bkvtablak
Autóbusz táblák
 
Trolibusz táblák
 
Villamostáblák
 
88 - 93

88

A buszok fényezésére használt festékkel készült ez a fémtábla.

Ezt a másik darabot 1989-ben is használták még, így határátlépést jelző csíkot kapott.

Évjárat: 1989. február (Környéki díjszabás bevezetése) - 1989. június (Gimnázium megállóhely létesítése)

Belső oldal: Az Ibolya utca megálló véletlenül lemaradt.

Évjárat: 1996. október, puha műanyag, a korszakra jellemző vastag sárga csíkkal.

Belső oldal: Megállóváltozások: Km Útfenntartó Vállalat -> Autópálya Főmérnökség, Városi tanács -> Budaörs, városháza, Marx Károly u. -> Károly király utca, Növényvédő állomás -> Repülőgépes szolgálat (Air service), 41-es villamos végállomás -> Kamaraerdei ifjúsági park. Új megállók Tetra pak és Gimnázium néven.

Évjárat: 1998. február (Törökugrató megállóhely megszüntetése, Lejtő utca megáló létesítése), kemény műanyag, a csík ellentétes irányú, lekerekített végű

Belső oldal: Megállóváltozások Kamaraerdő felé: Baross utca -> Baross Gábor utca, Károly király utca -> ~ út. A Törökugrató megállóhely megszűnt (februárban), ennek helyére berakták az eredeti feliratú Ibolya utcát, az Ibolya utca helyére vékony betűvel beszerkesztettek az újonnan létesült Lejtő utca megállót. Törökbálint felé: Sziklai Sándor utca -> Kövesdomb utca, illetve itt is megszűnt a Törökugrató megálló, valamint beékelődött a Lejtő utca. Új típusú logó alkalmazása, valamint a Kelenföld felirat megjelenése.

A BKV Rt. járműgazdálkodási problémái miatt 1999. július 1-től a 88-as jelzésű járaton a Volánbusz Rt. járművei és járművezetői biztosították a szolgáltatást, de a tarifarendszer és a jegyek-bérletek érvényessége változatlan maradt.

Évjárat: 1999.07.01.

Külső oldal: Egyedi betűk és számok, fontos szerep jut a BKV megnevezésének, a csík iránya ellentétes.

Belső oldal: Nem változott, a csík iránya ellentétes

Évjárat: 2000.05.29. - 2000. október vége, ideiglenes útvonal: az autóbuszok terelt útvonalon közlekedtek az M1/M7 kivezető feletti Károly király úti "körforgalom-híd" építése miatt: Törökbálint irányába a Budaörs, MÁV-állomás megálló után lefordultak az autópályára Budapest irányába majd az Egér úton fordultak rá a Budaörsi főútra, ahol a 40-es buszok útvonalán közelítették meg Budaörsöt.

Belső oldal: Mivel a terelés elsősorban a törökbálinti irányt érintette, itt módosultak a megállók, visszaúton egy rövid kitérő volt két, Budaörs, benzinkút elnevezésű megállóval. Egyéb változások: a csík sötétebb árnyalatú lett, a korszakra jellemző vastag járatszám alkalmazása, a megállólista a korszakban néhány járatnál használt típus. Megálló átnevezése: Petőfi utca -> Petőfi Sándor utca.

Évjárat: 2005. február (BUDATEJ megállóhely átnevezése)

Külső oldal: A karaktertípus nem változott, ám a törökbálinti végállomás nagyobb betűkkel lett kiírva, Kamaraerdő feliratát pedig balra igazították.

Belső oldal: Megálló-változások: 2002 szeptemberétől, a Szabadság út - Károly király út csomópont átadásával Kamaraerdő felé megszűnt a Károly k. út megálló, az ellenkező irányban pedig ezen a néven megálló létesült. Megállóhelyek átnevezése (több lépcsőben, 2002 - 2005 között): BUDATEJ -> Tó utca - MÁV-állomás, ERBE -> Kinizsi utca, Betonútépítő Vállalat -> Vasút utca. Új járatok: Budaörs-busz, 40E, 140, 140E172.

