bkvtablak
Menü
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
38A - 40E

38A

Évjárat: 1989 február, a környéki díjszabás bevezetésekor.

Külső oldalA külső oldalon kiírt Kossuth Lajos utca végállomás egy ritkán használt forma: rövidítés helyett kicsinyítéssel oldották meg.

Belső oldal: Tanácsház térnél a kisebb betűvel szedett 19-es és a Hárosi iskolánál írt 138-as átszerkesztés.

A járat egyes menetekben a Pestvidéki gépgyárig közlekedett, ilyenkor ezt a kiegészítő táblát is alkalmazták:

Évjárat: 1992 január körül (a 138-as autóbusz már nem a Hárosi iskoláig közlekedik, hanem Budatétéenyre megy át, hiszen még Háros megállóhelynél is átszállhatunk rá)

Külső oldal:  A csíkozás valamiért elmaradt. Tanácsház tér -> Szent Imre tér

Belső oldal: Minden lehetséges átszállás feltüntetése. Az időszakos gépgyári kitérőt is jelöli.

A járat ebben a formában 1992 áprilisáig közlekedett, majd megszűnt.

1995 augusztusában több év szünet után időszakos járatként rövidebb útvonalon újraindult a 38A járat. Akkoriban még közigazgatási határt átlépő járatnak tartották számon (bár szakasza megegyezik a mai állapotával).

Évjárat: 1995 augusztus, a korszakra jellemző vastag határátlépő csíkkal készítették.

Belső oldal: Néhány helyen fölösleges átszállások feltüntetése (38A a Vízművek ltp.nél és a Szent Imre téren a 152 és 159-es.

Külső oldal: Járatszámát a régi balosból vették,a betűket valamilyen más régi tábláról, mert kisebbek és vékonyabbak a baloshoz képest.

Nagyon érdekes, hogy ugyanezzel a dátummal egy másik tábla is készült vöröses árnyalatú csíkkal, feltételezhetően pár nappal később, mint az előző.

Külső oldal: A végállomások vastagabb betűvel lettek kiírva.

Belső oldal: Törölték a másik táblánál említett fölösleges átszállási lehetőségeket.

Évjárat: 1996 június (puha műanyag). A hátátlépő minősítés megszűnt.

Külső oldal: Ismét vékonyabb betűk, mint a 95 augusztusi első darabnál.

Belső oldal: A lista maradt a régi, természetesen eltűntek a "közigazgatási határ" feliratok, az átszállásokat pedig jelentős mértékben és látható módon(hézagokkal, kicsit félredőlt betűkkel, rossz számsorrenddel) megváltoztatták. Ezek a módosítások csak a logikusabb tájékoztatás miatt történtek (kivéve bal oldalt az első megállónál: a 79, 79A járatok új szakasza az 59A helyett).

A járat 1996 augusztusa után, amikor is a 38-as szolgáltatását a Volánbusz vette át, egésznapos járattá vált az időszakos közlekedés helyett.

Kemény műanyag is készült a 96/6-os szériából.

Évjárat: 1998

Külső oldal: Újlogós táblákéhoz hasonló betűk és a korszakra jellemző kis járatszám.

Belső oldal: Vékonybetűs megállólista, Lakihegy felé hiba: a 14.megállóhoz csak a 138-as busznál létező Dexter Kft. megállót írtak, és kétszer szerepel 15. megállósorszám. A Leadó csárda megállóhely neve Csárdára módosult, néhány átszállást feltüntettek a pontosabb tájékoztatás érdekében, illetve egy fölösleges hév átszállást elhagytak. A logó még mindig a régi, a legtöbb táblán ezt ekkorra már kicserélték.

Évjárat1999

Belső oldalA korszakra jellemző vastag járatszámmal, új típusú tojáslogóval. Az ismétlődő megállósorszámot korrigálták, de a Dexter Kft. továbbra is olvasható.

Évjárat: 2003, utolsó tojásszéria

Külső oldal: 2003-as táblákra jellemző egyedi betű és számtípus.

Belső oldal: 2003-as évre jellemző újfajta megállólista és buszpiktogramok. A járat már érinti a novemberben megnyílt Auchant és az ehhez vezető bekötőutat 2 új megállóban. A hibák az előző szériából természetesen itt már nincsenek

38

Évjárat: 1987 május - 1989 első fele között (már jelöli a 19-es járatot, viszont csak a szükséges helyeken mutatja az átszállásokat és nincs határátlépést jelző csík).

