51
Évjárat: 1986. június (Nagysándor József utca felüljáró átadása, azóta van Nagykőrösi út megállóhely) - 1987. május (19-es beindítása, melyet még nem jelöl)
Évjárat: 1988. április (138-as beindítása, amelyet már jelez a Tanácsház térnél) - 1988. október (82A beindítása, melyet még nem jelez)
Belső oldal: Hálózati változások: megszűnt: kőbányai 168-as. Új járatok: 19-es és 138-as buszok. Módosult: Kőbánya-Kispestig jár a 82-es. Átszállási változások: Kőbánya térségében átszállások átrendezése, Kőbánya-Kispestnél nem jelölték a 136-ost, mert nem fért ki a hosszabb sor miatt. A 71A-t lévén hogy csak idényjárat, inkább törölték a listából.
Évjárat: 1992. április (38A megszüntetése) - 1993
Külső oldal: Tanácsház tér -> Szent Imre tér
Belső oldal: Rengeteg átszállási módosítás, ezek közül tényleges hálózati változás: megszűntek a 9-es és 38A járatok. Új: 82A. Megállóváltozások: az 1990 szeptemberi, Helsinki út - Nagysándor József utca csp. rendezése kapcsán történt Baross utca, valamint Pesterzsébet, Máv-áll megálló (átszerkesztett típussal), valamint 1989 júliusától a korábbi leszállóhelyen megállóhely létesült Koltói Anna utca néven.
Évjárat: 1994. március (dátumozás alapján)
Belső oldal: Baross utcánál a fölöslegesnek ítélt 31, 52-es átszállás törlése.
Évjárat: 1995. szeptember
Belső oldal: Megállóváltozás - a balos által megjelölt irányhoz viszonyítva - nem történt.
A járatra garázsmeneti tábla is készült, ez a darab 1996-ban készülhetett, puha műanyagból.
Évjárat: 1996. október, puha műanyag
Belső oldal: Megszűnt járatok: 38,38,99. Új járat: 193 (Kőbánya-Kispestnél csak egyik irányban szerkesztették be). Módosult: 80, 98. A 98-as közlekedik Kőbánya-Kispestig a 80-as helyett, itt meg is történt az átszerkesztés, azonban a Sibrik Miklós úti felüljárónál megmaradt a 80-as átszállás.
Évjárat: 1997 első fele, puha műanyag
Belső oldal: A hibás 80-as átszállást (lásd előző széria) átszerkesztették 98-asra.
Évjárat: 1997 második fele - 1998 eleje, kemény műanyag. Táblaelhasználódás miatt készült, tartalmi különbség nélkül. A logóba Rt.-t szerkesztettek.
1998 körüli garázsmeneti tábla, egyedi módon piros színben.
Azonos grafikával, fekete színben is készült:
Évjárat: 1999
Külső oldal: A korszak néhány járatára jellemző vastag karakteres (Univers 75) stílusban.
Belső oldal: A korszakban csak néhány járatra jellemző megállólistával, külön érdekesség az egyik iránynál "kapcsolatok" a másiknál "lehetőségek" használata. Rengeteg átszállási változás figyelhető meg, de ezek mind csak pontosítások, nem tényleges hálózati változások. Egyedül a keresztúr-busz beindítása emelhető ki (1998. augusztus). Az Áchim András út helyett helyesen utca szerepel.
Évjárat: 2000 első fele - egyetlen különbsége, hogy "kapcsolatok" helyett "lehetőségek" felirat szerepel.
Évjárat: 2000. szeptember (reptér-busz beindítása)
Külső oldal: Érdekes, hogy Kőbánya esetében visszatértek a régi felirathoz (azonban kötőjel nélkül)
Belső oldal: "lehetőségek" helyett ismét "kapcsolatok. Két korábban elmaradt 17-es átszállást és egy 98-ast pótoltak, valamint a 93-as helyett a reptér-busz közlekedik.
Évjárat: 2001
Külső oldal: Továbbra is felemás.
Belső oldal: Megálló-változások mindkét irányban /ezek valójában korábban megtörtének, de a táblákon később módosították/: Magnezit művek -> Diósgyőri utca, Sibrik Miklós úti felüljáró -> Felüljáró. Kőbánya felé ezen felül: Ady Endre utca -> Török Flóris utca (ugyanis a három Ady Endre közterület-név egy irányban nagyon megtévesztő), Textilgyár -> Sibrik Miklós út (Gyömrői út). Kőbánya-Kispestnél törölték a korábban beszerkesztett 98-ast.
Évjárat: 2003. június, pufibetűs kialakítás, utolsó tojáslogós
Belső oldal: Új járatok: 3-as villamos, 132, 182, 182A, Újhegy-busz.
