29
Évjárat: ~ 1990. szeptember (Vöröshadsereg útja helyett már Hűvösvölgyi út közterületnév elnevezés, de még piros gyorsjáratos)
Belső oldal: A "megállóhelyek" felirat helyett hibásan "éjszakai járat" felirat szerepel.
![](https://i.imgur.com/BRoI99g.jpg) ![](https://i.imgur.com/ETlHrti.jpg)
Évjárat: 1992. február (Tárogató út megállóhely létesítése) - 1993
Belső oldal: Új megálló a Tárogató útnál, valamint egy 56-os átszállás feltüntetése. Továbbra is hibásan "éjszakai járat" feliratot ír.
![](https://i.imgur.com/T1LOhaS.jpeg)
Évjárat: 1994. augusztus - első tojáslogós
Belső oldal: A megszűnt járatokat (65A,84,86) később lefestették tolljavítóval.
![](https://i.imgur.com/PpUTBvb.jpeg)
Évjárat: 1997 első fele, puha műanyag
Belső oldal: Törölték a megszűnt járatokat (65A,84,86)
![](http://i.imgur.com/RVgwwYn.jpg)
Évjárat: 1997 második fele - 1998 eleje, kemény műanyag, tartalmi különbség nélkül, Rt-s logóval.
![](https://i.imgur.com/3co7se8.jpeg)
Évjárat: 1999. augusztus
Belső oldal: 56 -> 56, ezúttal nem a régi számot keretezték be, mint más táblákon, hanem új számot szerkesztettek be. Megállóváltozás a Széher út felé: Pannónia Filmvállalat -> Bölöni György utca (vékony betűkkel beszerkesztve). Kolosy tér felé:: a Kelemen utca megálló alól kiszedték a Hűvösvölgyi út kommentet, a következő megálló neve pedig Kelemen László utca 1. lett. Logó nélkül készült.
![](https://i.imgur.com/sWn9OQb.jpeg)
Néhány táblán a logóhiányt matricával pótolták:
![](http://i.imgur.com/EH7FGfV.jpg)
2000 februárjától az autóbuszok végállomás a körforgalmon belül nem a Széher út, hanem a Kelemen László utca 1. lett.
Évjárat: 2000. február
Külső oldal: A korszakra jellemző átmeneti betűtípus, kis járatszámmal.
Belső oldal: Vékony betűs megállólista. A két lista között másként megoszló megállókon kívül nem történt változás.
![](https://i.imgur.com/UM1sFkq.jpeg)
![](https://i.imgur.com/vkDE155.jpeg)
Évjárat: 2008. február
Belső oldal: A végállomás elnevezéséből törölték az "1."-t. Megállóhely-átnevezések a jelölések szerint. A 18-as villamos Hűvösvölgyig közlekedik.
![](https://i.imgur.com/pin8YHS.jpeg)
![](https://i.imgur.com/RAzcbzL.jpeg)
Évjárat: 2008. május, digitális nyomtatással, tartalmi különbség nélkül.
Külső oldal: Nagyobb karakterekkel, így a Kelemen László utcát három sorba kellett kiírni.
![](https://i.imgur.com/4T9nfAQ.jpeg)
![](https://i.imgur.com/lO2uACo.jpeg)
30
Évjárat: 1985. október (már jelzi a 104A járatot) - 1987. július (az 1-es villamos még nincs meghosszabbítva a Kacsóh Pongrác útig)
Belső oldal: A Béke úton jelöli a 120-ast, ami még a korábbi szériákból maradt ott (1985.szeptember előtt a járat a Göncöl utca helyett a Béke úton közlekedett). A 30-ast hibásan feketével szitázták a Keletinél
![](https://i.imgur.com/KcmzSFX.jpg)
![](https://i.imgur.com/RIBiTeR.jpg)
Évjárat: 1988. július 1. (73-as beindítása) - 1989. január (20A beindítása) A fényképen egyes gyorsjárati átszállások feketének látszanak, de csak a fotózási fényviszonyok miatt.
