt, mert összevonásra került a 19-es busszal.

136

Évjárat: 80-as évek közepe

belső oldala üres!

Évjárat: 80-as évek vége, rossz állapota miatt pontosabban nem határolható be

Külső oldal: A körforgalomjelleg feltüntetése nem túl szerencsés módon a végállomás megismétlésével történt

1994. február és március hónapban kísérleti jelleggel néhány vonalra (1,12,57,61É,78É,86,136,257,297) jelent meg ez a tojáslogós balos széria, kék színnel szitázva, angol és német nyelvű tájékoztatóval.

Külső oldal:  A logikusabb tájékoztatás érdekében a Havanna lakótelepet ismét feltüntették. Nem kapott kék színt, ellentétben a kék alapjáratok tábláival.

Évjárat: 1994. december, első tojáslogós

Külső oldal: A betűk kisebbek és vékonyabbak lettek, ezáltal megszűntek a rövidítések, megjelent a körforgalom kifejezés is (lekopott).

Belső oldal: Körjáratjelleg következtében piktogramos kialakítás. A Bethlen utcánál az 50-es villamosnál hibásan buszpiktogram szerepel. Az 1995 januárjában megszűnt 50A villamos már nem szerepel.

Évjárat: 1996. június, puha műanyag

Külső oldal:  Kőbánya-Kispest mellé vesszőt raktak, valamint a Havanna lakótelep felirata kisebb lett.

Belső oldal: Átszállásváltozások: a Margó Tivadar utcánál megszűnés miatt törölték a 135-öst, és a fölösleges 93-ast (hiszen közös végállomásról indulnak). Baross utcánál a 135-ös helyett 136-ost írtak (a 135 megszűnt, a 136-os korábban hiba folytán nem szerepelt itt). A Bethlen utcánál beszerkesztették a 93-ast (itt ugyanis logikusan szerepeltethető a reptér felé utazni kívánók számára). Kőbánya-Kipestnél törölték a megszűnt 35-ös és 135-ös járatokat. Kiszedték a lerövidült 80-ast és beékelték 98-ast (mivel 1996 márciusától a 80-as helyett a 98-as közlekedik Kőbánya-Kispestre). Új járat a 193-as (1995. novemberében indult) a szerkesztés miatt kicsit félredőlten.

 

Évjárat: 1996. június, szintén puha műanyag, a dátumon kívül semmilyen eltérése nincs.

Évjárat: 1998, de még augusztus 25. előtti (még nem jelöli a Keresztúr-buszt), kemény műanyag

Belső oldal: Új típusú tojáslogó. A Fiatalság utcánál is feltüntették a 136-ost, a korszakra jellemző nagyszámos szerkesztéssel.

Évjárat: 1999. február 28. (a 136-os helyett a meghosszabbított 19-es közlekedik)

Külső oldal: A MÁV-állomás felirat ismét rövidítve lett, így a Havanna utcai lakótelepet két sorban tudták kiírni. A körforgalom felirat kisebb lett.

Belső oldal: Vékony betűs megállólista. Hibásan a Kossuth téren ill. Táncsics Mihály utcánál megállót jelöltek (valószínűleg meg nem valósult tervezet lehetett), ezt több táblánál festékjavítóval fedték le. Új járat: Keresztúr-busz (1998. augusztus 25.).

Évjárat: 2000. augusztus (93 -> reptér-busz)

Belső oldal: A hibás megállókat törölték, így az 50-es villamost a Margó Tivadar utcánál jelzi.

Évjárat: 2002. május körül (182182A beindítása)

Évjárat: 2003 első fele, pufibetűs stílus, utolsó tojáslogós

Belső oldal: A korábban kifelejtett 151-es járatot is feltüntették. A piktogramok eltűntek, igen furcsa kinézetet kölcsönözve a belső oldalnak.

A járatra garázsmeneti tábla is készült puha műanyagból, a betűtípus és anyaga alapján körülbelül 1996-ban.

Ez a duplaoladalas garázsmeneti tábla 1997-98-ban készült. A végállomás már a Vörösmarty utca.

Évjárat: 1998 (jelöli a 136-ost) Ez egy rendkívül egyedi garázsmeneti tábla, csak a 136-osra és a 19-esre készült ilyen.

Belső oldal: Érdekes a Közönségszolgálat felirat a logó alatt.

