bkvtablak
Autóbusz táblák
 
Trolibusz táblák
 
Villamostáblák
 
Általános utastájékoztató táblák és egyéb ágazatok
 
69 - 72

69

Évjárat: 1989. február, a környéki díjszabás bevezetésekor

Küső oldal: A feliratok a szokásosnál vastagabbak, ez a minta még a 70-es évek végén készülhetett.

Évjárat: 1990

Tartalmi különbsége nincs, ám erre az ébre jellemzően a csíkot a feliratok elkészülte után helyezték rá.

Évjárat: 1994. október, első tojáslogós

Külső oldal: A Ferihegyi úti elágazás neve 1991 óta Rákoskeresztúr, városközpont. Ezt a formát még a balos korszakban alakították ki. A Kun József utca rövidítése megszűnt.

Évjárat: 1997 első fele, puha műanyag. A csík iránya ellentése és a járatszám előtt fut végig.

Belső oldal: Feltüntették az utolsó budapesti megállót. Törölték a megszűnt 62-est, azonban a 197-es véletlenül ott maradt, ezért utólag tolljavítóval fedték.

Évjárat: 1997-1998 fordulója kemény műanyag. A korszakra jellemző citromsárga csíkkal, mely már a járatszám és feliratok mögött fut.

Belső oldal: A logó aljába Rt felirat került. Más változás nincs (még a 197-es is listában maradt).

Évjárat: 1998. augusztus 25. (a Keresztúr-busz beindítása) Ellentétes irányú és vágott végű csíkkal

Külső oldal: Megszűnt a Rákoskeresztúr rövidítése, teljes kiírás a 90-es évek közepétől jellemző kisebb és összenyomott betűkkel.

Belső oldal: Megállóátnevezés: Rákoscsaba utca -> Csaba vezér tér (emlékmű felállításakor jött létre ez a tér 1998-ban), Göcsej utca -> Temető utca, Kelecsény utca -> Czeglédi Mihály utca. Átszállások: már szerepel a Keresztúr-busz, a 197-es itt már nincs, Rákoskeresztúr felé a Csaba vezér térnél beírták átszállásnak a 69A-t is, jogosan, hiszen itt annak útvonala egy rövid szakaszon eltér a 69-estől. Kisebb számokkal beszerkesztették a korábban kifelejtett 80-as és 180-as járatokat is.

Évjárat: 1999 körül, barna csíkkal

Belső oldal: Vékony betűs megállólista. Határátlépésről tájékoztató szöveg megjelenése. Új megálló (1998. szeptember óta): Szabadság sugárút. Jobb oldalon a kapcsolatok helyett lehetőség szót használnak.

Évjárat: 2001 körül

Belső oldal: Más típusú határátlépést jelző szöveg.

Évjárat: 2002. szeptember 

Belső oldal: Új megállópár: Szárny utca / Érpatak utca. A Kun József utca felé a Pécel, Pesti út megállónál a 112-es házszámjelzés lemaradt.

Évjárat: 2002 vége - korrigálták a lemaradt 112. házszámjelzést.

Évjárat: 2003 második fele - 2004. április (megálló létesítése az Óvónő utcánál)

Belső oldal: Megálló átnevezése: Rákoskeresztúr, városközpont -> Ferihegyi út (csakúgy, mint a baloskorszak idején).

Évjárat: 2004. április

Külső oldal: Nagyobb feliratokkal.

Belső oldal: Új megálló az Óvónő utcánál.

Évjárat: 2006. június (puha műanyag) - 2006 ősz eleje. Vágott szélű csíkkal amely a tábla széléig kifut.

Belső oldal: Zrt-s logóval, "kapcsolatok" helyett "lehetőségek". Tartalmi különbsége nincs.

Évjárat: 2006 ősz - tél, puha műanyag. Ismét lekerekített végű csíkkal. Tartalmi különbsége nincs.

Évjárat: 2007. január (környéki bérletreform) -  2007. március vége (puha műanyag, de még dátumozás nélkül)

Belső oldal: A tájékoztató felirat változott, mivel 2007. január elejétől a környéki bérletrendszer a távolsági (km) alapú bérletrendszer váltotta fel.

Évjárat: 2007. november, puha műanyag. Vöröses árnyalatú csíkkal.

Külső oldal: Kisebb méretű betűk, az első sávos logós szériával azonosan.

Belső oldal: Volán és MÁV átszállások feltüntetése, elmaradt átszállások (69A és 162) pótlása. Megszűnt járatok: 180, 192. Új járat a helyettük közlekedő 46-os.

