44
A járat a XVI. kerület közlekedésének 2007. augusztus 21-i átszervezésekor indult, a korábbi 44A helyett.
Évjárat: 2007. augusztus, a korszakra jellemző puha műanyagból
Évjárat: 2008. január, puha műanyag
Belső oldal: Volán járatok feltüntetése.
Évjárat: 2008. február, kemény műanyag. Tartalmi különbség nélkül.
Évjárat: 2008. szeptember 6., matricás. Paraméterkönyv utáni első széria. A Veres Péter út feltüntetését a 244-estől való hangsúlyozottabb megkülönböztetés indokolta. Útvonal- és megállóváltozás nem történt.
Évjárat: 2009. február, matricás.
Külső oldal: Nem változott.
Belső oldal: Későbbi táblázatosokra jellemző vékonyabb vonalas kialakítás, továbbá "felé" kifejezés helyett nyíl alkalmazása.
Évjárat: 2010. január, matricás.
Külső oldal: Korszakra jellemzően Zurich karakterekkel, kék színben, színes piktogramokkal és P+R feltüntetésével.
Belső oldal: A korszakra jellemző "vonalcsíkos" kialakítás, intézmények és kerületek feltüntetésével. A korai vonalcsíkosoknál előforduló jelenség: megállónevek után még nem jelöl HÉV-piktogramokat. Megállóváltozás nem történt. Az átszállások részletezésére az eltérő kialakítás miatt nem tértem ki.
Évjárat: 2010. június, matricás.
Külső oldal: Nem változott.
Belső oldal: Stílus: korszakra jellemző, szlogent tartalmazó logó. A megállónevek után HÉV- és metrópiktogramok feltüntetése. Átszállások: Örs vezér terénél korábban kihagyott HÉV-átszállás feltüntetése, egyebekben a Veres Péter úti szakaszon sokkal szegényesebb átszálláskínálat a korábbi szériához képest, csak a legjellemzőbb, első közös megállónál jelzi az átszállásokat.
Évjárat: dátum szerint 2010. június, de valószínűleg néhány hónappal későbbi. Matricás.
Külső oldal: Nem változott.
Belső oldal: Egyetlen különbsége a 176E ismételt feltüntetése a Lándzsa utcánál (az előző szérián törölve lett).
KERESEK JOBB MINŐSÉGŰ FOTÓT ERRŐL A SZÉRIÁRÓL
Évjárat: dátum szerint 2010. június, valójában 2011 nyár - ősz, matricás.
Külső oldal: Új típusú metró- és HÉV-piktogramok.
Belső oldal: Piktogramok lecserélése belül is. BKK logó feltüntetése, elkülönített fehér sávban, ezáltal a logók mérete kisebb.
Évjárat: 2013. október. Matricás
Külső oldal: korszakra jellemző Frutiger karakteres kialakítás. Korszakra jellemzően piktogramok helyett M+H jelöléssel, P+R elhagyásával.
Belső oldal: Stílus: új típusú vonalcsíkos kialakítás (intézmények, kerületek megjelölése nélkül, világosabb árnyalatokkal). Megállók: Lándzsa utcánál a perjel elhagyása, hiszen a nyilakkal egyértelműen el van választva az irányonként eltérő nevű megálló. Átszállások: Örs vezér terénél és a Lándzsa utcámál a 44-essel azonos irányból érkező 176E, 276E járatokat nem jelöli, ugyancsak ebből az okból a repülőtérnél törölték a 46-146-ost. Mivel a 146-os csak egy irányban közlekedik, az iránymegjelölést feltüntették.
Évjárat: 2014. július. Mindkét oldalán táblára nyomott.
Külső oldal: Nem változott.
Belső oldal: Kisebb BKK logó, továbbá a metró- és HÉV járatszámok a karikán belül kisebbek.
nyomdahibás tábla:
Évjárat: 2017. július. Mindkét oldalán táblára nyomott.
Külső oldal: A járatszám oldalirányban elnyújtva.
