bkvtablak
Autóbusz táblák
 
Trolibusz táblák
 
Villamostáblák
 
Általános utastájékoztató táblák és egyéb ágazatok
 
85

85

Szitázott fém duplaoldalas a 80-as évek legelejéről

Sablonos kivitel, néhány évvel későbbi lehet

Évjárat: 1991, átmeneti átszállási számtípussal

Külső oldal: A számok közti karakterköz néhány milliméterrel kisebb. A feliratokat megcserélték. A Kőbányai kötőjelek rövidebbek, az Örs vezér és tere feliratok között szokatlanul nagy sorközzel.

Évjárat: 1994. június, első tojáslogós

Külső oldal: A végállomásfeliratokat megcserélték.

Belső oldal: Érdekes módon az átszállási kapcsolatok felirat kimaradt, ez a további négy szérián is így volt.

Évjárat: 1995. szeptember

Külső oldal: Az Örs vezér tere felirat sorközét csökkentették. 

Belső oldal: Az átszállásokat teljesen átrendezték, amellett, hogy a megszűnt járatokat törölték, rengeteg más - hálózati szempontból lényegtelen - változtatás történt.


 

Évjárat: 1996. április, puha műanyag

Belső oldal: Még jelöli az ebben a hónapban megszűnt 46-ost, valamint a még Kőbányáig járó 98-ast sem (szintén márciustól a 80-as helyett a 98-as járt ki), sőt, a 193-as (1995 decemberében indult) is kimaradt. Érthetetlen okokból törölték a 131-est, a korábban törölt 37-es villamos pedig ismét szerepel az átszállásoknál. 

Évjárat: 1996. november, puha műanyag

Belső oldal: Átszálláskorrigálások: A korábbi szériákon törölt fontos átszállások közül néhányat pótoltak: 131-es busz, 28,37-es villamos (kisebb számtípussal).

Évjárat: 1997 első fele, puha műanyag

Belső oldal:  Már jelöli a megszűnt 46-ost és a hosszú 98-ast, valamint pótolták a korábban kifelejtett 193-ast.

Évjárat: 1997 második fele, kemény műanyag.

Belső oldal: A járatszám feljebb került. Tartalmi különbsége nincs

Évjárat: 1998 első fele, augusztus 25. előtt (még nem jelöli a Keresztúr-buszt)

Külső oldal: Vastag betűs-járatszámos típus, csak néhány járaton alkalmazták a korszakban. Ezen belül is különleges, ugyanis a végállomások a szokottnál kisebb betűkkel készültek.

Belső oldal: Újabb típusú tojáslogó. 4 év után végre megjelent a tájékoztató felirat, de a korszakra kevésbé jellemzően lehetőségek szót használtak a kapcsolatok helyett. A Sibrik Miklós "út" része lemaradt mindkét irányban és ezt a további szérákon sem javították.

Évjárat: 2001. április 1. (Finommechanikai Vállalat megállóhely átnevezése)

Belső oldal: Megállóváltozás a jelzett időponttól: Finommechanikai vállalat -> ~ Rt. Sok helyen pótolták a régebben ki nem írt átszállási kapcsolatokat, ahol több átszerkesztés történt, ott az egész sort vékony számokkal cserélték fel. Új járatok: Expo (100-as helyett: 2000. szeptember 2-től, Rákoskert-busz 2000. december 6-tól, 63-as villamos 2000. szeptember 4-től, Reptér-busz (a 93-ast felváltva 2000. augusztus 8-tól), Keresztúr-busz 1998. augusztus 25-től.

Évjárat: 2001. október 3. (3-as villamos beindítása)

Belső oldal: Megszűnt: 13-as és 63-as villamosok. Új járat: 3-as villamos, hosszabb útvonalon közlekedik: 62-es. A jobb oldali listában nem történt változás.

Évjárat: 2001 év vége - 2002 eleje

Belső oldal: Egyetlen különbsége egy megálló átnevezés (mely valójában még 2000 májusában történt, de a táblákon nem írták át): Sibrik Miklós úti felüljáró -> Felüljáró. Egyébként a Sibrik Miklós út megálló továbbra is "út" nélkül szerepel.

