47
1960 - 1964 között készült tábla
1972 (új végállomás a Varga Jenő tér)
Évjárat: 1977. július (a 40A buszjárat már nem közlekedik) - 1978 évvége (még színes piktogramos)
Évjárat: 1980.október (még a metró átadása előtt a járat útvonala rövidül) - 1981.január (1-es beindítása)
Belső oldal: Egy 18-as villamosátszállás pótlása. Sárbogárdi út -> Fővárosi Művelődési ház
Évjárat: 1982. január (a metró új szakaszának átadása, a 6 és 6-os járatok rövidítése) - 1982. szeptember (40E beindítása)
Belső oldal: Új járatok: 1, 4A. Rövidült: 6, 6. Korábban elmaradt átszállások pótlása: 7,7A,9,9 buszok és 49-es villamos. Egy 19-es villamos átszállást véletlenül töröltek. Az Astoria megálló neve ékezet nélkül került kiíírásra.
Évjárat: 1983. november (43-as villamos megszüntetése) - 1984. május (153-as beindítása)
Belső oldal: Kisebb méretű belső járatszám. A budafoki végállomás felirata felül két sorba került. Az átszállásokat számsorrendbe rendezték, korábban elmaradt vagy véletlenül törölt - lásd 19-es villamos - átszállásokat pótoltak. Megszűnt járatok: 43-as villamos, 109-es busz. Új járatok: 40E busz, 83-as troli (1983 augusztusától).
Évjárat 1986.október vége (a 9-es villamos megszüntetése)
Külső oldal: A korszakban megjelenő, balos busztáblákéval egyező számtípus. A végállomások megcserélése, részletesebb útvonalleírás.
Belső oldal: Új típusú, vékonyabb vonalas táblázat, megálló-rövidítések megszüntetése. Új járat: 153-as busz, megszűnt járat: 9-es villamos. A 114-es járat 1984 novemberében megszűnt, 1986 januárjától új útvonalon ismét közlekedik, a listában pótolni azonban elfelejtették. A 10A járat 1984 szeptemberétől Budafokig lett hosszabbítva, ezért lett feltüntetve.
Évjárat: 1987.január
Belső oldal: 153 -as jelzéssel új járat közlekedik a 153-as helyett. A 114-es ismét látható a listában.
Évjárat: 1988. május
Belső oldal: Új járat: 15A. Az 1-est érthetetlen okokból törölték a Deák térnél. Egy 18-as villamosátszállás feltüntetése.
E széria egyetlen különbsége, hogy az 1-est jelöli a Deák térnél is.
Évjárat: 1990.09.01. (1-es megszüntetése) - 1991.12.09. (Szakasits Árpád út -> Etele út). A piros gyorsjáratok miatt vélhetően még 1990-ben, vagy legkésőbb 1991 első felében.
Külső oldal: Az új és régi rendszer közterületnevei keverednek egymással, a kései balosok elrendezés stílusában. A Deák tér már nincs rövidítve.
Belső oldal: Megállóváltozások az új kor szellemében. Megszűnő járatok: 1, 4A, 9 buszok. Új járatok: 127,150 buszok. A 114-est véletlenül törölték több helyen.
Évjárat: 1991.12.09. (Szakasits Árpád út -> Etele út) - 1992.04.30. (Rózsa Richárd utca -> Mária Terézia utca)
Külső oldal: A Rózsa Richárd utca kivételével már minden közterület az új nevén szerepel.
Belső oldal: Keretes gyorsjáratok. Átszállásjavítások, korrigálások (114-es), de semmilyen tényleges járatváltozás nem történt. Szakasits Árpád út átnevezése Etele útra.
Évjárat: 1992.04.30. (Rózsa Richárd utca átnevezése) - 1993. május 30. (41-es meghosszabbítása a Móriczig, amit még nem jelöl), de valószínűleg még 1992-ben készült
Külső oldal: Rózsa Richárd utca -> Mária Terézia utca (1992.április)
Belső oldal: Korábban elmaradt átszállások feltüntetése. Egy 9-est a Kálvin térnél véletlenül töröltek.
Évjárat: 1992.04.30. (Rózsa Richárd utca átnevezése) - 1993. május 30. (41-es meghosszabbítása a Móriczig, amit még nem jelöl), de valószínűleg már 1993-ban készült.
Belső oldal: egyetlen különbsége, hogy a Kálvin térnél a korábbi szérián véletlenül törölt 9-est visszaszerkesztették.
Évjárat: 1994. február, utolsó balos
Belső oldal: Megszűnt: 15A busz. Az 1993 júliusában meghosszabbított 41-es feltüntetése.
