bkvtablak
Autóbusz táblák
 
Trolibusz táblák
 
Villamostáblák
 
Általános utastájékoztató táblák és egyéb ágazatok
 
93 - 94E

93

Évjárat1988. január (82-es Kőbánya-Kispestről indul) - október (még nincs 82A)

Lecsiszolt állapotban került elő, igényes restaurálás utáni állapot:

 

Évjárat1994, első tojáslogós (még jelöli az 50A villamost, mely 1995 januárjától szünetelt).

Külső oldal: MÁV-állomás rövidítés nélkül, összenyomott betűkkel, továbbá a repülőtér angol megnevezése szerepel

Belső oldal: Az elsőként készült tojáslogós tábláknál előfordult, hogy nem jelöltek gyártási dátumot.

Évjárat: 1996. november, puha műanyag

Belső oldal: A megállólista két irányának felcserélése. Törölték a megszűnt járatokat (35,135,50A villamos). Több helyre bekerült az 1995-ben indult 193-as

Évjárat: 1997 első fele, puha műanyag

Belső oldal: Kőbánya-Kispestnél az 1996-ban rövidülő 80-as helyére illesztették be a meghosszabbított 98-ast (ezt már az előző szérián meg kellett volna tenni.)

Évjárat: 1998

Külső oldal: A számot jobbra tolták, így lehetővé vált a kőbánya-kispesti végállomás két sorba történő kiírása (kisebb betűmérettel). Ferihegy 1. Airport is két sorba került, szintén kisebb betűkkel.

Belső oldal: Új típusú tojáslogó. Tartalmi különbsége nincs.

Évjárat: 1999. március 1. (136-os összevonása a 19-essel)

Belső oldal: A 136-osok egyes karakterét meghagyták, a 9-est pedig listaidegen számmal szerkesztették be. A Bethlen utcánál a 136-os helyére illesztették a 19-est, itt az egyes is listaidegen.

Garázsmeneti tábla körülbelül körülbelül 2000-ből.

Évjárat: 2002. május (182182A beindítása)

Belső oldal: Vastag járatszám. Már látható az újonnan indult 182, 182A járat, a 2000 augusztusában indult reptér-busz és pótolták a korábban kihagyott, 1998 augusztusában indult keresztúr-buszt. Ahol szerkesztés történt, ott az összes átszállást újraírták vékony számokkal. A Bethlen utcánál a 19-es helyett ismét 136-ost jelöl.  A Szarvas csárda térnél a 193-as helyett hibásan 193-ast írtak.

Évjárat: 2003 első fele, az "utolsó generációs" stílusban átdolgozva.

Belső oldal: A jobb oldali listán a Teleki utca megállónál törölték a 19-es és 36-os átszállási kapcsolatot, pedig ezek feltüntetését logikusság szempontjából nem kellene elhagyni. Szintén ebben az irányban Bethlen utcánál 136 helyett hibásan 136 van írva (a Szarvas csárda téri hiba pedig ezen a szérián és megvan, 193 helyett 193-as).

Évjárat: 2003 második fele - 2004

Belső oldal: Ismét feltüntették a Teleki utcánál törölt átszállásokat, a Lajosmizsei sorompónál jelölték a 36-ost. A Bethlen utcai 136-os hibája korrigálva lett, de a Szarvas csárda téri hibás 193-as átszállás a sávos logós szériára is öröklődött.

Évjárat: 2006. április 14. (Reptér-busz -> 200), kemény műanyag

Külső oldal: Kisebb feliratok, Kőbánya-Kispest, MÁV-állomás -> Kőbánya-Kispest (2005. március 7. óta)

Belső oldal: Zrt-s logó a tábla alsó részébe helyezve, "kapcsolatok" helyett "lehetőségek". A Május 1. tér / Iglói utca megállópár új neve: Szemere István tér. A Szarvas csárda téri hibás 193-ast gyorsjáratra korrigálták. Új járatok: Reptér-busz helyett a 200-as (2006. április) valamint a Pestszentimre-busz (2004. október). Kőbánya-Kispest végállomásnál a 200-as feltüntetése elmaradt. 

Évjárat: 2008. április

Belső oldal: Hálózati változások: 82-es buszcsalád átszámozása, új  járatok: 35, 135. Elmaradt átszállások feltüntetése (151,183,200 stb.), Volán, MÁV és repülő-átszállások feltüntetése.

93

Évjárat: 1984. március

93-as autóbuszok próbaüzemi jelleggel a Ferihegyi repülőtér helyett a Malév D portáig közlekedtek. Valószínűleg a kezdeti ideiglenes jellegnek köszönhető a furcsa kialakítású tábla: fémlapra ragasztott papírlap, ráadásul külső oldala nem is volt - vagy az évek során eltávolították. A tábla még a 135-öst is jelzi, holott a járat 1982-ben megszűnt.

