bkvtablak
Autóbusz táblák
 
Trolibusz táblák
 
Villamostáblák
 
Általános utastájékoztató táblák és egyéb ágazatok
 
20-gy-Agy-E

20

Évjárat: 1984. november (A 120-as már a rövid útvonalán közlekedik) - 1985. május (még létezik a régi 43-as busz, a 10-es villamos és nincs megálló a Vadgesztenye utcánál)

Belső oldal: A Keleti pályaudvarnál a 20-as és a 30-as lemaradt: utóbbi valószínűleg hiba folytán, a 20-as esetében pedig: vagy hiba,  vagy 85. március előtti a tábla.

Évjárat: 1985. október - 1988.06.01 (A 104A járatot már jelöli, de az 1988 júniusában indult 73-ast még nem). Mivel ismeretemben van még két széria ezen időszakból, és ez közülük a legkorábbi, feltételezem, hogy gyártási ideje 1985 vége - 1986 első fele körül lehet.

Külső oldal: LÁSD az 1989-es szériánál: A Keleti pályaudvar három sorba került, a Nádor utca rövidítése megszűnt és szintén három soros lett..

Belső oldal: A gyorsjáratokat rosszul illesztették rá a szitával, mert minimálisan, de mégis láthatóan lejjebb vannak a fekete járatoknál, valamint a 73E a Keletinél és a metrópiktogramok egyszerűen lemaradtak. Új megálló a Vadgesztenye utcánál (1985. június óta). Az U. rövidítések megszűntek. Számtalan új átszállási változás: új járatok a 104,104A, megszűnt a 43-as busz és a 10-es villamos, módosult a 3V útvonala. Minden más módosítás csak logikus utastájékoztatás szempontjából történt variálgatás.

Évjárat: 1987 körül, Lényegi különbség nincs, csak a metrópiktogramok és a 73E nem hiányzik, valamint a gyorsjáratok szitázása megfelelő helyre történt.

Évjárat: 1988 első fele (július 1. előtt)

Külső oldal: Ritka eset: visszatértek az 1984-es külső oldaltípushoz.

Belső oldal: A Róbert Károly körútnál feltüntették a 32-es és 32-es járatokat, a Papp József utcánál pedig a korábbi szériákon törölt 14-es villamost írták ki újra.

Évjárat: 1988. július (73-as beindítása)  - 1989. január (20A beindítása)

Külső oldal: Ismét a háromsoros elrendezést kapta.

Belső oldal: Bár kihagyták hozzá a helyet, végül elfelejtették feltüntetni az új 73-as járatot, valamint a 20-as helyett hibásan saját magát jelöli a Keleitnél és a Nádor utcánál is. Több helyen korábban kimaradt átszállásokat tüntettek fel (1-es villamos, 72-es troli, valamint 20-as és 120-as buszok)

Évjárat: szintén 1988. július - 1989. január, de az előzőnél későbbi

Belső oldal: Az összes hibát korrigálták: 73-as feltüntetése és 20-asok a két végállomáson.

Évjárat: 1989. január (20A beindítása)

Belső oldal: Az újonnan indult 20A járatot feltüntették, továbbá még számos más, korábban kimaradt átszállást. Az évek óta hibásan írt Erdősor utcát "út"-ra korrigálták. A Thököly útnál hibásan 73-as trolit jelöl 72-es helyett

Évjárat1990

Belső oldal: További elmaradt, ám kevésbé fontos (pl. 30-as járat) átszállások feltüntetése, valamint a hibás 73-as troliátszállás törlése a Thököly útnál. Az 1989 júniusában áthelyezett és átnevezett Rokolya és Kucsma utca megállókat még régi nevükön jelzi (Dolmány utca, Gyöngyösi utca).

