128
Évjárat: 1988. július (J járat megszüntetése) - 1989. március (Várbusz beindítása, 16-116-os rövidítése)
Évjárat: 1990. december
Külső oldal: A pontosabb tájékoztatás érdekében feltüntették a Várfok utcát.
Belső oldal: 84-es helyett 84-es, megszűnt az 5-ös, új járat a várbusz. Minden lehetséges átszállást jelez a tábla.
Évjárat: 1992-1993
Belső oldal: Az alábbi megállóváltozások történtek: Szamos utca -> Városmajor utca, Sebészeti Klinika -> Ér~, János kórház -> Szent ~.
Évjárat: 1994. október, első tojáslogós
Külső oldal: A Várfok utca felirat méretét csökkentették, de a betűtípus nem változott.
Évjárat: 1996. október, puha műanyag
Belső oldal: A Moszkva térnél törölték a lerövidített 12-est, valamint a megszűnt 84-est.
Évjárat: 1998, kemény műanyag (táblaelhasználódás miatt készült)
Belső oldal: Újabb típusú logó, a dátum helyén a korszakra jellemzően Kelenföld garázs neve áll.
Évjárat: 1999. május (megállók átnevezése)
Belső oldal: Árnyas vendéglő -> Rőzse köz illetve a másik irányban Szamóca utca (vékony betűkkel átszerkesztve). A Moszkva térnél az 56-os és 56E buszok számát ismeretlen okból vékony típussal újraírták.
Évjárat: 1999. július - 2001 között bármikor készülhetett
Belső oldal: A megszűnő 56, 56E járatokat a Moszkva térnél törölték, azonban helyükre nem szerkesztették az 56-ost, illetve a Szent János kórháznál nem törölték az alap 56-ost.
Évjárat: 2003. szeptember (118-as villamos beindítása) - 2004. augusztus (90-es a Moszkva térig jár)
Külső oldal: Hibásan VárÓskúti felirattal.
Belső oldal: A korábbi széria hibáinak kijavításán túl: új járat a 118-as villamos.
Évjárat: szintén 2003. szeptember - 2004. augusztus
Külső oldal: Helyesírási hiba nélkül. (Belső oldala azonos)
Évjárat: 2005 ősz - tél (kialakítása alapján)
Külső oldal: A Moszkva tér feliratát néhány milliméterrel széthúzták (legkönnyebben az "O"-n vehető észre), a Várfok utca kerek zárójelbe került.
Belső oldal: A logó lentre, a járatszám fentre helyezve, "kapcsolatok" helyett "lehetőségek. Hosszabb útvonalon jár: 90-es busz.
Évjárat: 2007. október, puha műanyag
Belső oldal: Zrt-s logó. Megszűnt: 118-as villamos. Várbusz -> 10. Új járat: 110. Hosszabb útvonalon jár: 59-es villamos. Volán átszállás feltüntetése.
Évjárat: 2008. február, kemény műanyag. Tartalmi különbség nélkül.
Évjárat: 2008. április. Tartalmi különbség nélkül.
Évjárat: 2008. június, digitális nyomtatással.
Külső oldal: Kisebb betűk, vízszintes irányban enyhén összenyomva, így a mMoszkva téri végállomás két soros lett. A járatszám nagyobb, karakter-távolsága nőtt.
Belső oldal: Átszállások feltüntetése nélkül készült.
130
Fém duplaoldalas tábla (szitázott) a 70-es évek végéről. táblarétegek alól került elő.
Fém duplaoldalas tábla (sablonnal fújt) a 80-as évek elejéről.
Évjárat: 1987. július (44A indulása) - 1990 vége
Belső oldal: Ha a Zsókavár utcánál jelölve lenne a 73-as / 73-as, akkor a gyártás pontosabban behatárolható lenne. A temetőnél hibásan 96-ost jelöl a gyorsjárat helyett. Másik hiba a Rákóczi UTCA jelölés, út helyett.
Évjárat: 1993 első fele (utolsó széria)
Belső oldal: A fentebb említett hibákat korrigálták. Közterületnév változás: Felszabadulás út -> Szentmihályi út. A Hevesi Gyula utca megállót átnevezés helyett véletlenül törölték.
A járat jelzése 1993 decemberében 130-asra módosult, és végállomását a Népstadionhoz helyezték.
2007.08.21-től a 130-as alapjáratként közlekedett, így a számjelzés ismét foglalttá vált.
