30
Évjárat: 1985. október (már jelzi a 104A járatot) - 1987. július (az 1-es villamos még nincs meghosszabbítva a Kacsóh Pongrác útig)
Belső oldal: A Béke úton jelöli a 120-ast, ami még a korábbi szériákból maradt ott (1985.szeptember előtt a járat a Göncöl utca helyett a Béke úton közlekedett). A 30-ast hibásan feketével szitázták a Keletinél
Évjárat: 1988. július 1. (73-as beindítása) - 1989. január (20A beindítása) A fényképen egyes gyorsjárati átszállások feketének látszanak, de csak a fotózási fényviszonyok miatt.
Belső oldal: Lekopott, de jelöli a Keleti pályaudvarnál az 1988 júniusában indult 73-ast, ez a sor hosszából is kivehető az előző szériához képest. Meghosszabbították az 1-es villamost. A hibás 120-as átszállást törölték.
Évjárat: 1989. január - a 20A járat beindításakor
Belső oldal: A hibás 30-as színét korrigálták a Keletinél.
Évjárat: 1989 második fele - 1990. augusztus (1-es megszüntetése)
Belső oldal: Több átszállás feltüntetése.
Évjárat: 1990. december
Belső oldal: Megállóváltozások: ahol volt rá hely, megszüntették a rövidítéseket. Egyéb: Szépművészeti múzeum -> Hősök tere, Árpád út -> Újpest-központ. Új megálló István tér néven. A 3-as metró átadása miatt sok átszállási változás történt (3V, 20A, 30 megszűnése 170 megindulása), ezeket nem jelöltem a táblán.
Évjárat: 1994. április (utolsó balosszéria)
Belső oldal: Megállóváltozások: Dolmány utca -> Rokolya utca , Gyöngyösi utca -> Kucsma utca (a betűk méretéből is kiderül). Számos helyen eltérő nagyságú átszállásbetoldások.
Évjárat: 1994. október, első tojáslogós
Belső oldal: Megállóátnevezések a balos által megjelölt irányhoz képest: István tér -> Szent ~. Szondi utca felé a 16. és 17. megállóban véletlenül lemaradt a busz piktogram, jobb oldalon a végállomásnál kihagyták a 73E-t (lehet, hogy szándékosan, hiszen novemberben megszűnt).
Évjárat: 1996. április, puha műanyag.
Belső oldal: A nagy megszüntetés és rövidítéshullám sok szerkesztést mutat a megállólista átszállásaiban: hézagot hagyva kiszedték a megszűnt 1-es buszt, a 11-es és 44-es villamost, a lerövidült 95-öst, 105-öst és 12-es villamost. A megszűnt 33-as helyére a Keleti pályaudvarnál beszerkesztették a 173-ast. A két buszpiktogram továbbra is hiányzik.
Évjárat: 1997.május, puha műanyag.
Belső oldal: Egyedi kinézetett kölcsönöz a puha műanyag - dátumozás és új típusú tojáslogó együttes megléte. Törölték a megszűnt 104A járatot. A 67-es villamos helyett pótlóbusz közlekedik. A Keleti pályaudvarnál véletlen törölték a villamos-átszállásokat. Az elmaradt buszpiktogramokat pótolták.
Évjárat: 1998 vagy 1999
Külső oldal: Korszakra jellemző vastag karakteres (Univers 75) kidolgozás, mely csak néhány járatnál fordult elő.
Belső oldal: Szintén a korszakra jellemző vastag járatszám, vékony betűs megállólistával, kapcsolatok helyett lehetőségek szót használnak. Bal oldalon Angyalföld forgalmi telepnél feltüntették a korábban kimaradt 12-es villamost. A Keleti pályaudvarnál ismét látható villamos-átszállás.
Évjárat: 2000. május 29. (23-as villamos lerövidítése) - december 16. (1-es villamos meghosszabbítása)
Belső oldal: Megyer felé Angyalföld forgalmi telepnél feltüntették a korábban kimaradt 12-es villamost. A 23-as villamos május óta rövidített útvonalon jár, nem érinti a Keleti pu-t (viszont biztosan nem a megszűnése utáni időben készült, mert ez esetben jelölné az 1A villamost).
