bkvtablak
Autóbusz táblák
 
Trolibusz táblák
 
Villamostáblák
 
Általános utastájékoztató táblák és egyéb ágazatok
 
120 - 127

120

Fém duplaoldalas az 1984. november 6. előtti állapotok szerint

Évjárat: 1985. szeptember után - 1989. január között, ugyanis a buszok már a Röppentyű és Göncöl utcán keresztül közlekednek, de a 20A még nem létezik.

/a fényviszonyok miatt a piros járatok feketének látszódnak, nincsen gyári hibája/. Ebből a szériából duplaoldalas kivitel is készült.

Évjárat: 1990. december

Külső oldal: A végállomás a fenti időpontban Újpest-központhoz került a metró átadásával, a Munkásotthon utcai megfordulás helyett. Az Árpád híd felirat alá metróállomás került. Az újpest-központi új végállomás régi típusú betűkkel lett szerkesztve.

Belső oldal: A metró meghosszabbításának kapcsán rengeteg átszállási változás történt, ezek részletezésére nem térnék ki. Megállóváltozások: új megálló Reitter Ferenc utca néven, Tó utca -> Elem utca, Thalmann utca -> Fiastyúk utca.

Évjárat: 1992

Belső oldal: Egyetlen tartalmi különbsége van: a Teve utca megálló neve Röppentyű utca lett, láthatóan vékonyabb betűs átszerkesztéssel.

Évjárat: 1994. április, utolsó balos

Belső oldal: Egyetlen tartalmi különbség: a Bán Tibor utca helyett Kassai utca a megállónév.

Évjárat: 1998 körül

Belső oldal: Látszik az 1996-ban megszűnt 104A hézagja mindkét irányból, mely a korábbi szériákon szerepelhetett.

Évjárat: 2000. december

Külső oldal: A metróállomás "T" betűje félredőlt.

Belső oldal: Új járat az 1A villamos.

Évjárat: 2003 második fele - 2004 eleje

Belső oldal: Új járat a Tesco-busz és a 132-es. Az Árpád üzletháznál 96 helyett hibásan 96-ost szitáztak.

Évjárat: 2004 második fele

Belső oldal: A hibás 96-ost korrigálták 96-ra.

Évjárat: 2005 első fele

Belső oldal: A végállomási átszállások más elrendezésben. Az Árpád üzletháznál nem jelöl átszállásokat. A 4, 4-es átszállásokat a Fiastyúk utcától a Gyöngyösi utcához helyezték.

121

Récseis sablonnal fújt korabeli tábla, alatta egy 1984 előtti 20-as balos tábla van.

Ez a duplaoldalas tábla 1985 és 1987 között készült.

Évjárat: 1987 körül

Külső oldal: A Pozsonyi úti végállomásnevet Angyalföld Forgalmi telepre módosították (útvonala nem változott)

Belső oldal: Érdekes a Szabadságharcosok útja két sorban írt változata.

Évjárat: 1989 körül

Külső oldal: A forgalmi telep rövidítése megszűnt.

Belső oldal: A Szabadságharcosok útja megálló egy sorba került.

Évjárat: 1990. december

Külső oldal: A 3-as metró újpesti szakaszának átadása miatt a végállomás Újpest-Városkapuhoz került át (korábban kiszolgálatlan területeket érintve), a Szilágyi utca végállomás Rákospalota-Újpest MÁV-állomás nevet kapott. A feliratok a régi típussal, azonban a vasútállomás esetében szokatlanul kis betűmérettel készültek (lásd még 1990-es 124-es tábla).

Belső oldal: Minden lehetséges átszállás feltüntetése, számos közlekedési változás a metró miatt. Az előző szériához képest az ellenkező irányt jelöli, ezért az összehasonlítás nem végezhető el.

A 90-es években a vonalon Ikarus 405-ösök közlekedtek, így táblagyártás csak pótlások esetén történt.

Évjárat: 2000 körül

Küldő oldal: Újpest-városkapu kötőjel nélkül szerepel.

