75
Évjárat: 1977 július 1. (a metróépítés miatt terelt buszok a Vajda Péter utcánál, 50A villamos közlekedése szünetel) - november 14. (még jelöli a 15-ös villamost) MŰANYAGRA NYOMOTT [igen ritka volt ez a korszakban]
Évjárat: 1978. október 23. - a népligeti felüljáró építése miatti változások (89A útvonalrövidítése) - december 27. (A 81, 89-es még terelve jár a Vajda Péter utcánál)
Belső oldal: 1978. január 1. óta ismét jár az 50A villamos. A 89A autóbusz útvonala rövidült, ezért törölték. A 81-es nem szűnt meg, azonban törölték mivel a Vajda Péter utcánál nem volt megállója Több más átszállás azonban indok nélkül törlésre került (pl. Dózsa György úti átszállások). Megszűntek: 15, 15A villamosok, helyettük a 79-es troli meghosszabbítva jár. Az 1977 áprilisában indult, de korábbi szérián kihagyott 43A-t feltüntették.
Évjárat: 1979. május 1. (megszűnt a 71-es troli). Szintén fémtáblára szitázva, még régi típusú, de már fekete színű piktogramokkal.
Belső oldal: Megálló-átnevezés: Május 1 út ->Ajtósi Dürer sor, és új megálló a városligetnél. Átszállási változások: a népligeti felüljáró átadása után a 81-es és 89-es család járatai az Üllői úton közlekednek, ezért törölték a Vajda Péter utcánál. Megszűnő járat: 19-es busz (április 4.), 71-es troli (május 1.) . Új járatok: 80-as troli (április 4.). A Hősök terénél korábban véletlenül törölt átszállásokat visszatették, továbbá egy 33-as villamos átszállást pótoltak.
Évjárat: 1980. augusztus (77-es troli beindítása) /továbbra is fém táblára szitázott/ - 1981. január (a 99-es nem közlekedik)
Belső oldal: Új típusú piktogramok használata. A 3-as metró 1980. március óta már Kőbánya-Kispestig jár, így a Népliget térségében számos villamos és autóbuszjárat megszűnt, illetve lerövidült. Augusztus óta a 77-es troli jár a 75-ös busz helyett. A 43A hibásan feketével szitázva.
Évjárat: 1981. május /4A járat beindítása/ - december /3-as metró meghosszabbítása a Lehel térig/
Külső oldal: A feliratok átdolgozása a klasszikus, egységes betűtípussal, felváltva a korábbi, táblagyártás kezdetére jellemző egyenetlen, kövér betűket.
Belső oldal: Megállónév pontosítás: Salgótarjáni út helyett helyesen "utca". A Thököly úti átszállásokat törölték, bár feltüntetésük indokolt lenne. Új járatok: 99-es 1981. januártól (a kőbányai metrószakasz átadása után egy ideig szünetelt), májustól a 4A. A korábban kifelejtett 33-as buszt feltüntették. A Váci út érintett szakaszán a vilamosok helyett ekkoriban már pótlóbuszok közlekednek a metróépítés miatt.
/a feltöltött képminőség miatt a piros járatok színe feketének látszódik/
Évjárat: 1983. július és 1984. október között a metróépítés kapcsán a troli meghosszabbított útvonalon közlekedett, a Dráva utca - Pannónia utca - Tutaj utca - Hegedűs Gyula utca négyszögben
Évjárat: 1984. november (metróhosszabbítás) - 1987. március (ekkortól létezik az Olof Palme sétány külön megállóként is)
Külső oldal: A metró meghosszabbítása óta ismét a régi helyen, új végállomásnévvel.
Belső oldal: Megállóhelyek átnevezése a jelölés szerint. Új megállót nem létesítettek. Átszállások átrendezése logikussági szempontok alapján és korábban kimaradt átszállások feltüntetése. Tényleges hálózati változások: váci úti villamosok helyett a metró közlekedik. A 43-as család az 1981-es metróátadáskor, a 120-as autóbusz az 1984-es metróátadás után lerövidült. A 33-as járat 1983 novembere óta csak a Lehel térig jár ezért azt is törölték.
