76
Évjárat: 1981, fém balos
Belső oldal: A metró még nem járt az Élmunkás téren (de az építkezés javában folyik - lásd 49 villamospótló)
Évjárat: 1985 március (a 20-as a Keletiből indul) - 1988 január között
Külső oldal: A Keleti pu. mellett megjelenik a Bethlen Gábor utca pontosítás, de érdekes módon a pályaudvar fölé kerül a felirat, illetve semmilyen zárójeles elválasztása nincs a végállomásnévtől.
Belső oldal: Megállók: Új megálló Lehel utca néven. Fürst Sándor utca -> Szt. István park. A metróátadás miatt igen sok változás az átszállásokban.
Évjárat: 1991 körül.
Külső oldal: A szám kivételével teljesen átdolgozták. A Keleti pályaudvar helyett Baross teret írtak és a Bethlen Gábor utca zárójelbe került, a betűk vékonyabbak lettek. A járatszámot a kétsoros végállomás miatt középső helyzetéből jobb oldalra igazították, és a helyhiány miatt a Jászai Mari teret rövidíteni kellett. Régi típusú de rendkívül kis méretű betűkkel (ilyet még más táblánál nem láttam) kommentárként a Budai Nagy Antal utca szerepel.
Belső oldal: A belső oldalon a rendszerváltás szellemében átneveződtek egyes megállók. Az átszállásokból eltűnt a megszűnő 12A,12,30-as járat (illetve a rövidülő 20-as).
Évjárat: 1992
Belső oldal: Egyetlen egy különbség, az is egy hibás beszerkesztés. Félreértelmezték a lerövidült 20-as hiányát és beszerkesztették az átszállásokhoz. Szériahiba még a Király utcai megálló félredőlt R betűje.
Évjárat: 1994 december, első tojáslogós
Külső oldal: A Bethlen Gábor utca és a Jászai Mari tér rövidítése megszűnt, emiatt vékonyabbak lettek a betűk. Az egyedi miniatűr feliratot pedig a korszakra jellemző vízszintes irányban összenyomott betűk váltották fel.
Évjárat: 1995. november
Belső oldal: Megszűnt járatok: 1,33-as autóbuszok és a 44-es villamos. Rövidült: 12-es villamos és a 105-ös busz.
Évjárat: 1997. április, kemény műanyag
Belső oldal: Új típusú tojáslogó. A Keleti pályaudvarnál törölték a Népstadionig lerövidült 95-öst és a megszűnt 67-es villamost. A 95-ös helyére betették a 67Villamospótlót. A pólus buszt elfelejtették kiírni (akárcsak a többi Keletis trolitáblánál).
Évjárat: 1997, puha műanyag, duplaoldalas kivitel
A 73-76 jelzésű (lásd a 73-asnál) duplaoldalas tábla alapján készült, a 73-ast törölték, a 76-os szám méretét növelték. A gyártás oka táblaelhasználódás lehetett.
1999 júniusától a Westend építése miatt felújítási munkálatokat végeztek a Ferdinánd hídon, ezért a vonal Lehel tér - Keleti pályaudvari szakaszán 73-76 jelzéssel közlekedtek trolibuszok továbbmenve a 73-as vonalán az Arany János utcáig.
Évjárat: Erre az alkalomra készült ez az ideiglenes tábla
Külső oldal: Arial betűkkel, Helvetica számmal. Piros nyomtatással hívták fel a figyelmet a megváltozott végállomásra. A szám a korszakra jellemző kicsiny típus nagyított változata.
Belső oldal: Vékonybetűs megállólista a korszakra jellemző vastag járatszámmal.
Évjárat: 2000. december (összehasonlítás a 97/4 szériával)
Külső oldal: A korszakra jellemző kialakítással, Helvetica karakterekkel. Érdekes az ékezetet átfedő zárójel a Bethlen Gábor utcánál.
Belső oldal: Törölték a megszűnt 23-as villamost. a Pólus busz továbbra sem szerepel az átszállások között.
Ziu homloktábla matrica:
Másik kivitel, immár felragasztva egy korábbi fém-alapra:
Évjárat: 2003 második fele - 2005 augusztus vége (kialakítás alapján) - tartalmi különbség nélkül.