Évjárat: bár a 2003. szeptember 1-jén indult Gloriett-buszt nem jelöli, ez valószínűleg csak lemaradt róla. gyártási éve 2003 ősz / télre tehető
Belső oldal: A Vörösmarty utcánál két villamos-átszállást tüntettek fel.
Évjárat: 2004
Belső oldal: Gloriett-busz feltüntetése, a Török Flóris utcánál törölték az 52-es villamos iránymegjelölését, valamint az előző szérián kiírt átszállásokat a Vörösmarty utcánál.
Évjárat: 2005 első fele (május 15. előtt, mert még nem jelöli az Erzsébet-buszt).
Belső oldal: Egyetlen különbség a Gloriett-busz feltüntetése a Nagykőrösi útnál.
Garázsmeneti tábla, 2003 ősz - 2004 között készült.
Garázsmeneti tábla, 2005 vagy 2006 első feléből, nagyobb karakterekkel, a végállomás szöveg elhagyásával.
Évjárat: 2007. június, puha műanyag
Külső oldal: A két végállomás felcserélése
Belső oldal: A két irányt megcserélték. Rengeteg átszállási módosítás, áthelyezés, törlés. Tényleges hálózati változások: Új járatok: Erzsébet-busz, 55, 84, 89 154A, 154B. Megszűnt: 54, 132 és a Gloriett-busz. Reptér-busz -> 200.
2008. szeptember 5-én megszűnt az 51-es busz, helyette teljes üzemidőben a 151-es busz közlekedik.
52
Évjárat: 1987. május - 1988. május (Már jelöli a 19-es autóbuszt, de a 138-ast még nem)
Ez a tábla csak egy HÉV átszállásban különbözik, szintén 1987. május - 1988. május közötti időszakra tehető.
Évjárat: 1988. május (138-as beindítása)
Külső oldal: Hollandi útnál Csepel feltüntetése
Belső oldal: Új járat a 138-as. A 38A járatot a 90-es években megszűnése miatt lekaparták. Bővebb átszállás-információk, egy fölöslegesnek vélt HÉV átszállást viszont töröltek. Az utolsó autóbusz-átszállási oszlopot beljebb húzták.
Évjárat: 1993. július (Bagi Ilona utca -> Csepeli Mátyás utca)
Külső oldal: Tanácsház tér -> Szent Imre tér
Belső oldal: Megszűnt a 38A járat. Bagi Ilona utca -> Csepeli Mátyás utca, ehelyett azonban hibásan Csepel, Mátyás utcát írtak.
Évjárat: 1995. szeptember
Évjárat: 1995. december, tartalmi különbség nélkül (valójában az ekkor megszűnő 38-ast törölni kellett volna).
Évjárat: 1997 második fele - 1998
Külső oldal: A Csepel, Hollandi út feliratot lejjebb húzták.
Belső oldal: A logóba Rt. feliratot szerkesztettek. Hollandi útnál törölték a 71-es átszállást (fölöslegesnek ítélték). A Szent Imre téri végállomásnál és közvetlenül előtte az átszállásokat a logikusabb tájékoztatás miatt átrendezték. Megszűntek a 38 és 38-as járatok.
Évjárat: 1999
Külső oldal: A korszakra jellemző kis járatszámmal és átmeneti betűtípussal.
Belső oldal: Vékony betűs megállólista, jellemző vastag járatszámmal. A Szent Imre téri végállomásnál és közvetlenül előtte az átszállásokat ismét átrendezték. A Szent Imre tér felé kifelejtették a Tölgyes út megállót.
Évjárat: 2000
Belső oldal: Megálló átnevezés: Rideg Sándor Művelődési ház -> Királyerdei Művelődési ház. A korábban kimaradt Tölgyes út megállót pótolták. A korábban kifelejtett Csepeli HÉV feltüntetése.
Évjárat: 2003 vége - 2004
Külső oldal: Érdekes, hogy a külső oldalon is szerepel a "vá." megnevezés a végállomás-feliratban. A Hollandi út "i" betűje gyárilag lemaradt.
Belső oldal: Új járat a 151-es (2001. szeptember 3.). Egy HÉV-átszállást töröltek.
Évjárat: 2006. június - 2007. március (puha műanyag, de még dátumozatlan)
Külső oldal: A Hollandi út "i" betűjét pótolták.
Belső oldal: Zrt-s logó, lejjebb helyezve. "kapcsolatok" helyett "lehetőségek". Tartalmi különbsége nincs.
Évjárat: 2008. január, kemény műanyag.
Belső oldal: A logó még lejjebb került. Korábban kimaradt átszállások, illetve a Volán járatok feltüntetése , a Szent Imre téren azonban törölték a 151-est (fölösleges tájékoztatás volt).
