78
Évjárat: 1993. december vége, a 15A megszűnésekor.
Évjárat: 1994. november, első tojáslogós
Külső oldal: Kihasználták a sok üres helyet bal szélen, így megszüntették a Keleti pu. rövidítést.
Belső oldal: Dózsa tér -> Dózsa György tér. Az új 173-as járatot kifelejtették.
A vonalon 1995-től FOK-GYEM kijelzős felújított 415-ösök közlekedtek, így a táblák gyártása csak pótlás esetére történt.
Évjárat: 1999, pótlások esetére
Külső oldal: Vastag karakterekkel készült típus, csak néhány járaton alkalmazták a korszakban.
Belső oldal: Az autóbuszok végállomása a 1996.04.01-től a Kerepesi útra került, a korábbi végállomást a Thököly útnál a továbbiakban megállóhelyként használták. Vékony betűs megállólista, már jelöli az 1998. augusztus 25-én indított City-buszt. Érdekes az egyedi számtípusú 15-ös busz beszerkesztése a Ferenciek terénél. A Keleti pályaudvarnál kihagyták a Pólus-buszt. Az 1994 óta történt átszállási változtatások részletezésére nem tértem ki.
Évjárat: 2006 ősz - 2007. március vége, puha műanyag.
Belső oldal: A Keleti pályaudvaron zajló metróépítési munkálatok miatt a járat végállomása 2006 márciusától a Kerepesi útra, a jelenlegi trolibusz-végállomásra került. Új megálló létesült a pályaudvar bejáratánál. Hálózati változások: megszűnt járatok: 73, 99A buszok és 23-as villamos. Új járatok: 73-as busz, 118-as villamos. Hosszabb útvonalon jár a 41-es villamos. A 4-est a Krisztina téren általam ismeretlen okokból törölték.
Évjárat: 2006 vége - 2007 eleje, puha műanyag. Kijelző meghibásodás, vagy táblás járműves pótlás esetére.
Külső oldal: Matricás. Karakterek a tojáslogósokra jellemző típussal készültek.
Belső oldala üres.
Évjárat: 2008 közepe, digitális nyomtatással. Duplaoldalas kivitel
2008.08.21-től a járat meghosszabbított útvonalon a Stadionokig közlekedett és 178-as jelzést kapott. A korábbi útvonalán 178A jelzéssel közlekedett busz.
79
Eredeti sablon újrafújásával lett készítve műanyag alapra (eredetileg fémtáblára fújták). A járat 1984-ig csak a Jókai utcáig közlekedett.
Évjárat: 1984. szeptember (útvonalhosszabbítás a Tanácsház térig) - 1985 nyár (71A idényjárat beindítása)
Belső oldal: Érdekes módon a tábla nem jelzi a Szállító utcai betérést, pedig ez a szakasz a 80-as évek eleje óta megvolt.
Évjárat: 1987. május - 1990 vége (Már létezik a 19-es járat, de még piros gyorsjáratos)
Külső oldal: A Közvágóhíd elválasztásos írása helyett egy sorban.
Belső oldal: A Szállító utcai betérést továbbra sem jelöli. Az átszállásokat számsorrendbe rendezték. Megszűnt járat: 38B (1986-ban). Új: 19, 71A idényjárat (1985-ben indult).
Egy fényezőműhelyből lett megmentve a tábla.
Évjárat: 1994. szeptember, első tojáslogós
Külső oldal: Két végállomás megcserélése, a Közvágóhíd ismét elválasztva lett kiírva. Tanácsház tér -> Szent Imre tér.
Belső oldal: A balos által megjelölt irányhoz képest az alábbi megállóváltozások történtek: Volán 1.sz vállalat -> Volán tefu válallat. Jelöli a szállító utcai betérést.
1996 áprilisától az 59A járat Bajáki Ferenc utcai szakaszát a 79, 79A járatok látták el. A Szent Imre tér felé menő járatok a tér érintése után egy nagy kitérőt tettek a II.Rákóczi Ferenc út felé, majd onnan visszafordulva jutottak ismét el a Szent Imre térre.
Évjárat: 1996. március, puha műanyag (áprilisi változásokra)
Belső oldal: A Szabadikikötőnél a HÉV-átszállást mindkét irányban törölték fölöslegesség miatt. A 19-es lerövidült, a 38, 148-as járatok megszűntek. Az új szakasz miatt Szent Imre tér végállomáson nem jelöli az 59A járatot, a 48A-t pedig annak üzemidő szűkítése miatt törölték.
