Palota-busz
Évjárat: 2000. október 1., a járat indulásakor. Kezdetben Ikarus 260-as típussal közlekedett.
2001. június 5-től márkavédjegyes járatként közlekedett, kijelzős Ikarus 412-esekkel. Ekkortól az autóbuszok a Pestújhelyi út helyett az Őrjárat utcán keresztül közlekedtek.
Évjárat: 2005. február 15. (megállóhely átnevezése - Bogáncs utca) - augusztus (még "kapcsolatok" kifejezést használ). A BKV+ logó is szitázott, nem matrica!
Belső oldal: Az Őrjárat utcai útvonalmódosítással kapcsolatos megálló-változások. Egy elmaradt 62-es villamos-átszállás beszerkesztése. Autópálya pihenőhely -> Áruházak, Bogáncs utca -> Rákospalota, ~. A
Évjárat: 2006 második fele - 2008. január, puha műanyag. Kijelző meghibásodás, vagy táblás járműves pótlás esetére.
Külső oldal: Laminált. Karakterek a tojáslogósokra és balosokra jellemző típussal készültek.
Belső oldala üres.
A járat jelzése 2008.08.21-től 224-re változott.
PÁPALÁTOGATÁS
1996. szeptember 7-én II. János Pál pápa Győrbe látogatott, az eseményre az ország minden feléből érkeztek látogatók, sokan Budapesten keresztül utaztak hajnalban az ország keleti feléből jövet, hogy a Keleti pályaudvarról a Déli pályaudvarra átjussanak. Mivel a metró éjszaka nem járt, a BKV rendkívüli éjszakai járatot közlekedtetett, kizárólag aznap éjszaka és hajnalban, a metró üzemkezdetéig.
Puha műanyag, belső oldala üres.
Pestszentimre-busz
Évjárat: 2004. október 4. (a járat indulásakor)
Évjárat: 2005. október 3. (időszakos megállóhely létesítése - Tölgyesi utca)
A járat jelzése 2008.08.21-től 293-asra változott.
Pestszentimre Iskola-busz
Évjárat: 2004. október 3. (a járat indulásakor)
Évjárat: 2005. január 3. (új megálló létesítése - Arany János utca)
Külső oldal: Pestszentimre központ három sorba került, a járat-felirat méretét növelték.
Belső oldal: Három oszlopba rendezték a listát, a járat-felirat így csak három sorba fért ki. Két megállóban 94-es átszállásokat tüntettek fel.
A járat jelzése 2008.08.21-től 293i-re változott.
Pólus Céljárat (1999-től Pólus-busz)
Évjárat: 1996 november 28., a járat indulásakor, puha műanyag
Külső oldal: Gyárilag szitázott csíkok, régi típusú feliratokkal
Belső oldal: Egyedi kialakítás.
Évjárat: 1997 második fele, kemény műanyag
Belső oldal: Immár hagyományos elrendezés, a cégnél ekkor megjelenő vékony betűs megállólistával. Új típusú logó. Mindkét irány megjelölése, a korábban is szereplő iránynál az alábbi tartalmi változások történtek: a Bosnyák térnél véletlenül kimaradt a 77-es, a Hungária körútnál hibásan 62-es villamost írtak. Ugyanitt feltüntették a 73-ast. A 67-es villamos helyett már pótlóbusz közlekedik. A pólus logó már nem gyári szitázás, hanem utólagos felmatricázás. Érdekes a kapcsolatok helyett használt lehetőségek szó.
Évjárat: 1999
Külső oldal: Ismét gyári szitázású pólus logó, nagyobb méretben. Átmeneti betűtípussal, nagyobb tájékoztató felirattal.
Belső oldal: Ismét gyári szitázású pólus logó, nagyobb méretben, logó nélkül. A bérlet és jegyhasználatról tájékoztató felirat szintén eltűnt. Egyetlen tartalmi különbség, hogy a hibás 62-es villamost 1-esre korrigálták. A lehetőségek helyett ismét kapcsolatok szó használata.
