73
Évjárat: 1979. április, fém balos. A járat végállomása az 1982 januári metróátadásig a mai Nyugati pályaudvar megállóhelynél volt.
Belső oldal: Az 1979-es évre jellemző régi típusú, de már fekete piktogramokkal. Az 1979 áprilisa óta közlekedő 80-as trolit már jelöli, de a májusban megszűnt 71-es troli is listában van.
Ziu homloktáblák, 1981. decembertől érvényes állapotok szerint. Sablonos és egy szitázott kivitel, fémből.
Évjárat: 1985. március (A Keleti pályaudvarnál jelöli a 20-ast) - 1988. január (még létezik a 12A)
Külső oldal: A járat útvonala 1982-ben az Arany János utcáig hosszabbodott. Baross tér helyett, pontosabb behatárolásként, a Bethlen utcát jelöli.
Évjárat: 1992 v. 1993
Külső oldal: A két végállomás megcserélése. Keleti pályaudvar helyett Baross teret ír, a Bethlen Gábor utca zárójelbe került
Belső oldal: Ellentétes irányt jelöl.
Évjárat: 1994. december, első tojáslogós
Külső oldal: Megszűnt az Arany János utca és a Bethlen Gábor utca rövidítése, emiatt a Bethlen Gábor utca felirat kicsivel kisebb lett.
Évjárat: 1997 április, puha műanyag
Belső oldal: Új típusú rt-s logó - a troliknál hamarabb elterjedt. Megszűnt vagy módosult járatok hézagos törlése: 1, 33, 95,105 buszok és 44-es és 67 villamos (utóbbi helyett már a villamospótlóval lehet utazni.). A pólus busz azonban nem szerepel a listában.
Évjárat: Szintén 1997 április, de kemény műanyag
Belső oldal: Még régi típusú logóval, de tartalmi különbsége nincs.
1997. április 5-6., általános felsővezeték karbantartás miatt a 73-as nem közlekedett, járműveit a 76-os vonalon közlekedtették. Puha műanyag, duplaoldalas tábla:
Évjárat: 1999. június 21. - november 11. A Ferdinánd híd felújítása, átépítése miatt a 76-os nem közlekedett, a 73-ast sűrítették 73-76 jelzéssel.
Külső oldal: Arial járatszámmal, a feliratok azonos kialakításúak a normál 73-as táblával
Belső oldal: A 76-os átszállást kiszedték, és az azóta elindult (1998. augusztus 25.) City-buszt beszerkesztették, továbbá a logóba Rt. felirat került.
Évjárat: 2000 első fele
Külső oldal: Korszakra jellemző kis járatszám, az újlogós betűkhoz hasonló típussal.
Belső oldal: Vékony betűs megállólista vastag járatszámmal és új típusú tojáslogóval. Tartalmi változás nincs az 1999-es táblához képest (természetesen a 76-os troli ismét látható a listában), a Pólus-busz továbbra is hiányzik.
Évjárat: 2000. december
Külső oldal: A zárójelben már a Keleti pályaudvar feliratot találjuk.
Belső oldal: A végállomásnév változása. A megszűnt 23-as villamost törölték, és végre megjelent a Pólus-busz átszállása is.
Évjárat: 2003 második fele - 2004. A végállomás neve ismét a Bethlen Gábor utcát tartalmazza Keleti pályaudvar helyett.
Évjárat: 2005. december 3. (73 -> 73)
Belső oldal: A korábban használt ún."nagylistás" elrendezés helyett kisebb betűkkel két-két oszlopra bontva. Korszakra jellemzően "kapcsolatok" helyett "lehetőségek" és a logó a tábla alsó részébe helyezve. Rákóczi úti buszcsalád átszervezése után megszűnt a 7A és 73-as, új járat a 73-as.
Évjárat: 2006. június - 2007. március (puha műanyag, de még dátumozatlan)
Külső oldal: Azonos méretű betűk, így a Baross tér a korábbinál kisebb, a Bethlen Gábor utca a korábbinál nagyobb méretben. A járatszám nincs elnyújtva.
Belső oldal: Zrt-s logó, egyéb különbség nincs.
Évjárat: 2008. február, kemény műanyag
Külső oldal: 2007. augusztus 5-től a 4-es metró építési munkálatai miatt a Garay utcába került a végállomás. A két végállomást felcserélték, a betűk kövérebbek, nagyobbak.
Belső oldal: MÁV-átszállások feltüntetése (Keleti pályaudvarnál hibásan Nyugatit jelez). 74-es átszállási irányok feltüntetése. Megszűnt: City-busz, valamint a 4-es busz, helyette a hosszú 105-ös jár.
Évjárat: 2008. április, kemény műanyag
Belső oldal: A hibás pályaudvar-megnevezést javították a Baross térnél.
Évjárat: 2008. szeptember 6., matricás. Az új pk. során a viszonylaton útvonal- és megállóváltozás nem történt.
Évjárat: 2009. április. matricás.
Külső oldal: Nem változott.
Belső oldal: Stílus: Későbbi táblázatosokra jellemzően vékonyabb vonalakkal, továbbá "felé" helyett nyíl alkalmazása. Megálló: átnevezés történt (2009. március 15-től) - Vörösmarty utca -> Andrássy út (Vörösmarty utca). Hálózati változás: megszűnt a 273E. Egyéb átszállások: Keleti pályaudvar felé Nyugati pályaudvarnál nem jelöli a 109-est (hiba).
Évjárat: 2011. január. Matricás.
Külső oldal: Korszakra jellemzően Zurich karakterekkel, kék színben, színes piktogramokkal.
