bkvtablak
Autóbusz táblák
 
Trolibusz táblák
 
Villamostáblák
 
Általános utastájékoztató táblák és egyéb ágazatok
 
ÉJSZAKAI C - 72É

C

Évjárat: 1986 körül, duplaoldalas kivitel

A járat 1992. május 1-jén nappali üzemkezdettel szűnt meg. Menetrendje megtalálható a "Mgh. táblák - Éjszakai" menüpontban.

Évjárat: 1989. szeptember, az éjszakai 6-os villamos helyett 6É busz közlekedik.

Évjárat: 1994. január (a februári indulásra legyártva) - a januárban készült táblákat még nem dátumozták.

Évjárat: 1996. február, puha műanyag

Évjárat: 1997 első fele, puha műanyag (nincs tartalmi különbség)

Évjárat: 1997. május. Ritka párosítás: puha műanyag és új típusú tojáslogós. Tartalmi különbség továbbra sincs.

Évjárat: 2000. december: az autóbuszok a villamosvonal meghosszabbításával egyidejűleg a Közvágóhídig közlekedtek.

Külső oldal: Átmeneti betűtípus, a korszakra jellemző kisebb járatszámmal.

Belső oldal: Vékony betűs megállólista, a korszakra jellemző vastag járatszámmal. A szérián általánosan lemaradt a bal oldali megállólista fölött a szokásos tájékoztató szöveg (átszállási kapcsolatok). A 182É-t az 50É váltotta fel azóta, a 14-es éjszakai villamost pedig az azonos jelzésű buszjárat. A Bécsi út felé a Kerepesi út megállóhely neve Népstadion lett.

Évjárat: 2001 körül

Belső oldal: Tartalmi különbség nincs. A tájékoztató szöveg immár mindkét lista fölött olvasható.

Évjárat: Szintén 2001 körül

Külső oldal: Bécsi út (Vörösvári út) helyett Bécsi utat jelöl, a járatszám és az É betű is nagyobb.

Belső oldal: A végállomás itt is csak "Bécsi út". A járatszám a vastag típus helyett még a régi.

Évjárat: 2003, pufibetűs stílusban (utolsó tojáslogós).

A végállomás elnevezése Lágymányosi híd lett (illetve a Bécsi út végállomásnév ismét a régi), de az ez egyetlen tartalmi különbség is csak kívül szerepel, a belső oldalon még a régi elnevezés olvasható.

Évjárat: 2004. május (megállónév-változás dátuma)

Külső oldal: Ismét Közvágóhíd elnevezés.

Belső oldal: Korábban elmaradt átszállások (14É, 50É) feltüntetése. Megállónév-változások: Árpád-híd -> ~, metróállomás; Lehel utca -> Róbert Károly körút (Lehel utca), Népstadion -> Stadionok, Óbuda forgalmi telep -> Bécsi út.

A járat az éjszakai hálózat 2005 augusztus végi átszervezésével egyidejűleg megszűnt.

Évjárat: 1985. január 1. (a járat indítása) - 1986. szeptember (útvonalhosszabbítás) - duplaoldalas kivitel

A járat ekkor még csak a mai Szent Flórián utcáig (Landler utca) közlekedett.

Évjárat: 1994. október, első tojáslogós

1986. szeptember 1-től a Máv-állomásig közlekedik.

Évjárat: 1996. október, puha műanyag

Belső oldal: A korábban kifelejtett 153É-t - nagyobb számokkal - beszerkesztették. A 49É villamos helyett autóbusz közlekedik.

Évjárat: 1997 második fele, kemény műanyag. Tartalmi különbség nélkül, táblaelhasználódás miatt készült. A korszakra jellemző Kelenföld felirattal.

Évjárat: 2003. december 1. (útvonal módosítás, végállomás áthelyezése - Móricz Zsigmond körtér) - 2005 első fele

Belső oldal: Megállóátnevezések a jelölések szerint.

A járat az éjszakai hálózat 2005 augusztus végi átszervezésével egyidejűleg megszűnt.

Évjárat: 1989. szeptember, a járat indulásakor (ekkor szűnt meg a 6-os éjszakai villamos).

Évjárat: 1990. június 19. (Majakovszkij utca -> Király utca) - 1992. április 30. (még Sallai Imre utcát jelöl, illetve közlekedik a "C" járat)

Belső oldal:  A kor szellemében több megálló lett átnevezve, de a Sallai Imre utca még létezik. Az "u." rövidítés helyett teljes kiírást alkalmaznak.