Évjárat: 2000. december 16. (1-es meghosszabbítása, 1A beindítása) - 2001
Belső oldal: "Lehetőségek" helyett ismét "kapcsolatok". A járatszám kövérebb. A Keleti pu. átszállásokat rendezték (23-as hézagját igazították), és feltüntették a Pólus-buszt.
Évjárat: 2002. július 12. (32-es megszüntetése)
Belső oldal: A járaszámot feljebb, a logót lejjebb húzták. Törölték a 32-est.
Évjárat: 2002 vége - 2003 eleje (május 22. előtt, mivel a Tesco-buszt nem jelzi). Pufi kivitel
Belső oldal: Berda József utcánál Keleti pályaudvar felé hibásan 20-ast jelöl 20 helyett.
Évjárat: 2003. június 16. után (132-es beindítása)
Belső oldal: Új járat a Tesco-busz (2003. május 22.) és a 132-es. A Berda József utcánál a 20-as helyesen van feltüntetve.
Évjárat: 2004
Belső oldal: A 132-est ismeretlen okból törölték. A 32-es után a vessző ott maradt és a további két szérián még így maradt ez.
Évjárat: 2005 első fele
Belső oldal: A Chinoin utcánál 20-as helyett hibásan 20-ast jelöl. A Keleti pályaudvar átszállásait átrendezték. A metró-átszállásokat a táblázat széléről behúzták a többi átszállás közé.
Évjárat: 2005. december 3. (73 -> 73 és 7A megszüntetése)
Külső oldal: Néhány milliméterrel kisebb betűméret.
Belső oldal: A korszakra jellemzően a logó alulra került, de még Rt-s. A "kapcsolatok" helyett "lehetőségek". A 73-as helyett a hosszú 73-as közlekedik, a 7A megszűnt.
Évjárat: 2006. október (96a beindítása), puha műanyag
Belső oldal: Zrt-s logó. A 32-es átszállások áthelyezése a Szegedi úthoz, elmaradt átszállások feltüntetése (20,47,147). Az utóbbi két szérián hibásan jelölt 20-ast javították gyorsjáratra. Megyer felé megálló átnevezése: Újpest-Központ -> ~ (Munkásotthon utca).
Évjárat: 2006 vége - 2007 eleje, puha műanyag
Belső oldal: Egy elmaradt 25A átszállást pótoltak.
Évjárat: 2007. augusztus, puha műanyag
Belső oldal: Az átszállások teljes átrendezése, kimaradt átszállások feltüntetése. Tényleges hálózati változás csak egy van: a 4,4,105-ös járatok összevonása 105-ös jelzéssel.
Évjárat: 2008. január, puha műanyag.
Belső oldal: Volán és MÁV járatok feltüntetése.
Évjárat: 2008. március, kemény műanyag. Tartalmi különbség nélkül (bár ekkora a Tesco-busz már megszűnt, mégis listában van).
Évjárat: szintén 2008. március.
Belső oldal: törölték a megszűnt Tesco-buszt.
2008.09.06-tól jelzése 30A-ra változott. 30-as jelzéssel pedig Káposztásmegyer, Mogyoródi-patakig meghosszabbított útvonalon közlekedett járat.
Évjárat: 2008. szeptember 6. - a pk utáni első szériákra jellemző kialakítás, matricás kivitelben.
Belső oldal: pk utáni rengeteg változás miatt részletezésére nem tértem ki. Káposztásmegyer felé a Petneházy utcánál hibásan csepeli járatokat tüntettek fel. További hiba szintén ebben az irányban, hogy nincs 29. megállósorszám.
Néhány táblán a hibás Petneházy utca átszállások miatt a komplett bal oszlopot matricával korrigálták:
Évjárat: 2008. december (még december 10. előtt, ugyanis István út megálló van Dembinszky helyett). Matricás.
Külső oldal: Nem változott.
Belső oldal: Korrigálták a Petneházy utcai hibás átszállásokat és a rossz megállósorszámozást. Új járat: 204 (2008. szeptember 30.), továbbá egy 147-es iránymegjelölésen változtattak.
Évjárat: 2009. május (még május 11. előtt, mert a Megyeri út megálló nincs áthelyezve). Matricás.
Külső oldal: Nem változott.
