26
Évjárat: 1983 első fele (ekkor jelenik meg a táblákon a Nyugati pu. felirat is a Marx tér mellett) - kb. 1986 első fele (mivel ismert egy másik Zenélő kutas széria is).
Évjárat: 1986 első fele - 1987.dec (12, 12A megszűnése)
Belső oldal: Már korábban is meglévő, de ki nem írt átszállásokat tüntettek fel. A troli TR felirata a korszakra jellemzően kisbetűkkel lett írva.
Évjárat: 1988. július (egyébként a tábla korábban egy 96-os balos volt)
Külső oldal: Az útvonal az Árpád hídig hosszabbítva.
Belső oldal: Feltüntetésre került a csak nyáron közlekedő 26A is. Már nem létezik a 12 és 12A járat.
Évjárat: 1989. szeptember - a nagykörúti 12-es megszűnt, már nem jelölik
Belső oldal: A 12-es törlése, a Váci út megállónál minden átszállás feltüntetése, valamint a kimaradt metróátszállás feltüntetése.
Évjárat: 1990.december
Külső oldal: Az Árpád híd elnevezés mellé a metróállomás felirat került, régi betűkkel.
Belső oldal: A 26A-t mindenhonnan kiszedték. 1990. július óta a 106-os az Árpád-hídig jár, december óta a 43 és 84 helyett a 43 és 84-es járatok közlekednek. Megszűnt a 3V a metró új szakaszának átadása miatt. Megálló-átnevezés: Váci út -> Árpád híd, metróállomás.
Évjárat: 1992 vagy 1993
Külső oldal: Eltűnt a Marx tér felirat
Belső oldal: Csak megállóváltozások: Sallai Imre utca -> Tátra utca lett, Dózsa teniszstadion -> Teniszstadion.
Évjárat: 1994. július (első tojáslogós)
Külső oldal: A Nyugati pályaudvarban megszűnt a rövidítés, ezt változatlan betűtípusú, de vékonyabb felirattal szerkesztették.
Belső oldal: Bal oldalon a 11.megállónál hibásan az átszállásort is vonallal választották el.
Évjárat: 1994. november (második tojáslogós)
Belső oldal: A két irányt megcserélték. Megállóátnevezés: Margitsziget, Zenélőkút -> Zenélőkút, Palatinus strandfürdő -> Palatinus strand. Árpád-híd felé megszűnt a Szigeti bejáró megállóhely, átszállásait így a Népfürdő utcánál tüntetik fel (az 1-es villamost itt törölték)
Évjárat: 1997 második fele, kemény műanyag
Belső oldal: Vékonybetűs megállólista, a logóba Rt. feliratot szerkesztettek. Megszűnt járatok: 43,84. Margit híd budai hídfőnél feltűntették a korábban kifelejtett 17-es villamost.
Évjárat: 1998. augusztus 25. (City-busz beindítása)
Belső oldal: Új típusú tojáslogó használata. Május 1. óta az Árpád híd végállomást tengelyben fordulással érik el, így a végállomás előtti megállóhely megszűnt. A Zenélőkút elnevezés Margitsziget, Zenélőkúttá változott vissza. Nyugati pályaudvar felé új megálló Margit hídnál. A Margit híd Budai hídfőnél a Nyugati pu. felé megjelölték az átszállási lehetőségek irányát is (mert a korábbi táblán ez nem volt egyértelmű). Véletlenül kétszer van 11.megálló-sorszám. Új járat a City busz augusztus 25 óta
Évjárat: 1999 első fele, puha műanyagból (ebben az évben néhány járatra készültek puhatáblák is), utolsó tojáslogós széria.
Belső oldal: A logó és a szám távolsága nagyobb, a bal oldali megállólistát szimmetrikusra rendezték. A kétszer szereplő 11. számot jobb oldalon korrigálták, de a "Magit híd" hibás kiírás még mindig megvan. Egy elmaradt 1-es villamos-átszállás feltüntése, megtévesztő 2-es villamos-átszállás törlése.
1999 második felétől a vonalon Ikarus 412-esek közlekedtek, így a táblagyártás abbamaradt, több tojáslogós nem készült.