Évjárat: 1989 február, A határátlépést már csík jelzi

Belső oldal: A közigazgatási határ feltűntetése. A 38A átszállásokból az A betűk le lettek kaparva (indok: a járat 1992-ben megszűnt, de a táblákat később is használták)

Évjárat: 1990 második fele - 1991.

Belső oldal: Megállóváltozások: Csepel Hév végállomás --> ~ hév-állomás, Kossuth Lajos u. --> Halásztelek ~, új megálló Kisgyár utca néven. Átszállások: A korszakra jellemzően a buszok átszállásait mindenhol kiírják, nem csak ott, ahol a logika megkövetelné. Emellett eltűnt két hév átszállás. A közigazgatási határ megállóhelyét már nem jelzi. Vízművek II és Kisgyár utca megállóknál utólag lekaparták a 38A-ból az A betűt, a járat megszűnésekor (1992 április).

Évjárat: 1992 első fele(Hibás széria!)

Külső oldal: Mivel a belső oldal szitázáskor elcsúszott, így már csíkot sem helyeztek rá. Tanácsház tér -> Szent Imre tér

Belső oldal: Tartalmi különbsége nincs (a végállomás névváltozásán kívül). Mivel használatban nem volt, a 38A lekaparásától is megmenekült.

Évjárat: 1995 február (UTOLSÓ SZÉRIA).

Külső oldal: A végállomás elnevezése Szent Imre tér lett, ezt még a balosok idejében szerkesztették (régi típusú betűket). A határátlépést jelző csík a korszakra jellemzően vastag sárga és érdekes módon nem a járatszám mögött, hanem előtte húzódik.

A balos által megjelölt irányt vizsgálva nem történt változás.

Augusztus 1-jétől még módosultak a járat megállói (lásd a megállóhelyi táblák menüben), de valószínűleg új táblákat már nem készítettek. Az autóbuszok a Diófa sor megálló helyett az Ady Endre utcában álltak meg.

A járat 1995 decemberében takarékossági okokból megszűnt, Ikarus 280-asok közlekedtek rajta. Ettől kezdve csak a 38-as nyújtott szolgáltatást a térségben (majd később helyette a Volánbusz).

39

Évjárat1978. szeptember, a Margit híd felújításának befejezése után.

Belső oldal: Még színes piktogramokkal. Jelöli az 1979-ben megszűnt 11A járatot, valamint az egykori 60A-t is.

Évjárat: 1986 december (a járat útvonalmódosítása, új megálló a Szakorvosi rendelőnél)

Belső oldal: A tábla számos ellentmondást tartalmaz: jelöli az 1986 októberében megszűnt 9-es villamost /feltehetőleg nem törölték/, azonban az 1988-ban megszűnt 12,12A, valamint J járatokat nem jelöli. Utóbbi alapján akár 1988 június utáni tábla is lehetne, de mivel ismert két másik kései széria, melyek megállólistájának típusa eltérő, ezért 1986 decemberére datálom ezt a táblát. Számos járatváltozás történt 1978 óta: Megszűnt: 9(villamos),11A,16A,58V,60A,84. Új: 21,84,116,158. Valamint egy 59-es villamos átszállási lehetőséget pótoltak. Az 5-ös helyett a Csaba utcánál 5-öst írtak.

Évjárat: feltehetően 1986 december után - 1988 január (A 9-es villamos már nem közlekedik, de még léteznek a 12A, 12-es járatok)

Belső oldal: A megállólistát átdolgozták, azonban a Szakorvosi rendelő - 1986 decemberében létesített - megállóhelyet kifelejtették. A 9-es villamos viszont törölve lett, a 12,12A és J járatok pedig már szerepelnek a listán. Számos - valójában hálózatmódosítással nem járó - átszállásfeltüntetés.

Évjárat: 1989 március - 1990 augusztus (16-os és 116-os járatokat már nem jelöli a Moszkva térnél, de még létezik az 5-ös)

Belső oldal: Megszűnt járatok: 12,12A,J. A Szakorvosi rendelőt továbbra sem jelöli.