Belső oldal: Vékony betűs megállólista, vastagbetűs járatszám korszakra jellemző. A balos által megjelölt irányhoz képest az alábbi megállóváltozások történtek: Titó utca -> Rózsa utca, Dózsa György út -> Görgey Artúr utca (hibásan i-vel írva).


Évjárat: szintén 2000

Belső oldal: Három hiba különbözteti meg a fentitől: a jobb oldali listában feltüntették a másik irány Kiss János utca megállóját, valamint a 122-es keretezése elmaradt, illetőleg a végállomás feliratában városkapÚ-t írtak.

Évjárat: 2003. május (Tesco-busz beindítása) - 2004. december (Istvántelki utca megálló átnevezése)

Belső oldal: Új járat a Tesco-busz. A tojáslogós széria hibája itt is megjelenik: Újpest-Városkapu felé nem létező megállót (Kiss János utca) jelez.

Évjárat: 2004. december (Istvántelki utca megálló átnevezése) - 2005. ősz (kialakítása alapján)

Belső oldal: Városkapu felé megálló átnevezése: Istvántelki utca -> Víztorony. A hibás Kiss János utca megállót törölték. A jobb oldali táblázatot rendezték, mindkét oszlopban 5-5 sor van.

Évjárat: 2006. június (már puha műanyag) - szeptember vége (még nem jelöli a 96A-t)

Belső oldal: Zrt-s logó - de még középen, kapcsolatok helyett lehetőségek kifejezés, tartalmi különbsége nincs.

Évjárat: 2008. február, kemény műanyag.

Külső oldal: MÁV-állomás -> Vasútállomás.

Belső oldal: Elmaradt átszállások, valamint MÁV és Volán kapcsolatok feltüntetése. A Kassai utcánál törölték a 25A-t.

Évjárat: 2008. július, digitális nyomtatással. Tartalmi különbség nélkül

Külső oldal: Néhány milliméterrel nagyobb betűk, valamint Újpest-városkapu végállomás kötőjeles írásmódja. A járatszám karakterköze nőtt.

122

Évjárat: 1991. április (Szondi utca megállóhely létesítése) - 1993. március (Homoktövis utca megálló létesítése)

Külső oldal: Azon ritka balosok egyike, melyen a külső oldali végállomás négy sorban lett írva. Ezt kicsinyített, régi típusú betűkkel oldották meg.

Belső oldal: Az 1990 decemberi átszervezésekkor, többnyire az újpesti tábláknál elterjedt átszállási számtípussal. A Szondi utca, mint 1991-es megálló, éppen ezért eltérő típus, a 30-as átszállással együtt.

Évjárat: szintén 1991. április - 1993. március 

Belső oldal: Érdekessége, hogye a megállólista is pirossal lett szitázva.

Évjárat: 1994. április, utolsó balosszéria

Belső oldal: Az ellenirányt is jelöli. A kései balosokra jellemző átszállási számtípusokkal. Új megálló a korábbi balos irányához képest: Homoktövis utca (1993. március). Külső Szilágyi út 110. -> Székpatak utca.

Évjárat: 1997 első fele, puha műanyag

Külső oldal: Helvetica számtípus, kissé összenyomva. Újpest-városkapu még a régi karakterrel, de vékonyabban szedve. A másik végállomás emellett még oldalirányból összenyomott is.

Belső oldal: A puha műanyag és Rt-s logó együttes használata nagyon ritkán fordult elő.

Évjárat: 1998. augusztus (a 14-es villamos meghosszabbításakor)

Belső oldal: Vékony betűs megállólista, azonban egyedi módon a bal oldali lista első 3 megállója és átszállásai még a régi típussal készültek! A járatszám szokatlanul ferdén áll. A 14-es villamos meghosszabbításához kapcsolódóan egy megálló-átnevezés (Külső Szilágyi út -> Sárpatak utca) és  egy megálló létesítés (Megyeri út) történt.