Évjárat: 2005. ősz - december 3. (7A megszüntetése)
Külső oldal: néhány milliméterrel kisebb betűk
Belső oldal: További troliátszállások feltüntetése. Korszakra jellemzően a logó a tábla alsó részére húzva, "kapcsolatok" helyett "lehetőségek".
Évjárat: 2005. december 3. (7A és 73-as megszüntetése, 73-as beindítása)
Külső oldal: néhány milliméterrel kisebb betűk
Belső oldal: Megszűnt a 7A, 73. Új járat a 73-as.
Évjárat: 2006. június (már puha műanyagból készült) - 2007. március vége (még dátumozatlan)
Belső oldal: Zrt-s logó. A korábban kifelejtett Pólus-busz feltüntetése.
Évjárat: 2008. március, kemény műanyag
Külső oldal: 2007. augusztus 5-től a 4-es metró építési munkálatai miatt a Garay utcába került a végállomás. A két végállomást felcserélték, a betűk kövérebbek, nagyobbak.
Belső oldal: Megszűnt a 4-es busz, helyette a 105-ös jár. Elmaradt troliátszállások feltüntetése, 74-es irányainak megjelölése. Jászai térnél törölték a 15-öst a nagy rágyaloglási távolság miatt.
Évjárat: 2008. szeptember 6., matricás. Az új pk. során a viszonylat útvonalán és megállóhelyeiben nem történt változás. Helyhiány miatt a Budai Nagy Antal utca a külső oldalon nem jelenik meg.
Évjárat: 2009. január. Matricás.
Külső oldal: nem változott.
Belső oldal: Stlus: vékonyabb vonalas táblázat. Hálózati változás: megszűnt a 273E (2008. december 31-én).
JOBB MINŐSÉGŰ FOTÓT KERESEK ERRŐL TÁBLÁRÓL
Évjárat: 2009. április. Matricás.
Külső oldal: Feliratok néhány milliméterrel lejjebb húzva. Pótolták a korábban elmaradt metrópiktogramot.
Belső oldal: Stlus: "felé" helyett nyíl használata, a jobb oldali táblázat igényesebb kialakítása a 6. megálló áthelyezésével. Hálózati változás: a 95-ös augusztus 21-től rövidebb útvonalon jár, ezt a változást már előre lehetett tudni, ezért a táblákról törölték. Egyéb átszállások: pótolták az előző szériákon kihagyott 109-est.
FOTÓT KERESEK JOBB ÁLLAPOTÚ TÁBLÁRÓL
Évjárat: 2009. szeptember. Matricás.
Külső oldal: Nem változott.
Belső oldal: Színes P+R kapcsolat beszerkesztése.
FOTÓT KERESEK JOBB ÁLLAPOTÚ TÁBLÁRÓL
Évjárat: 2010. január. Matricás.
Külső oldal: Korszakban megjelenő kialakítás: Zurich karakterekkel, kék színben, színes piktogramokkal. A metrópiktogram a Garay utca elé került, továbbá P+R is fel van tüntetve.
Belső oldal: Stílus: Piros belső járatszámmal készült (táblázatosoknál ilyenre csak a 82-esnél találni még példát, de a korai vonalcsíkosok esetén ez már sűrűbben előfordult). Hálózati változás: A 2-es villamos vágányzár befejeztével ismét jár a 2A. A Margit híd felújítása miatt a 26-os rövidített útvonalon jár, ezért törlésre került.
Évjárat: 2010. augusztus. Matricás.
Külső oldal: Nem változott.
Belső oldal: Stílus: A korszakra jellemző "vonalcsíkos" kialakítás, intézmények feltüntetésével. Megállóváltozás nem történt. Az átszállások részletezésére az eltérő kialakítás miatt nem tértem ki.
Évjárat: 2010. december. Matricás.
Külső oldal: Nem változott.
Belső oldal: Stílus: Kék színű belső járatszámmal. Egyéb különbsége nincs.
Évjárat: dátum szerint 2010. december, valójában 2011. október 20. (Margit híd átadásakor). Matricás.
Külső oldal: Új típusú metrópiktogram.
Belső oldal: Stílus: Belül is új típusú metrópiktogrammal. Hálózati változások: megszűnt a 178A (2011. április 3.), a 26-os ismét érinti a Jászai Mari teret, mivel átadták a felújított Margit hidat. Egyéb átszállások: elmaradt 15-115-133 átszállások feltüntetése.