A járat végállomása a 3-as metró újpesti szakaszának átadása miatt 1990 decemberétől Újpest-központ lett (A Keleti pu - Angyalföld - Tito utca szakasz tehát megszűnt), a másik végállomás pedig hivatalosan az Erdősor úti megálló lett a Nádor utca helyett, de a körjárat-jelleg miatt ez semmiféle változást nem jelentett.

Évjárat: 1990. december

Külső oldal: Régi típusú betűkkel és számmal készült.

Belső oldal: Mindkét irány jelezve van a körjáratjelleg miatt. Az 1990 év végére, 1991 évre jellemző átszállási számtípusokkal. Bár még színes gyorsjáratokat alkalmaznak, már minden lehetséges átszállás fel van tüntetve (ez 1991-től terjedt el egységesen). A korábban is azonos szakaszon nincs megállóváltozás.

Évjárat1991. július (Szent László tér közterületnév létrejötte) - 1993

Belső oldalMegállóá tnevezések: Dózsa György út -> Deák Ferenc utca /az utca felirat viszont véletlenül lemaradt/, Leiningen Károly utca -> Szent László tér, Papp József utca -> Szent László tér, Rónai Sándor utca -> Deák Ferenc utca, Tito utca (Árpád út) -> Árpád üzletház. Átszállási változás nem történt, azonban hibásan nagyon sok 20-ast nem kereteztek be, így önmagát jelöli átszállási lehetőségként.

Évjárat: 1994. szeptember, első tojáslogós

Külső oldal: Az Újpest központból eltűnt a kötőjel.

Belső oldal: A körjáratjelleg miatt piktogramok alkalmazása.  Átszállási változás ténylegesen nincsen. Érdekes az Erdősor út végállomás a listán belül, mint "3." végállomás kiemelés.

Évjárat1998 körül

Belső oldalTartalmi változás : csupán a 11-es villamos és a 104A járat megszűnése. A piktogramok sorrendje változott, valamint új típusú logóval készült.

Évjárat: 2000 körül

Külső oldal: Korszakra jellemzően az újlogós táblákéhoz hasonló betűkkel és kis járatszámmal.

Belső oldal: A körjáratjelleg feltüntetése azóta megszűnt. Tartalmi változás nincs.

Évjárat: 2003 vége - 2004

Belső oldal: Új járat május óta a Tesco-busz (2003. május).

Évjárat: 2007. augusztus, puha műanyag

Belső oldal: Több, korábban elmaradt átszállás feltüntetése és egy fölösleges 30-as átszállás törlése.

Évjárat: 2008. február, kemény műanyag

Külső oldal: Az Erdősor úti végállomás ferdén szitázása.

Belső oldal: Volán átszállás feltüntetése.

Évjárat: 2008. március, digitális nyomtatással.

Külső oldal: Néhány milliméterrel nagyobb betűk, a szám balra húzva, így az Erdősor út két sorba került. A járatszám karakter-köze nagyobb.

Belső oldal: A Tesco-busz áprilisban megszűnt, már a márciusi szérián törölték.

Az új paraméterkönyv bevezetésével, 2008.09.06-tól 220-as jelzéssel közlekedett.

20E - logikai sorrend miatt lásd lentebb, a 20-as után

20

Évjárat: 1984. november (A 120-as már rövidített útvonalon közlekedik) - 1985. március (a vonal meghosszabbítása a Keleti pályaudvarig)

Kora 80-as évekre jellemző a megszokottnál nagyobb keret a járatszám körül.

Ez a műanyag duplaoldalas tábla 1985 márciusában készült, amikor a járat végállomása a Hősök teréről a Keleti pályaudvarra került át.

Szintén 1985-ből, korábbi megállós műanyag alapra fújt tábla.

Évjárat~1987, a 73-ast még nem jelöli

Külső oldal: A keret már a megszokott méretű.

Belső oldal: Érdekes az újraszerkesztett 47-es és 125-ös járat, ez arra utalhat, hogy e széria nem az első Keleti pályaudvaros, hanem inkább 1987 körüli.

