bkvtablak
Autóbusz táblák
 
Trolibusz táblák
 
Villamostáblák
 
20GY - 21GY

20

Évjárat: 1984. november (A 120-as már rövidített útvonalon közlekedik) - 1985. március (a vonal meghosszabbítása a Keleti pályaudvarig)

Kora 80-as évekre jellemző a megszokottnál nagyobb keret a járatszám körül.

Ez a műanyag duplaoldalas tábla 1985 márciusában készült, amikor a járat végállomása a Hősök teréről a Keleti pályaudvarra került át.

Szintén 1985-ből, műanyag alapra fújt tábla.

Évjárat~1987, a 73-ast még nem jelöli

Külső oldal: A keret már a megszokott méretű.

Belső oldal: Érdekes az újraszerkesztett 47-es és 125-ös járat, ez arra utalhat, hogy e széria nem az első Keleti pályaudvaros, hanem inkább 1987 körüli.

Évjárat: 1988. június, ez a széria csupán fél évet lehetett forgalomban a változások miatt, ezért is maradt meg ilyen szép állapotban.

Belső oldal: Az újonnan indult 73-ast eltérő számtípussal sorvégre szerkesztették. Pótoltak korábban elmaradt átszállásokat (32, 32, 120, T72), valamivel vékonyabban az eredeti számoknál.

Évjárat: 1989. február, új megálló az Erdősor utcánál

Külső oldal: A járat útvonala 1989 január végén a Káposztásmegyeri lakótelepig hosszabbodott. Készült egy átmeneti széria, melyet egy hónapig használtak (erről fotóm sajnos nincsen). Februárban, az új megálló létesítésekor ismét kiadtak egy új szériát.

Belső oldalMegálló-változás a korábban is meglévő szakaszon nincs. Átszállások: feltüntették a korábban kimaradt metróátszállásokat, az új szakaszon pedig minden lehetséges átszállást. Érdekes módon az 1988 előtti átszállásokhoz tértek vissza, így törölték mindazon módosítást, amit az előző szériánál vezettek be. Az útvonalhosszabbítás kiváltotta a 125-öst, tehát ezt a megszűnő járatot törölték (később a járat lakossági kérésre újraindult).

Évjárat: 1990. augusztus

Belső oldal: Megszűnt járatok: 1 és 55-ös autóbuszok. Az 55-ös lerövidült, így a Róbert Károly körúti átszállást törölték, ugyanitt feltüntették az 1-es villamost.

Évjárat: 1990. december (a 3-as metró új szakaszának átadása)

Külső oldal: A végállomás elnevezése Szilas-patak lett.

Belső oldal: Sok új megálló: Deák Ferenc utca, Erzsébet utca, Futár utca,  Leiningen Károly utca, Rónai Sándor utca, Vécsey Károly utca. Megálló-átnevezések: Szépművészeti múzeum -> Hősök tere, Papp József utca -> Szakorvosi rendelő, Erdősor utca --> ~ út. Már minden lehetséges helyen feltünteti az átszállásokat. Amit érdemes megemlíteni: megszűnt a 4A,30,84,3V járat. Új járat a 105 és a 170-es autóbusz valamint a 11-es villamos. A Szakorvosi rendelő helyett hibásan a Rónai Sándor utcánál hibásan jelölték a 11/12/14-es villamosokat.

Évjárat: 1994. április. Utolsó balosszéria.

Belső oldal: Új megálló: Szegedi út. Megállóátnevezés: Tito u. -> Rózsa u., Árpád út -> Árpád üzletház, Rónai Sándor u. -> Deák Ferenc u., Leiningen Károly utca -> Szent László tér. Utóbbi két megálló szerkesztettsége látszik a vastagabb betűkön. Érdekes módon a tábla a korszaknak ellentmondva nem jelöl minden lehetséges átszállást. A Deák Ferenc utcánál törölték a hibásan ott szereplő villamosokat, és a helyes megállónál, a Szakorvosi rendelőnél tüntették fel.

KERESEK KÉPET JOBB ÁLLAPOTÚ TÁBLÁRÓL!

Évjárat: 1997. május, puha műanyag

Külső oldal: A két végállomást megcserélték.

