28
Műanyagra sablonnal fújt duplaoldalas a 80-as évek közepéről.
Évjárat: 1988. június 27. (J járat megszüntetése, melyet már nem jelöl) - 1989. március 1. (a 16-os és 116-os buszok rövidítése)
Belső oldal: Moszkva térnél hibásan a 28-ast is jelzi átszállásként.
Évjárat: 1989. március 1. (a 16-os és 116-os buszok már nem a Moszkva térnél végállomásoznak) - 1990. augusztus 31. (5-ös megszüntetése)
Belső oldal: A Kútvölgyi út megálló neve pontosításra került a hivatalos elnevezésnek megfelelően (Kút-völgyi út [Józsa Béla utca] és átkerült a jobb oldali oszlopba, továbbá a Kútvölgyi út 63. kötőjellel írt. Törölték a rövidült 16-116-ost és a hibás 28-ast, de a Várbuszt nem tüntették fel.
Évjárat: 1994. október, első tojáslogós
Külső oldal: A pontosabb utastájékoztatás érdekében feltüntették a Várfok utcát is, ritkán használt, kis méretű betűkkel.
Belső oldal: A balos által megjelölt irányhoz képest az alábbi megállóváltozások történtek: Szamos utca -> Városmajor utca, Sebészeti Klinika -> Ér ~, János kórház -> Szent ~ , Kútvölgyi út (Józsa Béla utca) -> Kútvölgyi lejtő. Érdekes, hogy a Moszkva térnél nem jelzi a 12-est.
Évjárat: 1997-98 fordulóján
Belső oldal: Új típusú tojáslogóval és a korszakra jellemző Kelenföld felirattal. A megszűnő 84-es járatot törölték.
Évjárat: 1999 első fele, még jelöli az 56-os és 56E buszokat.
Belső oldal: Zugligeti út felé: Árnyas vendéglő -> Rőzse köz, Kútvölgyi út 63. -> Galgóczy utca. Moszkva tér felé: Árnyas vendéglő -> Szamóca utca. Az átszerkesztéseket vékony betűkkel végezték. A jobb alsó sarokban eltűnt a Kelenföld felirat.
Évjárat: 1999. június
Belső oldal: A Moszkva térnél törölték a megszűnő 56,56E járatokat, azonban a helyettük közlekedő 56-ost nem szerkesztették be, sőt a Szent János kórháznál mindkét irányban meghagyták az 56-os átszállást.
Évjárat: 2003. szeptember 8. (118-as villamos beindítása) - 2004. augusztus 1. (90-es meghosszabbítása)
Belső oldal: Megszűnt: 56-os busz, új: 56-os busz és 118-as villamos.
Évjárat: 2006. június - 2008. január, puha műanyag. Kijelző meghibásodás, vagy táblás járműves pótlás esetére.
Külső oldal: Laminált. A betűk a tojáslogósokra és balosokra jellemző típussal készültek, a járatszám Helvetica. Belső oldala üres.
Évjárat: 2007. november, puha műanyag
Belső oldal: Megállóváltozás: Kútvölgyi lejtő -> ~, Traumatológia (másik irányban az Alsó Svábhegyi út megálló helyett). Elmaradt 156-os átszállás, illetve Volán járat feltüntetése. A Várbusz helyett a 10-110-es közlekedik, a 90-es 2004-től a Moszkva térig jár. Az 59-es villamos 2007. augusztus 21-től a Szent János kórházig hosszabbodott. Megszűnt a 118-as villamos.
Évjárat: 2008. február, kemény műanyag. Tartalmi különbség nélkül, táblaelhasználódás miatt készült.
Évjárat: 2008. április, kemény műanyag. Tartalmi különbség nélkül.
Évjárat: 2008. május, digitális nyomtatással. Tartalmi különbség nélkül.
Külső oldal: A járatszámot jobbra húzták, karakterköze nagyobb. A Várfok utca kerek zárójelet kapott, két soros lett.
Évjárat: 2008. június, digitális nyomtatással. Tartalmi különbség nélkül.
A járat jelzése 2008.09.06-tól 155-re változott és útvonala a Moszkva tér térségében módosult.
29
Évjárat: ~ 1990. szeptember (Vöröshadsereg útja helyett már Hűvösvölgyi út közterületnév elnevezés, de még piros gyorsjáratos)
Belső oldal: A "megállóhelyek" felirat helyett hibásan "éjszakai járat" felirat szerepel.
Évjárat: 1992. február (Tárogató út megállóhely létesítése) - 1993
Belső oldal: Új megálló a Tárogató útnál, valamint egy 56-os átszállás feltüntetése. Továbbra is hibásan "éjszakai járat" feliratot ír.
