50
kartontábla felülragasztás a 70-es évek végéről
Változatlan mintával, de már műanyagtáblára szitázva.
Évjárat: 1980.március (a járat útvonala Határ útig rövidült) - 1981.január (52A villamos beindulása, ill. februártól: 123 -> 123)
Belső oldal: Korszakra jellemző vastagtáblázatos lista. A 123-as még gyorsjáratként közlekedik, lézezik a Határ útig bejáró 189,189A páros is. Elképzelhető, hogy Nagyvárad teresből is volt megállólistás, ugyanis a 82-es szerkesztett a Szarvas csárda térnél (1979 óta indul innen). A Sallai Imre utca és Iparvasút megállókat rossz sorrendben tűntették fel.
Évjárat: 1981.július (189A megszüntetése) - 1982 (következő széria ismeretében)
Belső oldal: Megszűnt vagy módosult járatok: 123,189A (a 189-es nem érinti már a Határ utat, így itt törölni kellett volna) . Új járatok: 99 (1981. január),123 (1981. február),136A (1981. május). Ezenkívül egy elmaradt átszállás feltüntetése: 35. A megállós sorrendhiba korrigálása, valamint egy megállóátnevezés: Kolozsvár utca -> Tar-kő utca. Az 52A villamost kifelejtették az átszállások közül.
Évjárat: 1982 - 1983.november (52A villamos megszűnése)
Belső oldal: Két elmaradt átszállás feltüntetése: 51 és 135-es autóbuszok, valamint 52A villamos. A hibás 189-est törölték. Megállóátnevezés: Árpád utca -> Hikádé Aladár utca.
Évjárat: 1984.október (199-es megszűnése)
Külső oldal: Nagyobb végállomásfeliratok, eltérő vesszőtípus használata.
Belső oldal: Új típusú, vékony vonalas megállólista. Megszűnt járatok: 52A villamos, 136A, 199 buszok. Módosult vagy új járatok: 66, 183. Feltüntették az 50A villamost, bár ez fölösleges információ az alapjárat esetében.
Évjárat: 1985
Belső oldal: A gyorsjáratok szitázása több helyen feketével készült, egyébként tartalmilag egyezik az előzővel. A tábla korábban egy 50-es vágányzáras volt, ennek az egyik kötőjele maradt ott a megállós oldalon jobb oldalt.
Évjárat: 1986
Belső oldal: A gyorsjáratok szitázása itt már teljesen elmaradt, melyet utólag matricázással segítettek (a matricázó a Határ útnál 54E helyett hibásan 54-est ragasztott). Hiba a Marx utcánál: 136-os helyett 136-ost szitáztak, holott az alapjárat eltérő útvonalon közlekedett. Az 50A villamost fölöslegessége folytán törölték. A Tarkő utca kötőjeles írásmódja megszűnt - a korszakban egységesen elhagyták a kötőjeles írásmódot.
Évjárat: 1987 körül (a fentinél későbbi tábla)
Belső oldal: Itt már van piros szita, de a Határ úti 66-os fekete maradt. Ismét feltüntették az 50A villamost.
Évjárat: 1988 körül
Belső oldal: A 66-os hibáját korrigálták, valamint a Baross utcánál 136-os helyett a gyorsjáratot jelöli.
Évjárat: 1990.április (közterület átnevezések) - 1990.szeptember (54E megszüntetése)
Külső oldal: Vörös Hadsereg útja -> Üllői út, Pestlőrinc -> Pestszentlőrinc
Belső oldal: A korszakra jellemző megállólista. Részletesebb tájékoztatás az átszállásokról. Utcanévváltozások. A 183-as helyett több helyen hibásan 193-ast jelöl.
Évjárat: 1991
Külső oldal: A tájékoztató szöveg törlése
Belső oldal: Megszűnt: 54E, helyette az 54-es indul a Határ útról (hibásan feketével szitázták). Korrigálták a hibás 193-ast.
Évjárat: 1992 első fele (a Gábor Andor utca neve április hónapban Fő utcára változik)
Belső oldal: Egyetlen különbsége, hogy korrigálták a hibás 54-est.