Belső oldal: A későbbi táblázatosokra jellemzően vékonyabb táblázatvonalak alkalmazása a jobb áttekinthetőségért. A "felé" kifejezés helyett nyilak használata. Hálózati változások: 2008. december 31-én megszűnt a 273E, továbbá 2009. augusztus 21-től a 95-ös busz lerövidül (a változás már május hónapban ismert volt). Megállók átnevezése: Káposztásmegyer felé a két Újpest-központ nevű megállót a jobb megkülönböztethetőség érdekében átnevezték (Munkásotthon utca ill. Újpest-központ) - ellenirányban viszont megmaradt az azonos név. Az István út megállót 2008. december 10-én áthelyezték, azóta új neve Dembinszky utca. Fölöslegesnek ítélt troliátszállások törlése a Damjanich utcánál.
Évjárat: 2009. június. Matricás.
Külső oldal: Nem változott.
Belső oldal: Megállóáthelyezés miatt változott egy megálló neve: Megyeri út -> Fóti út (Megyeri út).
Évjárat: 2010. június. Matricás.
Külső oldal: Zurich karakterek, kék színnel, színes piktogrammal.
Belső oldal: A korszakra jellemző "vonalcsíkos" kialakítás, intézmények és kerületek feltüntetésével. Megállóváltozás nem történt. Az átszállások részletezésére az eltérő kialakítás miatt nem tértem ki.
Évjárat: 2010. szeptember. Matricás.
Külső oldal: Nem változott.
Belső oldal: Vasúttörténeti park feltüntetése a Rokolya utcánál. IV. ker önkormányzat kis "ö"-vel. Egyéb különbsége nincs.
Évjárat: dátum szerint 2010. november - viszont már új metrópiktogramok vannak rajta (miközben például a 1011-es 30A-n ekkor még régi piktogramok voltak), inkább 2011 eleji lehet. Matricás.
Külső oldal: Új típusú metrópiktogram.
Belső oldal: Belül is lecserélték a metrópiktogramokat. Egy elmaradt, korábban fölöslegesnek tartott 20E átszállás feltüntetése a Hősök terénél. Megálló átnevezés: Szondi utca megálló Keleti pályaudvar felé Megyer, Szondi utca lett (a 30A-hoz igazodva). Az önkormányzat ismét nagy kezdőbetűvel.
Évjárat: dátum szerint 2011. február, valójában májusi lehet (BKK logó feltüntetése és 178A törlése). Matricás.
Külső oldal: Nem változott.
Belső oldal: BKK logó feltüntetése, átszállási lehetőségek felirat megjelenése. A VII. és XIV. kerület határát perjel helyett kötőjellel jelölték. A Homoktövis utcánál a feliratot és átszállásokat átrendezték. Megszűnt: 178A (2011. április 3.), továbbá egy 120-as átszállást áthelyeztek.
Évjárat: dátum szerint 2011. február, valójában a kialakítása alapján 2013 eleje (január-február). Matricás.
Külső oldal: Összenyomott Zurich betűkkel, a metrópiktogram alulra került. A járatszám nem változott.
Belső oldal: Stílus: átmeneti időszak, ahol még a régi típusú vonalcsík van használatban, de az átszállási piktogramok már új típusúak, továbbá nincsen BKV logó, a BKK logó pedig jobb oldalt felülre helyezve. Jelmagyarázat használata. Hálózati változás: új járat a 230-as. Megálló: Óceán-árok kötőjeles írásmódja. Egyéb átszállások: P+R feltüntetése a Keletinél, korábban törölt 120-as átszállás visszaszerkesztése Újpest-központnál, elmaradt 96-os átszállás feltüntetése, 126A iránymegjelölés törlése.
Évjárat: 2013. május (június 1-i változásra készítve). külső oldala táblára nyomott, belül matricás.
Külső oldal: korszakra jellemző Frutiger karakteres kialakítás, a metró-piktogram helyett "M" jelölést használ.