Évjárat: 1994. augusztus - első tojáslogós
Belső oldal: A megszűnt járatokat (65A,84,86) később lefestették tolljavítóval.
Évjárat: 1997 első fele, puha műanyag
Belső oldal: Törölték a megszűnt járatokat (65A,84,86)
Évjárat: 1997 második fele, kemény műanyag, tartalmi különbség nélkül, Rt-s logóval.
Évjárat: 1999. augusztus
Belső oldal: 56 -> 56, ezúttal nem a régi számot keretezték be (mint más táblákon), hanem új számot szerkesztettek be. Megállóváltozás a Széher út felé: Pannónia Filmvállalat -> Bölöni György utca (vékony betűkkel beszerkesztve). Kolosy tér felé:: a Kelemen utca megálló alól kiszedték a Hűvösvölgyi út kommentet, a következő megálló neve pedig Kelemen László utca 1. lett. Logó nélkül készült.
Néhány táblán a logóhiányt matricával pótolták:
2000 februárjától az autóbuszok végállomás a körforgalmon belül nem a Széher út, hanem a Kelemen László utca 1. lett.
Évjárat: 2000. február
Külső oldal: A korszakra jellemző átmeneti betűtípus, kis járatszámmal.
Belső oldal: Vékony betűs megállólista. A két lista között másként megoszló megállókon kívül nem történt változás.
Évjárat: 2008. február
Belső oldal: A végállomás elnevezéséből törölték az "1."-t. Megállóhely-átnevezések a jelölések szerint. A 18-as villamos Hűvösvölgyig közlekedik.
Évjárat: 2008. május, digitális nyomtatással, tartalmi különbség nélkül.
Külső oldal: Nagyobb karakterekkel, így a Kelemen László utcát három sorba kellett kiírni.
30
Évjárat: 1985. október (már jelzi a 104A járatot) - 1987. július (az 1-es villamos még nincs meghosszabbítva a Kacsóh Pongrác útig)
Belső oldal: A Béke úton jelöli a 120-ast, ami még a korábbi szériákból maradt ott (1985.szeptember előtt a járat a Göncöl utca helyett a Béke úton közlekedett). A 30-ast hibásan feketével szitázták a Keletinél
Évjárat: 1988. július 1. (73-as beindítása) - 1989. január (20A beindítása) A fényképen egyes gyorsjárati átszállások feketének látszanak, de csak a fotózási fényviszonyok miatt.
Belső oldal: Lekopott, de jelöli a Keleti pályaudvarnál az 1988 júniusában indult 73-ast, ez a sor hosszából is kivehető az előző szériához képest. Meghosszabbították az 1-es villamost. A hibás 120-as átszállást törölték.
Évjárat: 1989. január - a 20A járat beindításakor
Belső oldal: A hibás 30-as színét korrigálták a Keletinél
Évjárat: 1989 második fele - 1990. augusztus (1-es megszüntetése)
Belső oldal: Több átszállás feltüntetése.
Évjárat: 1990. december
Belső oldal: Megállóváltozások: ahol volt rá hely, megszüntették a rövidítéseket. Egyéb: Szépművészeti múzeum -> Hősök tere, Árpád út -> Újpest-központ. Új megálló István tér néven. A 3-as metró átadása miatt sok átszállási változás történt (3V, 20A, 30 megszűnése 170 megindulása), ezeket nem jelöltem a táblán.
Évjárat: 1994. április (utolsó balosszéria)
Belső oldal: Megállóváltozások: Dolmány utca -> Rokolya utca , Gyöngyösi utca -> Kucsma utca (a betűk méretéből is kiderül). Számos helyen eltérő nagyságú átszállásbetoldások.
Évjárat: 1994. október, első tojáslogós
Belső oldal: Megállóátnevezések a balos által megjelölt irányhoz képest: István tér -> Szent ~. Szondi utca felé a 16. és 17. megállóban véletlenül lemaradt a busz piktogram, jobb oldalon a végállomásnál kihagyták a 73E-t (lehet, hogy szándékosan, hiszen novemberben megszűnt).
Évjárat: 1996. április, puha műanyag.
Belső oldal: A nagy megszüntetés és rövidítéshullám sok szerkesztést mutat a megállólista átszállásaiban: hézagot hagyva kiszedték a megszűnt 1-es buszt, a 11-es és 44-es villamost, a lerövidült 95-öst, 105-öst és 12-es villamost. A megszűnt 33-as helyére a Keleti pályaudvarnál beszerkesztették a 173-ast. A két buszpiktogram továbbra is hiányzik.
Évjárat: 1997.május, puha műanyag.
