36
![](http://i.imgur.com/tAl6M7O.jpg)
Évjárat: 80-as évek első fele, duplaoldalas
![](http://i.imgur.com/leF3ON9.jpg)
Évjárat: 1984. november (nincs már 120-as a Keletinél) - 1985.március (a 20-as ekkortól a Keletiig jár, amit még nem jelez)
Külső oldal: Kápolna utca rövidítve lett.
![](https://i.imgur.com/sX7TfQy.jpg)
![](https://i.imgur.com/ig2w73r.jpg)
Évjárat: 1985. március (a 20-as ekkortól a Keletiig jár) - 1987.január (a 168-as még a Zalka Máté tértől indul)
Külső oldal: Két elmaradt átszállás (17, 168) feltüntetése. A 20-as a Keletiig közlekedik.
![](https://i.imgur.com/uOCoNQt.jpg)
Ugyanazon időszakból származik ez a tábla is, azonban itt a Kápolna térnél nincsen jelölve a 95-ös.
![](http://i.imgur.com/7wGWog4.jpg)
Évjárat: 1991. február (Zalka Máté tér - > Liget tér, valamint csak erre az évre jellemző karakter-típusok használata)
Külső oldal: A korszakra jellemző stílusban, de a szám maradt a régi
Belső oldal: Megálló-átnevezések a jelölések szerint. Az átszerkesztett megállók a csak 1991-es évre jellemző kisebb betűtípussal készültek. Minden lehetséges átszállás feltüntetése. Számos változás: megszűnt a 9,30,55,95 járat és módosult a 168-as.
![](https://i.imgur.com/lNXFPXH.jpg)
![](https://i.imgur.com/MmBK8iy.jpg)
Évjárat: 1993.október (valószínűleg utolsó széria)
Belső oldal: Egységes, megszokott méretű karakterekkel készültek a megállók, emiatt a Festetics György utca a listában rövidítve fért csak ki, míg végállomás-feliratoknál fent viszont kicsinyítették. Megszűnt az 55-ös busz, új járat a 75A troli.
![](https://i.imgur.com/NfnH51C.jpg)
A járat 1994 nyarán szűnt meg
Vágányzáras tábla
1993. március 6. - április 5., Fiumei úti vágányfelújítás. Barna színnel készült!
![](http://i.imgur.com/58xjFMU.jpg)
37
A tábla a vonal 1953 előtti állapotát jelzi. A Jászberényi út alatt a mai Élessarok közterületet kell érteni. A tábla korát igazolja a Mező Imre út helyett még létező Fiumei út is (1957-től Mező Imre út).
![](http://i.imgur.com/frZtgo4.jpg)
Ezek már a jól ismert szakaszt bemutató kartontáblák a 60-as évek végéről, 70-es évek elejéről.
![](http://i.imgur.com/s9twB7x.jpg)
![](http://i.imgur.com/vGgqZXT.jpg)
Évjárat: 1980.március, a metró Kőbányai szakaszának átadásakor
Belső oldal: A megállós oldal kialakítása adja az évjáratot, valamint a hasonló kinézetű, 1980-ban készült 28-as villamostábla. A járat ekkor kapott megállót a Bajcsy-Zsilinszky kórháznál, ezért az eltérő (sötétebb) megállófeliat. Szintén szerkesztett a Kozma utcai megállóhely, ugyanis 1978-ig a villamosok csak idáig közlekedtek. Az 1981-ben újraindult (1980 márciusában megszüntetett) 99-est sem jelöli.
![](http://i.imgur.com/M6LRv87.jpg)
![](http://i.imgur.com/SzhTjM6.jpg)
Évjárat: 1981. január (99-es újraindítása) - 1982
Belső oldal: Vastagabb átszállási számtípussal.
![](http://i.imgur.com/JOoZkz2.jpg)
Évjárat: 1983-1984
Külső oldal: A Kolozsvári utca helyett Kolozsvár utcát ír
Belső oldal: Új típusú, vékonyvonalas táblázattal. Két megálló nevének rövidítése. Minden módosítás csak a pontosabb - logikusabb tájékoztatás érdekében történt (kivéve az indokolatlan Blaha Lujza téri 12-12 átszálláscserét).
