bkvtablak
Autóbusz táblák
 
Trolibusz táblák
 
Villamostáblák
 
Általános utastájékoztató táblák és egyéb ágazatok
 
51 - 53

51

Évjárat: 1986. június (Nagysándor József utca felüljáró átadása, azóta van Nagykőrösi út megállóhely) - 1987. május (19-es beindítása, melyet még nem jelöl)

Évjárat1988. április (138-as beindítása, amelyet már jelez a Tanácsház térnél) - 1988. október (82A beindítása, melyet még nem jelez)

Belső oldal: Hálózati változások: megszűnt: kőbányai 168-as. Új járatok: 19-es és 138-as buszok. Módosult: Kőbánya-Kispestig jár a 82-es. Átszállási változások: Kőbánya térségében átszállások átrendezése, Kőbánya-Kispestnél nem jelölték a 136-ost, mert nem fért ki a hosszabb sor miatt. A 71A-t lévén hogy csak idényjárat, inkább törölték a listából.

Évjárat1992. április (38A megszüntetése) - 1993

Külső oldal: Tanácsház tér -> Szent Imre tér

Belső oldal: Rengeteg átszállási módosítás, ezek közül tényleges hálózati változás: megszűntek a 9-es és 38A járatok. Új: 82A. Megállóváltozások: az 1990 szeptemberi, Helsinki út - Nagysándor József utca csp. rendezése kapcsán történt Baross utca, valamint Pesterzsébet, Máv-áll megálló (átszerkesztett típussal), valamint 1989 júliusától a korábbi leszállóhelyen megállóhely létesült Koltói Anna utca néven.

Évjárat1994. március (dátumozás alapján)

Belső oldal: Baross utcánál a fölöslegesnek ítélt 31, 52-es átszállás törlése.

Évjárat1995. szeptember

Belső oldalMegállóváltozás - a balos által megjelölt irányhoz viszonyítva - nem történt.

A járatra garázsmeneti tábla is készült, ez a darab 1996-ban készülhetett, puha műanyagból. 

Évjárat1996. október, puha műanyag

Belső oldalMegszűnt járatok: 38,38,99. Új járat: 193 (Kőbánya-Kispestnél csak egyik irányban szerkesztették be). Módosult: 80, 98. A 98-as közlekedik Kőbánya-Kispestig a 80-as helyett, itt meg is történt az átszerkesztés, azonban a Sibrik Miklós úti felüljárónál megmaradt a 80-as átszállás.

Évjárat1997 első fele, puha műanyag

Belső oldalA hibás 80-as átszállást (lásd előző széria) átszerkesztették 98-asra.

Évjárat: 1997 második fele - 1998 eleje, kemény műanyag. Táblaelhasználódás miatt készült, tartalmi különbség nélkül. A logóba Rt.-t szerkesztettek.

1998 körüli garázsmeneti tábla, egyedi módon piros színben.

Azonos grafikával, fekete színben is készült:

Évjárat: 1999

Külső oldal: A korszak néhány járatára jellemző vastag karakteres (Univers 75) stílusban.

Belső oldal: A korszakban csak néhány járatra jellemző megállólistával, külön érdekesség az egyik iránynál "kapcsolatok" a másiknál "lehetőségek" használata. Rengeteg átszállási változás figyelhető meg, de ezek mind csak pontosítások, nem tényleges hálózati változások. Egyedül a keresztúr-busz beindítása emelhető ki (1998. augusztus). Az Áchim András út helyett helyesen utca szerepel.

Évjárat2000 első fele - egyetlen különbsége, hogy "kapcsolatok" helyett "lehetőségek" felirat szerepel.

Évjárat2000. szeptember (reptér-busz beindítása)

Külső oldal: Érdekes, hogy Kőbánya esetében visszatértek a régi felirathoz (azonban kötőjel nélkül)

Belső oldal: "lehetőségek" helyett ismét "kapcsolatok. Két korábban elmaradt 17-es átszállást és egy 98-ast pótoltak, valamint a 93-as helyett a reptér-busz közlekedik.

Évjárat2001

Külső oldal: Továbbra is felemás.

Belső oldalMegálló-változások mindkét irányban /ezek valójában korábban megtörtének, de a táblákon később módosították/: Magnezit művek -> Diósgyőri utca, Sibrik Miklós úti felüljáró -> Felüljáró. Kőbánya felé ezen felül: Ady Endre utca -> Török Flóris utca (ugyanis a három Ady Endre közterület-név egy irányban nagyon megtévesztő), Textilgyár -> Sibrik Miklós út (Gyömrői út). Kőbánya-Kispestnél törölték a korábban beszerkesztett 98-ast.

Évjárat2003. június, pufibetűs kialakítás, utolsó tojáslogós

Belső oldalÚj járatok: 3-as villamos, 132, 182, 182A, Újhegy-busz.

