86
Évjárat: 1988. január (12,12A megszüntetése) - 1989. január (106-os beindítása - még nem jelöli a Bogdáni útnál)
Évjárat: 1992. május 1. (a 134-es járat helyett már a 34-est jelöli)
Belső oldal: Keretes gyorsjáratok használata. Mivel szinte minden lehetséges átszállás jelöl, e tekintetben nem vizsgáltam a különbségeket. Megállóhelyek: a Lajos utca megállót 1989 júliusában áthelyezés miatt Nagyszombat utcára keresztelték át. Ezen kívül két, kisebb jelentőségű megálló átnevezés történt.
Évjárat: 1992 nyara
Belső oldal: Két megállóváltozás: Nagyszombat utca -> Galagonya utca, Schönherz Zoltán utca -> Október 23.-a utca (ez esetben közterület átnevezés történt). Az átszerkesztések vastagabb betűkkel készítve.
Évjárat: 1992. december - 1993
Belső oldal: A Flórián tér megálló után eltűnt az üzletközp. kommentár, a Flórián tér (Kiscelli utca) megálló neve Kiscelli utca lett. Megszűnt a 172-es járat (1992. december), a Galagonya utcánál pótolták a korábban kifelejtett 60-ast, a Flórián térnél a 34-est és 142-est.
1994. február és március hónapban kísérleti jelleggel néhány vonalra (1,12,61É,78É,86,136,153É,257,297) jelent meg ez a tojáslogós balos széria, kék színben nyomtatva, angol és német nyelvű tájékoztatóval.
Külső oldal: Helvetica elnyújtott betűkkel
Belső oldal: Még az új kidolgozásban is megmaradt a 34-es átszerkesztéses helyzete a 118-as és a 142-es között (Bogdáni út).
Évjárat: 1995. március, első tojáslogós
Külső oldal: Változatlan betűk, de feketével.
Belső oldal: A Kolosy térnél véleltenül kimaradt a 65A.
Évjárat: 1995. július
Belső oldal: Rendkívül sok járat megszűnt (1, 10A, 84, 87B, 110, 142 vagy módosult: 3). Ezeket hézagot hagyva törölték, a beszerkesztéseket pedig a régi listával egyező számméretben, de sokszor félredőlve vagy nem számsorrendben helyezték be, ezért látszik utólagosságuk. A kimaradt 65A-t korrigálták.
A járatra garázsmeneti tábla is készült, 1996-ban puha műanyagból.
Évjárat: 1998. augusztus 25. előtt (nem jelzi a Tétény-buszt)
Belső oldal: Új típusú logó. Hézagot hagyva kiszedték az 1996 márciusában megszűnt 65A-t, ám a februárban megszűnt 2-es véletlenül benne maradt. A Karinthy Frigyes útnál pótolták a korábban kifelejtett 3-ast.
Évjárat: 2000. április 30. (10-es busz megszüntetése)
Külső oldal: Pontosan megegyezik a balosokéval. (Ritka jelenség, visszatérés a korábbi szériákhoz, lásd még például: 80-as, 159-es.)
Belső oldal: Kiszedték a megszűnt 10-est és végre a 2-est is. Vékony betűkkel beszerkesztették az 1998 augusztusában indult Tétény-buszt, de az 1999 májusában indult 18A feltüntetése elmaradt.
Évjárat: 2002. augusztus 31. (már közlekedik a 40E járat, de nincs már Bartók Béla úti vágányzár)
Belső oldal: A 40E listaidegen beszerkesztéssel.
Évjárat: 2003. szeptember 8. (118-as villamos beindítása) - október 1. (Újbuda-busz beindítása)
Belső oldal: Új járatok: 1A villamos (2000. december), 118-os villamos (2003. szeptember), 140E (2003. szeptember). Feltüntették a korábban kimaradt 18A buszt.
Évjárat: 2003. november 1. (41-es villamos meghosszabbítása)
Belső oldal: Új járat: Újbuda-busz (2003. október). 2003 novemberétől a 41-es a Batthyány térig jár.
Évjárat: 2004
Belső oldal: Egy elmaradt 26-os átszállást pótoltak.
