R járat
A járat első alkalommal 1986 júliusában közlekedett a Budaörsi repülőtéri napok rendezvénysorozatára. Egyetlen megállója a Kosztolányi Dezső tér volt, kezdetben 6 forintos viteldíjjal volt igénybevehető (bérlet nem volt érvényes).
E táblát a 90-es évek elején használták.
1995. júliusában a 87B járat megszüntetésével felszabaduló jelzés miatt 87B jelzéssel közledett
Rákoskert busz
Évjárat: 2000. december 6. a járat indulásakor
Készült fekete verzió is az indulásra.
Évjárat: 2001. október, utolsó tojáslogós széria
Külső oldal: Egy sorba tömörítették a feliratokat, jelentősen összenyomva a betűket. (csak a fényviszonyok miatt tűnik sárgának!)
Belső oldal: A 63-as villamos helyett 3-as közlekedik. A lehetőségek helyett kapcsolatok szó használata.
Évjárat: 2003 második fele - 2004
Belső oldal: Megszűnt: 32-es. Új járat: 132, 144 (a szeptember 22-én indult 176-os csak véletlenül maradhatott le).
Évjárat: 2008. február
Külső oldal: A Rákoskert-busz feliratát vízszintes irányban összenyomták és méretét megnövelték.
Belső oldal: Zrt-s logó alulra helyezve, "kapcsolatok" helyett "lehetőségek". Vízszintesen összenyomott járatszám. 162-es átszállás, valamint MÁV és Volán kapcsolatok feltüntetése. Rákosszentmihályi járatok teljes átszervezése. Az Örs vezér terénél az Expo-buszt - indokolatlanul - törölték.
Évjárat: 2008. május, tartalmi különbség nélkül.
2008.09.06-tól a járat közlekedését az új 97E váltotta fel.
Reptér busz
Évjárat: 2000. augusztus 1. (A 93-as járat jelzése ekkortól Reptér-busz)
Belső oldal: A 93-as megállólistáját vették alapul, de érdekes módon az 1998-as szériájét és nem az utolsó, vékony betűs listát.
Évjárat: Feltehetőleg szintén 2000. augusztus
Külső oldal: Megegyzik a 93-as 1998-as szériájának külsejével, fekete színnel és reptér-busz felirattal.
Belső oldal: Logó nincs, helyette BKV+ matrica.
A járat jelzése 2006.04.11-től 200-ra változott.
SÍ
A járat a 156H-val azonos rendeltetésű volt. A tábla 1989 körüli lehet (egy vonaljegy ára ekkor volt 6 forint). Állapotát festőműhelyben történt felhasználásnak (fényezéskor az ablakokat fedték el vele) köszönheti. A járat 1992 körül szűnt meg.
STADION-EXPRESSZ
A viszonylatról egyelőre nem találtam információt. duplaoldalas kivitel, a 80-as évek közepéről.
SZIK különjárat
Az 1995-ben megszűnt 110-es pótlására indult, szerződéses járatként. SZIK = Szövetkezeti Ipari Központ.
SZÍNHÁZI JÁRATOK
Fém duplaoldalas:
1982. november 1. előtt használt széria, az Erkel Színház kiszolgálását ellátó járatról, mely a nagykörútról szállított utasokat, a Moszkva tér - Nyugati pu. felől érkezve
1984. május 7-től újraindult a járat,
1986. szeptember 1-től azonos számmal több járat is futott, az alább látható kettő tábla a városligeti körszínházhoz közlekedett, szintén a Nagykörútról, de a Petőfi híd irányából
Az Erkel színházat kiszolgáló, Nyugati pu. felől érkező járat, későbbi szérián itt már számjelzés nélkül:
Az Erkel színházat kiszolgáló színházi járat, a színház irányú menetekben használt táblával:
A városligeti körszínházat kiszolgáló, Petőfi híd felől érkező járat, későbbi szérián itt már számjelzés nélkül.
Tetszőleges felirattal, számmal kiegészíthető tábla, valaha 73E balos volt.
Az Erkel Színházhoz a 80-as évek végén a 7-es útvonalán is szerveztek járatot.
Telkesjáratok
Az úgynevezett telkes járatok 1982 márciusában indultak be, amikorra is a budapesti agglomerációban már jelentős számban épültek hétvégi nyaralóházak, amely végpontokhoz minden év máciusa és november hónapja között közlekedtek e járatok fél órás-órás követéssel. Utoljára 1989-ben jártak, akkor már csak napi 3 alkalommal. A bérlet nem volt érvényes, két darab vonaljegyet kellett váltani.
T1
Évjárat: 1987 körül (utazási igazolványt nem ír).
Évjárat: 1989 körül
A bérletes szöveg már nem tartalmaz felkiáltójelet.
A viteldíjak változása után matricákkal látták el a régi táblákat:
T2
Évjárat: 1985 körül (utazási igazolványt is ír még)
Évjárat: 1987 körül
T3
Évjárat: 1985 körül (utazási igazolványt is ír még)
Évjárat: 1987 körül
T4
Évjárat: 1985 körül (utazási igazolványt is ír még). A viteldíjak változása után matricákkal látták el a régi táblákat.
