35
A járat Ferihegy vasútállomás átadásakor, 2007.07.15-én indult. Az új 35-135 járatpáros a 193-as járatot váltotta ki és az új vasútállomásig közlekedett. A 35-ös nem tért be a Mednyánszky utcához.
Évjárat: 2007. július 15., a járat indulásakor, puha műanyagból.
Belső oldal: A 193-as kerete lemaradt a Béke térnél (ezt utólag kézzel korrigálták).
Évjárat: 2007. december, puha műanyag
Belső oldal: Új megálló 2007.09.03-tól: Béke tér (Királyhágó út). a sorszámozást azonban elrontották. 82-es buszcsalád átszámozása. Pestszentimre Iskola-busz helyett Iskola-busz, ill. Helyközi busz helyett Volán kifejezés használata. A 193-ast már helyesen jelöli a Béke térnél.
Évjárat: 2008. március, kemény műanyag
Belső oldal: 193 -> 193E.
A járat szerepét 2008.08.21-től az új 166-166A-266-os járatcsalád vette át.
2008. augusztus 21-től a korábbi 59-es közlekedik 35-ös jelzéssel.
Évjárat: 2008. augusztus 21. Matricás.
Évjárat: 2009. feburár. Matricás.
Külső oldal: A Szentlőrinci út végállomás betűi néhány milliméterrel kisebbek, mert az előző szérián nem fért ki az alsó "Ó" betű.
Belső oldal: Stílusbeli változások: későbbi táblázatosokra jellemzően vékonyabb vonalas és elnyújtott táblázatok, a jobb áttekinthetőség érdekében. Átszállások: Szent Imre téren a 687-690 volán járatok kötőjel helyett pontokkal vannak tagolva.
Évjárat: 2010. január. Matricás.
Külső oldal: Korszakra jellemzően Zurich karakterekkel, kék színben
Belső oldal: A korszakra jellemző "vonalcsíkos" kialakítás, intézmények és kerületek feltüntetésével. A megálló irányát jelző nyilak szára szokatlanul rövid. Megállóváltozás nem történt. Az átszállások részletezésére az eltérő kialakítás miatt nem tértem ki.
Évjárat: 2010. november. Matricás.
Külső oldal: Nem változott.
Belső oldal: Stílusbeli változások: a nyilak szárai hosszabbak, a jobb láthatóság érdekében. A BKV logó alá a korszakra jellemzően szlogen került. Megállóváltozás: a HÉV átszállásokkal rendelkező megállók mögé HÉV-piktogram került. Átszállások: Egy elmaradt 36-os és 66E átszállás feltüntetése. Pesterzsébet központi részén az átszállások egyoszloposra rendezése. Két helyen Volán átszállás feltüntetése (Jahn F. kórház és Újtelep út).
Évjárat: dátum szerint 2010. november, valójában 2011. február 1. (megállók átnevezése). Matricás.
Külső oldal: Nem változott.
Belső oldal: Megállók: az azonos nevű Ady Endre út ill. utca megállókat átnevezték: Ady Endre út (Kossuth Lajos utca) és Ady Endre utca (Topánka utca).
Évjárat: 2012. július. Matricás.
Külső oldal: Nem változott.
Belső oldal: Stílusbeli változások: Átmeneti időszak, ahol jelmagyarázatot használnak, BKV logó nincs és a BKK logó jobb oldalt felül található, a Volán és HÉV régi jelzés helyett új piktogramokat használnak. Megállóváltozás: a HÉV átszállásokkal rendelkező megállók mögül törölték a HÉV piktogramokat. Kossuth Lajos utca -> Kossuth Lajos utca (Völgy utca), Kossuth Lajos utca -> Csepel, Kossuth Lajos utca, Szent László utca -> Szent László út. A Szabadság utca után törölték a postát. Hálózati változás: a 21-es villamos 51-es jelzéssel közlekedik. Átszállások: A Jahn F. kórház és Szent László utca megállóknál a volánt csak piktogrammal jelzi. Csepel és Pesterzsébet központi részében az átszállásokat átrendezték, illetve 119-es és 151-es esetében iránymegjelöléssel kiegészítették.
Évjárat: dátum szerint 2012. november, valójában 2013. január 2. (Corvin csomópont megálló). Matricás.