Évjárat: 2005. március 1. (Komjádi Béla uszoda átnevezése)
Belső oldal: Komjádi Béla uszoda -> Császár-Komjádi uszoda. Új járat az Infopark-busz (2005. január), a Kosztolányi Dezső téri átszállásokat átrendezték.
Évjárat: 2007. szeptember, puha műanyag.
Külső oldal: A járat útvonala még 2007 májusában Újbuda, Függetlenségi parkig hosszabbodott. A feliratok mérete csökkent és oldalirányban enyhén összenyomták.
Belső oldal: Zrt-s logó, a tábla alsó részére helyezve, "kapcsolatok" helyett "lehetőségek". Rengeteg hálózati változás történt az eltelt 3 évben. Amit a járatra nézve érdemes kiemelni a meghosszabbításon túl: két megálló neve megváltozott: Corvin tér -> Szilágyi Dezső tér, Szilágyi Dezső tér -> Halász utca, valamint új megálló létesült a Bogdáni úti végállomásról elindulást követően.
Évjárat: 2008. január, puha műanyag.
Belső oldal: Volán átszállások feltüntetése.
Évjárat: 2008. február, kemény műanyag.
Belső oldal: Egyes Volán járatok számjelzést kaptak, ezeket feltüntették, továbbá a Kosztolányi Dezső térnél is jelölték a Volánt.
Évjárat: 2008. április, tartalmi különbség nélkül.
Évjárat: 2009. február., matricás. Az új paraméterkönyv során a viszonylaton útvonal- és megállóváltozás nem történt.
Évjárat: 2011. július. Matricás.
Külső oldal: A korszakra jellemző kék színű, Zurich karakteres kialakítás.
Belső oldal: Stílus: A korszakra jellemző "vonalcsíkos" kialakítás, intézmények, kerületek feltüntetésével, BKK logóval. Megállók: Margit híd -> Margit híd, budai hídfő, Karinthy Frigyes út -> Budafoki út (Karinthy Frigyes út) [hibásan Szerémi sornak nyomtatva], Október huszonharmadika utca -> Budafoki út (Szerémi sor), Fehérvári út -> Újbuda-központ. Az átszállások részletezésére az eltérő kialakítás miatt nem tértem ki.
Évjárat: 2012. szeptember. Matricás.
Külső oldal: Nem változott.
Belső oldal: Stílus: Csak BKK logóval, amit felülre helyeztek. Jelmagyarázat használata. A HÉV-piktogramok világosabb háttérrel. Volán járatok piktogramos feltüntetése. Megállók: A duplikált Budafoki út (Szerémi sor) korrigálása, valamint további intézmények (orvosi rendelő, posták) feltüntetése. Hálózati változás: megszűnt a 134A, új járat a 234-es. A 26-os ismét közlekedik a Margit hídon (a hídfelújítás befejeztével). Átkelőhajók beindítása.
Évjárat: 2013. május (június 1-i változásrak készítve. Külső oldala táblára nyomott, belül matricás.
Külső oldal: Korszakra jellemző Frutiger karakteres kiadás, a korai szériákra jellemzően vékonyabb betűkkel és kisebb járatszámmal.
Belső oldal: Stílus: új típusú vonalcsíkos kialakítás (intézmények, kerületek megjelölése nélkül, világosabb árnyalatokkal). Megállónevekben H és M H jelzésekkel. Hálózati változások: 9-es család átszervezése: megszűnt a 109-es, a 9-es teljes üzemidőben jár. Megszűnt 234-es, új járat helyette a 226-os. Június 1-től a 7-es és 33-as család átszervezése: 33E helyett a 133E és hosszú 233E. 173-173E helyett 7A és 107E. 5-178-as járatok feltüntetése a Szarvas és Ybl Miklós tereknél.
Évjárat: 2013. november 4. (260A beindítása). Mindkét oldalán táblára nyomott.
Külső oldal: Későbbi Frutiger korszakra jellemzően kövérebb és nagyobb karakterek.