Évjárat: 1992. május 1. ("C" járat megszüntetése) - 1993. november 25. (31É villamosjárat megszüntetése)

Külső oldal: A furcsa fektetett ékezet helyett a megszokott függőleges ékezet van az É betűn.

Belső oldal: Itt is cserélték az ékezetet. 1992. május 1-jén megszűnt C éjszakai jár. A Sallai Imre utcát is átnevezték. A budai hídfő teljes kiírása kisebb betűkkel.

Évjárat: 1994 február, utolsó balosszéria.

Belső oldal: Időközben megszűntek a 111É és 175É járatok, valamint a villamosjárat helyett elindult a 31É autóbusz.

Évjárat: 1995 február, első tojáslogós. (megállóváltozás nem történt a balos által megjelölt irányhoz képest)

Évjárat: 1995 május

Belső oldal: A Moszkva tér felé a Blaha Lujza tér megállót átnevezték illetve új megálló létesült Rákóczi út néven. A Móricz Zsigmond körtér felé új megálló létesült Aradi utca néven, valamint a végállomási átszállásokat két sorba rendezték. A Moszkva térnél a 49É villamos helyett hibásan autóbuszpiktogram szerepel. Később valóban autóbusz váltotta fel a villamost.

Évjárat: 1998. október 15. (Mester utca megálló létesítése)

Külső oldal: Nem változott.

Belső oldal: Vékony betűs megállólista, újabb típusú tojáslogóval. Mindkét irányban új megálló Mester utca néven. A 182É helyett már a 14É és 50É jár, a 28É és 49É villamosok helyett autóbuszok közlekednek. A Blaha Lujza téren hibásan 50É lett szerkesztve, ezt utólag 28É matricával korrigálták.

 

Évjárat: 1999 - 2000 első fele

Külső oldal:  A Moszkva tér felirat kisebb méretű. A járatszámot és az É betűt vízszintesen összenyomták és függőlegesen elnyújtották.

Belső oldal: Nem változott (az 50É-28É hiba is megmaradt)

Évjárat: 2000. november - a 956-os beindításakor

Belső oldal: Két irány felcserélése. 956-os feltüntetése, továbbá kövér járatszám alkalmazása.

Évjárat: 2005 tavasz-nyár

Belső oldal: A két irány ismét eredeti elrendezésben. A logót korszakra jellemzően már alul találjuk.

A járat az éjszakai hálózat 2005 augusztus végi átszervezésével egyidejűleg számjelzése 906-ra változott.

14É

1997 júliusától a 14É villamosok közlekedése ideiglenesen szünetelt, vonalukon pótlóbuszok közlekedtek, a képen látható duplaoldalas táblával.

Évjárat: 1997. szeptember, a 14É villamost végleg felváltotta az éjszakai autóbusz,de meghosszabbított útvonalon, Kispest Határ útig.

Külső oldal: A duplaoldalas tábla mintáját vették alapul, módosították a Lehel téri végállomást vékonyabb, de régi típusú betűkkel.

Belső oldal: Ez a típusú megállólista vastag járatszámmal a nappali járatoknál csak 1999-ben jelent meg.

Ez a duplaoldalas tábla 1998 körül készült. A járat közvetlenül a metró üzemzárása után, illetve a közvetlenül az üzemkezdet előtt ilyen csonkaútvonalas táblával közlekedett.

Évjárat: kb. 1999

Külső oldal: A korszakra jellemző kicsiny járatszám és betűtípus.

Belső oldal: Teljesen azonos az előző szériával, kivéve, hogy a tájékoztató felirat lemaradt a tetejéről.

Évjárat: kb. 2000 vagy 2001

Külső oldal: Az É betű kisebb lett.

Belső oldal: A belső járatszám kisebb lett és feljebb került. Pótolták a lemaradt tájékoztató feliratot.

Évjárat: 2003 első fele, utolsó tojáslogós, tartalmi különbség nélkül.

Évjárat: 2003 második fele - 2004. Tartalmi különbsége nincs.

Évjárat: 2005. május 15. (új megálló létesítése)

Belső oldal: Új megálló: Bajcsy-Zsilinszky út. Egy 50É átszállás áthelyezése.

A járat az éjszakai hálózat 2005 augusztus végi átszervezésével egyidejűleg megszűnt.

28É

A járat 1996 márciusában indult a megszüntetett 28É pótlására.

Évjárat: 1996. február, a járat indulásakor, puha műanyag

Külső oldal: Kicsinyített régi típusú betűkkel igen kis távolsággal egymás között (a Népszínház utca felirata egyedi) és átmeneti számtípussal készült.