Évjárat: 2008. február, kemény műanyag.

Belső oldal: Megálló átnevezése: Pécel, MÁV-állomás -> Pécel vasútállomás.

Évjárat: 2008. március. Tartalmi különbség nélkül.

A járat szerepét 2008.08.21-től az Örs vezér teréig hosszabbított 169E vette át.

69A

Évjárat: 1985-1986 körül

Belső oldal: A Zrínyi utca (Péceli út) megállóhely neve 1987-ben Zrínyi utcára módosult.

Évjárat: 1989. február (környéki díjszabás bevezetése)

Belső oldal: Nem készült (forgalomban sem volt), ugyanis hibásan határátlépést jelölő csíkot kapott.

Évjárat: 1993, az átszállási számtípusok alapján

Külső oldal: A Ferihegyi úti elágazás neve 1990 óta Rákoskeresztúr, városközpont. A Színes utca megálló mellé a Rákoscsaba városrész neve került.

Belső oldal: A visszautat is jelöli.

Évjárat: 1994. november, első tojáslogós

Külső oldal: Tojáslogósok gyakran használt betűtípusával és újabb típusú, kisebb A betűvel.

Belső oldal: Megállóváltozások áthelyezések miatt: Péceli út -> Rákocsaba utca, Bélyeg utca -> Göcsely utca.

Évjárat: 1997 első fele, puha műanyag

Belső oldal: Megszűnt járatok törlése (62, 197), az átszállássort a hézagok helyére igazították. 

Évjárat: 1997 - 1998 fordulóján, kemény műanyag

Belső oldal: Megálló-átnevezések vékony betűkkel szerkesztve: Kelecsény utca -> Czeglédi Mihály utca, Zrínyi utca -> Csaba vezér tér, Göcsej utca -> Temető utca.

Évjárat: 1998. augusztus 25. után (már jelöli a Keresztúr-buszt)

Külső oldal: Rákoskeresztúr városközpont felirat nagyobb méretű.

Belső oldal: Újabb típusú logó és a keresztúr busz beszerkesztése (le van kopva, ezért csak halványan látszik.)

KERESEK ÉLESEBB KÉPET A SZÉRIÁRÓL!

Évjárat: 2000 első fele

Külső oldal: A keresztúri végállomás 3 sorba lett írva.

Belső oldal: A logót közelebb húzták a járatszámhoz.

Évjárat: 2005 ősz - tél

Belső oldal: Megálló átnevezése: Rákoskeresztúr, városközpont -> Ferihegyi út. (csakúgy, mint a rendszerváltás előtti baloson).

Évjárat: 2006. június - 2007. március (puha műanyag, de még dátumozatlan). Zrt-s logóval, tartalmi különbség nélkül.

Évjárat: 2007. augusztus 21., puha műanyag

Belső oldal: Megszűnt: 180, 192. Új járat: 46-os.

Évjárat: 2008. február, kemény műanyag

Belső oldal: Volán és MÁV átszállások feltüntetése, a 69-es jelölése a Színes utcánál.

Évjárat: 2008. március, kemény műanyag. Tartalmi különbség nélkül.

A járat közlekedését 2008.08.21-től az új 162-es járat váltotta fel.

70

Évjárat: 1986. szeptember (a Mezőhegyes - mai Pázmány Péter utca - helyett az Eötvös utcán közlekedik) - 1988. július 1. (73 -> 73).

Belső oldal: Akkoriban még a 73-as járt, mely a Telepes utcán haladt párhuzamosan a 70-essel a Rákospatakig. A megállólista hibás, Széchenyi út utcán  hiányzik az Eötvös utca és a Mezőhegyes utca megálló (Eötvös utca megállóból ugyanis két darab is volt, ez zavarhatta meg a készítőket, mivel csak az egyiket jelzik).

Évjárat: 1988. július 1. (73 -> 73) - 1990. február (megállóváltozás).

Belső oldal: Korrigálták a két hiányzó (Eötvös utca, Mezőhegyes utca) megállót, ezáltal a másik Eötvös utca és a Dugonics utca megállók a másik oszlopba kerültek. Árokhát utca helyett "út" feltüntetése. A 73-as helyett gyorsjárat közlekedik,. Az Arany János utcánál törölték a 25-öst. A Czabán Samu tér átszállásait számsorrendbe tették.