Évjárat: 2000. december (megálló létesítése az Óceánárok utcánál)

Belső oldal: A két irányt megcserélték és a járat új megállót kapott az Óceánárok utcánál. Megálló átnevezés: Megyeri út -> Káposztásmegyer, Megyeri út. Immár a teljes lista vékony betűkkel készült.

Évjárat: 2003 második fele

Belső oldal: Két irány megcserélése. Új járat: Tesco-busz, 125-ös. A Tímár utcánál törölték a 96-ost. Újpest felé kimaradt a Székpatak utca megálló.

Évjárat: 2004. október 20. előtt (még nincs Íves út megálló)

Külső oldal: Vízszintes irányban összenyomott betűk, így három sorba is kifért a káposztásmegyeri végállomás.

Belső oldal: Pótolták a Székpatak utca megállót. Egy 125-ös átszállást áthelyeztek. A Tímár utcához visszakerült a 96-os, viszont Újpestnél a metrót nem jelzi.

Évjárat: 2004. október 20. (Íves út megálló létesítése) - 2005. augusztus vége (kialakítása alapján)

Belső oldal: Az új megálló feltüntetésén kívül egyéb különbség nincs.

Évjárat: 2005. november 2. (Káposztásmegyer felé a Homoktövis utcán közlekedik)

Belső oldal: Korszakra jellemzően a logó tábla alsó részébe lett helyezve, továbbá "kapcsolatok" helyett "lehetőségek". Újpest felé három elmaradt átszállást pótoltak, de a metrót továbbra sem jelzi.

Évjárat: 2006. április 1. (Újpesti stadion - időszakos megálló létesítése), kemény műanyag

Belső oldal: Zrt-s logó a tábla alsó részébe helyezve.

Évjárat: 2008. január, puha műanyag

Külső oldal: Néhány milliméterrel kisebb betűk.

Belső oldal: Káposztásmegyeri járatok átszámozása: 125 -> 126, 126 -> 126A. Átszállások átrendezése, Volán és MÁV kapcsolat feltüntetése.

Évjárat: 2008. február, kemény műanyag. Tartalmi különbség nélkül.

Évjárat: 2008. május, digitális nyomtatással.

Külső oldal: Oldalirányban összenyomott betűk - így lehetővé vált a kétsoros kiírás. Nagyobb járatszám, nagyobb karakterközzel.

Belső oldal: Új típusú megállólista. Megszűnt: Tesco-busz.

2008.09.06-tól a járat jelzése 122-esre változott.

123

Egykori balostábla külseje, lecsiszolt állapotban:

Évjárat: 1997 első fele, puha műanyag.

Külső oldal: A járatszám és a jobb oldali felirat ferdén szitázott.

Belső oldal: A listán látszik a Határ úti végállomásnál a 99-es helye, a helyette közlekedő 99A-t kifelejtették.

Évjárat: 1998

Belső oldal: Új típusú tojáslogó. Számos, korábban kifelejtett átszállás pótlása a korszakra jellemző listaidegen szerkesztéstípussal. Emellett több átszállást töröltek (érthetetlen okokból az 52-es villamost, illetve a 136-os buszt a Jahn Ferenc kórháznál)

Évjárat: 1999. március 1., a 136-os megszüntetésekor

Külső oldal: A Mesgye utca megnevezés megszűnt. A korszakra jellemző kis járatszám felnagyított verziójával találkozunk. A betűtípus szintén elterjedt ebben az időszakban.

Belső oldal: Mesgye utca helyesen Mezsgye utca, vékony típusú betűkkel. A 136-ost törölték.

Évjárat: 2001. október (a 13-as helyett a 3-as villamos közlekedik)

Évjárat: 2003 első fele, utolsó tojáslogós széria

Külső oldal: A betűtípus kizárólag ezekre az utolsó szériás táblákra jellemző.

