bkvtablak
Autóbusz táblák
 
Trolibusz táblák
 
Villamostáblák
 
Általános utastájékoztató táblák és egyéb ágazatok
 
47 - 49é

47

1960 - 1964 között készült tábla

1972 (új végállomás a Varga Jenő tér)

Évjárat: 1977. július (a 40A buszjárat már nem közlekedik) - 1978 évvége (még színes piktogramos)

Évjárat: 1980.október (még a metró átadása előtt a járat útvonala rövidül) - 1981.január (1-es beindítása)

Belső oldal: Egy 18-as villamosátszállás pótlása. Sárbogárdi út -> Fővárosi Művelődési ház

Évjárat: 1982. január (a metró új szakaszának átadása, a 6 és 6-os járatok rövidítése) - 1982. szeptember (40E beindítása)

Belső oldal: Új járatok: 1, 4A. Rövidült: 6, 6. Korábban elmaradt átszállások pótlása: 7,7A,9,9 buszok és 49-es villamos. Egy 19-es villamos átszállást véletlenül töröltek. Az Astoria megálló neve ékezet nélkül került kiíírásra.

Évjárat: 1983. november (43-as villamos megszüntetése) - 1984. május (153-as beindítása)

Belső oldal: Kisebb méretű belső járatszám. A budafoki végállomás felirata felül két sorba került. Az átszállásokat számsorrendbe rendezték, korábban elmaradt vagy véletlenül törölt - lásd 19-es villamos - átszállásokat pótoltak. Megszűnt járatok: 43-as villamos, 109-es busz. Új járatok: 40E busz, 83-as troli (1983 augusztusától).

Évjárat 1986.október vége (a 9-es villamos megszüntetése)

Külső oldal: A korszakban megjelenő, balos busztáblákéval egyező számtípus. A végállomások megcserélése, részletesebb útvonalleírás.

Belső oldal: Új típusú, vékonyabb vonalas táblázat, megálló-rövidítések megszüntetése. Új járat: 153-as busz, megszűnt járat: 9-es villamos. A 114-es járat 1984 novemberében megszűnt, 1986 januárjától új útvonalon ismét közlekedik, a listában pótolni azonban elfelejtették. A 10A járat 1984 szeptemberétől Budafokig lett hosszabbítva, ezért lett feltüntetve.

Évjárat: 1987.január

Belső oldal:  153 -as jelzéssel új járat közlekedik a 153-as helyett. A 114-es ismét látható a listában.

Évjárat: 1988. május

Belső oldal:  Új járat: 15A. Az 1-est érthetetlen okokból törölték a Deák térnél. Egy 18-as villamosátszállás feltüntetése.

E széria egyetlen különbsége, hogy az 1-est jelöli a Deák térnél is.

Évjárat: 1990.09.01. (1-es megszüntetése) - 1991.12.09. (Szakasits Árpád út -> Etele út). A piros gyorsjáratok miatt vélhetően még 1990-ben, vagy legkésőbb 1991 első felében.

Külső oldal: Az új és régi rendszer közterületnevei keverednek egymással, a kései balosok elrendezés stílusában. A Deák tér már nincs rövidítve.

Belső oldal: Megállóváltozások az új kor szellemében. Megszűnő járatok: 1, 4A, 9 buszok. Új járatok: 127,150 buszok. A 114-est véletlenül törölték több helyen.

Évjárat: 1991.12.09. (Szakasits Árpád út -> Etele út) - 1992.04.30. (Rózsa Richárd utca -> Mária Terézia utca)

Külső oldal: A Rózsa Richárd utca kivételével már minden közterület az új nevén szerepel.

Belső oldal: Keretes gyorsjáratok. Átszállásjavítások, korrigálások (114-es), de semmilyen tényleges járatváltozás nem történt. Szakasits Árpád út átnevezése Etele útra.

Évjárat: 1992.04.30. (Rózsa Richárd utca átnevezése) - 1993. május 30. (41-es meghosszabbítása a Móriczig, amit még nem jelöl), de valószínűleg még 1992-ben készült

Külső oldal: Rózsa Richárd utca -> Mária Terézia utca (1992.április)

Belső oldal: Korábban elmaradt átszállások feltüntetése. Egy 9-est a Kálvin térnél véletlenül töröltek.

