47
1960 - 1964 között készült tábla


1972 (új végállomás a Varga Jenő tér)

Évjárat: 1977. július (a 40A buszjárat már nem közlekedik) - 1978 évvége (még színes piktogramos)


Évjárat: 1980.október (még a metró átadása előtt a járat útvonala rövidül) - 1981.január (1-es beindítása)
Belső oldal: Egy 18-as villamosátszállás pótlása. Sárbogárdi út -> Fővárosi Művelődési ház


Évjárat: 1982. január (a metró új szakaszának átadása, a 6 és 6-os járatok rövidítése) - 1982. szeptember (40E beindítása)
Belső oldal: Új járatok: 1, 4A. Rövidült: 6, 6. Korábban elmaradt átszállások pótlása: 7,7A,9,9 buszok és 49-es villamos. Egy 19-es villamos átszállást véletlenül töröltek. Az Astoria megálló neve ékezet nélkül került kiíírásra.

Évjárat: 1983. november (43-as villamos megszüntetése) - 1984. május (153-as beindítása)
Belső oldal: Kisebb méretű belső járatszám. A budafoki végállomás felirata felül két sorba került. Az átszállásokat számsorrendbe rendezték, korábban elmaradt vagy véletlenül törölt - lásd 19-es villamos - átszállásokat pótoltak. Megszűnt járatok: 43-as villamos, 109-es busz. Új járatok: 40E busz, 83-as troli (1983 augusztusától).

Évjárat 1986.október vége (a 9-es villamos megszüntetése)
Külső oldal: A korszakban megjelenő, balos busztáblákéval egyező számtípus. A végállomások megcserélése, részletesebb útvonalleírás.
Belső oldal: Új típusú, vékonyabb vonalas táblázat, megálló-rövidítések megszüntetése. Új járat: 153-as busz, megszűnt járat: 9-es villamos. A 114-es járat 1984 novemberében megszűnt, 1986 januárjától új útvonalon ismét közlekedik, a listában pótolni azonban elfelejtették. A 10A járat 1984 szeptemberétől Budafokig lett hosszabbítva, ezért lett feltüntetve.


Évjárat: 1987.január
Belső oldal: 153 -as jelzéssel új járat közlekedik a 153-as helyett. A 114-es ismét látható a listában.


Évjárat: 1988 május
Belső oldal: Új járat: 15A. Az 1-est érthetetlen okokból törölték a Deák térnél. Egy 18-as villamosátszállás feltüntetése.

E széria egyetlen különbsége, hogy az 1-est jelöli a Deák térnél is.

Évjárat: 1991, az utcaátevezések kellős közepette
Külső oldal: Az új és régi rendszer közterületnevei keverednek egymással, a kései balosok elrendezés stílusában.
Belső oldal: Megállóváltozások az új kor szellemében. Megszűnő járatok: 1, 4A, 9 buszok. Új járatok: 127,150 buszok.


Évjárat: 1992 első fele
Külső oldal: A Rózsa Richárd utca kivételével már minden közterület az új nevén szerepel.
Belső oldal: Keretes gyorsjáratok. Átszállásjavítások, korrigálások, de semmilyen tényleges járatváltozás nem történt. Szakasits Árpád út -> Etele út (1991. december).


Évjárat: 1993 első fele
Külső oldal: Rózsa Richárd utca -> Mária Terézia utca (1992.április)
Belső oldal: Korábban elmaradt átszállások feltüntetése. Egy 9-est a Kálvin térnél véletlenül töröltek.


Évjárat: 1994. február, utolsó balos
Belső oldal: Megszűnt: 15A busz. Az 1993 júliusában meghosszabbított 41-es feltüntetése, a korábban véletlenül törölt 9-est visszahelyezése.

Évjárat: 1994. augusztus, első tojáslogós
Belső oldal: A járatszám szokatlan helyen, a bal felső sarokban


Évjárat: 1995. január
Belső oldal: A járatszám a szokásos helyre került. Feltüntették a korábban kifelejtett 40E-t (a járat mindössze 2 hónap múlva egyébként megszűnt). Új járat 1994 decembere óta a 173-as.

Évjárat: 1995. június
Belső oldal: A járatmegszüntetési hullám utáni állapotok, hézagokkal. Ezen felül a Savoyai térnél törölték a fölöslegesnek ítélt átszállásokat.