Évjárat: bár a 2003. szeptember 1-jén indult Gloriett-buszt nem jelöli, ez valószínűleg csak lemaradt róla. gyártási éve 2003 ősz / télre tehető

Belső oldalA Vörösmarty utcánál két villamos-átszállást tüntettek fel.

Évjárat: 2004

Belső oldal: Gloriett-busz feltüntetése, a Török Flóris utcánál törölték az 52-es villamos iránymegjelölését, valamint az előző szérián kiírt átszállásokat a Vörösmarty utcánál.

Évjárat: 2005 első fele (május 15. előtt, mert még nem jelöli az Erzsébet-buszt).

Belső oldal: Egyetlen különbség a Gloriett-busz feltüntetése a Nagykőrösi útnál.

Garázsmeneti tábla, 2003 ősz - 2004 között készült.

Garázsmeneti tábla, 2005 vagy 2006 első feléből, nagyobb karakterekkel, a végállomás szöveg elhagyásával.

Évjárat2007. június, puha műanyag

Külső oldal: A két végállomás felcserélése

Belső oldal: A két irányt megcserélték. Rengeteg átszállási módosítás, áthelyezés, törlés. Tényleges hálózati változások: Új járatok: Erzsébet-busz, 55, 84, 89 154A, 154B. Megszűnt: 54, 132 és a Gloriett-busz. Reptér-busz -> 200.

2008. szeptember 5-én megszűnt az 51-es busz, helyette teljes üzemidőben a 151-es busz közlekedik.

52

Évjárat1987. május - 1988. május (Már jelöli a 19-es autóbuszt, de a 138-ast még nem)

Ez a tábla csak egy HÉV átszállásban különbözik, szintén 1987. május - 1988. május közötti időszakra tehető.

Évjárat: 1988. május (138-as beindítása)

Külső oldal: Hollandi útnál Csepel feltüntetése

Belső oldal: Új járat a 138-as. A 38A járatot a 90-es években megszűnése miatt lekaparták. Bővebb átszállás-információk, egy fölöslegesnek vélt HÉV átszállást viszont töröltek. Az utolsó autóbusz-átszállási oszlopot beljebb húzták.

Évjárat1993. július (Bagi Ilona utca -> Csepeli Mátyás utca)

Külső oldal: Tanácsház tér -> Szent Imre tér

Belső oldal: Megszűnt a 38A járat. Bagi Ilona utca -> Csepeli Mátyás utca, ehelyett azonban hibásan Csepel, Mátyás utcát írtak.

Évjárat1995. szeptember

Évjárat1995. december, tartalmi különbség nélkül (valójában az ekkor megszűnő 38-ast törölni kellett volna).

Évjárat1997 második fele - 1998

Külső oldalA Csepel, Hollandi út feliratot lejjebb húzták.

Belső oldalA logóba Rt. feliratot szerkesztettek. Hollandi útnál törölték a 71-es átszállást (fölöslegesnek ítélték). A Szent Imre téri végállomásnál és közvetlenül előtte az átszállásokat a logikusabb tájékoztatás miatt átrendezték. Megszűntek a 38 és 38-as járatok. 

Évjárat1999

Külső oldalA korszakra jellemző kis járatszámmal és átmeneti betűtípussal.

Belső oldalVékony betűs megállólista, jellemző vastag járatszámmal. A Szent Imre téri végállomásnál és közvetlenül előtte az átszállásokat ismét átrendezték. A Szent Imre tér felé kifelejtették a Tölgyes út megállót.

Évjárat2000

Belső oldal:  Megálló átnevezés: Rideg Sándor Művelődési ház -> Királyerdei Művelődési ház. A korábban kimaradt Tölgyes út megállót pótolták. A korábban kifelejtett Csepeli HÉV feltüntetése.

Évjárat2003 vége - 2004

Külső oldal: Érdekes, hogy a külső oldalon is szerepel a "vá." megnevezés a végállomás-feliratban. A Hollandi út "i" betűje gyárilag lemaradt.

Belső oldalÚj járat a 151-es (2001. szeptember 3.). Egy HÉV-átszállást töröltek.

Évjárat2006. június - 2007. március (puha műanyag, de még dátumozatlan)

Külső oldal: A Hollandi út "i" betűjét pótolták.

Belső oldalZrt-s logó, lejjebb helyezve. "kapcsolatok" helyett "lehetőségek". Tartalmi különbsége nincs.

Évjárat2008. január, kemény műanyag.

Belső oldal: A logó még lejjebb került. Korábban kimaradt átszállások, illetve a Volán járatok feltüntetése , a Szent Imre téren azonban törölték a 151-est (fölösleges tájékoztatás volt).

