bkvtablak
Menü
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
31 - 38

31

Évjárat: ~ 1988, az 1987-ben indult 44A és 131 járatok utólagossága a járatlistában jól kivehető.

Évjárat: 1992 - 1993

Belső oldal: Tartalmi különbség nélkül, keretes gyorsjáratokkal.

Évjárat: 1994 május, első tojáslogós

Belső oldal: Érdekes a Pálya utca megálló (Bekecs utca felé) feliratának kisebb mérete. Az Állás utcai 75-ös átszállás piktogramja lemaradt. Az Örs vezér terénél hibásan önmagát is jelöli.

Évjárat: 1996 október, puha műanyag

Belső oldal: A 75-ös piktogramját pótolták, az Örs vezér terénél törölték a hibás 31-est. Megszűnt járatok: 46 és 132-es buszok.

Évjárat: 1997 első fele, puha műanyag

Külső oldal: A Bekecs utca rövidítése megszűnt, az új típus a korszakra jellemző, kisebb méretű, oldalirányban összenyomott típus.

Belső oldal: Tartalmi különbség nélkül.

Évjárat 1999

Külső oldal: Az újlogós betűkéhez hasonló típus a korszakra jellemző kis számmal.

Közismert, hogy ez a széria gyári hibás volt, mert a külső oldalra "Örs vezér TETRE" feliratot nyomtak, amit egyes táblákon matricával javítottak.

Belső oldal: Vékonybetűs megállólista, tartalmi különbség: jobb oldalon a 9. megállónál feltüntették a korábban elmaradt 130-ast, bal oldalon a 44-es és 75-ös feltüntetése az Aradi utcánál valamint a 75-ös törlése az Állás utca megállóból. Egy megállóátnevezés az Örs vezér tere felé: Csömöri út (Rákóczi út) -> Batthyány utca.

Évjárat 2000. szeptember

Külső oldal: Ez a széria is Tetrés. Itt nem helyeztek matricát a hibás feliratra.

Belső oldal: Jobb oldalon a 9. megállónál törölték a 130-ast. Új járat az Expo busz a 100-as helyett. A 63-as villamost nem jelzi!

 

Évjárat 2000 december

Külső oldal: 3 szérián át készült Tetrés felirat!.

Belső oldal:  Új járat a rákoskert busz. A 63-as villamost továbbra sem jelzi!

Évjárat 2001 október

Külső oldal: Ez a széria már helyes felirattal készült, nagyobb számmal

Belső oldal: Vastagabb járatszámtípus. Új járat a 3-as villamos. A 32-es valószínűleg csak lekopott, a járat közlekedése csak 2002 augusztusától szünetelt.

32

Évjárat: 1989. június (megálló létesítése a Hajdú utcánál) - 1990. július (9-es és 55-ös megszüntetése, 55-ös rövidítése, 106-os meghosszabbítása)

Belső oldal:  A Hajdú utca megálló utólagos szerkesztés lehet.

Évjárat: 1990.december (3-as metró utáni állapotok) - 1991 első fele (még piros gyorsjáratos tábla)

Külső oldal: A két végállomást megcserélték. Az Árpád híd végállomást metróállomás megnevezéssel egészítették ki.

Belső oldal: Megállóváltozás: Mogyoródi út -> ~ /Jeszenák János utca/. Megszűnt járatok: 3V,4A,9,20A,30,43,55,84. Új: 43,84. Rövidült: 20,55. Hosszabb útvonalon közlekedik: 106. Továbbá néhány elmaradt átszállást pótoltak: 36 és 62-es villamosok. Néhány járat (pl.31,168) törlése indokolatlan.

Évjárat: 1993.december (130-as indulásakor)

Külső oldal: Ismét a régi elrendezés. Az Árpád-híd metróállomás felirata rövidítve lett. 

Belső oldal: Pataky István tér -> Szent László tér (vastagabb betűkkel), Mogyoródi út /Jeszenák János utca/ -> Mogyoródi út (tehát a korábbi elnevezés ismét érvényes). További, korábban elmaradt átszállások feltüntetése:13 és 28-as villamos, 74A troli valamint a 73-as busz. A korábbi szérián hibásan törölt - 31 és 168 - járatok ismét feltüntetve. Egy 20-as átszállás áthelyezése. 130 -> 130

Évjárat 1995.január (első tojáslogós).

