bkvtablak
Autóbusz táblák
 
Trolibusz táblák
 
Villamostáblák
 
Általános utastájékoztató táblák és egyéb ágazatok
 
Neves járatok T - V

Telkesjáratok

Az úgynevezett telkes járatok 1982 márciusában indultak be, amikorra is a budapesti agglomerációban már jelentős számban épültek hétvégi nyaralóházak, amely végpontokhoz minden év máciusa és november hónapja között közlekedtek e járatok fél órás-órás követéssel. Utoljára 1989-ben jártak, akkor már csak napi 3 alkalommal. A bérlet nem volt érvényes, két darab vonaljegyet kellett váltani.

T1

Évjárat: 1987 körül (utazási igazolványt nem ír).

Évjárat: 1989 körül

A bérletes szöveg már nem tartalmaz felkiáltójelet.

A viteldíjak változása után matricákkal látták el a régi táblákat:

T2

Évjárat: 1985 körül (utazási igazolványt is ír még)

Évjárat: 1987 körül

T3

Évjárat: 1985 körül (utazási igazolványt is ír még)

Évjárat: 1987 körül

T4

Évjárat: 1985 körül (utazási igazolványt is ír még). A viteldíjak változása után matricákkal látták el a régi táblákat.

Évjárat: 1987 körül

Évjárat: 1988 körül

A viteldíjas rész balra lett húzva.

A viteldíjak változása után matricákkal látták el a régi táblákat.

Évjárat: szintén 1988 körül, apró különbség a zárójelet és a viteldíj felirat elhelyezkedését illetően.

Ugyanaz a széria, még matrica nélkül.

TESCO-busz (Pesterzsébet)

Évjárat: 2004. március 3. (a járat beindítása)

Évjárat: 2005. január 30. (Auchan-járat megszüntetése)

Belső oldal: Törölték a megszűnő Auchan járatot (egyébként is furcsán hatott pont egy szerződéses TESCO-busz tábláján feltüntetve). Új járat: Pestszentimre-busz.

Táblahiány miatt a telephelyen készült duplaoldalas, matricás tábla:

Fotó: 2007. április

A járat 2007. május 2-től meghosszabbított útvonalon, a Határ útig közlekedett. Körjárat-jellege - végállomásozást tekintve - megszűnt.

Évjárat: 2007. április vége, puha műanyag (a változásra előre legyártva)

Évjárat: 2008. január, puha műanyag

Belső oldal: Feltüntették a 254-est és egy Volán átszállást. Még 2007. május 5-én módosult a Határ úti végállomási rend.

Szintén januárban kemény műanyagból is készült széria, tartalmi különbség nélkül:

 
2008. július 15-én üzemzárással a járat megszűnt.

TESCO-busz (Újpest)

Évjárat: 2003. május 22., a járat indulásakor, pufiebtűs stílusban

Belső oldal: A körforgalom jelleg első ránézésre nem is tűnik fel, hiszen a táblázatot a logó megtöri.

Évjárat: szintén 2003. május 22.

Külső oldal: Arial típussal.

Belső oldal: Utolsó generációs típusú megállólista, új piktogramokkal. Egyedi vonás: a gyorsjáratok keret helyett "gy" betűvel jelölve. A Pannónia utca megálló hibás tájékoztatás, a buszok ezt a megállót nem érintették. A Temesvári utcát hibásan Temesvár utcaként szitázták (A lemaradt i az utca után olvasható!), másik hiba a Berzeviczy UTVA.

Évjárat: 2003 második fele - 2004

Külső oldal: Az útvonalleírás sorköze nagyobb, a karakterek nagyobbak.

Belső oldal: Újpest-központnál feltüntették a 25A-t, illetve a korábbi hibákat korrigálták.

Évjárat: 2006, június - október között (mivel már puha műanyagból készült, de még nem jelöli a 96A-t)

Belső oldal: Zrt.-s logó, "kapcsolatok" helyett "lehetőségek" a korszakra jellemzően. A Temesvári utcánál a 122 helyett a 121-est jelöli.

Évjárat: 2008. február

Belső oldal: Megálló átnevezése: Berzeviczy Gergely utca -> Temesvári utca. Rengeteg elmaradt átszállás, illetve MÁV és Volán kapcsolatok feltüntetése. Új járat: 96A. Megszűnt: 4, 4.

2008. február 29-én üzemzárással a járat megszűnt.

Tétény-busz

Évjárat: 1998. augusztus 25., a járat indulásakor

Külső oldal: Régi típusú betűk vékonabb formában (Jókai Mór utca ezen túl még összenyomva)

Belső oldal: Logó nélküli, vékony betűs megállólista. Érdekes a lehetőség szó használata kapcsolatok helyett.

Évjárat: 1999. szeptember 6. (Campona megnyitása)

Külső oldal: A végállomás a megnyitott Camponához került. Ezt a Jókai Mór utca helyére, azzal azonos betűtípussal írták ki.

Belső oldal: A tétény-busz felirat kihelyezése. A végállomás-változáson kívül egyetlen különbség: fölöslegesség miatt törölték a 86-ost.

Évjárat: 2002. október 29. (Szent Gellért tér végállomási rend módosítása)

Külső oldal: Arial feliratok és kisebb BKV+ matrica.

Belső oldal: Óriási méretű logóval (feltehetőleg egy időben készült a szintén ilyen logós 66-ossal). Campona irányába az utaskényelem növelése érdekében új megálló közvetlenül a Szent Gellért térnél, indulás után. A megszűnt 10-est (2000.04.30.) törölték - de a Gellért tér felé a Kelenföldi Erőműnél listában maradt. 

