bkvtablak
Menü
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
141 - 151

141

Évjárat: 1987 előtt (Volán Garázs felirat nélküli széria)

Megállós oldal nem készült, mindkét oldal azonos.

Évjárat: 1987 - 1990. augusztus (még jelzi az 1-est)

A járat útvonala 1992. decemberében hosszabbodott meg Kelenvölgyig (a 172-es megszűnésekor).

Évjárat: 1994. szeptember, első tojáslogós széria

Külső oldal: A változásnak megfelelően módosítva régi típusú betűkkel.

Évjárat: 1995 (?- elképzelhető, hogy a tábla 95 utáni, csak hibás.) - nem jelzi még az 1995 szeptemberében létesített Csákvár utca / Hajtány sor megállókat

Belső oldal: Logó nélkül készült. A megszűnő 1-es és 83-as járatokat hézagot hagyva törölték.

Évjárat: 2007. november, puha műanyag.

Belső oldal: Új megállópár: Csákvár utca / Hajtány sor. Új járatok: 103, 250 és az ideiglenes 47-49V. Elmaradt átszállások, Volán és MÁV kapcsolatok feltüntetése. A Kelenföldi pályaudvarnál törölték a 19-es villamost. Kelenvölgy helyett hibásan Kelenföldet ír (Etele tér felé).

 

Évjárat: 2008. március, digitális nyomtatással.

Külső oldal: Nagyobb karakterekkel.

Belső oldal: A Kelenföldi pályaudvarnál ismét jelzi a 19-est.  A kelenvölgyi végállomás immár helyesen írva.

142

Évjárat1984. november (a metró új szakaszának átadásakor)

Belső oldal: Hibásan jelöli a metróátadás előtt egy nappal megszüntetett Polgár utcai megállót.

Belső oldal: A Bogdáni út megálló kimaradt.

Duplaoldalas a 80-as évek végéről.

Évjárat: 1994. augusztus, első tojáslogós és egyben utolsó széria

Külső oldal: Korvin Ottó tér -> Szentlélek tér

A vonalon az utolsó időszakban már Ikarus 405-ösök is jártak ezért ténylegesen kevés tábla készült.

143

Évjárat: 1987. szeptember (útvonal-módosítás utáni állapotok)

Évjárat: 1989 körül

Belső oldal: A végállomáson már nem jelölik a 145 és 146-os járatokat, a Dömös utcánál pedig jelölték a 186-ost (fölöslegesen).

Évjárat: 1994. augusztus, első tojáslogós

Belső oldal: Dömös utca -> Templom utca.

Évjárat: 1998 körül, táblaelhasználódás miatt készült. Tartalmi különbsége nincs.

Évjárat: 2001. október, utolsó tojáslogós

Belső oldal: A Békás-busz vékony betűkkel beszerkesztve. Továbbra is Rt. nélküli logóval.

Évjárat: 2003 második fele - 2004, tartalmi különbség nélkül.

Évjárat: 2006 második fele - 2007. március (puha műanyag, de még dátumozatlan).

Belső oldal: Tartalmi különbség nélkül, Zrt-s logóval. "kapcsolatok" helyett "lehetőségek":

Évjárat: 2006. június - 2008. január, puha műanyag. Kijelző meghibásodás, vagy táblás járműves pótlás esetére.

Külső oldal: Matricás. Karakterek a tojáslogósokra és balosokra jellemző típussal készültek. Belső oldala üres.

Évjárat: 2008. március - május között, duplaoldalas kivitel, digitális nyomtatással. Kijelző meghibásodás, vagy táblás járműves pótlás esetére. A korai digitális nyomtatású táblákra jellemzően még kicsi végállomás-feliratok.

Évjárat: 2008. május - július között, duplaoldalas kivitel, digitális nyomtatással. Kijelző meghibásodás, vagy táblás járműves pótlás esetére.

Nagyobb betűk, a járatszám karakter-távolsága nőtt.

2008. szeptember 6-tól késő esténként és hétvégében hajnalban a 243-as busz közlekedik helyette Donát utcai és Pince közi betérésekkel

144

Évjárat: 1977. január 1. (a 31Y jelzése 144-es lett) - 1978. március 1. (körforgalomban közlekedett)

A tábla hibás, a végállomás neve helyesen Békés Imre utca (ma Szent Imre utca). Itt tolatással fordultak vissza az autóbuszok és haladtak vissza a Mátyás király utcán. 1978. március 1-től körforgalomban a Csömöri út érintésével közlekednek, ekkortól megváltozott a végállomás elnevezése is.