A Ferihegyi 2-es terminál 1985-ben épült meg.

Évjárat: 1987.12.01. (Kocsedo megállóhely létesítése) 

Belső oldal: Az 1987 augusztusában létesített repülőtéri bekötőút megállónak az E porta előtt kellene szerepenie, hiszen a többi szérián is így látható.

KERESEK ÉLESEBB KÉPET A SZÉRIÁRÓL!

Évjárat: 1990 közepe (ekkortól kezdve a Ferihegyi Repülőtér helyett a külföldiek számára is érthető Airport kifejezést használták)

Belső oldal: A 98-as átszállásokat törölték. A 82-es 1988. január óta Kőbánya-Kispestig jár, új járat a 82A (1988. október). A repülőtér kifejezéseket törölték az 1-es és 2-es terminálnál. Az "E" porta és a bekötőút megállók továbbra is rossz sorrendben szerepelnek.

Évjárat: 1994. február

1994. február és március hónapban kísérleti jelleggel néhány vonalra (1,11,12,61É,78É,86,93,136,153É,257,297) jelent meg ez a tojáslogós balos széria, kék színben szitázva, angol és német nyelvű tájékoztatóval.

Külső oldal: a kék szériákra jellemző elnyújtott Helvetica karakterekkel.

Belső oldal: Megálló-változások a balos által jelölt irányhoz képest: Sallai főműhely -> Gépjármű Javító Főműhely, Steinmetz kapitány út -> Csévéző utca, továbbá Ferihegy 1. és 2. megállók után Airport kifejezés.

Évjárat: 1995. július

Külső oldal: stílusában változatlan, de az Airport felirattal kiegészítve.

Belső oldal: Már nem jeleznek minden lehetséges átszállást, csak a releváns lehetőségeket. Megállóváltozás a korábban is jelzett irányhoz képest nincs.

Évjárat: 1997 első fele, puha műanyag. Tartalmi különbség nélkül.

Évjárat: 1998. augusztus 25., a Keresztúr-busz indításakor készült

Belső oldal: Új típusú logó. Korábban kimaradt átszállások, illetve az újonnan indult keresztúr-busz beszerkesztése a korszakra jellemző szerkesztési típussal. Ferihegy 1 megállóknál eltűnt az irány feltüntetése.

Évjárat: 2000 első fele, utolsó széria

Külső oldal: Korszakra csak néhány - főként dél-pesti - járatra jellemző, vastag betűs kialakítás, melynek különlegességét az adja, hogy ez az egyetlen gyorsjárat, melyre ilyen kivitelű tábla készült.

Belső oldal: Vékony betűs megállólista a korszakra jellemző vastag járatszámmal. Megállóátnevezés: Ferihegy 1 -> Repülőtér C porta, ez valójában megálló áthelyezés volt: ekkor újították fel az 1-es terminált, mely ennek következtében le lett zárva. Emiatt a buszok nem tették meg a hurkot a terminál felé egyik irányban sem. A megálló helyett a reptérre vezető úton található Volán-megállót használták (ez fut jelenleg Ferihegy vasútállomás néven). A változás érzékeltetésére kapott a megálló saját nevet is (hiszen konkrétan a C porta előtt van). Más átnevezés: 4-es út -> Üllői útÉrdekes még a kapcsolatok helyett használt lehetőségek szó, ami csak később terjedt el.

A járat 2000 augusztus 8-tól Reptér-busz jelzéssel közlekedett.

94

Évjárat: 1989. február (környéki díjszabás bevezetésekor), az autóbuszok már Gyálon hurokban betérnek a Rákóczi utcába, de még létezik az 54E busz is.

Évjárat: 1991 körül, véletlenül kimaradt a határátlépést jelző csík.

Külső oldal: Érdekes, hogy még Dózsa György utca a végállomásnév, holott ekkor már inkább központ megnevezést használtak (1990-től), ezért gondoltam 1991-es évjáratot. A Pestimre helett Pestszentimre név használatos, a hosszabb név miatt rövidítésre volt szükség. A másik végállomás ugyan megváltozott, de a külső oldalból ez nem derül ki (lásd lentebb)

Belső oldal: A végállomás hivatalosan a korábban Vecsési út elnevezésű megálló lett, ezt átszerkesztett - kisebb betűtípussal írták ki. A további megállók (Szent István utca és Vecsési út(Kőrösi út)) a Dózsa György utca irányú buszok megállói lettek, amiket az egyirányú balos nem jelöl. Megszűnt az 54E és a Csolt utca mellől kiszedték az ABC kommentet.

Évjárat: 1996.február, puha műanyag, a korszakra jellemző vastag határátlépő csíkkal.

Külső oldal: Régi típusú betűkkel megjelenik a központ végállomáselnevezés illetve végre eltűnt a hibás Kőrösi út felirat

Megállóhelyváltozás nem történt, a listán átszerkesztések nem láthatók.