Belső oldal: A Kocka utca megállóhely (Blaha Lujza tér felé) feltüntetése elmaradt.

Évjárat: 1997 első fele, puha műanyag.

Csak táblaelhasználódás miatt készült, tartalmi különbség nincs (a Kocka utca megállóhelyet továbbra sem jelzi).

Évjárat: 1998. Különbsége a logó megváltozásán kívül nincs (a Kocka utca megállóhelyet továbbra sem jelzi).

Évjárat: 2000 körül

Belső oldal: Vékony betűs megállólista. A Kocka utca megállóhelyet 4 év után pótolták.

Évjárat: 2003 ősz - 2004

Belső oldal: Megállóhely átnevezése: Kőrösi Csoma út -> ~ Sándor út. Az Orczy tér megállóhely a Blaha Lujza tér felé véletlenül lemaradt.

A járat az éjszakai hálózat 2005 augusztus végi átszervezésével egyidejűleg megszűnt.

31É

Évjárat: 1993. november, a járat indulásakor (korábban villamosjárat közlekedett itt)

Külső oldal: A régi betűtípus kicsinyített, vékonyított változata.

Belső oldal: Ritka eset: az utolsó két oszlopnyi megálló mellett nem hagytak helyet az átszállásoknak, mivel nem érintett más járatokat.

Évjárat: 1994. január (februárban változott az útvonal)

Külső oldal: A buszok útvonala a Jahn Ferenc kórházig hosszabbodott, illetve a belső szakaszon is teljesen megváltozott az útvonal. Érdekes, hogy a hagyományos betűtípushoz tértek vissza. A járatszám É betűje kisebb.

Belső oldal: Nagymérvű útvonalváltozás miatt a különbséget elemzésére nem térek ki.

Évjárat: 1994. november, első tojáslogós

Külső oldal: Az 1993-as tábla mintája szerint készült. A Jahn Ferenc kórház felirata ezekhez képest is még vékonyabb, függőlegesen nyújtott, oldalirányban összenyomott.

Évjárat: ~ 1998

Külső oldal: Pestszenterzsébet 1997 ősze óta Pesterzsébet.

Belső oldal: Pesterzsébet névváltozásán és az új típusú logó használatán kívül nincs különbsége.

Évjárat: ~ 2000

Külső oldal: Nem változott.

Belső oldal: Két megállóváltozás történt, melyeket vékony betűkkel szerkesztettek: Külső Török Flóris utca -> Szent László utca, Klapka utca -> Székelyhíd utca.

Évjárat: 2002. március

Belső oldal: Vékony betűs megállólista. Új megálló a Vágóhíd utcánál, illetve megállóátnevezés: Hazai fésűfonó -> Szabadkai út.

Évjárat: 2003 második fele - 2005 első fele

Belső oldal: Megálló átnevezése: FÉG -> Soroksári út 158., Arzenál áruház

A járat az éjszakai hálózat 2005 augusztus végi átszervezésével egyidejűleg megszűnt.

40É

A járat 2002 szeptemberében indult a hétvégi 40-es útvonalon.

Évjárat: 2002. szeptember, a járat indulásakor

Külső oldal: Átmeneti betűtípus, egyedien elnyújtott járatszám.

A járat 2005. szeptember 1-től 940-es jelzéssel közlekedett (további fotókat lásd ott).

41É (SZILVESZTERI JÁRAT)

Ez az éjszakai járat csak szilveszterkor közlekedett az alapjáratnál rövidebb útvonalon 1997.12.31-től minden évben. Utoljára 2004.12.31-én közlekedett.

2003-as duplaoldalas:

42É

Évjárat: 1984. július (útvonalmódosítás) és 1994. január közötti állapotokat jelzi. A fenti időszakban semmilyen változás nem történt. Az "éjszakai járat" felirat helyett már É betűvel jelölik az éjszakai járatot, ez 1989 utáni évjáratra utal.

Évjárat: 1994. január, ugyanis a februárban indult 1-es éjszakai járatot már jelöli, de még nem dátumozott.

Külső oldal: Az "É" betű kisebb, de az ékezete kövérebb.Békásmegyernél alkalmazott kötőjelek hosszabbak és vékonyabbak. Batthyány tér sorköze nagyobb.

Belső oldal: Új megállók: Komjádi Béla Uszoda, Zsigmond tér, Nagyszombat utca.