Külső oldal: Nem változott.
Belső oldal: Megállóváltozás: Új megálló a Maros utcánál (2012. november 15-től), Corvin út / Weiss Manfréd utca -> egységesen Corvin csomópont (2013. január 2-től). Stílusbeli változások: BKK logó nagyobb méretű, továbbá a megállólétesítés miatt a vonalcsík hosszabb, a tábla széléig kiér.
Évjárat: 2013. szeptember. matricás.
Külső oldal: korszakra jellemző Frutiger karakteres kialakítás.
Belső oldal: új típusú vonalcsíkos kialakítás (intézmények, kerületek megjelölése nélkül, világosabb árnyalatokkal). Megállóváltozások: Szent Imre tér Szentlőrinci út felé "H" jelzéssel ellátva, útvonalmódosítás 2013. július 1-től: a Védgát utca - Corvin út érintése nélkül közlekedik, megszűnt megálló: Corvin csomópont , Védgát utca / ellenirányban Corvin út és a Szőrmegyár megálló. Új megállók:Védgát utca, Papírgyár. Átszállások: Szent Imre téren elmaradt 148 átszállás feltüntetése, Kossuth Lajos utcánál és Sósfürdőnél kevesebb átszállás feltüntetése (mely átszállások egyéb megállóból is elérhetőek).
Évjárat: 2014. január 2. (135-ös család beindítása), mindkét oldalán táblára nyomott, de matricás kivitelben is készült.
Külső oldal: Nagyobb járatszám. A Szentlőrinci úti végállomás betűi kisebbek.
Belső oldal: Hálózati változások: új járatok a 135, 135A. Átszállások: egy 148-as átszálás törlése, 66E iránymegjelölése, a 123A-t általam ismeretlen okból nem jelzi, továbbá Pesterzsébeten a volán átszállásokat sem.
garázsmeneti táblák
duplaoldalas, matricás, valószínűleg a járat indulásakor készült (az utca nevét pontatlanul, "zs"-vel írja):
2011. március, matricás:
35
Fémtábla a 80-as évek elejéről.
Évjárat: 1988. január (82-es meghosszabbítása Kőbánya-Kispestig) - október (82A beindítása)
Évjárat: 1988. október (82A beindítása) - 1990
Belső oldal: A Szarvas csárda térnél feltüntették az ekkor induló 82A-t, emiatt helyezték át az ide már ki nem férő 183-as átszállást. A Baross utcánál korábban hibásan a 136-ost jelölték, ezt most módosították a gyorsjáratra.
Évjárat: 1994. november, egyetlen tojáslogós széria készült.
Külső oldal: Rövidítések megszüntetése a korszakra jellemző szerkesztéssel.
Belső oldal: Vörös csillag utca -> Hofherr Albert utca, Pestlőrinc -> Pestszentlőrinc. Új megálló (1990 tavasza óta): Háromszék utca.
A járat párhuzamossági okokra hivatkozva 1995. július 31-én üzemzárással megszűnt.
36
Évjárat: 1992 - 1993
Külső oldal: A Liszt Ferenc utca végállomás kötőjele ferde.
Évjárat: 1994. november, első tojáslogós
Külső oldal: A korábbi balosszérián meglepően szűkösen fértek el a feliratok. Ennek okán is vezették be a 90-es évek közepére jellemző kicsinyített, oldalirányban összenyomott betűket a MÁV-állomás és Liszt Ferenc utca feliratokat illetően.
Belső oldal: A Margó Tivadar utcánál a 136-os buszpiktogramja lemaradt.
Évjárat: 1997 első fele (puha műanyag)
Belső oldal: Törölték a megszűnő 35 és 135-ös járatokat. A 136-os piktogramját pótolták.
Évjárat: 1997 vége - 1998 eleje. Tartalmi különbsége nincs, de az átszállások kapcsolatok felirat lemaradt.
Évjárat: 1999. március (136-os helyett a 19-es közlekedik)
Külső oldal: Átmeneti betűtípus, a korszakra jellemző kis méretű járatszámmal.