Évjárat: 1992.04.30. (Rózsa Richárd utca átnevezése) - 1993. május 30. (41-es meghosszabbítása a Móriczig, amit még nem jelöl), de valószínűleg már 1993-ban készült.

Belső oldal: egyetlen különbsége, hogy a Kálvin térnél a korábbi szérián véletlenül törölt 9-est visszaszerkesztették.

Évjárat: 1994. február, utolsó balos

Belső oldal: Megszűnt: 15A busz. Az 1993 júliusában meghosszabbított 41-es feltüntetése.

Évjárat: 1994. augusztus, első tojáslogós

Belső oldal: A járatszám szokatlan helyen, a bal felső sarokban

Évjárat: 1995. január

Belső oldal: A járatszám a szokásos helyre került. Feltüntették a korábban kifelejtett 40E-t (a járat mindössze 2 hónap múlva egyébként megszűnt). Új járat 1994 decembere óta a 173-as.

Évjárat: 1995. június

Belső oldal: A járatmegszüntetési hullám utáni állapotok, hézagokkal. Ezen felül a Savoyai térnél törölték a fölöslegesnek ítélt átszállásokat.

Évjárat: 1995. november, tartalmi különbség nélkül

Évjárat: 1997 közepe

Belső oldal: Albertfalva, Forgalmi utca -> Forgalmi utca. Korábban kihagyott átszállások pótlása.

Évjárat: 1997-98 fordulóján, új típusú tojáslogóval, de tartalmi különbség nélkül

Évjárat: 1998 közepe

Belső oldal: Vékony számokkal feltüntették az 1996-ban indult 103-as buszt.

Évjárat: 1999

Belső oldal: Az 1998 augusztusában indult tétény-busz feltüntetése. A szerkesztett átszállássort vékony típussal szitázták újra.

Évjárat: 2000. április

Belső oldal: A megszűnt 10-es busz törlése.

Évjárat: 2001

Belső oldal: A 9-es busz törlése az Astoriánál (fölösleges volt kiírni), illetve valamiért a Szent Gellért térnél törölték a 18-as villamost.

Évjárat: 2002. május 7. (40E beindítása), utolsó tojáslogós

Külső oldal: Helvetica betűkkel és Arial járatszámmal

Belső oldal: Az utolsó generációs tojáslogósokra jellemző megállólista és kialakítás. Új járat: 40E. A Forgalmi utca ismét korábbi nevét viseli, Albertfalva megnevezéssel, bár hivatalosan nem nevezték át. A Fővám téri, korábbi megállókban már jelzett, ezért fölöslegesen feltüntetett átszállásokat törölték.

Évjárat: 2003 ősz - 2004 - a táblaalap ekkori gyártású teljes útvonalas széria, azonban szinte az összes darab átmatricázásra került 2007. július 23-án, ekkor a 4-es metró építése miatt a Lónyay utca - Városház tér között jártak a villamosok. Ez az állapot augusztus 21-ig tartott, ekkor a Szabadság híd lezárása miatt a 47-es közlekedése szünetelt.

Belső oldal: Új járatok: 118-as villamos, Újbuda-busz, 140E. Megálló átnevezése: Október huszonharmadika utca -> Bocskai út, Albertfalva, Forgalmi utca ismét csak Forgalmi utca néven olvasható.

2007. augusztus 21-től közlekedése a Szabadság híd felújítása miatt szünetelt, egészen 2008. december 20. üzemkezdetig.

Vágányzáras táblák időrendben

1991. augusztus 22. - szeptember 19: Etele tér - Bartók Béla út - Szabadság híd vágányfelújítás

Az 1988. májusi balos táblák közül többet átmatricáztak egy 1991. december 4 - 16. közötti vágányzár során (Leányka utca - Szent István tér pályafelújítás)

1993. április 21. - május 5., Bartók Béla út vágányzár:

1993. október 9. - 29. Fehérvári út vágányzár:

1994. szeptember 22-25., Andor utca x Fehérvári út, MÁV iparvágány felújítás

1996. augusztus 11. - október 16. : Fehérvári út pályarekonstrukció

1997. április 26-27. Szabadság híd karbantartás, továbbá 1997. június 7-8 és 14-15.