![](http://i.imgur.com/IST4DvD.jpg)
![](http://i.imgur.com/9GzdgBa.jpg)
Évjárat: 1984 vagy 1985 első fele
Külső oldal: A Kolozsvár utca helyett helyesen ismét Kolozsvári utcát ír
Belső oldal: További elmaradt átszállások feltüntetése, a Blaha Lujza téri 12-es átszállás visszarendezése. Az Új köztemető megállónév rövidítésének változása.
![](https://i.imgur.com/euL0fav.jpg)
![](https://i.imgur.com/bRlJJXt.jpg)
Évjárat: 1985. október (61-es beindítása) - 1988. január (12,12A megszüntetése)
Belső oldal: Új járat: 61-es. A Hungária körútnál feltüntették az 55-öst, holott a járat nem állt meg itt.
![](https://i.imgur.com/XM0WMqr.jpg)
Évjárat: 1988.január - 1989.szeptember (A 12, 12A járatok már nem közlekednek, a hosszú 12-es még igen)
Belső oldal: Megszűnt járatok: 12, 12A. A Kocka utcánál hibásan 85-öst jelöl.
![](https://i.imgur.com/R14RWZu.jpg)
Évjárat: 1990.augusztus (55, 95-ös járatok megszüntetése)
Külső oldal: A végállomás új elnevezése: Blaha Lujza tér
Belső oldal: Minden lehetséges átszállás feltüntetése. Az Élessarok átszállásainak rendezése. Az alábbi lényeges változások történtek: Megszűnt: 55, 95 autóbuszok. Rövidült a 12-es.
![](http://i.imgur.com/nk4GhTd.jpg)
![](http://i.imgur.com/8JsA60m.jpg)
Évjárat: 1994.május, utolsó balos
Belső oldal: Új járat: 75A troli. Megszűnt: 55-ös. Mező Imre út -> Fiumei út
![](https://i.imgur.com/GZShoI4.jpg)
Évjárat: 1994.december, első tojáslogós
![](http://i.imgur.com/sNVUynp.jpg)
![](https://i.imgur.com/CveyT0C.jpg)
Évjárat: 1995. június
Belső oldal: Megszűnt járatok (33,62,132) törlése.
![](http://i.imgur.com/n7R9y2W.jpg)
Évjárat: 1995. november
Külső oldal: A járat útvonala az Izraelita temetőig rövidült
Belső oldal: A megszűnt 75A troli törlése.
![](https://i.imgur.com/COOWLwI.jpg)
![](https://i.imgur.com/W9CgWsi.jpg)
A korábbi szériákat az Izraeli temetői rövidítés után fedvényekkel tovább használták:
![](https://i.imgur.com/wXBf4Ua.jpg)
Évjárat: 1996.június
"Az Újköztemető főbejáratnál lévő gyalogos aluljáró életveszélyessé vált, azon a villamosközlekedést a Közlekedési Felügyelet megtiltotta. Emiatt 1996.június 15-ére egy visszafogó váltót építettek be a megállóhely elé, és a 28-as és 37-es villamosok a Blaha Lujza tértől idáig rövidültek. (A 37A pedig szünetelt.)" [Forrás:villamosok.hu]
Külső oldal: A változásoknak megfelelően módosítva régi típusú betűkkel és hagyományos tojáslogósokra jellemző számtípussal.
Belső oldal: Az 1-es villamos hosszabb útvonalon jár. Új járat a 99A (A 99-es megszűnt).
![](http://i.imgur.com/nNEOabc.jpg)
![](https://i.imgur.com/mZDkl5P.jpg)
1997. május 6. és október 10. között zajlott a Népszínház utcai villamospálya teljes felújítása, ezért a 37-es a Fiumei úttól indult.
Külső oldal: A változásoknak megfelelően módosítva régi típusú, de kisebb méretű betűkkel és átmeneti számtípussal.
Belső oldal: Vékonybetűs megállólista, rt-s logóval. Az Asztalos Sándor út helyett hibásan utcát írtak.
![](http://i.imgur.com/b3eKvYt.jpg)
![](http://i.imgur.com/Z84cwVQ.jpg)
Évjárat: 1997. október
Külső oldal: A munkálatok befejeztével ismét a Blaha Lujza tértől közlekedik, továbbá az Új köztemetőnél található gyalogos aluljárót is rendbehozták, így az Izraelita temetőig közlekedik - a 95/11 szériával azonos külső oldal.
