82A
A járat 1988 októberében indult, időszakos jelleggel a 82-es betétjárataként Kőbánya-Kispest - Szarvas Csárda tér között.
Évjárat: 1988. október, első széria.
Belső oldal: Szinte minden lehetséges átszállás jelölése. Azért találunk félredőlt átszállásokat, szerkesztésgyanús helyeket a belső oldalon, mert a tábla alapját valószínűleg a 82-es balos idáig eső szakaszából vették, és ahhoz szerkesztettek hozzá kihagyott átszállásokat.
Évjárat: 1990.05.02. A járat útvonala ekkor a Gyolcs utcáig hosszabbodott. Ez az utca ma a Fogaras utca nevet viseli és a Tarkő és Nagyenyed utca megállók között helyezkedik el. Tehát az autóbusz új területet szolgált ki és az időszakos jelleg megszűnt.
Külső oldal: A járatszám A betűje kívül és belül is a klasszikus régebbi típusú vékony A lett. A rövidebb végállomásnév miatt a Kőbányai végállomást beljebb húzták.
Belső oldal: Minden lehetséges átszállás megjelölése. A Lakatos út helyett hibásan Lakatos utcát írtak.
Évjárat: 1990.06.15.
Külső oldal: A járat útvonala az újonnan kiépülő Alacskai úti lakótelepig hosszabbodott
Belső oldal: Az újabb szakasz megjelenésén kívül nincsen változás.
Évjárat: 1994. november
Külső oldal: Azóta megszűnt a MÁV-áll. rövidítés, összenyomott betűkkel lett kiírva a korszakra jellemzően. Az Alacskai úti lakótelep rövídítésmentes, de régi típusú.
Belső oldal: A baloson is meglévő szakaszt és irányt vizsgálva az alábbi megállóváltozások történtek: Lakatos utca -> ~ út, Steinmetz kapitány utca -> Ráday Gedeon utca, Vörös fény utca -> Királyhágó út.
Évjárat: 1996. január
Belső oldal: Megszűnt járatok: 35,135,193A. Új járat: 193
Évjárat: 1996. április (puha műanyag)
Belső oldal: Rövidített útvonalon közlekedik: 80-as (eltérően nagyobb számokkal szerkesztve), hosszabb útvonalon közlekedik: 98 (eltérően nagyobb számokkal szerkesztve). A Lakatos út megállóhelyen a korábbi szériánál keletkezett hézagot rendezték.
Évjárat: 1997 első fele, puha műanyag. Táblaelhasználódás miatt, ugyanis nincsen különbsége (csak a dátum tűnt el).
Garázsmeneti tábla. Ez a darab 1997 második feléből.
Piros színben is készült.
Évjárat: 1997 vége - 1998 eleje. Új típusú tojáslogóval, tartalmi különbség nélkül.
Évjárat: 1998. augusztus 25. (Keresztúr-busz beindítása)
Belső oldal: Egy 82-es és 193-as átszállást töröltek.
Évjárat: 2000. augusztus 28. (Alacska-busz beindítása)
Belső oldal: Az 1999.02.28-án megszűnt 136-ost kiszedték és a vele összevont 19-est szerkesztették helyére vékony számokkal. 2000 augusztusában beindult az Alacska-busz, és a reptér-busz (a 93-asból átszámozva). A már eleve hézagos kőbánya-kispesti átszállásokat újraszerkesztették vékony karakterrel.
Évjárat: 2003 második fele - 2004. október, tartalmi különbség nélkül
Évjárat: 2004. október 4. (Pestszentimre-busz beindítása)
Belső oldal: Új járat: Pestszentimre-busz. Megálló-átnevezése: Jókai Mór utca -> Gárdonyi Géza utca. Korábban elmaradt átszállások feltüntetése.
Évjárat: 2005. március 7. (Kőbánya-Kispest, MÁV-állomás -> Kőbánya-Kispest).
Évjárat: 2005. ősz - tél (kialakítás alapján)
Belső oldal: Korszakra jellemzően "kapcsolatok" helyett "lehetőségek", logó az alsó részre helyezve. Egyetlen tartalmi különbsége a korábban kimaradt 151-es feltüntetése Kőbánya-Kispestnél.