Külső oldal: A metróállomás rövidítés nélküli kiírása került vékonyított, összenyomott betűkkel.

Érdekessége, hogy a korszakban már 99%-ban puhatáblákat gyártottak, ez viszont kemény műanyagból készült.

Évjárat: 1996 március

Belső oldal Tartalmi különbség csak az átszállásokban: törölték a megszűnt vagy módosult járatokat (1,43,62,132), (lerövidült 12-es és megszűnt 44-es villamosok), ezek a módosítások egyes esetekben igényesen történtek, a sort előrébb húzva, máshol ottmaradt a hézag. A jobb oldalon a Szent László téren feltüntették a korábban kimaradt 17-est.

Nagyon ritka eset, hogy 2 hónap alatt két széria is készül

Évjárat: 1996 április, puha műanyag

Belső oldal: Időközben megszűnt a 46-os busz: ennek törlésén kívül más változás nem történt. A járatot a bal oldali listában hézagot hagyva törölték, a jobb oldalon a 45-össel együtt kiszedték, helyükre húzták a sort, majd a végére beillesztették a 45-öst.

Évjárat: 1996 október, puha műanyag

Belső oldal: Árpád híd felé a Szent László térnél a pontosabb tájékoztatás érdekében feltüntették a  9, 17 és 185-ös járatot, listaidegen számítípussal. Jobb oldalon, Kőbánya Városközpontnál törölték a villamos átszállásokat (mivel az átszállni kívánók részére már jelölve van az Élessaroknál). Az Örs vezér terénél a 46-os hézagjára igazították az átszállássort.

Évjárat: 1997 március, puha műanyag

Belső oldal: Feltüntették a 67-es villamos helyett közlekedő 67V-t, de Árpád híd felé az Erzsébet királyné útjánál véletlenül ott maradt a villamos is. Láthatjuk még a rövidéletű 69A villamost is.

Évjárat: 1997 nyara  - 1997 október, kemény műanyag.

Tartalmi különbség nélkül, új típusú tojáslogóval.

Évjárat 1998

Belső oldal: Csak az átszállásokon módosítottak vékony betűkkel, elsősorban logikusság szempontjából, valamint a korábban elmaradt információkat és hibákat korrigálták. Néhány példa: már nincs feltüntetve a 67-es villamos egyszerre a pótlóval, egy helyen kiírták a 13-as villamost, máshol a 25-ös buszt, a Bosnyák térnél a régóta elmaradt Pólus buszt, Kőbánya városközpontnál a 17-est [ezt a sort teljesen átszerkesztették,hogy kiférjen a szám], a megszűnt 69A villamost hézagot hagyva kiszedték, az időközben újraindult 37A villamost beszerkesztették.

Évjárat 2000 december

Külső oldal: Az 1995-ös minta megváltozott: eltűnt a metróállomás felirat és az Árpád híd felirat középre került, így régies külsőt kapott a tábla (de nem a régi baloséval egyezőt).

Belső oldal: Nagyon sok átszerkesztés történt, ezek már tényleges változások miatt történtek, nem a logikusság elve miatt: láthatjuk az újhegy buszt (2000 május óta jár), expo buszt(2000 szept), rákoskert buszt(2000 dec), 1A villamost(2000 dec), 63-as villamost(2000 szeptember) valamint a pólus-center megnevezés helyett pólus busz név él.

Ez a tábla valószínűleg egyszerre készült az előzővel, de tartalmaz egy különbséget: a Harmat utcánál is jelöli az újhegy buszt.

Évjárat: 2001 évvége

Belső oldal: A 63-as villamosokból leszedték a 6-ost, az újonnan induló 3-as villamost ilyen módon jelenítik meg. Korábban bal oldalt az Örs vezér terénél kifelejtették az Expo buszt, ezt most pótolták.

A bevált szolgáltatást nyújtó 3-as villamos miatt a 32-es buszokat már nem volt szükséges Kőbánya Városközpontig járatni,ezért az Örs vezér terére helyezték át végállomásukat.

Évjárat: 2003 június, pufi stílus

Tartalmi változás: A 3-as villamos és 132-es (új járatok) feltüntetése.

Évjárat: 2003 június(előző táblával egy időben), utolsó szériás stílusban: újlogós külső, tömörített megállólista új piktogramokkal.UTOLSÓ TOJÁSOS

Tartalmilag megegyezik az előzővel.