Belső oldal: Stílus: nagyobb betűméret. Hálózati változás: 100->10. Egyéb átszállások: fölöslegesen feltüntetett 46-os törlése a Gida utcánál, P+R és a 2-es metró indokolatlan törlése az Örs vezér terénél. Egyéb szerkesztések: Kerepesi úti megálló átszállásai egybevonva a végállomással, azonban a végállomás vastag kiemelése elmaradt. Olga utca megálló a hurok aljára helyezve (emiatt a Sasvár utca átszállásai függőlegesen rendezve).
Évjárat: 2019. október, matricás.
Külső oldal: Korszakra jellemző újbalos kivitel, a karakterek nem változtak.
Belső oldal: Az előző széria két hibáját korrigálták: Örs vezér tere vastagon szedve, továbbá a 2-es metró feltüntetése.
Évjárat: 2020. november, matricás (korábbi HÉV-pótló tábla felülragasztásával).
Külső oldal: A későbbi újbalosokra jellemzően az elválasztóvonal rövidebb.
Belső oldal: Hálózati változás: valójában már az előző széria idejében is létező, de feltüntetésre nem került új járatok: 92A és 161E. Egyéb átszállások: 146-os iránymegjelöléseinek törlése. A szürke Volán piktogram mellé (helyközi járatok) egy további másik busz-piktogram is került az Örsön ill. Nagyiccénél, amely a távolsági járatokra utal.
Évjárat: 2021. július, mindkét oldalán táblára nyomott.
Külső oldal: Nem változott.
Belső oldal: A 81-es troli április 7. óta csak az Örs vezér tere felé közlekedik, ezért az átszállásoknál törölték.
garázsmeneti tábla
2011. július, matricás:
44
Sablonos kivitelű fém duplaoldalas a 80-as évekből
másik típus
Évjárat: 1994. február (utolsó balos)
Évjárat: 1996. március (puha műanyag)
Külső oldal: Az R.szentmihály rövidítés megszűnt, ezáltal ez a végállomás 3 sorba került.
Belső oldal: A megállólistában csak egy beleszerkesztés látszik feltűnően: Rákosszentmihály felé a Pilóta utcánál a megváltozott útvonalú 45-ös kiszerkesztéséből származó hézag. A balos által megjelölt irányhoz viszonyítva megállóváltozás nem történt.
Évjárat: 1996.04.01-től július 1-ig a Rákosi úti csatornaépítés miatt csak a Budapesti útig közlekedtek a 44-esek. A tábla külső oldalát valószínűleg az elsőszériás 44A segítségével készítették, mert a Budapesti út felirata ott is ugyanilyen.
Évjárat: 1997 első fele, puha műanyag
Külső oldal: A korszakra jellemző vékonyított betű és számtípussal. A Rákosszentmihály feliratot emellett még oldalirányban összenyomták.
Belső oldal: Megcserélték a két irányt. Korábban elmaradt átszállásokat pótoltak.
Évjárat: 1997 második fele, kemény műanyag.
Külső oldal: Ismét a 96/3-as széria külső oldala.
Belső oldal: Tartalmi különbség nincs.
A járatra garázsmeneti táblák is készültek. A képen időrendben: 1995, 1997 (puha műanyag), 1999
Évjárat: 2000. december 5. (Rákoskert-busz beindítása)
Belső oldal: Vékony betűs megállólista. Az autóbuszok már Nagyicce hév állomásnál is megállnak. Jobb oldalon a Gida utcánál a 92-est igénytelenül eltolódva beszerkesztették. Új járatok az expo (100-as helyett), a Rákoskert-busz és a 63-as villamos.
Évjárat: 2001. október 3.
Belső oldal: A 13-63-as villamosok helyett a 3-as közlekedik. Egyéb különbsége nincs.
Évjárat: 2003. június, pufibetűs stílus.
Belső oldal: Új járatok: 132 (2003. június) 144 (2003. március). A Szlovák út irányában a Budapesti út megálló neve Mátyás király utca lett.
Évjárat: 2004
Belső oldal: További helyeken tüntették fel a 144-est. Új járat a 176-os (2003. szeptember)
Évjárat: 2005 első fele
Belső oldal: A Corvin és Pilóta utcáknál nem jelöli a HÉV-et, továbbá "Expo-busz" helyett "Expo-járat" elnevezést használ.
Évjárat: 2006 nyara, puha műanyag
Külső oldal: Kisebb feliratok, Rákosszentmihály elválasztása szebben lett megoldva.
