93
Évjárat: 1988. január (82-es Kőbánya-Kispestről indul) - október (még nincs 82A)
Lecsiszolt állapotban került elő, igényes restaurálás utáni állapot:
Évjárat: 1994, első tojáslogós (még jelöli az 50A villamost, mely 1995 januárjától szünetelt).
Külső oldal: MÁV-állomás rövidítés nélkül, összenyomott betűkkel, továbbá a repülőtér angol megnevezése szerepel
Belső oldal: Az elsőként készült tojáslogós tábláknál előfordult, hogy nem jelöltek gyártási dátumot.
Évjárat: 1996. november, puha műanyag
Belső oldal: A megállólista két irányának felcserélése. Törölték a megszűnt járatokat (35,135,50A villamos). Több helyre bekerült az 1995-ben indult 193-as
Évjárat: 1997 első fele, puha műanyag
Belső oldal: Kőbánya-Kispestnél az 1996-ban rövidülő 80-as helyére illesztették be a meghosszabbított 98-ast (ezt már az előző szérián meg kellett volna tenni.)
Évjárat: 1998
Külső oldal: A számot jobbra tolták, így lehetővé vált a kőbánya-kispesti végállomás két sorba történő kiírása (kisebb betűmérettel). Ferihegy 1. Airport is két sorba került, szintén kisebb betűkkel.
Belső oldal: Új típusú tojáslogó. Tartalmi különbsége nincs.
Évjárat: 1999. március 1. (136-os összevonása a 19-essel)
Belső oldal: A 136-osok egyes karakterét meghagyták, a 9-est pedig listaidegen számmal szerkesztették be. A Bethlen utcánál a 136-os helyére illesztették a 19-est, itt az egyes is listaidegen.
Garázsmeneti tábla körülbelül körülbelül 2000-ből.
Évjárat: 2002. május (182, 182A beindítása)
Belső oldal: Vastag járatszám. Már látható az újonnan indult 182, 182A járat, a 2000 augusztusában indult reptér-busz és pótolták a korábban kihagyott, 1998 augusztusában indult keresztúr-buszt. Ahol szerkesztés történt, ott az összes átszállást újraírták vékony számokkal. A Bethlen utcánál a 19-es helyett ismét 136-ost jelöl. A Szarvas csárda térnél a 193-as helyett hibásan 193-ast írtak.
Évjárat: 2003 első fele, az "utolsó generációs" stílusban átdolgozva.
Belső oldal: A jobb oldali listán a Teleki utca megállónál törölték a 19-es és 36-os átszállási kapcsolatot, pedig ezek feltüntetését logikusság szempontjából nem kellene elhagyni. Szintén ebben az irányban Bethlen utcánál 136 helyett hibásan 136 van írva (a Szarvas csárda téri hiba pedig ezen a szérián és megvan, 193 helyett 193-as).
Évjárat: 2003 második fele - 2004
Belső oldal: Ismét feltüntették a Teleki utcánál törölt átszállásokat, a Lajosmizsei sorompónál jelölték a 36-ost. A Bethlen utcai 136-os hibája korrigálva lett, de a Szarvas csárda téri hibás 193-as átszállás a sávos logós szériára is öröklődött.
Évjárat: 2006. április 14. (Reptér-busz -> 200), kemény műanyag
Külső oldal: Kisebb feliratok, Kőbánya-Kispest, MÁV-állomás -> Kőbánya-Kispest (2005. március 7. óta)
Belső oldal: Zrt-s logó a tábla alsó részébe helyezve, "kapcsolatok" helyett "lehetőségek". A Május 1. tér / Iglói utca megállópár új neve: Szemere István tér. A Szarvas csárda téri hibás 193-ast gyorsjáratra korrigálták. Új járatok: Reptér-busz helyett a 200-as (2006. április) valamint a Pestszentimre-busz (2004. október). Kőbánya-Kispest végállomásnál a 200-as feltüntetése elmaradt.
Évjárat: 2008. április
Belső oldal: Hálózati változások: 82-es buszcsalád átszámozása, új járatok: 35, 135. Elmaradt átszállások feltüntetése (151,183,200 stb.), Volán, MÁV és repülő-átszállások feltüntetése.
Az új paraméterkönyv bevezetése után az Üllői úti szakasz helyett az egykori 36-os felhagyott szakaszán közlekedik:
Évjárat: 2008. augusztus 21. Matricás.