Évjárat: 2012. június vége (a hajójáratok július 1-i beindítására). Matricás.
Külső oldal: Az összenyomott betűknek és a P+R törlésének köszönhetően kiírhatóvá vált a Budai Nagy Antal utca is.
Belső oldal: Stílus: Csak BKK logót használnak amit jobb oldalt felülre helyeztek. Jelmagyarázat használata, gőzmozdonyos vasúti piktogrammal. Keleti pályaudvarnál megnövelt méretű átszállásokkal. Hálózati változások: számozott hajójáratok beindítása július 1-től, új járat a 234-es (június 2-től), a 230-as (április 2-től). Megállók: a Lehel tér megállópár mindkét megállójánál van metrópiktogram.
Évjárat: dátum szerint 2012. június, valójában 2013. február 22. (2A megszüntetése). Matricás.
Külső oldal: Nem változott.
Belső oldal: Stílus: Zurich és Frutiger táblák közötti átmeneti időszak. Az átszállási piktogramok a későbbi Frutiger táblákéval azonosak. A járatszám mellett csak néhány viszonylat esetén alkalmazott nagyméretű ágazati piktogram. Kerületjelzéseket nem alkalmaznak, az intézmények tekintetében is sokkal szegényesebb. Nincs jelmagyarázat sem. Hálózati változás: 2A villamos megszüntetése. Egyéb átszállások: A 74-es iránymegjelölésénél már "Astoria M" kifejezés használata.
Évjárat: 2013. május (a június 1-i változásra készítve). Külső oldala táblára nyomott, belül matricás.
Külső oldal: korszakra jellemző Frutiger karakteres kialakítás, a metró-piktogram helyett "M" jelölést használ. A végállomás elnevezése Jászai Mari térre egyszerűsödött (belül azonban még a régi név olvasható).
Belső oldal: Stílus: új típusú vonalcsíkos kialakítás (intézmények megjelölése nélkül, világosabb árnyalatokkal). A megállónevekben itt is "M" megjelölés a piktogram helyett. Hálózati változások: 109-206-os járatok helyett a hosszú 9-es közlekedik. Rákóczi úti járatok átszervezése (173-as megszűnése, új járat a 7A, 107E, a 233E hosszabb útvonalon jár).. Egyéb átszállás: Jászai Mari tér felé a Szent István parknál törölték a 75-öst.
Évjárat: 2014. március 23. (a troliterminál átadására), külső oldala táblára nyomott, belül matricás. Mindössze 6 napig élő állapotok szerint: a 4-es metrót még nem adták át (március 29.), de az új troliterminál már elkészült, így mai végállomásukra közlekednek a Garay utca helyett.
Külső oldal: önálló külső oldallal nem rendelkezik, a 1305 szériák belső oldalának felülragasztásával készült, a külső oldal meghagyásával.
Belső oldal: Stílus: teljesen átrendezett útvonalábrázolás - a Szent István parknál tett hurokábrázolást elhagyták, mivel a megállók elnevezése mindkét irányban azonos (a Keleti pályaudvarnál ugyancsak egyszerűsödött az ábrázolás, de itt az útvonalmódosítás következtében Hálózati változás: megszűnt a 234-es (a helyette közlekedő 226-ost viszont nem jelzi, mivel az csak nyáron jár), 2013. november 9-től a 15-115-133 járatokat összevonták. Megállók: rengeteg megálló átnevezése a jelzések szerint, továbbá az új szakasz feltüntetése. A Jászai Mari tér végállomáson belül is elhagyták a Budai Nagy Antal utcát. Egyéb átszállások: A korábban kihagyott 105-ös feltüntetése.
Évjárat: dátum szerint 2014. március, valójában május 17-től élő állapotok (115-ös beindítása) - az is lehetséges, hogy a 115-ös beindításáról már márciusban döntöttek, ezért feltüntették a táblákon. Matricás.
Külső oldal: Vastagabbal szedett karakterek. A járatszám nagyobb, a feliratok kisebbek. Ellentétes végállomás-elrendezés, háromsoros Keleti pályaudvarral.
Belső oldal: Hálózati változások: 4-es metró átadása utáni állapotok. Új járatok továbbá a 115-ös és 226-os.