Évjárat: 2007. október. Hajlékony, de nem habalapú táblára és a korszakra jellemző habtáblás kivitelben egyaránt készült
Belső oldal: Átszállások feltüntetése elmaradt. Megálló-átnevezések történtek.
habtáblán:
Évjárat: 2008. március - július, kemény műanyag. Duplaoldalas kivitel, digitális nyomtatással.
Évjárat: 2008. augusztus 21. - a pk utáni első szériákra jellemző kialakítás, matricás kivitelben
Külső oldal: Metrópiktogram feltüntetése, a korszakra jellemzően.
Belső oldal: pk utáni rengeteg változás miatt részletezésére nem tértem ki. A viszonylat esetén útvonal- és megállóváltozás nem történt.
Évjárat: 2008. szeptember, matricás
Külső oldal: Nem változott.
Belső oldal: A dátumon kívül nincs különbsége.
Évjárat: 2009. február, matricás
Külső oldal: Nem változott.
Belső oldal: A későbbi táblázatosokra jellemzően vékonyabb vonalakkal készült. A korábbi szériákon kimaradt 109-es busz feltüntetése.
Évjárat: 2009. augusztus 21., matricás - a Margit híd felújítása miatt 2011. október 20-ig csak a Centenáriumi emlékműig közlekedett.
Külső oldal: Zurich karakterek, kék színnel, színes piktogrammal.
Belső oldal: A korszakra jellemző "vonalcsíkos" kialakítás, intézmények és kerületek feltüntetésével. Az átszállások részletezésére az eltérő kialakítás miatt nem tértem ki.
Évjárat: 2010. június, matricás
Külső oldal: P+R feltüntetése, egyéb részei változatlanok
Belső oldal: Kisebb BKV logó, amely szlogent is tartalmaz. Az emlékműnél törölték a 4-es, 6-os villamost a nagy rágyaloglási távolság miatt.
Évjárat: 2010. július. Matricás
Külső oldal: Nem változott.
Belső oldal: Az ideiglenes végállomásra vonatkozó kommentárt törölték, a Margit hídon gyaloglási lehetőségre figyelmeztető feliratot helyeztek el. A végállomás nevéből (csak a belső oldalon) törölték a Margitszigetet, törölték továbbá a XIII. kerületet is. Az Árpád híd átszállásait tagoltabbra rendezték.
Évjárat: dátum szerint 2010. július, valójában 2011 tavaszi (az új típusú metrópiktogram miatt). Matricás
Külső oldal: Új típusú metrópiktogram, egyéb részei változatlanok.
Belső oldal: Stílus: új metrópiktogramok. Egyéb szerkesztés: a végállomásnévben ismét szerepel a Margitsziget.
Évjárat: 2011. október 20, a Margit híd átadása után ismét eredeti útvonalán jár. Matricás
Külső oldal: a változásnak megfelelően módosítva. A többi része nem változott.
Belső oldal: A korszakra jellemzően BKK logót is tartalmaz. Az új szakaszon túl: XIII. kerületet ismét jelzi, Árpád hídnál új intézményeket tüntettek fel. A 312-es Volán járat nem érinti az Árpád hidat.
Évjárat: 2011. november 2. (a tábla októberben legyártva) - a 134-es busz már nem közlekedik a Margit szigetre. Matricás.
Külső oldal: Nem változott.
Belső oldal: A 134-es a Szentlélek térig közlekedik, ennek törlésén kívül nincs különbsége.
Évjárat: 2012. július. Matricás
Külső oldal: Nem változott.
Belső oldal: Stílus: átmeneti időszak, amikor jelmagyarázatot használtak, már csak BKK logó volt, de még az intézménynevek, kerületek feltüntetése megmaradt. A rövid ideig használt "gőzmozdonyos" vasúti piktogram van alkalmazva Hálózati változások: számozott átkelőhajójáratok beindítása, továbbá új járat a 234-es. Egyéb szerkesztések: P+R parkoló feltüntetése a Jásza Mari téren. A Margit híd, budai hídfő megállóban az autóbusz-átszállások megosztva jelzi, mindig csak azt amely a másik megállóban nem szerepel.
Évjárat: dátum szerint 2012. július, valójában 2013. február 22. (2A villamos megszüntetése). Táblára nyomott és matricás kivitelben egyaránt készült.