Évjárat: 1988. június, ez a széria csupán fél évet lehetett forgalomban a változások miatt, ezért is maradt meg ilyen szép állapotban.

Belső oldal: Az újonnan indult 73-ast eltérő számtípussal sorvégre szerkesztették. Pótoltak korábban elmaradt átszállásokat (32, 32, 120, T72), valamivel vékonyabban az eredeti számoknál.

Évjárat: 1989. február, új megálló az Erdősor utcánál

Külső oldal: A járat útvonala 1989 január végén a Káposztásmegyeri lakótelepig hosszabbodott. Készült egy átmeneti széria, melyet egy hónapig használtak (erről fotóm sajnos nincsen). Februárban, az új megálló létesítésekor ismét kiadtak egy új szériát.

Belső oldalMegálló-változás a korábban is meglévő szakaszon nincs. Átszállások: feltüntették a korábban kimaradt metróátszállásokat, az új szakaszon pedig minden lehetséges átszállást. Érdekes módon az 1988 előtti átszállásokhoz tértek vissza, így törölték mindazon módosítást, amit az előző szériánál vezettek be. Az útvonalhosszabbítás kiváltotta a 125-öst, tehát ezt a megszűnő járatot törölték (később a járat lakossági kérésre újraindult).

Évjárat: 1990. augusztus

Belső oldal: Megszűnt járatok: 1 és 55-ös autóbuszok. Az 55-ös lerövidült, így a Róbert Károly körúti átszállást törölték, ugyanitt feltüntették az 1-es villamost.

Évjárat: 1990. december (a 3-as metró új szakaszának átadása)

Külső oldal: A végállomás elnevezése Szilas-patak lett.

Belső oldal: Sok új megálló: Deák Ferenc utca, Erzsébet utca, Futár utca,  Leiningen Károly utca, Rónai Sándor utca, Vécsey Károly utca. Megálló-átnevezések: Szépművészeti múzeum -> Hősök tere, Papp József utca -> Szakorvosi rendelő, Erdősor utca --> ~ út. Már minden lehetséges helyen feltünteti az átszállásokat. Amit érdemes megemlíteni: megszűnt a 4A,30,84,3V járat. Új járat a 105 és a 170-es autóbusz valamint a 11-es villamos. A Szakorvosi rendelő helyett hibásan a Rónai Sándor utcánál hibásan jelölték a 11/12/14-es villamosokat.

Évjárat: 1994. április. Utolsó balosszéria.

Belső oldal: Új megálló: Szegedi út. Megállóátnevezés: Tito u. -> Rózsa u., Árpád út -> Árpád üzletház, Rónai Sándor u. -> Deák Ferenc u., Leiningen Károly utca -> Szent László tér. Utóbbi két megálló szerkesztettsége látszik a vastagabb betűkön. Érdekes módon a tábla a korszaknak ellentmondva nem jelöl minden lehetséges átszállást. A Deák Ferenc utcánál törölték a hibásan ott szereplő villamosokat, és a helyes megállónál, a Szakorvosi rendelőnél tüntették fel.

Évjárat: 1997. május, puha műanyag

Külső oldal: A két végállomást megcserélték.

Belső oldal: Ritka párosítás az újabb típusú logó és a puha műanyag. A balos által megjelölt irányhoz viszonyítva nem történt megállóváltozás. Látszanak a korábbi módosítások: bal oldalon a Szakorvosi rendelőnél a 11-es villamos hézagja, az Árpád üzletháznál a 104A buszé, a Szegedi útnál a lerövidített 12-esé, a Baross térnél a megszűnt 67-es villamosé (a 67V pedig a 78-as busz mögé lett betéve az onnan kiszedett 95-ös helyére, mely 1996-ig a Keletiig járt). A jobb oldalon csak két hézag van: a 11-es villamosnál és a 104A helyén.

Évjárat: 1998 első fele (a 14-es villamost még nem jelöli Szilas-pataknál). Tartalmi különbség nélkül.

