bkvtablak
Menü
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
21 - 23

21

Fémtábla a 80-as évek elejéről:

Évjárat: 1986.március - 1988 január (A 16A járat helyett már a 116-os közlekedik, de még létezik a 12, 12A járat.)

Külső oldal: Érdekes a kis betűkkel írt Szabadság-hegy felirat a külső oldalon.

A járat 1988. július 1. és 1988.szeptember 5. között csak a Szabadság-hegyi járatok átszervezése miatt csak Nógrádi utcáig közlekedett, ám számos utaspanasz miatt végül visszaállították az eredeti útvonalat.

Évjárat: 1988. szeptember

Külső oldal: A Szabadság-hegy hagyományos betűkkel lett kiírva és az állomás megnevezés megszűnt.

Belső oldal: A végállomás a Diana utcából a Hollós útra került, a korábbi (1988 július előtt) végállomás megállóként üzemel Egyes megállókból a kötőjel eltűnt. Átszállási változások: megszűnt a 12A, 12járat. Új járat a 139-es és 139-es. A tábla érdekes módon a 190-est már nem jelöli, helyette a korábban kimaradt 21-est írták ki. Svábhegy megállónál hibásan feltüntetik a 90-est, pedig 1988 júliusa óta csak a Normafáig közlekedik.

Évjárat: 1989.március (A 16,116-os buszok lerövidültek, kieső szakaszukat a várbusz pótolja) - 1990. augusztus (5-ös megszüntetése)

Külső oldal: Megjelent a Várfok utca felirat.

Belső oldal: Minden megállóban feltüntették az összes lehetséges átszállást, így ezen változásokat nem jelöltem meg. Amit fontos megemlíteni, hogy a 16 és a 116-os már nem a Moszkva térről indul, helyettük a várbusz jár. A 90-est továbbra is hibásan jelöli.

 

Évjárat: 1991. október (Joliot Curie tér -> Királyhágó tér) - 1992

Külső oldal: A Szabadság-hegy új neve Svábhegy.

Belső oldal: Megállóváltozás: Joliot-Curie tér -> Királyhágó tér, Szabadság-hegy -> Svábhegy. A balosokra jellemző szerkesztéstípussal dolgoztak. Megszűnt az 5 és 84-es járat illetve új járat a 84 és 105-ös busz. Utóbbit a Királyhágó térnél a korszakra jellemző típussal szerkesztették a 102-essel együtt. A fogaskerekűt több helyen feltüntették. A 90-est továbbra is hibásan jelöli.

Évjárat: 1993, HIBÁS: Véletlenül határátlépést jelző csíkot tettek a tábla mindkét oldalára, ezért valószínűleg nem is használták.

Belső oldal: Az 1990-ben megváltozott megállónevek már nem átszerkesztett betűtípussal vannak írva. A Moszkva téri végállomásnál ismét feltüntetik a Várfok utcát, valamit a Déli pu. megálló mellé kommentként Scwartzer Ferenc utcát írtak.

Évjárat: 1993

Belső oldal: Különbsége mindössze annyi, hogy az 5 éve folyamatosan hibásan szereplő 90-eseket törölték.

Az autóbusz útvonala 1996 márciusától a Normafáig hosszabbodott, a Normafáig közlekedő 21-es pedig a továbbiakban 21-es eddigi útvonalán közlekedett.

Évjárat: 1996.február, kemény műanyag (érdekes, hogy a gyorsjáratra ugyanekkor viszont puhatábla készült). Gyűjtemény részeként műanyag csomagban.

Külső oldal: A régi 21-es mintája alapján, csak természetesen fekete színnel.

Belső oldal: Az új megállólista igényes, nincsenek benne módosítások.

Évjárat: 1996 április, puha műanyag

Belső oldal: A Királyhágó térnél kiírták a 4-est.

Évjárat: 1997 február - tulajdonos adatai - puha műanyag 

Belső oldal: Új típusú tojáslogóval, tartalmi különbség nélkül.

Évjárat: 1998, kemény műanyag, tartalmi különbség nélkül, Kelenföld felirattal

Évjárat: 1999 június

Belső oldal: Ki akarták szedni az 56-os és 56E járatokat, de csak az 56E törléséig jutottak el. 