Évjárat: 2000. szeptember 4. (63-as villamos beindítása) - 2000. december 16. (1A villamos beindítása)
Belső oldal: A 23-as villamos rövidebb útvonalon jár, nem érinti a Keleti pályaudvart, új járat a 63-as villamos. Az 1A villamosjárat még nem közlekedik.
Évjárat: 2001
Belső oldal: Az 1999 óta járat megnevezés feltüntetése, ismét van logó.
Évjárat: 2002. július (a 32-es megszüntetésekor), pufibetűs stílusban
Belső oldal: A korábban kimaradt 1A feltüntetése. A megszűnt 32-es törlése és a 63-as helyett közlekedő 3-as villamos feltüntetése.
Évjárat: 2003. július 21. (időszakos megálló létesítése), utolsó tojáslogós (ez az egyetlen járat, melyre két széria is pufi-betűsként készült)
Külső oldal: A végállomás-feliratok pirossal készültek.
Belső oldal: A járat új - időszakos - megállót kapott a Páskomliget utcánál. Új járat a 132-es (2003. június).
Évjárat: 2003 második fele
Belső oldal: A Bosnyák térnél feltüntették a korábban kimaradt 77-est.
Évjárat: 2004
Külső oldal: Sötétebb piros festékkel. A Pólus logó sávjai között nagyobb hely.
Belső oldal: Pólus logó és járat-név fekete színben.
Évjárat: 2005. december 3.
Külső oldal: A járat végállomása a Keleti pályaudvar átépítése miatt a pályaudvar elé került. A járatszám és logó nagyobb, a végállomás-feliratok kisebbek. A logó kék csíkja sötétebb
Belső oldal: A logó a tábla alsó részébe helyezve, "kapcsolatok" helyett "lehetőségek": A Páskomliget utca megálló végleges lett (2005.10.01.). 73 -> 73. megszűnt: 7A, feltüntették a 75-öst, mivel az Asia Centerig hosszabbodott az útvonala.
Évjárat: 2006. június - szeptember (puha műanyag, de még jelöli a 132-est)
Belső oldal: Zrt-s logó, fekete logó és járatfelirat. A 75-ös már nem jár az Asia Centerig (április óta).
Évjárat: 2006. október (132-es megszüntetése) - 2007. március (puha műanyag, de még dátumozatlan
Külső oldal: A logót matricával helyezték ki (így elkerülhetővé vált a színenkénti külön szitázás)
Belső oldal: Zrt-s logó. A két irányt megcserélték. Megszűnt a 132-es.
Évjárat: 2007. szeptember, puha műanyag
Belső oldal: A két irányt megcserélték. Új járat: 46. 130 -> 130, 77 -> 277. Új átszállásokat tüntettek fel, a Pólus Center felé azonban törölték a Thököly úti buszjáratokat, mivel párhuzamos közlekedés miatt fölösleges feltüntetni.
Évjárat: 2007. december, puha műanyag.
Külső oldal: A Pólus-busz felirat feljebb került.
Belső oldal: A táblázatok és járatnév helyzete változott, tartalmi különbsége nincs. Néhány táblánál előfordult, hogy belülre nem került matrica.
Évjárat: 2008. február, kemény műanyag. Tartalmi különbség nélkül.
Évjárat: 2008. április, digitális nyomtatással
Külső oldal: Jelentősen megnövelt betűméret, fekete színben. A Pólus Center feliratot a digitális nyomtatás egyszerűbb eljárása miatt színesben is könnyedén el lehetett készíteni.
Belső oldal: A járat végállomása március 1-től a Keleti pu. átépítése miatt a Főpostához (30-as busz akkori végállomása, a Verseny utcánál). került, így már nem volt külön megállóhely a pályaudvarnál. Zuglónál feltüntették a MÁV átszállási lehetőséget.
A járat jelzése 2008.08.21-től 273E-re változott.
R járat
A járat első alkalommal 1986 júliusában közlekedett a Budaörsi repülőtéri napok rendezvénysorozatára. Egyetlen megállója a Kosztolányi Dezső tér volt, kezdetben 6 forintos viteldíjjal volt igénybevehető (bérlet nem volt érvényes).