Belső oldal: Vékony betűs megállólista, vastag járatszámmal. Megálló átnevezése a Liszt Ferenc utca felé: Tersánszky Józsi Jenő sétány -> Iker utca lett (1997. október 1-től). Egy korábban elmaradt 194-es átszállást pótoltak.
Évjárat: 1999 második fele
Belső oldal: A Dolgozó útnál a 82, 82A átszállásokat törölték.
Évjárat: 2000
Belső oldal: HIBÁS: a jobb oldali megállólista 2. olszlopában a bal oldali irány 2. oszlopa van, így a tábla utastájékoztatásra teljesen alkalmatlan.
Évjárat: 2001
Belső oldal: Az előző széria hibáját korrigálták (jobb oldali oszlop). Egy 50-es villamos átszállás áthelyezése és pótlása, továbbá egy fölöslegesnek ítélt 194-es átszállás törlése.
Évjárat: 2003 első fele, még szeptember 1. előtt (Gloriett-buszt még nem jelzi)
Belső oldal: A korábbi szériákon törölt három átszállás ismételt feltüntetése.
Évjárat: 2004. március 3. (Tesco busz beindítása) - október 3. (Pestszentimre-busz beindítása)
Belső oldal: Új járatok: Gloriett-busz, Pestszentimre-busz, Tesco-busz. Egy elmaradt 194-es átszállás feltüntetése.
Évjárat: 2004. október 3. (Pestszentimre-busz beindítása) - 2005 augusztus vége (kialakítás alapján)
Külső oldal: Néhány centivel kisebb betűk.
Belső oldal: A Pestszentimre-busz feltüntetésén kívül nincs különbsége.
Évjárat: 2005 ősz - tél, tartalmi különbség nélkül.
Külső oldal: Néhány milliméterrel kisebb betűk.
Belső oldal: A járatszám felülre, a logó alulra került. "Kapcsolatok" helyett "lehetőségek".
Évjárat: 2006. június - 2007. március (puha műanyag, de még nem dátumozott), tartalmi különbség nélkül, Zrt-s logóval.
Külső oldal: A betűméret ismét tovább csökkent néhány milliméterrel.
Évjárat: 2007. december, puha műanyag
Külső oldal: MÁV-állomás -> Vasútállomás.
Belső oldal: Megálló átnevezése: Új temető út -> Puskás Ferenc utca. Megszűnt: Gloriett-busz. 82-es buszcsalád átszámozása. Elmaradt átszállások , továbbá MÁV és Volán kapcsolatok feltüntetése. A Margó Tivadar utcánál a 19-es és 136-ost növekvő sorrendbe rendezték.
Évjárat: 2008. február, kemény műanyag
Belső oldal: Volán átszállás feltüntetése a Jegenye fasornál.
2008. augusztus 21-től korábbi formájában megszűnt, önálló szakaszát a 93-as pótolta. Az egykori 19-es és 59A járatok összevonásával létrejött az új 36-os járat Csepel és Pestszentlőrinc között.
Évjárat: 2008. augusztus 21. Matricás.
Belső oldal: Csepel felé hibás, kétszer van Előd utca megálló (17. és 20.)
Évjárat: 2009. március. Matricás.
Külső oldal: A feliratokat beljebb húzták.
Belső oldal: Stílusbeli változások: későbbi táblázatosokra jellemzően vékonyabb vonalas és elnyújtott táblázatok, a jobb áttekinthetőség érdekében. Átszállások: Felsőcsatári köznél volán átszállás feltüntetése. Megállóváltozás: A Tesco szerződés megszűnése miatt a későbbi megállóváltozást több táblán matricával jelezték. Megállóhelyek: továbbra is hibás, Csepel felé kétszer van Előd utca megálló.
Évjárat: 2010. január. Matricás.
Külső oldal: Korszakra jellemzően Zurich karakterekkel, kék színben
Belső oldal: Stílus: átmeneti korszak, ahol a belső oldal még táblázatos kialakítású, de kék színű Zurich járatszámmal. A "felé" kifejezések helyett nyilak alkalmazása. Megállók: 2009. szeptember 1-től nem érinti a Tesco-t. Átnevezések: Építő út -> Baross utca, Lakatos út -> Kemény Zsigmond utca, Tarcsay utca ill. Külső Vörösmarty utca -> egységesen Erzsébeti temető továbbá a hibás, duplikált Előd utcát törölték. Hálózati változások: megszűnt a 95A és a 293-as busz. Egyéb átszállások: 198-as busz és 50-es villamos átszállások áthelyezése a kisebb rágyaloglás szempontja alapján.