Évjárat: 2000 második fele (valószínűleg utolsó tojásszéria).

Belső oldal: A Királyhágó térnél törölték a 4-est, ugyanis ebben az időszakban (majdnem 1 évig) építési munkálatok miatt terelt útvonalon közlekedett. Orbán tér -> Szent ~ (vékony betűkkel). Korrigálták az 56-os hibát, igaz igénytelenül: a régi átszállásokat visszahelyezték, majd kiszedték az 56-ost és az 56E keretén belül az E betűt.

Évjárat2003 második fele - 2004. augusztus (a 90-es még nem jár a Moszkva térig)

Belső oldal: Új járat: 118-as villamos (2003. szeptember). Megálló átnevezés: Déli pályaudvar.

Évjárat: 2004. augusztus 1. (bár a 90-est a Moszkva térnél nem jelöli, mivel a Normafánál törölték, feltételezhető, hogy már meghosszabbított útvonalon közlekedik)

Külső oldal: A Várfok utca helyett hibásan utat ír.

Belső oldal: Feltüntették a 4-est a Királyhágó térnél. A Moszkva téri átszállásokat rendezték (emiatt az Óra út a másik oszlopba került), s bár nem szerepel köztük a 90-es, a Normafánál törölték - ez utalhat a meghosszabbításra.

Évjárat: 2005 ősz - tél (kialakítás alapján)

Külső oldal: A Várfok utca zárójele kerek lett, immár helyesen van írva.

Belső oldal: A logó a tábla alsó részébe került, "kapcsolatok" helyett "lehetőségek". 

Évjárat2007 vége, kísérleti széria. Sorozatgyártásra nem került.

Évjárat2008. április (összehasonlítás a 2005-ös szériával)

Belső oldal: Megálló-változás: Hotel Olympia -> Normafa út.  Járat-változások: 139 -> 139 (2008. január), Vár-busz -> 10 (2007. június), megszűnt: 4-es. Az 56-os villamos a Szabadság híd felújítása alatt meghosszabbodott Budafok, Városház térig. Jelöli a Volánt és a MÁV járatokat.

21

Évjárat: 1988. szeptember (már a Normafáig közlekedik és jelöli a 21-est a Szabadság-hegynél) - 1989.03.01 (ekkortól a 16 és 116-os buszok nem a Moszkva térről indulnak). Korábban egy balos 81-es tábla volt.

Évjárat: 1988. július - szeptember

Belső oldal: E rövid időszakban a 21-es a Nógrádi utcáig közlekedett, ezért nincs jelölve a Szabadság-hegynél. A teljes táblát ábrázoló fotó elveszett, ezért került másodiknak bemutatásra ez a széria.

Évjárat: 1990. december

Külső oldal: Feltüntették a Várfok utcát.

Belső oldal: Még piros gyorsjáratok, de már minden lehetséges átszállás kiiírása. Megállóváltozások: két megálló mögé zárójeles tájékoztatás került, valamint a Szabadság-hegy neve Svábhegy lett. Fontosabb átszállási változások: megszűnt az 5 és 84 (->84) a 16 és a 116-os már nem a Moszkva térről indul. Új járat a várbusz. A 139-es valamiért kimaradt.

Évjárat: 1991 eleje

Külső oldal: A Várfok utca zárójelbe került.

Belső oldal: A Költő utcánál feltüntették a fogaskerekűt.

Évjárat: 1993

Belső oldal: Keretezett gyorsjáratok, valamint Normafa út -> Hotel Olympia.

Évjárat: 1995. június ( valószínűleg második tojáslogós széria)

Belső oldal: A jobb oldali megállólistán a Moszkva térnél látszik a 84-es kiszedése és az ezáltal oldalra tolt lista (56E és 128 között).

Évjárat1996. január (még kemény műanyagból). Ezt a szériát csak két hónapig használták.

Belső oldal: Moszkva tér felé a Déli pályaudvarnál törölték a lerövidült 12-est.

A járat végállomása 1996. március 1-től a Svábhegyre került.

Évjárat: 1996. február, puha műanyag.

Külső oldal: Valójában egy 21-es alapjárat minta, csak pirossal és keretezett számmal szitázva (hiszen a két járat végállomását felcserélték).