Belső oldal: Ritka párosítás az újabb típusú logó és a puha műanyag. A balos által megjelölt irányhoz viszonyítva nem történt megállóváltozás. Látszanak a korábbi módosítások: bal oldalon a Szakorvosi rendelőnél a 11-es villamos hézagja, az Árpád üzletháznál a 104A buszé, a Szegedi útnál a lerövidített 12-esé, a Baross térnél a megszűnt 67-es villamosé (a 67V pedig a 78-as busz mögé lett betéve az onnan kiszedett 95-ös helyére, mely 1996-ig a Keletiig járt). A jobb oldalon csak két hézag van: a 11-es villamosnál és a 104A helyén.

Évjárat: 1998 első fele (a 14-es villamost még nem jelöli Szilas-pataknál). Tartalmi különbség nélkül.

Évjárat: 1999 körül

Külső oldal: Az újlogós táblákéhoz hasonló betűk és a korszakra jellemző kis járatszám. A két végállomás helyét felcserélték.

Belső oldal: Vékony betűs megállólista, vastag járatszámmal, az irányokat itt is megcserélték. A 14-es villamos 1998 nyara óta már a Szilas pataknál is jár. A jobb oldali listán a Szegedi út helyett a Pozsonyi utcánál jelölik a 14-es villamost, valamint a Keleti pályaudvarnál a régóta elmaradt pólus-busz kiírása is megtörtént.

Évjárat2000. május (23-as villamos lerövidítése) - december (1A beindítása)

Belső oldalA 23-as még csak rövidült, de nem szűnt meg, mert az 1A villamost még nem jelöli. A Keleti pályaudvarnál ezen kívül törölték még a 79-es trolit, mert megjelölése a kevesebb gyaloglás miatt célszerűbb csak a Hősök terénél.

Évjárat2002. július

Belső oldalKét új járat indult: 1A villamos (2000. december), 125-ös busz (2001. október). Megszűnések: a 32-es busz ideiglenesen szünetel (2002. július). Káposztásmegyer felé a Hősök terénél jelölték a korábban kifelejtett 79-es trolit. A "pólus center" megnevezés helyett "pólus-busz" kifejezést használ. A Keleti pályaudvarnál az előző szérián keletkezett törlés miatti hézagokat sorigazítással korrigálták.

Évjárat: 2003 első fele, pufibetűs stílus (utolsó tojáslogós)

Belső oldal: Tartalmi különbség nincs.

Évjárat: 2004

Belső oldal: Új járat (2003 júniusa óta) a 132-es. A Szegedi útnál hibásan alapjáratként tüntették fel (egyúttal onnan törölve a 32-est is).

Évjárat2005 ősz

Belső oldal"Kapcsolatok" helyett "lehetőségek". A logó a korszakra jellemzően alulra került. Korrigálták a hibás 132-est 32-re. 

Évjárat: 2005. december (7-es család átszervezése)

Külső oldal: Néhány milliméterrel kisebb betűk.

Belső oldal: Új járat decembertől a 73-as. Megszűnt: 73, valamint a 7A is, de ez a listában maradt.

Évjárat: 2006. október (132-es megszüntése), puha műanyag.

Belső oldal: Zrt-s logó. Korábban kimaradt átszállások feltüntetése, valamint a 132-es törlése. Új járat a 96A, továbbá törölték a korában bent felejtett 7A-t.

Évjárat: 2007. szeptember, puha műanyag

Belső oldal: A 4,4-es járatok helyett szeptembertől az új 105-ös közlekedik. Ugyancsak átszervezték a káposztásmegyeri járatok közlekedését: 125 -> 126, 126 -> 126A valamint a 124-es megszűnt. Megálló-átnevezés: ABC áruház -> Művelődési Központ. Ezen kívül számos, korábban kihagyott átszállást feltüntettek, a BKSZ jegyében a vasutat is.

Évjárat: 2008. január, puha műanyag

Belső oldal: Újpesti átszállások pontosítása (iránymegjelölés, és újabbak feltüntetése).

Évjárat: 2008. március, kemény műanyag. Tartalmi különbség nélkül.

Évjárat: 2008. április, digitális nyomtatással. Tartalmi különbség nélkül.

Külső oldal: Nagyobb és kissé elnyújtott karakterekkel. A Szilas-patak végállomás két sorban.

2008.08.21-től a járat jelzése 20E-re változott.

20A

Évjárat: 1989. január, a járat indulásakor. Több széria nem készült.

A járat az 1990 decemberi metróátadással megszűnt.

21

Fémtábla a 80-as évek első feléből

Évjárat: 1986. november (A 16A járat helyett már a 116-os közlekedik) - 1987. január (139-es beindítása)

Külső oldal: Érdekes a kisebb betűkkel írt Szabadság-hegy felirat a külső oldalon.