Belső oldal: Utolsó szériás megállólista, új típusú piktogramokkal. A 2001. szeptemberében indult 151-es buszt továbbra sem jelzi. A Jahn Ferenc kórháznál törölték a 19-est, helyette 59-est írnak, holott mindkét járat megállt itt.

Évjárat: 2003 második fele

Belső oldal: Ady Endre tér -> Pesterzsébet, ~. Új járat: Gloriett-busz. A korábban kimaradt 151-est feltüntették. A Jahn F. Kórháznál 59-es helyett 19-est jelöl.

Évjárat: 2004 első fele (még jelöli a június 15-én megszűnt 99A-t)

Belső oldal: Egyetlen különbsége, hogy Kispest, Határ úton az átszállások elrendezése más.

Évjárat: 2004. szeptember 1. (99A megszüntetése) - 2005. augusztus vége (kialakítás alapján)

Évjárat: 2005. december 3. (154A, 154B beindítása)

Külső oldal: Néhány milliméterrel kisebb betűk, a járatszám nagyobb. A kispesti végállomás sorköze nagyobb.

Belső oldal: A logó a tábla alsó részébe helyezve, "kapcsolatok" helyett "lehetőségek", kisebb járatszám. Új járatok: 154A, 154B. Megszűnt: 99A.

Évjárat: 2008. január, puha műanyag

Külső oldal: A két végállomás megcserélése. 

Belső oldal: Zrt-s logó. Belső oldalán is megcserélték a két táblázatot. Elmaradt átszállások feltüntetése. Pestszentimrére és Gyálra közlekedő járatok átszervezése még 2006. októberében, szintén ekkor útvonal módosítás miatt megálló-változás történt: Határ út helyett a Távíró utcán közlekednek, emiatt a Mészáros Lőrinc utca helyett a Távíró utcánál állnak meg. Volán kapcsolat feltüntetése. További hálózati változások: Megszűnt a Gloriett-busz (2007. április 30.), s bár helyette a meghosszabbított Tesco-busz közlekedett, ez 2007. július 29-én megszűnt, a táblán mégis szerepel.

Évjárat: 2008. április, kemény műanyag

Belső oldal: A hibásan szereplő, már megszűnt Tesco-busz törlése.

Évjárat: 2008. május, tartalmi különbség nélkül.

124

Évjárat: 1987. augusztus, a járat indulásakor (ekkor még csak a 125-ös busz és a 14-es villamos járt ki a lakótelepre.)

Külső oldal: Teljesen egyedi kialakítás, külön érdekes a 14-es villamos vá. megnevezés.

Évjárat: 1989. december, a 126-os indulásakor

Belső oldal: Már a 20-as autóbuszok is kijárnak Káposztásmegyerre, továbbá jelzi az 1989 decemberében létrejött a 126-os autóbuszt. a 125-öst valamiért törölték. A lakótelep folyamatos kiépülésével az autóbusz újabb megállókat kapott.

Évjárat: 1990. december, a 3-as metró átadásakor

Külső oldal: Megszűnt az egyedi elrendezés, de a betűk a megszokott méretnél jóval kisebbek (lásd 1990-es 121-es). A körforgalomjelleg miatt kétszer írták ki a végállomást. A végállomás neve Szilas-patak lett.

Belső oldal: Megálló-változás: Nádasdy Kálmán utca -> Dunakeszi utca. Az újonnan indult 11-es villamos feltüntetése.

Évjárat: 1992 vagy 1993

Belső oldal: Keretes gyorsjáratokkal. A Hajló utcánál nem jelöli a 20-ast.

KERESEK ÉLESEBB KÉPET A SZÉRIÁRÓL!

Évjárat: 1994. szeptember, első tojáslogós

Külső oldal: A betűk régi típusú alapból kiindulva függőlegesen elnyújtottak, oldalirányban összenyomottak. A szám Helvetica típus lett, függőlegesn elnyújtott, oldalirányban összenyomott verzióban. "Végállomásként" a Homoktövis utcát jelölték meg.

Belső oldal: A körjáratoknál alkalmazott piktogramos kialakítás.