Évjárat2008. február, tartalmi különbség nélkül (a 79-es buszcsalád február 11-i átszámozása még nem történt meg)

Évjárat2008. április

Belső oldal: 79 -> 179, 79A -> 179A, azonban a Karácsony Sándor utcánál még régi jelzésükkel szerepelnek.

2008.09.06-tól a járat összevonásra került a 48-assal, és 148-as számon közlekedett tovább.

53

Évjárat1988. január - 1989. március (már jelöli a 139-es járatot, de a 127-est még nem)

Belső oldalA Kosztolányi Dezső térnél elfelejtették jelölni a 172-est, valamint a 86-os is kimaradt, aminek a hézagja is látszik.

Ennek a balosnak csak apró különbségei vannak: a Kosztolányi Dezső térnél nem hiányzik a 86-os, a Dayka Gábor utcánál a 139-es helyett 139-est jelöl, míg a Sasadi útnál a 139-es helyett 139-est, gyártási ideje szintén 1988-89 re tehető.

Évjárat: 1994. augusztus, első tojáslogós

Külső oldal: Egy másik szériáé látható a képen, de azonos kinézetű.

Belső oldal: Érdekessége, hogy a gyártási idő nem a jobb alsó, hanem a felső részen van feltüntetve.

KERESEK JOBB ÁLLAPOTÚ TÁBLÁRÓL KÉPET.

Évjárat1995. október

Belső oldalA dátum továbbra is a jobb felső sarokban található. A sok megszűnt járatot hézagot hagyva kiszedték (1,8A,10A,86,87B,110,139) és a 139-es megszűnése miatt új megállókat kapó 139-est több helyre kirakták. Jelöli az 1994 novemberében indult 173-ast, a 87B hézagjának helyére van beszerkesztve.

A járatra garázsmeneti tábla is készült 1996-ban a korszakra jellemző puha műanyagból.

Évjárat: 1997 első fele, puha műanyag. Tartalmi különbség nélkül, mindössze átszállássorokat rendeztek (pl. bal oldalt a Kosztolányi Dezső téren).

Évjárat: 1997 második fele, kemény műanyag. Tartalmi különbség nélkül, táblaelhasználódás miatt készült. 

Évjárat: 2003. szeptember 8. (118-as villamos beindítása) - október 1. (Újbuda-busz beindítása, melyet még nem jelöl.

Belső oldal: Új járatok: 40E, 140E és 118-as villamos (a 172-es busz lemaradt). Megszűnt: 10. Megálló átnevezések: Körzeti orvosi rendelő -> Orvosi rendelő. Átszállások átrendezése a Dayka Gábor utca térségében.

Évjárat: 2005. december 3. (7A megszüntetése, 73-as beindítása)

Külső oldal: Kisebb betűk

Belső oldal: Korszakra jellemzően logó a tábla alsó részébe helyezve, "kapcsolatok" helyett "lehetőségek". Új járatok: Infopark-busz, Újbuda-busz, 73, 250. A korábban kimaradt 172-est feltüntették. Megszűnt: 7A. Megálló átnevezés: Farkasréti tér -> Márton Áron tér.

Évjárat: 2007. február 3., puha műanyag

Külső oldal: A járat végállomását a fenti időpontban a Fehérvári úthoz (Újbuda-központ) helyezték. A feliratok néhány milliméterrel nagyobbak.

Belső oldal: Új járatok: 239 és az ideiglenes 18-47V. Megálló átnevezése Farkasrét felé: Bereck utca -> Háromszék utca

Évjárat: 2008. június, digitális nyomtatással.

Külső oldal: Nagyobb méretű betűkkel. A Rácz Aladár úti végállomás neve Mindszenty József bíboros tér.

Belső oldal: Új típusú megállólista. Az átszállások feltüntetése elmaradt.

Évjárat: 2008. október, matricás. Az új paraméterkönyv során a viszonylat útvonalán és megállóhelyeiben változás nem történt.

MAN számjelző, 2008 őszi időszakból:

Évjárat: 2009. február, matricás.

Külső oldal: Nem változott.

Belső oldal: Stílus: Későbbi táblázatosokra jellemző vékonyabb vonalas kialakítás. Hálózati változások: Szabadság híd megnyitása, pótlóbuszok megszűnése, 47, 49 villamosok ismét közlekednek, emiatt a 41A villamos megszűnt, továbbá az 56-os villamos rövidebb útvonalon jár. Egyúttal megkezdődött a rakparti vágányzár, ezért a 19-es villamos nem jár.

Évjárat: 2010. október, matricás.

Külső oldal: Korszakra jellemzően Zurich karakterekkel, kék színben. A végállomás neve ekkor már hivatalosan Fehérvári út (Bocskai út), de ezen a szérián nem frissítették.

Belső oldal: Stílus: A korszakra jellemző "vonalcsíkos" kialakítás, intézmények és kerületek feltüntetésével. Megállók: A Talaj köz hibásan utcaként van jelölve, a végállomás átnevezését belül sem frissítették. Az átszállások részletezésére az eltérő kialakítás miatt nem tértem ki.

