bkvtablak
Autóbusz táblák
 
Trolibusz táblák
 
Villamostáblák
 
Általános utastájékoztató táblák és egyéb ágazatok
 
173GY - 185

173

Évjárat: 1994. november, a járat indulásakor (december 1. indulásra novemberben legyártva)

Évjárat: 1996. április

Külső oldal: Kisebb betűkkel.

Belső oldal: Rengeteg átszállási változás történt - megszűntek: 1, 2, 8A, 10, 10A, 33, 83, 86, 87B, 99, 110, 127, 132 buszjáratok valamint a 44-es villamos. Új járat a 99A. Lerövidült: 95-ös.

Évjárat: 1996. tavasz-nyár, puha műanyag

Belső oldal: Hibásan 94/11 dátumozással készült. A Keleti pályaudvarnál egy korábban kimaradt 7A átszállást szerkesztettek be.

Évjárat: 1997. május, puha műanyag

Belső oldal: Megszűnt: 67-es villamos, helyette a 67V közlekedik. Új járat: 103-as. A Keleti pályaudvarnál törölték a 7A-t (talán fölösleges volt jelölni?) A Hungária körútnál a korábban kimaradt 7, 7-es járatokat pótolták.

Garázsmeneti széria is létezett, valószínűleg a járat indulásakor készítették ezt a darabot.

A járaton 1998 szeptemberétől FOK-GYEM kijelzős Ikarusok közlekedtek, így a táblagyártás szünetelt. 2006-tól egyre gyakrabban fordultak elő táblás járművek a vonalon.

A járat 2005 december 3-tól a Bornemissza tér helyett a Kelenföldi pályaudvarig közlekedett.

Évjárat: 2006 nyár - ősz, puha műanyag. Kijelző meghibásodás, vagy táblás járműves pótlás esetére.

Külső oldal: Matricás. A betűk a tojáslogósokra és balosokra jellemző típussal készültek, a szám Helvetica.

Évjárat: 2007, puha műanyag. Kijelző meghibásodás vagy táblás járműves pótlás esetén használt duplaoldas tábla.

Hibásan Nyírpalotai út felirattal készült (amit lematricáztak, de ez már le lett kaparva). - lásd még ilyet a 73-asnál.

Évjárat: 2008. február

Külső oldal: Nyírpalota út, immár helyesen írva.

Belső oldal: A Nyírpalota út felé a Zsókavár utcánál 69-es villamos helyett hibásan 3-ast és 62-est jelöl.

Évjárat: 2008. április, digitális nyomtatással.

Külső oldal: A járatszám mérete és karakter-köze nőtt, emiatt az újpalotai végállomás 3 sorba került.

Belső oldal: Elmaradt átszállások feltüntetése: 72-es troli és Zuglói vasutak. Átszállás áthelyezése: 78-as. Fölösleges átszállás törlése: 277. Hiba korrigálása: 3, 62-es helyett 69-es villamos a Zsókavár utcánál. Az Újbuda-buszt nem jelöli, feltételezhetően előre lehetett tudni a megszűnését (június vége).

A járat jelzése 2008.08.21-től 173E-re változott.


 

175

2007.08.21-től a 75-ös járat jelzése 175-re változott.

Évjárat: 2007. augusztus, a járat indulásakor, puha műanyagból.

 

Évjárat: 2008. február, kemény műanyag

Belső oldal: Az Alsó és Felső Malom utcákat egybe írták, a Csömöri útnál a Szlovák út zárójelbe került. Volán átszállás feltüntetése.

Évjárat: 2008. május, tartalmi különbség nélkül.

176

A járat 1990 szeptemberében váltotta fel a 176-ost, bővebb megállókiosztással. 1991. október 31. üzemzárással azonban máris megszűnt, szerepét a meghosszabbított 92-es vette át. Ez a tábla egy kopott balos külső oldalának kézzel újrarajzolt változata.

176

A járat 1979.07.01-jén indult a Kerepestarcsai kórház megnyitásakor.  A fémtábla feltehetőleg a járat indulásakor készült.

Évjárat: 1987. szeptember (új megállók létesítése: Műkő utca, Cinke utca, Georgina utca) - 1990. szeptember (járat megszüntetése)

Belső oldal: A körforgalom-jelleg miatt a visszautat is jelöli. Érdekes a - véletlenül - két részre szedett táblázat

A számjelzés ismét foglalttá vált, amikor 2003. szeptember 22-én új járat indult.