Évjárat: ~ 1997 második fele

Külső oldal: A régi típusú betűket lekicsinyítették, így lehetővé vált a rövidítés nélküli kiírás. A szám oldalról összenyomott típus, az É betű kisebb.

Belső oldal: A Batthyány térnél hibásan a metró is szerepel. (éjszaka nem közlekedik).

Évjárat:  ~ 1999

Belső oldal: Tartalmi különbség nélkül, a logó már Rt.-s.

Évjárat: 2000 körül

Külső oldal: Ismét a régi minta szerint készült, mivel az előző változat a kis betűk miatt nem vált be.

Belső oldal: Vékony betűs megállólista a korszakra jellemző vastag járatszámmal. Új megállók Békásmegyer felé: Raktár utca, Záhony utca, Római tér. A másik irányban csak Raktár és Záhony utca. Az átszállásoknál leszedték a hibásan fenntlévő metrót.

Évjárat: 2004. május

Belső oldal: Május hónapban új megálló létesült a Bem József térnél.

Évjárat: 2005. március 1. (Komjádi Béla uszoda átnevezése)

Belső oldal: Komjádi Béla uszoda -> Császár-Komjádi uszoda.

A járat az éjszakai hálózat 2005 augusztus végi átszervezésével egyidejűleg megszűnt.

45É

Évjárat: 1990-1993 között, de legvalószínűbb, hogy 1993-ban (megállóhelyi és átszállási változás ezen időszak alatt nem történt)

Külső oldal: A Baross tér végállomás felirata még a 70-es évek mintája alapján készült vastagabban szedett típus. Szabadföld út végállomás kialakítása viszont már a 90-es évek közepére jellemző vékonyabb karakterekkel történt. 1990 előtt a végállomás nevében Ilonatelep is szerepelt

Évjárat: 1994. november, első tojáslogós (gyűjtemény részeként lett műanyagba csomagolva)

Évjárat: 1996. április, puha műanyag. Tartalmi különbség nélkül, táblaelhasználódás miatt készült.

Évjárat: 1997 második fele, kemény műanyag. Tartalmi különbség nélkül, újabb típusú logóval, táblaelhasználódás miatt készült.

Évjárat: 1998 - 1999

Belső oldal: A bal oldalon feltüntették a korábban elmaradt 61É-t az Örs vezér terénél, a jobb oldalon ugyanezt tették a 78É-vel, valamint a Népstadion, metróállomás megállóhely neve Népstadion lett. A módosításokat igényesen, nem láthatóan szerkesztették be. A bal oldali lista nyomása nyomdahibás (ún. szellemképes a nyomat), emiatt homályos.

Évjárat: 2002. március (új megállók létesítése)

Belső oldal: Vékony betűs megállólista, változatlan átszállásokkal, azonban a buszok az útba eső összes megállóban megálltak. Ennek eredményeképpen több mint kétszeresére növekedett a megállószám. Egy átnevezés is történt: Népstadion megállóhely visszakapta a régi nevét ( ~, metróállomás)

Évjárat: 2004. január (megállóhely átnevezése)

Belső oldal: Megállóhelyek átnevezése: Hungária körút / Népstadion, metróállomás -> Stadionok (Hungária körút), Jövendő utca -> Batthyány Ilona utca.

A járat az éjszakai hálózat 2005 augusztus végi átszervezésével egyidejűleg megszűnt.

49É

1996 áprilisától a 49É villamosokat azonos jelzésű autóbuszok váltották fel új megállókkal bővülve.

Évjárat: 1996. március, puha műanyag

Külső oldal: A villamostábla alapján, ez az oka a kis betűméretnek.

Évjárat: 2000. december, kemény műanyag

Külső oldal: Növelték a betűk méretét.

Belső oldal: Még a logó sem változott (ritka eset!), csak az újonnan induló 956-ost tették be a listába vékony számokkal.

Évjárat: 2004, tartalmi különbség nélkül.

A járat 2005. augusztus végén, az éjszakai hálózat átszervezése miatt megszűnt.

50É

A járat 1996. március 1-től váltotta fel az azonos jelzésű 50É villamost.

Évjárat: 1996. február, puha műanyag

Külső oldal: A villamostábla alapján, ez az oka a kis betűméretnek. A számot függőlegesen elnyújtották.

Belső oldal:  A jobb oldali listán a Késmárk utca helyett hibásan KésmÉrket írtak.

1997. október 1-től az 50É járat összevonásra került a 182É-vel, így útvonala a Gyöngyösi utcáig hosszabbodott.

