bkvtablak
Menü
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
191-198

191

Évjárat: 1984. augusztus (84-es felváltja a 84-est) - 1988. január (12,12A megszűnése)

Belső oldal: A 12-est a Sallai Imre utca megállónál valamiért törölték (az is meglehet, hogy lekopott). A részleges örforgalomjelleg miatt a visszautat is jelöli.

Évjárat: 1988 nyara, a 26A indulásakor (ekkor minden érintkező járat tábláján feltüntették a viszonylatot, de később törölték, a 26A időszakos nyári jellege miatt).

Belső oldal: 26A kiírása, valamint a megszűnő 12,12A törlése.

Évjárat: 1992 vagy 1993

Külső oldal: Kiszedték a Marx tér feliratot, így lehetőség nyílt a pu. rövidítés megszüntetésére. A körforgalom szó is eltűnt.

Belső oldal: Megállóváltozások: végállomáselnevezés, Sallai Imre utca -> Tátra utca. A zárójeles "kommentek" törlése (rendőrség és SZOT üdülő). Azóta megszűnt a 60-as, a 84-es helyett fekete jár (az átszállási különbségeket nem jelöltem, mert ezen a táblán az előzőekkel ellentétben már az összes lehetséges átszállást kiírják).

Évjárat: 1994. október, első tojáslogós

Évjárat: 1998 körül

Belső oldal: Újabb típusú logó. Hézagot hagyva törölték a megszűnt 84-es és 86-os járatokat és ferdén a hézagok helyére tolták a  60-ast. A Nyugati pályaudvar irányába a Vérhalom utca megálló neve Mandula utca lett, ezt egyedi betűkkel szerkesztették át.

Évjárat: kb. 2000

Belső oldal: Új típusú vékony betűs megállólista, tartalmi különbség nélkül.

192

Ez a vastábla még az Ikarus 180-as autóbuszokon volt használatos, de később több alkalommal is újrafestették őket és használták a 80-as évek közepéig a 200-as típusokban. Ez a darab 1978-ban készült. Az autóbuszok a Csömöri úti felüljáró építése miatt a Varga József - Szent Korona - utcában végállomásoztak.

Évjárat: 1990. szeptember (176 -> 176)

Évjárat: 1993 első fele (már nem jelöli az Egyesült Vegyiműveket, de még nem jelzi a júliusban létesített Anilin utca megállóhelyet)

Külső oldal: Az elágazás végállomás neve a rendszerváltás után városközpontra módosult.

Belső oldal: Megállóátnevezések az új kor szellemében (a Szent Korona utca esetében a vastag betű kiemelten láthatóvá teszi a szerkesztést). Néhány átszállást logikai szempontból variáltak, egyetlen lényeges változás a 176-os megszűnése.

Évjárat: 1997 első fele, puha műanyag.

Külső oldal: A régi típusú betűket kicsinyítve, vékonyítva (illetve a szentmihályi végállomásnál elnyújtva) rövidítés mentes végállomásokat írtak ki.

Belső oldal: Megállóváltozás a balos által jelölt irányhoz képest: új megálló az Anilin utcánál (1993.július). Átszállási lehetőségként hibásan még mindig látható az 1995-ben megszüntetett 197-es.

Évjárat: 1997. szeptember, kemény műanyag

Belső oldal: Logó aljába Rt. szerkesztése. Két megállóváltozás: Mindkét irányban üzemegység helyett garázs kifejezés használata.  valamint Rákosszentmihály felé: Rákóczi út (Csömöri út) -> Batthyány utca [eltérő betűkkel]. A 197-es busz még mindig szerepel. A járat megszűnése előtti időszakban még 2-3 darab ilyen volt forgalomban.

Évjárat: 2000. február

Belső oldal: A megállólistát korábban kifelejtett járatok igen csúnya (90-es évek végére jellemző) beszerkesztésével módosították, illetve már látható rajta az 1998-ban indult keresztúr busz. Hungarocamion -> Vidor utca (vékonybetűs szerkesztéssel). A 197-est törölték.