Évjárat: 1990. február (a Horváth Mihály utca - Énekes utca megállók összevonása)

Belső oldal: Az autóbuszok 1990 februárja óta nem érintik a Növényolajgyár területét, helyette a Csobogós utcán át közlekednek: az Énekes utca és Horváth Mihály utca megállók összevonásából létesült a Csobogós utcai megálló. A megállólista azonban ismét hibás, mert hiányzik róla a 2. Eötvös utca megálló és a Mezőhegyes utca. A Telepes utcánál törölték a fölösleges 24-est. Az 1987 szeptember 1. óta közlekedő, de korábban kimaradt 25A-t is jelzi.

Évjárat: 1995. február

Külső oldal: A Sipos Dénes út neve 1991 óta Székely Elek út. Rákospalotát rövidítés nélkül tünteti fel.

Belső oldal: Székely Elek út felé érdemes megemlíteni, hogy a dupla Eötvös utcai megálló megtévesztő jellege miatt átnevezések történtek, az első Eötvös utca megálló a Patyolat utca nevet kapta.

1996 márciusában az útvonalát a Medimpexig hosszabbították. Mivel a Medimpex - Székely Elek út szakasz kihasználatlansága alacsony volt, ezért gazdaságosabbnak találták, ha csak a ritkábban járó 70-es jár ki a 25-ös helyett.

Évjárat: 1996. február (még kemény műanyagból)

Külső oldal: Helvetica karakterekkel (mint az ugyanekkor megváltozott 25 és 25 járatoknál).

Belső oldal: A Belső járatszám "7-es" része Univers karakter lett. Megszűnt járatok: 44-es villamos és 132-es busz. Az Arany János utcánál feltüntették a 25-öst. A hosszabb útvonal miatt a táblázatok oszlopait átrendezték.

Évjárat: 1998 vége - 1999

Belső oldal: Új típusú logóval. 1996 júliusában megszűnt a 104A (helyén hézag van), a 67-es villamos helyett 67V közlekedik. Több helyen feltüntették a 25-ös, 104-es vagy 170-es járatokat. A Bosnyák téri átszállásokat vékony számokkal újraszerkesztették, hogy beleférjen a pólus-busz (ekkoriban még pólus centerként van megnevezve).

Évjárat: 2000. október

Belső oldal: Feltüntették vékony betűkkel az ekkor induló palota-buszt és a szeptemberben indult 63-as villamost.

Évjárat: 2001 első fele

Belső oldal: Valamilyen okból a jobb oldali listán a Székely Elek útnál leszedték az átszállásokat, illetve a Pólus-center jelzése pólus-buszra változott.

Évjárat: 2002. július

Belső oldal: A 63-as helyett már 3-as villamost jelöl, a 2002 júliusától szünetelő 32-es helyén hézag van, valamint a Székely Elek útnál visszatették az átszállásokat, de számomra érthetetlen okokból kiszedték a 25-öst.

A járatra garázsmeneti tábla is készült 2001 körül a korszak garázsmeneti tábláira jellemzően kisebb járatszámmal és felirattal.

Évjárat: 2003 második fele - 2004 . Tartalmi különbség nélkül.

Évjárat: 2006. október 1. (96A beindítása) - 2007. március vége (még dátumozatlan), puha műanyag

Külső oldal: Kisebb feliratok.

Belső oldal: Megállók átnevezése: Szemétégető -> Hulladékhasznosító Mű, Fő út -> Rákospalota, Fő út. Korábban kimaradt átszállások feltüntetése. Új járat: 96A. Átszámozás: 73 -> 73. Megszűnt: 132

Évjárat: 2007. szeptember, puha műanyag

Belső oldal: MÁV átszállások, és további, korábban kimaradt átszállások feltüntetése. Átszámozások: 77->277, 177->231 (Fő útnál azonban még mindig 177-est jelöl). A Bosnyák téren  73-ast jelöl, holott az előző szérián megfelelően át volt már szerkesztve 73-asra.

Évjárat: 2008. április, kemény műanyag.

Belső oldal: Volán átszállás feltüntetése. A 177-es hibáját korrigálták, de még mindig 73-ast jelöl, ráadásul az újabban kiírt 24-es átszállást villamosként jelöli.

A járat 2008.09.06-tól 125-ös jelzéssel közlekedett.

71

Évjárat: 1994. október, első tojáslogós

Évjárat: 1996. február, puha műanyag.

Belső oldal: Megszűnt (38,148) vagy rövidült járatok (19) törlése.

Évjárat: 1998

Belső oldal: A megszűnt 38-as járatot törölték.

Évjárat: 1999

Külső oldal: Egy kötőjel elcsúszott

Belső oldal: Nem változott

Évjárat: 2001. szeptember (151-es beindítása)

Külső oldal: Ismét az 1998-as széria külső oldala.