Külső oldal: Nem jelzi a P+R-t (belül igen)
Belső oldal: Stílus: új típusú, a későbbi Frutiger korszakban is jellemző átszállási piktogramok (kivéve a vasúti és volán piktogramokat, melyek csak erre a rövid átmeneti időszakra voltak jellemzőek).Hálózati változás: 2A villamos megszűnt, a 801-es volán járat nem éinrit a Margit hidat. Egyéb szerkesztések: hajójáratok feltüntetése a Népfürdő utcánál is, Árpád hídnál a teljes Volán számtartományt kötőjellel jelzik.
Fenti szériát az 1-es villamos felújításának idején (2013. szeptember 18 - 2014. június 9.) felülmatricázták az Árpád hídnál:
Évjárat: 2013. június 15. (új megálló létesítése az Árpád hídnál), külső oldala táblára nyomott, belül matricás.
Külső oldal: korszakra jellemző Frutiger karakteres kialakítás, a metró-piktogram helyett "M" jelölést használ.
Belső oldal: új típusú vonalcsíkos kialakítás (intézmények, kerületek megjelölése nélkül, világosabb árnyalatokkal). A megállónevekben itt is "M'" illetve "H" megjelölés a piktogram helyett. Új megálló létesült a Margitsziget Árpád hídi oldalánál, a Szigeti bejáró megállót átnevezték. Hálózati változások: megszűnt a 109-es és 206-os busz, helyettük a 9-es közlekedik teljes üzemidőben. Az Árpád hídi átszállásokat az 1-es villamos felújítása miatt matricával korrigálták (ugyanazzal, mint a fenti 1207 szériánál).
Évjárat: 2013. november 9. (15-ös útvonalának módosításakor), mindkét oldalán táblára nyomott.
Külső oldal: Nem változott.
Belső oldal: Új megálló létesítése az Árpád hídnál a Váci út kereszteződése után (Nyugati pályaudvar felé). A 15-115-133 járatcsalád átszervezése, utóbbi kettő megszüntetésével. Új járat a 226-os (2013. augusztus 17-től) és a 260A (2013. november 4-től), megszűnt a 234-es. A 9-esnél iránymegjelölést alkalmaznak, a 13-as hajójáratot csak a ténylegesen indokolt helyeken jelzik. Az Árpád hídi átszállások nincsenek matricával fedve, bár az 1-es villamosnál ekkor még vágányzár volt érvényben.
Évjárat: 2015. április (valamikor 4 - 27. között) - ismeretlen okból a 26-os kettévágva közlekedett, közvetlenül a táblára nyomtatott kivitel
Külső oldal: A sárga rész nem matrica, hanem nyomtatásos formában készült így.
Belső oldal: Pontos információim nincsenek a lezárás okáról. Ebben az időszakban éppen 4-6 pótlás volt érvényben (a Széll Kálmán tér átépítése miatt), továbbá M3 metrópótló buszok közlekedtek vágányfelújítás miatt.
Évjárat: 2015. július, mindkét oldalán táblára nyomott. /összehasonlítás a 1311 szériával/
Külső oldal: Nem változott.
Belső oldal: Új típusú metró- és HÉV piktogramok használata az átszállásoknál. Bubi állomások létesítése. A 115-ös ismét közlekedik új útvonalon, a 291-es busz a Széll Kálmán tér átépítése kapcsán kialakult átrendezés miatt nem közlekedik. A fónódó villamoshálózat építése miatt a 17-es villamos helyett pótlóbusz jár. Az 1-es villamos meghosszabbításakor megszűnt az 1A villamos. Az Árpád híd megállóhelynél az autóbuszok már mindkét irányban megállnak, itt volán és metróátszállások feltüntetése.
2016. július 28-ától 2017. március 30-áig útfelújítási munkák miatt csak az Árpád híd és a Margitsziget, Szabadtéri Színpad között járt. 2016. szeptember 1-jétől csak a Zenélőkútig közlekedett. A sziget komplett felújításának folytatása miatt 2017. április 5-étől június 2-áig nem közlekedett.
Évjárat: 2016. november, a fent részletezett korlátozások idején. Matricás és táblára nyomott kivitel egyaránt készült.
Évjárat: 2019. június, mindkét oldalán táblára nyomott. /összehasonlítás a 1507 szériával/
Külső oldal: Korszakra jellemző újbalos kivitel, a karakterek nem változtak.
