bkvtablak
Autóbusz táblák
 
Trolibusz táblák
 
Villamostáblák
 
Általános utastájékoztató táblák és egyéb ágazatok
 
59 - 60GY

59

Évjárat1991.június 27. után (Tanácsház tér új neve Szent Imre tér) - 1992. április 1. előtt (a Királyhágó utca megálló még nem létezik)

Külső oldal: a Pestszenterzsébet felirat helyett a korábbi szériákon Pesterzsébet felirat volt a többivel azonos méretben

Évjárat1992. április 30. után (régi 38A megszüntetése, amit már nem jelöl) - 1993. november 1. előtt (ekkor a Szentlőrinci úti lakótelepig hosszabbodott az útvonal)

Belső oldal: Új megálló a Királyhágó utcánál (1992.04.01-től), továbbá két megálló átnevezése. Megszűnt: 38A. A 148-ast kiszedték a Sósfürdőnél, bár a feltüntetése indokolt lenne (később, a tojáslogóson ismét visszakerült).

Évjárat1994. szeptember, első tojáslogós

Külső oldal1993. november óta a Szentlőrinci úti lakótelepig közlekedik, betűtípusa nem változott, csak megcserélték a két végállomást.

Évjárat1995. augusztus

Belső oldalÚj járat: 38A. Megszűnt: 148-as busz és 31-es villamos. Rövidült, ezért feltüntették Pesterzsébetnél a 19-es buszt. HÉV feliratok helyett piktogramok használata.

Évjárat1996. október (puha műanyag).

Belső oldalCsepel felé a 10. megállónál a korábban véletlenül kihagyott 30-as villamost pótolták nagyobb számokkal. Megszűntek a 38, 38-as járatok. A Szentlőrinci úti ltp. felé a Széchenyi István utcánál érthetetlen okokból törölték a 48A-t. Érdekesség, hogy az Ady Endre úthoz beszerkesztették az 1995 augusztusában megszűnt 148-ast!

Évjárat1997 második fele - 1998, kemény műanyag

Belső oldal: A logóba Rt. feliratot szerkesztettek. A hibás 148-as átszállást törölték. Pestszenterzsébet neve 1997 szeptemberében ismét Pesterzsébetre változott.

A járatra garázsmeneti tábla is készült, ez a darab 1997 első felében.

Évjárat~ 1999

Külső oldalA korszakra jellemző kis járatszám, korszakra jellemző betűkkel.

Belső oldalCsak néhány - elsősorban dél-pesti -  járatnál használt "tömörített" megállólista, a korszakra jellemző vastag járatszámmal. Az átszállások rendezésében rengeteg változás történt logikusság szempontjából, de ezek közül kevés a jelentős, ezért nem jelöltem be őket. Amit fontos megemlíteni, hogy a 136-os helyett már a 19-es közlekedik 1999 márciusa óta. Megállóváltozás: a Szentlőrinci úti lakótelep irányába a Külső Török Flóris utca megálló neve Szent László utca lett.

Évjárat: 2000

Külső oldalA végállomásnév Szentlőrinci úti lakótelep lett.

Belső oldalCsak a végállomás nevében különbözik.

Évjárat2001 eleje - szeptember 3. között (még nem jelöli a 151-est)

Belső oldalAz átszállások más elrendezés szerint. HÉV piktogram helyett egyszerű felirat használata

Évjárat2005 ősz - tél (kialakítás alapján)

Belső oldalMegszűnt: 48A, új járat: Gloriett-busz, Erzsébet-busz és 151-es. Elmaradt átszállások feltüntetése.

Évjárat2007. október, puha műanyag.

Külső oldal: Végállomásfeliratok megcserélve.

Belső oldalKét irány megcserélése. Zrt-s logó, kimaradt átszállások és Volán kapcsolatok feltüntetése. 

Évjárat2008. február, kemény műanyag.