Műanyagra fújt duplaoldalas a 70-es évek végéről, 80-as évek elejéről, immár új végállomás-névvel.

Évjárat: 1987. augusztus (jelöli a 131-es járatot) - 1991 eleje (még piros gyorsjáratos)

Belső oldal: Jól látszik a 131 és 44A járatok listaszerkesztése, ezek a járatok 1987-ben indultak

Évjárat: 1991

Belső oldal: Különleges darab. Az 1990-es és 91-es évben alkalmazott átszállási számtípusokkal találkozunk, melyeket még piros járatszámokkal szoktak alkalmazni, azonban itt minden gyorsjáratot feketével készítettek. 1991-et támasztja alá az előző rendszer maradványaként még rövid ideig élő Varga József utca. Érdekes még a Rákosi út /Mátyás király út/ megálló két sorba írása. Ez a tábla ritka példa a balosokon alkalmazott tojáslogós megállólistás betűtípusra: a végállomás ezekkel készült . A belső járatszám az átlagosnál nagyobb méretű. Változás még a másik baloshoz képest: a Diófa utcánál törölték a 130-as átszállást.

Évjárat: 1994. szeptember, első tojáslogós

Külső oldal: A Rákosszentmihályi végállomás három sorba került.

Belső oldal: Megálló változások a balos által megjelölt irányhoz képest: Varga József utca -> Szent Korona utcai lakótelep, Rákosi út /Mátyás király út/ -> Mátyás király utca 71, Varga József utca -> Szent Korona utca.

Évjárat: 1997 első fele, puha műanyag.

Külső oldal: A betűket vékonyították és kicsinyítették, így lehetővé vált a rövidítésmentes kiírás. A szám Helvetica típus, függőlegesen elnyújtva, vízszintesen összenyomva.

Belső oldal: A korszakban még igen ritka vékony betűs megállólista. Új megálló a Fischer István utcánál (még 1996 júniusában). Megszűnt járatok 46 és 132-es autóbusz. Számos, korábban elmaradt átszállást pótoltak (pl. 192-es busz, 80-as troli).

Évjárat: 1998, kemény műanyag

Külső oldal: Visszatértek a 94/9-es mintához.

Belső oldal: Csak a logóban különbözik: egy Rt-t szerkesztettek bele.

Évjárat: 1999

Külső oldal: Ismét az 1997-es külső.

Belső oldal: A Fogarasi útnál jelöli a 131-est is.

Évjárat: 2000. december (Rákoskert-busz beindítása)

Belső oldal: Az Örs vezér téri lista átszerkesztése: 100-as helyett Expo-járat, 63-as villamos, Rákoskert-busz. 

Évjárat: 2001. október, utolsó tojáslogós

Belső oldal: Egyetlen különbség: a 13 és 63 villamosok helyett 3-as közlekedik.

Évjárat: 2003. szeptember (176-os beindítása) - 2004

Belső oldal: Új járatok: 132176.

Évjárat: 2005 ősz - tél (kialakítás alapján)

Külső oldal: Néhány milliméterrel kisebb betűk.

Belső oldal: A logó lejjebb, a járatszám feljebb húzva. "kapcsolatok" helyett "lehetőségek". A 144-es járat feltüntetése. HÉV Gödöllő helyett egyszerűen csak "HÉV" feltüntetése.

Évjárat: 2007. augusztus, puha műanyag

Belső oldal: A Rákosszentmihályi járatok teljes átszervezése. HÉV helyett Gödöllői HÉV megnevezés.

Évjárat: 2008. március, digitális nyomtatással. Az egyik elsőként készült kísérleti széria, ez a kialakításából is látható

Külső oldal: A megszokottnál kisebb karakterméret, a járatszám karakterköze nagyobb az egyes és négyes között.

Belső oldal: Új típusú megállólista, kicsi betűmérettel. Az Örs vezér terénél nem jelöli a Rákoskert-buszt, helyette Volán átszállást jelöl.