Évjárat: 2007. augusztus, puha műanyag.
Évjárat: 2008. március, kemény műanyag
Külső oldal: Kisebb járatszám.
Belső oldal: A 131, 144, 231-es járatok átszállását a Fischer István utcához helyezték. Volán átszállás feltüntetése.
Évjárat: 2008. április, tartalmi különbség nélkül.
130
Évjárat: 1993. december, első és egyetlen balosszéria.
Belső oldal: A 73-as hibásan feketeként szerepel a Nyírpalota utcánál.
Évjárat: 1994. június, első tojáslogós
Belső oldal: Új megállók a Vezér és Fischer István utcáknál. Hiba: a Népstadionnál jelöli a 82-es trolit.
Évjárat: 1994. október
Belső oldal: Megszűnt: 73E, a hibás 82-est korrigálták, valamint a Fischer István utca troliátszállásait törölték.
Ugyanezek a táblák 94/10 jelzés mellett 94/11-dátummal is készültek, más különbségük nincsen.
Évjárat: 1996. november, puha műanyag
Külső oldal: A megnyíló Pólus center miatt a végállomás a pláza elé került, új megállót létesítettek. A végállomás régi típusú betűkkel lett szerkesztve.
Belső oldal: Azóta megszűnt a 132 és elindult a 173-as, valamint a Népstadionnál kiszedték a megszűnt 75A trolit. A Nagy Lajos király útjánál számomra érthetetlen okokból eltűnt a 32-es. A bal oldali listán a régi végállomást vastag betűkkel kinn felejtették, és alászerkesztették az újat.
Évjárat: Szintén 1996 novemberi, puha műanyagból.
Belső oldal: a készítő figyelmetlenül beszerkesztette az 1994 novemberében megszűnt 73E-t mindkét irányban, továbbá a 69-es villamos piktogramja hiányzik. A végállomás hibája azonban itt nem szerepel - viszont a köztemető megálló így kimaradt.
Évjárat: 1997. március (új megálló létesítése a Róna utcánál), puha műanyag
Belső oldal: Más járatokhoz képest a 130-asnál igen korán megjelent a vékony betűs megállólista. Új megálló a Róna utcánál. Több apróbb átszállási módosítás történt, de ezek nem bírtak nagy jelentőséggel (például: a 75-ös busz áthelyezése), más esetben korábban elmaradt tájékoztatásokat pótoltak (pl: 82-es troli).
Évjárat: 1998 első fele (még nem jelöli a Pillangó utcai megállót), már kemény műanyagból.
Külső oldal: A Pólus center végállomás neve Sárfű utca lett, a módosítás régi típusú betűkkel történt.
Belső oldal: Újabb típusú logó. A Vezér utcánál a 82-es helyett a 80-as trolit jelöli, holott előbbit kellene. A másik irányban csak egy piktogram maradt.
Évjárat: 1998. július (új megálló a Pillangó utcánál)
Belső oldal: A Vezér utcánál mindkét irányban korrigálták a hibás troliátszállást.
Évjárat: 2000. december
Külső oldal: A korszakra jellemzően kis járatszám, átmeneti betűkkel.
Belső oldal: Három új járat: 1A és 63-as villamos, Palota-busz.
Évjárat: 2001. október, a 3-as villamos indulásakor.
Belső oldal: A Pillangó utca és Róna utca között nem húztak elválasztó vonalat.
Évjárat: 2003 első fele, utolsó tojáslogós pufi stílusban tartalmi különbség nélkül.
Évjárat: 2004. január (Népstadion, metróállomás -> Stadionok), ezen túl tartalmi különbsége nincs.
Évjárat: 2004 vége - 2005 eleje
Belső oldal: Két elmaradt átszállás (Pólus-busz, 144-es) feltüntetése, Palota-busz átszállás áthelyezése.
Évjárat: 2006 nyár, puha műanyag
Külső oldal: Megnövelt méretű karakterek.
Belső oldal: Rengeteg átszállás feltüntetése. 73 -> 73. Az ekkor kiadott 22-es táblák legyártása után a készítők a szitában felejtették a határátlépésről tájékoztató szöveget, így több gyorsjáratra (56, 130, 132, 139) is bekerült ez a felirat, amit több táblánál utólag lematricáztak.
A járat jelzése 2007.08.21-től 130-ra változott.
131
Évjárat: 1992 vagy 1993
Évjárat: 1994.november, első tojáslogós
Külső oldal: A Rákosszentmihályi végállomásból törölték a körforgalom szót, így elhagyható volt a rövidítés is.
