85
80-as évek elején közepén, műanyagtáblára fújva (korábban egy 92-es balos volt).
Évjárat: 1987. január
Külső oldal: 1987. szeptemberéig fenálló állapotok!
Belső oldal: 168-as autóbusz már az Örs vezér teréről indul (listaszerkesztéssel láthatjuk). A 131-es járat (márciusban indult) azonban még nem létezik.
Évjárat: 1991 előtti, pontosabb behatárolás a rossz állapot miatt nem lehetséges
Külső oldal: 1987 szeptembere óta Kőbánya-Kispestig közlekedik. Az Örs vezér tere helyett 3 sorban, szétcsúszott "Örs vezér tér" felirat.
Évjárat: 1994. április, első tojáslogós. A legelső tojáslogósok egyike (hasonlóan a 94/4-es 126-oshoz), április hónapban ugyanis még készültek balosok is.
Külső oldal: A két végállomás megcserélése, az ismét "tere" felirat olvasható, szokatlanul nagy sorközzel. Kőbánya-Kispest után nincs vessző.
Belső oldal: A 31-es járatot kifelejtették az Örs vezér terénél
Évjárat: 1997 első fele, puha műanyag.
Külső oldal: Kőbánya-Kispest után vessző van.
Belső oldal: Megszűnt járatok: 35,46,132,135. Új: 193 (A 135-ös helyére ékelve kis számokkal.). Rövidült: 80. Meghosszabbítva: 98 (a 80-as helyére szerkesztve). A 31-est pótolták, a megszűnt 46-os helyére szerkesztették.
Évjárat: 1997 vége, táblaelhasználódás miatt készült
Külső oldal: Az Örs vezér tere felirat sorközét csökkentették.
Belső oldal: Tartalmi különbség nélkül. A korszakban egyáltalán nem jellemző lehetőségek szó használata a kapcsolatok helyett. Rt-s tojáslogó.
Évjárat: 1998 első fele
Belső oldal: Egyetlen különbsége, hogy a lehetőségek helyett kapcsolatok szót használ.
Évjárat: 2000. december (Rákoskert-busz beindítása)
Belső oldal: A végállomások átszállásait új típusú számokkal (az induló új járatok miatt) átszerkesztették. Megszűnt jelzés: 100. Új járatok: Expo-, Keresztúr-busz (már 1998 augusztusa óta), Rákoskert-busz, 63-as villamos.
E széria csak abban különbözik, hogy a Keresztúr-buszt kihagyták.
Évjárat: 2003 nyara
Belső oldal: Ugyan nem jelzi a júniusban indult 132-est, a tábla nem lehet korábbi, mert akkoriban még tojáslogós táblákat készítettek. Új járatok: 144 (2003. március), 182, 182A. A 44-est hibásan 44-esnek szitázták, a 193 hibásan keret nélkül lett feltüntetve. Korábban elmaradt átszállásokat (pl. 37A) tüntettek fel. A kevés megállóval rendelkező járatokra jellemző, nagy betűs megállólistával készült.
Évjárat: 2005. augusztus vége
Belső oldal: A 37A villamos szeptember 1-től a Sörgyárig rövidült, ezért törölték a Kocka utcánál. A tábla kialakítása még a nyáron készült szériákat idézi ("kapcsolatokat" használ "lehetőségek"' helyett), emiatt a legyártás augusztus végére tehető. Kőbánya-Kispest végállomásnak még a MÁV-állomásos változata olvasható (holott márciusban módosult a név). A 182A hibásan keret nélkül lett feltüntetve (a 193-as továbbra is keret nélkül)
Évjárat: 2006. június - 2007. március vége (puha műanyag, de még dátumozatlan.)
Belső oldal: Zrt-s logó, a tábla alsó részébe helyezve és "kapcsolatok" helyett "lehetőségek". Feltüntették a korábban kimaradt a 176-ost, a 182A és 193 hiányzó keretét pótolták. A HÉV-et pontosabb megnevezéssel jelöli. Elmaradt átszállásként feltüntették a 151-est. A Reptér-busz jelzése április óta 200-as. Kőbánya-Kispest, MÁV-állomás helyett a végállomás neve Kőbánya-Kispest (de a külső oldalon még a régi felirat olvasható). Mivel az előző szériák sem jelölték a 132-es járatot, nem lehet tudni, hogy 2006. szeptember 29. (132-es megszüntetése) előtti vagy utáni-e a tábla.
