bkvtablak
Autóbusz táblák
 
Trolibusz táblák
 
Villamostáblák
 
Általános utastájékoztató táblák és egyéb ágazatok
 
105 - 110

 

105

Évjárat: 1990. december, a járat indulásakor

Sablonos kivitel is készült műanyag alapra a járat indulásakor.

Évjárat: 1994. április, utolsó balosszéria

Külső oldal: A Lékai János tér neve Apor Vilmos térre módosult. Ez régi típussal lett szerkesztve.

Belső oldal: Hibák: a Hild térnél elfelejtették bekeretezni a 4-est, ezt utólag tették meg filccel, valamint a Hősök terénél véletlenül a 30-ast keretezték be a 20-as helyett. Megszűnt a 15A, a Joliot Curie tér neve Királyhágó tér.

A járat 1995. március 5-től a Hősök tere helyett már csak a Deák Ferenc térig közlekedett, mivel a kisföldalatti pótlása idejére (kezdetben ideiglenes jelleggel) az egyéb buszkapacitást csökkentették az Andrássy úton.

Évjárat: 1995. március (februárban legyártva), első tojáslogós széria

Külső oldal: Ennek megfelelően módosították a végállomást régi típusú betűkkel, valamint helyüket megcserélték.

Belső oldal: A járat megmaradt szakaszán a megállók száma és elnevezése nem változott. Ekkoriban kezdődött meg a kisföldalatti felújítása, mely szeptemberig tartott, a listában ezért a pótlóbusz is szerepel.

Évjárat: 1997 első fele, puha műanyag

Belső oldal: A megszűnt járatokat hézagot hagyva kiszedték (2, 86, Földalattipótló). A 12-es az Alkotás utcáig rövidült 1995 nyarán, ezért már nem jelölték átszállásnak.

Évjárat: 1998, kemény műanyag

Belső oldal: Újabb típusú logó. Két helyen korábban kifelejtett átszállások feltüntetése a korszakra jellemző listaidegen számtípussal.

Évjárat: 2000. november

Belső oldal: Vékony betűs megállólista. A Deák tér felé új megálló a Roosevelt térnél. 

A 2003-tól a nyári - tanítási szünetre eső - időszakban hétvégente lezárták a Lánchidat (kivéve a 2006-os metrópótlás idején, ahol csak 2 alkalommal volt zárás), ekkor a 105-ös buszok a következő rend szerint közlekedtek:

2003: Apor Vilmos tér - Erzsébet híd - Március 15. tér VÁ.

2004 - 2007: Apor Vilmos tér - Erzsébet híd - Irányi utca VÁ.

2008: Apor Vilmos tér - Erzsébet híd - Irányi utca - Petőfi Sándor utca - Deák tér VÁ.

Évjárat: 2004, duplaoldalas kivitel, kemény műanyagból

Kísérleti jelleggel 2003-ban az utastérbe kihelyezett táblák:

Második verziója 2004-ből (külső oldal változatlan)

Évjárat: 2006 második fele, puha műanyag

Belső oldal: Új járat: 118-as villamos, hosszabb útvonalon jár: 41-es villamos, elmaradt átszállások feltüntetése: 59-es villamos, 102-es és 112-es busz.

A járatot 2007. szeptember 3-tól összevonták a 4-4-es járatokkal.

Évjárat: 2007. augusztus, puha műanyag (a szeptemberi változásra készítve) /a jelentősen hosszabb útvonal miatt nem végeztem összehasonlítást az előző szériával./ 

Évjárat: 2008. február, kemény műanyag

Belső oldal: Volán átszállások feltüntetése, 139 -> 139. Új járat a 249V (Szabadság híd lezárásával összefüggésben).

Évjárat: 2008. április

Belső oldal: Megszűnt a Tesco-busz (2008. február 29.).

Évjárat: 2008. január - július, kemény műanyag. A kijelzős járművek kijelző-hibája esetén használt tábla. Duplaoldalas, egyenként kivágott matricás betűkkel (Helvetica karakterrekkel). Ellentétes végállomás-elrendezéssel.

Évjárat: érdekes módon azonos dátummal, de digitális nyomtatással is készült széria.  /összehasonlítás a 0804-essel/

Külső oldal: A két végállomást megcserélték, a feliratok nagyobbak, továbbá a járatszám karakter-köze is nagyobb.

Belső oldal: A Tesco-s megállók sorszámait elrontották.

106

Évjárat: 1989. január, a járat indulásakor

Évjárat: 1990. július

Külső oldal: Az autóbuszok útvonala júliustól az Árpád hídig hosszabbodott. A külső végállomás neve megváltozott, a körforgalom-jelleg részlegessé vált, a megnevezést törölték.

Évjárat: 1990. december (a hármas metró meghosszabbítása utáni változásokkal)

Belső oldal: A "volt Korvin Ottó tér" feliratot törölték. Új járatok: 43, 84. Megszűnt: 3V, 4384. Az 1-es villamost feltüntették a Szentlélek térnél.

Évjárat: 1992 második fele, mert a Szentlélek térre a 134-es helyett már a 34-es közlekedik (a 134-es "egyesét" kiszerkesztették)

Külső oldal: A metróállomás rövidítve lett.

Belső oldal: Új megálló a Római térnél (feltűnően kisebb betűkkel szerkesztve). Néhány helyre még berakták az 1-es villamost átszállásnak, de ezek az átszállások korábban is léteztek természetesen.

