bkvtablak
Autóbusz táblák
 
Trolibusz táblák
 
Villamostáblák
 
Általános utastájékoztató táblák és egyéb ágazatok
 
75 - 75A

75

Évjárat: 1977 július 1.  (a metróépítés miatt terelt buszok a Vajda Péter utcánál, 50A villamos közlekedése szünetel) - november 14. (még jelöli a 15-ös villamost) MŰANYAGRA NYOMOTT [igen ritka volt ez a korszakban]

Évjárat: 1978. október 23. - a népligeti felüljáró építése miatti változások (89A útvonalrövidítése) - december 27. (A 81, 89-es még terelve jár a Vajda Péter utcánál)

Belső oldal: 1978. január 1. óta ismét jár az 50A villamos. A 89A autóbusz útvonala rövidült, ezért törölték. A 81-es nem szűnt meg, azonban törölték mivel a Vajda Péter utcánál nem volt megállója Több más átszállás azonban indok nélkül törlésre került (pl. Dózsa György úti átszállások). Megszűntek: 15, 15A villamosok, helyettük a 79-es troli meghosszabbítva jár. Az 1977 áprilisában indult, de korábbi szérián kihagyott 43A-t feltüntették.

Évjárat: 1979.május 1. (megszűnt a 71-es troli). Szintén fémtáblára szitázva, még régi típusú, de már fekete színű piktogramokkal.

Belső oldal: Megálló-átnevezés: Május 1 út ->Ajtósi Dürer sor, és új megálló a városligetnél. Átszállási változások: a népligeti felüljáró átadása után a 81-es és 89-es család járatai az Üllői úton közlekednek, ezért törölték a Vajda Péter utcánál. Megszűnő járat: 19-es busz (április 4.), 71-es troli (május 1.) . Új járatok: 80-as troli (április 4.). A Hősök terénél korábban véletlenül törölt átszállásokat visszatették, továbbá egy 33-as villamos átszállást pótoltak.

Évjárat: 1980. augusztus (77-es troli beindítása) /továbbra is fém táblára szitázott/ - 1981. január (a 99-es nem közlekedik)

Belső oldal: Új típusú piktogramok használata. A 3-as metró 1980. március óta már Kőbánya-Kispestig jár, így a Népliget térségében számos villamos és autóbuszjárat megszűnt, illetve lerövidült. Augusztus óta a 77-es troli jár a 75-ös busz helyett. A 43A hibásan feketével szitázva.

Évjárat: 1981. május /4A járat beindítása/ - december /3-as metró meghosszabbítása a Lehel térig/

Külső oldal: A feliratok átdolgozása a klasszikus, egységes betűtípussal, felváltva a korábbi, táblagyártás kezdetére jellemző egyenetlen, kövér betűket.

Belső oldal: Megállónév pontosítás: Salgótarjáni út helyett helyesen "utca". A Thököly úti átszállásokat törölték, bár feltüntetésük indokolt lenne. Új járatok: 99-es 1981. januártól (a kőbányai metrószakasz átadása után egy ideig szünetelt), májustól a 4A. A korábban kifelejtett 33-as buszt feltüntették. A Váci út érintett szakaszán a vilamosok helyett ekkoriban már pótlóbuszok közlekednek a metróépítés miatt. 

/a feltöltött képminőség miatt a piros járatok színe feketének látszódik/

Évjárat: 1983. július és 1984. október között a metróépítés kapcsán a troli meghosszabbított útvonalon közlekedett, a Dráva utca - Pannónia utca - Tutaj utca - Hegedűs Gyula utca négyszögben

Évjárat: 1984. november  - 1987 március (ekkortól létezik az Olof Palme sétány külön megállóként is)

Külső oldal: A metró meghosszabbítása óta ismét a régi helyen, új végállomásnévvel.