Évjárat: 1992. április (Gábor Andor utca -> Fő utca) - 1993. június (Marx utca -> Darányi Ignác utca)
Belső oldal: Gábor Andor utca -> Fő utca.
Évjárat: 1993. június (Marx utca -> Darányi Ignác utca)
Évjárat: 1994. április, utolsó balosszéria
Belső oldal: A belső oldalon az útvonalleírásból törölték az Üllői utat. Továbbá az 50A-t, mint fölösleges információt.
Évjárat: 1994. október, első tojáslogós
Évjárat: 1995.március, tartalmi különbség nélkül!
Évjárat: 1995. augusztus (?)
Belső oldal: A dátumozást az eddig logó alatt használt helyről a megszokott részre helyezték, azonban ez már nem fért ki oda, így minden darabról lemaradt. A bal oldali listán törölték a megszűnt járatokat (35,135), a jobb oldalon ezt évekig nem tették meg.
Évjárat: 1997 első fele
Belső oldal: 1996 március végén megszűnt a 99-es, helyette a 99A közlekedik. A 80-as és 98-as autóbuszok még március hónap elején végállomást cseréltek (Szarvas csárda tér és Köki), de a tábla hibásan még a régi állapotot jelzi.
Évjárat: 1997 vége
Belső oldal: Az 1996 márciusában megcserélt 80-as viszonylat beszerkesztése a Szarvas csárda térnél vékonyabb, listaidegen számmal. Határ út felé csak a 98-as törlése történt meg.
Évjárat: 1998
Külső oldal: Új típusú, kisjáratszámos (inkább 2000 környékén elterjedt) típussal.
Belső oldal: Új típusú logó. Törölték a már régóta hibásan szereplő 35, 135 járatokat, azonban Bethlen utcánál még mindig látható a 135-ös. Szarvas csárda térnél a Határ út felé is feltüntették a korábban kimaradt 80-ast.
Évjárat: 1999. március 1.
Belső oldal: Megszűnt a 136-os, a 19-es hosszabb útvonalon közlekedik. Az az érintett átszállás sorokat vékony számokkal szerkesztették és más megállókhoz helyezték. Törölték a hibás 135-öst is.
A Hannoveri villamosok forgalomba állításával, miután a teljes típuscsere befejeződött, 2002. február 4. után megszűnt az oldaltáblák használata és gyártása.
Vágányzáras táblák
2001. szeptember-október: vágányszabályozási munkálatok I. ütem:
2001. október: vágányszabályozási munkálatok II. ütem:
2001. október: vágányszabályozási munkálatok III. üterm
50A
Évjárat: 70-es évek vége - 1980. március (metró kőbányai szakaszának átadása)
A járat 1980 márciusában megszűnt, majd 1980 júliusában újraindult, rövidített útvonalon a Határ úttól.
Évjárat: 1981. január
Belső oldal: A korszakra jellemző vastag táblázatos megállólistával. Az átszállások között néhány ellentmondás van: a 99-est mint januárban indult járatot, illetve a februárban alapjárattá minősített 123-ast jelöli, azonban a januárban indult 52A villamost nem. Ezen kívül a Határ útnál nem jelzi a 189A járatot, mely a 189-essel együtt 1981. június hónapig közlekedett a térségben.
Évjárat: 1981 - 1982 fordulóján
Belső oldal: Törölték a módosult 189-es járatot. Feltüntették a korábban kihagyott 52A-t. Az Árpád utca új neve (már 1978 óta, de a táblákon késve jelent meg): Hikádé Antal utca.
Évjárat: 1982. április (135 -> 135) - 1983. november (52A villamos megszüntetése)
Külső oldal: Villamosos járatszám használata. Kisebb végállomás-feliratok. Villanytelep pontosabb megnevezése: Kispest, Villanytelep.
Belső oldal: Új típusú, vékony vonalas táblázat, új típusú átszállási számokkal. Új járat a 135-ös, mely a korábbi 135-ös helyett közlekedik, mely nem állt meg a Kossuth téren, emiatt nem is szerepelt a korábbi táblákon.