1999 november 6-7., de 2000. május 5-7. Szent Gellért tér és Móricz Zsigmond körtér felépítménycsere során is használatban

2000. október, Deák téri kitérőcsere miatt:

2002. június 15-16. Bartók Béla út felújítás előkészítő ütem

2003. március, a Fehérvári úti építkezések idején:

Paraméterkönyv utáni időszakban fedvénnyel is használták a fentebb bemutatott táblát:

2003. március, a Fehérvári úti építkezések idején:

A 2004 és 2005. évi nyári metrópótlás alkalmával a metrópótló autóbuszok a Deák téri villamosperonoknál végállomásoztak, ennek érdekében született a mai szemmel érdekes döntés, hogy a pótlás ideje alatt a villamosok csak az Astoriáig közlekedjenek.

Megállós széria (2004-ben készült, de 2005-ben is használták)

Duplaoldalas széria (vélhetően 2005-ben készült), fordított elrendezéssel

2006. augusztus 21-től a Fehérvári úti vágányzár (M4 építési munkálatok miatt) előkészítő munkálatatai miatt, a Kanizsai utcai ideiglenes végállomás építését megelőzően csak Albertfalva, kitérőig közlekedett (2007. júliusában a végállomás elbontásakor ugyancsak ilyen paraméterekkel közlekedett):

A táblán olvashatók a vágányzárhoz kapcsolódó különféle pótlóbuszok, ideiglenes járatok (18A villamos) átszállásai is.

2006. augusztus 28-tól a Kanizsai utca ideiglenes végállomásig jártak, 2007. július 23-ig, 2006 augusztusában készült széria:

Néhány, korábban készült és fentebb már bemutatott táblára Kanizsai utca fedvény került:

További 2003-2008 közötti vágányzáras duplaoldalas táblák, pontos gyártási évek meghatározása folyamatban:

47é

A járat mindössze egy évig, 1983 decembere és 1984 decembere között közlekedett. 1985-től a beinduló 3É autóbusz váltotta fel.

47A

1979 májusától a Petőfi hídon felújítást és vágányátépítést végeztek. A híd tömegközlekedésének tehermentesítése céljából indult ez a járat. 

1979 júniusában útvonalát Albertfalva kitérőig hosszabbították.

1994. szeptember 22-25., Andor utca x Fehérvári út, MÁV iparvágány felújítás:

1996. augusztus 11. - október 16. : Fehérvári út pályarekonstrukció

 

48

A járat körülbelül 1955-től közlekedett ezen az útvonalon, egészen 1960-as megszűnéséig.

49

1964 előtti tábla

Évjárat: 1977 körüli duplaoldalas

Évjárat: 1982 január (a 6-os  autóbuszok már csak a Marx térig közlekednek [nincsen jelölve a Deák térnél]) - 1982 szeptember (még nem közlekedik a 40E járat)

Évjárat: 1983. november (83-as troli beindítása) - 1984. május (153-as busz beindítása, melyet még nem jelez)

Külső oldal: Nagyobb karakterekkel.

Belső oldal: Új megállótáblázat, de még vastag vonalakkal. Megszűnt: 109-es busz. Új járatok: 40E busz és 83-as troli. Elmaradt átszállások feltüntetése, megállónevek rövidítés nélküli kiírása (Kosztolányi és Móricz esetében). A Kosztolányi Dezső térnél lemaradt az 53-as.

Évjárat: 1986. november (9-es villamos megszűnése) - 1987. január  (153 -> 153)

Külső oldal: A 80-as évek második felére jellemző kialakítás, autóbuszos számtípussal.

Belső oldal: Vékony vonalas táblázat használata. Megszűnt járatok: 114 (bár ezt 1985-ben újraindították más útvonalon, de beszerkesztése elmaradt) és a 9-es villamos. Új járat: 172.