Évjárat1996. március, puha műanyag. Tartalmi különbség nélkül. Egyedi esetnek számít, hogy 3 hónap alatt 3 széria is készült.

Évjárat: 1997. február, puha műanyag. Tartalmi különbség nélkül.

Évjárat: Szintén 1997. február (puha műanyag), új típusú tojáslogóval!

Évjárat: 1998, kemény műanyag

Belső oldal: A jobb alsó sarokban megjelent a Kelenföld felirat (a korszak Kelenföldes tábláinak jellemzője).

Évjárat: 1999. június

Belső oldal: Eltűnt a Kelenföld felirat és az ekkor megszűnő 56-os járatot hézagot hagyva kiszedték, valamint az 56E keretén belül kiszedték az E-t, így 56-ra alakították át (sajnos pont ott van lekopva a tábla). Az Orbán tér neve Szent Orbán tér lett, ezt vékony betűkkel írták ki.

Évjárat2003. szeptember (118-as villamos beindítása) - 2004

Belső oldal: Új járat: 118-as villamos (2003. szeptember óta). Déli pályaudvar (Schwartzer Ferenc utca) -> Déli pályaudvar

Évjárat: 2005 második fele, kemény műanyag, tartalmi különbség nélkül. 

Külső oldal: Néhány milliméterrel kisebb karakterek, a Várfok utca zárójelbe került.

Belső oldal: "Kapcsolatok" helyett "lehetőségek". A logót a tábla alsó részére húzták.

Évjárat: 2008. február, kemény műanyag.

Belső oldal: Az Adonisz utca a helyesírásnak megfelelően "s"-el került kiírásra. MÁV és Volán átszállások feltüntetése. 139 -> 139, Vár-busz -> 10, Új járat: 110-es busz, megszűnt: 118-as villamos (2007. szeptember).

A járat jelzése 2008.08.21-től 190-esre változott.

22

Évjárat: 1986. november - 1988. január (A 16A járat helyett már a 116-os közlekedik, de még létezik a 12, 12A járat.)

Évjárat: 1989.február, a környéki díjszabás bevezetésekor

Belső oldal: Új megálló: Erdő utca (1988 ősze óta), emiatt a Budakeszi végállomás egy sorba, rövidítve van feltüntetve. Megszűnt járatok: 12, 12A, J

Évjárat: 1989.március, a 16-os és 116-os autóbuszok útvonalának lerövidítése, a várbusz beindítása

A tábla csík nélkül készült.

Belső oldal: Lerövidült: 16, 116. Új járat: várbusz. Több, korábban elmaradt átszállás feltüntetése: 22,39,158, fogaskerekű. Budapest határát fekete felirattal tüntették fel.

Évjárat: 1992, a járatszám előtt futó sárga csíkkal.

Belső oldal:  Megállóátnevezések: Ságvári-liget -> Szépjuhászné, Orsz.orvosi rehabilitációs intézet -> Szanatórium, Erkel utca -> Erkel Ferenc utca, Tanácsháza -> Budakeszi, községháza. Ezen módosítások egy része láthatóan kisebb betűvel lett szerkesztve az eredetihez képest. A korszak balosaira jellemző fölösleges átszállás-feltüntetések ezen a vonalon is megjelentek. A Moszkva térnél hibásan saját magát is feltünteti átszállásként.

Évjárat: Szintén 1992, sötét - sárgás, barnás csíkkal, mely most már a járatszám mögött fut.

Belső oldal: Mindössze annyi a különbsége, hogy a Moszkva térnél eltüntették a hibás átszállást (saját magára utalást).

Évjárat: 1993, ismét narancssárga csíkkal

Belső oldal: János kórház helyett Szent János kórház.

Évjárat: 1995.november, a korszakra jellemző piros csíkkal

Belső oldal: Jobb oldalon a Szent János kórháznál az előző tojásszérián valamilyen átszállás lehetett (talán 56-os?) amit áthelyeztek, ugyanis szokatlanul nagy az üres hely a villamos előtt. A Moszkva térnél látszik a kiszerkesztett 84-es üres helye, a 12-es helyére pedig rá lett tolva a számsor (1995 óta már nem a Moszkva térről indul).

Évjárat: 1997.március - dátumadat a tulajdonostól - puha műanyag. A csík kívül-belül ellentétes sarkok között.