Belső oldal: Az új szakaszon kívül nincs tartalmi változás, egy hiba kivételével: a 24-es villamos helyett a Fiumei útnál hibásan 241-est jelöl. A logó nagyobb méretű, továbbá a belső járatszám Arial lett.
![](https://i.imgur.com/FTiD14Y.jpg)
![](https://i.imgur.com/0ByZIfQ.jpg)
Évjárat: 1998. augusztus 25., a Keresztúr-busz indulásakor. Vastagabb műanyagból készült, ezért a táblatartókba nehezen fért bele, széleit le kellett csiszolni
![](http://i.imgur.com/C2jD4oV.jpg)
Évjárat: 2000. október
Belső oldal: Átmeneti állapotok: A 23-as villamos már nem jár a Fiumei úton (Ferencváros, MÁV-állomás és Ferenc körút között jár, nem érinti a 37-es vonalát), de még nincs hosszú 1-es (az 1A-t ugyanis nem jelzi), a 75-ös troli már nem jár a Salgótarjáni utcánál.
![](http://i.imgur.com/F4oTb8F.jpg)
Évjárat: 2001. október 3.
Belső oldal: Új járat: 1A villamos (2000. december 15.). 2001. október 3.óta a 13-as villamos helyett a 3-as közlekedik, valamint a 62-es is hosszabb útvonalon jár.
![](https://i.imgur.com/SaalYOC.jpg)
Évjárat: 2003. ősz (sávos logós) - 2004. augusztus (99A megszüntetése, melyet még jelöl.
Belső oldal: Megszűnt: 32-es. Új járat: 132 (2003. június 16.). Hibásan még jelzi Kőbányán a már csak Örs vezér teréig járó 32-est. Egy elmaradt 85-ös átszállás fel lett tüntetve. Megállóhelyek írásmódjának változása: Nagy Fuvaros utca megálló szóközzel, Kőbánya Felső, MÁV-állomás vesszővel írva.
![](https://i.imgur.com/SHWLQb1.jpg)
![](https://i.imgur.com/XBpe3tR.jpg)
Évjárat: 2006. február 6. (Zrt-s logó) - szeptember 28. (132-es megszüntetése, melyet még jelöl)
Belső oldal: Zrt-s logó, "kapcsolatok" helyett "lehetőségek". Megszűnt: 7A, 99A (az új, 73-as járat feltüntetése azonban elmaradt). Törölték a hibás 32-est. Kisebb átszállási módosítások, átrendezések a kőbányai átszállásoknál.
![](https://i.imgur.com/DKNzYKt.jpg)
Vágányzáras táblák
![](http://i.imgur.com/sbHtlG8.jpg)
![](http://i.imgur.com/RtDa2Up.jpg)
![](http://i.imgur.com/nBevU79.jpg)
A fentebb bemutatott tábla fedvényezett formában:
![](https://i.imgur.com/Bx0i1f9.jpg)
1990. július 20-28: Új köztemető, Kozma utcát keresztező ív felújítása kapcsán:
![](http://i.imgur.com/nD1pp4F.jpg)
2001. október 1-7.: Élessarok víznyelő építése miatt
![](https://i.imgur.com/F8znp5D.jpeg)
![](https://i.imgur.com/bAJhWdE.jpeg)
37A
A járat ebben a formában 1977 augusztusáig közlekedett. Ezután megszűnt, s csak 1994-ben indult újra.
![](http://i.imgur.com/31zHaOz.jpg)
![](http://i.imgur.com/F81ZEWT.jpg)
![](http://i.imgur.com/SF3SbCB.jpg)
Évjárat: 1994.január, a járat újraindulásakor, Egyetlen balosszéria készült.
![](http://i.imgur.com/ridtLRc.jpg)
![](http://i.imgur.com/u7apEs6.jpg)
Évjárat: 1995.június
![](http://i.imgur.com/BXYV84e.jpg)
![](http://i.imgur.com/sLLBYqi.jpg)
Évjárat: 1995.november
Belső oldal: A két oszlopot megcserélték. Megszűnt a 75A troli. A kevés hely miatt a végállomás mellé nyomtatták a dátumot.