Belső oldal: Lekopott, de jelöli a Keleti pályaudvarnál az 1988 júniusában indult 73-ast, ez a sor hosszából is kivehető az előző szériához képest. Meghosszabbították az 1-es villamost. A hibás 120-as átszállást törölték.
![](https://i.imgur.com/lm1dS4O.jpg)
![](https://i.imgur.com/p7dgnmH.jpg)
Évjárat: 1989. január - a 20A járat beindításakor
Belső oldal: A hibás 30-as színét korrigálták a Keletinél.
![](https://i.imgur.com/Ukrb2wT.jpeg)
Évjárat: 1989 második fele - 1990. augusztus (1-es megszüntetése)
Belső oldal: Több átszállás feltüntetése.
Évjárat: 1990. december
Belső oldal: Megállóváltozások: ahol volt rá hely, megszüntették a rövidítéseket. Egyéb: Szépművészeti múzeum -> Hősök tere, Árpád út -> Újpest-központ. Új megálló István tér néven. A 3-as metró átadása miatt sok átszállási változás történt (3V, 20A, 30 megszűnése 170 megindulása), ezeket nem jelöltem a táblán.
![](http://i.imgur.com/z9tSkO4.jpg)
Évjárat: 1994. április (utolsó balosszéria)
Belső oldal: Megállóváltozások: Dolmány utca -> Rokolya utca , Gyöngyösi utca -> Kucsma utca (a betűk méretéből is kiderül). Számos helyen eltérő nagyságú átszállásbetoldások.
![](https://i.imgur.com/iR6oDDu.jpeg)
Évjárat: 1994. október, első tojáslogós
Belső oldal: Megállóátnevezések a balos által megjelölt irányhoz képest: István tér -> Szent ~. Szondi utca felé a 16. és 17. megállóban véletlenül lemaradt a busz piktogram, jobb oldalon a végállomásnál kihagyták a 73E-t (lehet, hogy szándékosan, hiszen novemberben megszűnt).
![](http://i.imgur.com/xNmqWHF.jpg)
Évjárat: 1996. április, puha műanyag.
Belső oldal: A nagy megszüntetés és rövidítéshullám sok szerkesztést mutat a megállólista átszállásaiban: hézagot hagyva kiszedték a megszűnt 1-es buszt, a 11-es és 44-es villamost, a lerövidült 95-öst, 105-öst és 12-es villamost. A megszűnt 33-as helyére a Keleti pályaudvarnál beszerkesztették a 173-ast. A két buszpiktogram továbbra is hiányzik.
![](http://i.imgur.com/WrxXzT0.jpg)
Évjárat: 1997.május, puha műanyag.
Belső oldal: Egyedi kinézetett kölcsönöz a puha műanyag - dátumozás és új típusú tojáslogó együttes megléte. Törölték a megszűnt 104A járatot. A 67-es villamos helyett pótlóbusz közlekedik. A Keleti pályaudvarnál véletlen törölték a villamos-átszállásokat. Az elmaradt buszpiktogramokat pótolták.
![](http://i.imgur.com/1zQeIkd.jpg)
Évjárat: 1998 vagy 1999
Külső oldal: Korszakra jellemző vastag karakteres (Univers 75) kidolgozás, mely csak néhány járatnál fordult elő.
Belső oldal: Szintén a korszakra jellemző vastag járatszám, vékony betűs megállólistával, kapcsolatok helyett lehetőségek szót használnak. Bal oldalon Angyalföld forgalmi telepnél feltüntették a korábban kimaradt 12-es villamost. A Keleti pályaudvarnál ismét látható villamos-átszállás.
![](https://i.imgur.com/EpDTOt2.jpeg)
![](https://i.imgur.com/g649ogJ.jpg)
Évjárat: 2000. május 29. (23-as villamos lerövidítése) - december 16. (1-es villamos meghosszabbítása)
Belső oldal: Megyer felé Angyalföld forgalmi telepnél feltüntették a korábban kimaradt 12-es villamost. A 23-as villamos május óta rövidített útvonalon jár, nem érinti a Keleti pu-t (viszont biztosan nem a megszűnése utáni időben készült, mert ez esetben jelölné az 1A villamost).