Évjárat: 2005. december 1. (időszakos útvonal módosítás)

Külső oldal: A Munkácsy Mihály utca után nincs kötőjel.

Belső oldal:  Az autóbuszok útvonala 2005.12.01-től időszakos jelleggel módosult: egyes indulások betértek a MÁV-állomáshoz, a korábbi Budaörs, MÁV-állomás megállóhely neve Agip utcára módosult. A logó lejjebb helyezve, "kapcsolatok" helyett "lehetőségek".

Évjárat: 2006 második fele - 2007. március (puha műanyag, de még nem dátumozott)

Külső oldal: Néhány milliméterrel kisebb betűk, ismét van kötőjel a Munkácsy Mihály utca után.

Belső oldal: Határátlépésről tájékoztató szöveg megjelenése. Tartalmi különbség nélkül.

89

Évjárat: 1983. augusztus (83-as troli indulása) - 1988. január (12A,12-es megszűnése), ezen időszak alatt a megállónevek sem változtak.

A járat útvonala a végállomási körforgalmi szakaszon jelentősen módosult.

 

Évjárat: 1990 első fele

Külső oldal: A végállomás József körút megnevezését ekkor módosították Blaha Lujza tér /Népszínház utca/ névre. A módosított útvonal során a Bláthy Ottó utcát jelölték ki végállomásnak.

Belső oldal: Megszűnt a 12A, 12-es járat (1988. január), a 12-es lerövidült (1989. szeptember). Az összes lehetséges átszállás jelölve lett. A tábla csak a Bláthy Ottó utca megállóig jelzi az útvonalat, ezért tűnt el az Üllői út és a Nagyvárad tér megálló, illetve az új szakasz megállói sem látszanak.

Évjárat: 1993, utolsó széria

Belső oldal: Ekkor már célszerűnek találták a visszautat is megjelölni, amelyre valóban szükség is volt az eltérő útvonal miatt. A Nagy Fuvaros utca egybe lett írva, a megnevezést már a 80-as évek vége óta így használták, de a táblákon csak ekkor jelent meg. Kulich Gyula tér -> Kálvária tér, Mező Imre út -> Orczy út. Érdekes a metró piktogram helyett számmal és betűvel történő kiírása.

1994. június és október között nagyszabású víznyomócsőcsere munkálatok miatt a Moszkva tér és Blaha Lujza tér között a 4-6 villamosok helyett pótlóbuszok közlekedtek, melyek csuklós járművei a 89, 99, 99-es buszok végállomásán vették fel az utasokat. A nagy tumultusra hivatkozva a vállalat "ideiglenesen" szüneteltette az egyébként nem túl nagy kihasználtságú 89-es autóbuszt, majd a munkálatok befejeztével már nem látták indokoltnak újraindítását, ezért októberben döntöttek végleges eltörléséről. Hasonló körülmények között szűnt meg később az 1-es járat is.

89

A gyáli járatok 2006 októberi átszervezésekor, a még szabad jelzések felhasználásával új viszonylat indult, 89-es számon.

Évjárat: 2006. október 1., puha műanyag, a járat indulására készítve.

Garázsmeneti tábla, szintén puha műanyagból, a járat indulására készítve.

Évjárat: 2007. március előtt (puha műanyag, de még dátumozatlan)

Belső oldal: Egyetlen különbsége (a csík eltérő helyzetén kívül), hogy a Határ útnál 66-os helyett 66-ost jelöl.

A járat jelzése 2008.08.21-től 89E-re változott.

90

Eredeti sablon segítségével újrafújt tábla.

Évjárat: 1985. február (D járat helyett már 190-es közlekedik) - 1988. június (útvonal rövidítés)

Évjárat: 1988. július, a járat ekkor Normafáig rövidült.

Évjárat: 1989

Belső oldal: A 21-est hibásan feketével szitázták.

Évjárat: 1994. október, első tojáslogós

Külső oldal: A végállomás Csillebérc, KFKI elnevezést kapott. A 3 sorba írt végállomás igen furcsa hatást kölcsönöz a szériának.