Belső oldal: Stílus: új típusú vonalcsíkos kialakítás (intézmények, kerületek megjelölése nélkül, világosabb árnyalatokkal). Megálló: A megállónevekben itt is "M" megjelölés a piktogram helyett. Megálló átnevezés: Thököly út -> Reiner Frigyes park. Hálózati változás: a Rákóczi úti járatokat 2013. június 1-től átszervezték, ezeket már a változásoknak megfelelően jelzi. Egyéb átszállások: 220-as iránymegjelölése a Deák Ferenc utcánál, 126-126A átszállások átelyezése a Sárpatak utcához.
Évjárat: 2014, március 28. (4-es metró átadására), mindkét oldalán táblára nyomott
Külső oldal: Kisebb karakterek (továbbá a "G" betű is megváltozott), a káposztásmegyeri végállomás két sorba kifért.
Belső oldal: A megállók neve nagyobb betűkkel, továbbá a hurokjárati rész elemeként helyezték el a végállomást. A metróhoz kapcsolódóan Keleti pályaudvar térségében új megállók létesültek és átszervezték a Rákóczi tengelyt. Szinte minden megállót átnevezték: kétirányú megállók esetében több esetben az egyik jellemzőbb tag nevét kapta mindkét irány. Angyalföldi szakaszán egy elmaradt 32-es átszállás feltüntetése, újpesti szakaszán csak átszállás-áthelyezés, illetve egy 120-as átszállás törlése Újpest-központnál.
Évjárat: 2015. július, mindkét oldalán táblára nyomott
Külső oldal: Nem változott.
Belső oldal: Megszűnt a Keleti pályaudvar Kerepesi úton található megálló, így az ott jelzett átszállásokat a másik két megálló között osztották fel. A Dembinszky utcai megállót önállóként jelzi Keleti pályaudvar felé, mert az Ötvenhatosok terénél új megálló létesült a Keleti pályaudvarnál. Megszűnt járat: 1A villamos és 8A busz, rövidebb útvonalon jár: 8-as. Új járatok a 110-es és 296-os (a 270-est kifelejtették). Vasúti kapcsolat jött létre Angyalföld kocsiszínnél. Bubi állomások feltüntetése.
Évjárat: 2017. november 6, az M3 metrófelújítás kezdetekor, külső oldala táblára nyomott, belül matricás, de készült mindkét oldalán táblára nyomva is.
Külső oldal: Nem változott.
Belső oldal: Metrópótláshoz kapcsolódó változások: M3, M3A, 12M, 14M járatok. Rákóczi úti járatok 2016 júniusi átszervezése (a mai rendszer szerint). Feltüntették a korábban kimaradt 270-est. A Volán járatokat számjelzés helyett csak piktogrammal jelzi. Megállóváltozás: Káposztásmegyer felé is megáll a Benczúr utcánál. A Munkásotthon utcai megálló eltérő nevét korrektül jelzi (átnevezés nem történt, de korábban nem jelezték az irányonként eltérő elnevezést).
Évjárat: 2017. december 21. Mindkét oldalán táblára nyomott.
Külső oldal: Nem változott.
Belső oldal: Új megálló Angyalföld vasútállomásnál, a korábbi egyirányú megálló helyett, a vasúti átszállást így természetesen itt tüntették fel a Gyöngyösi utcai megálló helyett. Angyalföld kocsiszínnél fölösleges átszállások törlése.
Évjárat: 2019. április, mindkét oldalán táblára nyomott.
Külső oldal: Újbalos kivitel, a karakterek nem változtak.
Belső oldal: Új Bubi állomások létesítése a Városliget térségében. A metrópótlás véget ért az északi szakaszon, a pótlójáratok és a 12M, 14M megszűntek.
30A
2008.09.06-tól a régi 30-as jelzése 30A-ra változott. 30-as jelzéssel pedig Káposztásmegyer, Mogyoródi-patakig meghosszabbított útvonalon közlekedett járat.
Évjárat: 2008. szeptember 6. - a pk utáni első szériákra jellemző kialakítás, matricás kivitelben.
Néhány táblán 2008. december 10-én az áthelyezett (és átnevezett) István út megálló miatt felümatricázást alkalmaztak:
Évjárat: 2008. november. Matricás.
Belső oldal: Korábbi széria hibáinak javítása: 147-es iránymegjelölése helyesen, továbbá egy lemaradt 104A átszállás pótlása. Új járat a 204-es (2008. szeptember 30-tól)
Évjárat: 2008. december (még december 10. előtt, ugyanis István út megálló van Dembinszky helyett). Matricás. A dátumozáson kívül semmilyen különbsége nincs.