Évjárat: 2008. február, tartalmi különbség nélkül (a 79-es buszcsalád február 11-i átszámozása még nem történt meg)
Évjárat: 2008. április
Belső oldal: 79 -> 179, 79A -> 179A, azonban a Karácsony Sándor utcánál még régi jelzésükkel szerepelnek.
2008.09.06-tól a járat összevonásra került a 48-assal, és 148-as számon közlekedett tovább.
53
Évjárat: 1988. január - 1989. március (már jelöli a 139-es járatot, de a 127-est még nem)
Belső oldal: A Kosztolányi Dezső térnél elfelejtették jelölni a 172-est, valamint a 86-os is kimaradt, aminek a hézagja is látszik.
Ennek a balosnak csak apró különbségei vannak: a Kosztolányi Dezső térnél nem hiányzik a 86-os, a Dayka Gábor utcánál a 139-es helyett 139-est jelöl, míg a Sasadi útnál a 139-es helyett 139-est, gyártási ideje szintén 1988-89 re tehető.
Évjárat: 1994. augusztus, első tojáslogós
Külső oldal: Egy másik szériáé látható a képen, de azonos kinézetű.
Belső oldal: Érdekessége, hogy a gyártási idő nem a jobb alsó, hanem a felső részen van feltüntetve.
KERESEK JOBB ÁLLAPOTÚ TÁBLÁRÓL KÉPET.
Évjárat: 1995. október
Belső oldal: A dátum továbbra is a jobb felső sarokban található. A sok megszűnt járatot hézagot hagyva kiszedték (1,8A,10A,86,87B,110,139) és a 139-es megszűnése miatt új megállókat kapó 139-est több helyre kirakták. Jelöli az 1994 novemberében indult 173-ast, a 87B hézagjának helyére van beszerkesztve.
A járatra garázsmeneti tábla is készült 1996-ban a korszakra jellemző puha műanyagból.
Évjárat: 1997 első fele, puha műanyag. Tartalmi különbség nélkül, mindössze átszállássorokat rendeztek (pl. bal oldalt a Kosztolányi Dezső téren).
Évjárat: 1997 második fele, kemény műanyag. Tartalmi különbség nélkül, táblaelhasználódás miatt készült.
Évjárat: 2003. szeptember 8. (118-as villamos beindítása) - október 1. (Újbuda-busz beindítása, melyet még nem jelöl.
Belső oldal: Új járatok: 40E, 140E és 118-as villamos (a 172-es busz lemaradt). Megszűnt: 10. Megálló átnevezések: Körzeti orvosi rendelő -> Orvosi rendelő. Átszállások átrendezése a Dayka Gábor utca térségében.
Évjárat: 2005. december 3. (7A megszüntetése, 73-as beindítása)
Külső oldal: Kisebb betűk
Belső oldal: Korszakra jellemzően logó a tábla alsó részébe helyezve, "kapcsolatok" helyett "lehetőségek". Új járatok: Infopark-busz, Újbuda-busz, 73, 250. A korábban kimaradt 172-est feltüntették. Megszűnt: 7A. Megálló átnevezés: Farkasréti tér -> Márton Áron tér.
Évjárat: 2007. február 3., puha műanyag
Külső oldal: A járat végállomását a fenti időpontban a Fehérvári úthoz (Újbuda-központ) helyezték. A feliratok néhány milliméterrel nagyobbak.
Belső oldal: Új járatok: 239 és az ideiglenes 18-47V. Megálló átnevezése Farkasrét felé: Bereck utca -> Háromszék utca
Évjárat: 2008. június, digitális nyomtatással.
Külső oldal: Nagyobb méretű betűkkel. A Rácz Aladár úti végállomás neve Mindszenty József bíboros tér.
Belső oldal: Új típusú megállólista. Az átszállások feltüntetése elmaradt.
Évjárat: 2008. október, matricás. Az új paraméterkönyv során a viszonylat útvonalán és megállóhelyeiben változás nem történt.
MAN számjelző, 2008 őszi időszakból:
Évjárat: 2009. február, matricás.
Külső oldal: Nem változott.
Belső oldal: Stílus: Későbbi táblázatosokra jellemző vékonyabb vonalas kialakítás. Hálózati változások: Szabadság híd megnyitása, pótlóbuszok megszűnése, 47, 49 villamosok ismét közlekednek, emiatt a 41A villamos megszűnt, továbbá az 56-os villamos rövidebb útvonalon jár. Egyúttal megkezdődött a rakparti vágányzár, ezért a 19-es villamos nem jár.
Évjárat: 2010. október, matricás.
Külső oldal: Korszakra jellemzően Zurich karakterekkel, kék színben. A végállomás neve ekkor már hivatalosan Fehérvári út (Bocskai út), de ezen a szérián nem frissítették.