![](http://i.imgur.com/MJuBU43.jpg)
KÖZLEKEDÉSE 1996 JÚNIUS - 1997 OKTÓBER KÖZÖTT SZÜNETELT. (vágányzár miatt, lásd 28-as,37-es villamosnál)
Évjárat: 1997. október
Külső oldal: Vékonyabb betűk. Átmeneti járatszámtípus. A Népszínház utca felirat a 37-es mintája alapján lett készítve.
Belső oldal: Teljes átdolgozás: vékony betűs lista, vastag járatszám, Rt-s logó. Változások: Megszűnt a 99-es járat. Hosszabb az 1-es villamos, új járat a 99A.
![](https://i.imgur.com/7uHgOeg.jpg)
![](http://i.imgur.com/9piZR3M.jpg)
Évjárat: 1998 második fele (jelöli az augusztusban indult keresztúr buszt)
Belső oldal: A keresztúr busz feltüntetésén kívül nincs különbsége.
![](http://i.imgur.com/l03ozCx.jpg)
Évjárat: 2001. október
Belső oldal: Az Asztalos Sándor út helyett hibásan utcát írtak. Megszűnt a 13-as és 23-as villamosjárat. Hosszabb a 62-es villamos, rövidebb a 75-ös troli, új járatok: 1A, 3-as villamos.
![](http://i.imgur.com/JkeJBET.jpg)
Évjárat: 2003. ősz (sávos logós) - 2004. augusztus (99A megszüntetése, melyet még jelöl.
Belső oldal: Megszűnt: 32-es. Új járat: 132 (2003. június 16.). Hibásan még jelzi Kőbányán a már csak Örs vezér teréig járó 32-est. Egy elmaradt 85-ös átszállás fel lett tüntetve. Megállóhelyek írásmódjának változása: Nagy Fuvaros utca megálló szóközzel, Kőbánya Felső, MÁV-állomás vesszővel írva.
![](https://i.imgur.com/fVjwVlC.jpg)
![](https://i.imgur.com/Ki6wccE.jpg)
Évjárat: 2005. szeptember 1. - útvonala a Sörgyárig rövidült
Belső oldal: A tábla az utolsó olyan gyártmány, melyen még "kapcsolatok" szerepel, a későbbiek folyamán minden táblán "lehetőségek" felirat szerepelt. A szakasz rövidülés miatt a Blaha Lujza tér felé az Élessarok átszállásait törölték, törölték továbbá (holott releváns lenne jelezni) a 95-ös átszállást is. Az előző szérián hibás 32-est már nem jelzi. Megszűnt járat: 99A.
![](https://i.imgur.com/uBG1RMR.jpg)
![](https://i.imgur.com/sbIS1pF.jpg)
Évjárat: 2006. október 1. (a 132-es már nem közlekedik) - 2007. március vége (még nem dátumozott)
Belső oldal: Zrt-s logó, "kapcsolatok" helyett "lehetőségek". Megszűnt járat: 7A, 132. Új járat: 73. Elmaradt, vagy korábban véletlenül törölt átszállások feltüntetése.
![](https://i.imgur.com/pNQE8hs.jpg)
Vágányzáras tábla
2004 vagy 2005 első fele:
![](https://i.imgur.com/pUn5QoG.jpg)
37B temetői
Első alkalommal 2006 halottaknapi időszakban közlekedett, erre az alkalomra duplaoldalas kivitel készült, melynek az egyik zárójele lemaradt:
![](https://i.imgur.com/ndkWN76.jpg)
2007. októberében megállós széria is készült, ennek külső oldalán csak Festetics utca szerepel
![](https://i.imgur.com/qqntlHZ.jpg)
![](https://i.imgur.com/Ba6h3qE.jpg)
38
A járat 1970-ben szűnt meg, de a tábla 1964 előtti. A laktanya Hungária körúton, a Kerepesi út kereszteződésénél helyezkedett el.
![](http://i.imgur.com/o8j9olM.jpg)
1964 után készült darab, már Kerepesi út megnevezéssel. Később 29-esre matricázták át, és a szükséges felirat-módosítások után még évekig használták.
![](https://i.imgur.com/VcCaP9S.jpg)
40
Közlekedését 1975 májusában autóbusz váltotta fel.
![](http://i.imgur.com/L9AFokz.jpg)
UGRÁS A KÖVETKEZŐ OLDALRA (41-TŐL)
UGRÁS AZ OLDAL TETEJÉRE
|