Évjárat: dátum szerint 2014. április, valójában május 17-től élő állapotok láthatóak ezen a szérián is. Mindkét oldalán táblára nyomott.
Külső oldal: Nem változott.
Belső oldal: Megállók: A Keleti pályaudvar irányú Péterfy Sándor utca megálló a Munkás utca nevet kapja, míg a Corsó kanyar után úgy megálló létesült Munkás utca néven. A Hegedűs Gyula utca megálló Jászai irányú neve Victor Hugo utca. Egyéb átszállások: iránymegjelölések alkalmazása a 15-115 esetében, korábban elmaradt 74-es átszállások feltüntetése.
Évjárat: 2015. július. Mindkét oldalán táblára nyomott.
Külső oldal: Nem változott.
Belső oldal: Stílus: Bubi állomások feltüntetése. Hálózati változások: megszűnt a 8A, új járat a 110-es (2014. október 4.). A 291-es a Széll Kálmán tér felújítása alatt nem közlekedik. Egyéb átszállások: A Munkás utcánál csak a Huszár utcánál megálló járatokat tünteti fel, a csak Keleti pályaudvart érintő járatokat (133, 233 stb.) innen törölték.
Évjárat: 2022. október. Mindkét oldalán táblára nyomott. A korszakra jellemző lekerekített sarkú táblaanyagon.
Külső oldal: Korszakra jellemző újbalos kialakítás, a járatszám függőlegesen összenyomva, vízszintesen széthúzva.
Belső oldal: Hálózati változások: mmetrópótlás kapcsán közlekedő pótló- és mentesítőjáratok (72M, 79M), a 178-as a Gyöngyösi utcáig közlekedik. Egyéb, új járatok: 2B villamos, 8E, 108E, 133E buszok. A Lánchíd felújítása miatt 110E rendkívüli járat közlekedik. Megszűnt járatok: hajójáratok, 8-as, 133-as, 233-as, 239-es, 80A troli. A 291-es a Széll Kálmán tér felújítása után ismét jár.
77
Évjárat: ~ 1981
Belső oldal: A vastagabb vonallal készült megállólista, és az átszállásoknál tr. helyett troli kiírás utal a gyártási évre.
Évjárat: kb. 1987-1988
Belső oldal: A 80-as évek második felére jellemző megállólistával. A Komócsy utca megálló Szugló utca nevet kapott (a két utca párhuzamos és közel van egymáshoz). A Nagy Lajos király útja rövidítve.
1988. október végén a végállomás környékén módosult a trolibuszok útvonala (akárcsak a 75-ösé).1989 előtt még nem létezett az Ifjúság útja közforgalmú útként, így a trolik a Kerepesi úton fordultak le úticéljuk irányába.
Évjárat: 1994 június
Külső oldal: A Kerepesi út helyett Metróállomást és Ifjúság útját írtak. Ezek a módosítások a régi típusú betűkkel történtek.
Belső oldal: A balos által megjelölt irányhoz viszonyítva az alábbi megállóváltozások történtek: Egyrészt az ábrákkal jelölt kezdeti útvonalváltozás, továbbá: Lumumba utca -> Róna utca, Vadas Márton utca -> Turán utca, Cikotai út -> ~(Szugló utca), másik Cinkotai út -> ~(Mogyoródi út), valamint egy új megálló is létesült Kála utca néven. A 62-es villamos piktogramja a Nagy Lajos király útja megállóhelynél lemaradt.
Évjárat: 1994.december
Külső oldal: Megszűnt az utca "U." rövidítése, az Ifjúság útja kerek zárójelbe került. A metróállomás rövidítése megszűnt, az új feliratot valamivel vékonyabb, oldalirányban összenyomott betűkkel írták ki.
Belső oldal: A hiányzó 62-es villamospiktogramot pótolták, a Népstadionnál fölösleges tájékoztatás miatt az 1-es villamost törölték.
Évjárat: 1997.január, puha műanyag
Belső oldal: A megszűnt járatokat (132-es busz, 75A troli) törölték.
Évjárat: 1997.április, kemény műanyag
Belső oldal: Megállónév változás: Szugló utca -> Komócsy utca (visszatérés az 1982-es állapotokhoz). Népstadionnál a 75A utáni hézagot megszüntették.