Belső oldal: Stílus: a belső járatszám kisebb, de kövérebb. A logó kisebb. Volán piktogram és Sikló jelölése változott. Megállók: M H helyett M+H jelölés. Irányonként eltérő megállóneveknél nincs elválasztó perjel. Hálózati változások: Új járat a 260A. A téli menetrend miatt nem jelöli a 12, 13-as hajójáratokat és a 226-os buszt. A Móricz Zsigmond körtér átépítésének előrehaladtával a 33-as útvonala változott, ezért feltüntetésre került Újbuda-központnál. Egyéb átszállás: egy 178-as átszállás törlése a Rudas fürdőnél.
Évjárat: 2014. március 29. (4-es metró átadásakor). Mindkét oldalán táblára nyomott.
Külső oldal: Kisebb betűk, nagyobb járatszám.
Belső oldal: Stílus: A megállók betűmérete nagyobb. Megállók: Budafoki út zárójeles megállói perjellel elválasztott formában. Szent Gellért térnél metróállomás létesült, Szarvas tér és Ybl Miklós tér megállópárként van jelezve. Hálózati változások: Ismét jelöli az idényjáratokat (226 és 12,13-as átkelőhajók). A 4-es metró kapcsán a 7-es család és Újbuda-központ közösségi közlekedésének teljes átszervezése. Egyéb átszállás: a Sikló angol fordítása változott.
Néhány táblát a későbbi megállóátnevezés miatt Várkert bazár matricával láttak el:
Évjárat: 2014. november. Táblára nyomott és matricás kivitelben egyaránt készült.
Külső oldal: Nem változott.
Belső oldal: Megállók: Szarvas tér és Ybl Miklós tér megállópár új neve Várkert Bazár. Hálózati változások: A 17-es villamos helyett a fonódó hálózat építése miatt pótlóbusz jár. Új járatok: 110, 153A, 154. Megszűnt: 8A. Egyéb átszállás: előző szérián kihagyott 239-es átszállás feltüntetése a Rudasnál.
2016. január 15-én üzemzárással a fonódó hálózat üzembehelyezése miatt megszűnt, valamint részben az új 109-es pótolta.
86
Évjárat: 1987. január (65A beindítása, amit már jelez) - 1987. december (12, 12A megszüntetése)
A Kosztolányi Dezső térnél hibásan 153-ast jelöl 153 helyett. (januárban változott a jelzése)
Évjárat: 1993, mivel az 1992 decemberében megszűnt 172-est nem jelöli már a Kosztolányi Dezső térnél.
Külső oldal: A járatszám kerete nagyobb, és karakter-köze kisebb.
Belső oldal: Schönherz Zoltán utca -> Október huszonharmadika utca. Az átszállások tekintetében rengeteg hálózati változás történt, melyet a két széra közti jelentős évkülönbség miatt nem részleteztem.
Évjárat: 1994. augusztus, utolsó széria
Belső oldal: Hibája, hogy a Kosztolányi Dezső tér felé a Fehérvári út megállónál lemaradtak a piktogramok.
1995. június 9. üzemzárással megszűnt.
87
Évjárat: 1991 (rendszerváltás utáni megállónevek pl. Kamaraerdei ifjúsági park) - 1992. május (még közlekedik a 115-ös)
Belső oldal: A rendszerváltás utáni átmeneti időszakban előfordult, hogy a gyorsjáratok kerezetése elmaradt, itt is ez történt. A Kamaraerdei út (Dózsa György út) megállóhelyen kisebb betűkkel olvasható a Dózsa György út. A megálló neve korábban Dózsa György út volt.
Évjárat: 1994. október, első tojáslogós
Külső oldal: A Mechanikai művek kötőjelét elhagyták
Belső oldal: Megállóváltozások a balos által jelöl irányhoz képest: Növényvédő állomás -> Repülőgépes szolgálat (Air sevice)
Évjárat: 1997. április, puha műanyagból.
Belső oldal: A megszűnt járatokat tüntették el: a 139-est vagy bekeretezték (mivel összevonták a 139-essel), vagy törölték (ahol a 139-es nem állt meg). A Kosztolányi Dezső téren hézagot hagyva kiszedték az 1-est, a 86-os helyére berakták a 173-ast. A Gazdagréti útnál feltűntetésre került a korábban kihagyott 153-as.
Évjárat: 1998. október
Belső oldal: Vékony betűs megállólista, új típusú tojáslogóval. A kapcsolatok megnevezés helyett lehetőségek szó használata. Egyetlen különbsége, hogy új megálló létesült közvetlenül a Kosztolányi Dezső téri végállomás után.