Évjárat: 1987 körül
Évjárat: 1988 körül
A viteldíjas rész balra lett húzva.
A viteldíjak változása után matricákkal látták el a régi táblákat.
Évjárat: szintén 1988 körül, apró különbség a zárójelet és a viteldíj felirat elhelyezkedését illetően.
Ugyanaz a széria, még matrica nélkül.
TESCO-busz (Pesterzsébet)
Évjárat: 2004. március 3. (a járat beindítása)
Évjárat: 2005. január 30. (Auchan-járat megszüntetése)
Belső oldal: Törölték a megszűnő Auchan járatot (egyébként is furcsán hatott pont egy szerződéses TESCO-busz tábláján feltüntetve). Új járat: Pestszentimre-busz.
Táblahiány miatt a telephelyen készült duplaoldalas, matricás tábla:
Fotó: 2007. április
A járat 2007. május 2-től meghosszabbított útvonalon, a Határ útig közlekedett. Körjárat-jellege - végállomásozást tekintve - megszűnt.
Évjárat: 2007. április vége, puha műanyag (a változásra előre legyártva)
Évjárat: 2008. január, puha műanyag
Belső oldal: Feltüntették a 254-est és egy Volán átszállást. Még 2007. május 5-én módosult a Határ úti végállomási rend.
Szintén januárban kemény műanyagból is készült széria, tartalmi különbség nélkül:
2008. július 15-én üzemzárással a járat megszűnt.
TESCO-busz (Újpest)
Évjárat: 2003. május 22., a járat indulásakor, pufiebtűs stílusban
Belső oldal: A körforgalom jelleg első ránézésre nem is tűnik fel, hiszen a táblázatot a logó megtöri.
Évjárat: szintén 2003. május 22.
Külső oldal: Arial típussal.
Belső oldal: Utolsó generációs típusú megállólista, új piktogramokkal. Egyedi vonás: a gyorsjáratok keret helyett "gy" betűvel jelölve. A Pannónia utca megálló hibás tájékoztatás, a buszok ezt a megállót nem érintették. A Temesvári utcát hibásan Temesvár utcaként szitázták (A lemaradt i az utca után olvasható!), másik hiba a Berzeviczy UTVA.
Évjárat: 2003 második fele - 2004
Külső oldal: Az útvonalleírás sorköze nagyobb, a karakterek nagyobbak.
Belső oldal: Újpest-központnál feltüntették a 25A-t, illetve a korábbi hibákat korrigálták.
Évjárat: 2006, június - október között (mivel már puha műanyagból készült, de még nem jelöli a 96A-t)
Belső oldal: Zrt.-s logó, "kapcsolatok" helyett "lehetőségek" a korszakra jellemzően. A Temesvári utcánál a 122 helyett a 121-est jelöli.
Évjárat: 2008. február
Belső oldal: Megálló átnevezése: Berzeviczy Gergely utca -> Temesvári utca. Rengeteg elmaradt átszállás, illetve MÁV és Volán kapcsolatok feltüntetése. Új járat: 96A. Megszűnt: 4, 4.
2008. február 29-én üzemzárással a járat megszűnt.
Tétény-busz
Évjárat: 1998. augusztus 25., a járat indulásakor
Külső oldal: Régi típusú betűk vékonabb formában (Jókai Mór utca ezen túl még összenyomva)
Belső oldal: Logó nélküli, vékony betűs megállólista. Érdekes a lehetőség szó használata kapcsolatok helyett.
Évjárat: 1999. szeptember 6. (Campona megnyitása)
Külső oldal: A végállomás a megnyitott Camponához került. Ezt a Jókai Mór utca helyére, azzal azonos betűtípussal írták ki.
Belső oldal: A tétény-busz felirat kihelyezése. A végállomás-változáson kívül egyetlen különbség: fölöslegesség miatt törölték a 86-ost.
Évjárat: 2002. október 29. (Szent Gellért tér végállomási rend módosítása)
Külső oldal: Arial feliratok és kisebb BKV+ matrica.
Belső oldal: Óriási méretű logóval (feltehetőleg egy időben készült a szintén ilyen logós 66-ossal). Campona irányába az utaskényelem növelése érdekében új megálló közvetlenül a Szent Gellért térnél, indulás után. A megszűnt 10-est (2000.04.30.) törölték - de a Gellért tér felé a Kelenföldi Erőműnél listában maradt.
Évjárat: 2003 második fele - 2004
Külső oldal: A feliratok nagyobbak, emiatt a Szent Gellért tér három sorba került. A járat-feliratot feljebb húzták, alatta a BKV+ ezúttal már nem matrica, hanem szitázott kivitel.
Belső oldal: A Camponánál nem jelöli a 13, 13A járatokat. Új járat a 118-as villamos.
Évjárat: 2007. június, puha műanyag
Külső oldal: A Szent Gellért tér felirat mérete néhány milliméterrel kisebb. A BKV+ szolgáltatás megszűnt, a járat-feliratot középre húzták.