Évjárat: 2003. június 16 (132-es beindítása), utolsó tojáslogós

Külső oldal: Pufibetűs táblák stílusában

Belső oldal: Az utolsó "generációs" stílusban átdolgozva, új típusú piktogramokkal. Szintén 2003. júniustól új megálló létesült a Sörgyárnál (Örs vezér tere felé). Jelölték az újhegy-buszt (már 2000 júniusa óta létezett), az újonnan indult 132, valamint a 2002 májusában indult 182 és 182A járatokat illetve a korábban kifelejtett 37A villamost. A Sibrik Miklós út megálló végre helyesen lett kiírva.

Kísérleti oldaltábla 2003-ból (internetes fotó)

Évjárat: 2003 vége - 2004 (bár nem jelzi a 2003 szeptemberében indult 176-ost, ez a járat akkoriban igen gyakran lemaradt a táblákról)

Belső oldal: Tartalmi különbség nélkül készült.

Évjárat: 2005. március (végállomás nevének módosítása)

A tábla egyetlen különbsége, hogy a kőbánya-kispesti végállomás nevéből elhagyták a MÁV-állomást.

Évjárat: 2005. július 22. (új megálló a Gőzmozdony utcánál)

Belső oldal: Új megálló létesült a Gőzmozdony utcánál. Itt a táblázat szerkesztése során a kőbányai végállomásról valamiért kiszedték a metró-piktogramot, és nagyobb méretben a Felüljáró megállóhoz helyezték, ami természetesen helytelen.

Évjárat: 2006. június - szeptember 28. között (még jelöli a 132-est) - a tábla különlegessége, hogy puha műanyagból készült, de még Rt-s logóval és "kapcsolatok" kifejezéssel. Tartalmilag teljesen megegyezik az előző szériával. A kialakítás oka lehet, hogy hirtelen volt szükség táblára és nem jutott idő a lista szerkesztésére (sem a logóra, sem például hálózati változásokra: a Reptér-busz jelzése ekkor már 200-as volt)

Évjárat: 2008. január, puha műanyag

Belső oldal: Zrt-s logó a tábla alsó részébe helyezve, "kapcsolatok" helyett "lehetőségek". Megálló-átnevezések: Finommechanikai Rt. -> ~ Zrt, Gitár utca -> ~ (Harmat utca). Elmaradt átszállások, valamint MÁV és Volán kapcsolatok feltüntetése, a rákosszentmihályi járatok teljes átszervezése, 82-es buszcsalád átszámozása, reptér-busz -> 200, megszűnt: 132-es.

Évjárat: 2008. július, digitális nyomtatással.

Külső oldal: Vastagabb és nagyobb feliratok, a járatszám változatlan, de nagyobb karakter-távolsággal készült.

Belső oldal: Új típusú megállólista. 193 -> 193E.

Évjárat: 2008. szeptember 6., matricás. Paraméterkönyv utáni első széria. A viszonylat esetén útvonal- és megállóváltozás nem történt.

Évjárat: 2009. április. Matricás.

Külső oldal: Nem változott.

Belső oldal: Stílus: Vékonyvonalas táblázat, felnagyított méretben. "Felé" helyett nyíl alkalmazása. Megálló: 2008. december 28-tól új megálló közvetlenül a végállomás előtt. Egyéb átszállások: egy 117-es átszállás áthelyezése a Gergely utcához, egy 117-es iránymegjelölés törlése, továbbá az új Kőbánya-Kispest megállóhoz több átszállás áthelyezése a végállomásról.

Évjárat: 2009. július. Matricás.

Külső oldal: Nem változott.

Belső oldal: Egyetlen különbsége a P+R feltüntetése színesben.

Évjárat: 2010. január. Matricás.

Külső oldal: Korszakra jellemzően Zurich karakterekkel, kék színben, színes piktogramokkal.

Belső oldal: Stílus: átmeneti időszak, amikor a belső oldal még táblázatos kivitel, de már kék, Zurich járatszámmal. Megálló: átnevezések: Gyömrői út -> Felüljáró (Gyömrői út), Gergely utca -> Gergely utca (Sibrik Miklós út). Kőbánya-Kispest felé megszűnt a végállomás előtti megállóhely. Hálózati változás: új járat a 262-es. Egyéb átszállások: 161-162-es család több helyen való feltüntetése Örs vezér tere felé. A megállóhely megszűnés miatt Kőbánya-Kispestnél bővebb átszállás-kínálat. További szerkesztés: A jobb oldali táblázatban a 10. megálló a jobb oszlopba helyezve.