Évjárat: 1999 körül

Külső oldal: A korszakra jellemző kis járatszám és betűk. A két végállomás helyét felcserélték.

Belső oldal: Vékony betűs megállólista, vastag járatszámmal, az irányokat itt is megcserélték. A 14-es villamos 1998 nyara óta már a Szilas pataknál is jár. A jobb oldali listán a Szegedi út helyett a Pozsonyi utcánál jelölik a 14-es villamost, valamint a Keleti pályaudvarnál a régóta elmaradt pólus-busz kiírása is megtörtént.

Évjárat2000. május (23-as villamos lerövidítése) - december (1A beindítása)

Belső oldalA 23-as még csak rövidült, de nem szűnt meg, mert az 1A villamost még nem jelöli. A Keleti pályaudvarnál ezen kívül törölték még a 79-es trolit, mert megjelölése a kevesebb gyaloglás miatt célszerűbb csak a Hősök terénél.

Évjárat2002. július

Belső oldalKét új járat indult: 1A villamos (2000. december), 125-ös busz (2001. október). Megszűnések: a 32-es busz ideiglenesen szünetel (2002. július). Káposztásmegyer felé a Hősök terénél jelölték a korábban kifelejtett 79-es trolit. A "pólus center" megnevezés helyett "pólus-busz" kifejezést használ. A Keleti pályaudvarnál az előző szérián keletkezett törlés miatti hézagokat sorigazítással korrigálták.

Évjárat: 2003 első fele, pufibetűs stílus (utolsó tojáslogós)

Belső oldal: Tartalmi különbség nincs.

Évjárat: 2004

Belső oldal: Új járat (2003 júniusa óta) a 132-es. A Szegedi útnál hibásan alapjáratként tüntették fel (egyúttal onnan törölve a 32-est is).

Évjárat2005 ősz

Belső oldal"Kapcsolatok" helyett "lehetőségek". A logó a korszakra jellemzően alulra került. Korrigálták a hibás 132-est 32-re. 

Évjárat: 2005. december (7-es család átszervezése)

Külső oldal: Néhány milliméterrel kisebb betűk.

Belső oldal: Új járat decembertől a 73-as. Megszűnt: 73, valamint a 7A is, de ez a listában maradt.

Évjárat: 2006. október 2. (96A beindítása), puha műanyag.

Belső oldal: Zrt-s logó. Korábban kimaradt átszállások feltüntetése, valamint a szeptember 29-én megszűnt 132-es törlése. Új járat a 96A. Törölték a korábban bent felejtett 7A-t viszont itt a 73-as hibás, az alapjárat helyett a megszűnt gyorsjáratot jelöli.

Évjárat: 2007. szeptember, puha műanyag

Belső oldal: A 4,4-es járatok helyett szeptembertől az új 105-ös közlekedik. Ugyancsak átszervezték a káposztásmegyeri járatok közlekedését: 125 -> 126, 126 -> 126A valamint a 124-es megszűnt. Megálló-átnevezés: ABC áruház -> Művelődési Központ. Ezen kívül számos, korábban kihagyott átszállást feltüntettek, a BKSZ jegyében a vasutat is. A Keleti pályaudvarnál a hibás 73-ast korrigálták.

Évjárat: 2008. január, puha műanyag

Belső oldal: Újpesti átszállások pontosítása (iránymegjelölés, és újabbak feltüntetése).

Évjárat: 2008. március, kemény műanyag. Tartalmi különbség nélkül.

Évjárat: 2008. április, digitális nyomtatással. Tartalmi különbség nélkül.

Külső oldal: Nagyobb és kissé elnyújtott karakterekkel. A Szilas-patak végállomás két sorban.

2008.08.21-től a járat jelzése 20E-re változott:

20A

Évjárat: 1989. január, a járat indulásakor. Több széria nem készült.

A járat az 1990 decemberi metróátadással megszűnt.