Évjárat: 1997 első fele, puha műanyag
Belső oldal: Hézagot hagyva törölték a megszűnt 38-as járatot.
Évjárat: 1999, kemény műanyag
Külső oldal: A Közvágóhíd elválasztása megszűnt.
Belső oldal: Új típusú logó.
Évjárat: 2000. december, az 1-es villamos meghosszabbításakor
Évjárat: 2003 második fele - 2004
Belső oldal: Új járat a 151-es. Két, korábban elmaradt átszállást (59A, 103) pótoltak.
Évjárat: 2006. október, puha műanyag.
Belső oldal: Zrt-s logó alulra helyezve, "kapcsolatok" helyett "lehetőségek". Megállóhelyek átnevezése, illetve létesítése (Helyi Kikötő út). Új járat: 55-ös.
Évjárat: szintén 2006. október, de hibás: Közvágóhíd felé a 79A megállókiosztásával készült (tehát Szállító utcai betérés nélkül), továbbá a logó nincs lentre húzva.
Évjárat: 2007. november puha műanyag.
Külső oldal: Négány milliméterrel kisebb karakterek.
Belső oldal: (összehasonlítás a 2006. októberi nem hibás verióval): Korábban elmaradt HÉV-átszállások feltüntetése. Szent Imre tér végállomás sora nagyobb lett, hogy az átszállások átláthatóbban kiférjenek.
2008.02.11-től 179-es jelzéssel közlekedett.
79A
A járat 1994 januárjában indult, csak vasárnap közlekedett, kezdetben a napszakon belül is időszakosan (ugyanis a 79-es csak 1995 februárjától nem közlekedik vasárnap).
Évjárat: 1995. március, első tojáslogós, a korszakban csak a dél-pesti tábláknál alkalmazott PUHA műanyagból.
1996 áprilisától az 59A járat egy szakaszát a 79, 79A járatok látták el. A Szent Imre tér felé menő járatok a tér érintése után egy nagy kitérőt tettek a II. Rákóczi Ferenc út felé, majd onnan visszafordulva jutottak ismét el a Szent Imre térre.
Évjárat: 1996. március, puha műanyag (áprilisi változásokra készítve)
Belső oldal: Bal oldali lista: a Hév átszállás eltüntetése fölöslegesség miatt, a Közvágóhíd végállomás átszállásainak egy sorba szerkesztése. Jobb oldal: A 19-es lerövidült, a 38,148-as járatok megszűntek. Az új szakasz miatt Szent Imre tér végállomáson nem jelöli az 59A járatot, a 48A-t pedig annak üzemidő szűkítése miatt törölték.
Évjárat: 1999
Belső oldal: Tartalmi különbség nélkül, új típusú tojáslogóval. Hibásan még mindig jelöli az 1996-ban megszűnt 38-ast.
Évjárat: 2003 vagy 2004
Belső oldal: Itt már természetesen nem szerepel a hibás 38-as. Egy HÉV átszállást áthelyeztek, feltüntettek két elmaradt járatot: az 59A-t és 103-ast. 2000. december óta hosszabb az 1-es villamos. A 23-ast azért törölték, mert a járat csak hétvégén közlekedett, így közös üzemidejük nem volt.
Évjárat: 2006. október, puha műanyag
Belső oldal: Hibás: Csepel felé a 79-es megállóit jelzi (tehát a Szállító utcai betérést). Megállók átnevezése, és létesítése (Helyi Kikötő út). Új járat az 55-ös. Bár a 151-es fel lett tüntetve, de nincs közös üzemideje a 79A-val, mivel csak hétköznap közlekedik. A HÉV átszállást visszahelyezték Csepelen, valamint a HÉV-ek megnevezése pontosabb.
2008.02.11-től 179A jelzéssel közlekedett.
80 (RÁKOSLIGETI)
EZ NEM A KŐBÁNYAI 80-AS VISZONYLAT. Ez a járat 1980 és 1993 között időszakos jelleggel, napi néhány indulással szállított utasokat a Cinkotai úti ipari területekre.
Évjárat: 80-as évek második fele (Máv-állomás kifejezés használata a vasútállomás helyett.)
1993 decemberében a félreértések elkerülése végett 180-as számot kapott.
80
Évjárat: 1988. október (82A beindítása) - 1990. augusztus (95-ös megszüntetése)
Külső oldal: Érdekessége, hogy a rákoskeresztúri végállomás még a 70-es évek stílusában készült!