Évjárat: 1987. január (153->153)

Belső oldal: Megszűnt járat:153. Új járat: 153.  Jobb oldalon a fölösleges 19-es átszállás törlésével egy teljes oszlopot megszüntettek. Az 1985 novemberében újraindult és a korábbi szérián kifelejtett 114-est pótolták. 40-es helyett 40-est jelöl (mindkettőt kellene). A belső végállomásfeliratokból a Deák tér lemaradt, Etele tér pedig balra van igazítva.

Évjárat: 1988. május

Belső oldal: 15A beindítása. Korábbi szérián kimaradt Deák tér felirat pótlása.

Évjárat: 1990. december (4A megszüntetése)

Külső oldal: Deák tér megnevezés helyett immár teljesebb Deák Ferenc tér. Bővebb útvonalleírás, érdekes átmeneti időszak képével: még Tanács körút felirattal, de már Fővám térrel (április hónap óta él az új név).

Belső oldal: Minden lehetséges átszállás feltüntetése (a villamos oszlopban ezeket nem jelöltem), emiatt ismét 4 oszlopos lett a táblázat. Dimitrov tér -> Fővám tér, Szt. Gellért tér -> Szent ~. Megszűnt járatok: 1990 augusztus végén az 1,9,41E járatok, valamint decemberben a metró újpesti szakaszának átadásakor a 4A járat. Új járat a 41-es (hibásan feketével szitázva, csakúgy mint a 86-ost és a 153-ast). A belső végállomásfelirat is Deák Ferenc tér Deák tér helyett, nagyobb betűkkel.

Évjárat: 1991. január (keretes gyorsjáratok) - 1991. június (Tanács körút -> Károly körút)

Belső oldal: Keretes gyorsjáratokkal, a hibák korrigálását leszámítva tartalmi különbség nélkül.

Évjárat: 1992

Külső oldal: Befejeződtek a közterület átnevezések, ennek szellemében rendezték a leírást.

Belső oldal: Korábban elmaradt átszállások (1 és 9-es buszok) feltüntetése.

Évjárat: 1992 második fele (a decemberben megszűnt 172-est még jelöli).

Belső oldal: Érdekes módon törölték a 47-es villamos és a 9-es autóbusz átszállását. Egy elmaradt 1-est pótoltak.

Évjárat: 1994. február, utolsó balos

Belső oldal: Megszűnt járatok: 15A és 172-es buszok.

Évjárat: 1995. június

Belső oldal: Az 1994 novemberében indult 173-as kisebb számmal olvasható a Kosztolányi Dezső térnél, ami arra utal, hogy volt olyan tojás-széria 1994-ben amely 173-as nélkül készült.

Évjárat: 1995. november

Belső oldal: Egy elmaradt 173-as átszállás pótlása. A júliusban megszűnt 87B-t törölték, de csak az irányban.

Évjárat: 1996. június

Belső oldal: Új megálló a Szent Gellért templomnál. A 87B-t a másik oldalon is törölték. Jobb oldalon rendezték a Móricz Zsigmond körtéri átszállásokat, a 173-as azonban véletlenül keret nélkül maradt, és ez a további tojás-szériákon is így volt.

Évjárat: 1997

Külső oldal: A járatszámra 1999. augusztus 30-án, a Déli pályaudvar lezárásakor (felújítás) tájékoztató matrica került.

Belső oldal: Új járat a 103-as. A Deák téren pótolták a korábban kimaradt 105-öst.

Évjárat: 1998 első fele

Külső oldal: Ismét a hagyományos (lásd a 95/6-osnál)

Belső oldal: Új típusú logó. A Somogyi út megálló neve Etele tér felé Szent Gellért templom, azonban az újraszitázást elmulasztották.

Évjárat: Szintén 1998 első fele

Külső oldal: A korszakban jellemző kisjáratszámos kialakítás

Belső oldal: A Szent Gellért tér felirat mindkét oszlopban látható, vékony betűkkel.

Évjárat: 1998 augusztus után

Külső oldal: Ismét a hagyományos (lásd a 95/6-osnál)

Belső oldal: Új járat a tétény busz. Az érintett átszállásokat vékony típussal újraszerkesztették. A Szent Gellért tér felirat ezúttal jobb oldalt maradt el!