Évjárat: 1994. szeptember, első tojáslogós

Belső oldal: Az autóbuszok végállomásra történő behaladási rendje 1994 májusától módosult: a Kadosa út felől érkezve befordultak a Váci útra, megálltak, majd továbbhaladva egyenesen és utána jobbra fordulva a Petneházy utcán majd a Pap Károly utcán keresztül hurokban jutottak vissza a végállomásra az ábrán is látható módon. A visszaút már csak egyenesen a Róbert Károly körúton történt, egy Árpád hídi plusz megállóval a Váci úti kereszteződés után.

Évjárat: 1997. február, puha műanyag

Belső oldal: Törölték a megszűnt járatokat. Az autóbuszok Árpád hídi felszállóhelyét megcserélték a 32-esével (tehát a Váci útra került), így már a Kadosa utca felé menő buszok álltak meg a Pap Károly utcánál (melynek nevét immáron helyesen egy "p"-vel írták)

Évjárat: 1998

Belső oldal: A logó újabb típusú lett.

Évjárat: 1999

Belső oldal: Az 1997-es szériánál véletlenül kiszedett 26-os buszt visszarakták a Szigeti bejáró megállónál az áltlagosnál jóval kisebb mérettel. Kapcsolatok helyett lehetőségek kifejezést használnak.

Évjárat: 2000. január (végállomási rend módosítása)

Belső oldal: Vékony betűs megállólista. A buszok végállomása visszakerült az eredeti helyére, így ismét a Kadosa utca felől érkező buszok álltak meg a Pap Károly utcánál, de az Árpád hídi plusz megállót kihagyták (lásd az első rajzot az 1994-es táblánál, csak Árpád híd metróállomás megálló nélkül).

Évjárat: 2000. november

Belső oldal: A Pap Károly utcai megálló megszűnt, mert a buszok már nem tették meg a hurkot a Váci útra fordulva, hanem egyszerűen a Róbert Károly körútnál visszafordultak, mint a 26-os autóbuszok (lásd az ábrát).

Évjárat: 2000. december 15. (1A villamos beindítása)

Évjárat: 2003. október. A korszakban készült néhány táblánál jellemző fényesebb, a szokásosnál nehezebb táblaanyagra készült.

A járat végállomását 2003. október 1-től lakossági kérésre a Varsa utcai megállóhoz helyezték át.

Belső oldal: Hableány vendéglő -> Silvanus sétány (2001. január óta). Új járat a 132-es.

HIBÁS: a belső oldal fejjel lefelé készült, emiatt csak 1 hétig, az új táblák megérkézésig használták.

Évjárat: 2003 október közepe -  a megszokott anyagból készült, a belső oldal pedig nem fordított.

Évjárat: 2004 - 2005 nyár között

Külső oldal: Nagyobb karakterekkel.

Belső oldal változatlan.

Évjárat: 2005 ősz - tél (a tábla kialakítása alapján)

Külső oldal: Ismét kisebb karakterekkel.

Belső oldal: A logó a tábla alsó részébe helyezve, "kapcsolatok" helyett "lehetőségek", kisebb járatszám. Feltüntették az évek óta hiányzó 18A-t.

Évjárat: 2008. március, kemény műanyag

Belső oldal: Volán járatok és egy elmaradt 133-as átszállás feltüntetése. Megszűnt: 132-es.

110

Évjárat: 1984. május (153-as beindítása) - 1986. október vége (9-es villamos megszüntetése)

Belső oldal: A Magyar Kábel művek megálló kisebb betűkből lett szerkesztve, mivel korábban "Kábel Művek" elnevezéssel üzemelt.

Évjárat: 1987. január (153-as beindítása) - 1989. március (127-es beindítása)

Külső oldal: A végállomás neve 1987 óta Házgyári utca.

Belső oldal: Korábban elmaradt átszállások feltüntetése. Megszűnt járatok: 9-es villamos és 153-as busz. Új járat a 153-as busz.

Évjárat: 1994. október, első tojáslogós és egyben utolsó széria

Külső oldal: A pontosabb utastájékoztatás érdekében feltüntették a Karinthy Frigyes utat.

Belső oldal: A buszok azóta új megállót kaptak a Vegyész utcánál, illetve történtek megálló átnevezések.

A vállalat 1995-ben a párhuzamosságra és kihasználatlanságra hivatkozva üzemi járatokat is megszüntetett. Ilyen volt a 110-esen kívül például a 83, 87B, 197 is. A vonalon a megszüntetés után egyébként szerződéses különjárat (SZIK - tábláját lásd az ideiglenes-időszakos járatoknál) indult.

2007. november 5-től a számjelzés egy rövid időre ismét foglalttá vált. Az I. kerületi Önkormányzat támogatásával új járat indult a Dísz tér és a Fény utcai piac között

Évjárat: 2007. november 5., puha műanyag. Kijelző-meghibásodás esetén használták. A tábla másik oldalán 10-es járat van (gyakori átszerelés miatt)

Ugyanilyen stílusban készült kemény műanyagból is tábla, 2008 elején.

A járat jelzése 2008.09.06-tól 116-ra változott.

 

UGRÁS A KÖVETKEZŐ OLDALRA (112-TŐL)

 

UGRÁS AZ OLDAL TETEJÉRE

 
Járattörténeti adatok (1915-napjainkig)
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Chat
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$