Évjárat: 2010. augusztus. Matricás.

Külső oldal: Nem változott.

Belső oldal: Stílus: A korszakra jellemző "vonalcsíkos" kialakítás, intézmények, kerületek feltüntetésével. Megálló: Csősztorony helyett hibásan Csősztorony utca, Pára utca -> Mélytó utca, Sibrik Miklós út (Gergely utca) -> Sibrik Miklós út, Gergely utca (Sibrik Miklós út) -> Gergely utca, továbbá  Felüljáró (Gyömrői út) elnevezés használata Kőbánya-Kispest felé is. Az átszállások részletezésére az eltérő kialakítás miatt nem tértem ki.

Évjárat: 2010. december. Matricás. Sem tartalmában, sem szerkesztésében nem különbözik.

Évjárat: dátum szerint 2010. december, valójában 2011 eleje. Matricás.

Külső oldal: Nem változott.

Belső oldal: Megállók: ismét van Kőbánya végállomás előtt is megállóhely (bevezetés időpontja ismeretlen). Átnevezés: Gergely utca ill Sibrik Miklós út megállónév egységesítése Gergely utca (Sibrik Miklós út)-ra. Egyéb átszállások: elmaradt 117-es átszállás feltüntetése, 117-es iránymegjelölés törlése, Volán és vasúti átszállás áthelyezése a Kőbánya-Kispest megállóhoz.

2011. június 21. - október 3. között, Kőbánya-Kispest átépítése miatt a Határ útig közlekedett.

Évjárat: 2011. június 21. Matricás.

Külső oldal: Az ideiglenes módosításnak megfelelően sárga kiemeléssel. Ezen kívül új típusú metró- és HÉV-piktogramok, továbbá P+R feltüntetés, ezáltal az Örs vezér tere egy sorba került.

Belső oldal: Stílus: belül is új típusú metró- és HÉV-piktogramok. BKK logó feltüntetése. Hálózati változás: HÉV-ek számozása május 1-től. A 28A villamos ismét jár.  Megállók: Csősztorony megállóból a hibás "utca" törlése. Felüljáró megálló irányonként eltérő megnevezése, továbbá az új szakasz feltüntetése.. Egyéb átszállások: elmaradt 68-as átszállás feltüntetése.

Évjárat: szintén 2011. június 21, esetleg néhány nappal későbbi. Matricás. Egyetlen különbsége, hogy a logók elkülönített fehér sávban jelennek meg.

Évjárat: dátum szerint 2011. augusztus, valójában 2011. október 3. (a Kőbánya-Kispest új végállomás átadásakor). Matricás.

Külső oldal: A végállomás módosításán túl nincs különbsége.

Belső oldal: Megálló: Felüljáró megálló irányonként ismét egységes megnevezése, továbbá az eredeti szakasz visszaszerkesztése.

Évjárat: 2012. szeptember. Matricás.

Külső oldal: Nem változott.

Belső oldal: Stílus: Csak BKK logót használnak, amit felülre helyeztek. Jelmagyarázat és gőzmozdonyos vasúti piktogram használata.  Megálló: Felüljáró megálló irányonként ismét eltérő megnevezése, továbbá a Sibrik Miklós út után jelzett postát a Bányató utcához helyezték. Egyéb átszállások: Sörgyárnál az autóbusz-átszállásokat törölték, azokat az Élessaroknál célszerű csak feltüntetni. Gergely utcánál további átszállások feltüntetése, 68-as iránymegjelölése.

Évjárat: 2013. május. Külső oldalán táblára nyomott, belül matricás.

Külső oldal: Összenyomott és kövér Zurich karakterek, kék színben, piktogramok helyett M és H jelöléssel. P+R elhagyásával.

Belső oldal: Stílus: Eddigiek során az egyetlen olyan tábla, amely kívül még Zurich, belül már a későbbi Frutigerekre jellemző kialakítással készült. Egyedinek tekinthető a világoskék Zurich belső járatszám, továbbá a "vöröskereszt" piktogram az Örs vezér terénél. Egyebekben a Frutiger korszak stílusjegyeivel: világosabb vonalcsík, intézmények és kerületek megjelölése nélkül, új átszállási piktogramokkal, a megállóknál M és M+H jelöléssel.  Egyéb átszállások: az átszállásokban egyetlen tartalmi különbség van, a 136E helyett hibásan 136-ost jelöl.