Évjárat: 2006. december 1. (93-as útvonalának módosítása) - 2007. március vége (mivel dátum nélküli), puha műanyag
Belső oldal: A 93-as Ferihegy felé december 1-től a Czuczor Gergely utca helyett a Bessenyei György utcán át közlekedik, valószínűleg ezért törölték. Reptér-busz -> 200
2007.09.03-tól jelzése 182-re módosult.
83
Fémtábla a 80-as évek elejéről. Az F. betű a kiadó Fürst garázsra utal.
Évjárat: 1984. november (lőtéri 114-es megszüntetése) - 1986. január (Ispiláng utcai 114-es beindítása)
Évjárat: 1987 nyár (HITEKA végállomás elnevezés változása) - rendszerváltás között bármikor készülhetett
Külső oldal: 1987 nyara óta a Hunyadi János út végállomás elnevezése Építész utcára változott.
Belső oldal: 114-es beindítása (1986. január), 9-es villamos megszüntetése (1986. október). A Magyar Kábel Művek átszállási sorát ismeretlen okból törölték.
Évjárat: 1991. október (Nándorfejévári út megálló létesítése) - 1993
Külső oldal: Az 1987 előtti külső oldalt vették alapul és abból a HITEKA feliratot törölték, holott a végállomás elnevezése nem változott. A külső oldalt a megállós részhez képest fejjel lefelé szitázták.
Belső oldal: Kifelejtették az utolsó megállót (Építész utca x Hunyadi János út kereszteződésénél található HITEKA megállót).
Évjárat: 1994. október, első és egyetlen tojáslogós.
Külső oldal: A "pu." rövidítése megszűnt valamint a hivatalos végállomásnév került feltüntetésre.
Az autóbusz legtöbb utasát a HITEKA gyár dolgozói tették ki. Az üzemet fokozatosan leépítették, ekkor kezdődött meg a járat hanyatlása és jutott el a júniusi megszüntetéshez.
Egyes táblákra az utolsó napokban tájékoztató matricákat tettek:
84
Évjárat: 1990. december (84 -> 84, valamint az Újpest, Szilágyi utca helyett csak Árpád hídig jár)
Belső oldal: A metróátadásra készített táblák egyedi átszállási számtípusával készítve.
Évjárat: 1994. szeptember, utolsó széria
Belső oldal: Flórián tér /Kiscelli utca/ -> Kiscelli utca. A Galagonya utcánál utólag filccel beírták a 60-ast átszállásként.
84
A tábla nem eredeti, de korhű sablon segítségével lett újra fújva.
Évjárat: 1987. január (láthatjuk az ekkor indult 65A-t utólagos listaszerkesztéssel) - 1988. január (még jelöli a 12A és 12-es járatokat)
Belső oldal: Jól kivehető listaszerkesztés a megszűnt 16A helyére betett 1986-ban indult 116-os, az 1987-ben indult 65A, az 1985-ben indult 104 és 104A is.
Évjárat: 1988. január (már nem jelöli a 12A és 12-es járatokat) - 1988.j úlius (a 26-os meghosszabbítása az Árpád hídig)
Belső oldal: A Szilágyi utca megállóhely megszűnt. Átszállások: megszűnt a 12A,12-es járat. A Margit-hídnál feltüntették a 60-ast (de az is lehet, hogy a korábbi szérián csak le volt kopva). Az Árpád út, Bajcsy Zsilinszky út és a Tito utca megállóknál 96-os helyett hibásan 96 szerepel.
Évjárat: 1988. július (a 26-os meghosszabbítása az Árpád hídig) - 1989. január (20A beindítása)
Belső oldal: A Népfürdő utcánál feltüntették a 26-ost. A 96-os hibáit nem korrigálták.