Évjárat: 2000. április 30. (10-es busz megszüntetése)

Belső oldal: Megszűnt a 10-es járat, hézagot hagyva törölték. A Szent Gellért templom feliratokat a régi listával azonos típussal készítették el. Deák tér felé a Szent Gellért térnél iis kiszedték a listaidegen szerkesztéseket, helyettük csak a Tétény-busz olvasható.

Évjárat: 2003 - teljes útvonalas, mégis duplaoldalas kivitel, készítésének oka ismeretlen, feltételezhetően nem tértek még át a sávos logósokra, de már a tojás logós minta sem volt használatban

Évjárat: 2003. október 1. (Újbuda-busz beindítása) - 2004. november 1. (Ballagi Mór utca megálló átnevezése)

Belső oldal: Új járatok: 40E, 140E, 172, Újbuda-busz és 118-as villamos. Több átszállás átrendezése, feltüntetése, logikussági szempontok alapján (pl. a Kálvin téren Etele tér felé a 9-es busz átszállást törölték, mivel villamossal odáig egyébként is párhuzamosan közlekedik). Etele tér felé a Bertalan Lajos "utca" felirata lemaradt.

Évjárat: 2006. augusztus 28. (Fehérvári úti vágányzár átszállásai) - 2007. március vége (még nem dátumozott)

Belső oldal: Zrt-s logó, "kapcsolatok" helyett "lehetőségek". Megálló átnevezés: Ballagi Mór utca -> Csóka utca (2004. november 1-től). A Bertalan Lajos utca hiányzó "utca" feliratot pótolták, az Etele tér végállomást balra igazították (érdekes módon a 19-es tábláknál is ilyen kialakítása volt). A Fehérvári úti vágányzár miatt közlekedő pótlójáratok az átszállások között. Előző széria óta megszűnt járat: 7A, Új járatok: Infopark-busz, 73-as, 250-es és az ideiglenes villamospótlók. Hosszabb ill. módosított útvonalon járnak, ezért feltüntetésre kerültek: 112, 173.  Elmaradt átszállás feltüntetése, pl. City-busz

2007. augusztus 21-től közlekedése a Szabadság híd felújítása miatt szünetelt, egészen 2008. december 20. üzemkezdetig.

Vágányzáras táblák

1997. szeptember 15. - november 11. Etele tér átépítése:

A 2004 és 2005. évi nyári metrópótlás alkalmával a metrópótló autóbuszok a Deák téri villamosperonoknál végállomásoztak, ennek érdekében született a mai szemmel érdekes döntés, hogy a pótlás ideje alatt a villamosok csak az Astoriáig közlekedjenek.

Megállós széria (2004-ben készült, de 2005-ben is használták)

Duplaoldalas széria (vélhetően 2005-ben készült), fordított elrendezéssel:

2005. szeptember 3-tól 26-ig a Bartók Béla úton a Somogyi út - Tétényi út között vágányfelújítás történt, ideiglenes visszafogóhely létesült a Tétényi útnál. A tábla még "kapcsolatok" kifejezést használ "lehetőségek" helyett, mivel még augusztus hónapban legyártották

A fenti munkálatok előkészítésekor szeptember 1-3. között illetve a munkálatok végéhez közeledve szeptember 26-tól 30-ig a rendezési munkálatok miatt csak a Bocskai útig közlekedett ezzel a duplaoldalas táblával:

Kálvin tér metróállomás építésének előkészítő munkálatai miatt (Lónyay utca kitérő építése) 2007. március 31-én és április 1-jén a 19-es útvonalán közlekedett. Duplaoldalas tábla

2007. április 2-től a Lónyay utcánál kiépült visszafogóhelyig közlekedett (eközben a 47-es közlekedése a Fehérvári úti vágányzár miatt szünetelt). A táblát még március hónapban legyártották, ezért dátum nélkül készült.

2007. augusztus 21-től közlekedése a Szabadság híd felújítása miatt szünetelt, egészen 2008. december 20. üzemkezdetig.