Évjárat: 2008. április, digitális nyomtatással. Sokkal használhatóbb, átgondoltabb kivitelezéssel.

Külső oldal: Megnövelt, elnyújtott feliratok, nagyobb járatszám.

Belső oldal: Megnövelt méretű megállólista, ismét jelölik a Rákoskert-buszt.

144

Évjárat: 2003.03.03., a járat indulásakor

Külső oldal: Már az újlogósok (Arial) típusával készült

Belső oldal: Átmeneti széria, logó nélkül. A korszakra jellemző megállólistával, érdekes a keretezetlen járatszám

Évjárat: 2003. június (132-es indulása) - szeptember (176-os indulása)

Külső oldal: Kövérebb karakterek. A betűk nagyobbak, a járatszám kisebb.

Évjárat: 2003. szeptember (176-os indulása) - 2004

Belső oldal: Új járat: 176. Továbbá a 61-es járatcsalád korábban kimaradt átszállásának feltüntetése a végállomáson.

Évjárat: 2004. június 19-től augusztus 29-ig, a 2-es metró felújítása idején a járat a Blaha Lujza térig közlekedett

Évjárat: 2005. június 11-től augusztus 19-ig, a 2-es metró felújításának újabb üteme alatt ismét a Blaha Lujza térig közlekedett.

Belső oldal: Egy elmaradt 130-as átszállás feltüntetése. Megszűnt a 99A.

Ezeket a táblákat a felújítás befejeztével Cinkotán félretették és később más viszonylatok papírból készült feliratait ragasztották rá, ezért a fennmaradt táblák széle általában ragasztócsíkos.

Évjárat: 2005. ősz - tél (tábla kialakítása alapján)

Külső oldal: (Összehasonlítás a 2003/4-es szériával) Ismét az elsőszériás tábla mintája, de a járatszám és a keret kisebb.

Belső oldal: Osztott táblázatos elrendezés. A logó az alsó részre helyezve, "kapcsolatok" helyett "lehetőségek". Tartalmi különbség nélkül.

2007.08.21-től 244-es jelzéssel közlekedett tovább, részben módosított útvonalon.

145

A járat 1977.01.01 (korábban 45Y számon közlekedett) és 1981.01.31. között létezett, napi 3 indulással.

A fenti járat megszűnése után Békesmegyeren indult ezzel a számmal új járat.

Évjárat: 1988 körül

Évjárat: 1991 - 1993

Belső oldal: Bogár Ignác utca -> Hatvany Lajos utca. Más megálló esetén pontosabb tájékoztatás, vagy írásmód változatás pl: HadriÁnus-->HadriAnus. Az összes lehetséges átszállást feltüntetése.

Évjárat: 1994. augusztus, első tojáslogós

Külső oldal: Megszűntek a rövidítések, a Békásmegyer felirat vékonyabb betűkkel lett kiírva.

Belső oldal: A körjárat jelleg miatt piktogramok használata. A Madzsar József utca helyett hibásan Hadzsar József utcát tüntettek fel.

Évjárat: 1998 körül 

Belső oldal: A piktogramok sorrendje változott. A hibás utcafeliratot vékony betűkkel korrigálták.

E táblán ugyanaz a megálló egy másik (egyedi) átszerkesztéstípussal látható.

Évjárat: 2003 második fele - 2004

Belső oldal: Új járat a békás-busz, és egy 42-es átszállást pótoltak.

Évjárat: 2006. június - 2007. március (puha műanyag, de még dátumozatlan).

Külső oldal: A feliratok néhány milliméterrel kisebbek. A körforgalom szót törölték, a járatszámot növelték.

Belső oldal: Zrt-s logó, "kapcsolatok" helyett "lehetőségek". Tartalmi különbsége nincs.

Évjárat: 2006. június - 2008. január, puha műanyag. Kijelző meghibásodás, vagy táblás járműves pótlás esetére.

Külső oldal: Matricás. Karakterek a tojáslogósokra és balosokra jellemző típussal készültek.

Belső oldala üres.

Évjárat: 2008. március - május között, duplaoldalas kivitel, digitális nyomtatással. Kijelző meghibásodás, vagy táblás járműves pótlás esetére. A korai digitális nyomtatású táblákra jellemzően még kicsi végállomás-feliratok.