Belső oldal: A balos szériához képest a Füredi út elnevezése utcára módosult, más megállóhelyi változás nem történt.
Évjárat: 1996. március, puha műanyag
Belső oldal: Megszűnt: 46, 132.
Évjárat: 1997 vége - 1998 eleje, kemény műanyag. A logóba Rt. feliratot szerkesztettek.
Évjárat: 1999
Belső oldal: A Pálya utcánál Rákosszentmiály felé vékony számokkal beszerkesztették a 144-est, a jobb oldalon az Örs vezér terén törölték a 82-es trolibuszt.
Évjárat: 2000. december
Belső oldal: A kapcsolatok helyett lehetőségek kifejezés használata. Az Örs vezér téri átszállások átszerkesztése vékony számokkal. A módosított átszállások az újonnan indult Rákoskert-busz mellett tartalmazzák a rövid ideig közlekedő 63-as villamost és az Expo-járatot is. A 82-es troli ismét olvasható a listában.
Évjárat: 2001 első fele. Egyetlen különbsége, hogy "lehetőségek" helyett "kapcsolatok" kifejezés szerepel rajta.
Évjárat: 2001. október, utolsó tojáslogós széria.
Belső oldal: Az Örs vezér terénél hézagot hagyva kiszedték a 13-as és 63-as villamost és a 13-as villamos helyett 3-as közlekedik.
Évjárat: 2003. szeptember (176-os beindítása) - 2004
Belső oldal: Új járatok: 132, 176.
Évjárat: 2005 ősz - tél. Tartalmi különbség nélkül. ("kapcsolatok" helyett "lehetőségek")
Évjárat: 2006. április 1. (új megálló létesítése), még kemény műanyagból.
Belső oldal: Zrt-s logó, a tábla alsó részébe helyezve. Új megálló a Fischer István utcánál, emiatt egy 130-as átszállást töröltek.
Évjárat: 2006. október, puha műanyag
Belső oldal: A 132-es megszüntetése. Rákosszentmihály felé a megállók sorszámozása hibás - két 5. szám van.
Ez a tábla tartalmilag azonos a fentivel, de kemény műanyagból készült, ami a korszakra egyáltalán nem volt jellemző. Az is lehet, hogy ez is egy hibás 0802-es széria (lásd lentebb), aminek viszont nem volt dátumozása.
2007.08.21-től, a rákosszentmihályi járatok teljes átszervezésekor a járat útvonala Kisszentmihályig hosszabbodott, és útvonala több szakaszon módosult.
Évjárat: 2007. augusztus, puha műanyag
Évjárat: 2007. november, puha műanyag
Külső oldal: Kisszentmihály elválasztva három sorba került.Be
Belső oldal: Volán átszállás feltüntetése.
Évjárat: 2008. február, kemény műanyag - HIBÁS tábla! A 2007 augusztus 21. előtti paraméterekkel készítették el.
Külső oldal: Néhány milliméterrel kisebb betűk (a 2007.08.21. előtti szériákhoz viszonyítva)
Belső oldal: Tartalmilag azonos a 2006. októberi táblával.
Évjárat: 2008. március, immár helyesen készült - tartalmilag teljesen azonos a 0711-essel.
132
Fém duplaoldalas, szitanyomással. A táblára később a lentebb látható típust fújták.
Fém duplaoldalas, sablonnal készült.
Egy másik sablonnal készült:
Évjárat: 1994. május, első tojáslogós (egyben utolsó széria)
Belső oldal: Bal oldalt az Egressy útnál a troli helyett, az Élessaroknál a villamos helyett buszpiktogram található, ezeket filccel korrigálták.
A járat csak hétköznap csúcsidőben közlekedett. Az utolsó 1-2 évben valamelyest csökkent az utasforgalma, de az utolsó napig is 280-asok közlekedtek. Megszüntetése kizárólag takarékossági okokból történt, a párhuzamosságra hivatkozva.
A járat 2003.06.16-án újraindult Árpád híd, metróállomás és Kőbánya, Városközpont között.
Évjárat: A járat indulásakor
Külső oldal: Újlogós táblák betű és számtípusával készült
Belső oldal: Az utolsó generációs tojás logósokra jellemző megállólista. Hibásan feltüntették rajta a 32-est átszállási lehetőségként, mely pont a járat indulásakor szűnt meg (pontosabban véglegessé vált az üzemszünete), valamint Kőbánya felé az Örs vezér terénél saját magát jelöli meg átszállásként. Az Élessaroknál 13-as villamost jelöl.