Évjárat: 1989. szeptember (a 12-es már nem körforgalomban közlekedik) - 1990. április (Thalmann utca -> Fiastyúk utca)
Belső oldal: A 16, 116-os járat lerövidült, helyettük a vár-busz közlekedik, beszerkesztése a 2003-as utolsó tojáslogósoknál alkalmazott betűtípussal azonos (Helvetica Condensed)! A 12-es busz rövidített útvonalon közlekedik, nem érinti a Margit hidat. Néhány elmaradt átszállást (20, 20, 26-os buszok 12, 14-es villamosok) pótoltak, korrigálták a 96-osok hibáit. Új járat a 20A.
A járat az 1990 decemberi metróátadáskor megszűnt, szerepét részben a 84-es vette át.
2006. október 1-től a számjelzés ismét foglalttá vált. A gyáli járatok átszervezésekor, a még szabad jelzések felhasználásával új viszonylat indult, 84-es számon.
Évjárat: 2006. október 1., puha műanyag, a járat indulására készítve.
Garázsmeneti tábla puha műanyagból, a járat indulásának idejéből.
Évjárat: 2007. március előtt (puha műanyag, de még dátumozatlan
Belső oldal: Egyetlen különbsége (a csík eltérő helyzetén kívül), hogy a Határ útnál 66-os helyett 66-ost jelöl.
A járat jelzése 2008.08.21-től 84E-re módosult.
85
Szitázott fém duplaoldalas a 80-as évek legelejéről
Sablonos kivitel, néhány évvel későbbi lehet
Évjárat: 1991, átmeneti átszállási számtípussal
Külső oldal: A számok közti karakterköz néhány milliméterrel kisebb. A feliratokat megcserélték. A Kőbányai kötőjelek rövidebbek, az Örs vezér és tere feliratok között szokatlanul nagy sorközzel.
Évjárat: 1994. június, első tojáslogós
Külső oldal: A végállomásfeliratokat megcserélték.
Belső oldal: Érdekes módon az átszállási kapcsolatok felirat kimaradt, ez a további négy szérián is így volt.
Évjárat: 1995. szeptember
Külső oldal: Az Örs vezér tere felirat sorközét csökkentették.
Belső oldal: Az átszállásokat teljesen átrendezték, amellett, hogy a megszűnt járatokat törölték, rengeteg más - hálózati szempontból lényegtelen - változtatás történt.
Évjárat: 1996. április, puha műanyag
Belső oldal: Még jelöli az ebben a hónapban megszűnt 46-ost, valamint a még Kőbányáig járó 98-ast sem (szintén márciustól a 80-as helyett a 98-as járt ki), sőt, a 193-as (1995 decemberében indult) is kimaradt. Érthetetlen okokból törölték a 131-est, a korábban törölt 37-es villamos pedig ismét szerepel az átszállásoknál.
Évjárat: 1996. november, puha műanyag
Belső oldal: Átszálláskorrigálások: A korábbi szériákon törölt fontos átszállások közül néhányat pótoltak: 131-es busz, 28,37-es villamos (kisebb számtípussal).
Évjárat: 1997 első fele, puha műanyag
Belső oldal: Már jelöli a megszűnt 46-ost és a hosszú 98-ast, valamint pótolták a korábban kifelejtett 193-ast.
Évjárat: 1998. augusztus 25. előtt (még nem jelöli a Keresztúr-buszt)
Külső oldal: Vastag betűs-járatszámos típus, csak néhány járaton alkalmazták a korszakban. Ezen belül is különleges, ugyanis a végállomások a szokottnál kisebb betűkkel készültek.
Belső oldal: Újabb típusú tojáslogó. 4 év után végre megjelent a tájékoztató felirat, de a korszakra kevésbé jellemzően lehetőségek szót használtak a kapcsolatok helyett. A Sibrik Miklós "útja" lemaradt mindkét irányban és ezt a további szérákon sem javították.
Évjárat: 2001. április 1. (Finommechanikai Vállalat megállóhely átnevezése)
Belső oldal: Megállóváltozás a jelzett időponttól: Finommechanikai vállalat -> ~ Rt. Sok helyen pótolták a régebben ki nem írt átszállási kapcsolatokat, ahol több átszerkesztés történt, ott az egész sort vékony számokkal cserélték fel. Új járatok: Expo (100-as helyett: 2000. szeptember 2-től, Rákoskert-busz 2000. december 6-tól, 63-as villamos 2000. szeptember 4-től, Reptér-busz (a 93-ast felváltva 2000. augusztus 8-tól), Keresztúr-busz 1998. augusztus 25-től.