Belső oldal79-es buszcsalád átszámozása, Volán járatok számjelzéses formában való feltüntetése.

Évjárat2008. március. Tartalmi különbség nélkül.

2008.08.21-től jelzése 35-ösre változott.

59A

Évjárat: 1995. július (az augusztusi változásokra készítve)

Augusztustól a 148-as járat megszüntetése miatt az 59A egésznapos üzemidőben közlekedett és a Bajáki Ferenc utcába is betért.

1996. április 1-től az autóbuszok nem tértek be a Bajáki Ferenc utcához, helyette a 79, 79A járatok közlekedtek itt.

Évjárat: 1996. március (áprilisi változásra készítve), puha műanyag

Belső oldal: A két irányt megcserélték. Az útvonalmódosításon kívül egyéb változás még: a Gombos térnél illetve az Iskola térnél törölték a 159-es átszállást. Új járat a 38A, bár a járat 1995 júliusában indult, így az előző szérián is szerepelnie kellett volna.

Évjárat: 1997 első fele, puha műanyag

Belső oldal: A két irány ismét az eredeti elrendezés szerinti. Megszűnt a 38-as járat.

Évjárat: 1998

Belső oldal: Új típusú tojáslogó. Tartalmi különbsége nincs.

Évjárat2000

Külső oldalA korszakra jellemző kis járatszám, átmeneti betűtípussal.

Belső oldal: Vékony betűs megállólista a korszakra jellemző vastag járatszámmal. Szent Imre tér felé elmaradt átszállások feltüntetése.

Évjárat2001 első fele (május 6., a 412-esek megérkezése előtt)

Belső oldal: Átszállások áthelyezése a Karácsony Sándor utcához. További HÉV átszállások feltüntetése, de már nem piktogramos formában.

2001. május 6-tól Ikarus 412-esek közlekedtek a vonalon.

Évjárat2003 második fele - 2004.

Belső oldal: A két irányt megcserélték. Szent Imre térnél nem jelöl HÉV-átszállást, mert már nem fért ki.

Évjárat2005 ősz - tél (kialakítás alapján)

Belső oldal: A logó alulra, a járatszám felülre helyezve. "Kapcsolatok" helyett "lehetőségek". A két irányt ismét visszacserélték a tojáskorszakban meglévő elrendezés szerint. 

Évjárat2006. június - 2007. március (puha műanyag, de még dátumozatlan). Zrt-s logóval, tartalmi különbség nélkül.

Évjárat2008. február, kemény műanyag.

Belső oldalVolán kapcsolatok feltüntetése. 79-es buszcsalád átszámozása.

2008.08.21-től a 19 és 59A járatokat 36-os jelzéssel összevonták.

60

Évjárat: 1985. szeptember (útvonal módosítás a Váradi utca térségében) - 1986. október vége (9-es villamos megszüntetése)

Belső oldal: A Váradi Sándor utca és Rendelőintézet elnevezésű megállóhelyek egy 1985 szeptemberi útvonalmódosításkor létesültek. Az átszerkesztések során keletkezhetett véletlenül egy üres megállósor.

Évjárat: 1987. január - 1988. január (Már közlekedik a 65A autóbuszjárat, de még létezik a 12A járat is.)

Külső oldal: A MÁV-állomás kötőjeles írásmódja (a kép az 1992 /1993-as széria külső oldalát ábrázolja, de ez is azonos kinézetű)

Belső oldal: Megszűnt a 9-es villamos, új járat a 65A autóbusz. A Margit hídnál törölték a fölösleges 60, 86, 86-os átszállásokat, a Kolosy térnél számsorrendbe pedig tették. Törölték az üres megállósort.

Évjárat1988. január - 1990. július (Megszűnt a 12A járat, de a 118-as busz még nem közlekedik körforgalomban, érintve a 60-as vonalát)

Belső oldal: Egyetlen különbsége a 12A kiszedése, melyet hézagmentesen sikerült megoldani.