Évjárat: 2000. július
Belső oldal: Törölték a megszűnő 113-as járatot.
Évjárat: 2002. szeptember, utolsó tojáslogós
Belső oldal: Az autóbuszok útvonala a végállomás előtti szakaszon mindkét irányban módosult.
Évjárat: 2003. szeptember (140E beindítása) - október (Újbuda-busz beindítása)
Belső oldal: Új járatok: Budaörs-busz, 40E, 140E. Elmaradt átszállás feltüntetése: 153.
Évjárat: 2003. október (Újbuda-busz beindítása) - 2004
Évjárat: 2005. szeptember (korszaknak megfelelő elrendezés) - december (még létezik a 7A, nem jár a 73-as)
Külső oldal: Néhány milliméterrel kisebb betűk.
Belső oldal: A korszakra jellemzően a logó a tábla alsó részébe lett áthelyezve. "Kapcsolatok" helyett "lehetőségek".
Évjárat: 2007. december, puha műanyag
Belső oldal: Zrt-s logó. Megállók átnevezése: Naprózsa utca -> Gazdagréti út, VÁV bekötőút -> Vitorlázó út, Betonútépítő Vállalat -> Vasút utca továbbá új megálló a Bartók Béla úton a Hamzsabégi útról befordulás után. Jelöli a Volán járatokat. Hálózati változások: megszűnt: 7A, 139, új: 73 139, 187, 239 továbbá a Szabadság híd lezárásával összefüggésben közlekedő pótlóbuszok.
A VT-Transman által üzemeltetett Ikarus 263-as buszokon kísérleti jelleggel 2004-ben használt táblák:
Man típusú járművekben alkalmazott számtábla és végállomásfeliratok:
Pk. után: a végállomásfeliratok a régi táblával, a járatszám matricás kivitel Universe karakterrel:
A számkocka közvetlenül a táblára nyomott kivitelű, másik oldalán 87A van
2008. augusztus 21-től, az új paraméterkönyv bevezetésétől kezdve mindkét irányban a Hamzsabégi úton jár.
Évjárat: 2009. március. Matricás
Évjárat: 2011. május. Matricás.
Külső oldal: A korszakra jellemző kék színű, Zurich karakteres kialakítás.
Belső oldal: Stílus: A korszakra jellemző "vonalcsíkos" kialakítás, intézmények, kerületek feltüntetésével, BKK logóval. Megállóváltozás nem történt. Az átszállások részletezésére az eltérő kialakítás miatt nem tértem ki.
Évjárat: 2012. május. Matricás.
Külső oldal: Nem változott.
Belső oldal: Stílus: A budaörsi környéki jegyek és bérletek érvényességét is feltünteti. Egyéb részei változatlanok.
Évjárat: 2013. május (június 1-i változásra készítve). Mindkét oldalán táblára nyomott.
Külső oldal: A korszakra jellemző Frutiger karakterekkel, a korai szériákra jellemzően vékonyabbal szedve.
Belső oldal: Stílus: új típusú vonalcsíkos kialakítás (kerületekmegjelölése nélkül, világosabb árnyalatokkal, csak BKK logóval). Megállók: Mechanikai művek felé új megálló a Dózsa György útnál. Átnevezések: Hungária Biztosító -> Ajnácskő utca, Bartók Béla út -> Karolina út. Hálózati változás: 7-es család átszervezése, új járat a 7A, 107E, megszűnt: 173, 173E. Egyéb átszállások: A 114-es családot nem jelzi a Kosztolányi Dezső téren (a Karolina útnál már fel vannak tüntetve). Elmaradt 187, 288 átszállások feltüntetése.
2014. március 29-étől a járat csak Kelenföld vasútállomásig közlekedik.
Évjárat: 2015. június. Mindkét oldalán táblára nyomott.
Külső oldal: Az új végállomásnak megfelelően, továbbá a korszakra jellemzően a járatszám nagyobb, a betűk kisebbek és minden karakter vastagabban van szedve.