Évjárat: 1987. január (139-es beindítása) - december vége (12, 12A megszüntetése)

A járat 1988. július 1. és 1988.szeptember 5. között csak a Szabadság-hegyi járatok átszervezése miatt csak Nógrádi utcáig közlekedett, ám számos utaspanasz miatt végül visszaállították az eredeti útvonalat.

Évjárat: 1988. szeptember

Külső oldal: A Szabadság-hegy hagyományos betűkkel lett kiírva és az állomás megnevezés megszűnt.

Belső oldal: A megállólistát átrendezték. A végállomás a Diana utcából a Hollós útra került, a korábbi (1988 július előtt) végállomás megállóként üzemel. Egyes megállókból a kötőjel eltűnt. Átszállási változások: megszűnt a 12A, 12járat. Új járat a 139-es. A tábla érdekes módon a Svábhegynél a 190-est már nem jelöli, helyette a korábban kimaradt 21-est írták ki. Ugyanitt hibásan feltüntetik a 90-est, pedig 1988 júliusa óta csak a Normafáig közlekedik.

Évjárat: 1989.március (A 16,116-os buszok lerövidültek, kieső szakaszukat a várbusz pótolja) - 1990. augusztus (5-ös megszüntetése)

Külső oldal: Megjelent a Várfok utca felirat.

Belső oldal: Minden megállóban feltüntették az összes lehetséges átszállást, így ezen változásokat nem jelöltem meg. Amit fontos megemlíteni, hogy a 16 és a 116-os már nem a Moszkva térről indul, helyettük a várbusz jár. A 90-est továbbra is hibásan jelöli.

 

Évjárat: 1991. október (Joliot Curie tér -> Királyhágó tér) - 1992

Külső oldal: A Szabadság-hegy új neve Svábhegy.

Belső oldal: Megállóváltozás: Joliot-Curie tér -> Királyhágó tér, Szabadság-hegy -> Svábhegy. A balosokra jellemző szerkesztéstípussal dolgoztak. Megszűnt az 5 és 84-es járat illetve új járat a 84 és 105-ös busz. Utóbbit a Királyhágó térnél a korszakra jellemző típussal szerkesztették a 102-essel együtt. A fogaskerekűt több helyen feltüntették. A 90-est továbbra is hibásan jelöli.

Évjárat: 1993, HIBÁS: Véletlenül határátlépést jelző csíkot tettek a tábla mindkét oldalára, ezért valószínűleg nem is használták.

Belső oldal: Az 1990-ben megváltozott megállónevek már nem átszerkesztett betűtípussal vannak írva. A Moszkva téri végállomásnál ismét feltüntetik a Várfok utcát, valamit a Déli pu. megálló mellé kommentként Scwartzer Ferenc utcát írtak.

Évjárat: 1993

Belső oldal: Különbsége mindössze annyi, hogy az 5 éve folyamatosan hibásan szereplő 90-eseket törölték.

Az autóbusz útvonala 1996 márciusától a Normafáig hosszabbodott, a Normafáig közlekedő 21-es pedig a továbbiakban 21-es eddigi útvonalán közlekedett.

Évjárat: 1996.február, kemény műanyag (érdekes, hogy a gyorsjáratra ugyanekkor viszont puhatábla készült). Gyűjtemény részeként műanyag csomagban.

Külső oldal: A régi 21-es mintája alapján, csak természetesen fekete színnel.

Belső oldal: Az új megállólista igényes, nincsenek benne módosítások.

Évjárat: 1996 április, puha műanyag

Belső oldal: A Királyhágó térnél kiírták a 4-est.

Évjárat: 1997 február - tulajdonos adatai - puha műanyag 

Belső oldal: Új típusú tojáslogóval, tartalmi különbség nélkül.

Évjárat: 1998, kemény műanyag, tartalmi különbség nélkül, Kelenföld felirattal

Évjárat: 1999 június

Belső oldal: Ki akarták szedni az 56-os és 56E járatokat, de csak az 56E törléséig jutottak el. 

Évjárat: 2000 második fele (valószínűleg utolsó tojásszéria).

Belső oldal: A Királyhágó térnél törölték a 4-est, ugyanis ebben az időszakban (majdnem 1 évig) építési munkálatok miatt terelt útvonalon közlekedett. Orbán tér -> Szent ~ (vékony betűkkel). Korrigálták az 56-os hibát, igaz igénytelenül: a régi átszállásokat visszahelyezték, majd kiszedték az 56-ost és az 56E keretén belül az E betűt.