Évjárat: Szintén a járat indulásakor, pufi stílusban
Belső oldal: Az irányok ellentétes elrendezésűek. Itt is szerepel hibásan a 32-es és a 13-as villamos, azonban az Örs vezér téri magára utalás itt nincs.
Évjárat: 2003 nyár vége, az egyik első sávos logós tábla.
Külső oldal: Kísérleti kivitel, szokatlanul kis járatszámmal, balra igazított feliratokkal.
Belső oldal: Az Erzsébet királyné útjánál elmnaradt átszállásokat jelöltek. Korrigálták a 13-as villamos és 32-es hibát. Jelöli a korábbi szériákon kimaradt 144-est.
Évjárat: 2003. szeptember (176-os beindítása) - 2004
Külső oldal: Vékonyabb keret, nagyobb járatszám. Feliratok mérete változatlan, de középre lettek igazítva.
Belső oldal: 176-os feltüntetése, Élessaroknál az előző szérián rossz sorrendben szereplő 61-61 korrigálása.
Évjárat: 2004
Külső oldal: Változatlan méretű keretben még nagyobb járatszám.
Belső oldal: A két irányt megcserélték. Tartalmi különbsége nincs
Évjárat: 2006 nyár, puha műanyag
Külső oldal: Megnövelt méretű betűk. A járatszám karakter-távolsága kisebb lett.
Belső oldal: Új elrendezésű megállólista. Zrt-s logó, "kapcsolatok" helett lehetőségek. Az ekkor kiadott 22-es táblák legyártása után a készítők a szitában felejtették a határátlépésről tájékoztató szöveget, így több gyorsjáratra (56, 130, 132, 139) is bekerült ez a felirat, amit több táblánál utólag lematricáztak. Az Újhegy-busz átszállásait törölték, mivel nincs közös üzemideje a 132-essel. A 73-as helyett a 73-as közlekedik (2005. december). Korábban kimaradt átszállások feltüntetése: 3-as és 62-es villamosok és a 151-es busz.
A járat 2006.09.29-én üzemzárással - kihasználatlanság miatt - megszűnt.
133
rekonstruált tábla: eredeti sablon segítségével egy fémtáblára fújva.
Műanyagra fújt sablonos a 80-as évek végéről.
Évjárat: 1985. május (43-as megszüntetése) - 1988. június (A 26-os még nem közlekedik az Árpád hídig)
Évjárat: 1990. december (már 84-est jelöl, illetve Lehel teres Élmunkás tér helyett)
Külső oldal: Végállomások felcserélése és elnevezésük változása.
Belső oldal: Az autóbuszok útvonala 1990 júliusában módosult, ezért láthatunk új megállóhelyeket. Az alábbi átszállási változások történtek: megszűntek a 43, 84, 184 autóbuszjáratok. Új járatok: 43, 84,106. A 26-os az Árpád hídig közlekedik. Érdekes módon az Árpád-híd felirat lemaradt.
Évjárat: 1994. szeptember, első tojáslogós
Külső oldal: a két végállomást megcserélték.
Belső oldal: Árpád híd metróállomásnál kihagyták a metró átszállását, ezt filccel pótolták.
Évjárat: 1997. január, puha műanyag
Külső oldal: A két végállomást felcserélték.
Belső oldal: Árpád híd felé új megálló létesült Dagály fürdő néven, valamint egy leszálló megállóhely az Árpád hídnál. Számos megszűnt járatot (43,84 - kivéve a 33-ast , ami listában maradt) töröltek, illetve kihagyott átszállásokat pótoltak (76-os troli, 3-as metró, 15-ös busz). A 12-es villamost még jelzi a Lehel térnél, holott már 1995 óta rövidített útvonalon jár.
Évjárat: 2000. december (1A villamos beindítása)
Belső oldal: Két ritka jelenséggel találkozunk: az egyik lista még az elsőszériás tojásé, a másik már vékony betűkkel átdolgozott, valamint a logó továbbra sem kapott Rt. feliratot. Árpád hídnál azóta a végállomási rend módosult, ezért látható megállóváltozás. A Dráva utca és Pannónia utca megállókat hibásan felcserélték az átszerkesztés során. Lehel tér felé elmaradt átszállásokat pótoltak, valamint kijavították a hibákat (12-es villamos, 33-as busz).