Évjárat1990. augusztus (60-as megszüntetése)

Belső oldal: Még piros gyorsjáratos, csak a felvételen nem látszik jól. A korszakra jellemzően rengeteg új átszállás feltüntetése - én csak a tényleges hálózati változásokat jelöltem. Megszűnt a 60-as, a 118-as útvonalát júliusban meghosszabbították, így érinti a 60-as vonalát. A megállókban apró névváltoztatások történtek.

Évjárat1992

Belső oldal: Minden lehetséges átszállás feltüntetése, néhány hibával: a Kolosy térnél átszállásként nem tünteti fel a 65A és 165-ös autóbuszokat, valamint saját magára utal átszállási lehetőségként. Egyetlen hálózati változás, hogy a 84-es helyett 84-es közlekedik. Megálló-változás: Volán Pu. helyett "MH." szerepel a táblán

Évjárat: 1993

Belső oldal: Komjádi Béla sportuszoda -> ~ Uszoda, valamint több "Óbuda" megállóhely nevéhez "i" betűt illesztettek.

Évjárat1994. május (első tojáslogós)

Belső oldalBalos irányához képest vizsgált megállóváltozások: Bécsi út (Nagyszombat utca) -> Nagyszombat utca, Váradi Sándor utca -> Váradi utca, Bécsi út 291. -> Orbán Balázs út, Óbudai téglagyár -> Kubik utca. A tojáslogósokhoz képest a jobb oldali lista meglepően sok megállón keresztül tájékoztat ugyanazokról az átszállásokról.

Évjárat: 1994. október. Nincs különbsége!

Évjárat1998

Belső oldal: Új típusú tojáslogóval. Törölték a megszűnt járatokat (65A,84,86), valamint egyszerűsítettek a jobb oldalon található bőséges átszállásjelzéseken, és logikusan csak ott tüntették fel, ahol először érinti az adott járatot. A Kolosy térnél a 17-es villamost mindkét irányban törölték, mivel itt nagyobb rágyalogási távolságban van a többi megállónál.

Évjárat1999 eleje

Belső oldalMegállóváltozás: Óbuda Autóbusz Üzemegység -> ~ buszgarázs (vékony betűkkel). Jobb oldalon a Bécsi út (Vörösvári út) megállónál feltüntették a 37, 137-est, valamint a Margit hídnál rendezték a busz-átszállások között korábban keletkezett hézagot.

Évjárat2001. október után (már tartalmazza az októberben beindult békás-buszt).

Külső oldalÁtmeneti betűtípus, a kisméretű szám miatt szinte az összes táblára matricát ragasztottak.

Belső oldalAz Óbuda Autóbuszgarázs feliratot vékony betűkkel teljesen átszerkesztették. Átszállások: beszerkesztették a békás-buszt (a korszakra jellemző vékony betűkkel) és az 1999 májusában indult 18A-t (szintén eltérő típussal).

Évjárat2002 vége - 2003 eleje, utolsó tojásszéria, pufi betűkkel. Nincs tartalmi különbsége.

Évjárat2003. november 1. (41-es villamos meghosszabbítása) - 2005. március (Komjádi Béla uszoda átnevezése) közötti állapotok, de valószínűleg 2003 második fele / 2004 elején készült

Belső oldalA korábbi szériákon kihagyott 1A átszállások pótlása, valamit hálózati változás: a 41-es villamos 2003 novembere óta a Batthyány térig közlekedik.

Évjárat2003. november 1. (41-es villamos meghosszabbítása) - 2005. március (Komjádi Béla uszoda átnevezése) közötti állapotok, de valószínűleg 2004 második fele - 2005 elején készült

Külső oldal: A járatszám karakter-köze nagyobb

Belső oldal: A járatszám karakter-köze nagyobb, egyéb különbsége nincs.