Belső oldal: Megállóhelyek átnevezése a jelölés szerint. Új megállót nem létesítettek. Átszállások átrendezése logikussági szempontok alapján és korábban kimaradt átszállások feltüntetése. Tényleges hálózati változások: váci úti villamosok helyett a metró közlekedik. A 43-as család az 1981-es metróátadáskor, a 120-as autóbusz az 1984-es metróátadás után lerövidült. A 33-as járat 1983 novembere óta csak a Lehel térig jár ezért azt is törölték.

Évjárat: 1987

Belső oldal: A Kerepesi útnál véletlenül lemaradt a metrópiktogram, de más átszállási különbség nincsen. Megállókváltozások: A Kerepesi út, Népstadion mellé utat írtak, az Olof Palme emlékére elnevezett sétánynál két megállóhely is létesült,e gyik a korábbi Népstadion úti megállónév helyett, másik egy teljesen új megálló formájában. A Városliget megállóhely Dvorák sétány nevett kapott, továbbá a Dózsa György út megálló mögül eltűnt az Állatkerti út komment. 

Évjárat: 1988.október. A trolibuszok útvonala megváltozott (ekkor változott a 77-es trolibuszok vonalvezetése is, lásd az ott lévő ábránál): az Olof Palme sétányt már nem a Hungária körúton lefordulva érték el a trolik (1.ábra), hanem a Népstadion úton végighaladva(2.ábra).

Belső oldal: Fentiek következtében a Május 1 út megállóhely megszűnt. Egyéb megállóváltozás, hogy a Városliget elnevezésű megálló újra létezik (és még az Állatkerti út kommentár is visszakerült a Dózsa György út megállóhoz), de a Dvorák sétány megálló is megmaradt, valamint a Kerepesi út (Népstadion út) megálló neve egyszerűen Kerepesi út lett . A Thököly úti megálló esetében a 7,55,55-ös kapcsolat valóban megszűnt, hiszen a térképen is láthatjuk, hogy bár a megálló elnevezése azonos, máshol helyezkedik el.

Ziu homloktábla a 80-as évek végéről. Valamilyen átmeneti időszakra készült, ugyanis a 75-ösön a 80-as években is már 280-asok közlekedtek.

Évjárat: 1994 június, első tojáslogós.

Külső oldal: A Népligethez hozzákerült a Metróállomás szó is rövidítve. A másik végállomás betűtípusa nem változott, az út T betűje a nyomtatásban is lemaradt.

Belső oldal: A balos által megjelölt irányhoz képest az alábbi megállóváltozások történtek: Thököly út (Népstadion út) -> ~ (Stefánia út), Olof Palme sétány -> Zichy Géza utca, a Városliget és Dvorák sétány megálló összevonásra került, Dózsa György út (Állatkerti út) -> Állatkerti út.

Évjárat: 1994 december

Külső oldal: Megszűntek a rövidítések, ezáltal kisebbek és vékonyabbak lettek a betűk. A Népligetnél hibásan mERTÓállomást írtak.

Belső oldal: A logó lejjebb került. Megszűnő járat 36-os villamos. A többi átszállásváltozás csak listarendezés (metrópiktogramok kihúzása oldalra) vagy logikusság miatti változtatás.

Évjárat: 1997. január, puha műanyag

Külső oldal: Korrigálták a hibás metróállomás feliratot.

Belső oldal: Megszűnő járatok törlése: 1, 99 buszok, 44-es villamos. Rövidülő járatok törlése: 12-es villamos, 105-ös busz. Meghosszabbodott 1-es villamos feltüntetése.  Új járatok: 99A (eltérő, nagyobb számmal), 103.

Évjárat: 1997 április, kemény műanyag

Belső oldal: Új típusú tojáslogó. Megszűnt a 67-es villamos, helyette pótlóbusz közlekedik. Az 1-es villamost feltüntették a Thököly útnál, de csak a Népliget felé.

Szintén ekkor készült egy minimális eltérést mutató tábla. Egyrészt ez puha műanyagból készült, illetve a bal oldali listában szerkesztett 67V nem a 7-es busz mellé került.