![](http://i.imgur.com/HiVOzgB.jpg)
Évjárat: 2000. december 16. (1-es meghosszabbítása, 1A beindítása) - 2001
Belső oldal: "Lehetőségek" helyett ismét "kapcsolatok". A járatszám kövérebb. A Keleti pu. átszállásokat rendezték (23-as hézagját igazították), és feltüntették a Pólus-buszt.
![](https://i.imgur.com/ZsNugIm.jpeg)
Évjárat: 2002. július 12. (32-es megszüntetése)
Belső oldal: A járaszámot feljebb, a logót lejjebb húzták. Törölték a 32-est.
![](https://i.imgur.com/eaCDZ8p.jpeg)
Évjárat: 2002 vége - 2003 eleje (május 22. előtt, mivel a Tesco-buszt nem jelzi). Pufi kivitel
Belső oldal: Berda József utcánál Keleti pályaudvar felé hibásan 20-ast jelöl 20 helyett.
![](https://i.imgur.com/QTqbDp2.jpg)
![](https://i.imgur.com/vUwauo7.jpg)
Évjárat: 2003. június 16. után (132-es beindítása)
Belső oldal: Új járat a Tesco-busz (2003. május 22.) és a 132-es. A Berda József utcánál a 20-as helyesen van feltüntetve.
![](https://i.imgur.com/o3m1BOu.jpg)
![](https://i.imgur.com/u6Sdtql.jpg)
Évjárat: 2004
Belső oldal: A 132-est ismeretlen okból törölték. A 32-es után a vessző ott maradt és a további két szérián még így maradt ez.
![](https://i.imgur.com/oZVodE2.jpg)
Évjárat: 2005 első fele
Belső oldal: A Chinoin utcánál 20-as helyett hibásan 20-ast jelöl. A Keleti pályaudvar átszállásait átrendezték. A metró-átszállásokat a táblázat széléről behúzták a többi átszállás közé.
![](https://i.imgur.com/hY8R4ct.jpeg)
Évjárat: 2005. december 3. (73 -> 73 és 7A megszüntetése)
Külső oldal: Néhány milliméterrel kisebb betűméret.
Belső oldal: A korszakra jellemzően a logó alulra került, de még Rt-s. A "kapcsolatok" helyett "lehetőségek". A 73-as helyett a hosszú 73-as közlekedik, a 7A megszűnt.
![](http://i.imgur.com/HCsdOht.jpg)
![](http://i.imgur.com/SvtDpYP.jpg)
Évjárat: 2006. október (96a beindítása), puha műanyag
Belső oldal: Zrt-s logó. A 32-es átszállások áthelyezése a Szegedi úthoz, elmaradt átszállások feltüntetése (20,47,147). Az utóbbi két szérián hibásan jelölt 20-ast javították gyorsjáratra. Megyer felé megálló átnevezése: Újpest-Központ -> ~ (Munkásotthon utca).
![](http://i.imgur.com/cc1BGSu.jpg)
Évjárat: 2006 vége - 2007 eleje, puha műanyag
Belső oldal: Egy elmaradt 25A átszállást pótoltak.
![](http://i.imgur.com/XM6BhDc.jpg)
Évjárat: 2007. augusztus, puha műanyag
Belső oldal: Az átszállások teljes átrendezése, kimaradt átszállások feltüntetése. Tényleges hálózati változás csak egy van: a 4,4,105-ös járatok összevonása 105-ös jelzéssel.
![](https://i.imgur.com/jhAB18e.jpeg)
Évjárat: 2008. január, puha műanyag.
Belső oldal: Volán és MÁV járatok feltüntetése.
![](https://i.imgur.com/Jaw8yul.jpeg)
Évjárat: 2008. március, kemény műanyag. Tartalmi különbség nélkül.