Belső oldal: A budai kitérőt kreatív módon elkülönítve jelzi, a Népfürdő utcai megálló kétsoros szedés helyett egysoros lett. Több releváns átszállást töröltek (2-es villamos,15-115 buszok, 226-os busz). Megszűnt a D13 hajójárat (2016. július 17.), de a helyette kibővített D12-est nem szerkesztették be. Az Árpád híd végállomás átszállásait a megállóhelyhez helyezték.
Évjárat: 2020. február, mindkét oldalán táblára nyomott, puha műanyagból - de matricás kivitelben is készült (korábbi táblák felülragasztásával).
Külső oldal: Február 1-től az Árpád híd metróállomás térségének neve Göncz Árpád városközpont, egyéb részei nem változtak.
Belső oldal: A korszakra jellemző szürkés árnyalatú BKK logóval. A korábbi szérián indokolatlanul törölt átszállásokat (2-es villamos, 15-115 buszok, 226-os busz) visszaszerkesztették, valamint a kibővített D12 járatot is jelzi. A budai hídfőhöz kitérés irányát nyíllal tették egyértelműbbé. A 3-as metró helyett a belső szakaszon pótlóbusz közlekedik. A Göncz Árpád városközpont átszállásait a végállomásra és a megállóhelyre összevontan tünteti fel.
Évjárat: 2022. április, mindkét oldalán táblára nyomott,lekerekített sarkú táblán, kemény műanyagból
Külső oldal: Nem változott
Belső oldal: A 3-as metrópótlás miatt a végállomást ideiglenesen áthelyezték a Göncz Árpád városközpontnál, így az ott lévő megálló megszűnt. A hajójáratok a Covid miatt megszűntek. Új járat a metrópótlókon kívül az 1M villamos, továbbá feltüntetésre került a korábban kihagyott 79-es troli, amely 79M jelzéssel közlekedik.
KERESEK JOBB MINŐSÉGŰ FOTÓT ERRŐL A SZÉRIÁRÓL
Évjárat: 2023, duplaoldalas kivitel, korszakra jellemzően lekerekített sarkú táblán, táblára nyomva. Az elválasztóvonal rövidebb, csak az "M" széléig ér.
26A
1988. július 1-től a 26-os útvonala az Árpád hídig hosszabbodott, korábbi útvonalán 26A jelzéssel indult járat, mely csak nyáron, hétvégi és munkaszüneti napokon közlekedett strandolásra alkalmas idő esetén. A táblát az akkori 26-os balosból alakították ki, megállólistája megegyezik vele, de a 12A és 12-est hézagot hagyva kitörölték (mivel ezek 1988. januárban megszűntek).
Évjárat: 1996. május, puha műanyag, utolsó széria.
1997. augusztus 31-én üzemzárással megszűnt.
27
Évjárat: 1987. január (153-as beindítása) - 1989. január (127-es beindítása)
Évjárat: 1994. június (egyetlen tojáslogós széria készült)
1995-től midibuszok közlekedtek a vonalon, így a táblagyártás abbamaradt. 1996-tól (a tájékoztatón nem szereplő ok a takarékosság is) rövidített útvonalon közlekedett.
Évjárat: 2006 második fele - 2007, puha műanyag
Duplaoldalas kivitel. A Sánc utca helyett eredetileg "Sanc tér" volt olvasható.
Évjárat: 2008. március - július, kemény műanyag. Duplaoldalas kivitel, digitális nyomtatással.
Évjárat: szintén 2008. március - július, kemény műanyag. Duplaoldalas kivitel, digitális nyomtatással.
Évjárat: 2008. augusztus 21. - érdekes módon 0807 dátumozással, a pk utáni első szériákra jellemző kialakítás, matricás kivitelben
Belső oldal: pk utáni rengeteg változás miatt részletezésére nem tértem ki. A viszonylat esetén útvonal- és megállóváltozás nem történt
Évjárat: 2009. február, matricás
Külső oldal: Nem változott.
Belső oldal: A későbbi táblázatosokra jellemzően vékonyabb vonalakkal készült. Az átszállási számok nagyobbak. Az első szérián lemaradt 178A-t pótolták. A Szabadság híd felújítása befejeződött, megszűntek a villamospótlók, illetve a 41A, 56-os villamosjáratok, a 47-49 ismét közlekedik (a 19-es villamos azonban lemaradt).