Évjárat: 1997. október 1., kemény műanyag

Külső oldal:  Az új végállomással egyidejűleg hagyományos méretű régi betűket és hagyományos régi típusú számot kapott. Érdekes a vékony É betű.

Belső oldal: Ez a típusú megállólista vastag járatszámmal a nappali járatoknál csak 1999-ben jelent meg. A már korábban is meglévő szakaszt vizsgálva történt néhány megállóváltozás: Késmárk utca -> Bajcsy-Zsilinszky utca, a régi szakaszon új megállók létesültek (még 96 szeptemberében): Ferenc utca, Villanytelep, Fő utca, Lehel utca, Nyáry Pál utca. Másik irányban: Corvin körút, Lehel utca, Fő utca, Villanytelep, Tinódi utca, Madarász utca.

Évjárat: 1999

Külső oldal: A korszakra jellemző kis járatszámmal és átmeneti betűtípussal.

Belső oldal: Megegyezik az előző szériával.

Garázsmeneti tábla, 1999 körüli.

Évjárat: ~ 2000

Külső oldal: A Pestszentlőrinci felirat és a járatszám esetében a 96/02-es szériát veszi alapul, a Gyöngyösi utca felirat az 1997-es szériáé.

Belső oldal: Hibás! A Gyöngyösi utca felé a megállók fele lemaradt, kisebb hiba, hogy az átszállási kapcsolatok feliratot sem szitázták rá. Egyébként tartalmi különbsége nincsen.

2000. május 1-től az 50-es villamos üzemideje szűkült. Az új menetrend szerinti utolsó 50-es villamos és az eddigi első 50É között csonkamenetek közlekedtek a Határ út - Béke tér között.

Ilyenkor az alábbi kiegészítő táblákat alkalmazták a buszokon:

Vagy pedig ezt a megállós verziót:

Évjárat: 2003 első fele, utolsó tojáslogós, utolsó "generációs" stílusban átdolgozva. Tartalmi változás nem történt, a belső oldalon a két irányt megcserélték.

Évjárat: 2003 második fele - 2004

Belső oldal: A két irányt ismét megcserélték. Megálló átnevezése: Dózsa György út -> ~, metróállomás.

Évjárat: 2005. május 15. (új megállópár létesítése)

A járat az éjszakai hálózat 2005 augusztus végi átszervezésével egyidejűleg megszűnt.

54 SZILVESZTERI JÁRAT

A járat a 80-as évek végétől kezdődően 1996.december 31-ig minden szilveszter éjjel közlekedett a nappali 54-eshez képest rövidített útvonalon. A végállomás elnevezése 1990 szilveszterén már Pestszentimre központ volt, tehát a tábla valószínűleg a járat első közlekedésének alkalmára készült.

61É

A járat 1994 áprilisában indult.

1994. február és március hónapban kísérleti jelleggel néhány vonalra (1,12,61É,78É,86,136,257,297) jelent meg ez a tojáslogós balos széria, kék színnel szitázva, angol és német nyelvű tájékoztatóval.

Évjárat: 1994. március (a járat indulására, áprilisra készítve)

Évjárat: 1997 első fele, puha műanyag.

Külső oldal: Csak színében változott.

Belső oldal: Ritka párosítás az Rt. nélküli logó és a vékony betűs megállólista. A téglagyár megálló neve azóta Pietra Rt. lett. Az éjszakai 28É villamos helyett azonos jelzésű busz jár. A jobb szélső táblázat széle lemaradt.

Évjárat: 1999 körül, kemény műanyag, tartalmi különbség nélkül, új típusú logóval.

Évjárat: 2002 körül, pufibetűs stílus, utolsó tojáslogós.

Külső oldal: Kommentárként kiírták az éjszakai járat feliratot. Örs vezér tere hibásan ékezettel készült. 

Belső oldal: A megállólista tartalmilag két apróságban változott: a Pietra Rt. -> Porcelán utca, Finommechanikai vállalatból -> ~ Rt.

A járat az éjszakai hálózat 2005 augusztus végi átszervezésével egyidejűleg megszűnt.

72É

A járat 2005. február 1-ről 2-re virradó éjszaka közlekedett először. Mivel az éjszakai hálózatot 2005. szeptember 1-től átszervezték, a járat jelzése ehhez igazodva 972-re módosult. Egyetlen széria készült:

 

UGRÁS A KÖVETKEZŐ OLDALRA (78É-től)

 

UGRÁS AZ OLDAL TETEJÉRE

 

 
Járattörténeti adatok (1915-napjainkig)
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Chat
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$