Más utolsó szériás stílusok az oldalon: 8, 17, 38A, 41, 50É, 93, 123 és 132-es .

32

Évjárat: 1989.június (megálló létesítése a Hajdú utcánál) - 1990.július (9-es és 55-ös megszüntetése, 55-ös rövidítése, 106-os meghosszabbítása)

Külső oldal: A piros keret még a régi időket idézve jóval vékonyabb és nagyobb méretű.

Belső oldal: A Hajdú utca megálló szerkesztettsége alaposan megnézve észrevehető, kissé vékonyabb betűkkel készült. Ugyanígy az 1987-ben indult 25A (nagyobb méretű szám), és a szintén 1987-ben indult 131-es (vékonyabb) esetében is megfigyelhetó az utólagosság.

Évjárat: 1990.december (3-as metró utáni állapotok) - 1991 első fele (még piros gyorsjáratos tábla)

Külső oldal: A két végállomást megcserélték. Árpád híd végállomás neve a metróállomás kifejezéssel egészült ki.

Belső oldal: Megszűnt járatok: 3V,4A,9,20A,30,43,55,84. Új: 43,84. Rövidült: 20,55. Hosszabb útvonalon közlekedik: 106.

Évjárat: 1994 szeptember, első tojáslogós

Külső oldal: A végállomásokat felcserélték. A keret maradt a régi típus!

Évjárat: 1995 október

Külső oldal: A végállomáselrendezés ismét a régi

Belső oldal: A két irány megcserélése. Megszűnt járatok: 1,43,62,84,132, 44-es villamos (már előre törölték, holott decemberben szűnt meg. Új járat: 173. Örs vezér terénél egy kifelejtett 13-as villamos pótlása. Megállóváltozások: Árpád - híd felé új megálló a Mexikói útnál. Kőbánya felé: Az autóbuszok a Petneházy utcán keresztül közlekednek, így két megálló megszűnik, helyettük új létesült a Pap Károly utcában. 

Évjárat: 1996 április (puha műanyag).

Belső oldal: Az átszállásokban történtek változások: megszűnt a 46-os, ezt az egyik oldalon hézagot hagyva szedték ki, a másik részen gondosan helyére húzták a sort. A 12-es villamos lerövidült, ezt jobb oldalon kiszedték.A Szent László térnél a régivel azonos számtípussal korábban elmaradt átszállásokat tüntettek fel.

Évjárat: 1997 évvége körül, kemény műanyag

Külső oldal: A végállomásokat felcserélték, ismét a 94-es állapotokra.

Belső oldal: Szintén iránycsere. A logó aljába Rt.-t szerkesztettek. A 67-es villamos helyett 67V közlekedik, valamint igényesen beszerkesztettek két korábban kimaradt villamosátszállást (14 és 69).

Évjárat: 1998

Belső oldal: Vékony betűkkel feltűntetésre került a már 1996 óta közlekedő pólus járat, valamint az újraindult 37A villamos (1997 októberében indult újra, tehát már az előző táblának is kellene jelezni, de ez az átszállás jellemzően késve jelent meg a táblákon)

A 32-es buszok felüljáró felújítás miatt rövidített útvonalon közlekedtek

Évjárat: 2000 október

Külső oldal: Újlogós betűtípussal dolgozták át, piros színnel felhívva a figyelmet az ideiglenes végállomásra.

Belső oldal: Vékonybetűs stílusban lett átdolgozva (az összehasonlítást az előző szériához a teljes útvonalasnál ismertetem).

Évjárat: 2000 decemberében készült.

Külső oldal: Eltűnt a metróállomás felirat, az 1989-es balos külső oldalát kapta vissza a tábla!

Belső oldal: (1998-as szériához viszonyítva): A belső oldal átdolgozásra került vékony betűkkel, az átszállásokban történt néhány változás újonnan indult járatok miatt: 1A és 63-as villamos, az expo-,újhegy- és a rákoskert busz kiírása. A pólus center elnevezés helyett pólus buszt írtak.

Évjárat: 2001 október, utolsó széria

Külső oldal: A keret kisebb (ezzel eltűnt a már legalább 15 éve használt sablonkeret) lett és kicsit félredőlt valamint Kőbánya Városközpont szótagot kapott.