Belső oldal:  Budapest közigazgatási határát Budapest felé is jelöli, más betűtípussal. Budakeszi felé is újraszerkesztették a régi feliratot. 

Évjárat: 1997 második fele (kemény műanyag). 2008-ig forgalomban! Táblaelhasználódás miatt készült.

Belső oldal: A logó Rt-s lett és a határátlépő csík a korszakra jellemzően citromsárga színezetett kapott.

FOTÓT KERESEK JOBB ÁLLAPOTÚ TÁBLÁRÓL!

Évjárat: 1998 őszén készült.

Belső oldal: Vékony betűs megállólistával dolgozták át. A csík narancssárga színű lett. Új megálló Bíróság néven, mindkét irányban.

Évjárat: 1999. június (56 -> 56)

Belső oldal: A csík iránya valamint a tájékoztató szöveg elrendezése változott. Sötétebb árnyalatú csíkkal készült. 

Évjárat: 2000 második fele. A csík árnyalata a korszakra jellemzően barnásabb lett. A tájékoztató szöveg rövidebb.

Évjárat: 2001 vége

Külső oldal: 15 év után módosították: a Budakeszis végállomást 3 sorba írták, így a járatszám középre került a korábbi balratolódás helyett.

Belső oldal: A logó helyére a korszakra jellemzően a tájékoztató szöveg került. Budakeszi azóta város lett, így a községháza megálló városháza nevet kapott.

Évjárat: 2006 második fele - 2007 eleje, puha műanyag

Belső oldal: Új járat a 118-as villamos. Hosszabb útvonalon jár: 90-es.

Évjárat: 2007. december, puha műanyag

Belső oldal: Rövidebb tájékoztató szöveg. Megszűnt: 118-as villamos. Hosszabb: 59-es villamos. Várbusz -> 10. A 156-os átszállást a Moszkva térhez helyezték. Az új 110-es járat kimaradt a listából.

Évjárat: 2008. február, kemény műanyag

Belső oldal: Volán és három más, elmaradt átszállás feltüntetése.

Évjárat: 2008. április, tartalmi különbség nélkül.

22

Évjárat: 1986 második fele -  - 1988 január (A 16A járat helyett már a 116-os közlekedik, de még létezik a 12, 12A)

Évjárat: 1988 június (J járat megszüntetése) - 1988 ősze (új megálló létesítése az Erdő utcánál)

Belső oldal: 1988 januárjában megszűnt a  a 12 és 12A járat, 1988 júniusában pedig a J.

Évjárat: 1989 február, a környéki díjszabás bevezetésekor

Belső oldal: Új megálló Erdő utca néven. Budapest közig. határának feltüntetése. A Moszkva térnél a 22-es helyett hibásan önmagát jelöli meg a tábla.

Évjárat: 1989 március (A 16,116-os járatok már nem a Moszkva tértől indulnak) - 1990 augusztus (5-ös járat megszüntetése)

Belső oldal: A közigazgatási határról tájékoztató felirat eltűnt. A hibás 22-est korrigálták. A 16,116-os járatok megszűnt szakaszát a várbusz pótolja, amelyet azonban nem jelöl a tábla.

Évjárat: 1992 március (megálló létesítése a Kuruclesi útnál) - 1993

Határátlépést jelző csík nélkül készült, ezt utólag ragasztották rá.

Belső oldal: Megállóváltozások: Orsz. orvosi rehabilitációs intézet -> Szanatórium utca, Tanácsháza -> Községháza, valamint új megálló Kuruclesi út néven. Megszűnt járatok: 5-ös és 84-es. Új: 84-es.

Évjárat: 1994 szeptember, első tojáslogós, a korszakra jellemző vastag, sötétebb árnyalatú narancs csíkkal.

Belső oldal: Megállóváltozások a balos által megjelölt irányhoz képest nem történtek. Érdekes, hogy más járatok korabeli tábláival ellentétben a 12-est nem jelöli a Moszkva térnél.

Évjárat: 1997 első fele, puha műanyag. A csík kívül-belül ellentétes sarkok között, színe a megszokott narancssárga.

Belső oldal: Megjelentek a határátlépésről tájékoztató szövegek (érdekes, hogy a hűvösvölgyi tábláknál sokkal később jutottak el idáig). A megszűnt 140-est kiszedték a listából, valamint hézagot hagyva a szintén megszűnt 84-est is.