Évjárat: 2004. március (Pesterzsébeti Tesco-busz beindítása) - 2005. március (Kőbánya-Kispest még MÁV-állomásként olvasható)

Külső oldal: A szériához tartozó összes táblára jellemző a járatszámon látható, gyártás után mellé tett tábla megállólistájának nyoma

Évjárat: 2008. január, puha műanyag

Külső oldal: Néhány milliméterrel kisebb karakterek. A kőbányai végállomás neve még a 2005. március előtti formában olvasható.

Belső oldal: Kapcsolatok helyett lehetőségek. MÁV és Volán átszállás feltüntetése. Reptér-busz -> 200, 193 -> 193E, és a 82-es buszcsalád átszámozása.

Évjárat: 2008. április, kemény műanyag

Külső oldal: Nagyobb betűméret. A MÁV-állomás feliratot törölték (a végállomásnév még 2005 márciusában változott)

Belső oldal: A Tesco-buszt törölték, bár csak júniusban szűnt meg, feltehetően előre készültek erre a változásra (szerződéses járat lévén).

A járat jelzése 2008.09.06-tól 136E-re változott.

137

Évjárat1984. november (a metró új szakaszának átadásakor)

Belső oldal: Hibásan jelöli a metróátadás előtt egy nappal megszüntetett Polgár utcai megállót, amit ezért utólag lekapartak.

Évjárat: 1991 (keretes gyorsjáratok alkalmazása)  - 1992. április 30. (134-es megszüntetése, amelyet még jelöl)

Külső oldal: Korvin Ottó tér -> Szentlélek tér. A Máramaros út három sorba került.  Megállóváltozások: a már másik szérián is lekapart Polgár utca mgh törlése, kötőjeles megállóhelyek egybeírása, Táborhegyi utca helyett (helyesen) "űt". Az összes lehetséges átszállást feltüntették, de a lényeges változások: a 60-as, 84-es megszűnése. A 118-as 1986-ban módosuló útvonala miatt nem érinti a 137-est. Új járat a 84-es és 106-os (vékonyabb számmal szerkesztve).

Évjárat: 1992. május 1. (134-es helyett már a 34-es jár ki a Szentlélek térre) - 1993

Külső oldal: A 134-es megszűnése miatt egyszerűen törölték előle az 1-est a Szentlélek térnél. Flórián térnél feltüntették az üzletközpontot.

Évjárat: 1994. február, utolsó balosszéria.

Belső oldal: A Flórián térnél az "üzletközp." feliratot kiszedték. Más különbség nincs.

Évjárat: 1998 vagy 1999. május előtt (18A-t még nem jelöli)

Belső oldal: Vékony betűs megállólista. Logó nélkül készült, ezért utólag matricát helyeztek rá. A baloskorszak óta a Farkastorki út 29. megálló elnevezése Királyhelmec utcára módosult (még 1994 áprilisában).

Évjárat: 2001. október (Békás-busz beindítása)

Belső oldal: Három új járat: 18A autóbusz, békás-busz és az 1A villamos. Igen ritka jelenség az Rt. nélküli logó egy 2001-es táblán.

Évjárat: 2003 második fele - 2004, tartalmi különbség nélkül.

Évjárat: 2005 ősz - tél (kialakítása alapján)

Külső oldal: Néhány milliméterrel kisebb betűk.

Belső oldal:  A logó a tábla alsó részébe helyezve, "kapcsolatok" helyett "lehetőségek". Tartalmi különbsége nincs.

KERESEK ÉLESEBB FOTÓT A TÁBLÁRÓL

Évjárat: 2007. július, puha műanyag.

Belső oldal:  Zrt-s logó. Új megálló a Serfőző utcánál (2007. április). Egy 37-es és 106-os átszállás feltüntetése. A HÉV-et pontos megnevezéssel jelöli.

Évjárat: 2008. február, kemény műanyag

Belső oldal: Rendelőintézet - > Óbudai rendelőintézet. Volán járatok feltüntetése. A Szentlélek térnél lemaradt a HÉV.

Évjárat: 2008. április, digitális nyomtatással.

Külső oldal: Kövérebb, de vízszintes irányban összenyomott betűk. Nagyobb járatszám, nagyobb karakter-közzel.

Belső oldal: Az Óbudai rendelőintézet megálló ismét a régi nevén szerepel. Több helyen törölték a Volán átszállásokat, míg a Szentlélek térnél feltüntették, az előző szérián elmaradt HÉV-el együtt.