Évjárat: 2008. január, puha műanyag.
Külső oldal: A két végállomást megcserélték, immár ezen az oldalon is az új név szerepel.
Belső oldal: Rengeteg plusz átszállás feltüntetése. Volán és MÁV-járatok feltüntetése. A 82-es buszcsalád átszámozása és a rákosszentmihályi járatok átszervezése.
Évjárat: 2008. április, kemény műanyag. Tartalmi különbség nélkül (a 193E helyett hibásan még mindig 193-ast jelöl).
Évjárat: 2008 tavasza, kemény műanyag. Tartalmi különbség nélkül, dátumot sem kapott
2008.09.06-tól jelzése 85E-re változott.
85E
Évjárat: 2008. szeptember 6., matricás. Paraméterkönyv utáni első széria. A viszonylat esetén az útvonal- és megállóhelyek megegyeznek az egykori 85-össel.
Évjárat: 2009. április. Matricás.
Külső oldal: Kisebb feliratok. Kispest előtt nincs kötőjel.
Belső oldal: Stílus: Vékonyvonalas táblázat, felnagyított méretben. Megálló: 2008. december 28-tól új megálló közvetlenül a végállomás előtt (emiatt a bal oldali táblázat Tavas utca megállója a másik oszlopba helyezve). Egyéb átszállások: Az új Kőbánya-Kispest megállóhoz több átszállás áthelyezése a végállomásról.
Évjárat: 2009. június. Matricás. Tartalmában és szerkesztésében is teljesen megegyezik a 0904-el.
Évjárat: 2010. február. Matricás.
Külső oldal: A korszakra jellemző kék színű, Zurich karakteres kialakítás, színes piktogramokkal.
Belső oldal: Stílus: A korszakra jellemző "vonalcsíkos" kialakítás, intézmények, kerületek feltüntetésével. Megállóváltozás nem történt. Az átszállások részletezésére az eltérő kialakítás miatt nem tértem ki.
2011. június 21. - október 3. között, Kőbánya-Kispest átépítése miatt a Határ útig közlekedett.
Évjárat: 2011. június 21. Matricás.
Külső oldal: Az ideiglenes módosításnak megfelelően sárga kiemeléssel. Ezen kívül új típusú metró- és HÉV-piktogramok, továbbá P+R feltüntetés, ezáltal az Örs vezér tere egy sorba került és kisebb méretű.
Belső oldal: Stílus: belül is új típusú metró- és HÉV-piktogramok. BKK logó feltüntetése. Hálózati változás: HÉV-ek számozása május 1-től. A 28A villamos ismét jár. Megállók: Az ideiglenes hosszabbítás ideje alatt a Felüljáró megállónál is megáll. A Tavas utca / Újhegyi sétány nyilai lemaradtak. Egyéb átszállások: Lavotta utcánál fölösleges 85, 185 átszállás törlése.
Évjárat: dátum szerint 2011. augusztus, valójában 2011. október 3. (a Kőbánya-Kispest új végállomás átadásakor). Matricás.
Külső oldal: A végállomás módosítása, a korábbi Kőbánya-Kispestesnél kisebb betűkkel, mivel a P+R feltüntetése továbbra is maradt.
Belső oldal: Stílus: A logók elkülönített fehér sávban vannak. Megálló: Az eredeti szakasz visszaszerkesztése, Tavas utcánál a hiányzó nyíl pótlása.
Évjárat: 2012. szeptember. Matricás.
Külső oldal: Nem változott.
Belső oldal: Stílus: Csak BKK logó van, amit felülre helyeztek. A Volánt piktogrammal jelzi. Jelmagyarázat használata. Gőzmozdonyos piktogram. Átszállási lehetőségek két sorban. A XIX. kerület feltüntetése. Egyéb átszállások: 185-ös iránymegjelölése. A 80-as trolit törölték, mivel valójában (ekkor még) nincs közös üzemideje a 85E-vel.
Évjárat: dátum szerint 2012. szeptember, valójában 2013. január vagy február lehet. Matricás.
Külső oldal: P+R törlése, a piktogramok középre igazításával.
Belső oldal: Stílus: Csak néhány viszonylatnál alkalmazott, nagy méretű belső ágazati piktogrammal. Jelmagyarázat törlése. Az átszállási piktogramok már a Frutiger korszakra jellemző típussal. Kerületjelzések sincsenek már.