Évjárat: 1998, táblaelhasználódás miatt készült. A csík színe narancssárga lett és a végén kerekített. Anyaga igen műanyagspórolósra sikeredett. A habtáblák hajlékonyságával szinte már vetekszik. Ugyanilyen anyagból készült a honlapon megtalálható, szintén 1998-as gyártású 96-os tábla.

Évjárat: 1999 első félév. A csík iránya változott. Tartalmi különbség nincs.

Évjárat: 2000

Belső oldal: A csík barnás árnyalatú lett. A megállólistában a Budagyöngye megállóhelynél az 56-ost igénytelenül bekerezték, ugyanis helyette az 56-os közlekedik. A logóba rt-t tettek.

Évjárat: 2001

Belső oldal: Budakeszit 2000-ben várossá alapították, a megállólistában a Budakeszi községháza megállót ezért átszerkesztették. A logó helyére a korszakra jellemzően a tájékoztató szöveg került A csík árnyalata sárgásbarna lett.

Évjárat: 2003. szeptember 8. (118-as villamos beindítása) - 2004. augusztus 1. (90-es meghosszabbítása a Moszkva térig)

Évjárat: 2005 ősz - tél (tábla kialakítása alapján)

Belső oldalA logó a tábla alsó részébe helyezve, "kapcsolatok" helyett "lehetőségek". A 90-es már a Moszkva térig jár.

Évjárat: 2006 nyara. Puha műanyag

Az autóbuszok a 2-es metró felújítása idején az Astoriáig közlekedtek.

Évjárat: 2006. szeptember (metrófelújítás vége) - 2007. március (puha műanyag, de még dátumozatlan)

Belső oldal (összehasonlítás a 2005-ös szériával): Zrt-s logó, egyébként tartalmi különbség nélkül.

Évjárat: 2008. február, kemény műanyag

Belső oldal Várbusz -> 10, új járat: 110, megszűnt: 118-as villamos. Volán átszállás feltüntetése.

2008.09.06-tól a járat jelzése 22E-re változott.

23

Évjárat: 1992 vagy 1993

Belső oldal: A Baross utcánál a 23-as feltüntetése hiba, ugyanis a gyorsjárat soha nem érintette ezt a megállót.

Évjárat: 1996 február, puha műanyag

Külső oldal: Az Ady Endre tér rövidítésmentes kiíírása kisebb és vékonyabb betűkkel.

Belső oldal: Megállóváltozás a balos által megjelölt irányhoz képest: a Nagysándor József utca után eltűnt a Lázár utca zárójeles komment.

Évjárat: 1996 november, puha műanyag

Belső oldal: Új járat a 103-as. Néhány elmaradt átszállást pótoltak, illetve egyeseket érthetetlen okokból (pl. 54-es az Illatos útnál) töröltek.

Évjárat: 1998 

Külső oldal: Pestszenterzsébet helyett 1997 ősze óta Pesterzsébet megnevezés használatos. 

Belső oldal: Megállónevek változása a fentiek szerint. A logóba Rt. feliratot szerkesztettek.

1997-es és 1998-as garázsmeneti táblák puha és kemény műanyagból.

Évjárat: 1999

Külső oldal: Érdekes módon visszatértek a baloskori kinézethez.

Belső oldal: A korszakra jellemző vastag járatszám és vékonybetűs megállólista, új típusú tojáslogóval. Rengeteg, korábban kihagyott átszállás feltüntetése, illetve korábbiak áthelyezése másik megállóhoz. 

 

Ez a garázsmeneti tábla 2000-ben készült. A végállomás egy megállóval odébb került.

Évjárat: 2000. december

Belső oldal: Megállóátnevezés: Hazai fésűfonó -> Szabadkai út. Jelöli a meghosszabbított 1-es villamost. A Boráros térnél azonban hibásan még szerepel a 23-as villamos, valamint a 23-as járat a június előtti megállókiosztásával (Timót utca helyett még a FÉG-nél áll meg). Pesterzsébet végállomáson feltüntették a korábban kimaradt 99-est.