Évjárat: 1987
Belső oldal: A Kerepesi útnál véletlenül lemaradt a metrópiktogram, de más átszállási különbség nincsen. Megállóváltozások: A Kerepesi út, Népstadion mellé utat írtak, az Olof Palme emlékére elnevezett sétánynál két megállóhely is létesült,e gyik a korábbi Népstadion úti megállónév helyett, másik egy teljesen új megálló formájában. A Városliget megállóhely Dvorák sétány nevett kapott, továbbá a Dózsa György út megálló mögül eltűnt az Állatkerti út komment.
Évjárat: 1988. október. A trolibuszok útvonala megváltozott (ekkor változott a 77-es trolibuszok vonalvezetése is, lásd az ott lévő ábránál): az Olof Palme sétányt már nem a Hungária körúton lefordulva érték el a trolik (1.ábra), hanem a Népstadion úton végighaladva (2.ábra).
Belső oldal: Fentiek következtében a Május 1 út megállóhely megszűnt. Egyéb megállóváltozás, hogy a Városliget elnevezésű megálló újra létezik (és még az Állatkerti út kommentár is visszakerült a Dózsa György út megállóhoz), de a Dvorák sétány megálló is megmaradt, valamint a Kerepesi út (Népstadion út) megálló neve egyszerűen Kerepesi út lett . A Thököly úti megálló esetében a 7,55,55-ös kapcsolat valóban megszűnt, hiszen a térképen is láthatjuk, hogy bár a megálló elnevezése azonos, máshol helyezkedik el.
Ziu homloktábla a 80-as évek végéről. Valamilyen átmeneti időszakra készült, ugyanis a 75-ösön a 80-as években is már 280-asok közlekedtek.
Évjárat: 1994. június, első tojáslogós.
Külső oldal: A Népligethez hozzákerült a Metróállomás szó is rövidítve. A másik végállomás betűtípusa nem változott, az út T betűje a nyomtatásban is lemaradt.
Belső oldal: A balos által megjelölt irányhoz képest az alábbi megállóváltozások történtek: Thököly út (Népstadion út) -> ~ (Stefánia út), Olof Palme sétány -> Zichy Géza utca, a Városliget és Dvorák sétány megálló összevonásra került, Dózsa György út (Állatkerti út) -> Állatkerti út.
Évjárat: 1994. december
Külső oldal: Megszűntek a rövidítések, ezáltal kisebbek és vékonyabbak lettek a betűk. A Népligetnél hibásan mERTÓállomást írtak.
Belső oldal: A logó lejjebb került. Megszűnő járat 36-os villamos. A többi átszállásváltozás csak listarendezés (metrópiktogramok kihúzása oldalra) vagy logikusság miatti változtatás.
Évjárat: 1997. január, puha műanyag
Külső oldal: Korrigálták a hibás metróállomás feliratot.
Belső oldal: Megszűnő járatok törlése: 1, 99 buszok, 44-es villamos. Rövidülő járatok törlése: 12-es villamos, 105-ös busz. Meghosszabbított 1-es villamos feltüntetése. Új járatok: 99A (eltérő, nagyobb számmal), 103.
Évjárat: 1997 április, kemény műanyag
Belső oldal: Új típusú tojáslogó. Megszűnt a 67-es villamos, helyette pótlóbusz közlekedik. Az 1-es villamost feltüntették a Thököly útnál, de csak a Népliget felé.
Szintén ekkor készült egy minimális eltérést mutató tábla. Egyrészt ez puha műanyagból készült, illetve a bal oldali listában szerkesztett 67V nem a 7-es busz mellé került.
Évjárat: 1999, kemény műanyag
Belső oldal: Mindössze két vékony karakteres beszerkesztést tartalmaz: 1996 július és 1997 októbere között szünetelt a 37A villamos közlekedése, majd ezután újraindult. A másik változás a korábban kifelejtett 72-es troli beszerkesztése a Hősök teréhez.
2000. június 16-tól megkezdődött az 1-es villamos vonalának kiépítése a Rákóczi hídig. Ezzel fölösleglegessé vált a 75-ös trolibuszok Népstadion és Népliget közötti szakasza. Az építés első szakaszában, június 16 - július 2. üzemzárás között a 75-ös a Salgótarjáni utca - Dózsa György út között közlekedett duplaoldalas táblákkal (kimaradt szakaszán pótlóbuszok közlekedtek)
Évjárat: 2000. július 3., a trolibuszok útvonala véglegesen a Népstadionig rövidült (mivel azonban az 1-es még nem lett meghosszabbítva, a megszűnt szakaszán továbbra is pótlóbusz közlekedett). Először duplaoldas tábla készült:
Évjárat: vélhetően 2000. augusztus - szeptember környékén elkészült egy megállós széria is
Külső oldal: A két végállomás felcserélése
Belső oldal: Vékony betűs megállólista, a régi szakaszhoz viszonyítva egy változás történt: a Dózsa György út felé a trolibuszok korábbi leszállóhelye megállóhelyként üzemel, Huba utca néven. A 75-ös trolipótló is feltüntetésre került.