Belső oldal: Zrt-s logó, "kapcsolatok" helyett "lehetőségek". A Fehérvári úti vágányzár idejére még 2006 augusztusában több ideiglenes megálló létesült. Hálózati változások: a 13A helyett a 113, 113A járatok közlekednek. Megszűnt a 7A, új járat a 73-as és az ideiglenes 18-47V.
2007.08.21-től a Szabadság híd lezárása miatt a Tétény-buszt tehermentesítés céljánól az Urániáig hosszabbították, jelzése pedig 233E-re változott.
TÉTÉNY2-BUSZ
A Bartók Béla út átépítése idején a villamosforgalom átmeneti korlátozása miatt az érintett útszakasz forgalmának segítésére tehermenetesítő járatot indítottak Tétény2 jelzéssel. 2002. május 7. és 2002. augusztus 30 között közlekedett hétköznap a reggeli és délutáni csúcsforgalomban.
Évjárat: 2002. május, a járat indulásakor. Kötőjelek nélkül készült, ezeket utólag matricával pótolták.
Évjárat: 2002. június 10. (új megállók létesítése)
Külső oldal: Immár gyárilag is kötőjellel.
Belső oldal: A kötőjel itt is pótolva. 3 új megállópár. A 4-es villamost az Október huszonharmadika utca helyett hibásan a Savoyai Jenő térnél jelöli.
UTE MÉRKŐZÉS KÜLÖNJÁRATI TÁBLA
A BKV több alkalommal indított különjáratot mérkőzésekre, amiről tudomásom van:
1992. október: UTE - Parma, 1995. április: UTE - Fradi, 1997. május: UTE - Fradi
~ 2003 körül készült tábla, Árpád hídi végállomással
Újbuda-busz
Évjárat: 2003. október 1., a járat indulásakor
Belső oldal: Az elérhető intézményeket is feltüntették. Hibásan a végállomást is számozással látták el.
Évjárat: 2004 első fele
Külső oldal: Nagyobb karakterek, körforgalmi járat helyett körjárat megnevezés. A "kerületi" helyett hibásan "kerület".
Belső oldal: Szintén körjárat megnevezés. A logó a jobb felső sarokba került. Nem jelöli az elérhető intézményeket, emiatt a megállók elosztása módosult. A végállomás-számozást korrigálták.
Évjárat: 2005. január 10. (Infopark-busz beindítása)
Külső oldal: "Kerület" helyett immár helyesen "kerületi". A jobb oldali feliratok mérete nagyobb lett.
Belső oldal: A logó ismét a jobb alsó sarokban. A megállók elrendezése ismét módosult. Új járatok: 250 és Infopark-busz.
Évjárat: 2005. május 2. (új megálló a Bazsalikom utcánál)
Külső oldal: Ismét az első széria kinézetét kapta.
Belső oldal: Itt megmaradt a körjáratg felirat. Új megálló a Bazsalikom utcánál.
Évjárat: 2008. április - hibás széria: határátlépést jelző csíkot kapott.
Külső oldal: Ismét visszatértek a körjáratos verzióra
Belső oldal: Zrt-s logó, "kapcsolatok" helyett "lehetőségek". Új járatok: Fehérvári úti vágányzár és Szabadság híd lezárása miatti ideiglenes járatok (47-49V, 149V, 41A villamos, hosszú 56-os villamos). Továbbá végleges változások: megszűnt: 7A, új: 73, 187. 139 -> 139.
A járat 2008.06.30-án üzemzárással megszűnt.
Újhegy-busz
A járat 2000. június 24-én indult. A kijelzős buszok közlekedtetése miatt azonban csak egyetlen széria volt:
Évjárat: 2008. április , kemény műanyag
2008.08.20-án üzemzárással megszűnt, helyette a 185-öst hosszabbították meg a Sportligetig.
Várbusz
A járat 1989 márciusában indult. Ezeket a táblákat 1989 - 1994 között használták.
Az Ikarus 521 típusú autóbuszok utasterében elhelyezett tájékoztató. 1992-es gyártású.
Virágkiállítás
A Hortus Hungaricus Virágkiállítás helyszínére a BKV részéről elsőként 2007-ben közlekedtek (09.21 - 09.23.) 3 helyszínről járatok. Nyugati pu, Pesterzsébet és Móricz Zsigmond körtér.
A táblák kivétel nélkül valamilyen régi tábla lecsiszolt alapjára készültek matricával. Duplaoldalas kivitelben.
A későbbi szériáktól onnan különböztethetők meg, hogy ezeken alul szerepel a budapesti kiindulási pont.
Vonatpótló
2008.04.18 - 20. között az újpesti vasúti híd nyári felújítását megelőző előkészítési munkálatok miatt a BKV vonatpótló buszokat közlekedtetett (a nyári hídlezárás folyamán már nem volt BKV által szervezett vonatpótlás, így e tábla csak ezen rövid időszakban volt használatban).
|