Évjárat: 2003. szeptember, a járat indulásakor

Külső oldal: Az első újlogós táblák egyike, szokatlanul kis járatszámmal (lásd még a 132-esnél)

A járat indulásakor használt négyzetalakú tájékoztató:

  kívül:

Évjárat: 2005 ősz - tél (kialakítása alapján)

Külső oldal: Nagyobb karakterekkel

Belső oldal: 2004. december 1-jén új megállóhelyek létesültek. Nagyobb megállólista, "kapcsolatok" helyett "lehetőségek".

Évjárat: 2006. június, puha műanyag

Belső oldal: Zrt-s logó. HÉV helyett Gödöllői HÉV megnevezés.

Évjárat: 2006. július 3. (új megállók létesítése), puha műanyag

Évjárat: 2006. október (132-es megszüntetése)

Belső oldal: A két irányt megcserélték.

Évjárat: 2008. február, kemény műanyag

Belső oldal: A két irány ismét az eredeti elrendezés szerint. Rákoscsaba felé új megálló a Borsó utcánál (2007. november 5.). MÁV-állomás -> vasútállomás. A rákosszentmihályi járatok teljes átszervezése, 180-as, 192-es megszüntetése.

A járat jelzése 2008.08.21-től 176E-re változott, és ettől kezdve a Tóalmás utcáig közlekedett.

177

Fémtábla a 80-as évekből.

Évjárat: 1993 BARNA SZÍNNEL! (lásd még: 36-os villamos)

Belső oldal: Bizonyos megállók vastagabb betűvel íródtak, mivel a rendszerváltás után megállónévváltozásként kerültek bele a listába (pl: Nyírpalota utca).

Évjárat: 1994. október, első tojáslogós

Évjárat: 1996. április, puha műanyag

Belső oldal: Nincs tartalmi különbség, ugyanis véletlenül rajtamaradt a 132-es átszállási lehetőségként.

Évjárat: 1997. március, puha műanyag (a 69A villamost, de még puha műanyag).

Külső oldal: Összenyomott és vékonyított betűkkel átdolgozva,  így megszűntek a rövidítések (R.palota, R.szentmihály). A járatszám összenyomott Helvetica lett.

Belső oldal: A megszűnt 104A-t kiszedték a listáról, illetve a hibás 132-t is, a 67-es villamos helyett pedig pótlóbusz közlekedik. A 67-es villamos azonban benne maradt a listában és helyette a 69-es villamost törölték.

Évjárat: 1997. szeptember 30. (69A villamos megszüntetés) - 1998 első fele

Belső oldal: A logóba Rt. felirat került. A szeptemberben megszűnt 69A villamost törölték, de véletlenül csak az egyik irányban. A 67-es továbbra is mindkét irányban olvasható.

Évjárat: 1998 második fele - 1999

Belső oldal: Új típusú tojáslogó. Két átszállás pótlása a 98-99 évekre jellemző sajátos (listaidegen) típussal: 77,144. A Nyírpalota utcánál a 173-as feltüntetése (hibásan, hiszen itt nem lehet átszállni rá). A hibásan szereplő 67 és 69A villamosokat törölték, de előbbit csak az egyik irányban sikerült. A Szerencs utcánál a 96-os helyett 24-es szerepel kis számos beszerkesztéssel, ugyanilyen típussal pótolták a kimaradt 69-es villamost. Megállóváltozás: MEGÉV -> Fázis utca.

Évjárat: 2000. október

Belső oldal: Új járat a palota-busz (vékony betűkkel szerkesztve, hibásan a temetőnél is jelzi), a Fő út végállomásnál az egész átszállássort átszerkesztették az új járat miatt. A 67-es villamos végre eltűnt az átszállások közül, helyette feltüntették a 69-es villamost.

Évjárat: 2003 első fele, utolsó tojáslogós, pufi stílusban

Belső oldal: A Villamosipari kutatóintézet, illetve az ERŐKAR megállóhelyek neve megváltozott: Újpalota irányában Késmárk utca és Késmárk utca 20-ra, a másik irányban pedig Késmárk utca 9. ill. 11-re.

Évjárat: 2006. február (ekkor korrigálták a Nyírpalota utca megnevezésre "út"-ra)

Belső oldal: A 73-as helyett az új alapjárat közlekedik. A hibás palota-busz átszállásokat törölték és egy elmaradt 144-est pótoltak.

Évjárat: 2006. június - szeptember (már puha műanyag, de még nem jelzi az októberben indult 96A-t). Tartalmi különbség nélkül.