Évjárat: 2000. december 16. (1-es villamos átadása)
Külső oldal: A Népstadion végállomás neve egyszerűsödött, a járatszámot középre igazították
Belső oldal: Új járat az 1A villamos, megszűnt a 75-ös trolipótló. A járat a mai útvonallal azonosan, körforgalomban közlekedik a Népstadionnál.
Évjárat: 2002. június
Belső oldal: Új megálló létesült a Kerepesi úton, közvetlenül az elindulás utáni kanyarodás után.
Évjárat: 2004. január 1. (Népstadion -> Stadionok) - 2005. augusztus vége (kialakítás alapján)
Külső oldal: Népstadion -> Stadionok. Bár hivatalosan nem történt végállomás átnevezés, a metróállomás kifejezést elhagyták.
Belső oldal: Megállók átnevezése: Népstadion, metróállomás -> Stadionok (Hungária körút), Huba utca -> Dózsa György út (2003. május 22. óta). A végállomásból belül is lemaradt a metróállomás kifejezés. Új járat: Tesco-busz (2003. május 22.). Egy fölöslegesnek ítélt 77-es átszállás törlése.
Évjárat: 2005. szeptember (kialakítása alapján) - december 3. (még nem jelöli a 73-as buszt)
Külső oldal: A feliratok kisebbek, így a Dózsa György út kifért egy sorban, miután korrigálták végállomás elnevezését.
Belső oldal: Korszakra jellemzően a logó alulra helyezve, valamint "kapcsolatok" helyett "lehetőségek". Átszállások átrendezése és feltüntetése logikusabb tájékoztatási szempontok alapján. Tényleges hálózati változás nem történt.
Évjárat: 2005. december 3. (73-as beindítása, Rákóczi úti járatok átszervezése)
Belső oldal: 73-as feltüntetése.
Évjárat: 2006. június - 2007. március vége (puha műanyag, de még dátumozatlan)
Belső oldal: A Dózsa György út végállomás és megállóhely nevének pontos kiírása. Egy 30-as átszállás feltüntetése.
Évjárat: 2008. augusztus 21., matricás. Az új pk. során a viszonylat útvonalát a Jászai Mari térig hosszabbították (kiváltva az egykori 79-est).
Belső oldal: Feltüntetésre került, a tervezett, de végül meg nem valósult 91A járat (helyette a 291-es jár).
Évjárat: 2009. szeptember. Matricás.
Külső oldal: Feliratok néhány milliméterrel közelebb húzva a járatszámhoz.
Belső oldal: Stílus: korszakra jellemzően vékonyvonalas táblázat használata. "Felé" helyett nyíl alkalmazása. Hálózati változás: megszűnt a 95A, a Margit híd felújtása miatt a 26-os nem érinti a Jászai Mari teret. Egyéb átszállások: törölték a be nem indult 91A-t, helyette a 291-est jelzi. Elmaradt 77-es és 178-as átszállás feltüntetése a Stadionoknál, ugyanitt P+R feltüntetése.
Évjárat: 2009. december. Matricás.
Külső oldal: Korszakban megjelenő kialakítás: Zurich karakterekkel, kék színben, színes piktogramokkal.
Belső oldal: Stílus: A korszakra jellemző "vonalcsíkos" kialakítás, intézmények feltüntetésével. Megállóváltozás nem történt. Az átszállások részletezésére az eltérő kialakítás miatt nem tértem ki.
Évjárat: dátum szerint 2009. december, valójában 2011. április. Matricás.
Külső oldal: 2011-ben megjelenő, új típusú metrópiktogrammal.