Belső oldal: Sok más ekkor készült táblához hasonlóan véletlenül a határátlépésről tájékoztató felirat került a közepére. Zrt-s logó a tábla alsó részébe helyezve, "kapcsolatok" helyett "lehetőségek". HÉV helyett Gödöllői HÉV kifejezést használ., továbbá a Corvin utca és Thököly út megállóknál is jelöli.
Évjárat: 2006. október (132-es megszüntetése) - 2007. március (puha műanyag, de még dátumozatlan)
Belső oldal: A hibás középső feliratot törölték. Megszűnt a 132-es. A 168-as helyett hibásan gyorsjáratot jelöl.
2007.08.21-től szerepét az új 46-os járat vette át.
44A
Évjárat: 1992 vagy 1993
Belső oldal: Az átszállások között számos szerkesztés található, erre a rossz számsorrendből lehet rájönni. A Centenáriumi lakótelep végállomás is átszerkesztett, hiszen jóval erősebb feketével lett írva (korábban csak egyszerűen Budapesti út volt a végállomásnév).
Évjárat: 1994. június (első tojáslogós)
Belső oldal: Ettől a hónaptól kezdve a buszok nem álltak meg a Nagyicce Hév állomás, Hősök fasora és Fuvallat utcai megállókban.
Évjárat: 1996. április, puha műanyag
Belső oldal: Új megállók a Centenáriumi lakótelep felé: Hősök fasora és Fuvallat utca. Örs vezér tere felé: Fuvallat utca és Batsányi János út, valamint a Vak Bottyán utca megállót közelebb lévő Jókai Mór utca miatt átnevezték. Átszállások: a Pilóta utcánál már nem lehet átszállni a 45-ösre, mert a megszűnt 46-os miatt módosult az útvonala. A Margit utcánál helytelenül a 192-es helyett 92-est írtak. Az Örs vezér téri átszállások módosulása miatt egy sorral lejjebb húzták az átszállásokat alul és kiszedték a megszűnt 46 és 132-es járatokat, valamint a fölösleges 44-est (véletlenül a 31-est is törölték).
Évjárat: 1997 első fele, puha műanyag.
Külső oldal: A korszakra jellemző vékonyított betű és számtípussal. A Centenáriumi lakótelep, Budapesti út feliratot emellett még oldalirányban összenyomták.
Belső oldal: A korábban törölt 31-est a sor végére beszerkesztették. A Thököly útnál törölték a 77-est (fölöslegesnek ítélték feltüntetni).
1997 körül készült garázsmeneti tábla
Évjárat: 1997 vége - 1998 eleje - kemény műanyag, tartalmi különbség nélkül. A habtáblák gyors elhasználódása miatt készült.
2000 körül készült garázsmeneti tábla:
Évjárat: 2000. december (rákoskert-busz beindítása)
Belső oldal: Vékony betűs megállólista és új típusú logó. A buszok új megállót kaptak Nagyicce HÉV-állomásnál. Átszállások: a lakótelep felé a Margit utca helyett kényelmességi szempontból a Gida utcához helyezték a 44, 192-es átszállását. Az Örs vezér tere felé a Thököly útnál feltüntették az addig hibásan kifelejtett 77-est, a Gida utcánál a 192-est, az Örs vezér terénél pedig megjelennek az új járatok, mint expo, rákoskert-busz és a 63-as villamos.
Évjárat: 2001. október 3. (a 13-as és 63-as villamosok helyett a 3-as közlekedik)
Évjárat: 2003. június, pufibetűs stílus.
Belső oldal: Új járatok: 132 (2003. június) 144 (2003. március).
Évjárat: 2003. szeptember (176-os beindítása) - 2005 eleje (tábla kialakítása alapján)
Évjárat: 2006. október, puha műanyag.
Belső oldal: Zrt-s logó, "kapcsolatok" helyett "lehetőségek". Megszűnt járat: 132. Egy elmaradt 144-es feltüntetése.
2007.08.21-től 44-es jelzéssel közlekedett.
UGRÁS A KÖVETKEZŐ OLDALRA (45-től)
UGRÁS AZ OLDAL TETEJÉRE
|