Évjárat: 2006. október 1. (96A beindítása), puha műanyag

Belső oldal: Új járat a 96A. A Szentmihályi útnál törölték a 96-ost.

Évjárat: 2007 eleje (április előtt), puha műanyag

Belső oldal: Elmaradt átszállások feltüntetése, Palota-busz átszállások áthelyezése.

A járat útvonala 2007.08.21-től az Örs vezér teréig hosszabbodott, jelzése  231-re változott és mindkét irányban a Pálya utcán közlekedett.

179

2008. február 11-én a 79-es busz jelzése 179-esre változott.

Évjárat: 2008. január, kemény műanyag - az átszámozásra előre legyártva.

Évjárat: 2008. május, tartalmi különbség nélkül.

179A

2008. február 11-én a 79Abusz jelzése 179A-ra változott.

Évjárat: 2008. január, kemény műanyag - az átszámozásra előre legyártva.

A járat 2008.08.20-án üzemzárással megszűnt.

180

A járat 1993 decemberében jött létre a Rákosligeti 80-as autóbuszból (korábban két 80-as volt egyszerre! A járat korábbi számán futó táblája is megtekinthető az oldalon)

Évjárat: 1993. december, a járat indulásakor

Külső oldal: A tojáslogós szériákra jellemző, összenyomott betűkkel. Ez az egyetlen olyan balos, mely már ilyen típusú külső oldallal készült.

Évjárat: 1994. november, első tojáslogós

Külső oldal: Megkeéemt az Egyesült Vegyiművek felirat, így azon ritka táblák egyikének mondható, melyen négysoros végállomás található (lásd még 98,122,166).

Belső oldal: A körjáratokra jellemző piktogramos kialakítás.

Évjárat: 1996. november, puha műanyag

Belső oldal: Megszűnt járatok törlése: 62,197

Évjárat: 1997 első fele, puha műanyag, tartalmi különbsége nincs.

Évjárat: 1997 második fele - 1998 eleje, kemény műanyag

Belső oldal: Piktogramok sorrendjének változása. Új típusú logó.

Évjárat: 1998 második fele

Külső oldal: Kicsinyítették a Gyöngytyúk utca feliratot, az Egyesült Vegyiművek feliratot összenyomták, így 3 soros lett a végállomás.

Belső oldal: Az augusztusban indult keresztúr busz feltüntetése vékony betűkkel.

A járatot 2000 szeptemberében Cinkota buszgarázsig hosszabbították meg és a napi 4 indulást 20-30 perces folyamatos követés váltotta fel, így már nem volt szükség a 80-as autóbusz kitérésére, amely addig állandó szolgáltatást nyújtott a 180-as időszakos vonalán.

Évjárat: 2000. szeptember

Külső oldal: Az új végállomás felirata azonos betűtípus a keresztúri végállomással, csak kisebb és összenyomottabb betűkkel.

Belső oldal: Már nem piktogramos kialakítás, vékony betűs megállólistával. Az Egyesült Vegyiművek kifejezés eltűnt a Gyöngytyúk utca mellől.

Évjárat: 2001

Belső oldal: Vastag járatszámos. A tervekkel ellentétben Rákoskeresztúr felé nem épült ki a Gyöngytyúk utcai megálló, így ez nem szerepel már a listában.

Évjárat: 2003. szeptember 22. (176-os beindítása) - 2004

Évjárat: 2006. június - 2007. március (puha műanyag, de még dátumozatlan). 

Belső oldal: Zrt-s logó + "kapcsolatok" helyett "lehetőségek". Tartalmi különbség nélkül. 

181A

Eredeti sablon segítségével rekonstruált tábla.

Évjárat: 1988. március 25. (megálló létesítése a Zombori utcánál)

A járat 1989.02.28-án üzemzárással megszűnt, részben a módosított útvonalon közlekedő 81-es váltotta fel.

182

2007. szeptember 1-től a 82A járat 182-es jelzéssel közlekedett.
 
Évjárat: 2007. augusztus (a járat indulására készítve), puha műanyag.
 

Évjárat: 2007. december, puha műanyag.

Belső oldal: Volán kapcsolatok és egy elmaradt 284E átszállás feltüntetése. A Kétújfalu utcánál nem jelöli a 135-ös irányát, így a táblázat egységes sorméretet kapott. Ferihegy helyett Ferihegy vasútállomás megnevezést használ a 135-ös irányjelölésénél.

Évjárat: 2008. február, kemény műanyag, tartalmi különbség nélkül.