Évjárat: 1999, kemény műanyag

Belső oldal: Mindössze két vékony betűs beszerkesztést tartalmaz: 1996 július és 1997 októbere között szünetelt a 37A villamos közlekedése, majd ezután újraindult. A másik újdonság a 72-es troli beszerkesztése a Hősök teréhez. Ez csak egy korábbi hiányosság pótlása.

2000. június 16-tól megkezdődött az 1-es villamos vonalának kiépítése a Rákóczi hídig. Ezzel fölösleglegessé vált a 75-ös trolibuszok Népstadion és Népliget közötti szakasza. Az építés első szakaszában, június 16 - július 2. üzemzárás között a 75-ös a Salgótarjáni utca - Dózsa György út között közlekedett duplaoldalas táblákkal (kimaradt szakaszán pótlóbuszok közlekedtek)

Évjárat: 2000. július 3., a trolibuszok útvonala véglegesen a Népstadionig rövidült (mivel azonban az 1-es még nem lett meghosszabbítva, a megszűnt szakaszán továbbra is pótlóbusz közlekedett). Először duplaoldas tábla készült:

Évjárat: vélhetően 2000. augusztus - szeptember környékén elkészült egy megállós széria is

Külső oldal: A két végállomás felcserélése

Belső oldal: Vékony betűs megállólista, a régi szakaszhoz viszonyítva egy változás történt: a Dózsa György út felé a trolibuszok korábbi leszállóhelye megállóhelyként üzemel, Huba utca néven. A 75-ös trolipótló is feltüntetésre került.

Évjárat: 2000. december 16. (1-es villamos átadása)

Külső oldal: A Népstadion végállomás neve egyszerűsödött, a járatszámot középre igazították

Belső oldal: Új járat az 1A villamos, megszűnt a 75-ös trolipótló. A járat a mai útvonallal azonosan, körforgalomban közlekedik a Népstadionnál.

Évjárat: 2002. június

Belső oldal: Új megálló létesült a Kerepesi úton, közvetlenül az elindulás utáni kanyarodás után.

Évjárat: 2004. január 1. (Népstadion -> Stadionok) - 2005. augusztus vége (kialakítás alapján)

Külső oldal: Népstadion -> Stadionok. Bár hivatalosan nem történt végállomás átnevezés, a metróállomás kifejezést elhagyták.

Belső oldal: Megállók átnevezése: Népstadion, metróállomás -> Stadionok (Hungária körút), Huba utca -> Dózsa György út (2003. május 22. óta). A végállomásból belül is lemaradt a metróállomás kifejezés. Új járat: Tesco-busz (2003. május 22.). Egy fölöslegesnek ítélt 77-es átszállás törlése.

Évjárat: 2005. szeptember (kialakítása alapján) - december 3. (még nem jelöli a 73-as buszt)

Külső oldal: A feliratok kisebbek, így a Dózsa György út kifért egy sorban, miután korrigálták végállomás elnevezését.

Belső oldal: Korszakra jellemzően a logó alulra helyezve, valamint "kapcsolatok" helyett "lehetőségek". Átszállások átrendezése és feltüntetése logikusabb tájékoztatási szempontok alapján. Tényleges hálózati változás nem történt.

Évjárat: 2005. december 3. (73-as beindítása, Rákóczi úti járatok átszervezése)

Belső oldal: 73-as feltüntetése.

Évjárat: 2006. június - 2007. március vége (puha műanyag, de még dátumozatlan)

Belső oldal: A Dózsa György út végállomás és megállóhely nevének pontos kiírása. Egy 30-as átszállás feltüntetése.

75-79

Évjárat: 2006. június 24. - A Budapesti Fesztiválzenekar koncertje miatt a Hősök tere lezárásra került. Puha műanyagból készült tábla.

A 75-79 összevont formában közlekedett. A táblát később minden olyan esemény során használták amikor a Dózsa György úton lezárás volt.