2008.09.06-tól a járatot a meghosszabbított 34-es kiváltotta.

146

Évjárat: 1983 körül, korai végállomáselnevezésekkel

Évjárat: 1989

Külső oldal: Pontosabb utastájékoztatás érdekében a Békásmegyer felirat megjelenése. A körforgalomjelleg megmaradt, de a Bogár Ignác utcát jelölték meg a táblán "végállomásnak".

Belső oldal: 89-90-től megjelenő utastájékoztatási forma: minden lehetséges átszállás megjelölése. Megálló változások: Bálint György utca (Bölcsőde) -> Bölcsőde , HÉV állomás -> Békásmegyer ~.

Évjárat: Valószínűleg 1994, de dátum nélkül készült

Külső oldal: Az Újmegyeri tér végállomás felirata vékonyabb és kisebb betűkkel készült. A Bogár Ignác utca neve Hatvany Lajos utca 1990 óta, ez a felirat is ilyen betűkkel készült. A járatszám alatt utalás a körforgalmi jellegre.

Belső oldal: A körjáratokra jellemző piktogramos megoldás. Békásmegyer, HÉV-állomás megálló azért került nagyobb sorba, mert a megállónév alatt a kopás által takarva még külön HÉV felirat is olvasható (ami fölösleges, hiszen ott a hév piktogram).

Évjárat: 1998 körül

Belső oldal: Békásmegyer, HÉV-állomás megállónál a 42-est beszerkesztették. A piktogramok sorrendje változott illetve újabb típusú tojáslogót használnak.

Évjárat: 2001. június (megállóhelyek átnevezése)

Belső oldal: A Bölcsőde és Óvoda megállóhelyek neve Bálint György utca lett (vékony betűkkel szerkesztve). Árpád utca -> Hatvany Lajos utca szintén vékony betűkkel. A kétezres évek elején készült táblákra jellemző, új típusú piktogramokkal.

Évjárat: 2003 második fele - 2004

Belső oldal: Új járat a békás-busz.

Évjárat: 2006 második fele, puha műanyag

Külső oldal: Nagyobb karakterek, körforgalom felirat elhagyása.

Belső oldal: Zrt-s logó, "kapcsolatok" helyett "lehetőségek".

Évjárat: 2007 - 2008. január, puha műanyag. Kijelző meghibásodás, vagy táblás járműves pótlás esetére.

Külső oldal: Matricás. Karakterek a tojáslogósokra és balosokra jellemző típussal készültek.

Belső oldala üres.

2008.09.06-tól a járatot a meghosszabbított 42-es (új számán 134-es) kiváltotta.

147

Évjárat: 80-as évek vége. Konkrét megálló és átszállásváltozás az adott időszakban nem történt, ezért pontosan nem tudtam behatárolni.

Évjárat: 1990. december, a 3-as metró újpesti szakaszának átadása után történt közlekedési változásokat tükrözi.

Külső oldal: Újpest-központg közlekedik. A Megyeri út mellett Újpest városrészt is feltüntették.

Belső oldal: Részletesebb tájékoztatás az átszállásokról. A metróátadás kapcsán jelentősen átalakult a felszíni hálózat. 

Évjárat: 1991. november - 1993

Külső oldal: A végállomást a Julianus barát utcában jelölték ki, eszerint módosult a külső oldal is, hagyományos régi betűkkel.

Belső oldal: Megálló-változások: Temető utca -> Újpesti piac, Paksi József utca -> Perényi Zsigmond utca. Valamint a Julianus barát utca és az előtte lévő megálló a 90-es évek eleji szerkesztéstípusban.

Évjárat: 1994. október, első tojáslogós

Évjárat: 1998 körül

Külső oldal: A betűk vékonyítása. A járatszám a klasszikus régi típus helyett Helvetica lett.

Belső oldal: A logó a régi maradt. Megálló átnevezés: Bem utca -> Langlet Waldemár utca (vékony betűkkel szerkesztve). A megszűnt 11-es villamost és a 104A buszt hézagot hagyva kiszerkesztették, valamint érthetetlen módon a 122-est is.

Évjárat: 2000 körül

Belső oldal: Újabb típusú logó. Jobb oldali listán: Vékony számtípussal a Megyeri temető megállóhóz két átszállás (30,122-es) beszerkesztése.