Évjárat: 2008. árpilis, tartalmi különbség nélkül (a februárban 193E-re számozott 193-ast is régi jelzésén tünteti fel).

182

Évjárat: 2002. május 15., a járat indulásakor

Külső oldal: Átmeneti betűtípussal, a korszakban megszokott kisméretű járatszámok felnagyított típusával.

Évjárat: 2002. szeptember 2. (6 új megállópár létesítése)

Belső oldal: A Batthyány Lajos utcánál törölték a 82, 82A átszállást.

Évjárat: 2003 második fele, tartalmi különbség nélkül.

Évjárat: 2004 első fele

Belső oldal: Egy elmaradt 19-es és 36-os átszállás beszerkesztése.

Évjárat: 2004.10.04. (Pestszentimre-busz beindítása)

Belső oldal: Megálló átnevezése: Jókai Mór utca -> Gárdonyi Géza utca (október 1-jén). Új járatok: Pestszentimre-busz ill Iskola-busz. Korábban elmaradt átszállások beszerkesztése. A Felsőcsatár úti átszállásokat számsorrendbe tették.

2007.09.03-tól jelzése 282E-re változott.

182A

Évjárat: 2002. május 15., a járat indulásakor

Külső oldal: Átmeneti karakter típussal, a korszakban megszokott kisméretű járatszámok felnagyított típusával.

Évjárat: 2002. szeptember 2. (6 új megállópár létesítése)

Belső oldal: A Batthyány Lajos utcánál törölték a 82, 82A átszállást.

Évjárat: 2002 vége - 2003 eleje - tartalmi különbség nélkül, az utolsó generációs tojáslogósok stílusában

Évjárat: 2003 ősz - 2004. október (Kőbánya felé még van Jókai Mór utca elnevezésű megállóhely)

Belső oldal: Megálló átnevezés (2003. március): Tompa Mihály utca -> Jókai Mór utca.

Évjárat: 2005. augusztus 1. (új megálló: Tölgyesi utca)

Külső oldal: Kőbánya-Kispest, MÁV-állomás -> Kőbánya-Kispest (2005. március 7. óta). Jelentősen megnövelt karakterméret.

Belső oldal: Megálló átnevezés (2004. október): Jókai Mór utca -> Gárdonyi Géza utca. Új megálló: Tölgyesi utca (2005. augusztus 1.) Elmaradt átszállások feltüntetése (19, 36) 

Évjárat: 2006 második fele, puha műanyag.

Belső oldal: Zrt-s logó a tábla alsó részébe helyezve, "kapcsolatok" helyett "lehetőségek". Reptér-busz -> 200. Egy 183-as átszállás feltüntetése ill. áthelyezése.

2007.09.03-tól jelzése 284E-re változott.

183

Évjárat: Helvetica járatszám és belső kialakítás alapján kései balos lehet 1993-ból

Külső oldal: A járatszám már nem a hagyományos típus, hanem Helvetica. Érdekes azonban, hogy Pestszentlőrinc helyett még mindig Pestlőrinc kifejezés használatos.

Belső oldal: A körforgalmi útvonal miatt a visszautat is jelöli.

Évjárat: 1996. október, puha műanyag

Külső oldal: Továbbra is Pestlőrinc elnevezéssel!

Belső oldal: Egy megálló-átnevezés történt: Késmárk utca -> Üllői út.

Évjárat: 1999, kemény műanyag

Külső oldal: A korszakra jellemző kisebb méretű betűkkel (Helvetica) és járatszámmal

Belső oldal: Nincs tartalmi változás.

Évjárat: 2000. szeptember

Külső oldal: Hibás: végállomásnak Cinkota buszgarázst írtak, mely a 180-as egyik végállomása.

Belső oldal változatlan.

Évjárat: 2003. március (az autóbuszok 2002. december óta Szemeretelep felé a Haladás utca érintésével közlekednek, 2003 márciusában átneveztek egy megállót)

Külső oldal: 1999-es szériával azonos.

Belső oldal: Vékony betűs megállólista. Szemeretelep felé útvonalmódosítás miatt két új megálló létesült Gárdonyi Géza és Jókai Mór utca néven. Másik újdonság, hogy már jelöli a 182,182A buszokat (2002 májusában indultak). Érdekességként említhető, hogy a logó továbbra is Rt nélküli.

Évjárat: 2004.10.04. (Pestszentimre-busz beindítása)

Évjárat: 2005 ősz - tél (kialakítása alapján)

Belső oldal: Korszakra jellemzően logó a tábla alsó részébe helyezve, "kapcsolatok" helyett "lehetőségek". Tartalmi különbsége nincs.