![](https://i.imgur.com/rl8g6AI.jpeg)
2008.09.06-tól jelzése 30A-ra változott. 30-as jelzéssel pedig Káposztásmegyer, Mogyoródi-patakig meghosszabbított útvonalon közlekedett járat.
30
Műanyag duplaoldalas tábla a 80-as évek elejéről
![](https://i.imgur.com/53VkqnJ.jpg)
Évjárat: 1985. október és 1988. július között (Már jelöli a 104A járatot, de a 73-as még nem létezik)
A Récsei garázs bezárásakor rengeteg szép állapotú tábla került elő.
![](http://i.imgur.com/pTHtFFA.jpg)
![](http://i.imgur.com/lpQE9vZ.jpg)
Évjárat: 1989. január, utolsó széria.
Külső oldal: Baross téri végállomás két sorban
Belső oldal: Már látható a két újonnan indult járat: 73-as (1988. július) és 20A (1989. január).
![](https://i.imgur.com/92M7Phl.jpeg)
![](https://i.imgur.com/o13n3Hm.jpeg)
A járat 1990 decemberében a 3-as metró újpesti szakaszának átadásával megszűnt.
31
Fém duplaoldalas, szitázott kivitel a 80-as évek legelejéről
![](https://i.imgur.com/uGF6Zc2.jpg)
Évjárat: 1987. július után (az 1987-ben indult 44A és 131 járatok utólagossága a járatlistában jól kivehető).
Külső oldal: Árpádföld után vessző.
![](http://i.imgur.com/dP8Pi28.jpg)
![](http://i.imgur.com/m1yUeS4.jpg)
Évjárat: 1992 - 1993
Belső oldal: Tartalmi különbség nélkül, keretes gyorsjáratokkal.
![](https://i.imgur.com/tTwC1nj.jpeg)
Évjárat: 1994. május, első tojáslogós
Belső oldal: Érdekes a Pálya utca megálló (Bekecs utca felé) feliratának kisebb mérete. Az Állás utcai 75-ös átszállás piktogramja lemaradt. Az Örs vezér terénél hibásan önmagát is jelöli.
![](http://i.imgur.com/FLv5hPA.jpg)
Évjárat: 1996. október, puha műanyag
Belső oldal: A 75-ös piktogramját pótolták, az Örs vezér terénél törölték a hibás 31-est. Megszűnt járatok: 46 és 132-es buszok.
![](http://i.imgur.com/RJt2fQG.jpg)
Évjárat: 1997 első fele, puha műanyag
Külső oldal: A Bekecs utca rövidítése megszűnt, az új típus a korszakra jellemző, kisebb méretű, oldalirányban összenyomott típus.
Belső oldal: Tartalmi különbség nélkül.
![](https://i.imgur.com/vVvOviw.jpeg)
![](https://i.imgur.com/fXZr3uh.jpeg)
Évjárat: 1999
Külső oldal: A korszakra jellemző átmeneti betűtípus.
Közismert, hogy ez a széria gyári hibás volt, mert a külső oldalra "Örs vezér TETRE" feliratot nyomtak, amit egyes táblákon matricával javítottak.
Belső oldal: Vékony betűs megállólista, tartalmi különbségek: jobb oldalon a 9. megállónál a korábban elmaradt 130-as feltüntetése, bal oldalon a 44-es és 75-ös feltüntetése az Aradi utcánál valamint a 75-ös törlése az Állás utca megállóból. Egy megállóátnevezés az Örs vezér tere felé: Csömöri út (Rákóczi út) -> Batthyány utca.
![](http://i.imgur.com/HLNkKf8.jpg)
![](http://i.imgur.com/hL8VZB9.jpg)
![](http://i.imgur.com/SL4J16M.jpg)
Évjárat: 2000. szeptember
Külső oldal: Ez a széria is "tetrés".
Belső oldal: Jobb oldalon a 9. megállónál törölték a 130-ast. Új járat az Expo-busz a 100-as helyett. A szintén ekkor induló 63-as villamost nem jelzi!