Belső oldal: Stílus: belül is az új metrópiktogramok használata. Hálózati változás: megszűnt a 178A (április 3.). A 2A villamos ismét közlekedik (2009 októbere óta), de az előző szérián a feltüntetése elmaradt. Egyéb átszállások: BKV hajójárat és 26-os feltüntetése a Jászai Mari téren (holott a viszonylat ekkor még mindig nem érintette a Jászai Mari teret). 105-ös iránymegjelölése a Szabolcs utcánál. Állatkerti útnál autóbusz-átszállások feltüntetése.
Évjárat: dátum szerint 2011. március, valójában 2011. május 27. (végállomás átnevezése). Matricás.
Külső oldal: A Stadionok végállomás átnevezése, és P+R feltüntetése. Ezáltal a másik végállomás betűmérete csökkent és 3 sorba került.
Belső oldal: Stílus: BKK logó feltüntetése. A sokáig elmaradt kerületjelzéseket ezúttal már pótolták. Megállók: a végállomás és az első megálló átnevezése. Egyéb átszállás: Jászai Mari téren ismét törölték a 26-ost, mivel a Margit híd felújítása még mindig tart.
Évjárat: 2012. június (július 1-i változásra készítve). Matricás.
Külső oldal: Nem változott.
Belső oldal: Stílus: jelmagyarázat használata, csak BKK logó van rajta, amit felülre helyeztek. Hálózati változás: július 1-től számozott átkelőhajók beindítása, továbbá 234-es beindítása. Új járat még a 230-as. Megállók: Átnevezések: Dózsa György út -> Váci út (Dózsa György út), Állatkerti út -> Gundel Károly út. Intézményváltozás: Papp László Sportaréna -> Papp László Budapest Sportaréna. Egyéb átszállások: 30-as család iránymegjelölései. egy 79-es átszállás áthelyezése, továbbá "Volán" megnevezés helyett piktogram használata a Puskás Ferenc stadionnál.
Évjárat: 2013. május (június 1-i változásra készítve). Külső oldala táblára nyomott, belül matricás.
Külső oldal: korszakra jellemző Frutiger karakteres kialakítás, a metró-piktogram helyett "M" jelölést használ. A végállomás elnevezése Jászai Mari térre egyszerűsödött (belül azonban még a régi név olvasható).
Belső oldal: Stílus: új típusú vonalcsíkos kialakítás (intézmények, kerületek megjelölése nélkül, világosabb árnyalatokkal). A megállónevekben itt is "M" megjelölés a piktogram helyett, a Puskás Ferenc stadionnál fordított hurokelrendezést használ. Megállók: Dvorzsák sétány megnevezés használata, speciális karakter helyett. Hálózati változás: 109-206-os járatok helyett a hosszú 9-es közlekedik. Rákóczi úti járatok átszervezése (173-as megszűnése, új járat a 7A). Megszűnt a 2A villamos. Egyéb átszállások: 26-os feltüntetése a Jászai Mari térnél, 79-es átszállás visszahelyezése a Váci úthoz a kettővel ezelőtti szériának megfelelően. Damjanich utcánál autóbusz átszállások feltüntetése, azonban hibásan, 30-as család helyett egy duplikált 105-ös jelenik meg.
Évjárat: 2014. január. Mindkét oldalán táblára nyomott.
Külső oldal: Ellentétes végállomáselrendezés. Nagyobb járatszám, kisebb és vastagabb betűk, Puskás Ferenc stadion három sorban.
Belső oldal: Megállók: Dvorzsák sétány helyett a valós írásmódnak megfelelő speciális karakter használata. Hálózati változás: 115-133-as járatok helyett az új 15-ös közlekedik, megszűnt a 234-es, de a téli időszak miatt a helyette közlekedő 226-os sincs feltüntetve.. Egyéb átszállások: Damjanich utcánál a hibás autóbusz átszállások korrigálása.
KERESEK FOTÓT JOBB ÁLLAPOTÚ TÁBLÁRÓL
Évjárat: 2015. július
Külső oldal: önálló külső oldallal nem rendelkező széria, korábbi 75-ös táblák belső oldalának felülmatricázásával készült, melyeken meghagyták az eredeti külső oldalt (jelen esetben 1401-esét)
Belső oldal: Stílus: Jelentősen megnövelt megállónév-méret. Bubi állomások feltüntetése. Megállók: A 4-es metróhoz kapcsolódó átszervezésekkel egyidejűleg 6 megállót átneveztek, továbbá a korábbi szérián kint maradt régi végállomásnevet korrigálták a Jászai Mari téren. Új megálló a Dembinszky utcánál. Hálózati változások: Ismét közlekedik a 115-ös. Rákóczi úti járatok átszervezése (110, 112, 239). Új járat a 195-ös. A 291-es a Széll Kálmán tér átépítése miatt nem közlekedik, továbbá megszűnt az 1A villamos. Egyéb átszállások: 30-as család iránymegjelöléseinek törlése.