Évjárat: 1996. november, puha műanyag, tartalmi különbség nélkül, táblaelhasználódás miatt készült

Évjárat: 1999 körül, lekerekített sarkú csíkkal.

Külső oldal: A korszakban csak néhány - főleg dél-pesti - járatra jellemző, vastag-karakteres kialakítás.

Belső oldal: Tartalmi változás nélkül, ritkán használt kicsiny járatszámmal (lásd még 39-es, 95-ös, 150-es). Új típusú logóval és vékony-betűs megállólistával.

Évjárat: 2000 körül, barnásabb színű csíkkal.

Évjárat: 2001 körül, ellentétes irányú csíkkal, a kapcsolatok helyett lehetőségek felirattal.

Évjárat: 2002. március, a 94-es beindításakor, ismét a régi csík-iránnyal

Belső oldal: A 94-es feltüntetése. A közigazgatási határról a megállólista már nem, csak az alsó szöveg tájékoztat, amit kissé feljebb húztak.

Évjárat: 2002. szeptember (megállóhely áthelyezése)

Belső oldal: Vastag belső járatszám. Bocskai utca -> Bocskai István utca (másik irányban: Damjanich utca -> Bocskai István utca).

Évjárat: 2003 vége vagy 2004. Tartalmi különbség nélkül.

Évjárat: 2005 - a csík árnyalata sötétebb és a karakterek mögött fut.

A járat a 2006.09.30-án üzemzárással megszűnt, szerepét az új 55-ös járat vette át.

94

A járat 2002 márciusában indult időszakos járatként, csúcsidőben, a gyáli térség színvonalasabb kiszolgálása érdekében.

Évjárat: 2002. március (első széria)

Egyedi rózsaszín csíkkal, változatlan paraméterekkel.

Évjárat: 2002. szeptember (megállóhely áthelyezése)

Belső oldal: Bocskai utca -> Bocskai István utca (másik irányban: Damjanich utca -> Bocskai István utca). Gyál felé az Ady Endre utca megállóhely véletlenül lemaradt.

Évjárat: 2003 első fele, utolsó tojáslogós, pufi stílusban.

A környéki járatok közül csak a 94-es és 294-es járatokra készült pufi tábla.

Belső oldal: Az elmaradt Ady Endre utcai megállót pótolták.

Évjárat: 2003. szeptember (Gloriett-busz beindítása, Határ út végállomási rend módosítása) - 2004. augusztus (99A megszüntetése)

Belső oldal: Új járat a Gloriett-busz, továbbá a járat végállomási rendje módosult a Határ úti végállomáson.

Évjárat: 2005. január 3. (két új megálló létesítése)

Belső oldal: Új megállók: Rákóczi Ferenc utca (Gyál felé), Szent István utca (Határ út felé). Megszűnt: 99A, új: Pestszentimre Iskola-busz. Feltüntették a 294-es járatot.

Évjárat: 2006. október, puha műanyag. Pestszentimre és Gyál közlekedésének átszervezése után. Vágott szélű világosabb sárga csíkkal.

Külső oldal: Kisebb feliratok és járatszám.

Belső oldal: Zrt-s logó, "kapcsolatok" helyett "lehetőségek". A járat érinti az összes megállóhelyet, amelyet az ekkor megszűnő 54-es használt. A korábban is létező szakaszon az alábbi változások történtek: Temető -> Kalász utca. 

Garázsmeneti tábla puha műanyagból, valószínűleg 2006 októberében, a gyáli járatok átszervezésekor készült.

Évjárat: 2007. március előtt (puha műanyag, de még dátumozatlan). Ezen a szérián a csík a tábla sarkáig teljesen kifut és a széle más..

Belső oldal: A Határ útnál 66-os helyett 66-ost jelöl.

A járat jelzése 2008.08.21-től 294E-re változott.

94E

A gyáli járatok 2006 októberi átszervezésekor, a Határ úti elérhetőségének javítása érdekében új viszonylat indult.

Évjárat: 2006. október 1., a járat indulásakor, puha műanyagból.

Garázsmeneti tábla puha műanyagból, a járat indulására készítve.

Évjárat: 2007. december, puha műanyag.

Belső oldal: Gyál felső, MÁV-állomás -> Gyál felső vasútállomás. Új járatok: 35, 135, 254 (Alacska-busz, sűrűbb megállókiosztással), megszűnt: Gloriett-busz. Egy 84-es elmaradt átszállás, továbbá MÁV és Volán kapcsolatok feltüntetése, a 154-es átszállások törlése. A TESCO-busz nagy betűkkel történő kiíírása, holott a járat még 2007. július 29-én megszűnt.

 

 

 
Járattörténeti adatok (1915-napjainkig)
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Chat
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$