A tábla évjárata és az ideiglenes meghosszabbítás indoka egyelőre ismeretlen - kialakítása alapján 90-es évek végi
A matrica alatt azonos felirat található.
A Könyves Kálmán körút átépítésekor, 2000 nyarán két hétvégén keresztül ezen az útvonalon járt a trolibusz:
Évjárat: 2002. június (32-es megszüntetése - kezdetben ideiglenes jelleggel)
Belső oldal: Új járat: 3-as villamos (2001. október). Népstadion felé a Nagy Lajos király útjánál a megszűnő 32-essel együtt véletlenük a 62-es villamost is törölték.
ZIU homloktábla 2003-ból, sajnos kopás miatt filccel átírták a feliratokat.
Évjárat: 2004. január (Népstadion -> Stadionok) - 2005. augusztus (kialakítás alapján)
Külső oldal: 2004. január óta Stadionok a végállomás megnevezése
Belső oldal: Bár már a korábbi széria idejében is létezett, a tojáslogóson nem volt feltüntetve az 1A villamos, ezt pótolták itt. Új járat a 132-es. A további módosítások csak logikusabb tájékoztatás elve alapján történtek nem hálózati változás.
Évjárat: 2005 ősz - tél (kialakítás alapján)
Belső oldal: Korszakra jellemzően logó a tábla alsó részébe került és "kapcsolatok" helyett "lehetőségek". Egy korábban elmaradt 82-es és 75-ös átszállás feltüntetése.
Évjárat: szintén 2005 ősz - tél, de az előző szériánál későbbi.
Belső oldal: 1-1A feltüntetése a Stadionoknál.
Évjárat: 2006. szeptember 28. (132-es megszüntetése) - 2007. március vége (még nem dátumozott), puha műanyag
Belső oldal: Zrt-s logó. A megszűnt 132-est törölték.
Évjárat: 2008. február, kemény műanyag
Belső oldal: 130 -> 130, továbbá egy Volán átszállás feltüntetése. A fölöslegesnek ítélt 75-öst törölték a Stadionoknál, bár vélhetően azért, hogy ne kelljen új sort beleszerkeszteni.
Évjárat: 2008. március, kemény műanyag
Belső oldal: Az Egressy út / ellenirányban Cinkotai út megállók neve február 1. óta Rákosmezei tér, de az előző szérián még nem módosították.
Évjárat: 2008. szeptember 6., matricás. Az új pk. során a viszonylat útvonalán és megállóhelyeiben nem történt változás.
Évjárat: 2009. január. Matricás.
Külső oldal: nem változott.
Belső oldal: Stlus: vékonyabb vonalas táblázat. Tartalmi különbség nélkül.
Évjárat: 2009. április. Matricás.
Külső oldal: nem változott.
Belső oldal: Hálózati változás: A 95A megszűnt (augusztus 22-től, de a változást előre tudni lehetett). Egyéb szerkesztések: a 82-es iránymegjelölést kapott. A táblázatba belógó Cinkotai út megállónál korrigálták a vonalat.
2009 év folyamán felülmatricázott, pk előtti duplaoldalas tábla:
Évjárat: 2010. augusztus. Matricás.
Külső oldal: Korszakban megjelenő kialakítás: Zurich karakterekkel, kék színben, színes piktogrammal.
Belső oldal: Stílus: A korszakra jellemző "vonalcsíkos" kialakítás, intézmények feltüntetésével. Megállóváltozás nem történt. Az átszállások részletezésére az eltérő kialakítás miatt nem tértem ki (a 178-as későbbi rövidülése miatt utólagosan lehúzták az átszállásokból).
Évjárat: 2010. szeptember. Matricás. A dátumozáson kívül semmilyen különbsége sincs.
Évjárat: 2010. november. Matricás.
Külső oldal: Nem változott
Belső oldal: A belső járatszám piros helyett kék. Más különbsége nincs.
Évjárat: dátum szerint 2010. november, valójában 2011. május 27. (végállomás átnevezése). Matricás.
Külső oldal: Az új végállomásnév Puskás Ferenc stadion - a hosszabb szöveg miatt a végállomás betűmérete kisebb (a másik végállomás változatlan szerkesztésű). Új típusú metrópiktogram, továbbá P+R feltüntetése.