Évjárat: 2017. november 6. (a metrópótlás kezdetekor), mindkét oldalán táblára nyomott.
Külső oldal: Kisebb betűk, nagyobb járatszám
Belső oldal: Stílus: Kisebb megállónév-méret. Bubi állomások feltüntetése. Megállók: a Városliget átépítése miatt véglegesen a Dózsa György úton jár mindkét irányban (ezért ezt a hurokrészt törölték a vonalcsíkról). Hálózati változások: megszűnt a D13 hajójárat és a 239-es busz. Az M3 helyett pótlóbuszok és a mentesítő 12M-14M villamosok járnak, továbbá a 34-106 útvonalát meghosszabbították. Ismét jár a 291-es busz. Egyéb átszállások: 30-as család iránymegjelöléseinek törlése.
Évjárat: 2020. február, mindkét oldalán táblára nyomott.
Külső oldal: Korszakra jellemző újbalos kialakítás, változatlan karakterekkel
Belső oldal: Stílus: Megállónevek nagyobb méretben. Jászai Mari tér előtti hurokszakasz más ábrázolása, az átszállások "átkötésével", továbbá a Puskás Ferenc stadion hurokrajzának törlése. Megállók: a Puskás Ferenc stadion megállóhelyet a végállomással egybevonva ábrázolja. Hálózati változások: Az M3 felújított északi szakasz átadásával a mentesítőjáratok és pótlóbuszok megszűntek. Egyéb átszállások: néhány troliátszállás-iránymegjelölés módosítása.
Évjárat: 2021. március, matricás.
Külső oldal: A végállomás széléig terjedő elválasztóvonallal.
Belső oldal: Hálózati változások: Az M3 felújításának újabb szakasza miatt új járatok: 1M, 2M, 72M, 79M. Átkelőhajók megszüntetése.
Évjárat: 2022. február. Mindkét oldalán táblára nyomott.
Külső oldal: Vastagabb elválasztóvonallal.
Belső oldal: Hálózati változások: A Lánchíd felújítása miatt a 178-as autóbusz a Gyöngyösi utcáig jár. A 80-as troli teljes üzemidőben kár, a 80A megszűnt.
Évjárat: 2022. április. Mindkét oldalán táblára nyomott. A korszakban jellemző lekerekített sarkú táblaanyagon.
Külső oldal: Nem változott.
Belső oldal: Hálózati változások: A középső szakasz felújítása miatt ismét M3-M3A pótlóbuszok járnak.
75-79
Évjárat: 2006. június 24. - A Budapesti Fesztiválzenekar koncertje miatt a Hősök tere lezárásra került. Puha műanyagból készült tábla.
A 75-79 összevont formában közlekedett. A táblát később minden olyan esemény során használták amikor a Dózsa György úton lezárás volt.
75A
1993 októberében az 1-es villamos a Kerepesi útig hosszabbodott (ezzel megszűnt az 55-ös busz). Népliget - Népstadion szakaszt ekkor már csak a 75-ös troli szolgálta ki, melynek tehermentesítése céljából betétjáratot indítottak.
Évjárat: 1994. június, első tojáslogós széria
Belső oldal: Már létezik a Népstadionig közlekedő 130-as. Népligetnél a metró megjelölése elmaradt, ezt filccel pótolták.
Évjárat: 1994. december, utolsó széria.
Külső oldal: Már nem tartalmaz rövidítést, amit a betűk vékonyításával és összenyomásával értek el. Az Ifjúság útja kerek zárójelben van.
Belső oldal: Megszűnt a 36-os villamos. Egy elmaradt metróátszállást és egy 130-ast pótoltak.
1995. október 21-én üzemzárással megszűnt (ekkortól az 1-es villamos a Salgótarjáni utcáig közlekedik, a megmaradt szakaszon pedig elegendőnek bizonyult a 75-öst járatni).
UGRÁS A KÖVETKEZŐ OLDALRA (76-TÓL)
UGRÁS AZ OLDAL TETEJÉRE
|