Belső oldal: Egyedi kinézetett kölcsönöz a puha műanyag - dátumozás és új típusú tojáslogó együttes megléte. Törölték a megszűnt 104A járatot. A 67-es villamos helyett pótlóbusz közlekedik. A Keleti pályaudvarnál véletlen törölték a villamos-átszállásokat. Az elmaradt buszpiktogramokat pótolták.
Évjárat: 1998 vagy 1999
Külső oldal: Korszakra jellemző vastag karakteres (Univers 75) kidolgozás, mely csak néhány járatnál fordult elő.
Belső oldal: Szintén a korszakra jellemző vastag járatszám, vékony betűs megállólistával, kapcsolatok helyett lehetőségek szót használnak. Bal oldalon Angyalföld forgalmi telepnél feltüntették a korábban kimaradt 12-es villamost. A Keleti pályaudvarnál ismét látható villamos-átszállás.
Évjárat: 2000. május - december eleje
Belső oldal: Megyer felé Angyalföld forgalmi telepnél feltüntették a korábban kimaradt 12-es villamost. A 23-as villamos május óta rövidített útvonalon jár, nem érinti a Keleti pu-t (biztosan nem a megszűnése utáni időben készült, mert ez esetben jelölné az 1A villamost).
Évjárat: 2002. július 12. (32-es megszüntetése)
Belső oldal: "Lehetőségek" helyett ismét "kapcsolatok". Feltüntették a 2000 decemberében beindult 1A villamost és a Pólus-buszt. Megszűnt a 32-es busz.
Évjárat: 2002 vége - 2003 eleje (május 22. előtt, mivel a Tesco-buszt nem jelzi). Pufi kivitel
Belső oldal: Berda József utcánál Keleti pályaudvar felé hibásan 20-ast jelöl 20 helyett.
Évjárat: 2003. június 16. után (132-es beindítása)
Belső oldal: Új járat a Tesco-busz (2003. május 22.) és a 132-es. A Berda József utcánál a 20-as helyesen van feltüntetve.
Évjárat: 2004
Belső oldal: A 132-est ismeretlen okból törölték. A 32-es után a vessző ott maradt és a további két szérián még így maradt ez.
Évjárat: 2005 első fele
Belső oldal: A Chinoin utcánál 20-as helyett hibásan 20-ast jelöl. A Keleti pályaudvar átszállásait átrendezték. A metró-átszállásokat a táblázat széléről behúzták a többi átszállás közé.
Évjárat: 2005. december 3. (73 -> 73 és 7A megszüntetése)
Külső oldal: Néhány milliméterrel kisebb betűméret.
Belső oldal: A korszakra jellemzően a logó alulra került, de még Rt-s. A "kapcsolatok" helyett "lehetőségek". A 73-as helyett a hosszú 73-as közlekedik, a 7A megszűnt.
Évjárat: 2006. október (96a beindítása), puha műanyag
Belső oldal: Zrt-s logó. A 32-es átszállások áthelyezése a Szegedi úthoz, elmaradt átszállások feltüntetése (20,47,147). Az utóbbi két szérián hibásan jelölt 20-ast javították gyorsjáratra. Megyer felé megálló átnevezése: Újpest-Központ -> ~ (Munkásotthon utca).
Évjárat: 2006 vége - 2007 eleje, puha műanyag
Belső oldal: Egy elmaradt 25A átszállást pótoltak.
Évjárat: 2007. augusztus, puha műanyag
Belső oldal: Az átszállások teljes átrendezése, kimaradt átszállások feltüntetése. Tényleges hálózati változás csak egy van: a 4,4,105-ös járatok összevonása 105-ös jelzéssel.
Évjárat: 2008. január, puha műanyag.
Belső oldal: Volán és MÁV járatok feltüntetése.
Évjárat: 2008. március, kemény műanyag. Tartalmi különbség nélkül.
2008.09.06-tól jelzése 30A-ra változott. 30-as jelzéssel pedig Káposztásmegyer, Mogyoródi-patakig meghosszabbított útvonalon közlekedett járat.
30
Műanyag duplaoldalas tábla a 80-as évek elejéről
Évjárat: 1985. október és 1988. július között (Már jelöli a 104A járatot, de a 73-as még nem létezik)
A Récsei garázs bezárásakor rengeteg szép állapotú tábla került elő.
Évjárat: 1989. január, utolsó széria.
Külső oldal: Baross téri végállomás két sorban
Belső oldal: Már látható a két újonnan indult járat: 73-as (1988. július) és 20A (1989. január).
A járat 1990 decemberében a 3-as metró újpesti szakaszának átadásával megszűnt.
31
Fém duplaoldalas, szitázott kivitel a 80-as évek legelejéről
Évjárat: 1987. július után (az 1987-ben indult 44A és 131 járatok utólagossága a járatlistában jól kivehető).