Évjárat: 2008. május

Belső oldal: Az "Iskola" megállóhely felirata lemaradt. A Rendelőintézetnél jelöli a 801-es Volán járatot.

138

Évjárat: 1988. április (a járat beindítása) - 1990 vége (gyorsjáratok még pirossal)

A járat kezdetben csak munkanapokon csúcsidőben közlekedett.

Évjárat: 1992. január, az M0 körgyűrű hídjának átadása után nyerte el ismert formáját a járat. A tábla mindenképpen 1992-es, hiszen még jelöli az áprilisban megszűnt 38A-t.

Ekkortól már teljes üzemidőben közlekedett.

Évjárat: 1994. november, első tojáslogós

Külső oldal: A korszakra jellemzően kisebb betűk, oldalirányban összenyomva.

Évjárat: 1996. április, puha műanyag.

Belső oldal: Megálló-átnevezések Budatétény felé: Rózsa utca -> Nefelejcs utca (alig észrevehető szerkesztéssel), Betonárugyár -> 8654.utca, Vízművek I. -> 8653.utca, Vízművek II. -> Vízművek lakótelep. Csepel felé: mivel itt nincs Rózsa utca nevű megálló, ezért csak a másik 3 változott. Az átszállásokban kiszedték a megszűnt (38 és 148) illetve módosult útvonalú (19-es a Szent Imre térnél, ennek nyoma látszik hézag formájában) járatokat. A 79 és 79A útvonala ekkor módosult, ezért kerültek bele a listába.

Évjárat: 1997 első fele, szintén puha műanyag

Belső oldal: Megszűnt a 38-as, helyette a 38A közlekedik, ezért vékony számokkal a 38-as helyére szerkesztették.

Évjárat: 1997 vége - 1998. augusztus (a tétény-buszt még nem jelöli), kemény műanyag.

Belső oldal: Rt-s logó, tartalmi különbség nincs.

Évjárat: 1999. szeptember 6. (Campona megnyitása)

Külső oldal: A korszakra jellemző kis járatszámmal, átmeneti típusú betűkkel. Érdekes a kétféle vesszőhasználat: Szent Imre térnél még a régi típusú, Camponánál a "kampós" újabb fajta

Belső oldal: Vékonybetűs megállólista a korszakra jellemző vastag járatszámmal. A korábbival egyező szakaszt vizsgálva az átszállásokat jelentősen variálták, holott útvonalváltozás a környéken nem történt (ezért ezeket nem jelölöm). Leadó csárda -> Csárda. Hibásan a Hárosi iskola helyett Háros iskolát írtak.

Évjárat: 2000. július

Belső oldal: Különbsége mindössze annyi, hogy az ekkor (július) Camponához kerülő 13,13A járatokat beszerkesztették, valamint logikusság szempontja miatt a tétény-buszt is a Jókai Mór utcához.

Évjárat: 2003 második fele - 2004

Belső oldal: Megálló-változások: átnevezés: 8654. utca -> Szilvafa utca, 8653. utca -> Almafa utca, Új megállók (a járat 2002. december 16-tól betér az Auchanhoz is): Auchan Sziget, Áruházi bekötőút, Növény utca. Új járat: 151-es busz.

Évjárat: 2006. október 1. (13A járat átszervezése után), puha műanyag

Belső oldal: A "kapcsolatok" helyett "lehetőségek" kifejezés használata, a logó viszont a korszakra nem jellemző módon továbbra is középen van, nem pedig a tábla alsó részében. A 13A két járatra (113, 113A) bomlott szét, egy elmaradt HÉV átszállást pótoltak, egy fölösleges HÉV átszállást pedig töröltek.

Évjárat: 2007. december

Külső oldal: Néhány milliméterrel kisebb betűk.

Belső oldal: Megállók átnevezése: Csepel, HÉV állomás -> vessző nélkül, Nefelejcs utca -> Tejút utca, Csárda -> Hárosi Csárda, Auchan Sziget -> ~ áruház. Elmaradt átszállások és Volán járatok feltüntetése. Tétény-busz -> 233E. Elmaradt átszállásokat és Volán járatokat tüntettek fel.

Évjárat: 2008. május, kemény műanyag. Tartalmi különbség nélkül.