Belső oldal: Az új járatot listaidegen, vékony számokkal szerkesztették be.

Évjárat: 2003 ősz vagy 2004. tartalmi különbség nélkül.

Évjárat: 2005. november 2. (útvonalmódosítás: a Táncsics Mihály utca - Széchenyi István utca helyett a Táncsics M. utca - Katona József utca útvonalon közlekedik)

Belső oldal: Megszűnt: 48A. A logó a tábla alsó részébe helyezve, "kapcsolatok" helyett "lehetőségek". A Szent Imre térnél nem jelzi a HÉV-et.

Évjárat: 2006. június - 2007. március vége (puha műanyag, de még dátumozatlan)

Belső oldal: Zrt-s logó. A HÉV-et ismét jelzi a Szent Imre térnél.

Évjárat: 2007. november, puha műanyag. Tartalmi különbség nélkül.

Évjárat: 2008. április, kemény műanyag.

Belső oldal: A Volán járatokat is jelzi, a HÉV-nél pontosított megjelölést használ. Átszámozások: 79 -> 179, 79A -> 179A.

Évjárat: 2008. május, tartalmi különbség nélkül.

Évjárat: 2009. június, matricás. A viszonylat esetén útvonal- és megállóváltozás nem történt az új paraméterkönyv során.

Évjárat: 2009. augusztus, matricás. A dátumozáson kívül semmilyen más különbsége nincs.

Évjárat: 2010. június, matricás.

Külső oldal: Korszakra jellemzően Zurich karakterekkel, kék színben, színes piktogrammal.

Belső oldal: Stílus: A korszakra jellemző "vonalcsíkos" kialakítás, intézmények, kerület feltüntetésével. Megállóváltozás nem történt. Az átszállások részletezésére az eltérő kialakítás miatt nem tértem ki.

Évjárat: 2010. augusztus, matricás. Semmilyen tartalmi vagy szerkesztésbeli különbsége nincs.

Évjárat: 2011. augusztus. Matricás. A végállomást 2012. júliusában ideiglenes változás miatt matrica fedvénnyel látták el.

Külső oldal: Eddigi példák alapján nem tartozik hozzá külső oldal, korábbi szériákra ragasztották a belső oldalt, míg a külső oldalt pedig meghagyták réginek.

Belső oldal: Stílus: Új típusú HÉV-piktogrammal, a logót illetően a rákerült fedvény miatt nem egyértelmű, hogy volt-e már rajta BKK logó is. Megálló: A Tanácsház utca megálló átnevezése 2011. május 27-től: Károli Gáspár utca.

Évjárat: dátum szerint 2010. augusztus, valójában 2012. május 1. (Koltói Anna utca megálló átnevezése). Matricás.

Külső oldal: Új típusú HÉV-piktogrammal, egyéb részei változatlanok.

Belső oldal: Stílus: BKK és BKV logó együttes használata elkülönített sávban. Átszállások: Pesterzsébetre tartó járatok iránymegjelölése, a 687-es volán járat megszűnt. Hajójárat feltüntetése piktogrammal. Megálló: az említett megálló-átnevezés, továbbá Soroksári rév -> Csepel, Soroksári rév. Szebeni utcánál nem jelzi a postát.

Évjárat: 2012. szeptember 24. (útvonalmódosítás, betér a Katona József utcához)

Külső oldal: Eddigi példák alapján nem tartozik hozzá külső oldal, korábbi szériákra ragasztották a belső oldalt, míg a külső oldalt pedig meghagyták réginek.

Belső oldal: Stílus: nagyobb belső járatszám, emiatt az átszállási lehetőségek két sorban. Rövid ideig használt jelmagyarázat, és csak BKK logó használata, mely felülre került. Hálózati változás: jelzett naptól a Katona József utcához is betér (mai útvonalával azonosan), ennek megfelelően módosult megállóhelyek.. Átszállások: Pesterzsébetre tartó járatok iránymegjelölése, a 687-es volán járat megszűnt.

Évjárat: 2015. április, mindkét oldalán táblára nyomott.

Külső oldal: korszakra jellemző Frutiger karakteres kialakítás, "H" jelölést azonban nem alkalmaztak, mivel a végállomás nem a HÉV-állomásnál van.