Évjárat: dátum szerint 2008. augusztus, esetleg lehetséges még szeptemberi gyártás, de mindenképp későbbi a fentinél. Matricás.
Külső oldal: Néhány milliméterrel kisebb betűk, ezáltal a piktogramokat a feliratok mellé tudták helyezni.
Belső oldal: Az előző szérián kifelejtett 166-os család feltüntetése.
Évjárat: 2009. január 1. (megállóhelyek létesítése). Matricás.
Külső oldal: Nem változott.
Belső oldal: Stílus: vékonyvonalas és nagyobb méretű táblázat. Megállók: új megállópár Kőbánya-Kispesten és Villanytelepnél. Előbbi miatt a végállomásnál kevesebb átszállást jelöl.
Évjárat: 2010. február. Matricás
Külső oldal: Kék színű, Zurich karakteres kialakítás.
Belső oldal: Stílus: "vonalcsíkos" kialakítás, intézmények, kerület feltüntetésével. Megálló: 2009. június 6. óta hatályos átnevezések: Puskás Ferenc utca / Hengersor utca megállópár -> Bozsik Stadion, Kis temető köz / Vaslemez utca megállópár -> Kispesti temető, Darányi Ignác utca / Csapó utca megállópár -> egységesen Csapó utca, Kolozsvár utca -> Kolozsvár utca (Temető), Pozsony utca / Kassa utca megállópár -> egységesen Kassa utca, Csiky utca / Pozsony utca megállópár -> egységesen Csiky utca, Városház utca -> Thököly út, Nefelejcs utca -> Lőrinci temető. Az átszállások részletezésére az eltérő kialakítás miatt nem tértem ki.
Évjárat: 2011. március (április 1-i változásra készítve). Matricás
Külső oldal: Ferihegyi repülőtér új elnevezése áprils 1-től Liszt Ferenc repülőtér. Továbbá új típusú metrópiktogram használata.
Belső oldal: Stílus: új típusú metrópiktogramok használata belül is. Megálló: Kossuth tér -> Kispest, Kossuth tér, Gárdonyi Géza utca megálló repülőtér irányú párja a Regény utca nevet kapta, továbbá a végállomás átnevezése. Hálózati változás: megszűnt a 293-as. Egyéb átszállások: két helyen fölösleges 148-as átszállás törlése, elmaradt Volán átszállás feltüntetése Kőbánya-Kispesten.
Évjárat: dátum szerint 2011. augusztus, valójában szeptember 24. (új Kőbánya-Kispest végállomás átadása). Matricás
Külső oldal: Kőbánya-Kispest egy sorban, P+R feltüntetésével. Az egysoros kiírás miatt az összes karakter vízszintesen összenyomott és kisebb méretű lett.
Belső oldal: Stílus: BKK logó feltüntetése, elkülönített fehér mezőben. Megálló: Kőbánya-Kispest megállóhely a végállomás átépítése miatt megszűnt. Egyéb átszállások: Kossuth térnél törölték a 148-ast, de az előző szérián törölt 148-as a Simonyi Zsigmond utcánál ismét jelezve van. Egyéb: "önk." rövidítés nagybetűs "Önk." formában.
2013. május 1-től, a Liszt Ferenc Repülőtér 1-es termináljának 2012-ben történt bezárását követően lecsökkent utasforgalomra hivatkozva Pestszentlőrinc, Fedezék utcáig rövidítették.
Évjárat: 2013. május 1. Külső oldalán táblára nyomott, belül matricás.
Külső oldal: Korszakra jellemző Frutiger karakteres kialakítás, az új végállomásnak megfelelően. P+R jelölés nélkül, metrópiktogram helyett "M" jelöléssel.
Belső oldal: Stílus: új típusú vonalcsíkos kialakítás (intézmények, kerületek megjelölése nélkül, világosabb árnyalatokkal). Hálózati változás: az új végállomásnak megfelelően. Egyéb átszállások: korábban elmaradt 136E átszállás feltüntetése, 36-os iránymegjelölései.
2013. július 15-től a rövidítés kapcsán érkezett utaspanaszok miatt Szemeretelep vasútállomásig hosszabbították, korábbi útvonalán 93A jelzéssel betétjárat indult.
Évjárat: 2013. július 15.. Készült mindkét oldalán matricás, illetve a külsején táblára nyomott kivitelben is.
Külső oldal: Az új végállomásnak megfelelően, továbbá a teljes kidolgozás nagyobb karakterekkel készült.