Évjárat: 2009. június 5. (33A megszüntetése) (még májusban legyártva), matricás
Külső oldal: Nem változott.
Belső oldal: Megszűnt: 33A busz. Pótolták a korábban kimaradt 19-es villamost és egy fölöslegesnek ítélt 240-es átszállást töröltek.
KERESEK JOBB MINŐSÉGŰ FOTÓT ERRŐL A SZÉRIÁRÓL
Évjárat: 2011. január, matricás
Külső oldal: Zurich karakterek, kék színnel, színes piktogrammal.
Belső oldal: A korszakra jellemző "vonalcsíkos" kialakítás, intézmények és kerületek feltüntetésével. A korábban hibásan Szirtes utcaként jelzett megállónevet korrigálták "út"-ra. Az átszállások részletezésére az eltérő kialakítás miatt nem tértem ki.
Évjárat: 2011. október - novemberi változásra gyártva, matricás. A járat ismeretlen okból (feltehetőleg útfelújítás) 2011 novemberében terelt útvonalon közlekedett.
Külső oldal: A terelt útvonal felirat nyomtatásban került rá, emiatt a járatszám kisebb lett.
Belső oldal: A változások részletezésére a terelt útvonal miatt nem tértem ki. Stílusában a korszakra jellemzően abban változott, hogy már BKK logó is van rajta.
Évjárat: dátum szerint 2011. január, valójában jóval későbbi, 2013. február 11-es lehet (hosszú 203-as megszüntetése) /összehasonlítás a 1101-es korábbival/, matricás.
Külső oldal: Rövid ideig alkalmazott átmeneti típus: Zurich karakterek, de jelentősen összenyomva, a járatszám nem változott.
Belső oldal: Átmeneti időszak, ahol még a régi kialakítás az alap, de már csak BKK logó van és újabb átszállási (busz, villamos) piktogramok. A rövid ideig alkalmazott jelmagyarázat is megjelenik. Hálózati változások: megszűnt a 178A (2011. április), a 203 (2013. február 11-től a 203A közlekedik 203-as jelzéssel). A Villányi útnál jelzett két átszállást a Móricznál nem ismétli meg. Az I. kerület határát pontosították az elválasztással.
Évjárat: 2013. május (június 1-i változásra készítve). Matricás.
Külső oldal: korszakra jellemző Frutiger karakteres kialakítás, a korai szériákra jellemző elnyújtott betűs és rövidítéses kialakítással. A Móricz Zsigmond körtéri végállomás helye nem változott, de a Villányi út kifejezést elhagyták.
Belső oldal: Stílus: új típusú vonalcsíkos kialakítás (intézmények, kerületek megjelölése nélkül, világosabb árnyalatokkal). Hálózati változás: A 7-es és 33-as járatcsaládot 2013. június 1-től átszervezték.
Évjárat: 2013. szeptember, matricás és táblára nyomott kivitel egyaránt készült.
Külső oldal: Immár a megszokott, nem nyújtott, kisebb méretű karakerekkel és szobor-piktogrammal.
Belső oldal: Stílus: átszállási lehetőségek szöveg elhagyása, szobor piktogram használata belül is. A belső járatszám és a logó kisebb méretű. Megállók: A kétirányú megállónevek megszűntek, egységes elnevezést jelöltek ki mindkét irányra.
Évjárat: 2014. március 29., a 4-es metró átadásakor. Mindkét oldalán táblára nyomott kivitel.
Külső oldal: Móricz Zsigmond körtéren metróállomás miatt "M" jelzés használata, de egyéb részei nem változtak.
Belső oldal: A Citedella feltüntetése az érintett megállóban. Metró kapcsán új járatok: 8A, 107 buszok és 48-as villamos. Megszűnt: 7A, 107E, 240. Meghosszabbítva: 88-as, 272-es. Rövidült: 40-es.
Évjárat: 2020. augusztus. Mindkét oldalán táblára nyomott kivitel.
Külső oldal: Újbalos kivitel. A járatszám a korábbihoz képest kissé össze van nyomva
Belső oldal: Ellentétes elrendezésű megjelenés. A fonódó villamoshálózat és a környék autóbuszközlekedésének jelentős átszervezése miatt sok módosítás.
UGRÁS A KÖVETKEZŐ OLDALRA (28-TÓL)
UGRÁS AZ OLDAL TETEJÉRE
|