Évjárat2005. március (Komjádi Béla uszoda átnevezése)

Külső oldal: A járatszám karakter-távolsága kisebb (megegyezik a kettővel ezelőtti szériával)

Belső oldal: A belső járatszám itt nem változott az előző szériához képest. Megállók átnevezése: Komhádi Béla uszoda -> Császár-Komjádi uszoda, Margit kórház -> Szent ~, Bécsi út -> Váradi utca (Batthyány tér felé). Egy 1A átszállás pótlása.

Évjárat2005. június 11. A Batthyány téri metróállomás felújítása idején a 60-as buszok június 11-től augusztus 19. üzemzárásig a Nyugati pályaudvarig közlekedtek.

Külső oldal: Az új végállomás feltüntetésén kívül még különbség,  járatszám karakter távolsága ismét a megszokott.

Belső oldalTöbb, Nyugati pályaudvart érintő és így fölöslegesség vált átszállást töröltek (4-6-os villamos, 6-os busz), az útvonal hosszabbítása miatt. A HÉV feliratok helyett pontosított Szentendrei HÉV feliratokat alkalmaztak. A 18A busz átszállásait érthetetlen okokból mindenütt törölték.

Évjárat2006. június 12., puha műanyag. A kettes metró felújításának újabb ütemében, június 12-től augusztus 19. üzemzárásig az autóbuszok Nyugati pályaudvarig közlekedtek.

Külső oldal: Nagyobb betűméret a Nyugati pályaudvar esetén. A metrófelújítás feltüntetése matrica helyett már a szitázásban is. A Máv-állomás három sorba került és ez a része kisebb méretű lett.

Belső oldalZrt-s logó, "kapcsolatok" helyett "lehetőségek". Megálló-átnevezések: Margit híd -> ~, budai hídfő, Bécsi út (Vörösvári út) -> Vörösvári út. A "Volán" megnevezés kiírása a Bécsi útnál már nem nagy betűkkel történt. A Tátra utcánál átszállásokat tüntettek fel.

Évjárat2008. január, kemény műanyag

Külső oldal: Megegyezik a 2005. márciusi szériával.

Belső oldalElmaradt átszállások (86-os busz, Békás-busz, Volán és MÁV-járatok) feltüntetése. Megálló átnevezések: Rendelőintézet -> Óbudai ~, Bojtár utca (Bécsi út) -> Bojtár utca, Óbuda MÁV-állomás -> Óbuda vasútállomás (a külső oldalon maradt a régi elnevezés), Óbudai temető -> Óbudai temető főbejárat, Testvérhegyi út -> Óbudai temető. A Szabadság híd lezárása és Fehérvári úti vágányzárral összefüggésben közlekedő 41A villamost is jelöli.

Évjárat2008. április, kemény műanyag. Tartalmi különbség nélkül, továbbra is hibás külső oldallal.

Évjárat2008. május. Digitális nyomtatással.

Külső oldal: A már korábban átnevezett végállomás a külső oldalon is megjelenik.

Belső oldalÚj típusú megállólista, tartalmi különbség nélkül.

2008.09.06-tól a 60-as járat két járatra vált szét: a Békás-busszal történt összekötés után létrejött a 160-as, míg a 18A járattal összekötve a 260-as jelzéssel indult járat.

60

Évjárat: 1983. február (6-os megszüntetése, amit már nem jelöl) - 1984. augusztus (84->84)

Évjárat: 1988. január (12A megszűnése) - 1990. augusztus (a járat megszűnése)

Belső oldal: Új megálló a Margit kórháznál (1985 nyarán). Megszűntek: 33V, 84 buszok és 9-es villamos. Új járatok: 84-es busz és 1-es villamos. Több Több fölösleges átszállást töröltek.


1990. augusztus 31-én üzemzárással megszűnt.

UGRÁS A KÖVETKEZŐ OLDALRA (61-TŐL)

 

UGRÁS AZ OLDAL TETEJÉRE

 


 

 

 
Járattörténeti adatok (1915-napjainkig)
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Chat
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$