Évjárat: 1994 május, első tojáslogós

Belső oldal: A balos által megjelölt irányhoz képest az alábbi változások történtek: A Csaba utca megállóhely neve Moszkva tér (Csaba utca) lett, valamint pótolták a korábban sorozatosan lemaradó Szakorvosi rendelőintézet megállót.

Évjárat: 1997 második fele (kemény műanyag).

Belső oldal: Megszűnt vagy módosult járatok hézagos törlése: 12, 84, 86, 139 

Évjárat: 1999 második fele

Külső oldal: 21 év után változott a külső oldal! A korszakban 1-2 évig jellemző vastag feketét használó stílus (lásd még:48,56,78,104,150). Érdekes a külső oldalon "összeolvadt" két t betű.

Belső oldal: Vékony betűs megállólista, érdekes kicsiny járatszámmal (lásd még ilyet: 150). Goldmark Károly utca felé új megálló: Maros utca. Az 56 és 56E járatokat ebben az évben összevonták, helyettük lett az 56-os, ami a táblán véletlenül 56 ként szerepel. A Széna térnél leszedték a fölösleges információként szereplő 4-6 villamost (a Moszkva térnél már ki van írva egyszer), a Déli pályaudvarnál pedig kiírták az addig hiányzó 102-est. A tábla a kapcsolatok helyett lehetőségek szót használt, ez 2005-től terjedt el egységesen.

Évjáratszintén 1999 második fele 

Belső oldalTartalmi különbsége nincs, azonban itt a táblázat középre húzva helyezkedik el, valamint a járatszám vastag típus.

Évjárat: 2000

Belső oldal: Megpróbálták korrigálni az 56-os problémáját. A bekeretezés a jobb oldalon sikerült is, de a készítő annyira figyelmetlen volt, hogy a bal oldalon már a villamost keretezte be. A járatszám ismét vékony típus.

40

Évjárat: 1987.január

Belső oldal: Az Óvoda utca megálló 1986 vége óta a Városi Tanács nevet viseli azonban ezt elfelejtették módosítani. Biztos jel az 1987-es évjáratra, hogy már a 153-as közlekedik az alapjárat helyett. A szintén ekkor indult 139-es azonban lemaradt a tábláról.

Évjárat: A járat útvonala ugyan 1989 júniusában hosszabbodott meg, a tábla inem ekkor, hanem 1990 első felében készülhetett

Külső oldal: Ekkor épült ki teljesen a Budaörsi lakótelep, így az autóbusz útvonala meghosszabbodott. A környéke díjszabás 1989. februári bevezetése miatt csíkkal ellátva, mely az 1990-es évre jellemzően a szám előtt haladt át.

Belső oldal: A 80-as évek közepéig jellemző kötőjeles megállóhelyek eltűntek (Madár - hegy stb.) Megállóátnevezés: Gazdagréti út -> Naprózsa utca, és korrigálták a korábban elfelejtett megállóátnevezést (Városi Tanács). Látható a meghosszabbított szakasz (Baross utca és az új vá.). Átszállások. Egy jóval részletesebb, gyakorlatilag szinte mindent feltűntető tájékoztatás. Új járat egyébként a 127-es, és 139-es. 

Évjárat: Szintén 1990 első fele, ritka vöröses csíkkal.

Belső oldal: Hibája, hogy minden járat feketével lett nyomtatva

A járat budaörsi utolsó kis szakasza a 90-es évek közepétől(1996 januártól?) szombaton és munkaszüneti napokon eltért a hétköznapitól. Ezt a két ábra szemlélteti.

Évjárat: 1996 január (még kemény műanyag), a korszakra jellemzően vastag csíkkal

                 HÉTKÖZNAPI ÚTVONALAS

Külső oldal: Megszűnt az LTP rövidítés, és a pontosabb utastájékoztatás érdekében feltüntették a Villányi utat is.

Belső oldal: A Móricz Zsigmond körtérnél láthatjuk az 1-es busz hézagját valamint az Alkotás utcánál egy más járatét(?). A bal oldali listán a Lévai utca és Baross utca érdekes módon átszerkesztett. Először arra gondoltam, biztosan a hétvégi táblákat gyártották le először, és azok listája alapján átszerkesztéssel készült a hétköznapi, hiszen pont a két különböző megálló átszerkesztett. Ennek viszont ellentmond,hogy a másik irányban ez a két megálló nem átszerkesztett hanem eredeti betűs. Lehet,hogy egy rövid ideig a 90-es években (1994-1995,első tojáslogóstáblák) körforgalomban tette meg az ábrán rajzolt szakaszt, így ott még nem különült el a hétvégi-hétköznapi közlekedés. Aki konkrétat tud, kérem jelezze!