49É

Duplaoldalas tábla a 80-as évek első feléből

80-as évek második fele, az éjszakai járat felirat vékonyabb, de nagyobb betűkkel.

E széria egyetlen különbsége, hogy az éjszakai járat felirat felülre került.

Évjárat: 1993

Külső oldal: Hagyományos járatszám É betűvel, bővebb útvonalleírás.

Belső oldal: Egyedi kialakítás. A külső oldali mintát vették alapul, az útvonalleírás helyére szerkesztett táblázattal. Megtévesztő az etele téri végállomás két sorba írása.

Évjárat: 1995. június, első és talán egyetlen tojásszéria. A járat közlekedését 1996-ban autóbusz váltotta fel.

Belső oldal: A balos által jelölt irányhoz viszonyítva különbségek: új járat a 153É, továbbá megállónévváltozás: Dózsa tér -> Dózsa György tér

Vágányzáras tábla:

1990.augusztus 3 - szeptember 26.: Moszkva tér és Krisztina körúti pálya átépítése:

UGRÁS A KÖVETKEZŐ OLDALRA (50-TŐL)

 

UGRÁS AZ OLDAL TETEJÉRE

 

 
Járattörténeti adatok (1915-napjainkig)
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Chat
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 

Florence Pugh magyar rajongói oldal. Ismerd meg és kövesd az angol színésznõ karrierjèt!    *****    Fele királyságomat nektek adom, hisz csak rátok vár ez a mesebirodalom! - Új menüpont a Mesetárban! Nézz be te is!    *****    DMT Trip napló, versek, történetek, absztrakt agymenés:)    *****    Elindult a Játék határok nélkül blog! Részletes információ az összes adásról, melyben a magyarok játszottak + egyéb infó    *****    Florence Pugh Hungary - Ismerd meg az Oppenheimer és a Dûne 2. sztárját.    *****    Megnyílt az F-Zero Hungary! Ismerd meg a Nintendo legdinamikusabb versenyjáték-sorozatát! Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    A Cheer Danshi!! nem futott nagyot, mégis érdemes egy esélyt adni neki. Olvass róla az Anime Odyssey blogban!    *****    A 1080° Avalanche egy méltatlanul figyelmen kívül hagyott játék, pedig a Nintendo egyik remekmûve. Olvass róla!    *****    Gundel Takács Gábor egy különleges könyvet adott ki, ahol kiváló sportolókkal a sport mélységébe nyerhetünk betekintést.    *****    21 napos életmódváltás program csatlakozz hozzánk még!Január 28-ig 10% kedvezménnyel plusz ajándékkal tudod megvásárolni    *****    Szeretne egy olyan általános tisztítószert ami 333 felmosásra is elegendõ? Szeretne ha csíkmentes lenne? Részletek itt!!    *****    Új játék érkezett a Mesetárba! Elõ a papírral, ollóval, és gyertek barkácsolni!    *****    Tisztítószerek a legjobb áron! Hatékonyság felsõfoka! 333 felmosásra elengedõ általános tisztítószer! Vásároljon még ma!    *****    Hayashibara Megumi és Okui Masami rajongói oldal! Albumok, dalszövegek, és sok más. Folyamatosan frissülõ tartalom.    *****    A legfrissebb hírek a Super Mario világából és a legteljesebb adatbázis a Mario játékokról.Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    333 Felmosásra elegendõ! Szeretne gazdaságosan felmosni? Szeretne kiváló általános tisztítószert? Kiváló tisztítószerek!    *****    Ha tél, akkor téli sportok! De akár videojáték formájában is játszhatjuk õket. A 1080°Snowboarding egy kiváló példa erre    *****    Egy asztrológiai elemzés,sok segítséget ad,életünk megtervezéséhez,rendeld meg és küldök egy 3 éves éves elõrejelzést is    *****    Szeretne leadni felesleges kilókat? Szeretné méregteleníteni és tisztítani szervezetét?Csatlakozzon a programhoz még ma!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, kezd az évet azzal, hogy belenézel, én segítek értelmezni amit látsz. A saját akaratod dönt!