Belső oldal: Megállóváltozások: Úttörővasút -> Széchenyi-hegyi Gyermekvasút, Úttörőtábor -> Gyermek- és ifjúsági központ.

Évjárat: 1997 második fele, kemény műanyag

Belső oldal: Megjelenik az Rt-s logó és a korszakra jellemző Kelenföld felirat a sarokban. Tekintve, hogy hibásan továbbra is szerepel az 1995-ben megszűnt 190-es, illetve a 21-es, mely helyett pedig 1996 áprilisa óta a 21-es jár ki Normafáig, így tartalmi különbsége nincsen.

Évjárat: 1998. augusztus

Belső oldal: Gyermek és ifjúsági központ -> Magas út (1998 augusztusában nevezték át.), egyedi betűkkel szerkesztve. A hibás 21-est és 190-est törölték, helyükre a 21-est szerkesztették.

Évjárat: 2000 körül

Belső oldal: Egyetlen különbsége a Kelenföld felirat elhagyása.

Évjárat: 2004. augusztus - A járat útvonala a Moszkva térig hosszabbodott.

Belső oldal: A korábban is meglévő szakaszon egy megálló-átnevezés történt: Széchenyi-hegyi Gyermekvasút -> Gyermekvasút.

 

Évjárat: 2005 ősz-tél (belső elrendezés alapján)

Külső oldal: Kisebb feliratok. A Várfok utca kerek zárójelben, Csillebérc után vessző.

Belső oldal: A "kapcsolatok" helyett "lehetőségek" kifejezés használata. A logó a korszakra jellemzően lejjebb került. Tartalmi különbsége nincs.

Évjárat: 2007. november, puha műanyag.

Belső oldal: Zrt-s logó. MÁV és Volán átszállások feltüntetése. Megálló-átnevezések: Hotel Olympia -> Normafa út, Gyermekvasút -> Széchenyi-hegyi ~, valamint Csillebérc utca felé az Adonisz utca helyesen, "s"-el szerepel (a másik irányban nem javították). Hálózati változások: Várbusz -> 10, megszűnt: 4, 4 buszok és a 118-as villamos, új járat: 110-es, hosszabb útvonalon jár: 56-os villamos, elmaradt átszállások feltüntetése, áthelyezések.

Évjárat: 2008. április

Belső oldal: 139 -> 139.

Évjárat: 2008. június, digitális nyomtatással.

Külső oldal: Nagyobb feliratok, néhány milliméterrel összenyomva vízszintes-irányban.

Belső oldal: Átszállások feltüntetése nélkül készült, ahogy sok más 0806-os széria is. Svábhegy, fogaskerekű-állomás -> vessző nélkül, Adonis utca "s"-sel írva a Moszkva tér felé is.

91

Évjárat: 1984. augusztus (84 -> 84-es) - 1987. december (12, 12A megszüntetése)

Évjárat: 1988. július (26A beindítása) - rendszerváltás

Belső oldal: Megszűnt: 12, 12A (1987. december), új járat 1988 júliusától az időszakos 26A

Évjárat: 1992 vagy 1993

Külső oldal: A Marx tér felirat eltűnt, helyette rövidítés nélkül kiírták a Nyugati pályaudvart.

Belső oldal: Megálló-változások: Sallai Imre utca -> Tátra utca, Apostol utca (Rendőrség) -> Apostol utca (vékonyabb betűkkel), illetve a kötőjelek eltűnése egyes megállókból. Átszállások: lerövidült a 12-es, a 84-ből 84-es lett. Elmaradt átszállásokat pótoltak (6,26,191), viszont a 26A-t annak időszakos jellege miatt nem jelöli.

Évjárat: 1994. október, első tojáslogós

Külső oldal: Megszűnt az Endrődi S. rövidítés és 3 sorban került kiírásra.

Évjárat: A dátumozás híján nem egyértelmű: lehet 1995. június - 1996. február között (időnként előfordult, hogy nem dátumoztak), vagy 1997 második fele (1996. február és 1997 eleje között puha táblák készültek).

Belső oldal: 84-es és 86-os hézagot hagyó törlése. Megálló-változás: Nyugati pályaudvar irányában: Szemlőhegy utca -> Mandula utca.