KERESEK ÉLESEBB KÉPET ERRŐL A SZÉRIÁRÓL

Évjárat: 2008. február

Belső oldal: Zrt-s logó. 82-es buszcsalád és a 193-as átszámozása. Vasúti átszállás feltüntetése.

184

A járat 1984. augusztus 11-én indult. A tábla eredeti sablon segítségével műanyagra újrafújt.

Eredeti tábla, alatta az 1985-ban megszűnt 43-assal (Élmunkás tér - Petőfi laktanya):

Évjárat: 1986. december (Bogdáni úti 118-as beindítása, melyet már jelöl) - 1988. július (26-os meghosszabbítása az Árpád-hídig, melyet még nem jelöl)

Belső oldal: A Cserhalom utca után következő Váci út elnevezésű megállóhely lemaradt a tábláról.

Évjárat: 1988. július (Az Árpád hídig meghosszabbított 26-os már létezik, ezt jelöli a Népfürdő utcánál) - 1989. január (106-os beindítása, melyet még nem jelöl)

Külső oldal: Feliratok a középhelyzetből felülre húzva.

Belső oldal: A meghosszabbított 26-os feltüntetése, egy 1-es villamos átszállás törlése a nagy rágyaloglási távolság miatt. A Váci út elnevezésű megállót továbbra sem jelöli.

A járat 1990. júliusában takarékossági okokból megszűnt, mert a 106-os buszt a Bogdáni úttól az Árpád hídig hosszabbították - a Vizafogó kiszolgálását budai irányból ez viszont nem pótolta.

2007. szeptember 1-től a számjelzés ismét foglalttá vált, ekkortól ugyanis a 82-es járat 184-es számmal közlekedett.
 
Évjárat: 2007. augusztus (a járat indulására készítve), puha műanyag
 

Évjárat: 2008. január, puha műanyag

Belső oldal: 193 -> 193E. Volán és MÁV átszállás feltüntetése.

Évjárat: 2008. március, kemény műanyag - tartalmi különbség nélkül

185

Évjárat: valószínűleg 1987. január (mivel már nem jelöli a kőbányai 168-ast) - 1990 augusztus (95-ös megszüntetése) között bármikor készülhetett.

Belső oldal: A 132-est hibásan alapjáratként jelöli.

Évjárat: 1991 első fele

Belső oldal: Az 1991.06.27-én átnevezett Pataky István tér még létezik, ellenben a kiírt 95-ös csak hibás információ, a járat ugyanis 1990 augusztus 30-án megszűnt, a szintén ekkor megszűnt 9-es már nem szerepel a listában.

Évjárat: 1994. október, első tojáslogós

Külső oldal: Eltűnt a körforgalom megnevezés, a Mádi utca nincs rövidítve.

Belső oldal: Pataky István tér -> Szent László tér

Évjárat: 1997 első fele, puha műanyag

Belső oldal: A megszűnő 62-est és 132-est törölték.

Évjárat: 1997 második fele, kemény műanyag, a logóba Rt. felirat került, de tartalmi különbség nincsen.

Évjárat: 1998, új típusú tojáslogóval, de tartalmi különbség nincsen.

Évjárat: 2000 körül

Külső oldal: A korszakra jellemző kis járatszámmal és átmeneti betűtípussal.

Belső oldal nem változott.

Évjárat: 2003 második fele - 2004

Külső oldal: Megszűnt: 32-es busz, 13-as villamos. Új: 132-es és 151-es busz, 3-as villamos. Lerövidült: 32-es.

Évjárat: 2007. július, puha műanyag

Külső oldal: Néhány milliméterrel kisebb betűk.

Belső oldal: Zrt--s logó a tábla alsó részébe helyezve, "kapcsolatok" helyett "lehetőségek". Gitár utca -> ~ (Harmat utca), Kőrösi Csoma út -> ~ Sándor út. Kimaradt átszállások (85, 95) beszerkesztése. Megszűnt a 132-es.

Évjárat: 2008. február, kemény műanyag

Belső oldal: MÁV kapcsolat beszerkesztése, emiatt a jobb oldali teljes táblázat átrendezése.

Évjárat: 2008. március, tartalmi különbség nélkül.

 

UGRÁS A KÖVETKEZŐ OLDALRA (186-TÓL)

 

UGRÁS AZ OLDAL TETEJÉRE

 

 
Járattörténeti adatok (1915-napjainkig)
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Chat
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$