Évjárat: 1992 (Rákoskeresztúr, városközpont megnevezés) - 1993
Külső oldal: A Ferihegyi út elágazást városközpont felirat váltotta fel, a megszokott stílusban. A Rákoskeresztúr felirat változatlan maradt.
Belső oldal: Megálló-változások a jelölések szerint. Számos, korábban elmaradt átszállás feltüntetése (ezek egyike sem tényleges hálózati változás). A Hősök tere megállónál találunk egy érdekes nullát, ez talán egy félig sikerült beszerkesztés lehet a rövid 80-as járatra (lásd az előző menüben).
Évjárat: 1994. november, első tojáslogós
Külső oldal: Teljes átdolgozás (a járatszámot kivéve), vékonyított rövidítés-mentes betűkkel.
Belső oldal: Balos irányához képest megállóváltozás: a Gyöngytyúk utcánál már nem szerepel az Egyesült Vegyiművek zárójeles megjegyzése.
Évjárat: 1995. augusztus
Belső oldal: Megszűnt járatok: 35,62,135,197. Igényesen, hézagmentesen szerkesztve.
Évjárat: 1996. március, puha műanyag
Külső oldal: Az autóbuszok már csak a Szarvas csárda térig közlekednek, Kőbányáig ettől kezdve a 98-as járt. A járatszámot összenyomták vízszintes irányban. Az új végállomás azonos betűtípussal készült, a Rákoskeresztúri végállomás 3 sorba került.
Belső oldal: Új szakasz feltüntetése igényes beszerkesztéssel. Néhány átszállás-módosítás a logikusabb tájékoztatás céljából, vagy irány megjelölése (76, 168). A Gyöngytyúk utcához visszatették az Egyesült Vegyiművek feliratot is, holott máshol (lásd például az 1997-es 192-es táblát) éppen ekkoriban szedték le.
Évjárat: 1996. október, puha műanyag, táblaelhasználódás miatt készült, tartalmi különbség nélkül.
Évjárat: 1997 első fele, puha műanyag, táblaelhasználódás miatt készült, tartalmi különbség nélkül.
Évjárat: 1997 második fele, kemény műanyag
Külső oldal: Érdekes és ritka jelenség, (lásd még 159-es 1996-os szériánál): a Szarvas Csárda téri végállomást egy 1990 előtti 98-as balos mintája alapján készíthették ("Pestlőrinc"), a szám is régi típusú. A rövidebb Pestlőrinc felirat lehetővé tette a rákoskeresztúri végállomás két sorba írását.
Belső oldal: Tartalmi különbség nélkül. A logóba Rt-t írtak.
Évjárat: 1998. augusztus 25. (Keresztúr-busz beindítása)
Külső oldal: Ismét az új típusú.
Belső oldal: Megállóváltozás: Csévéző út -> Bélatelepi út, teljesen egyedi beszerkesztéssel. A Szarvas csárda térnél számomra érthetetlen okból törölték az 50-es villamost, valamint Rákoskeresztúron vékony betűkkel beszerkesztették az újonnan indult keresztúr buszt.
Évjárat: 1999
Külső oldal: Ismét a Pestlőrinces verzió.
Belső oldal: A Baross utca / Szabadság utca nevű megállóhelyek neve Kodolányi János tér lett (vékony betűkkel szerkesztve - a változás valójában már az előző széria kiadásának idején megtörtént, ott azonban elmulasztották átszerkeszteni). Rákoskeresztúr felé a Pesti útnál a 67-es és 192-es helyére betették a Keresztúr-buszt (a 67-es túl messze volt ettől a megállótól, a 192-est pedig a Gyöngytyúk utcánál már jelölték).
Évjárat: 2000. szeptember, a 180-as egész napos járattá vált, így kiváltotta a 80-as Liget sor - Rákosliget, MÁV-állomás szakaszát.
Külső oldal: Visszakapta az 1997-es formát.
Belső oldal: A fent említett szakasz megszűnése. Új megálló Földműves utca néven (vékony betűkkel). 93 -> Reptér-busz
Évjárat: 2001
Külső oldal: A korszakra jellemző kis járatszámmal és átmeneti betűtípussal.
Belső oldal: Ismeretlen okból a Gyömrői út megállónál a Reptért-buszt kiszedték.
Évjárat: 2002. május
Belső oldal: Új járatok: 182, 182A, továbbá az 1998-ban törölt 50-es villamost ismét feltüntették, továbbá az utóbbi szérián törölt reptér-buszt is.