Évjárat: 1995.november, tartalmi különbség nélkül

Évjárat: 1997 közepe
Belső oldal: Albertfalva, Forgalmi utca -> Forgalmi utca. Korábban kihagyott átszállások pótlása.

Évjárat: 1997-98 fordulóján

Évjárat: 1998 közepe
Belső oldal: Vékony számokkal feltüntették az 1996-ban indult 103-as buszt.

Évjárat: 1999
Belső oldal: Az 1998 augusztusában indult tétény-busz feltüntetése. A szerkesztett átszállássort vékony típussal szitázták újra.

Évjárat: 2000. április
Belső oldal: A megszűnt 10-es busz törlése.

Évjárat: 2001
Belső oldal: A 9-es busz törlése az Astoriánál (fölösleges volt kiírni), illetve valamiért a Szent Gellért térnél törölték a 18-as villamost.

Évjárat: 2002, utolsó tojáslogós
Külső oldal: Az újlogós típushoz igen hasonló járatszámmal és feliratokkal.
Belső oldal: Teljesen új stílusú lista, az utolsó generációs fajtából. Új járat: 40E. Megállóátnevezés: Forgalmi utca --> Albertfalva, ~. Valamint a Fővám téri fölöslegesen feltűntetett átszállásokat törölték.


Vágányzáras táblák időrendben















47é
A járat mindössze egy évig, 1983 decembere és 1984 decembere között közlekedett. 1985-től a beinduló 3É autóbusz váltotta fel.

47A
1979 májusától a Petőfi hídon felújítást és vágányátépítést végeztek. A híd tömegközlekedésének tehermentesítése céljából indult ez a járat.


1979 júniusában útvonalát Albertfalva kitérőig hosszabbították.


A 90-es években több alkalommal közlekedett 47A járat, különféle vágányzárak miatt.


48
A járat körülbelül 1955-től közlekedett ezen az útvonalon, egészen 1960-as megszűnéséig.

49
1964 előtti tábla



Évjárat: 1977 körüli duplaoldalas

Évjárat: 1982 január (a 6-os autóbuszok már csak a Marx térig közlekednek [nincsen jelölve a Deák térnél]) - 1982 szeptember (még nem közlekedik a 40E járat)


Évjárat: 1983. november (83-as troli beindítása) - 1984. május (153-as busz beindítása, melyet még nem jelez)
Külső oldal: Nagyobb karakterekkel.
Belső oldal: Új megállótáblázat, de még vastag vonalakkal. Megszűnt: 109-es busz. Új járatok: 40E busz és 83-as troli. Elmaradt átszállások feltüntetése, megállónevek rövidítés nélküli kiírása (Kosztolányi és Móricz esetében). A Kosztolányi Dezső térnél lemaradt az 53-as.


Évjárat: 1986. november (9-es villamos megszűnése) - 1987. január (153 -> 153)
Külső oldal: A 80-as évek második felére jellemző kialakítás, autóbuszos számtípussal.
Belső oldal: Vékony vonalas táblázat használata. Megszűnt járatok: 114 (bár ezt 1985-ben újraindították más útvonalon, de beszerkesztése elmaradt) és a 9-es villamos. Új járat: 172.


Évjárat: 1987. január (153->153)
Belső oldal: Megszűnt járat:153. Új járat: 153. Jobb oldalon a fölösleges 19-es átszállás törlésével egy teljes oszlopot megszüntettek. Az 1985 novemberében újraindult és a korábbi szérián kifelejtett 114-est pótolták. 40-es helyett 40-est jelöl (mindkettőt kellene).

Évjárat: 1988. május (15A beindítása)

Évjárat: 1990. december (4A megszüntetése)
Külső oldal: Deák tér megnevezés helyett immár teljesebb Deák Ferenc tér. Bővebb útvonalleírás, érdekes átmeneti időszak képével: még Tanács körút felirattal, de már Fővám térrel (április hónap óta él az új név).
Belső oldal: Minden lehetséges átszállás feltüntetése (a villamos oszlopban ezeket nem jelöltem), emiatt ismét 4 oszlopos lett a táblázat. Dimitrov tér -> Fővám tér, Szt. Gellért tér -> Szent ~. Megszűnt járatok: 1990 augusztus végén az 1,9,41E járatok, valamint decemberben a metró újpesti szakaszának átadásakor a 4A járat. Új járat a 41-es (hibásan feketével szitázva, csakúgy mint a 86-ost és a 153-ast).