Évjárat: dátum szerint 2010. október, valójában néhány hónappal későbbi lehet, matricás.

Külső oldal: A 2009. augusztus 22-től élő, hivatalos végálomásnévvel. A hosszabb felirat ellenére a betűk még nagyobbak, a járatszám kissé jobbra húzva.

Belső oldal:  A végállomás átnevezésén túl: a Fehérvári útnál törölték a 203-ast, mivel már január óta terelt útvonalon, a Karinthy Frigyes úton járt.

Évjárat: 2011. július 1., a végállomás az Újbuda-központ nevet kapta, matricás.

Külső oldal: Az átnevezésnek megfelelően, egyéb részei nem változtak.

Belső oldal:  Stílus: ellentétes irányú elrendezés. BKK logó megjelenítése elkülönített fehér sávban, ezáltal a logók mérete kisebb. Volán átszállások esetén a "Volán" megjelölése használata. Megállók: A hibás Talaj utca név korrigálása, továbbá végállomás átnevezése. Átszállások: Budaörsi útnál a Sasadi út átszállásainak feltüntetése. Dayka Gábor utcánál 272-es feltüntetése, Kosztolányi Dezső térnél általam ismeretlen okból törölték a 150-est. Újbuda-központnál a Szakorvosi rendelő után kereszt-jel van.

Évjárat: 2012. június, matricás. A dátumozáson kívül semmilyen tartalmi vagy elrendezésbeli különbsége nincs.

Évjárat: dátum szerint 2012. június, valójában 2013. január - március közötti, matricás.

Külső oldal: Korszakra jellemző, rövid ideig használt kövérebb Zurich betűk. A járatszám változatlan.

Belső oldal:  Stílus: csak néhány viszonylat esetén alkalmazott nagy méretű belső buszpiktogram. Az átszállási piktogramok már a Frutiger korszakra jellemző típussal. Csak BKK logót tartalmaz, amit felülre helyeztek. Nem jelöl kerületeket, az intézmények közül is csak a szakorvosi rendelőt hagyták meg. A Volán felirat elhagyása.

Évjárat: 2013. május (június 1-i változásra készítve). Külső oldalán táblára nyomott, belül készült matricás és táblára nyomott kivitelben is.

Külső oldal: korszakra jellemző Frutiger karakteres kialakítás, azon belül is az első Frutigeresekre jellemző kis járatszámos, elnyújtott betűs stílusban

Belső oldal: Stílus: új típusú vonalcsíkos kialakítás (intézmények megjelölése nélkül, világosabb árnyalatokkal). Hálózati változások: június 1-től a 7-es család átszervezése (új járat: 7A, 107E, megszűnt: 173, 173E). Egyéb átszállások: Sasadi út és Budaörsi út átszállásait egyben olvashatjuk.

Évjárat: 2014. március 29., a 4-es metró átadására. Mindkét oldalán táblára nyomott.

Külső oldal: A két végállomás felcserélése, a metrónak megfelelően M jelzés megjelenítése. A korszakra jellemzően nagyobb járatszám és kisebb, elnyújtástól mentes betűkkel.

Belső oldal: Stílus: korszakra jellemzően kisebb belső járatszám és logó, jelentősen megnövelt megállófeliratok és átszállási ikonok. Megállók: a metróhoz kapcsolódóan a Sasadi útnál új megálló létesítése (ezeket elrontották, mivel három Sasadi út megálló is szerepel), betérés a vasútállomáshoz, továbbá Újbuda-központnál mindkét irányban van megálló. Az irányonként eltérő elnevezésű megállórendszer helyett egységes elnevezés használata mindkét irányra Hálózati változások: A 4-es metró kapcsán a környék teljes átszervezése, ezek részletezésére nem tértem ki. Egyéb szerkesztések: ritkán előforduló kapcsos zárójeles megoldás az iránymegjelöléshez a Sasadi útnál.

Évjárat: 2015. szeptember. Mindkét oldalán táblára nyomott.

Külső oldal: Nem változott.

Belső oldal: Megállók: törölték a hibás Sasadi út megállót. Hálózati változások: 2014. októberében ill. 2015 augusztusában a 4-es metró utáni felszíni hálózat felülvizsgálataként több járat változott. Egyéb szerkesztések: a két Újbuda-központnál az átszállásokat összevontan jelzi. Újbuda irányú Sasadi út megállóban is kapcsos zárójellel összesíti az irányokat. Bubi állomások feltüntetése.

 

 

UGRÁS A KÖVETKEZŐ OLDALRA (54-től)

 

UGRÁS AZ OLDAL TETEJÉRE

 

 
Járattörténeti adatok (1915-napjainkig)
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Chat
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$