Évjárat: 2003 első fele, utolsó tojáslogós pufi stílusban.
Belső oldal: Nem jelöli a Szarvas Csárda térnél az 50-est.
Évjárat: 2003. szeptember (kialakítás alapján) - 2004. október 4. (Pestszentimre-busz beindítása), tartalmi különbség nélkül.
Évjárat: 2004. október 4. (Pestszentimre-busz beindítása) - 2005. augusztus vége (kialakítása alapján)
Belső oldal: Az új járat feltüntetésén túl egyéb, elmaradt átszállások feltüntetése (50-es villamos, 180-as busz stb.). A jobb oldali oszlopokból 1-1 megállót a bal oldali oszlopba helyeztek mindkét irányban. Szarvas csárda tér végállomás bal oldalon két sorba lett kiírva.
Évjárat: 2006. július (Szarvas csárda tér végállomási rend módosítása), puha műanyag
Belső oldal: Zrt-s logó a tábla alsó részébe helyezve, kisebb járatszám, "kapcsolatok" helyett "lehetőségek". A Haladás út felújítása után a Szarvas csárda téri végállomási rend megváltozott: a korábbi leszállóhely megállóhelyként üzemelt tovább. 2006. április 14. óta: Reptér-busz -> 200.
Évjárat: 2006 vége - 2007 eleje, puha műanyag
Belső oldal: Nagyobb méretű járatszám. További, elmaradt átszállások (98, 98, 168) pótlása, fölöslegesek törlése (61, Keresztúr-busz) a Szarvas csárda téri átszállások sorrendbe rendezése
Évjárat: 2008. január, kemény műanyag
Külső oldal: Kisebb betűk.
Belső oldal: Máv és Volán járatok feltüntetése. Átszámozások: 193 -> 193E, 82 -> 182, 82A -> 184, 182 -> 282E, 182A -> 284E, megszűnt a 192-es - a járatot azonban nem törölték, de már jelöli a helyette közlekedő 46-ost. Ezen felül további átszállások (keresztúr-busz,98,200) feltüntetése.
Évjárat: 2008. február
Belső oldal: Törölték a hibás 192-est és a 168-as iránymegjelölését a Lőrinci útnál.
2008.09.06-tól a járat összekötésre került a 198-assal, s utóbbi jelzésével közlekedett a továbbiakban.
81
Évjárat: 1996. február, még kemény műanyag (ekkoriban puha és kemény műanyagból egyaránt készítettek táblákat).
Évjárat: 1996. október, puha műanyag
Belső oldal: A József Attila lakótelep irányában két új megálló: Lobogó és Távíró utca (ezért a 3. megállót egy sorba írták ki, hogy kiférjen a lista). Másik irány: Közterület Fenntartó Vállalat -> ~ Rt.
Évjárat: 1998, kemény műanyag, egyetlen különbsége a logóba szerkesztett Rt felirat.
Évjárat: 2000
Külső oldal: Vastag betűs és járatszámos kivitel, csak néhány járaton alkalmazták a korszakban.
Belső oldal: Vékony betűs megállólista. Újabb típusú logó használata. Az Aszódi utca felé a 6. megállónál véletlenül 69-es villamost írtak, a 10. megálló rövidítve FKF Rt. lett. Érdekes a belső kicsiny járatszám, ilyet a 39-es és 150-es járat azonos évjáratú tábláinál alkalmaztak.
Évjárat: 2002. május 3. (Ferenc-busz beindítása)
Külső oldal: Kis járatszámos, átmeneti betűtípussal, az irányok megcserélése.
Belső oldal: A két irányt itt is megcserélték. Vastag járatszám alkalmazása. Már 3-as villamos közlekedik, illetve létezik a Ferenc-busz is. Az FKF Rt. megálló ismét teljes kiírással, de a "fővárosi" rész elhagyásával. Az iránymegjelöléseket a megállók utánról törölték.
A megállók rendszere az Aszódi utca irányába megváltozott, ennek megértését az ábra segíti.
Évjárat: 2003 első fele, pufibetűs stílus, utolsó tojásszéria, tartalmi különbség nélkül.
Évjárat: 2005 ősz - tél (kialakítás alapján). Tartalmi különbség nélkül.
Évjárat: 2006. június - 2008. január között, puha műanyagból. Kijelző meghibásodás, vagy táblás járműves pótlás esetére.
Külső oldal: Matricás. Karakterek a tojáslogósokra jellemző típussal készültek. Belső oldala üres.
|