Évjárat: 1991. január (keretes gyorsjáratok) - 1991. június (Tanács körút -> Károly körút)
Belső oldal: Keretes gyorsjáratokkal, a hibák korrigálását leszámítva tartalmi különbség nélkül.

Évjárat: 1992
Külső oldal: Befejeződtek a közterület átnevezések, ennek szellemében rendezték a leírást.
Belső oldal: Korábban elmaradt átszállások (1 és 9-es buszok) feltüntetése.


Évjárat: 1992 második fele (a decemberben megszűnt 172-est még jelöli).
Belső oldal: Érdekes módon törölték a 47-es villamos és a 9-es autóbusz átszállását. Egy elmaradt 1-est pótoltak.

Évjárat: 1994. február, utolsó balos
Belső oldal: Megszűnt járatok: 15A és 172-es buszok.

Évjárat: 1995 június
Belső oldal: Érdekes baloldalt a Kosztolányi Dezső téri átszállások között a 173-as feltűnően kicsi mérete. Valószínűleg létezett olyan 1994-es tojásszéria, amelyen még nem szerepelt.


Évjárat: 1995 november
Belső oldal: Egy elmaradt 173-as átszállás pótlása. A júliusban megszűnt 87B-t törölték, de csak az irányban.

Évjárat: 1996. június
Belső oldal: Új megálló a Szent Gellért térnél. A 87B-t a másik oldalon is törölték. Jobb oldalon rendezték a Móricz Zsigmond körtéri átszállásokat, a 173-as azonban véletlenül keret nélkül maradt.

Évjárat: 1997
Külső oldal: A járatszámra 1999 augusztusában, a Déli pályaudvar lezárásakor (felújítás) tájékoztató matrica került.
Belső oldal: Új járat a 103-as. A Deák téren pótolták a korábban kimaradt 105-öst.


Évjárat: 1998 első fele
Külső oldal: Ismét a hagyományos (lásd a 95/6-osnál)
Belső oldal: Új típusú logó. A Somogyi út megálló neve Etele tér felé Szent Gellért templom, azonban az újraszitázást elmulasztották.

Évjárat: Szintén 1998 első fele
Külső oldal: A korszakban jellemző kisjáratszámos kialakítás
Belső oldal: A Szent Gellért tér felirat mindkét oszlopban látható, vékony betűkkel.


Évjárat: 1998 augusztus után
Külső oldal: Ismét a hagyományos (lásd a 95/6-osnál)
Belső oldal: Új járat a tétény busz. Az érintett átszállásokat vékony típussal újraszerkesztették. A Szent Gellért tér felirat ezúttal jobb oldalt maradt el!

Évjárat: 2000 március után
Belső oldal: Megszűnt a 10-es járat. A Szent Gellért templom feliratokat pótolták. A Szent Gellért térnél is próbálkozhattak valamilyen szerkesztéssel, mert az átszállások eltűntek, csupán a tétény busz került vissza a megállók betűtípusával. A Deák tér felé a Ballagi Mór utca megállóhely Csóka utca nevet kapot, ezért látható matrica.

Vágányzáras táblák



49É
Duplaoldalas tábla a 80-as évek első feléből

80-as évek második fele, az éjszakai járat felirat vékonyabb, de nagyobb betűkkel.

E széria egyetlen különbsége, hogy az éjszakai járat felirat felülre került.

Évjárat: 1993
Külső oldal: Hagyományos járatszám É betűvel, bővebb útvonalleírás.
Belső oldal: Egyedi kialakítás. A külső oldali mintát vették alapul, az útvonalleírás helyére szerkesztett táblázattal. Megtévesztő az etele téri végállomás két sorba írása.


Évjárat: 1995. június, első és talán egyetlen tojásszéria. A járat közlekedését 1996-ban autóbusz váltotta fel.
Belső oldal: A balos által jelölt irányhoz viszonyítva különbségek: új járat a 153É, továbbá megállónévváltozás: Dózsa tér -> Dózsa György tér


Vágányzáras tábla:

|