Belső oldal: Hálózati változás: az új szakasznak megfelelően. Megálló: Kolozsvár utca (temető) megállóban a temető kis betűvel kezdve. Egyéb átszállások: 200E-nél repülő-piktogram feltüntetése, távolsági járat-átszállás törlése a Szarvas csárda térnél.
Évjárat: 2014. január. Mindkét oldalán táblára nyomott.
Külső oldal: Néhány milliméterrel kisebb karakterekkel készült.
Belső oldal: Hálózati változás: új járatok a 194B, 236, 236A. Megálló: Kőbánya-Kispest M két sorba szedve. Egyéb átszállások: két helyen 200E átszállás feltüntetése.
Évjárat: 2019. október. Mindkét oldalán táblára nyomott.
Külső oldal: Korszakra jellemző újbalos kivitel.
Belső oldal: Stílus: A hurokjárati rész nincs ábrázolva, hanem megállópárokként jelzi. Hálózati változás: M3 pótlás, szünetel a 201E közlekedése. Új járatok: 182A, 194M. Megálló: Új megálló a Fő utcánál. Egyéb átszállások: Kőbánya-Kispesten a 68, 151, 193E feltüntetése, a 136E-t ismeretlen okból törölték. Bozsik Stadionnál a rágyaloglási távolság miatt törölték a 42-es és 199-es járatokat. Több helyen törölték a 236-os családot is. Fedezék utcánál feltüntették a távolsági járatokat, Csévéző utcánál nem jelzi 198-ast. Szarvas csárda téren 193E helyett hibásan 193-ast jelöl.
Évjárat: 2020. március. Mindkét oldalán táblára nyomott.
Külső oldal: Az elválasztó csík rövidebb.
Belső oldal: Egyéb átszállás: Szarvas csárda téren távolsági járatok átszállásának feltüntetése.
Évjárat: 2020. december. Mindkét oldalán táblára nyomott. A korszakra jellemzően puha műanyagból.
Külső oldal: Nem változott.
Belső oldal: Hálózati változás: Átadták az M3 déli szakaszát, a pótlóbusz megszűnt. Egyéb átszállások: Több, korábban törölt átszállás ismét megjelenik, egyrészt a Bozsik Stadionnál, továbbá a 236-os család a Baross utcánál. A Szarvas csárda téren a hibás 193-ast korrigálták 193E-re.
93A
2013. július 15-től a 93-ast Szemeretelep vasútállomásig hosszabbították, korábbi útvonalán 93A jelzéssel betétjárat indult.
Évjárat: 2013. július 15.. Külső oldalán táblára nyomott, belül matricás.
Évjárat: 2014. január. Mindkét oldalán táblára nyomott.
Külső oldal: Nem változott.
Belső oldal: Hálózati változás: új járatok a 194B, 236, 236A. Egyéb átszállás: Fedezék utcánál jelöli a 284E-t, holott itt nincs átszállási lehetőség.
Évjárat: 2019. október. Mindkét oldalán táblára nyomott.
Külső oldal: Korszakra jellemző újbalos kivitel, összenyomott járatszámmal. A Fedezék utca végállomásból vélhetően hiba miatt hagyták el a Pestszentlőrinc feliratot.
Belső oldal: Stílus: A hurokjárati rész nincs ábrázolva, hanem megállópárokként jelzi. Hálózati változás: Új járatok: 182A, 194M. Megálló: Új megálló a Fő utcánál, Kőbánya felé megszűnt a végállomásról kifordulás utáni Fedezék utca megálló. Egyéb átszállások: Kőbánya-Kispesten nem jelez átszállásokat. Bozsik Stadionnál a rágyaloglási távolság miatt törölték a 42-es és 199-es járatokat. Több helyen törölték a 236-os családot is. Fedezék utcánál feltüntették a távolsági járatokat, de a 98-as családot a rágyaloglás miatt nem jelzi (továbbá a hibás 284E is törölve lett innen). Szarvas csárda téren 193E helyett hibásan 193-ast jelöl.
Évjárat: 2020. március. Mindkét oldalán táblára nyomott.
Külső oldal: Fedezék utca végállomásnál pótolták a Pestszentlőrinc feliratot.
Belső oldal: Egyéb átszállások: Kőbánya-Kispesten pótolták az elmaradt átszállásokat, a Fedezék utcánál pedig az indokolatlanul törölt 98-as családot ismét feltüntették. Távolsági járatok feltüntetése Szarvas csárda térnél.