 

 

75A

1993 októberében az 1-es villamos a Kerepesi útig hosszabbodott (ezzel megszűnt az 55-ös busz). Ekkor jött létre ez a trolibuszjárat, mely kapcsolatot létesített a Népliget és a villamosvégállomás (Népstadion)között, ezt a 75-ös trolibusz is ugyanúgy megtette, a 75A célja a 75-ös tehermentesítése volt.

Külső oldal: Régi betűtípussal készült, de a hosszú végállomásnevek miatt a szám egyedi módon össze lett nyomva.

Évjárat: 1994 június, első tojáslogós széria

Belső oldal: Már létezik a Népstadionig közlekedő 130-as. Népligetnél a metró megjelölése elmaradt, ezt filccel pótolták.

Évjárat: 1994 december, utolsó széria.

Külső oldal: Már nem tartalmaz rövidítést, amit a betűk vékonyításával és összenyomásával értek el. Az Ifjúság útja kerek zárójelben van.

Belső oldal: Megszűnt a 36-os villamos. Egy elmaradt metróátszállást és egy 130-ast pótoltak.

A járat 1995 decemberében megszűnt, mert szakaszán teljesen kiépült az 1-es villamos vonala, amely így a Salgótarjáni útig hosszabbodott.

 

UGRÁS A KÖVETKEZŐ OLDALRA (76-TÓL)

 

UGRÁS AZ OLDAL TETEJÉRE



 

 

 
Járattörténeti adatok (1915-napjainkig)
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Chat
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 

Aki érdeklõdik a horoszkópja után, az nem kíváncsi, hanem intelligens. Rendeld meg most és én segítek az értelmezésben!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött + napi agymenések és bölcseletek    *****    KARATE OKTATÁS *** kicsiknek és nagyoknak *** Budapest I. II. XII.kerületekben +36 70 779-55-77    *****    Augusztus 26-án Kutyák Világnapja! Gyertek a Mesetárba, és ünnepeljétek kutyás színezõkkel! Vau-vau!    *****    A horoszkóp elemzésed utáni érdeklõdés, nem kíváncsiság hanem intelligencia. Rendeld meg és nem fogod megbánni. Katt!!!    *****    Cikksorozatba kezdtem a PlayStation történelmérõl. Miért indult nehezen a Sony karrierje a konzoliparban?    *****    Will Vandom Rajongói Oldala ♥ nosztalgia W.I.T.C.H. a javából, 2006 óta ♥ Te még emlékszel?    *****    A horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek bele kell néznie. Tedd meg te is, én segítek értelmezni! Kattints! Várlak    *****    Nagyon részletes születési horoszkóp + 3 éves elõrejelzés + kötetlen idejû beszélgetés diplomás asztrológussal! Kattints    *****    Smart Elektronika - Arduino és Okos Elektronikai termékek webáruháza .Álmodd meg, alkosd meg, vezéreld a jövõt!    *****    Smart Elektronika - Arduino és Okos Elektronikai termékek webáruháza .Álmodd meg, alkosd meg, vezéreld a jövõt!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek bele kell néznie, itt: www.csillagjovo.gportal.hu    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését. 0630/583-3168    *****    Nézzen velünk Debreceni Prémium lakásokat! Simonyi ingatlan Nézzen velünk Debreceni Prémium lakásokat! Simonyi ingatlan    *****    Ha egy igazán egyedi és szerethetõ sportanimével szeretnél megismerkedni, tégy egy próbát az Ookiku Furikabutte-vel.    *****    Augusztus 8-án Nemzetközi Macskanap! Addig is gyertek a Mesetárba, és olvassátok el a legújabb cicamesét! Miaúúú!    *****    Smart Elektronika - Arduino és Okos Elektronikai termékek webáruháza .Álmodd meg, alkosd meg, vezéreld a jövõt!    *****    Ingyenes, magyar fejlesztésû online AI kalandkönyvek és szabadulószobák. Regisztrálj és játsz! Garantált szórakozás!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ingyenes, magyar nyelvû nyomozós kalandjátékok lebilincselõ történetekkel és grafikával! www.cluequestgame.hu