Évjárat: 1996. szeptember, puha műanyagból, tartalmi különbég nincs.

Évjárat: 1997 első fele, puha műanyag. Tartalmi különbség nélkül (csak a dátum tűnt el)

Évjárat: 2001

Külső oldal:  Átmeneti betűtípus. A külső járatszám elnyújtott Helvetica, lásd még ilyet a 2001-es 68-asnál.

Belső oldal: Vékony betűs megállólista, új típusú logó és a korszakra jellemzően vastag járatszám. Sem a megállók,sem az átszállások nem változtak 1995 óta (a Nyugati pályaudvarnál fel kellett volna tüntetni az 1998 augusztusában indult a city-buszt).

Évjárat: 2003 első fele, utolsó tojáslogós, pufi stílusban, tartalmi változás nélkül.

Évjárat: 2003 második fele - 2004. Tartalmi különbség nélkül.

Évjárat: 2006. június - 2007. március (puha műanyag, de még dátumozatlan).

Külső oldal: Kisebb feliratok.

Belső oldal: HÉV helyett Szentendrei HÉV kifejezés használata.

Évjárat: 2007. július, puha műanyag.

Külső oldal: Néhány milliméterrel kisebb betűk.

Belső oldal: A logó a tábla alsó részére húzva. Két 11-es átszállást töröltek. Közel 10 év után végre feltüntették a Citiy-buszt, mely egyébként 1 hónap múlva meg is szűnt.

Évjárat: 2008. január, kemény műanyag

Belső oldal: A logót még lejjebb húzták. Ismét feltüntették a két 11-es átszállást, továbbá a MÁV és Volán kapcsolatokat. Megszűnt a City-busz, ideiglenesen szünetel a 2A villamos.

Évjárat: 2008. április, tartalmi különbség nélkül.

92

Évjárat: 1991. szeptember előtti

A belső oldal üres.

Évjárat: 1991. szeptember

Külső oldal: A járat útvonala ekkor hosszabbodott meg Kerepestarcsa kórházig.

Belső oldal: Az évjáratot tanúsítja, hogy még a rendszerváltás előtti utcanevekkel találkozunk. Érdekes a középső oszlopban a duplán kiírt Szabadföld út megállóhely.

Évjárat: 1994. október, első tojáslogós

Külső oldal: Kerepestarcsa két önálló településsé vált szét, így a kórház neve is változott

Belső oldal: Rákosszentmihály felé lemaradt az Ergonett megállóhely, s ez a 2000-ben készült szériáig nem is tűnt fel a készítőknek! Megállóváltozások: Janovetz Margit utca -> Margit uca , Varga József utca -> Szent Korona utca. A bal oldali lista 11. megállójában a 76-os helyett hibásan 76-os szerepel.

1996-os puha garázsmeneti tábla

Évjárat: 1997 első fele, puha műanyag

Külső oldal: Rákosszentmihály MÁV-állomás rövidítés nélküli felirata összesrűrített, kis betűkkel.

Belső oldal: Megszűnt járat: 46. Módosított útvonalon közlekedik: 45. Az Imre utcánál beszerkesztették a 76-ost, mivel itt a gyorsjárat megállót kapott, valamint a HÉV-piktogram helyett feliratot alkalmaztak. 

Évjárat: 2000

Belső oldal: Egy érdekes jelenséggel találkozunk: a megállólista egyik oldala újult csak meg az új fajta vékony betűs stílusban. Megálló-változások: 8 év után pótolták a hiányzó Ergonett megállót, átnevezés: Rákóczi út (Csömöri út) -> Batthyányi utca. Számos, korábban elmaradt átszállás pótlása eltérő betűtípussal, valamint a korábbiak átrendezése. Új típusú tojáslogó alkalmazása.

Évjárat: 2002. december, utolsó tojáslogós

Belső oldal: Az autóbuszok megállót kaptak a megnyíló Csömöri Auchannál is.  Ergonett -> "Raktárak" , ezt bal oldalon a régi listába vékony betűkkel szerkesztették.