Belső oldal: Stílus: belül is új típusú metrópiktogramokkal, továbbá BKK logó feltüntetése. A kerületjelzésnél Zugló megnevezést nem, csak kerületszámot jelöl. Hálózati változás: a 178-as április 3-tól lerövidült.
Évjárat: 2012. augusztus. Matricás.
Külső oldal: A Puskás Ferenc stadion végállomást és a járatszámot oldalról összenyomták, így két sorba is kifért (az Öv utcai végállomás nem lett szerkesztve)
Belső oldal: Stílus: csak BKK logó van rajta, amit felülre helyeztek. Jelmagyarázat használata. A Volán felirat helyett pitkogram van. Egyéb szerkesztés: A 82-es iránymegjelölése piros helyett feketével.
Évjárat: dátum szerint 2012. augusztus, valójában 2013. március - április lehet. Matricás.
Külső oldal: A P+R-t törölték, de Puskás végállomás szerkesztése nem változott. Az Öv utcai végállomás szintén összenyomott kialakítást kapott, de a másik végállomásnál kövérebb karakterekkel.
Belső oldal: Stílus: Nincsen kerületjelzés és jelmagyarázat sem. Az átszállási piktogramok a későbbi Frutiger korszaknak megfelelőek. Megállók: A Puskás végállomás lemaradt a belső oldalról. A Puskás megállónál nem jelzi a postát. Egyéb szerkesztés: A 82-es iránymegjelölésében az új rendszernek megfelelően M+H jelzése.
Évjárat: 2013. május. Külső oldala táblára nyomott, belül matricás.
Külső oldal: korszakra jellemző Frutiger karakteres kialakítás, a metró-piktogram helyett "M" jelölést használ. A végállomás elnevezése Puskás Ferenc stadionra egyszerűsödött (belül azonban még a régi név olvasható).
Belső oldal: Stílus: új típusú vonalcsíkos kialakítás (intézmények megjelölése nélkül, világosabb árnyalatokkal). A megállónevekben itt is "M" megjelölés a piktogram helyett Egyéb átszállások: a 82-es iránymegjelölésében M+H helyett M H olvasható.
Évjárat: 2013. augusztus. Mindkét oldalán táblára nyomott.
Külső oldal: A betűk kövérebbek, de kisebb méretűek, a járatszám nagyobb.
Belső oldal: Stílus: A logó jobb szélére húzva, a dátum pedig alá került Egyéb átszállások: a 82-es iránymegjelölésének törlése (mindkét irányban át lehet rá szállni, korábban csak logikusabb átszállási szempontok alapján olt iránymegjelölés). Puskás Ferenc stadionnál helyközi piktogram feltüntetése.
Évjárat: 2014. július. Mindkét oldalán táblára nyomott és matricás kivitelben egyaránt készült. Kívül-belül teljesen megegyezik a 1308-assal.
Évjárat: 2015. november. Mindkét oldalán táblára nyomott.
Külső oldal: Az Öv utcai végállomás perjellel elválasztott formára lett átnevezve. A karakterek nem változtak.
Belső oldal: Megállók: A viszonylat megállóelnevezéseit felülvizsgálták, az irányonként eltérő elnevezésűeket perjeles formában egységesítették mindkét irányra, továbbá egyéb átnevezések a jelölések szerint. Hálózati változások: új járat a 195-ös, megszűnt az 1A. Egyéb átszállások: a Puskás Ferenc stadion végállomáson is átszállásokat tüntettek fel.
Évjárat: 2021. március. Matricás.
Külső oldal: Korszakra jellemző újbalos kialakítás, változatlan karakterekkel
Belső oldal: Stílus: A logó és dátumozás ismét a megszokott helyen. Hálózati változás: új járat az 1M. Egyéb átszállások: a Puskás Ferenc stadion végállomáson és megállóhelyen az átszállásokat összevontak tüntették fel. Ugyanitt a P+R-t törölték.
Évjárat: 2022. február (de a március 16-tól érvényes állapotok szerint -82A). Mindkét oldalán táblára nyomott. Készült szögletes sarkú és lekerekített táblaanyagra is.
Külső oldal: Nem változott.
Belső oldal: Hálózati változás: új járat a 82A, megszűnt a 80A.
UGRÁS A KÖVETKEZŐ OLDALRA (78-TÓL)
UGRÁS AZ OLDAL TETEJÉRE
|