Évjárat: 2001. október 3. (3-as villamos beindítása)
Belső oldal: Megszűnt: 13-as és 63-as villamosok. Új járat: 3-as villamos, hosszabb útvonalon közlekedik: 62-es. A jobb oldali listában nem történt változás.
Évjárat: 2001 év vége
Belső oldal: Egyetlen különbsége egy megálló-változás: Sibrik Miklós úti felüljáró -> Felüljáró. Egyébként a Sibrik Miklós út megálló továbbra is "út" nélkül szerepel.
Évjárat: 2003. június 16 (132-es beindítása), utolsó tojáslogós
Külső oldal: Pufibetűs táblák stílusában
Belső oldal: Az utolsó "generációs" stílusban átdolgozva, új típusú piktogramokkal. Szintén 2003. júniustól új megálló létesült a Sörgyárnál (Örs vezér tere felé). Jelölték az újhegy-buszt (már 2000 júniusa óta létezett), az újonnan indult 132, valamint a 2002 májusában indult 182 és 182A járatokat illetve a korábban kifelejtett 37A villamost. A Sibrik Miklós út megálló végre helyesen lett kiírva.
Kísérleti oldaltábla 2003-ból (internetes fotó)
Évjárat: 2003 vége - 2004 (bár nem jelzi a 2003 szeptemberében indult 176-ost, ez a járat akkoriban igen gyakran lemaradt a táblákról)
Belső oldal: Tartalmi különbség nélkül készült.
Évjárat: 2005. március (végállomás nevének módosítása)
A tábla egyetlen különbsége, hogy a kőbánya-kispesti végállomás nevéből elhagyták a MÁV-állomást.
Évjárat: 2005. július 22. (új megálló a Gőzmozdony utcánál)
Belső oldal: Új megálló létesült a Gőzmozdony utcánál. Itt a táblázat szerkesztése során a kőbányai végállomásról valamiért kiszedték a metró-piktogramot, és nagyobb méretben a Felüljáró megállóhoz helyezték, ami természetesen helytelen.
Évjárat: 2008. január, puha műanyag
Belső oldal: Zrt-s logó a tábla alsó részébe helyezve, "kapcsolatok" helyett "lehetőségek". Megálló-átnevezések: Finommechanikai Rt. -> ~ Zrt, Gitár utca -> ~ (Harmat utca). Elmaradt átszállások, valamint MÁV és Volán kapcsolatok feltüntetése, a rákosszentmihályi járatok teljes átszervezése, 82-es buszcsalád átszámozása, reptér-busz -> 200, megszűnt: 132-es.
Évjárat: 2008. július, digitális nyomtatással.
Külső oldal: Vastagabb és nagyobb feliratok, a járatszám változatlan, de nagyobb karakter-távolsággal készült.
Belső oldal: Új típusú megállólista. 193 -> 193E.
85
80-as évek elején készült fémtábla.
Évjárat: 1987. január
Külső oldal: 1987. szeptemberéig fenálló állapotok!
Belső oldal: 168-as autóbusz már az Örs vezér teréről indul (listaszerkesztéssel láthatjuk). A 131-es járat (márciusban indult) azonban még nem létezik.
Évjárat: 1991 előtti, pontosabb behatárolás a rossz állapot miatt nem lehetséges
Külső oldal: 1987 szeptembere óta Kőbánya-Kispestig közlekedik. Az Örs vezér tere helyett 3 sorban, szétcsúszott "Örs vezér tér" felirat.
Évjárat: 1994. április, első tojáslogós. A legelső tojáslogósok egyike (hasonlóan a 94/4-es 126-oshoz), április hónapban ugyanis még készültek balosok is.