KERESEK JOBB MINŐSÉGŰ FOTÓT ERRŐL A SZÉRIÁRÓL
Évjárat: 2013. augusztus. Külső oldala táblára nyomott, belül matricás.
Külső oldal: A korszakra jellemző Frutiger karakterekkel, piktogramok helyett M és H jelölésekkel.
Belső oldal: Stílus: új típusú vonalcsíkos kialakítás (kerületekmegjelölése nélkül, világosabb árnyalatokkal, M és M+H jelölésekkel). A valódi vonalvezetésnek megfelelően a Kada utca megállópár is a szétágazó vonalcsíkban jelenik meg. Egyéb átszállások: Kada utcai átszállások iránymegjelölése
Évjárat: 2014. május. Mindkét oldalán táblára nyomott, de készült a külső oldalán matricás verzió is.
Külső oldal: Kisebb, de vastagabbal szedett karakterek.
Belső oldal: Hálózati változás: Új járat a 93A (június 15-től, tehát már az előző szérián is szerepelnie kellett volna). Egyéb átszállások: 117-es és 185-ös iránymegjelölése, továbbá Tavas utcai 185-ös iránymegjelölés jobb oldalra igazítása.
Évjárat: 2017. július 3. (100 -> 10). Mindkét oldalán táblára nyomott.
Külső oldal: Kisebb betűk, a járatszám nagyobb és vízszintesen széthúzott.
Belső oldal: Hálózati változás: 100 -> 10, új járat a 195-ös. Megállók: Újhegyen megállóváltozás nem történt, de a megállópárok rendszerét módosított formában jelölik. Egyéb átszállások: A 93A-t indokolatlanul törölték. Nem jelöli a P+R-t. Kada utcánál egy 85-ös, Újhegyi sétánynál egy 117-es átszállás feltüntetése. Több, fölösleges iránymegjelölés törlése.
Évjárat: 2019. április. Mindkét oldalán táblára nyomott.
Külső oldal: Korszakra jellemző újbalos kivitel, változatlan karakterekkel.
Belső oldal: Hálózati változás: M3 felújítás miatt pótlóbusz közlekedik. Új járatok: 161E, 182A. Megszűnt: 201E. Megállók: Örs felé új megálló a Mádi utcánácl, Kőbánya felé pedig a Sibrik Miklós útnál. Egyéb átszállások: a 80-as trolit jelzi, bár nincs közös üzemidejük. Ismét feltüntetésre került a 93A, de a 98-ast és a 151-est indokolatlanul törölték. Örs vezér terénél távolsági járatok piktogramja.
Évjárat: 2020. november 10. (megálló megszüntetése). Puha műanyag. Mindkét oldalán táblára nyomott.
Külső oldal: Az elválasztó csík rövidebb.
Belső oldal: Megálló: A hurokútvonali rész megállónevei is dőlten szedve. A Sibrik Miklós út megállót a valós vonalvezetésnek megfelelően még a hurokba teszi. Hálózati változás: M3 ismét közlekedik. Egyéb átszállások: korábban elmaradt 85-ös feltüntetése, azonban indokolatlan törlések is történtek: Örs vezér terénél a 161, 161A-t nem jelöli. További, iránymegjelölések korrekciója. Hiba: Kocka utcánál a villamosokat autóbuszként jelzi.
Évjárat: szintén 2020. november 10., vagy néhány nappal későbbi. Puha műanyag. Mindkét oldalán táblára nyomott.
Külső oldal: Nem változott.
Belső oldal: A hibás Kocka utcai átszállások korrigálása.
Évjárat: 2022. július 2. (136-os beindítása). Mindkét oldalán táblára nyomott, korszakra jellemzően lekerekített sarkú műanyagon.
Külső oldal: Nem változott.
Belső oldal: Hálózati változás: M3 metró helyett hétvégente ismét pótlóbusz. Megszűnt a 136E, helyett a 132E és 136-os közlekedik. A 81-es trolinak csak érkező menetei vannak, emiatt törölték, és megszűnt a 82A. Egyéb átszállások: A regionális volán járatok sárga színű piktogrammal. Sibrik Miklós útnál az átszállások elrendezése változott. Pótolták a korábban törölt 151-est.
UGRÁS A KÖVETKEZŐ OLDALRA (86-TÓL)
UGRÁS AZ OLDAL TETEJÉRE
|