97
Évjárat: 1981, fémből. Csak ebben az évben készültek fém balosok.
Évjárat: 1997 első fele, puha műaanyag
Külső oldal: A Rákoskeresztúr felirat összenyomott betűkkel a rövidítés-mentes kiírás érdekében.
Belső oldal: A balos óta történt megállóváltozások: új megállók: Ferihegyi út, Sági utca. Megálló-átnevezések: Pesti út / másik irányban Zrínyi utca -> Kucorgó tér. Körjáratoknál alkalmazott piktogramok. A korábbi (oldalon nem szereplő) tojásszéria óta megszűnt járatok miatt a keresztúri átszállássort összébbhúzták, még így is hézagokat hagyva.
Évjárat: 1997. október, a korszakra már kevésbé jellemző puha műanyagból.
Belső oldal: Tartalmi különbség nélkül, táblaelhasználódás miatt készült. Ekkoriban már csak elvétve fordult elő, hogy dátumozták a táblákat.
Évjárat: 1998. augusztus 25., kemény műanyag (Keresztúr-busz beindítása)
Belső oldal: Logóba Rt. felirat szerkesztése. Az újonnan indult Keresztúr-busz vékony betűkkel történő kiírása. A 2. és 15. megálló (Sági utca) neve Tápióbicske utcára változott (a 2. megálló egyedi betűs, a 14. megálló a korszakra jellemző vékony betűkkel)
Évjárat: 1999
Belső oldal: A 162-es átszállását törölték a Kucorgó térnél.
Évjárat: 2000 vagy 2001
Belső oldal: Piktogramok tükrözése.
Évjárat: 2003, utolsó tojáslogós pufi stílusban.
Belső oldal: A Kucorgó térnél ismét jelölték a 162-est, valamint feltüntetésre került a 2000 decemberében indult Rákoskert busz is. A piktogramok sorrendje ismét a régi.
Évjárat: 2003 nyár - 2004 első fele. Tartalmi különbség nélkül
A körforgalmi járatok sávos logós tábláin már elhagyták a piktogramokat.
Évjárat: 2004 második fele - 2005 első fele.
Külső oldal: Kisebb járatszám, mivel a körforgalom megnevezés alá került.
Belső oldal: Körforgalom felirat.
Évjárat: 2006. június - 2007. március (puha műanyag, de még dátumozatlan). Tartalmi különbség nélkül
Évjárat: 2008. március, kemény műanyag
Belső oldal: Volán és MÁV átszállások feltüntetése. Új járat: 46-os, megszűnt: 180, 192.
Évjárat: 2008. május, tartalmi különbség nélkül.
2008.09.06-tól jelzése 97E-re változott, összevonásra került a 61E-vel, így útvonala az Örs vezér teréig hosszabbodott.
97E
Évjárat: 2008. szeptember 6. Matricás.
Belső oldal: A vasúti átszállást hibásan a Rákoskert sugárúthoz jelzi a Zrínyi utca helyett, továbbá az Örs vezér terénél hibásan a 130-ast is jelöli (ez a hiba évekig megmaradt).
Évjárat: 2008. szeptember második fele. Matricás.
Külső oldal: nem változott.
Belső oldal: A tervezett 513. utca megálló végül nem került bevezetésre, ezért törölték.
Évjárat: 2009. szeptember. Matricás.
Külső oldal: A járatszámot lejjebb húzták, közelebb a körforgalom felirathoz.
Belső oldal: Stílus: vékonyabb vonalas táblázat. Hálózati változások: új járat a 262-es, a 176E nem a Jászberényi úton jár ezért törölték. Egyéb átszállások: elmaradt Volán és 162-es átszállás feltüntetése, P+R jelölése színesben. A vasúti átszállás korrigálása - most már a megfelelő helyen, a Zrínyi utcánál van feltüntetve.
Évjárat: 2010. január. Matricás.
Külső oldal: Korszakra jellemzően Zurich karakteres, színes piktogramokkal, P+R feltüntetésével.
Belső oldal: Stílus: átmeneti időszak, amikor már kívül megújult külső van, de belül még táblázatos, kék színű Zurich járatszámmal. Egyéb átszállások: fölösleges 46-os átszállás törlése, elmaradt 201E feltüntetése. Örs vezér terénél feltüntették a 176E-t (korábban azért nem volt feltüntetve, mert a régi útvonalán még együtt haladt a 97E-vel).
Évjárat: 2010. június 16. (új megálló létesítése) Matricás.
Külső oldal: Nem változott.
Belső oldal: Stílus: A korszakra jellemző "vonalcsíkos" kialakítás, intézmények, kerületek feltüntetésével. Érdekssége, hogy a belső járatszám Arial. Új megálló létesült az 513. utcánál. Az átszállások részletezésére az eltérő kialakítás miatt nem tértem ki.