Évjárat: 2003 második fele - 2005. április

Belső oldal: Új járat a Tesco-busz.

Évjárat: 2005. április 1. (Megálló-átnevezése)

Belső oldal: Megálló-átnevezése: Szabolcska Mihály utca -> Gárdonyi Géza utca. Egy 30-as átszállás feltüntetése.

148

Évjárat: 1994. szeptember, első tojáslogós és egyben utolsó tojáslogós

Belső oldal: A gyártási dátumból a kilences gyárilag lemaradt.

150

Évjárat: 1989. május, a járat indulásakor

Külső oldal: Éppen a járat indításakor nevezték át a Budafoki teret Savoyai Jenő térre. A legelsőként elkészült táblák még a régi elnevezést jelezték, ezért belső oldalukra már semmi sem került - végül mégis úgy döntöttek, hogy használják a buszokon.

Évjárat: Szintén 1989. május

Külső oldal: Immár Savoyai Jenő tér felirattal.

Belső oldal: A piktogramok lemaradtak.

Évjárat: 1990 vége

Külső oldal: A pontosabb tájékoztatás érdekében a Regényes utca feltüntetése

Belső oldal: Megállónév változás: Magdolna utca -> Városház tér. Új megálló a Tóth József utcánál (vagy korábban kifelejtették?). A Savoyai téren számomra ismeretlen okból törölték a 3-ast. Az Arany János úti végállomásnevet pontosítva kiírták, azonban a két sor hibásan 1-1 megállóként szerepel.

Évjárat: 1994. szeptember, első tojáslogós.

Külső oldal: A Savoyai térhez Budafok felirat illesztve, emiatt a tér neve rövidítve lett és valamivel vékonyabb ez a felirat.

Évjárat: 1999. január

Külső oldal: A végállomás a Törley térhez került. Egy ritkán alkalmazott vastag betűtípussal kidolgozva, külön érdekes, hogy a szám régi típus maradt

Belső oldal: Vékony betűs megállólista. Különbségek: a Tóth József utcánál fölöslegesen feltüntetik a 3-as, 14, 114-es átszállásokat, valamint természetesen a régen megszűnt 10A-t már nem jelöli. Érdekes a logó felett lévő járatszám kis mérete, példa rá az oldalon még a 39-es tojás.

Évjárat: 2000 első fele

Külső oldal: A szám is átdolgozásra került a vastag típussal.

Belső oldal: A szám vastagon írt típus. A kapcsolatok helyett lehetőségek szó használata. Tényleges tartalmi különbség azonban nincs.

Évjárat: 2000. november (új megálló a Savoyai Jenő térnél)

Belső oldal: Ismét vékony járatszámmal.

Évjárat: 2004. november 22. (a 250-es beindításával egyidejűleg a végállomás neve is változott)

2008.09.06-tól jelzése 250A-ra változott, és a Savoya parkig hosszabbodott.

151

Évjárat: 2001. szeptember, a járat indulásakor. Csúcsidőben közlekedett az 51-es helyett

Külső oldal: A korszakra jellemző kis járatszámmal és az átmeneti betűtípussal.

Belső oldal:A megállólistát valószínűleg az 51-eséből készítették, ugyanis szerkesztésnyomot vehetünk észre rajta: a bal oldali listán a 8. (Felüljáró) megálló és az ott lévő buszpiktogram közötti üres hely, ennek oka, hogy a megállót korábban Sibrik Miklós úti felüljárónak hívták.

Évjárat: 2003. június, utolsó tojáslogós. Pufi stílusban

Belső oldal: Tartalmazza az újonnan indult 132182, 182A, 3-as villamost. Ezen kívül még az alábbi tartalmi változás történt: Csepel felé a Kossuth Lajos utcánál kiszedték a 48-ast, mivel teljesen fölöslegesen szerepelt.

A járatra garázsmeneti tábla is készült az indulás évében. Érdekes módon ennek betűi a balos és régi tojástáblákét idézik, a szám viszont a korszakra jellemző kis méretű kialakítás.