Évjárat: 1996 január, HÉTVÉGI ÚTVONAL, világossárga csíkkal

Belső oldal: A hétköznap közlekedő 40-est természetesen nem jelöli. Ezen a táblán érdekes módon nincsenek hézagok.

Évjárat: kb. 1998, HÉTKÖZNAPI

Belső oldal: Az előző hétköznaposhoz képest jelentéktelen változások történtek: a logó Rt-s lett, a Károly király utcából út lett (igénytelenül van beszerkesztve), valamint a csík árnyalata a korszakra jellemzően citromsárga lett.A dátum helyére Kelenföld felirat került.

Évjárat1999, HÉTVÉGI. A csík a járatszám előtt halad

Belső oldal: Új típusú tojáslogó. A Naprózsa utca és Poprádi út autóbuszpiktogramjai lemaradtak. A Károly király utca itt még nem út, pedig a hétköznapi szérián már 1998-ban megtörtént a módosítása.

Évjárat: 2000 második fele, HÉTVÉGI

Belső oldal:  Egyetlen változás a másik hétvégihez képest, hogy a csík a korszakra jellemzően barnásabb lett és a megszűnt 10-es buszt kiszedték a listából.

Évjárat: 2002, HÉTKÖZNAPI ( utolsó "tojás"széria [logó nincs rajta]).

Külső oldal: Bkv+ matrica, a járat márkavédjegyessé vált és Ikarus 412-esek közlekedtek rajta. Ez a tábla kijelzőelromláskor illetve pótláskor volt használatos.

Belső oldal: A 2002-3as szériákra jellemzően nagy betűkkel a határátlépésről tájékoztató szöveg középre került a logó helyére. Vékonybetűs megállólista. Budaörs felé is létesült egy Bertzfeld utca nevű megálló (korábban csak a másik irányban volt). Megállóátnevezés: Béke tér -> Templom tér. Már nem létezik a 10-es járat, és feltűntetésre került 2001-ben indult 172-es és 140-es járat.

Évjárat2002, HÉTVÉGI (utolsó "tojás"széria).

Belső oldalVékonybetűs megállólista. A 2002-3as szériákra jellemzően nagy betűkkel a határátlépésről tájékoztató szöveg középre került a logó helyére. Megállóátnevezés: Béke tér -> Templom tér valamint a Károly király utca itt is korrigálva lett. Már a 153-as autóbuszok is megállnak a Dayka Gábor utcánál. 

A járatra garázsmeneti tábla is készült 1995 márciusában. Garázsmeneti táblákat csak a 40-es család esetében láttak el dátumozással.

Táblaelhasználódás miatt volt egy újabb garázsmeneti széria is, dátum nélkül 1998-ban. Ezen sincsen határátlépő csík, pedig az 1998-as 40-esre már tettek.

Ezen a 2000 környékén készült garázsmeneti táblán már használtak határátlépő csíkot, méghozzá az új típusú, lekerekített végűt.

 40

Évjárat1986. november (9-es villamos megszüntetése) - 1987. január (153-->153)

Évjárat1989. február, a környéki díjszabás bevezetésekor

Belső oldal: Új megállók: Sasadi út, Madárhegy (Hosszúréti utca). 153 -> 153


Évjárat1989. június

Külső oldal: Ekkor épült ki teljesen a Budaörsi lakótelep, így a járat útvonala a Lévai utcától meghosszabbodott.

Belső oldal: Nagyon megkopott, ezért a belső oldalon filccel lett megerősítve. Új megállók: Gimnázium, Patkó utca, Budaörsi lakótelep vá.

Évjárat: 1990 második fele - 1991

Külső oldal: Megszűnt az LTP rövidítés, és a pontosabb utastájékoztatás érdekében kiírták a Villányi utat is.

Belső oldal: A Városi tanács azóta Városháza lett, de a Marx Károly utca még létezett ekkor is. A korszakra jellemzően a lehetséges összes átszállást kiírják.