Belső oldal: Stílus: Kisebb méretű logó. A jegyérvényességről szóló szöveg kialakítása változott, a Budapest-bérlet övezeti csíkja világosabb szürke. Megállók:Tüzéptelep -> Kamaraerdei út 11. Továbbá az új kelenföldi végállomás előtti útszakasz megállóinak vátlozása. Hálózati változás: Kelenföldön a metróhoz kapcsolódóan a teljes hálózat változott, a budaörsi szakaszon új járatok a 287, 287A.
87A
Évjárat: 1994. április, utolsó balosszéria
Évjárat: 1995. december. Később 87-es táblaként használták, ezért kívül-belül lecsiszolták az A-t
Külső oldal: A Kosztolányi Dezső tér három sorba írása. A járatszám "A" karaktere nagyobb méretű.
Belső oldal: Mivel átszerkesztések nem látszanak, az is lehetséges, hogy első tojáslogós széria.
Évjárat: 1996. október, puha műanyag. Tartalmi különbség nélkül.
Évjárat: 1997. április, táblaelhasználódás miatt készült, továbbra is tartalmi különbség nélkül.
Évjárat: 1998. október
Belső oldal: Vékony betűs megállólista új típusú tojáslogóval. A Kamaraerdő felé a végállomás után közvetlenül egy megállót létesítettek utaskényelmi szempontok miatt. A 153-as átszállását a Gazdagréti úthoz helyezték és irányát megjelölték, ez a megjelölés a 87-es táblákon ugyanitt már 1994 óta élt.
Évjárat: 2002. szeptember
Belső oldal: Az autóbuszok útvonala a végállomás előtti szakaszon mindkét irányban módosult, az ábrákat lásd a 87-esnél.
Évjárat: 2003. szeptember (140E beindítása) - október (Újbuda-busz beindítása)
Belső oldal: Új járatok: Budaörs-busz, 40E, 140E. Elmaradt átszállás feltüntetése: 153.
Évjárat: 2003. október (Újbuda-busz beindítása) - 2004
Évjárat: 2005. szeptember (korszaknak megfelelő elrendezés) - december (még létezik a 7A, nem jár a 73-as)
Külső oldal: Néhány milliméterrel kisebb betűk.
Belső oldal: A korszakra jellemzően a logó a tábla alsó részébe lett áthelyezve. "Kapcsolatok" helyett "lehetőségek".
2007-től MAN típusú autóbuszok közlekedtek a vonalon, az alábbi táblákkal:
A számkocka közvetlenül a táblára nyomott kivitelű, másik oldalán 87 van
2008. augusztus 21-től, az új paraméterkönyv bevezetésétől kezdve mindkét irányban a Hamzsabégi úton jár.
Évjárat: 2009. március. Matricás
Évjárat: 2012. január. Matricás.
Külső oldal: A korszakra jellemző kék színű, Zurich karakteres kialakítás.
Belső oldal: Stílus: A korszakra jellemző "vonalcsíkos" kialakítás, intézmények, kerületek feltüntetésével, BKK logóval. Megállóváltozás nem történt. Az átszállások részletezésére az eltérő kialakítás miatt nem tértem ki.
Évjárat: 2012. május. Matricás.
Külső oldal: A grafika nem változott, azonban a matricákat a telephelyen vágták és helyezték fel, a felső részen nagy üres sávot hagyva.
Belső oldal: Stílus: A tájékoztató szöveg elemei módosultak (helyi bérlet -> környéki helyi bérlet, továbbá budapest-jegyek), és a budapesti bérletek és jegyek övezeti sávja feltüntetésre került.
2014. március 28-án üzemzárással megszűnt, de 2022. július 2-től ismét közlekedik.
87B
Évjárat: 1981 - 1984. Ekkor volt Váv GYÁR megnevezés a táblákon (korábban Budaörsi repülőtér). Az F. betű a kiadó Fürst garázsra utal.
Évjárat: 1994. október, egyetlen tojáslogós széria készült.
A járat 1995. június 30-án üzemzárással megszűnt. A továbbiakban a reptéri különjáratok használták ezt a jelzést:
1995 szeptember vége az első alkalom amikor 87B jelzéssel közlekedett, később további alkalmakkor közlekedtek a 90-es években és 2000-es évek elején:
2002. május 11-12 repülőnapok során is közlekedett 87B, továbbá 2003. július 6-án is.
|