A viszonylaton 2006 október 7-től december 31-ig a VT-Transman szolgáltatott, ebben az időszakban készült ez a számjelző (matricás, belső oldala üres):

139

A járat 1987. december 1-jén indult az akkor már közel egy éve közlekedő 139-es kisegítésére. Ekkoriban már kevésbé volt jellemző a fémtáblák készítése, ezt a táblát is egy korábbi járat táblájából készítették ( 86-os volt, halványan látszik a pirossal írt Kosztolányi Dezső tér felirat). Fontos hozzátegyük, hogy a vonal 1995 februári megszüntetéséig is lehetett ilyen fémtáblákkal találkozni.

Más sablonokkal is dolgoztak:

Évjárat: 1987. december, a járat indulásakor. Ezen kívül valószínűleg nem volt más balos tábla.

Tojáslogós széria nem készült.

2008.01.01-től a 139-es alapjáratként közlekedett tovább, így ismét foglalttá vált a jelzés.

Évjárat: 2008. január, puha műanyag. Kijelző meghibásodás, vagy táblás járműves pótlás esetére.

Külső oldal: Matricás. Karakterek a tojáslogósokra és balosokra jellemző típussal készültek.

Évjárat: 2008. március - június, digitális nyomtatással. Kemény műanyag, duplaoldalas.

139

Ez a duplaoldalas tábla a járat indulásakor készült 1987 januárjában.

Évjárat: 1987. december, a 139-es beindításakor

Külső oldal: nem változott.

Évjárat: 1994. április, utolsó balosszéria, nem sokkal később már csak Ikarus 435-ösök közlekedtek a vonalon.

Külső oldal: A két végállomást megcserélték. A "pu" feliratban csak az "u" után van pont.

Belső oldal: Az eltérő útvonal miatt mindkét irányt jelöli.

Tojáslogós széria nem készült.

Évjárat: 2006. június, puha műanyag

Belső oldal: Az ekkor kiadott 22-es táblák legyártása után a készítők a szitában felejtették a határátlépésről tájékoztató szöveget, így több gyorsjáratra (56-os, 130139-es) is bekerült ez a felirat, amit több táblánál utólag lematricáztak.

Évjárat: 2007. június, puha műanyag

Külső oldal: Megcserélték a végállomásokat.

Belső oldal: Itt is iránycsere történt. Elmaradt átszállások pótlása, fölöslegesek (Déli pályaudvarnál) törlése. Új járat a 239-es, megszűnt az M2 metrópótló.

A járat jelzése 2008.01.01-től 139-esre változott.

140

Ez a fémtábla a 80-as évek elején készült, a végállomás 1986-ig volt Kötő utca. Az F. betű a kiadó Fürst garázsra utal.

Ez a duplaoldalas tábla 1989 februárjában készült (ekkor vezették be a környéki tarifarendszert.). A járat egyáltalán nem érintette Budapestet (másik ilyen járat a 188-as volt).

Évjárat: 1989. június (végállomás áthelyezése a kiépült Budaörsi lakótelephez) - 1990. november. Csík nélkül készült.

Külső oldal: Még nincs Raktárbázis megállóhely (1990. novemberben létesítették).

Évjárat: 1993

Belső oldal: Keretezett gyorsjáratok. Új megálló Raktárbázis néven (1990 novembere óta). Budaörs Vá-n az átszállások feltüntetése.

Évjárat: 1994. október, első és egyetlen tojáslogós széria.

Külső oldal: A két végállomás megcserélése.

A 140-es 1995.02.28-án üzemzárással megszűnt, pontosabban a vonalat a Volánbusz vette át saját járművekkel és tarifával.

Azonos számmal 2001 május 1-jén új járat indult a Raktárváros kiszolgálására. Elődjével csak az köti össze, hogy ismét lett egy olyan járat, mely teljes vonalában Budapesten kívül közlekedik.

Évjárat: 2001. május 1., a járat indulásakor.

Külső oldal: Átmeneti betűtípussal és a korszakra jellemző kis járatszámmal.

Belső oldal: Vékony betűs megállólista, vastag járatszámmal.

Évjárat: 2004. december (új megálló a Méhecske utcánál)

140E

A járat 2003.09.01-jén indult.