Belső oldal: Stílus: új típusú vonalcsíkos kialakítás (intézmények megjelölése nélkül, világosabb árnyalatokkal). Hálózati változások: Szigetszentmiklós közlekedésének átszervezése (38A, 238, 278 járatok). A soroksári hajójárat D14 jelzéssel közlekedik. Egyéb átszállások: Pesterzsébetre tartó járatok pontosabb iránymegjelölése, Görgey Artúr téren átszállások feltüntetése.

71A

Ez a járat csak nyaranta közlekedett strandolásra alkalmas idő esetén 1985 június 1-től. Csak duplaoldalas kivitel készült:

Rendszerváltás utáni széria:

Utoljára 1998-ban járt. 2013. május 1-től 171-es jelzéssel ismét közlekedett.

72

Évjárat: 1993 (már nem jelöli az 1992 decemberében megsztűnt 172-es járatot), szögletes sarkú táblára szitázva.

Belső oldal: A korszakban jellemző megoldás a Sasadi úti átszállássor átnyúlása a villamosokhoz. Az Autópálya Főmérnökség megálló utólagos beszerkesztés az eredeti listába.

Évjárat: 1994. február, utolsó balosszéria. Erősebb sárga árnyalatú csíkkal, melyet csak a feliratok elhelyezése után szitáztak a táblára.

Évjárat: 1995. június, második tojáslogós lehet.

Külső oldal: A rövidítés megszűnt.

Belső oldal: Egyetlen átszerkesztésre utaló jel: a Sasadi útnál a sor végén lévő 153-as.

Évjárat: 1996. szeptember, puha műanyag, tartalmi változás nélkül.

Évjárat: 1998 - 1999, ellentétes helyzetű csík, már kerekített sarokkal.

Belső oldal: Új típusú logó. A Budatej megállónál a 88-as beszerkesztése.

Évjárat: 2000

Belső oldal: A korszakra jellemzően a logó helyére határátlépésről tájékoztató szöveg került. 

Évjárat: 2001. május, ellentétes irányú csíkkal

Belső oldal: Feltüntették a 2001 májusában indult a 140-es és 172-es járatokat vékony számokkal. A 153-as járat új megállót kapott a Dayka Gábor utcánál (2001 januárjától).

Évjárat: 2002 első fele, barnásabb árnyalatú csíkkal készült

Belső oldal: A határátlépésről szóló szöveg módosult, ennek következtében az utolsó budapesti megálló megjelölése a listából eltűnt.

Évjárat: 2003. október 1. (Újbuda-busz beindítása) - 2004. március (megállópár létesítése az Ajnácskő / Nagyszőlős utcánál)

Belső oldal: Új járatok: Újbuda-busz, 40E140E. Áthelyeztek két 140, 172-es átszállást, egy elmaradt 53-ast feltüntettek.

Évjárat: 2004. március (új megállópár létesítése: Ajnácskő / Nagyszőlős utca)  Világosabb sárga csíkkal.

Belső oldal: Új megállópár: Ajnácskő utca / Nagyszőlős utca. Megállóhely átnevezése: Budatej -> Tó utca. Két elmaradt átszállás pótlása a jelölt helyeken: Újbuda-busz és 140E.

Évjárat: 2005. február (megállóátnevezések), sötétebb árnyalatú csíkkal

Belső oldal: Tó utca -> Tó utca - MÁV-állomás, Törökbálint, MÁV-állomás -> Vasút utca. A 250-es új viszonylat (2004. november) nem került feltüntetésre.

Évjárat: 2005 ősz ("kapcsolatok" helyett "lehetőségek", de még jár a decemberben megszűnt 7A). kerek helyett vágott szélű és világosabb csíkkal

Belső oldal: A korábban kifelejtett 250-es feltüntetése.

Évjárat: 2007. szeptember, puha műanyag.

Belső oldal: Zrt-s logó. Az átszállásokban számos változás, átrendezés, továbbá a MÁV átszállások feltüntetése. Tényleges hálózati változás: új járat a 73-as, 187-es és 239-es. A Szabadság híd lezárása miatt közlekedő a 47-49V és 149V járatokat.

Évjárat: 2007. november, puha műanyag. Tartalmi különbség nélkül, sötétebb árnyalatú csíkkal.

Évjárat: 2008. április, kemény műanyag

Belső oldal: Volán átszállások feltüntetése. 139 -> 139 (de a Dayka Gábor utcánál még hibásan gyorsjáratot jelöl).

2008.08.21-től jelzése 272-esre változott.

 

UGRÁS A KÖVETKEZŐ OLDALRA (73-TÓL)

 

UGRÁS AZ OLDAL TETEJÉRE

 

 
Járattörténeti adatok (1915-napjainkig)
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Chat
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$