Évjárat: 2003 második fele - 2004
Belső oldal: Irányok megcserélése, a Dráva utca - Pannónia utca megállók itt is fel vannak cserélve. Megszűnt: 32, új: 132 (hibásan keret nélkül szitázva).
Évjárat: 2004
Belső oldal: Korrigálták a Pannónia utca - Dráva utca megállók hibáját, és a 132-est keretét. Feltüntették a korábban kimaradt Tesco-buszt.
Évjárat: 2005 ősz - tél (tábla kialakítása alapján)
Belső oldal: A logó a tábla alsó részébe került, "kapcsolatok" helyett "lehetőségek". Tartalmi különbség nélkül.
Évjárat: 2006. június (már puha műanyag) - október (még jelzi a 132-est)
Belső oldal: Zrt-s logó. Az Árpád híd felé is feltüntették a Tesco-buszt.
Évjárat: 2008. január, puha műanyag
Belső oldal: Volán járatok és korábban elmaradt átszállások feltüntetése. Két, fölöslegesnek tartott átszállást (76 troli, metró) töröltek. A Tesco busz átszállások nyomtatott nagy betűkkel lettek kiírva. Megszűnt a 132-es.
Szintén ezzel a dátumozással kemény műanyagból is készült tábla.
Évjárat: 2008. április, kemény műanyag.
Belső oldal: Logó nélkül készült. Megszűnt a Tesco-busz.
Évjárat: 2008. március - július. Digitális nyomtatással, duplaoldalas kivitel.
A Lehel tér két sorba került, a járatszámot jobbra tolták, karakter-távolsága nőtt.
134
1984. novemberi előtti végállomás elnevezésekkel készült fémtábla.
Évjárat: 1984. november (a metró és 1-es villamos átadáskor Óbudán végállomásokat neveztek át) - 1986. december (a 118-as még a Vörösvári úton közlekedik körforgalomban - emiatt nincsen jelölve)
Évjárat: 1986. december - 1989. január (a 118-as már nem Vörösvári út körforgalomban jár, hanem a Bogdáni útig közlekedik, de még nem létezik a 106-os)
Belső oldal: A Bogdáni útnál feltüntették a 118-ast.
A járat 1992.04.30-án üzemzárással megszűnt. Szerepét a meghosszabbított 34-es vette át.
135
Évjárat: 1988. január (a 82-es már a Kökiről indul) - 1988. október (nem létezik még 82A)
Évjárat: 1994. február, utolsó balosszéria
Külső oldal: Pestlőrinc helyett Pestszentlőrinc használata. A hosszabb végállomásnév miatt 3 soros lett.
Belső oldal: Vörös csillag utca -> Hoffher Albert utca, Marx utca -> Margó Tivadar utca. Az összes lehetséges átszállás kiírása. Ami lényeges átszállási változás: új járatként a 82A.
Évjárat: 1995. március, első tojáslogós és egyben utolsó széria. A korszakban néhány Dél-pesti viszonylatra jellemző puha műanyagból.
Külső oldal: Végállomások felcserélése. Mindkét végállomáson megszűnt az állomás rövidítése, ezt vékonyabb, kisebb betűkkel oldották meg.
A járat 1995 augusztusában takarékossági okokból megszűnt.
A számjelzés ismét foglalttá vált Ferihegy vasútállomás átadásakor, 2007.07.15-én. Az új 35-135 járatpáros a 193-as járatot váltotta ki és az új vasútállomásig közlekedett. Csak a 135-ös tért be a Mednyánszky utcához.
Évjárat: 2007. július, puha műanyag, a járat indulására készítve.
Mivel az Üllői úton (Mednyánszky utca) közlekedő autóbuszok a mindkét irányban közlekedve azonos megállókat érintettek, ezért a végállomásról külön kiegészítő táblát készítettek, szintén puha műanyagból.
Évjárat: 2007. december, puha műanyag.
Belső oldal: Új megálló létesítése: Béke tér (Királyhágó út). A 82-es buszcsalád átszámozása. A Helyközi busz helyett Volán kifejezést használ, Pestszentimre Iskola-busz helyett Iskola-busz felirat van, a MÁV logók nagyobbak.
Évjárat: 2008. március, kemény műanyag.
Belső oldal: 193 -> 193E
A 35-135-ös járatpár közlekedését 2008.08.21-től az új 166-166A-266 járatok váltották fel.
|