Külső oldal: A két végállomás megcserélése, az ismét "tere" felirat olvasható, szokatlanul nagy sorközzel.
Belső oldal: A 31-es járatot kifelejtették az Örs vezér terénél
Évjárat: 1997 első fele, puha műanyag.
Belső oldal: Megszűnt járatok: 35,46,132,135. Új: 193 (A 135-ös helyére ékelve kis számokkal.). Rövidült: 80. Meghosszabbítva: 98 (a 80-as helyére szerkesztve). A 31-est pótolták, a megszűnt 46-os helyére szerkesztették.
Évjárat: 1997 vége - 1998 első fele, táblaelhasználódás miatt készült
Külső oldal: Az Örs vezér tere felirat sorközét csökkentették.
Belső oldal: Tartalmi különbség nélkül. A korszakban egyáltalán nem jellemző lehetőségek szó használata a kapcsolatok helyett. Rt-s tojáslogó.
Évjárat: 1998
Belső oldal: Egyetlen különbsége, hogy a lehetőségek helyett kapcsolatok szót használ.
Évjárat: 2000. december (rákoskert-busz beindítása)
Belső oldal: A végállomások átszállásait új típusú számokkal (az induló új járatok miatt) átszerkesztették. Megszűnt jelzés: 100. Új járatok: expo, keresztúr-busz (már 1998 augusztusa óta), rákoskert-busz, 63-as villamos.
E széria csak abban különbözik, hogy a keresztúr-buszt kihagyták.
Évjárat: 2003 nyara
Belső oldal: Ugyan nem jelzi a júniusban indult 132-est, a tábla nem lehet korábbi, mert akkoriban még tojáslogós táblákat készítettek. Új járatok: 144 (2003. március), 182, 182A. A 44-est hibásan 44-esnek szitázták, a 193 hibásan keret nélkül lett feltüntetve. Korábban elmaradt átszállásokat (pl. 37A) tüntettek fel. A kevés megállóval rendelkező járatokra jellemző, nagy betűs megállólistával készült.
Évjárat: 2005. augusztus vége
Belső oldal: A 37A villamos szeptember 1-től a Sörgyárig rövidült, ezért törölték a Kocka utcánál. A tábla kialakítása még a nyáron készült szériákat idézi ("kapcsolatokat" használ "lehetőségek"' helyett), emiatt a legyártás augusztus végére tehető. Kőbánya-Kispest végállomásnak még a MÁV-állomásos változata olvasható (holott márciusban módosult a név). A 182A hibásan keret nélkül lett feltüntetve (a 193-as továbbra is keret nélkül)
Évjárat: 2006. június - 2007. március vége (puha műanyag, de még dátumozatlan.)
Belső oldal: Zrt-s logó, a tábla alsó részébe helyezve és "kapcsolatok" helyett "lehetőségek". Feltüntették a korábban kimaradt a 176-ost, a 182A és 193 hiányzó keretét pótolták. A HÉV-et pontosabb megnevezéssel jelöli. Elmaradt átszállásként feltüntették a 151-est. A Reptér-busz jelzése április óta 200-as. Kőbánya-Kispest, MÁV-állomás helyett a végállomás neve Kőbánya-Kispest (de a külső oldalon még a régi felirat olvasható). Mivel az előző szériák sem jelölték a 132-es járatot, nem lehet tudni, hogy 2006. szeptember 29. (132-es megszüntetése) előtti vagy utáni-e a tábla.
Évjárat: 2008. január, puha műanyag.
Külső oldal: A két végállomást megcserélték, immár ezen az oldalon is az új név szerepel.
Belső oldal: Rengeteg plusz átszállás feltüntetése. Volán és MÁV-járatok feltüntetése. A 82-es buszcsalád átszámozása és a rákosszentmihályi járatok átszervezése.
Évjárat: 2008. április, kemény műanyag. Tartalmi különbség nélkül (a 193E helyett hibásan még mindig 193-ast jelöl).
Évjárat: 2008.tavasza, kemény műanyag. Tartalmi különbség nélkül, dátumot sem kapott
2008.09.06-tól jelzése 85E-re változott.
|