![](http://i.imgur.com/k2BiHkR.jpg)
![](http://i.imgur.com/LZhPvKA.jpg)
Évjárat: 2000. december
Külső oldal: 3 szérián át készült Tetrés felirat
Belső oldal: Új járat a Rákoskert-busz. A 63-as villamost továbbra sem jelzi.
![](https://i.imgur.com/DsZOKxY.jpeg)
![](https://i.imgur.com/07dElxf.jpeg)
Évjárat: 2001. október (3-as villamos beindítása)
Külső oldal: Ez a széria már helyes felirattal készült.
Belső oldal: Helvetica félkövér járatszám. Új járat a 3-as villamos.
![](https://i.imgur.com/5s5ueGt.jpg)
![](https://i.imgur.com/Rc98v6q.jpg)
Évjárat: 2002. július (32-es megszüntetése)
Külső oldal: Elnyújtással megnövelt karakterek a jobb láthatóság érdekében.
Belső oldal: 32-es törlése.
![](https://i.imgur.com/nLoYD5M.jpg)
![](https://i.imgur.com/d2jnvPW.jpeg)
Évjárat: 2003 ősz - tél
Belső oldal: Új járatok: 132, 144, 176. Megszűnt: 32.
![](https://i.imgur.com/N7Y87pC.jpeg)
![](https://i.imgur.com/pT7eWsm.jpeg)
Évjárat: 2004
Belső oldal: Egyetlen különbsége az Örs vezér téri átszállásoknál a villamos-troli-HÉV átszállások sora középre van igazítva.
![](http://i.imgur.com/NU1aomt.jpg)
Évjárat: 2004. június 19 - augusztus 29. között valamint 2005. június 11-től augusztus 20-ig használt, a 2-es metrófelújítás alatt érvényes széria
Belső oldal: Ideiglenesen a Fischer István utcánál is megállt a járat. Jelöli a felújítás idején közlekedő 80-81 összevont trolibuszjáratot. Jobb oldalon a Mátyás király utca átkerült a másik táblázatba.
![](https://i.imgur.com/0cuXfY0.jpeg)
Évjárat: 2006. október, puha műanyag
Külső oldal: Kisebb, vékonyabb betűk, vízszintes irányban enyhén összenyomva. Az árpádföldi végállomás két sorban.
Belső oldal: Zrt. logó, "kapcsolatok" helyett "lehetőségek". Immár a megszokott rend szerint jár. Megálló nevének pontosítása (Dezsőfia utca). Megszűnt járat: 132.
![](http://i.imgur.com/gCjKfjI.jpg)
![](http://i.imgur.com/EC8cqeB.jpg)
Évjárat: 2007. augusztus, puha műanyag.
Belső oldal: A rákosszentmihályi hálózat teljes átszervezése (a Rákóczi útnál azonban hibásan még a 77,177 járatokat jelöli, a Csömöri útnál pedig a 75-öst). Rákosszentmihály, Szlovák út -> Csömöri út (Szlovák út). A dátumozás a megszokottnál kisebb méretű.
![](http://i.imgur.com/MqD6G1q.jpg)
Évjárat: 2008. március, kemény műanyag
Belső oldal: Korábbi átszállási hibák korrigálása, volán átszállás feltüntetése az Örs vezér terénél. A dátumozás továbbra is kisebb méretű a megszokottnál.
![](https://i.imgur.com/4I6uUfE.jpeg)
Évjárat: 2008. április (megállóhely létesítése a Fogarasi útnál - április 15-én). Digitális nyomással.
Külső oldal: Betűméret növelése
Belső oldal: Új típusú megállólista. Új megálló a Fogarasi útnál (emiatt egy 130-as átszállást is áthelyeztek).
![](https://i.imgur.com/TgxYnXa.jpeg)
![](https://i.imgur.com/aqOP9ms.jpeg)
UGRÁS A KÖVETKEZŐ OLDALRA (32-TŐL)
UGRÁS AZ OLDAL TETEJÉRE
|