E táblát a 90-es évek elején használták.
1995. júliusában a 87B járat megszüntetésével felszabaduló jelzés miatt 87B jelzéssel közledett
Rákoskert busz
Évjárat: 2000. december 6. a járat indulásakor
Készült fekete verzió is az indulásra.
Évjárat: 2001. október, utolsó tojáslogós széria
Külső oldal: Egy sorba tömörítették a feliratokat, jelentősen összenyomva a betűket. (csak a fényviszonyok miatt tűnik sárgának!)
Belső oldal: A 63-as villamos helyett 3-as közlekedik. A lehetőségek helyett kapcsolatok szó használata.
Évjárat: 2003 második fele - 2004
Belső oldal: Megszűnt: 32-es. Új járat: 132, 144 (a szeptember 22-én indult 176-os csak véletlenül maradhatott le).
Évjárat: 2008. február
Külső oldal: A Rákoskert-busz feliratát vízszintes irányban összenyomták és méretét megnövelték.
Belső oldal: Zrt-s logó alulra helyezve, "kapcsolatok" helyett "lehetőségek". Vízszintesen összenyomott járatszám. 162-es átszállás, valamint MÁV és Volán kapcsolatok feltüntetése. Rákosszentmihályi járatok teljes átszervezése. Az Örs vezér terénél az Expo-buszt - indokolatlanul - törölték.
Évjárat: 2008. május, tartalmi különbség nélkül.
2008.09.06-tól a járat közlekedését az új 97E váltotta fel.
Reptér busz
Évjárat: 2000. augusztus 1. (A 93-as járat jelzése ekkortól Reptér-busz)
Belső oldal: A 93-as megállólistáját vették alapul, de érdekes módon az 1998-as szériájét és nem az utolsó, vékony betűs listát.
Évjárat: Feltehetőleg szintén 2000. augusztus
Külső oldal: Megegyzik a 93-as 1998-as szériájának külsejével, fekete színnel és reptér-busz felirattal.
Belső oldal: Logó nincs, helyette BKV+ matrica.
A járat jelzése 2006.04.11-től 200-ra változott.
SÍ
A járat a 156H-val azonos rendeltetésű volt. A tábla 1989 körüli lehet (egy vonaljegy ára ekkor volt 6 forint). Állapotát festőműhelyben történt felhasználásnak (fényezéskor az ablakokat fedték el vele) köszönheti. A járat 1992 körül szűnt meg.
STADION-EXPRESSZ
A viszonylatról egyelőre nem találtam információt. duplaoldalas kivitel, a 80-as évek közepéről.
SZIK különjárat
Az 1995-ben megszűnt 110-es pótlására indult, szerződéses járatként. SZIK = Szövetkezeti Ipari Központ.
SZÍNHÁZI JÁRATOK
Fém duplaoldalas:
1982. november 1. előtt használt széria, az Erkel Színház kiszolgálását ellátó járatról, mely a nagykörútról szállított utasokat, a Moszkva tér - Nyugati pu. felől érkezve
1984. május 7-től újraindult a járat,
1986. szeptember 1-től azonos számmal több járat is futott, az alább látható kettő tábla a városligeti körszínházhoz közlekedett, szintén a Nagykörútról, de a Petőfi híd irányából
Az Erkel színházat kiszolgáló, Nyugati pu. felől érkező járat, későbbi szérián itt már számjelzés nélkül:
Az Erkel színházat kiszolgáló színházi járat, a színház irányú menetekben használt táblával:
A városligeti körszínházat kiszolgáló, Petőfi híd felől érkező járat, későbbi szérián itt már számjelzés nélkül.
Tetszőleges felirattal, számmal kiegészíthető tábla, valaha 73E balos volt.
Az Erkel Színházhoz a 80-as évek végén a 7-es útvonalán is szerveztek járatot.
UGRÁS A KÖVETKEZŐ OLDALRA (T-től)
UGRÁS AZ OLDAL TETEJÉRE
|