Évjárat: 2009. április. Matricás.
Külső oldal: Nem változott.
Belső oldal: Stílus: A későbbi táblázatosokra jellemzően vékonyabb táblázatvonalak alkalmazása a jobb áttekinthetőségért. Hálózati változás: 2008. december 31-én megszűnt a 273E busz. Megállók: Káposztásmegyer felé a két Újpest-központ nevű megállót a jobb megkülönböztethetőség érdekében átnevezték (Munkásotthon utca ill. Újpest-központ) - ellenirányban viszont megmaradt az azonos név. Az István út megállót 2008. december 10-én áthelyezték, azóta új neve Dembinszky utca. Egyéb átszállások: fölöslegesnek ítélt troliátszállások törlése a Damjanich utcánál.
Évjárat: 2009. június. Matricás.
Külső oldal: Nem változott.
Belső oldal: Stílus: A "felé" kifejezés helyett nyilak használata. Hálózati változás: 2009. augusztus 21-től a 95-ös busz lerövidült (a változás már május hónapban ismert volt). Megálló: a Megyeri út megállót áthelyezés miatt átnevezték Megyer felé: Fóti út (Megyeri út).
KERESEK JOBB MINŐSÉGŰ FOTÓT ERRŐL A SZÉRIÁRÓL
Évjárat: 2010. szeptember. Matricás.
Külső oldal: Zurich karakterek, kék színnel, színes piktogrammal.
Belső oldal: A korszakra jellemző "vonalcsíkos" kialakítás, intézmények és kerületek feltüntetésével. Megállóváltozás nem történt, de a Megyeri út (Fóti út) / Fóti út (Megyeri út) páros pontatlanul jelenik meg [Megyeri út / Megyeri út (Fóti út)-ként] és ez a 1209 szériáig így is maradt. Az átszállások részletezésére az eltérő kialakítás miatt nem tértem ki.
Évjárat: 2010. november. Matricás. A dátumon kívül semmilyen különbsége nincs.
KERESEK JOBB MINŐSÉGŰ FOTÓT ERRŐL A SZÉRIÁRÓL
Évjárat: 2012. szeptember. Matricás.
Külső oldal: Egyedi kialakítás: a Keleti pályaudvar felirata Arial lett (mint a fekete külsejű táblázatos korszakban), a metrópiktogram új típusú és alulra került. A megyeri végállomás maradt Zurich karakter, de összenyomott formában.
Belső oldal: Stílus: átmeneti időszak, amikor még régi vonalcsíkot használnak, de már új típusú átszállási (busz, troli, villamos, vasúti) piktogramokkal., már nincs BKV logó, csak BKK logó a jobb felső sarokban, továbbá jelmagyarázatot is használnak. A kerületek jelzése a korábbihoz képest korrigálva belső szakaszon. Hálózati változás: megszűnt a 178A, új járat a 230-as. Megálló: az évekig hibás Fóti út megállót a megfelelő alakra korrigálták. Egyéb átszállások: P+R feltüntetése a Keletinél, elmaradt átszállások feltüntetése (20E, 96, 120, 122) és 220-as iránymegjelölése.
Évjárat: 2013. május. külső oldala táblára nyomott, belül matricás.
Külső oldal: korszakra jellemző Frutiger karakteres kialakítás, a metró-piktogram helyett "M" jelölést használ.
Belső oldal: Stílus: új típusú vonalcsíkos kialakítás (intézmények, kerületek megjelölése nélkül, világosabb árnyalatokkal). A megállónevekben itt is "M" megjelölés a piktogram helyett. Megálló: átnevezés: Thököly út -> Reiner Frigyes park. Hálózati változás: A Rákóczi úti járatokat 2013. június 1-től átszervezik, ezeket már a változásoknak megfelelően jelzi. Egyéb átszállások: elmaradt 205-ös átszállás feltüntetése, 220-as iránymegjelölése a Deák Ferenc utcánál. Megyer végállomáson az átszállások indokolatlan törlése
Évjárat: 2014. április, mindkét oldalán táblára nyomott - készült azonban belső oldalán matricás kivitel is.