E szériának mindössze egyetlen apró különbsége van: a XVII.utcánál nincsen feltüntetve a 76-os iránya.

193

Évjárat: 1995. március, puha műanyag (egyedi jelenség: néhány dél-pesti vonalra ebben a hónapban puhatábla készült)

Külső oldal: A hagyományos, régi típusú betűk lekicsinyített változata.

Belső oldal: A 35-ös megszüntetése után egész napos üzemidőben közlekedett (a Mednyánszky utca kiszolgálása miatt) a táblákra tájékoztató matrica került. 

Évjárat: 1997 első fele, puha műanyag

Belső oldal: Új járat: 193-as. Feltüntették a korábban elmaradt 50-es villamost.

Évjárat: 1997 második fele, kemény műanyag

Külső oldal: A Szinyei Merse utcai végállomás betűméretét növelték (végeredményben a hagyományos betűméretnél így már csak minimálisan kisebb), emiatt a járatszámot oldalirányban összenyomták.

Belső oldal: A logóba Rt.-t szerkesztettek, tartalmi különbség nincs.

Évjárat: 1998

Belső oldal: Újabb típusú tojáslogó. Jelentéktelen átszállás-variálások logikusabb tájékoztatás elve alapján. A 193-ast az erre az időszakra jellemző csúf szerkesztéssel készítették.

Évjárat: 2000. augusztus (Alacska-busz beindítása)

Belső oldal: Az Alacska-busz feltüntetése vékony betűkkel. Egy 82-es átszállás visszahelyezése korábbi helyére.

193A

A járat 1994 januárjában indult.

Évjárat: 1994. január, a járat indulásakor. Dátumot azért nem látunk, mert még 1993 decemberében készítették el a táblát.

Külső oldal: Átmeneti számtípussal, de hagyományos régi betűkkel. 

Évjárat: 1995. március, puha műanyag (egyedi jelenség: néhány dél-pesti vonalra ebben a hónapban puhatábla készült)

193

A járat 1995 decemberében indult.

Évjárat: 1995. november, a járat indulására előre elkészítve

Külső oldal: A hagyományos, régi típusú betűk kicsinyített változata.

Évjárat: 1997 első fele, puha műanyag.

Belső oldal: A 80-as és 98-as autóbuszok végállomását még 1996-ban felcserélték, a járatszámokat egymás helyére szerkesztették.

Évjárat: 1998. augusztus (keresztúr-busz beindítása)

Belső oldal: Új típusú tojáslogó. A korábban kifelejtett 93-ast pótolták a 90-es évekre jellemző szerkesztéstípussal. Új járat - ez már vékonybetűkkel - a keresztúr busz.

Évjárat: 2003, utolsó tojáslogós.

Külső oldal: Az utolsó generációs stílus.

Belső oldal: A 93-ast törölték, azonban a helyette közlekedő reptér busz nem olvasható.

194

Évjárat: 1994. november, első tojáslogós

Évjárat: 1996. február

Belső oldal: Átszállások: Egy 36-os áthelyezése másik megállóhoz. Megállók: Gloriett ltp. felé megszűnt az Iskola megállóhely, Határ út felé új megálló Méta utca néven. Megszűnt az 50A villamos.

Évjárat: 1997 első fele, puha műanyag

Belső oldal: A 99-es helyett 99A közlekedik.

Évjárat: 1999 második fele

Belső oldal: Vékonybetűs megállólista, újabb típusú logóval. Megállóváltozások Gloriett lakótelep felé: IKV telephely -> Besence utca 9., Sütőipari vállalat -> Közdűlő utca, Diszkont áruház -> Tövishát utca. Határ út felé: Méta utca -> Kele utca. Átszállások: logikusság alapján átrendezés, tényleges változás: a 136-os megszűnése, helyette a meghosszabbított 19-es közlekedik.