Évjárat: 2003. szeptember 1., a járat indulásakor

Külső oldal: A korai táblákra jellemző kialakítás: balra igazított feliratok, kis járatszám (lásd még: 132-es)

Évjárat: 2003. október 1. (Újbuda-busz beindítása) - 2004. november 22. (250-es beindítása)

Belső oldal: Újbuda-busz feltüntetése

Évjárat: 2006. augusztus vége, puha műanyag (a Fehérvári úti vágányzár idejére készült)

Külső oldal: Középre igazított feliratok, nagyobb járatszám.

Belső oldal: Korszakra jellemzően Zrt-s logó, "kapcsolatok" helyett "lehetőségek". Új járatok: Infopark-busz, 73, 250 és az ideiglenes 18-47V. Megszűnt: 7A. Módosított útvonalon közlekedik (ideiglenesen): 18-as és 118-as villamos.

Évjárat: 2008. február, kemény műanyag

Belső oldal: Tájékoztató felirat nélkül. Volán és korábban elmaradt átszállások (41, 72, 172) feltüntetése. Új járatok: 139, 187, 239. Megszűnt: 139 busz, 118-as villamos. Szabadság híd lezárásával összefüggésben több ideiglenes járatot is jelöl.

A járat jelzése 2008.08.21-től 188E-re változott.

141

Évjárat: 1987 előtt (Volán Garázs felirat nélküli széria)

Megállós oldal nem készült, mindkét oldal azonos.

Évjárat: 1987 - 1990. augusztus (még jelzi az 1-est)

A járat útvonala 1992. december 1-jétől a 172-es viszonylat megszüntetése miatt Kelenvölgyig hosszabbodott

Évjárat: 1992. december, a meghosszabbításkor

Belső oldal: mindkét irányt jelzi.

Évjárat: 1994. szeptember, első tojáslogós széria

Belső oldal: Megállóváltozás: Alabástrom utca -> Torma utca.

Évjárat: 1995 (?- elképzelhető, hogy a tábla 95 utáni, csak hibás.) - nem jelzi még az 1995 szeptemberében létesített Csákvár utca / Hajtány sor megállókat

Belső oldal: Logó nélkül készült. A megszűnő 1-es és 83-as járatokat hézagot hagyva törölték.

Évjárat: 2007. november, puha műanyag.

Belső oldal: Új megállópár: Csákvár utca / Hajtány sor. Új járatok: 103, 250 és az ideiglenes 47-49V. Elmaradt átszállások, Volán és MÁV kapcsolatok feltüntetése. A Kelenföldi pályaudvarnál törölték a 19-es villamost. Kelenvölgy helyett hibásan Kelenföldet ír (Etele tér felé).

 

Évjárat: 2008. március, digitális nyomtatással.

Külső oldal: Nagyobb karakterekkel.

Belső oldal: A Kelenföldi pályaudvarnál ismét jelzi a 19-est.  A kelenvölgyi végállomás immár helyesen írva.

142

Sablonnal készült fém duplaoldalas.

Évjárat1984. november (a metró új szakaszának átadása) - 1985. július (Polgár utca megálló megszüntetése)

Belső oldal: A Bogdáni út megálló kimaradt.

Duplaoldalas kivitel a 80-as évek közepéről.

Évjárat1986. december (régi körforgalmi 118-as megszüntetése) - 1989. január (106-os beindítása, melyet még nem jelöl)

Belső oldal: A Polgár utcai megálló megszűnt (1985. július), feltüntették a korábban véletlenül kihagyott Bogdáni út megállót. A régi 118-as megszűnt ezért törölték, azonban az ekkor beindított, Bogdáni útról induló változatát nem tüntették fel.

Belső oldal: A Bogdáni út megálló kimaradt.

Évjárat: 1994. augusztus, első tojáslogós és egyben utolsó széria

Külső oldal: Korvin Ottó tér -> Szentlélek tér

A vonalon az utolsó időszakban már Ikarus 405-ösök is jártak ezért ténylegesen kevés tábla készült.

142 

2002.július 13 és július 28 között közlekedett. A Szentendrei Hév vonalán a Batthyány tér és Békásmegyer között pályafelújítást végeztek. Ezen a szakaszon Hév pótló autóbuszok közlekedtek, és ezek mellett csúcsidőben egy tehermentesítő járat is járt a Szentlélek térről 142-es számmal az alábbi megállókkal:

  • Szentlélek tér
  • Köles utca
  • Aquincum
  • Pünkösdfürdő utca
  • Békásmegyer

Duplaoldalas kivitel

 

 

 
Járattörténeti adatok (1915-napjainkig)
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Chat
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$