Külső oldal: Nagyobb karakterek (a "G" betű karaktere változott) és járatszám, ezáltal a Szondi utca háromsoros lett.
Belső oldal: A megállók neve nagyobb betűkkel. A metróhoz kapcsolódóan Keleti pályaudvar térségében új megállók létesültek és átszervezték a Rákóczi tengelyt. Szinte minden megállót átnevezték: kétirányú megállók esetében több esetben az egyik jellemzőbb tag nevét kapta mindkét irány. Angyalföldi szakaszán egy elmaradt 120-as átszállás feltüntetése, újpesti szakaszán csak átszállás-áthelyezés, illetve egy 120-as és 12-14-es átszállás törlése Újpest-központnál. Vasúti kapcsolat feltüntetése Angyalföldnél.
Évjárat: 2015. július, mindkét oldalán táblára nyomott
Külső oldal: Nem változott.
Belső oldal: A belső járaszám feljebb került, így a Keleti pályaudvar fölött van. Megszűnt a Keleti pályaudvar Kerepesi úton található megálló, így az ott jelzett átszállásokat a másik két megálló között osztották fel. A Dembinszky utcai megállót önállóként jelzi Keleti pályaudvar felé, mert az Ötvenhatosok terénél új megálló létesült a Keleti pályaudvarnál. Megszűnt járat: 1A villamos és 8A busz, rövidebb útvonalon jár: 8-as. Új járatok a 110-es és a a 270-es. A Munkásotthon utca átszállásainak zömét törölték (Újpest-központnál is elérhetőek ezek az átszállások). Az Irányi Dániel utca / Baross utca megállót két sorba szedték. Bubi állomások feltüntetése.
Évjárat: 2017. november 6, az M3 metrófelújítás kezdetekor, külső oldala táblára nyomott, belül matricás.
Külső oldal: Nem változott.
Belső oldal: A viszonylat nem érinti a Verseny utcát, a Thököly úton közlekedik. Metrópótláshoz kapcsolódó változások: M3, M3A, 12M, 14M járatok. Rákóczi úti járatok 2016 júniusi átszervezése (a mai rendszer szerint). A Volán járatokat számjelzés helyett csak piktogrammal jelzi. Megállóváltozás: Káposztásmegyer felé is megáll a Benczúr utcánál. A Munkásotthon utcai megálló eltérő nevét korrektül jelzi (átnevezés nem történt, de korábban nem jelezték az irányonként eltérő elnevezést).
Évjárat: 2017. december 21. Mindkét oldalán táblára nyomott.
Külső oldal: Nem változott.
Belső oldal: Új megálló Angyalföld vasútállomásnál, a korábbi egyirányú megálló helyett, a vasúti átszállást így természetesen itt tüntették fel a Gyöngyösi utcai megálló helyett.
Évjárat: 2019. május, mindkét oldalán táblára nyomott.
Külső oldal: Újbalos kivitel, a karakterek nem változtak.
Belső oldal: A megállólista és vonalcsík feljebb van csúszva és szélességét növelték (emiatt Újpestnél kissé sűrűn, összefolyva látható a megállók, emiatt Újpest-központ megállónál rövidítést alkalmaznak). A viszonylat ismét érinti a Verseny utcát (ennek az állapotnak a megszűnési ideje ismeretlen). A Benczúr utcánál nem jelez Bubi állomást, helyette az Ötvenhatosok terénél tünteti fel. A metrópótlás véget ért az északi szakaszon, a pótlójáratok és a 12M, 14M megszűntek.
30
Műanyag duplaoldalas tábla a 80-as évek elejéről
Évjárat: 1985. október és 1988. július között (Már jelöli a 104A járatot, de a 73-as még nem létezik)
A Récsei garázs bezárásakor rengeteg szép állapotú tábla került elő.
Évjárat: 1989. január, utolsó széria.
Külső oldal: Baross téri végállomás két sorban
Belső oldal: Már látható a két újonnan indult járat: 73-as (1988. július) és 20A (1989. január).
A járat 1990 decemberében a 3-as metró újpesti szakaszának átadásával megszűnt.
UGRÁS A KÖVETKEZŐ OLDALRA (31-TŐL)
UGRÁS AZ OLDAL TETEJÉRE
|