Ebben a menüpontban található az összes olyan járat, mely nem számjelzéssel közlekedett
Alacska busz
Évjárat: 2000. augusztus 28., a járat indulásakor
Belső oldal: Még jelöli a 23-as villamost, valamint az 1-es villamos Lágymányosi hídi szakaszának építésekor közlekedő 75-ös trolipótlót. A lakótelep felé az Ady Endre utca megálló neve valójában Nemes utca, de a tojáslogós szériákon végig így volt feltüntetve.
Évjárat: 2000. december
Belső oldal: Megszűnt a 23-as villamos és a 75-ös trolipótló autóbusz. Helyettük az 1, 1A villamosok közlekednek.
Évjárat: 2001, utolsó tojáslogós , tartalmi különbség nélkül - fekete színben.
Évjárat: 2003 második fele - 2004
Belső oldal: Új járatok: 182, 182A. Már a valódi megálló-elnevezés, a Nemes utca olvasható.
A járat jelzése 2007.04.11-től 254-re változott és új megállókat kapott.
Auchan
Évjárat: 2002. december 20. (a járat indulásakor) Duplaoldalas kivitel.
Másik széria
Ezzel a szériával kapcsolatban kérdéses, hogy a soroksári Auchan BKV járaton volt-e alkalmazva, nincsenek róla bővebb információim
A járat 2005.01.30-án üzemzárással megszűnt.
AUTÓMENTES NAP - KÜLÖNJÁRAT
a 2004. szeptember 22-i autómentes napon 3 BKV különjárat közlekedett a rendezvényre: a Móricz Zsigmond körtérről, Flórián térről és az Örs vezér terétől, duplaoldalas táblákkal.
BABABOLYGÓ BUSZ
2002. május 5-én a Hungexpo területén megrendezésre került a Bababolygó c. rendezvény. Ennek alkalmából a BKV Rt. megbízásból egy rendkívüli, bababolygó viszonylatot közlekedtetett Ikarus 260-as autóbuszokkal Örs vezér tere – BNV VI. kapu – Népstadion – Pillangó utca – Örs vezér tere hurokjárati útvonalon.
Békás busz
kísérleti szakaszában, 2001 október elején ilyen, duplaoldalas táblákkal közlekedett:
Évjárat: 2001. október 20., a járat indulásakor (egyetlen tojáslogós széria készült)
Évjárat: 2003 második fele - 2004
Belső oldal: Két új megálló létesült (még 2002.07.18-án)
Évjárat: 2006. június - 2007 március vége (puha műanyag, de még nem dátumozott) - minden bizonnyal a 2006 októberi típusváltásra készült (405 -> 260)
Külső oldal: Az autóbuszok számára 2006. március 1-től a korábbi Rendelőintézet elnevezésű megállónál jelölték ki a végállomást. Ennek elnevezése Vörösvári út, Rendelőintézetre módosult. A járat karakterméretét növelték, és elnyújtották. A végállomási feliratok kisebb méretűek.
Belső oldal: Zrt-s logó, "kapcsolatok" helyett "lehetőségek". A fenti módosításon túl: Bécsi út (Vörösvári út) -> Vörösvári út. HÉV megnevezés helyett pontosított ("Szentrendrei") megnevezést használ.
Évjárat: 2008. február, kemény műanyag
Külső oldal: A rendelőintézet végállomás neve 2007. augusztus 1-től módosult.
Belső oldal: A logó a tábla alsó részébe került. Óbudai temető -> ~, főbejárat. Volán járatok feltüntetése.
A járat 2008.09.06-tól összekötésre került a 60-assal és ettől kezdve 160-as jelzéssel közlekedett
Budaörs busz
Évjárat: 2002.október 1., a járat indulásakor.
Évjárat: 2004. december 6. (új megálló létesítése: Méhecske utca)
Belső oldal: Betonútépítő Vállalat -> Vasút utca. Új járatok: 40E, 140E.
Évjárat: 2005. december 1. (Megállóhely átnevezése)
Belső oldal: Budaörs, MÁV-állomás -> Agip utca. "Kapcsolatok" helyett "lehetőségek" használata.
Évjárat: 2008. február
Belső oldal: Zrt-s logó. Új járatok: Budaörs-belvárosi járat, 187-es. Elmaradt átszállások feltüntetése.
Évjárat: 2008. április, tartalmi különbség nélkül.
Évjárat: 2008. június, tartalmi különbség nélkül, digitális nyomtatással.
Külső oldal: Kövérebb karakterek, enyhén összenyomva.
2008.08.21-től jelzése 288-ra változott.
City busz
Évjárat: 1998. augusztus 25., a járat indulásakor
Ezen a szérián végállomásként Nyugati teret olvashatunk. Évjárata szintén 1998 lehet.
A járat 2007.08.31-én üzemzárással, kihasználatlanság miatt megszűnt.
Cora busz
2002. április 2. - október 15. között a törökbálinti Corához autóbuszjárat közlekedett, Ikarus 260-asokkal.
Az alacsony kihasználtság miatt a Cora felbontotta a szerződést, a járat megszűnt.