Évjárat: 2010. június. Matricás.
Külső oldal: Nem változott.
Belső oldal: A korszakra jellemző "vonalcsíkos" kialakítás, intézmények és kerületek feltüntetésével. Megállóváltozás nem történt. Az átszállások részletezésére az eltérő kialakítás miatt nem tértem ki.
Évjárat: 2010. november. Matricás - a dátumozáson kívül semmilyen tartalmi vagy szerkesztésbeli különbsége nincs.
Évjárat: dátum szerint 2010. november, valójában 2011. február 1. (megállók átnevezése). Matricás.
Külső oldal: Nem változott.
Belső oldal: Megálló átnevezése: Ady Endre út -> Ady Endre út (Kossuth Lajos utca), Kossuth Lajos utca -> Csepel, Kossuth Lajos utca, Kossuth Lajos utca -> Pesterzsébet, Kossuth Lajos utca, Zádor utca -> Dél-pesti autóbuszgarázs, Dolgozó út -> Lakatos úti lakótelep. Átszállásaiban és elrendezésében változatlan.
KERESEK JOBB MINŐSÉGŰ FOTÓT ERRŐL A SZÉRIÁRÓL
Évjárat: dátum szerint 2010. november, valójában 2011. május - június lehet. (BKK logó alapján). Matricás.
Külső oldal: Nem változott.
Belső oldal: Stílus: korszakra jellemzően BKK logót is feltüntettek, a jobb alsó sarokban elkülönített fehér sávban, ezáltal a logók mérete kisebb. Új típusú HÉV-piktogramokat használ. Megállók: Kossuth Lajos utca -> Kossuth Lajos utca (Völgy utca). Átszállások: 152, 159-es feltüntetése a Karácsony Sándor utcánál, Szent Imre térnél a 151-es törlése, egy 198-as és egy 93-as átszállás áthelyezése, egy fölösleges 50-es törlése.
Évjárat: dátum szerint 2011. február, valójában 2011 vége - 2012 eleje.
Külső oldal: Nem változott.
Belső oldal: Stílus: logók nagyobb méretűek. A HÉV-piktogramok nyomdai finomítása: a "H" betű a fekete körön belül hangsúlyosabban kirajzolva fehérrel. Megálló: MeZSgye utca korrigálása "S"-re a valós utcanévnek megfelelően. Átszállások: Csepel központjában jelentősen változott az átszállások feltüntetése (áthelyezések, törlések), Pesterzsébet központjában iránymegjelölések alkalazása egyes járatoknál. Mesgye utcánál elmaradt volán átszállás feltüntetése.. Egyéb szerkesztés: posta törlése a Szabadság utcánál.
Évjárat: dátum szerint 2012. október, valójában 2013. május 1-től érvényes állapotok szerinti (171-es már közlekedik), mindkét oldalán táblára nyomott - ez az egyik legkésőbbi gyártású Zurich tábla (1305 hónapban már Frutigerek készültek).
Külső oldal: Nem változott.
Belső oldal: Stílus: BKV logó elhagyása, BKK logó felső részre helyezése. Jelmagyarázat használata. Volán járatokat piktogrammal is jelzi és a rövid ideig használt "gőzmozdonyos" vasúti piktogram van rajta. Hálózati változás: új járat a 171-es. Átszállások:Csepel központjában további átszállások feltüntetése, Pesterzsébet, Kossuth Lajos utcánál elmaradt 66-os átszállás feltüntetése, Felsőcsatári közben a 200E után "repülő piktogram" . Egyéb szerkesztések: Elmaradt intézménynevek feltüntetése, azonban az önkormányzatoz a Szent Imre téren törölték.
Évjárat: 2014. szeptember. Mindkét oldalon táblára nyomott.
Külső oldal: korszakra jellemző Frutiger karakteres kialakítás.