Évjárat2003 második fele - 2004. augusztus (a 90-es még nem jár a Moszkva térig)

Belső oldal: Új járat: 118-as villamos (2003. szeptember). Megálló átnevezés: Déli pályaudvar.

Évjárat: 2004. augusztus 1. (bár a 90-est a Moszkva térnél nem jelöli, mivel a Normafánál törölték, feltételezhető, hogy már meghosszabbított útvonalon közlekedik)

Külső oldal: A Várfok utca helyett hibásan utat ír.

Belső oldal: Feltüntették a 4-est a Királyhágó térnél. A Moszkva téri átszállásokat rendezték (emiatt az Óra út a másik oszlopba került), s bár nem szerepel köztük a 90-es, a Normafánál törölték - ez utalhat a meghosszabbításra.

Évjárat: 2005 ősz - tél (kialakítás alapján)

Külső oldal: A Várfok utca zárójele kerek lett, immár helyesen van írva.

Belső oldal: A logó a tábla alsó részébe került, "kapcsolatok" helyett "lehetőségek". 

Évjárat2007 vége, kísérleti széria. Sorozatgyártásra nem került.

Évjárat2008. április (összehasonlítás a 2005-ös szériával)

Belső oldal: Megálló-változás: Hotel Olympia -> Normafa út.  Járat-változások: 139 -> 139 (2008. január), Vár-busz -> 10 (2007. június), megszűnt: 4-es. Az 56-os villamos a Szabadság híd felújítása alatt meghosszabbodott Budafok, Városház térig. Jelöli a Volánt és a MÁV járatokat.

21

Évjárat: 1988. szeptember (már a Normafáig közlekedik és jelöli a 21-est a Szabadság-hegynél) - 1989.03.01 (ekkortól a 16 és 116-os buszok nem a Moszkva térről indulnak). Korábban egy balos 81-es tábla volt.

Évjárat: 1988. július - szeptember

Belső oldal: E rövid időszakban a 21-es a Nógrádi utcáig közlekedett, ezért nincs jelölve a Szabadság-hegynél. A teljes táblát ábrázoló fotó elveszett, ezért került másodiknak bemutatásra ez a széria.

Évjárat: 1990. december

Külső oldal: Feltüntették a Várfok utcát.

Belső oldal: Még piros gyorsjáratok, de már minden lehetséges átszállás kiiírása. Megállóváltozások: két megálló mögé zárójeles tájékoztatás került, valamint a Szabadság-hegy neve Svábhegy lett. Fontosabb átszállási változások: megszűnt az 5 és 84 (->84) a 16 és a 116-os már nem a Moszkva térről indul. Új járat a várbusz. A 139-es valamiért kimaradt.

Évjárat: 1991 eleje

Külső oldal: A Várfok utca zárójelbe került.

Belső oldal: A Költő utcánál feltüntették a fogaskerekűt.

Évjárat: 1993

Belső oldal: Keretezett gyorsjáratok, valamint Normafa út -> Hotel Olympia.

Évjárat: 1995. június ( valószínűleg második tojáslogós széria)

Belső oldal: A jobb oldali megállólistán a Moszkva térnél látszik a 84-es kiszedése és az ezáltal oldalra tolt lista (56E és 128 között).

Évjárat1996. január (még kemény műanyagból). Ezt a szériát csak két hónapig használták.

Belső oldal: Moszkva tér felé a Déli pályaudvarnál törölték a lerövidült 12-est.

A járat végállomása 1996. március 1-től a Svábhegyre került.

Évjárat: 1996. február, puha műanyag.

Külső oldal: Valójában egy 21-es alapjárat minta, csak pirossal és keretezett számmal szitázva (hiszen a két járat végállomását felcserélték).

Évjárat1996. március, puha műanyag. Tartalmi különbség nélkül. Egyedi esetnek számít, hogy 3 hónap alatt 3 széria is készült.

Évjárat: 1997. február, puha műanyag. Tartalmi különbség nélkül.

Évjárat: Szintén 1997. február (puha műanyag), új típusú tojáslogóval!

Évjárat: 1998, kemény műanyag

Belső oldal: A jobb alsó sarokban megjelent a Kelenföld felirat (a korszak Kelenföldes tábláinak jellemzője).