Erzsébet-busz
Évjárat: 2005. május 15., a járat indulásakor
Évjárat: 2007 második fele, puha műanyag
Belső oldal: Zrt-s logó, "kapcsolatok" helyett "lehetőségek". Már jelöl vasúti átszállást, tehát mindenképpen 2007 második felében készült, a dátumozás azonban elmaradt. Logisabb tájékoztatás elve miatt az átszállásokat átrendezték, több új átszállást feltüntettek, egyeseket töröltek vagy áthelyeztek.
Évjárat: 2008. január, puha műanyag
Belső oldal: Pesterzsébet, MÁV-állomás -> Pesterzsébet vasútállomás. Ugyanitt egy Volán átszállás feltüntetése. A Baross utca megállósor alatti kopás gyári eredetű hiba.
A járat jelzése 2008.08.21-től 119-re változott.
Expo járat
Évjárat: 2000. szeptember 2., a 100-as járat ekkortól kezdve Expo-járat jelzéssel közlekedett.
Belső oldal: Egyedi kialakítás. A Közönségszolgálat felirat a logó alján szintén egyedi, a 136-os garázsmenetnél láthatunk még ilyet. Ezeket a piktogram és betűtípusokat más táblákon nem alkalmazták. A Vásárközpont helyett eredetileg hibáasan Városközpont volt, amit matricával javítottak.
Évjárat: 2001. október
Belső oldal: A 13-as helyett a 3-as villamos közlekedik. A 63-as villamos megszűnt. Új járat (2000. december) a Rákoskert-busz.
Évjárat: 2003 ősz- 2004 (a 2003 szeptemberében indult 176-os valószínűleg csak lemaradt)
Belső oldal: Új járatok: 132, 144. Megszűnt: 32. Az átszállások átrendezése az Örs vezér terénél (például a HÉV-et nem jelöli)
Évjárat: 2008. április, digitális nyomtatással
Külső oldal: A végállomási feliratok mérete változatlan, a járatszám mérete jelentősen nőtt, a "járat" felirat "kisbetűs" írott karakterekkel.
Belső oldal: Vasúti átszállás feltüntetése, több átszállás indokolatlan törlése. Rákosszentmihályi járatok átszervezése.
A járat jelzése 2008.08.21-től ismét 100-ra változott.
Ferenc busz
Évjárat: 2002. május 2., a járat indulásakor
Belső oldal: Az Ecseri útnál 81-es helyett hibásan 83-ast jelöl.
Évjárat: 2003 második fele - 2004
Belső oldal: A hibás 83-ast korrigálták.
Évjárat: 2006 második fele - 2007. március (puha műanyag, de még dátumozatlan)
Belső oldal: Zrt-s logó, "kapcsolatok" helyett "lehetőségek". Közterületfenntartó Rt. -> ~ Zrt.
A járat jelzése 2008.09.06-tól 281-re változott.
FESTO-AM különjárat
Gyári különjárat , 2004-ben (?) indult. Árpád híd és Csillaghegy (gyár) között közlekedik napjainkban is, kora reggeli indulással.
Későbbi kiadás, 2005 körülről.
Egyszerűsített kivitel:
Kisebb betűkkel, továbbra is kemény műanyagon:
Gloriett busz
Évjárat: 2003. szeptember 1. a járat indulásakor
Külső oldal: A sávos logósokra jellemző Arial betűtípussal.
Belső oldal: Bár már újlogós, a lista még az utolsó generációs tojáslogósok típusa, valamint a tábla is kerekített sarkú.
Évjárat: 2004. január 2. (a járat érinti a Tesco-t is)
Külső oldal: Vastagabb betűk kisebb térközzel
Belső oldal: A megszokott kialakítással. Az autóbuszok betérnek a Tescohoz, illetve egy új megállópár létesült a Nagykőrösi útnál. A Közdűlő utca nevét hibásan két l-el írták.
Évjárat: 2004. január 19. (új megállópár létesítése)
Évjárat: 2004. augusztus 1. (99A megszüntetése) - 2005. első fele (még "kapcsolatok" szerepel "lehetőségek" helyett.
Belső oldal: A hibás Közdűllő út feliratot javították. Elmaradt átszállásokat tüntettek fel, valamint a Határ útnál fölöslegesnek ítélteket töröltek.
A járat 2007. április 30-án üzemzárással megszűnt.
"GY" JÁRAT
Az 54R járat számjelzése 1990 júniusában lett GY. A lekapart felirat a GY alatt: "utazási igazolvány". 1992-ben szűnt meg.
A járat menetrendje a Mgh. táblák - Egyéb pontban megtalálható.
"H" JÁRAT
Viszonylatjelzése 1985-ben 129-esre változott.
Hungaroring járat
Az évente megrendezendő Forma 1-es versenyekre a BKV már az első futamtól kezdve (1986 nyara) indított járatot, mely az Árpád híd és Mogyoród városközpont között közlekedett.
Ez a duplaoldalas tábla a 90-es évek első felében készült. Ekkor már a Hungaroringre előreváltott jegy nélkül is igénybe lehetett venni.