Belső oldal: Stílus: A korszakra jellemző "vonalcsíkos" kialakítás, intézmények, kerületek feltüntetésével. Megállóváltozás nem történt. Az átszállások részletezésére az eltérő kialakítás miatt nem tértem ki.
Évjárat: dátum szerint 2011. január, valójában 2011 nyár - ősz. Matricás.
Külső oldal: Új típusú piktogramokkal.
Belső oldal: Stílus: Belül is új típusú metrópiktogramok. Korszakra jellemzően BKK logó is feltüntetve, ami elkülönített fehér sávban jelenik meg. Hálózati változás: megszűnt a 178A. Egyéb átszállások: Andrássy úton bár indokolt lenne jelezni, de elhagyták a 105-öst.
Évjárat: 2012. augusztus. Matricás.
Külső oldal: Nem változott.
Belső oldal: Stílus: átmeneti időszak még a régi vonalcsíkkal, de már csak BKK logóval (amit felülre helyeztek). Rövid ideig használt jelmagyarázat is megjelenik, a vasúti piktogram a gőzmozdonyos fajta, az átszállási kapcsolatok feketével van írva. Hálózati változás: új járat a 230-as és a 234-es. Egyéb szerkesztések: V-VI. kerülethatár jelzése az Arany János utcánál. Képzőművészeti Múzeum és Állatorvostudományi Egyetem feltüntetése. P+R jelzése a Keletinél.
Évjárat: dátum szerint 2012. augusztus valójában 2013. január - március közötti lehet. Matricás.
Külső oldal: Rövid ideig használt, kövér, de összenyomott Zurich karakterek. A járatszám változatlan.
Belső oldal: Stílus: a Frutiger korszak előtti utolsó verzió, csak néhány viszonylatnál alkalmazva: még régi típusú vonalcsík és intézmények, de az átszállási piktogramok már új típusúak. Kerületjelzéseket és jelmagyarázatot elhagyták, a belső járatszám mellett az ágazati piktogram jelenik meg. Egyéb szerkesztések: az utóbbi 1208-as szérián feltüntetett két intézményt törölték.
Évjárat: 2013. május. (a június 1-i Rákóczi úti járatok átszervezésére készült), külső oldala táblára nyomott, belül matricás.
Külső oldal: Korszakra jellemző Frutiger karakteres kialakítás, piktogramok helyett M jelöléssel. A Garay utca megnevezést elhagyták a külső oldalról.
Belső oldal: Stílus: új típusú vonalcsíkos kialakítás (intézmények megjelölése nélkül, világosabb árnyalatokkal. Hálózati változás: a 109-206 járatok helyett a 9-es közlekedik május 1-től, a 7-es családot átszervezték (új járat: 7A, 107E, 133E, megszűnt: 173, 173E, hosszabb útvonalon jár: 233E). Egyéb átszállások: 72-es troliátszállás áthelyezése, 76-os feltüntetése az Andrássy útnál.
Évjárat: 2014. március 23. (a troliterminál átadására), külső oldala táblára nyomott (1305), belül matricás. Mindössze 6 napig élő állapotok szerint: a 4-es metrót még nem adták át (március 29.), de az új troliterminál már elkészült, így mai végállomásukra közlekednek a Garay utca helyett.
Külső oldal: önálló külső oldallal nem rendelkezik, a 1305 szériák belső oldalának felülragasztásával készült, a külső oldal meghagyásával.
Belső oldal: Stílus: A Vörösmarty utcai szakasznál az irányonként eltérő útvonal jelzését az ábrázolásban elhagyták (részben a két megálló azonos elnevezésűre - Ferdinád híd - változása miatt is), helyette a Wesselényi utcai szakaszt ábrázolják egyértelműbben. Hálózati változás: megszűnt a 234-es (a helyette közlekedő 226-ost viszont nem jelzi, mivel az csak nyáron jár). Megállók: rengeteg megálló átnevezése a jelzések szerint, továbbá az új szakasz feltüntetése. Egyéb átszállások: A korábban indokolatlanul törölt 105-ös ismételt feltüntetése.
Évjárat: 2014. április, mindkét oldalán táblára nyomott
Külső oldal: Arany János utca 3 sorban. Változatlan karakterű, de kisebb méretű betűk, míg a járatszám néhány milliméterrel nagyobb.
Belső oldal: Hálózati változás: 4-es metró átadása utáni állapotok. Megállók: új megálló a Munkás utcánál. Egyéb átszállások: 226-os feltüntetése, elmaradt 74-es átszállások jelzése. A Péterfy utcai átszállásokat az új Munkás utca megállóban tünteti fel.
Évjárat: 2015. július. mindkét oldalán táblára nyomott
Külső oldal: Nem változott.
Belső oldal: Hálózati változás: megszűnt: 8A. Új járat: 110. Megállók: Báthory utca -> Báthory utca / Bajcsy-Zsilinszky út. Egyéb átszállások: Bubi állomások feltüntetése. Munkás utcánál a gyorsjáratokat már nem, csak a Huszár utcánál megálló járatokat tünteti fel. 79-es iránymegjelölése a Munkás utcánál. Elmaradt 15-115 átszállás valamint 72-es átszállás feltüntetése.
2020. március 7-től a Deák Ferenc térig hosszabbították, november 2-től 73M jelzéssel közlekedett. 2022. április 15-től mai útvonalán jár ismét 73-as jelzéssel.
73M
2020. november 2-től 2022. április 14. üzemzárásig a 73-as trolibuszok 73M jelzéssel közlekedtek a Deák térig.
Évjárat: 2021. március, matricás kivitel.
UGRÁS A KÖVETKEZŐ OLDALRA (74-TŐL)
UGRÁS AZ OLDAL TETEJÉRE
|