Évjárat: dátum szerint 2010. június, valójában július vagy augusztus első fele. Matricás.
Külső oldal: Nem változott.
Belső oldal: Stílus: a belső a járatszám Zurich. Egyéb átszállás: a hibás 130-as átszállást (ami 0809 óta szerepelt a táblákon) törölték az Örs vezér terénél.
KERESEK JOBB MINŐSÉGŰ FOTÓT ERRŐL A SZÉRIÁRÓL
Évjárat: dátum szerint 2010. június, valójában 2011. május - június lehet. Matricás.
Külső oldal: Új típusú piktogramokkal.
Belső oldal: Stílus: Belül is új típusú piktogramok. BKK logó feltüntetése, elkülönített fehér mezőben. Hálózati változás: HÉV-ek számozása 2011. május 1-től, új járat a 197-es (2010. augusztus 23.). Egyéb átszállás: volán átszállás feltüntetése a Zrínyi utcánál.
Évjárat: 2012. január. Matricás.
Külső oldal: Nem változott.
Belső oldal: Megálló: 2011. december 1-től új megálló a Kisvárda utcánál.
Évjárat: dátum szerint 2012. január, valójában 2012 ősze. Matricás.
Külső oldal: Nem változott.
Belső oldal: Stílus: kései kék szériák jellemzőivel - már csak BKK logó van, amit felülre helyeztek, jelmagyarázatot használnak, valamint a volán helyett piktogram van, a MÁV piktogram pedig gőzmozdonyosra lett cserélve. Megálló: Szent Kereszt tér -> Szent kereszt tér. Egyéb átszállás: elmaradt 197-es átszállás feltüntetése a Zrínyi utcánál. Örs vezér terénél troli- és villamosátszállások egy sorba rendezése.
KERESEK FOTÓT JOBB ÁLLAPOTÚ TÁBLÁRÓL
Évjárat: dátum szerint 2012. január, valójában 2013. január / február. Matricás.
Külső oldal: Utolsó kék szériákra jellemző kialakítás: jelentősen összenyomott végállomásfeliratok, P+R elhagyásával. A körforgalom felirat nincs összenyomva, de kisebb méretű.
Belső oldal: Stílus: Csak néhány járatnál alkalmazott nagy, belső "ágazati piktogram". Frutiger korszakra jellemző átszállási piktogramok. Kerület- és intézménynevek elhagyása (de az orvosi rendelő piktogramok még megvannak). Jelmagyarázat sincsen már.
Évjárat: 2013. június. Matricás.
Külső oldal: A hurokjárati végállomási pont a Rákoskert sugárútnál lett kijelölve, a körforgalom kifejezés elhagyásával. Frutiger karakteres kialakítás, a korai szériákra jellemzően az "M H" még "+" jel nélkül.
Belső oldal: Stílus: Frutiger korszakra jellemző kialakítás, világosabb árnyalatokkal, belül is "M H" jelöléssel. A HÉV-piktogram nyomdahiba miatt fekete. Egyéb átszállások: 513. utcánál csak azokat a járatokat jelöli amelyek az Örs vezér terénél nem érhetőek el, Rákoskeresztúr városközpontnál is szegényesebb az átszállás-kínálat.
Évjárat: 2013. szeptember. Készült táblára nyomott és matricás kivitelben is.
Külső oldal: A "+" jelet pótolták.
Belső oldal: Megálló: A "+" jelet felül is pótolták. Egyéb átszállások: A HÉV-piktogram korrigálása, Örs vezér téri átszállások szimmetrikusra rendezése.
Évjárat: 2014. március. Mindkét oldalán táblára nyomott.
Külső oldal: Nem változott.
Belső oldal: Egyetlen különbsége a HÉV- és metrópiktogramok változása.
Évjárat: 2022. október. Mindkét oldalán táblára nyomott.
Külső oldal: Korszakra jellemző újbalos kialakítás, a "+" jel azonban lemaradt.
Belső oldal: Stílus: világosabb árnyalatú kék szín. Volán járatoknál helyközi és távolsági járatok megkülönböztetése piktogramokkal. Hálózati változások: 8 év alatt sok változás - 81-es troli csak érkező formában létezik, így törölték, új járatok: 82A, 161E, 195. Megszűnt: 201E. Átszámozás: 100 -> 10. Megálló: átnevezések - Szabadság sugárút -> Vécsey Ferenc utca, Zrínyi utca -> Schell Gyuláné tér. Egyéb átszállások: az Örs vezér terénél korábban nem jelzett 169E feltüntetése, de háromszor is kitették. Örs - Rákoskeresztúr központ szakaszon az átszállások más struktúra szerint vannak feltüntetve.
UGRÁS A KÖVETKEZŐ OLDALRA (98-TÓL)
UGRÁS AZ OLDAL TETEJÉRE
|