Évjárat: 1990.április (közterület átnevezések) - 1990.szeptember (54E megszüntetése)
Külső oldal: Ismét autóbuszos járatszám, nagyobb végállomás és útvonal feliratokkal.
Belső oldal: Részletesebb átszállás-feltüntetés. A Hikádé Aladár utca ismét Árpád utca.
Évjárat: 1992. április (Gábor Andor utca - > Fő utca) - 1993
Belső oldal: A Határ útnál törölték a 42-es villamos átszállást. Az Árpád utcánál új átszállásokat tüntettek fel. Megállóátnevezés: Gábor Andor utca - > Fő utca.
Évjárat: 1994. április, utolsó széria.
Belső oldal: Az Árpád utcai átszállások törlése fölöslegesség miatt. Az 52-es villamos feltüntetése.
51
Évjárat: ~ 1978, duplaoldalas tábla
Évjárat: 1980.március (a járat útvonala lerövidül) - 1983.július (megszűnik)
Évjárat: szintén 1980 - 1983
Belső oldal: Egyetlen különbsége, hogy a Használtcikk piacnál jelzi az 54-est is.
51A
A járat az 1980-as metróátadással megszűnt.
52
Kartontábla a 70-es évek elejéről. A járat közlekedése 1977 és 1980 között szünetelt.
A járatnak éjszakai változata is volt, hosszabb útvonalon, szintén 1977-ig.
Évjárat: 1980. március (a járat ismételt beindítása) - 1980. augusztus (50A villamos beindulása)
Belső oldal: Korszakra jellemző vastag táblázatos lista. A 123-as márciustól gyorsjáratként közlekedik, lézezik a Határ útig bejáró 189, 189A páros is. Nem közlekedik még a 99-es, amelyet 1980-as megszüntetése után 1981 januárjában újraindítottak.
Évjárat: 1981. július (189A megszüntetése) - 1983. július 11. (194-es beindítása)
Belső oldal: 123 -> 123 (1981. július) Új járatok: 99 és 50A villamos. Megszűnt járatok: 189A (a József Attila ltp. járatainak átszervezése kapcsán - ugyanakkor a 189-est még jelzi a Határ útnál, holott ekkortól nem tér be oda). A második megállóoszlophoz is szerkesztettek villamos-átszállási oszlopot, valamint a Pacsirtatelepnél az elmaradt "VÁ."-t pótolták.
Évjárat: 1983. július 11. (194-es beindítása) - 1984. október 31. (199-es megszüntetése)
Külső oldal: A Ferde utcát törölték.
Belső oldal: A lista átdolgozása a 80-as évek második felétől elterjedt vékony vonalas táblázatra. Új járat: 194. Egyéb, nem hálózati szempontból történt kisebb átszállási módosítások, továbbá itt már nem szerepel a hibás 189-es, viszont a 154-es lemaradt.
Évjárat: 1987. május (19-es beindítása) - 1987. június (Nagy Sándor utca -> Nagy Sándor József utca)
Belső oldal: Új járat: 19. Módosult járatok: 66 (a megszűnt 199-es helyett közlekedik a Határ útig). Megszűnt járat: 199. Emellett néhány elmaradt átszállás feltüntetése, illetve logikussági szempontok alapján történt átrendezés.
Évjárat: 1987. június (Nagy Sándor utca -> Nagy Sándor József utca) - 1990. szeptember (Az 54E megszűnt, helyette az 54-es indul a Határ útról)
Külső oldal: A Nagy Sándor utca neve 1987 óta Nagy Sándor József utca. Az útvonalleírásba visszakerült a Ferde utca.
Belső oldal: A Határ úti átszállásokat rendezték, az előző szérián kimaradt 154-est pótolták. További átszállási variálások.
Évjárat: 1990. szeptember (Az 54E megszűnt, helyette az 54-es indul a Határ útról)
Évjárat: 1992 körül
Külső oldal: Pesterzsébet helyett Pestszenterzsébet
Belső oldal: Tényleges tartalmi különbség nincsen. Minden lehetséges átszállást feltűntettek.