Évjárat: 2021. március. Mindkét oldalán táblára nyomott.
Külső oldal: Nem változott.
Belső oldal: Hálózati változás: Az M3 déli szakaszának felújítása befejeződött, a pótlóbusz megszűnt. Egyéb átszállások: A Bozsik Stadionnál ismét megjelennek az átszállások, továbbá a Szarvas csárda téren a hibás 193-ast korrigálták 193E-re. A korábban kihagyott 136E-t feltüntették Kökin.
93
Évjárat: 1984. március
A 93-as autóbuszok próbaüzemi jelleggel a Ferihegyi repülőtér helyett a Malév D portáig közlekedtek. Valószínűleg a kezdeti ideiglenes jellegnek köszönhető a furcsa kialakítású tábla: fémlapra ragasztott papírlap, ráadásul külső oldala nem is volt - vagy az évek során eltávolították. A tábla még a 135-öst is jelzi, holott a járat 1982-ben megszűnt.
A Ferihegyi 2-es terminál 1985-ben épült meg.
Évjárat: 1987.12.01. (Kocsedo megállóhely létesítése)
Belső oldal: Az 1987 augusztusában létesített repülőtéri bekötőút megállónak az E porta előtt kellene szerepenie, hiszen a többi szérián is így látható.
KERESEK ÉLESEBB KÉPET A SZÉRIÁRÓL!
Évjárat: 1990 közepe (ekkortól kezdve a Ferihegyi Repülőtér helyett a külföldiek számára is érthető Airport kifejezést használták)
Belső oldal: A 98-as átszállásokat törölték. A 82-es 1988. január óta Kőbánya-Kispestig jár, új járat a 82A (1988. október). A repülőtér kifejezéseket törölték az 1-es és 2-es terminálnál. Az "E" porta és a bekötőút megállók továbbra is rossz sorrendben szerepelnek.
Évjárat: 1994. február
1994. február és március hónapban kísérleti jelleggel néhány vonalra (1,11,12,61É,78É,86,93,136,153É,257,297) jelent meg ez a tojáslogós balos széria, kék színben szitázva, angol és német nyelvű tájékoztatóval.
Külső oldal: a kék szériákra jellemző elnyújtott Helvetica karakterekkel.
Belső oldal: Megálló-változások a balos által jelölt irányhoz képest: Sallai főműhely -> Gépjármű Javító Főműhely, Steinmetz kapitány út -> Csévéző utca, továbbá Ferihegy 1. és 2. megállók után Airport kifejezés.
Évjárat: 1995. július
Külső oldal: stílusában változatlan, de az Airport felirattal kiegészítve.
Belső oldal: Már nem jeleznek minden lehetséges átszállást, csak a releváns lehetőségeket. Megállóváltozás a korábban is jelzett irányhoz képest nincs.
Évjárat: 1997 első fele, puha műanyag. Tartalmi különbség nélkül.
Évjárat: 1998. augusztus 25., a Keresztúr-busz indításakor készült
Belső oldal: Új típusú logó. Korábban kimaradt átszállások, illetve az újonnan indult keresztúr-busz beszerkesztése a korszakra jellemző szerkesztési típussal. Ferihegy 1 megállóknál eltűnt az irány feltüntetése.
Évjárat: 2000 első fele, utolsó széria
Külső oldal: Korszakra csak néhány - főként dél-pesti - járatra jellemző, vastag betűs kialakítás, melynek különlegességét az adja, hogy ez az egyetlen gyorsjárat, melyre ilyen kivitelű tábla készült.
Belső oldal: Vékony betűs megállólista a korszakra jellemző vastag járatszámmal. Megállóátnevezés: Ferihegy 1 -> Repülőtér C porta, ez valójában megálló áthelyezés volt: ekkor újították fel az 1-es terminált, mely ennek következtében le lett zárva. Emiatt a buszok nem tették meg a hurkot a terminál felé egyik irányban sem. A megálló helyett a reptérre vezető úton található Volán-megállót használták (ez fut jelenleg Ferihegy vasútállomás néven). A változás érzékeltetésére kapott a megálló saját nevet is (hiszen konkrétan a C porta előtt van). Más átnevezés: 4-es út -> Üllői út. Érdekes még a kapcsolatok helyett használt lehetőségek szó, ami csak később terjedt el.
A járat 2000 augusztus 8-tól Reptér-busz jelzéssel közlekedett.
|