Kb. 2005 vége - 2006 eleje, garázsmeneti tábla

Évjárat: 2003 második fele - 2004

Belső oldal: Új járat a 144-es (2003. március)

Évjárat: 2005 ősz - tél

Belső oldal: A logó lejjebb, a járatszám feljebb helyezve. "kapcsolatok" helyett "lehetőségek".

Évjárat: 2006. június - 2007. március (puha műanyag, de még dátumozatlan).

Belső oldal: A "HÉV Gödöllő" helyett "Gödöllői HÉV" megnevezést használ.

Évjárat: 2007. augusztus (a rákosszentmihályi járatok átszervezésekor), puha műanyag

Külső oldal: Rákosszentmihály, MÁV-állomás -> ~, vasútállomás.

Belső oldal: Megálló-átnevezések: Veres Péter út / Batsányi János út -> Sashalom, Pilóta utca / Corvin utca -> Mátyásföld, repülőtér, Jókai Mór utca -> Jókai Mór utca (Veres Péter út). Szinte az összes érintett járat számozása változott.

Évjárat: 2008. február, kemény műanyag.

Külső oldal: Rákosszentmihály vasútállomás vessző nélkül lett kiírva.

Belső oldal: Volán átszállások feltüntetése.

93

Évjárat1994, első tojáslogós (még jelöli az 50A villamost, mely 1995 januárjától szünetelt).

Külső oldal: Már feltűnik az összesűrített betűk használata a rövidítés helyett (MÁV-áll. helyett MÁV-állomás). Az elsőként készült tojáslogós tábláknál előfordult, hogy nem jelöltek gyártási dátumot.

Évjárat: 1996. november, puha műanyag

Belső oldal: A megállólista két irányának felcserélése. Törölték a megszűnt járatokat (35,135,50A villamos). Több helyre bekerült az 1995-ben indult 193-as

Évjárat: 1997 első fele, puha műanyag

Belső oldal: Kőbánya-Kispestnél az 1996-ban rövidülő 80-as helyére illesztették be a meghosszabbított 98-ast (ezt már az előző szérián meg kellett volna tenni.)

Évjárat: 1998

Külső oldal: A számot jobbra tolták, így lehetővé vált a kőbánya-kispesti végállomás két sorba történő kiírása (kisebb betűmérettel). Ferihegy 1. Airport is két sorba került, szintén kisebb betűkkel.

Belső oldal: Új típusú tojáslogó. Tartalmi különbsége nincs.

Évjárat: 1999. március 1. (136-os összevonása a 19-essel)

Belső oldal: A 136-osok egyes karakterét meghagyták, a 9-est pedig listaidegen számmal szerkesztették be. A Bethlen utcánál a 136-os helyére illesztették a 19-est, itt az egyes is listaidegen.

Garázsmeneti tábla körülbelül körülbelül 2000-ből.

Évjárat: 2002. május (182182A beindítása)

Belső oldal: Vastag járatszám. Már látható az újonnan indult 182, 182A járat, a 2000 augusztusában indult reptér-busz és pótolták a korábban kihagyott, 1998 augusztusában indult keresztúr-buszt. Ahol szerkesztés történt, ott az összes átszállást újraírták vékony számokkal. A Bethlen utcánál a 19-es helyett ismét 136-ost jelöl.  A Szarvas csárda térnél a 193-as helyett hibásan 193-ast írtak.

Évjárat: 2003 első fele, az utolsó "generációs" stílusban átdolgozva.

Belső oldal: Egyetlen tartalmi különsége, hogy a jobb oldali listán a Teleki utca megállónál törölték a 19-es és 36-os átszállási kapcsolatot, pedig ezek feltüntetését logikusság szempontjából nem kellene elhagyni.

Évjárat: 2003 második fele - 2004

Belső oldal: Ismét feltüntették a Teleki utcánál törölt átszállásokat, a Lajosmizsei sorompónál jelölték a 36-ost. Ferihegy felé a Szarvas csárda térnél továbbra is hibásan 193-ast jelöl.