Külső oldal: Árpádföld után vessző.
Évjárat: 1992 - 1993
Belső oldal: Tartalmi különbség nélkül, keretes gyorsjáratokkal.
Évjárat: 1994. május, első tojáslogós
Belső oldal: Érdekes a Pálya utca megálló (Bekecs utca felé) feliratának kisebb mérete. Az Állás utcai 75-ös átszállás piktogramja lemaradt. Az Örs vezér terénél hibásan önmagát is jelöli.
Évjárat: 1996. október, puha műanyag
Belső oldal: A 75-ös piktogramját pótolták, az Örs vezér terénél törölték a hibás 31-est. Megszűnt járatok: 46 és 132-es buszok.
Évjárat: 1997 első fele, puha műanyag
Külső oldal: A Bekecs utca rövidítése megszűnt, az új típus a korszakra jellemző, kisebb méretű, oldalirányban összenyomott típus.
Belső oldal: Tartalmi különbség nélkül.
Évjárat: 1999
Külső oldal: A korszakra jellemző átmeneti betűtípus.
Közismert, hogy ez a széria gyári hibás volt, mert a külső oldalra "Örs vezér TETRE" feliratot nyomtak, amit egyes táblákon matricával javítottak.
Belső oldal: Vékony betűs megállólista, tartalmi különbségek: jobb oldalon a 9. megállónál a korábban elmaradt 130-as feltüntetése, bal oldalon a 44-es és 75-ös feltüntetése az Aradi utcánál valamint a 75-ös törlése az Állás utca megállóból. Egy megállóátnevezés az Örs vezér tere felé: Csömöri út (Rákóczi út) -> Batthyány utca.
Évjárat: 2000. szeptember
Külső oldal: Ez a széria is "tetrés".
Belső oldal: Jobb oldalon a 9. megállónál törölték a 130-ast. Új járat az Expo-busz a 100-as helyett. A szintén ekkor induló 63-as villamost nem jelzi!
Évjárat: 2000. december
Külső oldal: 3 szérián át készült Tetrés felirat!.
Belső oldal: Új járat a rákoskert-busz. A 63-as villamost továbbra sem jelzi.
Évjárat: 2001. október (3-as villamos beindítása)
Külső oldal: Ez a széria már helyes felirattal készült.
Belső oldal: Helvetica félkövér járatszám. Új járat a 3-as villamos.
Évjárat: 2002. július (32-es megszüntetése)
Külső oldal: Elnyújtással megnövelt karakterek a jobb láthatóság érdekében.
Évjárat: 2003 ősz - tél
Belső oldal: Új járatok: 132, 144, 176. Megszűnt: 32.
Évjárat: 2004
Belső oldal: Egyetlen különbsége az Örs vezér téri átszállásoknál a villamos-troli-HÉV átszállások sora középre van igazítva.
Évjárat: 2004. június 19 - augusztus 29. között valamint 2005. június 11-től augusztus 20-ig használt, a 2-es metrófelújítás alatt érvényes széria
Belső oldal: Ideiglenesen a Fischer István utcánál is megállt a járat. Jelöli a felújítás idején közlekedő 80-81 összevont trolibuszjáratot. Jobb oldalon a Mátyás király utca átkerült a másik táblázatba.
Évjárat: 2006. október, puha műanyag
Külső oldal: Kisebb, vékonyabb betűk, vízszintes irányban enyhén összenyomva. Az árpádföldi végállomás két sorban.
Belső oldal: Zrt. logó, "kapcsolatok" helyett "lehetőségek". Immár a megszokott rend szerint jár. Megálló nevének pontosítása (Dezsőfia utca). Megszűnt járat: 132.
Évjárat: 2007. augusztus, puha műanyag.
Belső oldal: A rákosszentmihályi hálózat teljes átszervezése (a Rákóczi útnál azonban hibásan még a 77,177 járatokat jelöli, a Csömöri útnál pedig a 75-öst). Rákosszentmihály, Szlovák út -> Csömöri út (Szlovák út)
Évjárat: 2008. március, kemény műanyag
Belső oldal: Korábbi átszállási hibák korrigálása, volán átszállás feltüntetése az Örs vezér terénél.
Évjárat: 2008. április (megállóhely létesítése a Fogarasi útnál - április 15-én). Digitális nyomással.
Külső oldal: Betűméret növelése
Belső oldal: Új típusú megállólista. Új megálló a Fogarasi útnál (emiatt egy 130-as átszállást is áthelyeztek).
UGRÁS A KÖVETKEZŐ OLDALRA (32-TŐL)
UGRÁS AZ OLDAL TETEJÉRE
|