Ez egy későbbi garázsmeneti széria újlogós - Arial - betűkkel, de kerekített sarkú műanyagra 2003 körülről. A garázsmeneti buszok ekkor már a pesterzsébeti Lázár utcáig szállították az utasokat a kispesti Kossuth tér helyett.

Évjárat: 2003. szeptember (Gloriett-busz beindítása) - 2005. május (Erzsébet-busz beindítása)

Belső oldal: Gloriett-busz és egy elmaradt 71-es átszállás feltüntetése, az Újhegy-buszt és két villamos átszállást töröltek.

Garázsmeneti tábla 2004 körülről

Évjárat: 2005.07.04 (útvonal módosítás Csepelen)

Belső oldal: Kőbánya felé a II. Rákóczi Ferenc út érintésével közlekedik. Új járat: Erzsébet-busz. Néhány kevésbé jelenzős átszállási módosítás történt.

Évjárat: 2007. június, puha műanyag.

Külső oldal: A két végállomást megcserélték.

Belső oldal: A két irányt megcserélték. Megálló átnevezése: Kőbánya-Kispest, MÁV-állomás -> Kőbánya-Kispest (csak az egyik irányban módosították). Rengeteg átszállási módosítás, ezek közül tényleges hálózati változások: gyáli-pestszentimrei járatok átszervezése, reptér-busz -> 200, 154A-B beindítása, Gloriett-busz megszüntetése. A 79A átszállásokat törölték, mivel nincs közös üzemidejük. Csepel felé a Kossuth téri és Ady Endre úti busz-átszállásokat hibásan villamos-piktogrammal jelezték.

Évjárat: 2008. június, kemény műanyag, digitális nyomtatással.

Külső oldal: Vízszintes irányban összenyomott betűk, ezáltal lehetővé vált a két sorban történő kiírás.

Belső oldal: A 0806-os szériák többségére jellemzően, itt sem tüntették fel az átszállásokat. A MÁV-állomás helyett vasútállomást jelöl, illetve Kőbánya-Kispest megállóhely Csepel felé is MÁV-állomás nélkül olvasható.

 
 
Chat
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 

SZEREPJÁTÉK - Csatlakozz közénk és légy részese egy kalandnak - FRPG - Még nem késõ csatlakozni - SZEREPJÁTÉK    *****    VANESSA HUDGENS - A LEGNAPRAKÉSZEBB MAGYAR RAJONGÓI OLDALAD A TEHETSÉGES ÉNEKES-SZÍNÉSZNÕRÕL - VANESSA HUDGENS    *****    Ipari elektronkia szerviz, villamos kéziszerszám javitás, érintésvédelmi felülvizsgálat. elektronika-szerviz.gportal.hu    *****    Minden lány egy kicsikét királylány, minden Fiú kicsit hõs lovag. - FRPG    *****    | WATTPAD | Egy neves gimnázium, egy gazdag, arrogáns srác és egy ösztöndíjas lány nem mindennapi szerelme | WATTPAD |    *****    Szerepjáték – Csatlakozz közénk, és részese Te is a kalandoknak - FRPG    *****    Egy igazi hõs sem tudja magáról, hogy hõs. - Egy igazi hõs sem tudja magáról, hogy hõs.    *****    Nincs Új Poszt Cousin & Best Friend & A Lot More    *****    az új élet reményében, hajózz    *****    ANELIATH - varázslat és sárkányvér    *****    csillagütközés marcangolta nász    *****    Katt!Katt!Katt! Lépj be a galopp versenyparkunkba! Katt Katt!    *****    Új lovas szerepjáték! * Új lovas szerepjáték! * Lépj be a lovak csodálatos világába! Nevelj te is nálunk!    *****    ANELIATH - varázslat és sárkányvér- Te ki leszel ebben a csavaros Történetben? - SZEREPJÁTÉK    *****    Te ki leszel ebben a csavaros, mágiával, intrikával és hataloméhséggel fûszerezett olvasztótégelyben?    *****    Te ki leszel ebben a csavaros, mágiával, intrikával és hataloméhséggel fûszerezett olvasztótégelyben?    *****    Vörös sziluett az emlékvárban    *****    'cause I am only human    *****    az új élet reményében, hajózz    *****    Új lovas szerepjáték! * Új lovas szerepjáték! * Lépj be a lovak csodálatos világába! Nevelj te is nálunk!