Évjárat: 1995. október
Évjárat: 1996. január, tartalmi különbség nélkül.
Évjárat: 1997. január
Belső oldal: Tartalmi különbség nélkül (hibásan még az 1996 áprilisában megszűnt 99-es szerepel a 99A helyett)
Évjárat: ~ 1997 közepe
Külső oldal: Pestszenterzsébet helyett Pesterzsébet
Belső oldal: A végállomásnév módosulásán kívül tartalmi különbsége nincsen. A szabótelepi megállóhelynél továbbra is Pestszenterzsébet olvasható.
Évjárat: 1997 ősz
Belső oldal: Pestszenterzsébet, Szabótelep -> Szabótelep. A 99-es helyett a 99A közlekedik.
Évjárat: 1999 körül
Külső oldal: A korszakra jellemző kisjáratszámos kialakítás. A "P" betű lemaradt.
Belső oldal: Új típusú logó. Tartalmi különbség nincsen, azonban a belső járatszám függőlegesen szétcsúszott.
Évjárat: 2001. október
Külső oldal: Az elmaradt "P" betűt korrigálták.
Belső oldal: A 13-as helyett már 3-as villamos közlekedik.
Évjárat: 2002. március 8. (94-es beindítása)
Belső oldal: Új járat: 94-es (ezzel együtt a Határ úti átszállássort vékony számokkal szerkesztették át).
Évjárat: 2003 ősz (sávos logós kivitel) - 2004. augusztus (99A megszüntetése, melyet még jelöl).
Belső oldal: Pesterzsébet végállomás kívül-belül kötőjeles verzióban jelenik meg. Határ úton elhagyták a villamos és metró-átszállást, bár indokolt lenne a feltüntetésük.
Évjárat: 2005. július 4. (30-as villamos rövidítése)
Belső oldal: Új járat: Erzsébet-busz (2005. május 15-től). A 30-as villamos a Nagysándor József utcánál feltüntetésre került, ez utal a rövidítésére (július 4-től a "kiskörben" körforgalomban közlekedik). Megszűnt a 99A, valamint feltüntetésre került a korábban kimaradt Gloriett-busz.
Évjárat: 2005. november 23. (Köteles utca megálló megszüntetése kihasználatlanság miatt)
Belső oldal: A megszűnt megállót törölték, Határ út felé azonban a megálló-sorszámozást nem módosították. A korszakra jellemzően "kapcsolatok" helyett "lehetőségek" szerepel. A Határ út felé is feltüntették a 30-as villamos, annak rövidebb útvonala miatt.
Évjárat: 2006. február 6. (Zrt-s logó) - 2006. október 1. (gyáli járatok átszervezése)
Belső oldal: Zrt-s logó. A hibás megállósorszámozást javították. A legutóbb beszerkesztett 30-as villamos átszállást fölöslegesnek ítélték, ezért törölték (a Határ útnál már fel van tüntetve).
Évjárat: 2007. július (még július 29. előtt)
Belső oldal: Jelentős átszállási módosítások, informatívabb, iránymegjelölésekkel és sok, korábban kihagyott átszállás feltüntetésével (pl. 151-es, 154A és B, Határ úti metró és villamos-átszállások). Tényleges hálózati változások: gyáli járatok és 54-es család átszervezése, Gloriett-busz megszüntetése. Május 2. óta a Tesco-busz a Határ útig közlekedik, azonban július 29-én meg is szüntették.
Vágányzáras táblák:
52A
A járat 1981. január és 1983. november között közlekedett.
Évjárat: 1981. február után (123 -> 123)
55
A járat 1973 és 1974 években az Árpád úti felüljáró építése miatt csak Újpest, Víztoronyig közlekedett.
Évjárat: 1979 novemberéig a végállomás a Kádár utcában volt.
Évjárat: 1979. november - 1981.március
Évjárat: Szintén 1979.november - 1981.március, de matricás kivitelben
Évjárat: 1981.március - 1982.május (a járat megszűnése)
|