Belső oldal: Stílus: A korszakra jellemző "vonalcsíkos" kialakítás, intézmények és kerületek feltüntetésével. Megállók: A Talaj köz hibásan utcaként van jelölve, a végállomás átnevezését belül sem frissítették. Az átszállások részletezésére az eltérő kialakítás miatt nem tértem ki.
Évjárat: dátum szerint 2010. október, valójában néhány hónappal későbbi lehet, matricás.
Külső oldal: A 2009. augusztus 22-től élő, hivatalos végálomásnévvel. A hosszabb felirat ellenére a betűk még nagyobbak, a járatszám kissé jobbra húzva.
Belső oldal: A végállomás átnevezésén túl: a Fehérvári útnál törölték a 203-ast, mivel már január óta terelt útvonalon, a Karinthy Frigyes úton járt.
Évjárat: 2011. július 1., a végállomás az Újbuda-központ nevet kapta, matricás.
Külső oldal: Az átnevezésnek megfelelően, egyéb részei nem változtak.
Belső oldal: Stílus: ellentétes irányú elrendezés. BKK logó megjelenítése elkülönített fehér sávban, ezáltal a logók mérete kisebb. Volán átszállások esetén a "Volán" megjelölése használata. Megállók: A hibás Talaj utca név korrigálása, továbbá végállomás átnevezése. Átszállások: Budaörsi útnál a Sasadi út átszállásainak feltüntetése. Dayka Gábor utcánál 272-es feltüntetése, Kosztolányi Dezső térnél általam ismeretlen okból törölték a 150-est. Újbuda-központnál a Szakorvosi rendelő után kereszt-jel van.
Évjárat: 2012. június, matricás. A dátumozáson kívül semmilyen tartalmi vagy elrendezésbeli különbsége nincs.
Évjárat: dátum szerint 2012. június, valójában 2013. január - március közötti, matricás.
Külső oldal: Korszakra jellemző, rövid ideig használt kövérebb Zurich betűk. A járatszám változatlan.
Belső oldal: Stílus: csak néhány viszonylat esetén alkalmazott nagy méretű belső buszpiktogram. Az átszállási piktogramok már a Frutiger korszakra jellemző típussal. Csak BKK logót tartalmaz, amit felülre helyeztek. Nem jelöl kerületeket, az intézmények közül is csak a szakorvosi rendelőt hagyták meg. A Volán felirat elhagyása.
Évjárat: 2013. május (június 1-i változásra készítve). Külső oldalán táblára nyomott, belül készült matricás és táblára nyomott kivitelben is.
Külső oldal: korszakra jellemző Frutiger karakteres kialakítás, azon belül is az első Frutigeresekre jellemző kis járatszámos, elnyújtott betűs stílusban
Belső oldal: Stílus: új típusú vonalcsíkos kialakítás (intézmények megjelölése nélkül, világosabb árnyalatokkal). Hálózati változások: június 1-től a 7-es család átszervezése (új járat: 7A, 107E, megszűnt: 173, 173E). Egyéb átszállások: Sasadi út és Budaörsi út átszállásait egyben olvashatjuk.
Évjárat: 2014. március 29., a 4-es metró átadására. Mindkét oldalán táblára nyomott.
Külső oldal: A két végállomás felcserélése, a metrónak megfelelően M jelzés megjelenítése. A korszakra jellemzően nagyobb járatszám és kisebb, elnyújtástól mentes betűkkel.
Belső oldal: Stílus: korszakra jellemzően kisebb belső járatszám és logó, jelentősen megnövelt megállófeliratok és átszállási ikonok. Megállók: a metróhoz kapcsolódóan a Sasadi útnál új megálló létesítése (ezeket elrontották, mivel három Sasadi út megálló is szerepel), betérés a vasútállomáshoz, továbbá Újbuda-központnál mindkét irányban van megálló. Az irányonként eltérő elnevezésű megállórendszer helyett egységes elnevezés használata mindkét irányra Hálózati változások: A 4-es metró kapcsán a környék teljes átszervezése, ezek részletezésére nem tértem ki. Egyéb szerkesztések: ritkán előforduló kapcsos zárójeles megoldás az iránymegjelöléshez a Sasadi útnál.
Évjárat: 2015. szeptember. Mindkét oldalán táblára nyomott.
Külső oldal: Nem változott.
Belső oldal: Megállók: törölték a hibás Sasadi út megállót. Hálózati változások: 2014. októberében ill. 2015 augusztusában a 4-es metró utáni felszíni hálózat felülvizsgálataként több járat változott. Egyéb szerkesztések: a két Újbuda-központnál az átszállásokat összevontan jelzi. Újbuda irányú Sasadi út megállóban is kapcsos zárójellel összesíti az irányokat. Bubi állomások feltüntetése.
UGRÁS A KÖVETKEZŐ OLDALRA (54-től)
UGRÁS AZ OLDAL TETEJÉRE
|