Ez a balos tartalmilag alig különbözik, ellenben a csík árnyalata világosabb, és ha jól megfigyeljük, kicsit félretoltan is halad a másik baloshoz képest (viszonyítás: a kék keretnél). Másik szembetűnő különbség még a gyorsjáratok félreszitázása. A tartalmi különbség: Budaörs, városháza helyett Budaörsi városháza

Évjárat: 1992 - 1993 első fele

Belső oldal: Keretes gyorsjáratok. Móricz Zsigmond térnél átszállások feltűntetése. Megállóváltozások történtek: a Madárhegy mögül eltűnt a Hosszúréti utca kommentár, Sasad Mgtszből Rt. lett, illetve a Marx Károly utca helyett Károly király utca az új név. (Budaörsi városházi helyett ismét Budaörs városháza)

Évjárat: 1994 második fele (pontos dátum lekopott), a korszakra jellemző vastag csíkkal

Belső oldal: A balos által megjelölt irányt vizsgálva az alábbi változás történt: a buszok megállnak a Rupphegyi útnál is.

KERESEK JOBB ÁLLAPOTÚ TÁBLÁT A SZÉRIÁBÓL!

Évjárat: 1995 április (?, kopott) világosabb csíkkal

Belső oldal: Megszűnt járatok törlése: 40E,139,140 és hézagot hagyva az 1-est. Rendkívül hamar megjelent a határátlépésről tájékoztató szöveg. Más táblák esetében csak 1997-98 körül történt ez meg.

Évjárat: 1996 január, kemény műanyag

Belső oldal: Tartalmi különbség nincs, de a csík elhelyezéséből is látszik, hogy másik széria. A Budaörsi lakótelepnél 140-est filccel visszarajzolták.

Évjárat: 1996. április, a korszakra jellemző szokással ellentétben kemény műanyagból. Tartalmi különbség nélkül.

Évjárat: 1997 első fele, puha műanyag. A csík a másik két sarok között fut (és lekerekített végű). Tartalmi különbség nincs.

Évjárat: 1998, acsík iránya ismét a régi.

Belső oldal: Károly király utca helyett már utat ír és a logó új típusú.

Évjárat: szintén 1998, a csík iránya ellentétes és sötétebb színű. Tartalmi különbség nincs.

Évjárat: 1999

Belső oldal: A Kelenföld feliratot törölték.

Egyedi módon ez egy matricázott széria volt!

Évjárat: 2000 második fele. Ismét megfordult a csík iránya

Belső oldal: Egyetlen különbsége, hogy a megszűnt 10-es buszt hézagot hagyva kiszedték a listából. A kapcsolatok helyett lehetőségek szót használnak - ami csak 2005-től terjedt el a táblákon.

Évjárat: 2002, utolsó "tojás"széria (logó nincs rajta).

Belső oldal: A 2002 és 2003-as szériákra jellemzően a határátlépésről tájékoztató szöveg középre került a logó helyére. Vékonybetűs megállólista. A Béke tér megálló neve Templom tér lett, valamint megjelenik az újonnan indult 140-es busz is a listában. A lehetőségek helyett ismét kapcsolat szót használnak.

A járatra garázsmeneti tábla is készült 1995 márciusában. Garázsmeneti táblákat csak a 40-es család esetében láttak el dátumozással.

Táblaelhasználódás miatt volt egy újabb garázsmeneti széria is, dátum nélkül 1998-ban. Erre már tettek határátlépő csíkot.

40E

Évjárat1989. június

Külső oldal: Ekkor épült ki teljesen a Budaörsi lakótelep, így az autóbusz útvonala a Lévai utcától meghosszabbodott. A környéki díjszabás 1989 februári bevezetése miatt csíkkal ellátva.

Évjárat: 1990 első fele, a feliratokra utólag szitázott határátlépő csíkkal.

Belső oldal: A Patkó utcánál a gyorsjárat helyett az alapjáratot jelöli (mindkettő megállt itt).

A járatot 1995 februárjában takarékosségi okokból megszüntették. Tojáslogós széria nem volt, de nem a fenti volt az utolsó balos széria.

A járat 2002. május 2-án újraindult, végállomását már az autópályán közelítette meg.

Évjárat: 2002. május, a korszakra jellemzően barnás csíkkal

Külső oldal: Az újlogós betűkre hasonlító típus.