Egy olvasó információi alapján: 2000 őszén a Wekerle-telepen Tempo30 rendszert akartak bevezetni: minden utca egyenrangú kereszteződés lett volna, tehát mindenhol sarkon jobbkéz-szabályt kellett volna alkalmazni. A BKV ezért úgy döntött, hogy a 99, és 99A továbbra is a telepet kettészelő Pannónia utcán közlekedjen, de a 194-es inkább kerülje ki a telepet. A mellékelt térkép ezt mutatja. A keretezett megállók a térképen jelölt piros szakasz részei. Azonban a járat a felháborodás miatt egy napig sem közledett így, a rendszert sem vezették be. A Corvin körút megálló ideiglenesként szerepel. Más különbsége nincs.

197

Fémtábla a 80-as évekből.

Évjárat: 1994. március, utolsó balosszéria

A kék szín indoklása: A korszakban készültek a jól ismert "tojásos balosok" kék színben 1994 február és március dátumozással. Ezekkel egy időben készült a 197-esre is balosszéria, amely így általánosan kék színűként lett nyomtatva. A naponta néhány indulással közlekedő járatot a figyelmetlen utasok könnyen összekeverhették a 97,297 járatokkal, a kék szín viszont figyelemfelkeltőbben hatott.

Külső oldal: A szín egyedisége mellett a betűk eleve vastagabban lettek nyomtatva, amely szintén példátlan (kivéve egy balos 80-ast) a táblaállományban.

Évjárat: 1994. október, első és egyben utolsó tojásszéria

Külső oldal: Megszűnt a rövidítés. Rákoskeresztúr a hagyományos régi betűkkel lett kiírva, a városközpont felirat pedig annak kicsinyített, vékonyított változatával.

Belső oldal: Az új széria kiadásának oka a megállóváltozások tömege: új megálló: Kékliliom utca, megszűnt megállók:Erzsébet körút, Pesti út, a Rákoskert sugár út megálló elnevezése Nyomdász utcára módosult.

A termelőszövetkezet megszűnt, így már nem tartottak igényt a 197-es buszra.

198

Évjárat: 1992 vagy 1993

Külső oldal: Érdekes a kis betűkkel írt Tóalmás utca, ritka eset a korszak tábláin.

Belső oldal: Szintén érdekes még az átszállások között a 192-es folyamatosan változó (egyszer kisebb, egyszer nagyobb) mérete. A tábla a külső körforgalomjelleg miatt a visszautat is jelöli.

Évjárat: 1994. november, első tojáslogós.

Külső oldal: A régi típusú betűk vékonyítása és kicsinyítése által megszűntek a rövidítések.

Évjárat: 1996. április, puha műanyag.

Külső oldal: A szám a régi típus helyett függőlegesen elnyújtott lett és a Rákoscsaba kötőjele a 2. sorba került.

Belső oldal: A megszűnt 62-est és 197-est hézagot hagyva kiszedték.

Évjárat: 1997 első fele, puha műanyag. Tartalmi különbség nélkül, táblaelhasználódás miatt készült.

Évjárat: 1997 második fele - vagy 1995, kemény műanyag. Tartalmi különbség nélkül. Az 1995-ös dátum (év második felében a járat megszüntetések után) azért lehetséges, mert néhány esetben előfordult, hogy nem dátumozták a táblákat. A régi típusú logó is ezt a korábbi évjáratot támasztaná alá.

Évjárat: Kb. 2000

Külső oldal: A korszakra jellemző kis járatszámmal és átmeneti betűtípussal. Rákoscsaba-újtelep helyett csak Rákoscsaba megnevezést használ.