Belső oldal: új típusú vonalcsíkos kialakítás (intézmények, kerületek megjelölése nélkül, világosabb árnyalatokkal). Megállóváltozások: Akácfa utca megállónév használata mindkét irányra. Hálózati változások: teljes szigetszentmiklósi hálózat átszervezése 2014. augusztus 23-tól (38A, 238, 278, 279). Új járatok még: 93A, 135, 135A, 194B, 236, 236A. Átszállások: Csepel központjában ismét más szempont szerint elrendezett átszállások.
Évjárat: 2016. február. Készült táblára nyomott és matricás (korábbi pótlótábla felhasználásával) kivitelben is.
Külső oldal: Nem változott.
Belső oldal: Megállóváltozások: Új megálló: Köves út / Szentlőrinci út. Hálózati változások: megszűnt a 135A és 171-es. Átszállások: P+R feltüntetése a Szent István útnál és a II. Rákóczi Ferenc útnál. Volán kapcsolat Pesterzsébet, Baross utcánál. Egy 136E átszállás áthelyezése, 194-194B átszállások a Szent Lőrinc telepnél.
garázsmeneti tábla
2008 vagy 2009-es, matricás, duplaoldalas:
A korszakra jellemzőtől eltérve, "G" jelzés nélkül is legyártásra került:
szintén duplaoldalas, matricás kivitel, Frutiger karakterekkel, 2013 második felében készült:
Matricás kivitel:
36A
2009. augusztus 20-án közlekedett először, a késő esti időszakban. Célja a tüzijátékra utazó és onnan hazautazó utasok elszállítása a Szent Imre tér és Csillagtelep között, a HÉV indulásokhoz hangoltan.
Duplaoldalas, matricás kivitel, egyedi kialakítással. A másik oldalra hibásan Pestszentlőrinc (tehát az alapjárat végállomása) került, ezért felülmatricázták Helvetica betűkkel.
2011. augusztus 20-ra készült, szintén duplaoldalas kivitel, de már hagyományos kialakítással, korszakra jellemző Zurich karakterekkel:
37
Évjárat: 1986. december (már nem létezik a régi 118-as, mely a Vörösvári út körforgalomban közlekedett) - rendszerváltás
Szűkebb időszak nem állapítható meg, mert a megállók és átszállási kapcsolatok ebben az időszakban nem változtak. A gyorsjáratok pirossal vannak szitázva, csak a fényviszonyok miatt csalóka a felvétel.
Évjárat: 1991 - 1992. május (még a 134-es közlekedik a Szentlélek térre)
Külső oldal: Korvin Ottó tér - > Szentlélek tér
Belső oldal: A Flórián térnél feltüntették az üzletközpontot. Minden lehetséges átszállás feltüntetése. Sok hálózati változás.
Évjárat: 1994. február, utolsó balos
Belső oldal: Flórián tér után eltűnt az "üzletközpont" kommentár. A 134-es egyesét kiszerkesztették (a 34-es közlekedik helyette.)
A midibuszok forgalombaállítása miatt a táblagyártás csak pótlások esetére korlátozódott.
Évjárat: 1999
Belső oldal: Farkastorki út 29. -> Királyhelmec utca. Szentlélek tér felé az első megálló hibásan JabJonka út.
2003-ban munkálatok miatt az autóbuszok nem tudtak visszafordulni a Jablonka útnál, ezért az Erdőalja útig közlekedtek a 137-essel párhuzamosan. Erre az alkalomra készült ez a duplaoldalas tábla pufibetűs stílusban.
A vonalon 1995-től midibuszok közlekedtek, így csak pótlás- kijelzőelromlás esetén volt szükség táblákra.
Évjárat: 2002 (pufibetűs stílus)
Belső oldal: A balos által megjelölt irányhoz képest egy megállóváltozás történt: Farkastorki út 29. -> Királyhelmec utca.
Évjárat: 2008. február, kemény műanyag
Belső oldal: Volán járatok és néhány korábban kimaradt átszállás feltüntetése. A Szentlélek tér felé új megálló a Serfőző utcánál.
Évjárat: 2008. május - június körül, digitális nyomtatással. Duplaoldalas kivitel.
2008.09.06-tól jelzése 237-re változott.
UGRÁS A KÖVETKEZŐ OLDALRA (38-TÓL)
UGRÁS AZ OLDAL TETEJÉRE
|