Infopark-busz
A járat 2005. január 10-én indult. Üzemidejében megosztva, két útvonalon is közlekedett.
Évjárat: 2005. január 10., a járat indulásakor. Rövid útvonalas verzió.
Évjárat: 2005. január 10., a járat indulásakor. Hosszú útvonalas verzió.
A járat jelzése 2008.08.21-tól 203-ra (Móricz Zsigmond körtérről induló) illetve 203A-ra változott (Petőfi hídtól induló).
"J" járat
A járat már 1966 óta létezett ezen az útvonalon. A tábla viszont körülbelül 1984-ben készült, ekkor került a táblákra a János-hegyi kilátó (János-hegy helyett) felirat, illetve a 6 forintos tájékoztatás is ezen korszakot jellemzi.
Évjárat: 1986. december (megálló létesítése Előre állomásnál) - 1988. január (12, 12A megszüntetése)
Külső oldal: A viszonylatjelzés keretezett és a viteldíjas szöveg nem tartalmazza már az utazási igazolványt.
A járat 1988. június 30-án üzemzárással megszűnt, ekkor ugyanis a 21-es útvonalát a Normafáig hosszabbították. A kilátót még 1995-ig a 190-es járat szolgálta ki
Keresztúr-busz
Évjárat: 1998. augusztus 25., a járat indulásakor
Évjárat: 2000. szeptember
Belső oldal: A 93-as busz helyett már a reptér-busz közlekedik, valamint betűkkel kiírták a belső járatszám szokásos helyére a keresztúr busz feliratot.
Évjárat: 2003 nyár (újlogós kivitel) - 2005. március (Kőbánya-Kispest még Máv-állomásként jelölve)
Belső oldal: A két irányt megcserélték. A Rézvirág utcánál nem jelöli a 68-ast (fölösleges lenne kiírni), az Új köztemetőnél feltüntették a 95-öst. Új járatok: 151, 182, 182A.
Évjárat: 2008. május
Külső oldal: Kőbánya-Kispest vasútállomás felirattal készült, holott a végállomás hivatalos neve 2005. március óta nem tartalmazza sem a MÁV-állomás, sem a - későbbi szokás szerint - vasútállomás megnevezést. A készítők viszont az előző széria alapján dolgoztak és ennek következtében feledkeztek meg erről. A BKV+ szolgáltatás megszűnt, helyette a járat neve elnyújtottan és nagyobb méretben jelenik meg.
Belső oldal: "kapcsolatok" helyett "lehetőségek" megnevezés. két irányt megcserélték. Járatváltozások: a 37A rövidebb útvonalon jár, ezért nem jelöli. Megszűnt: 180-as és 192-es buszok. Új járat: 46-os. Átszámozták a 82-182-es járatcsaládot (182,184,282E,284E), továbbá a 193-ast (193E), és a Reptér-buszt (200). A Rézvirág utcánál korábban kimaradt 61-est feltüntették, továbbá a Volán átszállást is.
KFKI különjárat
Ez a darab a 90-es évek közepéről származik.
Ez a tábla a pufibetűs korszakból való, 2002-2003 első feléből
2005 körül készült duplaoldalas kivitel
KINCSEM PARK JÁRAT
2004. október 13-ától 2006. december 31-éig lóversenynapokon közlekedett. Duplaoldalas tábla:
Kongresszusi különjárat
Erről a tábláról sajnos nincsen információm. A betűk matricákból készültek, másik oldala üres. Kemény műanyagból, kialakítása alapján 1997-2001 közé tenném
Különjárat, Nyugati tér
Erről a tábláról sajnos nincsen információm. Kialakításából ítélve a 90-es évek végén készülhetett és valamilyen rendezvény miatt közlekedhetett.
Különjárat, Moszkva tér
Erről a tábláról sajnos nincsen információm. Kialakításából ítélve a 90-es évek végén készülhetett és valamilyen rendezvény miatt közlekedhetett.
MARGITSZIGETI CÉLJÁRAT
1999 júniusában az öttusa VB alkalmából.
MÁRIAREMETEI CÉLJÁRAT
A pünkösdhétfői majálisra a 90-es évek második felében több alkalommal is közlekedett céljárat.
matricás betűkkel:
matricás betűkkel, vastagabb kötőjellel:
MÚZEUMBUSZ
2005-től minden évben a júniusban tartott Múzeumok Éjszakája rendezvénysorozat kapcsán közlekedő különjáratok. Duplaoldalas kivitelben.
A citromsárga szériák 2005-2007 közötti időszakban készültek, matricás kivitelben. A korábbi évek tábláit a későbbi évek rendezvényein is felhasználták.
2005:
2006:
2007:
2008-tól narancssárga színnel, táblára nyomott kivitelben.
MŰVÉSZETEK PALOTÁJA KÜLÖNJÁRAT
A MÜPA 2005. márciusi megnyitásához kapcsolódó különjáratok
UGRÁS A KÖVETKEZŐ OLDALRA (P-től)
UGRÁS AZ OLDAL TETEJÉRE
|