Belső oldal: Új típusú tojáslogóval. Új járat a keresztúr-busz (1998. augusztus). Megálló átnevezése Rákoscsaba felé: Újtelepi sor -> Szent Imre herceg út (vékony betűkkel szerkesztve)

Évjárat: 2003, pufibetűs stílus

Belső oldal: Mindkét irányban pótoltak egy korábban kimaradt 76-os átszállást.

 
Chat
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 

"Revealing the truth is like setting a match on fire. It can bring light or set your world on fire." | PROJECT D.C.    *****    PROJECT DC egy futurisztikus-disztópikus SZEREPJÁTÉK! Bármikor szívesen látjuk a csatlakozókat!    *****    Ne maradj le semmirõl, értesülj elsõ kézbõl a Selena Gomezzel kapcsolatos hírekrõl! Hat éve várja a látogatókat az oldal    *****    Református exmisszus-gyakornok, jégkorong, izomautók, rap zene. Igen, ez mind én vagyok! Hogyan? Nézz be és megtudod! :)    *****    Szeretsz írni? Lenne egy jó témád, amit megosztanál másokkal? Akkor kattints, és nyerj egy vendégposztot nálam! :)    *****    Kedveled Ian Somerhaldert? Odáig vagy a szépséges színésznõért, Nina Dobrevért? Kattints! Nem csak TVD rajongóknak!    *****    Szeretsz filmet nézni? Akkor itt a helyed! Nézz filmet facebook messengeren. Klikk ide!!!!    *****    MAYFLOWER / egy májusban született lány blogja / MAYFLOWER / egy májusban született lány blogja / MAYFLOWER    *****    DESIGN KÉSZÍTÕT KERESEK! 100 KREDIT ÉS MEGJELENÉS JÁR ÉRTE! DESIGN KÉSZÍTÕT KERESEK! 100 KREDIT ÉS MEGJELENÉS JÁR ÉRTE!    *****    ***Egy blog. Egy lány. Egy élet.*** Ðzsí blogol. *G-PORTÁL KÖZÖSSÉGMENTÉS ugyanitt. Ha hiányzik a régi közösség.*BLOG***    *****    Furry Fandom | Antropomorf Állatok | Furry Fandom | Antropomorf Állatok | Furry Fandom | Antropomorf Állatok    *****    Nézz filmet facebook messengeren!!!! Klikk! Klikk!    *****    ONMYMIND \\ EGY ÁTLAGOS SRÁC BLOGOL MINDENRÕL AMI ESZÉBEJUT \\ ZENE, CIKKEK, KRITIKA? KATTINTS ÉS OLVASS MOST KEDVEDRE    *****    **********Rengeteg AKCIÓ! Vegyszermentes kozmetikmok és bio mosó és tisztítószerek, munkalehetõséggel! ***********    *****    OKTATÁS INGYENESEN az ASZTRO-suliban, Asztrológiai tanácsadás BECSÜLET KASSZÁS alapon! Fordulj hozzám bizalommal!    *****    Bûbájos boszorkák - Charmed - Hírek a folytatásról - Érdekességek - Cikkek - Interjúk - Bûbájos boszorkák - Charmed -    *****    LORDE * ISMERD MEG TE IS A ROYALS ÉNEKESNÕJÉT * LORDE * ISMERD MEG TE IS * LORDE * ISMERD MEG TE IS A ROYALS ÉNEKESNÕJÉT    *****    Re-Startoltunk! Egy SZEREPJÁTÉK, amelybe bármikor becsatlakozhatsz! Légy te is Hõs! Hõsregék RPG    *****    Nem értesz a CSS kódokhoz/nem tudod egyedül fenntartani oldalad/szeretnél egy társszerkesztõt? Írj nekem! - sakura-ec.gp    *****    ISMERD MEG A GYÖNYÖRÛ OSCAR-DÍJAS SZÍNÉSZNÕT, ALICIA VIKANDERT, AKI A 2018-AS TOMB RAIDER LARA COFTJÁT FOGJA ALAKÍTANI!