Belső oldal: a 63-as és 13-as villamosok helyett a 3-as közlekedik.

A nagy sikerű 3-as villamos jelentős utazóközönséget vonzott el a 32-es járatcsaládtól, így a 32-esre egyre kevesebb szükség volt. 2002 júliusától közlekedését szüneteltették, majd 2003-ban végleg megszűnt.

33

Az autóbuszok 1983-ig - a 133-as beindításáig - közlekedtek a Dráva utcáig.

Évjárat: 1991.január (keretes gyorsjáratos megállólista) - 1991.június (Landler Jenő utca -> István út)

Belső oldal: Ritka betűtípussal készült megállólista.

Évjárat: 1992 vagy 1993.

Belső oldal: Landler Jenő utca -> István út (1991 június), Gorkij fasor -> Városligeti fasor (1991 október). A szerkesztéseket a hagyományos balosokra jellemző betűtípussal végezték.

Évjárat: 1994 november(első tojáslogós). Tartalmi változás nincs a balos irányához képest.

Ebből a szériából már csak kevés darabot vittek ki forgalomba. A logó és a hónap szitázása félbeszakadt. .

Évjárat: 1995 március (a hónap lemaradt a tábláról), utolsó széria

Belső oldal: Már jelöli a 173-as buszt 1994 decemberében indult. Logó nélkül készült.

A járatot párhuzamosságra hivatkozva 1995 júniusában megszűntették. Valóban több járattal párhuzamos volt, de önálló szakasszal is rendelkezett (ez a terület pótlás nélkül maradt), valamint közvetlen kapcsolatot biztosított Ferencváros és Terézváros között. Sokan tiltakoztak az intézkedések ellen (akárcsak az 1-es busz esetében), de nem sikerült megmenteni a 33-ast.

34

Évjárat: 1990. áprilisa (Somogyi utca -> Szent János utca) - decembere (még létezik a Tanács üdülő és Fővárosi Tanács üdülő)

Évjárat: 1991 - 1992. május

Belső oldal: Fővárosi Tanács üdülő -> Békásmegyeri üdülők

1992 májusában a 34-es útvonala meghosszabbodott (összevonták a 134-essel).

Évjárat: 1994 augusztus (első tojáslogós széria)

Külső oldal: Ez a forma valószínűleg még 1992-ből való(amikor összevonták a 134-essel), a rövidítésből és régi betűkből ítélve.

Belső oldal: (Balos által jelölt irány, régebben is meglévő szakaszt vizsgálva): a buszok már nem érintik a Czetz János és Csalma utca megállókat [ez a változás összevonáskor történt). Érdekes bal oldalon a 4. megálló (Köles utca) eltérő mérete, hiszen a tábla elsőszériás tojás.

Évjárat: 1995 augusztus

Belső oldal: Törölték a megszűnő járatokat : 84,86,142. A szerkesztéseket igényesen, nyom nélkül végezték.

Évjárat: 1997 második fele, tartalmi különbség nélkül.

Évjárat: 1998

Különbség csak a logóban van, táblaelhasználódás miatt készült széria.

Évjárat: 2000.december

Belső oldal: Már jelöli a 99 májusában indult 18A-t és a 2000 decemberi 1A villamost. Ezek feltütetése a Szentlélek téri átszállások vékony számokkal való átszerkesztésével járt.

35

A járat Ferihegy vasútállomás átadásakor, 2007.07.15-én indult. Az új 35-135 járatpáros a 193-as járatot váltotta ki és az új vasútállomásig közlekedett. A 35-ös nem tért be a Mednyánszky utcához.

Évjárat: 2007. július, a járat indulásakor, a korszakra jellemző puha műanyagból.

35

Évjárat: 1988. január (82-es meghosszabbítása Kőnánya-Kispestig) - október (82A beindítása)

Évjárat: 1994. november, egyetlen tojáslogós széria.

Külső oldal: Rövidítések megszüntetése a korszakra jellemző szerkesztéssel.

Belső oldal: Vörös csillag utca -> Hofherr Albert utca, Pestlőrinc -> Pestszentlőrinc. Új megálló (1990 tavasza óta): Háromszék utca.

A járat párhuzamossági okokra hivatkozva 1995 augusztusában megszűnt.