Belső oldal: A 2002-3-as szériákra jellemzően a határátlépésről tájékoztató szöveg középre került a logó helyére. Az autóbuszok forgalmi rendje napszak szerint változó volt, így a megállólista érdekes, egyedi elrendezést kapott. Jelöli a csak néhány hónapig közlekedő Cora buszt.

Évjárat: 2002. június

Belső oldal: Az autóbuszok a Dayka Gábor utcánál is megállnak minden napszakban. A Cora busz megszűnt.

Évjárat:  Szintén 2002 (utolsó tojáslogós) a határátlépést jelző csík lemaradt róla.

Belső oldal:  A Móricz Zsigmond körtér felé reggel és délután is megszűnt a Kosztolányi Dezső tér és Móricz Zsigmond körtér (6-os villamos végállomás) megállóhely. A táblán feltüntették a Bartók Béla út felújításának idején közlekedő sasad buszt is (2002 május - szeptember). Ellentmondás, hogy itt viszont még jelzik a Cora buszt!

 
Chat
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 

SELENA GOMEZ MAGYARORSZÁG - TUDJ MEG TÖBBET SELENA GOMEZ MAGÁNÉLETÉRÕL, SZERELMÉRÕL, CSALÁDJÁRÓL, KARRIERÉRÕL!    *****    HA TE IS IMÁDOD A ZÖLD ÍJÁSZ VILÁGSIKERÛ SOROZAT ELBÛVÖLÕ SZERELMESPÁRJÁT AKKOR ITT A HELYED! MAGYAR OLICITY SITE    *****    The Vampire Diaries & The Originals szerepjáték - ha kedveled a sorozatokat és írni is szeretsz, ne habozz!    *****    Rendhagyó kedvezményt ajánlok Nektek, Te monhatod meg, hogy mi legyen az ára. Pl.: Születési, párkapcsoklati, horoszkóp.    *****    KÖNYVismertetõk, kötelezõ olvasmányok    *****    BOOKFANCLUB -> A könyvek birodalma elvezet a képzelet csendes világába!<<-BOOKFANCLUB    *****    Ingyenes, korlátlan képfeltöltés!!! www.kepfeltolto.eu    *****    Autista - Állatbarát - Homoszexuális - Intelligens - Kívülálló - Mûvészlélek - Segítõkész - Toleráns    *****    Portálépítés és portáldíszítés kezdõknek és haladóknak! Rengetek leírás, JavaScriptek , CSS ,HTML kódok,Design!    *****    HAT ÉVE ONLINE! - LÁTOGASS EL MAGYARORSZÁG EGYETLEN MÛKÖDÕ SELENA GOMEZZEL FOGLALKOZÓ OLDALÁRA! - HAT ÉVE ONLINE!    *****    A SZULTÁNA: HÍREK - KÉPEK - SOROZATISMERTETÕK - TÖRTÉNELMI INFÓK - ÉRDEKESSÉGEK MINDEN MENNYISÉGBEN A SOROZATRÓL    *****    Bûbájos boszorkák - Charmed - Extrák - Érdekességek - Cikkek - Interjúk - Bûbájos boszorkák - Charmed - Charmed -Játékok    *****    Itt a nyár! Kivirágzott a mályva és a pipitér! Hogy mit szólt ehhez a két virágmanó? Gyere, és olvasd el a Mesetárban!    *****    STITCHERS - Magyarország egyetlen oldala a természetfeletti krimi-drámasorozatról! A Stitchers sorozatot megéri nézni!    *****    Nézz Élõ live filmet gportalon. Klikk klikk klikk.    *****    Gréti. 23. Egyetemista. Chevelle. Rap. Jégkorong. Ottawa Senators. Jean-GabrielPageau. Írás. Olvasás. Blog. (:    *****    Élõ live mozifilmek. Ha szereted a filmeket, sorozatokat, meséket akkor itt a helyed!    *****    Furry Fandom | Antropomorf Állatok | Furry Fandom | Antropomorf Állatok | Furry Fandom | Antropomorf Állatok    *****    ARIANA GRANDE TODAY - MAGYARORSZÁG EGYETLEN ARIANA GRANDÉVAL FOGLALKOZÓ HONLAPJA - TUDJ MEG RÓLA MINDENT    *****    KOSEMBLOG.GP//A MAGYAR "A SZULTÁNA" RAJONGÓI OLDAL//BY: KÖSEM// KOSEMBLOG.GP//MINDEN, AMI KÖSEM...