Évjárat: 2003 második fele - 2004

Külső oldal: A feliratok nagyobbak, emiatt a Szent Gellért tér három sorba került. A járat-feliratot feljebb húzták, alatta a BKV+ ezúttal már nem matrica, hanem szitázott kivitel.

Belső oldal: A Camponánál nem jelöli a 13, 13A járatokat. Új járat a 118-as villamos.

Évjárat: 2007. június, puha műanyag

Külső oldal: A Szent Gellért tér felirat mérete néhány milliméterrel kisebb. A BKV+ szolgáltatás megszűnt, a járat-feliratot középre húzták.

Belső oldal: Zrt-s logó, "kapcsolatok" helyett "lehetőségek". A Fehérvári úti vágányzár idejére még 2006 augusztusában több ideiglenes megálló létesült. Hálózati változások: a 13A helyett a 113, 113A járatok közlekednek. Megszűnt a 7A, új járat a 73-as és az ideiglenes 18-47V.

2007.08.21-től a Szabadság híd lezárása miatt a Tétény-buszt tehermentesítés céljánól az Urániáig hosszabbították, jelzése pedig 233E-re változott.

TÉTÉNY2-BUSZ

A Bartók Béla út átépítése idején a villamosforgalom átmeneti korlátozása miatt az érintett útszakasz forgalmának segítésére tehermenetesítő járatot indítottak Tétény2 jelzéssel. 2002. május 7. és 2002. augusztus 30 között közlekedett hétköznap a reggeli és délutáni csúcsforgalomban.

Évjárat: 2002. május, a járat indulásakor. Kötőjelek nélkül készült, ezeket utólag matricával pótolták.

Évjárat: 2002. június 10. (új megállók létesítése)

Külső oldal: Immár gyárilag is kötőjellel.

Belső oldal: A kötőjel itt is pótolva. 3 új megállópár. A 4-es villamost az Október huszonharmadika utca helyett hibásan a Savoyai Jenő térnél jelöli.

UTE MÉRKŐZÉS KÜLÖNJÁRATI TÁBLA

A BKV több alkalommal indított különjáratot mérkőzésekre, amiről tudomásom van:

1992. október: UTE - Parma, 1995. április: UTE - Fradi, 1997. május: UTE - Fradi

~ 2003 körül készült tábla, Árpád hídi végállomással

Újbuda-busz

Évjárat: 2003. október 1., a járat indulásakor

Belső oldal: Az elérhető intézményeket is feltüntették. Hibásan a végállomást is számozással látták el.

 

Évjárat: 2004 első fele

Külső oldal: Nagyobb karakterek, körforgalmi járat helyett körjárat megnevezés. A "kerületi" helyett hibásan "kerület".

Belső oldal: Szintén körjárat megnevezés. A logó a jobb felső sarokba került. Nem jelöli az elérhető intézményeket, emiatt a megállók elosztása módosult. A végállomás-számozást korrigálták.

Évjárat: 2005. január 10. (Infopark-busz beindítása)

Külső oldal: "Kerület" helyett immár helyesen "kerületi". A jobb oldali feliratok mérete nagyobb lett.

Belső oldal: A logó ismét a jobb alsó sarokban. A megállók elrendezése ismét módosult. Új járatok: 250 és Infopark-busz.

Évjárat: 2005. május 2. (új megálló a Bazsalikom utcánál)

Külső oldal: Ismét az első széria kinézetét kapta.

Belső oldal: Itt megmaradt a körjáratg felirat. Új megálló a Bazsalikom utcánál.

Évjárat: 2008. április - hibás széria: határátlépést jelző csíkot kapott.

Külső oldal: Ismét visszatértek a körjáratos verzióra

Belső oldal: Zrt-s logó, "kapcsolatok" helyett "lehetőségek". Új járatok: Fehérvári úti vágányzár és Szabadság híd lezárása miatti ideiglenes járatok (47-49V, 149V, 41A villamos, hosszú 56-os villamos). Továbbá végleges változások: megszűnt: 7A, új: 73, 187. 139 -> 139.

A járat 2008.06.30-án üzemzárással megszűnt.

Újhegy-busz

A járat 2000. június 24-én indult. A kijelzős buszok közlekedtetése miatt azonban csak egyetlen széria volt:

Évjárat: 2008. április , kemény műanyag

2008.08.20-án üzemzárással megszűnt, helyette a 185-öst hosszabbították meg a Sportligetig.

Várbusz

A járat 1989 márciusában indult. Ezeket a táblákat 1989 - 1994 között használták.

Az Ikarus 521 típusú autóbuszok utasterében elhelyezett tájékoztató. 1992-es gyártású.

Virágkiállítás

A Hortus Hungaricus Virágkiállítás helyszínére a BKV részéről elsőként 2007-ben közlekedtek (09.21 - 09.23.) 3 helyszínről járatok. Nyugati pu, Pesterzsébet és Móricz Zsigmond körtér.

A táblák kivétel nélkül valamilyen régi tábla lecsiszolt alapjára készültek matricával. Duplaoldalas kivitelben.

A későbbi szériáktól onnan különböztethetők meg, hogy ezeken alul szerepel a budapesti kiindulási pont.

Vonatpótló

2008.04.18 - 20. között az újpesti vasúti híd nyári felújítását megelőző előkészítési munkálatok miatt a BKV vonatpótló buszokat közlekedtetett (a nyári hídlezárás folyamán már nem volt BKV által szervezett vonatpótlás, így e tábla csak ezen rövid időszakban volt használatban).



 

 
Járattörténeti adatok (1915-napjainkig)
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Chat
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$