36

Évjárat: 1992 - 1993

Évjárat: 1994. november, első tojáslogós

Külső oldal: A korábbi balosszérián meglepően szűkösen fértek el a feliratok. Ennek okán is vezették be a 90-es évek közepére jellemző kicsinyített, oldalirányban összenyomott betűket a Máv-állomás és Liszt Ferenc utca feliratokat illetően.

Belső oldal: A Margó Tivadar utcánál a 136-os buszpiktogramja lemaradt.

Évjárat: 1997 első fele (puha műanyag)

Belső oldal: Törölték a megszűnő 35 és 135-ös járatokat. A 136-os piktogramját pótolták.

Évjárat: 1997 közepe

Belső oldal: Rt-s logó, tartalmi különbség nincs.

Évjárat: 1998

Külső oldal: Az újlogós betűtípushoz hasonló stílusú a korszakra jellemző kis járatszámmal.

Belső oldal: Vékonybetűs stílus. HIBÁS: a jobb oldali megállólista 2. olszlopában a bal oldali irány 2. oszlopa látható szó szerint, így a tábla utastájékoztatásra teljesen alkalmatlan, mégis látszik, hogy sokat volt forgalomban. Más jellegű változások: a Liszt Ferenc utca felé a Tersánszky Józsi Jenő sétány megálló neve Iker utca lett, a Kassa utcánál feltüntették a korábban kifelejtett 194-est.

Évjárat: 1999 - 2000 körül

Belső oldal: A hibás oszlop kijavításán kívül átszállási változások történtek a bal oldali részen: logikusság miatt az 50-es villamost az Üllői út helyett a Kemény Zsigmond utcához írták ki valamint a Liszt Ferenc utcánál kitörölték. A Kassa utcánál leszedték a 194-est.

KERESEK KÉPET JOBB ÁLLAPOTÚ TÁBLÁRÓL!

Évjárat: 2002 körül (pufibetűs), utolsó tojáslogós.

Belső oldal: Belül nem történt jelentős tartalmi változás, csak a korábban módosított két átszállás közül kettőt visszaváltoztattak.

KERESEK KÉPET JOBB ÁLLAPOTÚ TÁBLÁRÓL!

37

Évjárat: 1992 első fele (Még a 134-es közlekedik a Szentlélek térre) 

Évjárat: 1994 február, utolsó balos

Belső oldal: Flórián tér után eltűnt az "üzletközpont" kommentár. A 134-es egyesét kiszerkesztették (a 34-es közlekedik helyette.)

A midibuszok forgalombaállítása miatt a táblagyártás csak pótlások esetére korlátozódott.

Évjárat1999

Belső oldal: Farkastorki út 29. -> Királyhelmec utca.

2003-ban munkálatok (?) miatt az autóbuszok nem tudtak visszafordulni a Jablonka útnál, ezért az Erdőalja útig közlekedtek a 137-essel párhuzamosan az ábra szerint. Erre az alkalomra készült ez a duplaoldalas tábla pufibetűs stílusban.

A vonalon 1995-től midibuszok közlekedtek, így csak pótlás- kijelzőelromlás esetén volt szükség táblákra.

Évjárat: 2002 (pufibetűs stílus)

Belső oldal: A balos által megjelölt irányhoz képest egy megállóváltozás történt: Farkastorki út 29. -> Királyhelmec utca.

38

Évjárat: 1989 február, a környéki díjszabás bevezetésekor


Évjárat: 1992 második fele, vagy 1993 (Már nem jelöli a 38A járatot)

Külső oldal: Tanácsház tér -> Szent Imre tér

Belső oldal: Új megálló: Lácházi fogadó. Megszűnt: Szakorvosi rendelőintézet. Minden lehetésges átszállást kiírtak, valamint a Szent Imre téren az 59A van kiszerkesztve, de nem tudom mi okból.

Évjárat: 1994.szeptember (első tojáslogós)

A határátlépő csík a korszakra jellemző vastag sárga. A balos által megjelölt irányhoz viszonyítva a megállók nem változtak.

Évjárat1995.szeptember. A csík árnyalata vöröses lett.