 

20E

Évjárat: 2008. augusztus 21. - a pk utáni első szériákra jellemző matricás kivitelben

Belső oldal: pk utáni rengeteg változás miatt részletezésére nem tértem ki. A viszonylat esetén útvonalváltozás nem történt. Káposztásmegyer felé a Vadgesztenye utcánál is megáll, azonban rossz sorrendbe került beszerkesztésre.

Néhány táblán a hibás Vadgesztenye utca megállót tartalmazó táblázatot lematricázták a megfelelő sorrenddel:

Évjárat: dátum szerint 2008. augusztus, valójában 2008. szeptember 30. (204-es beindítása). Matricás kivitel.

Külső oldal: Nem változott.

Belső oldal: Új járat a 204-es. A hibás sorrendben lévő Vadgesztenye utca megállót nyomtatásban is korrigálták. Keleti pályaudvar felé az Ősz utca megálló másik oszlopba helyezésével szimmetrikusabbá vált a táblázat.

Évjárat: 2009. február. Matricás

Külső oldal: Néhány milliméterrel kisebb betűk (a járatszám változatlan). A metró piktogram a Keleti sorába került.

Belső oldal: Stílus: A "felé" kifejezést nyíllal helyettesítették. Hálózati változás: megszűnt: 273E.

Évjárat: 2009. május (az augusztus 22-i változásra előre legyártva). matricás kivitel

Külső oldal: A Keleti pu és a járatszám néhány milliméterrel kisebb, a Káposztásmegyeri végállomás viszont több centivel kisebb karakterekkel.

Belső oldal:  A 95-ös 2009. augusztus 22-től csak a Puskás Ferenc stadionig közlekedik - ez a változás már május hónapban ismert volt, ezért lehetséges a 2009. májusi gyártás.

Évjárat: 2009. október - az egyik első vonalcsíkos tábla

Külső oldal: Korszakra jellemzően Zurich karakterekkel kék színben és színes piktogrammal.

Belső oldal: Vonalcsíkos kialakítás, intézmények, kerületek megjelölésével. Az átszállások részletezésére az eltérő kialakítás miatt nem tértem ki, megállóváltozás nem történt.

Évjárat: 2010. április. matricás kivitel.

Külső oldal: Nem változott.

Belső oldal: Városliget helyett Szépművészeti Múzeum + Műcsarnok jelölése. A logó kisebb és a szlogen is megjelenik alatta. Más különbsége tartalmilag és stílusban sincs.

Évjárat: 2010. augusztus. matricás kivitel.

Külső oldal: Nem változott.

Belső oldal: Az "átszállási lehetőségek" rész lemaradt, a logó mérete nagyobb. Ismét Városliget feltüntetése a Hősök terénél. Keleti pályaudvarnál troliátszállások feltüntetése, a 120-as iránymegjelölése átlóg a következő megállóhoz.

Évjárat: 2010. október. matricás kivitel. Kívül-belül is teljesen megegyezik a 1008-assal.

Évjárat: 2010. december, matricás kivitel. Továbbra sincs tartalmi különbsége.

Évjárat: 2011. május, matricás kivitel.

Külső oldal: Új típusú metrópiktogram, új sorba helyezve, minek következtében a Keleti pályaudvar felirat mérete kisebb lett (Káposztásmegyerrel megegyező méretű)

Belső oldal: Stílus: Belül is új típusú metrópiktogrammal, továbbá a BKK logó megjelenítésével. Hálózati változás: április 3-án megszűnt a 178A. Egyéb átszállások: a 105-öshöz iránymegjelölést tüntettek fel, a 220-as esetén viszont törölték. A 120-as iránymegjelölését viszont rendezték, hogy ne lógjon át az Erzsébet utcához. 220-ast törölték a Fóti útnál.

Évjárat: dátum szerint 2011. május, valójában június-július lehet. Matricás.

Külső oldal: Nem változott

Belső oldal: Egyetlen különbsége, hogy a logók mögött nincs szürke sáv.