Évjárat: 1997 első fele, puha műanyag

Belső oldal: Törölték a megszűnő 11-es villamost.

Évjárat: 1998. augusztus (14-es villamos meghosszabbításakor) 

Belső oldal: Vékony betűs megállólista. A körforgalom iránya a villamos meghosszabbítása után megváltozott. Új megálló Óceánárok utca néven, valamint átnevezések: Bőröndös utca -> Bőrfestő utca, Homoktövis utca -> ~ (óvoda). Átszállási kapcsolatok helyett "lehetőségek".

Évjárat: 2000 (fent) és 1999 (lent)

Külső oldal: A Homoktövis utcai végállomás Káposztásmegyer felirat nélkül szerepel. A 1999-es szérián nagyobb járatszám és vastagabb Körforgalom felirat.

Belső oldal: Az 1999-es szérián hiányzik az átszállási kapcsolatok felirat. Az ABC áruháznál feltüntették a 20-ast. 

Évjárat: 2003 második fele - 2004, tartalmi különbség nélkül.

Évjárat: 2006. június - 2007. március vége (puha műanyag, de még dátumozatlan)

Külső oldal: A körforgalom egyik zárójele lemaradt

Belső oldal: A Szilas-pataknál az átszállások két sorba kerültek.

A járat kihasználatlanság miatt 2007.09.02-án üzemzárással megszűnt.

125

Évjárat: 1985. június (járat indulása) - 1986. december közötti állapotokat tükrözi (még nincs Hajló utca megálló és a 14-es villamos nem jár Káposztásmegyerig)

Évjárat: 1986. december (Hajló utcai megálló létesítése, 14-es villamos meghosszabbítása) - 1989. január (20-as meghosszabbítása Káposztásmegyerig)

Belső oldal: Nagyon ritkán alkalmazott, nagy méretű átszállási járatszámokkal. A fenti változásokon kívül: korábban elmaradt 12,14-es villamosátszállások feltüntetése. Továbbá a 20, 20-as átszállások áthelyezése logikusabb helyre, a Fóti úthoz.

A járat 1989 januárjában, a 20-as autóbusz meghosszabbításakor megszűnt, majd márciusban újraindult, de már csak hétvégén közlekedett - egészen az 1990 decemberi metróátadásig, ekkor végleg megszűnt.

Évjárat: 2001. október, a járat indulásakor (Auchan megnyitása)

Belső oldal: A tábla hibás, mivel az Auchan felé az autóbuszok nem álltak meg a Mogyoródi-pataknál.

Évjárat: 2001-2002 fordulóján

Belső oldal: Törölték a hibás Mogyoródi-patak megállóhelyet.

Évjárat: 2002, utolsó tojáslogós

Belső oldal: A Mogyoródi-pataknál feltüntették a 126-ost.

Évjárat: 2003 második fele - 2004

Belső oldal: Azóta a 104-es is kijár az Auchanig.

Évjárat: 2005 ősz - tél (kialakítás alapján)

Belső oldal: A logó lentre, a járatszám fentre helyezve, "kapcsolatok" helyett "lehetőségek". Tartalmi különbsége nincs.

Évjárat: 2006. június - 2007 március vége (puha műanyag, de még dátumozatlan)

Belső oldal: Zrt-s logó. Két elmaradt átszállás beszerkesztése.

 

2007.09.03-án üzemkezdettől jelzése 126-osra változott, további képek ott találhatók.

126

Évjárat: 1989. december, a járat indulásakor.

Külső oldal: Érdekes a tábla felső részébe tolt szöveg és szám.

Belső oldal: A járatszám a megszokottnál nagyobb. Hibásan a 20-as helyett 20-ast írtak.

Évjárat: 1990. december, a járat a metróátadással egyidejűleg Káposztásmegyer újonnan kiépült területeit is feltárta.

Külső oldal: A végállomásnév módosult. A karakterek középre igazítva.