Belső oldal: 1.megállóváltozások: Csepel autógyár irányába a Betonárugyár megálló neve 8654. utca, a Vízművek I. neve 8653.utca, a Vízművek II. neve Vízművek lakótelep lett (a másik irányba érdekes módon megmaradtak a régi elnevezések). 2.Átszállások, bal oldal: Csepel, Hév áll.nál az 59A feltüntetése, Csepel Autógyárnál a Hév feltünetése. Jobb oldalon: törölték a megszűnt 148-ast (helyére az 59A került) és a rövidült 19-est. Feltüntetésre került Hárosnál a 138-as, a Szent Imre téren a 152-es és 159-es. A pontosabb utastájékoztatás érdekében megjelölték az utolsó budapesti megállókat.

Évjárat1996, puha műanyag. Duplaoldalas kivitel, határátlépést jelző csík nélkül. Elképzelhető, hogy nem is volt forgalomban.

A járat útvonalán a tájékoztatóban is leírtak szerint Volán autóbuszjáratok közlekedtek 1996 szeptemberétől a cég tarifáival.

 
Chat
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 

SELENA GOMEZ MAGYARORSZÁG - TUDJ MEG TÖBBET SELENA GOMEZ MAGÁNÉLETÉRÕL, SZERELMÉRÕL, CSALÁDJÁRÓL, KARRIERÉRÕL!    *****    HA TE IS IMÁDOD A ZÖLD ÍJÁSZ VILÁGSIKERÛ SOROZAT ELBÛVÖLÕ SZERELMESPÁRJÁT AKKOR ITT A HELYED! MAGYAR OLICITY SITE    *****    The Vampire Diaries & The Originals szerepjáték - ha kedveled a sorozatokat és írni is szeretsz, ne habozz!    *****    Rendhagyó kedvezményt ajánlok Nektek, Te monhatod meg, hogy mi legyen az ára. Pl.: Születési, párkapcsoklati, horoszkóp.    *****    KÖNYVismertetõk, kötelezõ olvasmányok    *****    BOOKFANCLUB -> A könyvek birodalma elvezet a képzelet csendes világába!<<-BOOKFANCLUB    *****    Ingyenes, korlátlan képfeltöltés!!! www.kepfeltolto.eu    *****    Autista - Állatbarát - Homoszexuális - Intelligens - Kívülálló - Mûvészlélek - Segítõkész - Toleráns    *****    Portálépítés és portáldíszítés kezdõknek és haladóknak! Rengetek leírás, JavaScriptek , CSS ,HTML kódok,Design!    *****    HAT ÉVE ONLINE! - LÁTOGASS EL MAGYARORSZÁG EGYETLEN MÛKÖDÕ SELENA GOMEZZEL FOGLALKOZÓ OLDALÁRA! - HAT ÉVE ONLINE!    *****    A SZULTÁNA: HÍREK - KÉPEK - SOROZATISMERTETÕK - TÖRTÉNELMI INFÓK - ÉRDEKESSÉGEK MINDEN MENNYISÉGBEN A SOROZATRÓL    *****    Bûbájos boszorkák - Charmed - Extrák - Érdekességek - Cikkek - Interjúk - Bûbájos boszorkák - Charmed - Charmed -Játékok    *****    Itt a nyár! Kivirágzott a mályva és a pipitér! Hogy mit szólt ehhez a két virágmanó? Gyere, és olvasd el a Mesetárban!    *****    STITCHERS - Magyarország egyetlen oldala a természetfeletti krimi-drámasorozatról! A Stitchers sorozatot megéri nézni!    *****    Nézz Élõ live filmet gportalon. Klikk klikk klikk.    *****    Gréti. 23. Egyetemista. Chevelle. Rap. Jégkorong. Ottawa Senators. Jean-GabrielPageau. Írás. Olvasás. Blog. (:    *****    Élõ live mozifilmek. Ha szereted a filmeket, sorozatokat, meséket akkor itt a helyed!    *****    Furry Fandom | Antropomorf Állatok | Furry Fandom | Antropomorf Állatok | Furry Fandom | Antropomorf Állatok    *****    ARIANA GRANDE TODAY - MAGYARORSZÁG EGYETLEN ARIANA GRANDÉVAL FOGLALKOZÓ HONLAPJA - TUDJ MEG RÓLA MINDENT    *****    KOSEMBLOG.GP//A MAGYAR "A SZULTÁNA" RAJONGÓI OLDAL//BY: KÖSEM// KOSEMBLOG.GP//MINDEN, AMI KÖSEM...