Évjárat: dátum szerint 2011. május, valójában 2011. őszi lehet. Matricás.

Külső oldal: Nem változott

Belső oldal: 220-asnál ismét van iránymegjelölés, de már "Újpest, Erdősor út" kiírással. Fóti útnál feltüntették a 96-ost.

Évjárat: dátum szerint 2011. május, valójában 2012 vége - 2013 eleje. Matricás.

Külső oldal: Rövid ideig alkalmazott, Zurich karakteres, de vastagabb formában és kisebb méretben (emiatt a káposztásmegyeri végállomás kétsoros). A járatszám nem változott.

Belső oldal: Stílus: átmeneti időszak, ahol még a régi típusú vonalcsík van, de már új átszállási piktogramokat használnak, és csak BKK logó van (jobb oldalt felülre helyezve). A rövid ideig létező jelmagyarázatos rész is megjelenik. Hálózati változás: új járat a 230-as (azonban ennek feltüntetése a Hősök terénél elmaradt). Egyéb átszállás: P+R feltüntetése a Keleti pályaudvarnál.

Évjárat: 2013. augusztus, matricás kivitel

Külső oldal: Korszakra jellemzően Frutiger karakterekkel és piktogram helyett M betűvel.

Belső oldal: Stílus: új típusú vonalcsíkos kialakítás (intézmények, kerületek megjelölése nélkül, világosabb árnyalatokkal), BKV logó nélkül. Hálózati változások: a Rákóczi úti járatokat 2013. június 1-től átszervezték. Egyéb átszállások: a 220-asnál iránymegjelölést alkalmaznak az Erdősor útnál, viszont a Szent László téren már nem. A korábban kimaradt 230-ast pótolták a Hősök terénél.

Évjárat: 2014. április, táblára nyomott kivitel, a 4-es metró utáni hálózattal

Külső oldal: Minimális mértékben vastagabb karakterek, illetve feltűnően más a "G" betű szára.

Belső oldal: A végállomás a mai helyére, a troliterminálhoz került, a megállókiosztás a mostaninak megfelelően. Több megállót átneveztek: Róbert Károly körút -> Vágány utca / Róbert Károly körút, Chion utca ill. Pozsonyi utca -> Angyalföld kocsiszín, Tél utca ill Kassai utca -> Tél utca / Pozsonyi utca, Erzsébet utca -> Nap utca, Rózsa utca ill. Tél utca -> Újpesti Erőmű, Árpád Üzletház -> kis ü-vel kezdve, Szakorvosi rendelő -> Újpesti rendelőintézet. Az M4 utáni hálózati változásokon kívül: 220-as iránymegjelölésének törlése, valamint Angyalföldön vasúti kapcsolat jelzése.

Évjárat: 2020. március, táblára nyomott kivitel.

Külső oldal: Korszakra jellemzően újbalos kivitel, változatlan karakterekkel

Belső oldal: A járatszám "E" betűje kisebb, a perjellel elválasztott megállóhelyek nevei a jobb átláthatóság céljából egy sorba kerültek. Keleti pályaudvar felé megszűnt a 80-as trolival közös, "Keleti pályaudvar" nevű megállóhely. A Rákóczi úti járatokat azóta ismét átszervezték. A tábla jelzi a Bubi állomásokat is. A 25-ösét és a 30-as járatcsalád átszállsait két helyen módosították logikusabb tájékoztatás céljából. Új járatok: 270-es, 296A. A 220-as iránymegjelölése ismét fel van tüntetve.

Évjárat: 2022. október - a november 11-i Ikarus búcsúnapra BKV által rendelt, hivatalos  "nosztalgiatábla"

 

UGRÁS A KÖVETKEZŐ OLDALRA (21-től)

 

UGRÁS AZ OLDAL TETEJÉRE

 

 
Járattörténeti adatok (1915-napjainkig)
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Chat
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$