Évjárat: 2006. április 14. (Reptér-busz -> 200), kemény műanyag

Külső oldal: Kisebb feliratok, Kőbánya-Kispest, MÁV-állomás -> Kőbánya-Kispest (2005. március 7. óta)

Belső oldal: Zrt-s logó a tábla alsó részébe helyezve, "kapcsolatok" helyett "lehetőségek". A Május 1. tér / Iglói utca megállópár új neve: Szemere István tér. A Szarvas csárda téri hibás 193-ast gyorsjáratra korrigálták. Új járatok: Reptér-busz helyett a 200-as (2006. április) valamint a Pestszentimre-busz (2004. október). Kőbánya-Kispest végállomásnál a 200-as feltüntetése elmaradt. 

Évjárat: 2008. április

Belső oldal: Hálózati változások: 82-es buszcsalád átszámozása, új  járatok: 35, 135. Elmaradt átszállások feltüntetése (151,183,200 stb.), Volán, MÁV és repülő-átszállások feltüntetése.

 
Járattörténeti adatok (1977-1997)
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Chat
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 

Halloween mix-ek és Jelmez mix-ek már 500.-Ft/kg-tól 1 zsák 15-18 kg gyors 1-2 napos szállítási határidõ    *****    Sniffany felnõtt meséi, képei és versei a blogon :)    *****    Lilith Megéhezik 4 - Az Apáca Show,a fantasy új epizódja elérhetõ    *****    Felnõtt mesék, különös történetek, némi erotikával fûszerezve. Versek, eszmefuttatások. Underground írások,Sniffanytól.    *****    BLACKPINK NEWS • Gyere és ismerd meg a világ egyik legismertebb és legnépszerûbb dél-koreai bandját, a BLACKPINK-et!    *****    LEPD MEG MAGAD VAGY SZERETTEDET EGY KÜLÖNLEGES MANDALÁVAL, VAGY ÁSVÁNYÉKSZERREL! RENDELÉS ÜZENETBEN VAGY AZ OLDALON!    *****    Ismerd meg és nézd meg a norvég SKAM címû sorozatot és 7 további remake sorozatát! Naponta friss hírek! SKAM - SKAM    *****    IGAZÁN DÖGÖS ÉS EGYEDI SZERETNÉL LENNI? 10-20% CSAK MA MINDEN ÁSVÁNYKARKÖTÕRE, GYÖNGYKARKÖTÕRE, MEDÁLRA! NÉZD MEG FB-OT!    *****    "Eljött értünk a végzet, s keze nyomán milliók hulltak élettelenül a porba. Félelem bûze áradt szét." - SZEREPJÁTÉK    *****    Angolturi Lerakat - Angol használtruha kereskedés. Gyerek és felnõtt ruhák már 350.-Ft/kg-tól Gyors kiszállítás    *****    Ismerd meg és nézd meg a norvég SKAM címû sorozatot és 7 további remake sorozatát! Naponta friss hírek! SKAM - SKAM    *****    KÖLTÖZÉS - www.kitfitbefit.hu- Fitness - Életmód - Cikkek- www.kitfitbefit.hu - www.kitfitbefit.hu - www. kitfitbefit.hu    *****    Ismerd meg és nézd meg a norvég SKAM címû sorozatot és 7 további remake sorozatát! Naponta friss hírek! SKAM - SKAM    *****    Suzanne Collins - Énekesmadarak és kígyók balladája Gyere nézz be! #ÉhezõkViadala #Read&Speak Blog #GyereNézzBe    *****    Mistfall egy csodálatos hely amely elvarázsol játék közben!    *****    Mistfall egy gyönyörû hely amely elvarázsol játék közben!    *****    A horoszkóp a lélek tükre,egyszer mindenkinek bele kell néznie. Rendeld meg a képleted én segítek értelmezni amit látsz!    *****    Hamarosan megjelenik a Csókfülke címû film második része. Premier: 2020 július 24. Ne maradj le semmilyen információról!    *****    Silhouette in the Darkness - Reménykedni valamiben, majd elveszíteni: az jobban fáj, mintha semmit sem reméltél volna.    *****    Enigma Disease ⊱ Egy háborút már önmagában vívni is nehéz; s megmenteni mindenkit? Tudd: nem lehet...