Évjárat: 2013. június eleje. Külső oldalán táblára nyomott, belül matricás.

Külső oldal: A korszakra jellemző Frutiger karakterekkel, a korai szériákra jellemzően "M+H" helyett "M H" jelöléssel.

Belső oldal: Stílus: Az átszállási számok kisebb méretűek. Emiatt (többek között) a végállomási átszállások elrendezése változott. Megállók: "M+H" helyett "M H" jelölés. Az irányonként eltérő elnevezésű megállók között a perjel törölve.  Egyéb átszállások: A hibás 136-os korrigálása. Élessaroknál a villamosok közül csak a 37-es családot jelöli. Néhány, fölöslegesnek ítélt átszállás törlése (68, 85, 117). A 200E előtt repülő-piktogram feltüntetése.

Évjárat: a Sörgyár megállóhely megszűnésekor 2013. június hónap folyamán (pontos dátuma egyelőre ismeretlen). Külső oldalán táblára nyomott, belül matricás.

Külső oldal: Nem változott.

Belső oldal: Megállók:Sörgyár megálló megszűnt.  Egyéb átszállások: A végállomási átszállások szimmetrikus elrendezése.

Évjárat: 2013. december. Mindkét oldalán táblára nyomott.

Külső oldal: M H helyett M+H, egyéb részei nem változtak.

Belső oldal: Megállók: Itt is M+H jelzés olvasható.  Hálózati változás: Új járat a 93A (július 15-től), emiatt a Kőbánya-Kispest átszállások elrendezése változott.

Néhány táblára a későbbi megállóátnevezés miatt Fehér úti ipari park matrica került:

Évjárat: 2017. július 3. (100 -> 10). Mindkét oldalán táblára nyomott.

Külső oldal: Nem változott.

Belső oldal: Megálló: Finommechanikai Zrt. -> Fehér úti ipari park.  Hálózati változás: 100 -> 10. Új járat a 195-ös. Egyéb átszállások: 97E hibásan 97-nek jelölve. Harmat utcánál a villamos átszállások törlése, Kökinél (fölöslegesen) a 68-ast is jelzi.

Évjárat: 2019. április. Mindkét oldalán táblára nyomott.

Külső oldal: Korszakra jellemző újbalos kivitel. Kisebb betűk, a járatszám függőlegesen összenyomott, vízszintesen széthúzott.

Belső oldal:  Hálózati változás: M3 felújítás miatt pótlóbusz közlekedik. Új járatok: 161E, 182A. Megszűnt: 201E. Egyéb átszállások: a hibás 97-es korrigálva 97E-re. Harmat utcánál ismét a 1312-nek megfelelő átszállások, a 185-ös nélkül. Iránymegjelölések alkalmazása a 117-esre, valamint korábban kimaradt 68 és 95-ös átszállások feltüntetése.

Évjárat: 2020. november 10. (megálló megszüntetése). Puha műanyag. Mindkét oldalán táblára nyomott.

Külső oldal: Az elválasztó csík rövidebb.

Belső oldal:  Megálló: A Fehér úti ipari park megálló megszűnt Kőbánya felé. Hálózati változás: M3 ismét közlekedik. Egyéb átszállások: korábban elmaradt 85E feltüntetése, fölösleges 185-ös törlése, távolsági járatok piktogramja az Örs vezér terénél.

Évjárat: 2022. február 7. (metrópótlás rendjének változása). Mindkét oldalán táblára nyomott.

Külső oldal: Nem változott.

Belső oldal:  Hálózati változás: M3 metró helyett nemcsak hétvégente, hanem hétköznap esténként is pótlóbusz jár.

Évjárat: 2022. július 2. (136-os beindítása). Mindkét oldalán táblára nyomott, korszakra jellemzően lekerekített sarkú műanyagon.

Külső oldal: Nem változott.

Belső oldal:  Hálózati változás: Megszűnt a 136E, helyett a 132E és 136-os közlekedik. A 81-es trolinek csak érkező menetei vannak emiatt törölték, új járat 82A. Egyéb átszállások: A volán sárga színű piktogrammal.

 

 

UGRÁS A KÖVETKEZŐ OLDALRA (85-TŐL)

 

UGRÁS AZ OLDAL TETEJÉRE

 

 
Járattörténeti adatok (1915-napjainkig)
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Chat
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$