Belső oldal: Két új megálló Megyeri út és Iskola néven. Az átszállásoknál már megtaláljuk az újonnan indult 122-es buszt, korrigálták a 20-ast pirossá, valamint hibásan a 125-öst is beleírták átszállásként (holott a járat 1990 decemberében megszűnt). Az átszállási számokat az 1990-91 évek újpesti járataira jellemző számtípussal dolgozták át.

Évjárat: 1994. április, első tojáslogós (az első tojáslogósok egyike)

Külső oldal: A Káposztásmegyer felirat kisebb méretű, a Szilas-patak felirat emellett oldal-irányban összenyomott. A Mogyoródi-patak fölé régi típusú és hagyományos méretű betűkkel Káposztásmegyer felirat került. A Mogyoródi-patak emiatt a Szilas-patakhoz hasonlóan összenyomott lett.

Belső oldal: A körjáratokra jellemző piktogramos kialakítás. Új megálló a Sárpatak utca néven és egy átnevezés is történt: Megyeri út -> Homoktövis utca. Külön érdekes a három végállomás a megállólistában.

Évjárat: 1997 eleje, puha műanyag

Belső oldal: A körjárat jelleg helyett hagyományos kétoszlopos elrendezés. A megszűnt 11-es  villamos törlésén kívül tartalmi különbsége nincs,

KERESEK ÉLESEBB KÉPET A SZÉRIÁRÓL

Évjárat: 1998. augusztus (14-es villamos meghosszabbításakor), ekkor útvonalmódosítás történt.

Belső oldal: Vékony betűs megállólista. A jelentős útvonalkülönbségek miatt a másik irányt külön táblázatban jelölték, így a piktogramok eltűntek.

Évjárat: 2001. október (a 125-ös beindításakor)

Évjárat: 2003 második fele - 2004

Belső oldal: Egy elmaradt 20-as átszállás pótlása, a 125-öst nem jelzi.

Évjárat: 2005 ősz - tél (kialakítás alapján)

Külső oldal: Néhány milliméterrel kisebb karakterméret.

Belső oldal: A logó a tábla alsó részébe helyezve, "kapcsolatok" helyett "lehetőségek". 

Évjárat: 2006. június - 2007. március (puha műanyag, de még dátumozatlan)

Belső oldal: Zrt-s logó. Egy 122-es átszállás áthelyezése.

A járat jelzése 2007.09.03-án üzemkezdettől 126A-ra változott. A 126-os jelzést a továbbiakban az egykori 125-ös viselte:

Évjárat: 2007. augusztus, puha műanyag (a szeptemberi változásra készítve)

Évjárat: 2008. március, kemény műanyag.

Belső oldal: Volán átszállás feltüntetése.

126A

2007. szeptember 3-án üzemkezdettől a 126-os jelzése 126A-ra változott.

Évjárat: 2007. augusztus, puha műanyag (a szeptemberi változásra készítve)

Évjárat: 2008. január, puha műanyag. Tartalmi különbség nélkül.

127

A járat 1989.03.01-jén indult és 1995.05.12-én üzemzárással megszűnt.

Évjárat: 1992

Belső oldal: A 153-as helyett hibásan 153-ast jelöl. Látható a korábbi szériák alatt még létező 1-es hézagja.

Évjárat: 1993

Belső oldal: Korábban elmaradt átszállások pótlása eltérő számtípussal: 12, 27 78-as buszok és 61-es villamos. A Szirtes útnál is volt egy járat (kizárásos alapon 27-es lehetett), de ezt eltávolították. A 153-as továbbra is keret nélkül van jelölve.

Évjárat: 1994. június, első tojáslogós és egyben utolsó széria

Külső oldal: A Gellért-hegy után nincsen vessző.

Belső oldal: A körjárat jelleg miatt piktogramokkal készült. Érdekes a Szirtes út és a Kelenhegyi út kisebb betűkkel írt változata.

 

 

 
Járattörténeti adatok (1915-napjainkig)
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Chat
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$