Évjárat: 2001 első fele (a szeptemberben indult 151-est még nem jelöli)

Belső oldal: A Boráros tér irányában az átszállásokat korrigálták: törölték a már decemberben megszűnt 23-as villamost, feltüntették az 1-es és 2A villamost valamint a Csepeli HÉV-et, a nagyobb rágyaloglási távolságra lévő 30-as villamost törölték. A 23-ast továbbra is hibásan a FÉG-nél jelöli.

Évjárat: 2003 év vége - 2004

Belső oldal: Megálló-átnevezés még március hónapban: FÉG -> Soroksári út 158. Arzenál áruház. Új járat: 151-es busz (2001. szeptember). Több helyen feltüntettek HÉV-átszállásokat. A Boráros térnél feltüntették a 2-es villamost. A 23-ast immár helyesen a Timót utcánál jelöli, ám a Boráros tér irányában csak törlés történt, visszahelyezés nem.

Évjárat: 2008. január, puha műanyag.

Belső oldal: Zrt-s logó a tábla alsó részébe helyezve, "kapcsolatok" helyett "lehetőségek". Teljesen átvariált átszállások, MÁV és Volán átszállásokkal kiegészítve. A 23-ast mindenütt törölték, mivel fölösleges tájékoztatás az alapjárat tábláin. A Pestszentimrére / Gyálra közlekedő járatok átszervezve, a 2-es villamosnál vágányzár, a Szabadság híd felújítási munkálatok miatt lezárva (149V). Pesterzsébet felső, HÉV-állomás -> vessző nélkül.

Évjárat: 2008. április, kemény műanyag.

Belső oldal: A Tátra térnél beszerkesztettek egy MÁV átszállást, holott itt nincsen vasúti kapcsolat. Átszámozások: 79 -> 179, 79A -> 179A. 

Évjárat: 2008. június, digitális nyomtatással.

Külső oldal: A járatszám balra tolva, nagyobb karakterközzel. Pesterzsébet végállomás két sorban. Kisebb sorköz a Boráros térnél.

Belső oldal: A Tátra téri hibás vasúti átszállást törölték.

 

 
Chat
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 

SZEREPJÁTÉK - Csatlakozz közénk és légy részese egy kalandnak - FRPG - Még nem késõ csatlakozni - SZEREPJÁTÉK    *****    VANESSA HUDGENS - A LEGNAPRAKÉSZEBB MAGYAR RAJONGÓI OLDALAD A TEHETSÉGES ÉNEKES-SZÍNÉSZNÕRÕL - VANESSA HUDGENS    *****    Ipari elektronkia szerviz, villamos kéziszerszám javitás, érintésvédelmi felülvizsgálat. elektronika-szerviz.gportal.hu    *****    Minden lány egy kicsikét királylány, minden Fiú kicsit hõs lovag. - FRPG    *****    | WATTPAD | Egy neves gimnázium, egy gazdag, arrogáns srác és egy ösztöndíjas lány nem mindennapi szerelme | WATTPAD |    *****    Szerepjáték – Csatlakozz közénk, és részese Te is a kalandoknak - FRPG    *****    Egy igazi hõs sem tudja magáról, hogy hõs. - Egy igazi hõs sem tudja magáról, hogy hõs.    *****    Nincs Új Poszt Cousin & Best Friend & A Lot More    *****    az új élet reményében, hajózz    *****    ANELIATH - varázslat és sárkányvér    *****    csillagütközés marcangolta nász    *****    Katt!Katt!Katt! Lépj be a galopp versenyparkunkba! Katt Katt!    *****    Új lovas szerepjáték! * Új lovas szerepjáték! * Lépj be a lovak csodálatos világába! Nevelj te is nálunk!    *****    ANELIATH - varázslat és sárkányvér- Te ki leszel ebben a csavaros Történetben? - SZEREPJÁTÉK    *****    Te ki leszel ebben a csavaros, mágiával, intrikával és hataloméhséggel fûszerezett olvasztótégelyben?    *****    Te ki leszel ebben a csavaros, mágiával, intrikával és hataloméhséggel fûszerezett olvasztótégelyben?    *****    Vörös sziluett az emlékvárban    *****    'cause I am only human    *****    az új élet reményében, hajózz    *****    Új lovas szerepjáték! * Új lovas szerepjáték! * Lépj be a lovak csodálatos világába! Nevelj te is nálunk!