Évjárat: 1999. június

Belső oldal: Eltűnt a Kelenföld felirat és az ekkor megszűnő 56-os járatot hézagot hagyva kiszedték, valamint az 56E keretén belül kiszedték az E-t, így 56-ra alakították át (sajnos pont ott van lekopva a tábla). Az Orbán tér neve Szent Orbán tér lett, ezt vékony betűkkel írták ki.

Évjárat2003. szeptember (118-as villamos beindítása) - 2004

Belső oldal: Új járat: 118-as villamos (2003. szeptember óta). Déli pályaudvar (Schwartzer Ferenc utca) -> Déli pályaudvar

Évjárat: 2005 második fele, kemény műanyag, tartalmi különbség nélkül. 

Külső oldal: Néhány milliméterrel kisebb karakterek, a Várfok utca zárójelbe került.

Belső oldal: "Kapcsolatok" helyett "lehetőségek". A logót a tábla alsó részére húzták.

Évjárat: 2008. február, kemény műanyag.

Belső oldal: Az Adonisz utca a helyesírásnak megfelelően "s"-el került kiírásra. MÁV és Volán átszállások feltüntetése. 139 -> 139, Vár-busz -> 10, Új járat: 110-es busz, megszűnt: 118-as villamos (2007. szeptember).

A járat jelzése 2008.08.21-től 190-esre változott.

 
Járattörténeti adatok (1977-1997)
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Chat
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 

Halloween mix-ek és Jelmez mix-ek már 500.-Ft/kg-tól 1 zsák 15-18 kg gyors 1-2 napos szállítási határidõ    *****    Sniffany felnõtt meséi, képei és versei a blogon :)    *****    Lilith Megéhezik 4 - Az Apáca Show,a fantasy új epizódja elérhetõ    *****    Felnõtt mesék, különös történetek, némi erotikával fûszerezve. Versek, eszmefuttatások. Underground írások,Sniffanytól.    *****    BLACKPINK NEWS • Gyere és ismerd meg a világ egyik legismertebb és legnépszerûbb dél-koreai bandját, a BLACKPINK-et!    *****    LEPD MEG MAGAD VAGY SZERETTEDET EGY KÜLÖNLEGES MANDALÁVAL, VAGY ÁSVÁNYÉKSZERREL! RENDELÉS ÜZENETBEN VAGY AZ OLDALON!    *****    Ismerd meg és nézd meg a norvég SKAM címû sorozatot és 7 további remake sorozatát! Naponta friss hírek! SKAM - SKAM    *****    IGAZÁN DÖGÖS ÉS EGYEDI SZERETNÉL LENNI? 10-20% CSAK MA MINDEN ÁSVÁNYKARKÖTÕRE, GYÖNGYKARKÖTÕRE, MEDÁLRA! NÉZD MEG FB-OT!    *****    "Eljött értünk a végzet, s keze nyomán milliók hulltak élettelenül a porba. Félelem bûze áradt szét." - SZEREPJÁTÉK    *****    Angolturi Lerakat - Angol használtruha kereskedés. Gyerek és felnõtt ruhák már 350.-Ft/kg-tól Gyors kiszállítás    *****    Ismerd meg és nézd meg a norvég SKAM címû sorozatot és 7 további remake sorozatát! Naponta friss hírek! SKAM - SKAM    *****    KÖLTÖZÉS - www.kitfitbefit.hu- Fitness - Életmód - Cikkek- www.kitfitbefit.hu - www.kitfitbefit.hu - www. kitfitbefit.hu    *****    Ismerd meg és nézd meg a norvég SKAM címû sorozatot és 7 további remake sorozatát! Naponta friss hírek! SKAM - SKAM    *****    Suzanne Collins - Énekesmadarak és kígyók balladája Gyere nézz be! #ÉhezõkViadala #Read&Speak Blog #GyereNézzBe    *****    Mistfall egy csodálatos hely amely elvarázsol játék közben!    *****    Mistfall egy gyönyörû hely amely elvarázsol játék közben!    *****    A horoszkóp a lélek tükre,egyszer mindenkinek bele kell néznie. Rendeld meg a képleted én segítek értelmezni amit látsz!    *****    Hamarosan megjelenik a Csókfülke címû film második része. Premier: 2020 július 24. Ne maradj le semmilyen információról!    *****    Silhouette in the Darkness - Reménykedni valamiben, majd elveszíteni: az jobban fáj, mintha semmit sem reméltél volna.    *****    Enigma Disease ⊱ Egy háborút már önmagában vívni is nehéz; s megmenteni mindenkit? Tudd: nem lehet...