Évjárat: 1994. augusztus, első tojáslogós
Belső oldal: A járatszám szokatlan helyen, a bal felső sarokban
Évjárat: 1995. január
Belső oldal: A járatszám a szokásos helyre került. Feltüntették a korábban kifelejtett 40E-t (a járat mindössze 2 hónap múlva egyébként megszűnt). Új járat 1994 decembere óta a 173-as.
Évjárat: 1995. június
Belső oldal: A járatmegszüntetési hullám utáni állapotok, hézagokkal. Ezen felül a Savoyai térnél törölték a fölöslegesnek ítélt átszállásokat.
Évjárat: 1995. november, tartalmi különbség nélkül
Évjárat: dátum szerint 1995. november, valójában 1996 vége lehet
Belső oldal: Albertfalva, Forgalmi utca -> Forgalmi utca (de csak Budafok felé lett szerkesztve). Korábban kihagyott átszállások pótlása.
Évjárat: 1997 közepe
Belső oldal: Albertfalva, Forgalmi utca -> Forgalmi utca, most már Deák tér felé is.
Évjárat: 1997-98 fordulóján, új típusú tojáslogóval, de tartalmi különbség nélkül
Évjárat: 1998 közepe
Belső oldal: Vékony számokkal feltüntették az 1996-ban indult 103-as buszt.
Évjárat: 1999
Belső oldal: Az 1998 augusztusában indult tétény-busz feltüntetése. A szerkesztett átszállássort vékony típussal szitázták újra.
Évjárat: 2000. április 30.
Belső oldal: A megszűnt 10-es busz törlése.
Évjárat: 2001
Belső oldal: A 9-es busz törlése az Astoriánál (fölösleges volt kiírni), illetve valamiért a Szent Gellért térnél törölték a 18-as villamost.
Évjárat: 2002. május 7. (40E beindítása), utolsó tojáslogós
Külső oldal: Helvetica betűkkel és Arial járatszámmal
Belső oldal: Az utolsó generációs tojáslogósokra jellemző megállólista és kialakítás. Új járat: 40E. A Forgalmi utca ismét korábbi nevét viseli, Albertfalva megnevezéssel, bár hivatalosan nem nevezték át. A Fővám téri, korábbi megállókban már jelzett, ezért fölöslegesen feltüntetett átszállásokat törölték.
Évjárat: 2003. szeptember 1. (140E beindítása) - szeptember 8. (118-as villamos beindítása, melyet még nem jelöl)
Belső oldal: 140E beindítása. Megálló átnevezése: Október huszonharmadika utca -> Bocskai út
2007. augusztus 21-től közlekedése a Szabadság híd felújítása miatt szünetelt, egészen 2008. december 20. üzemkezdetig.
Vágányzáras táblák időrendben
1991. augusztus 22. - szeptember 19: Etele tér - Bartók Béla út - Szabadság híd vágányfelújítás
Az 1988. májusi balos táblák közül többet átmatricáztak egy 1991. december 4 - 16. közötti vágányzár során (Leányka utca - Szent István tér pályafelújítás)
1993. április 21. - május 5., Bartók Béla út vágányzár:
1993. október 9. - 29. Fehérvári út vágányzár:
1994. szeptember 22-25., Andor utca x Fehérvári út, MÁV iparvágány felújítás:
1995. március 11. - 12. üzemzárás Fehérvári út x Építész utca gázvezeték építés, korábbi tábla felülmatricázása, kitérő helyett hibásan forgalmi telep szöveggel:
1996. augusztus 11. - október 16.: Fehérvári út pályarekonstrukció:
1997. április 26-27. Szabadság híd karbantartás, továbbá 1997. június 7-8 és 14-15:
1999 november 6-7., de 2000. május 5-7. Szent Gellért tér és Móricz Zsigmond körtér felépítménycsere során is használatban
2000. október, Deák téri kitérőcsere miatt:
2002. június 15-16. Bartók Béla út felújítás előkészítő ütem
2003. március 26-30. üzemzárás Bocskai út aluljáró (Újbuda központ) építési munkálatok előkészülete:
2003. március 30. - június 2.: Bocskai út aluljáró (Újbuda központ) építési munkálatok idején megosztva közlekedett e két tábla szerint:
Paraméterkönyv utáni időszakban fedvénnyel is használták a fentebb bemutatott táblát:
2003. június 3. - augusztus 19. üzemzárás: A Leányka utcai átjáró felújítása idején:
A 2004 és 2005. évi nyári metrópótlás alkalmával a metrópótló autóbuszok a Deák téri villamosperonoknál végállomásoztak, ennek érdekében született a mai szemmel érdekes döntés, hogy a pótlás ideje alatt a villamosok csak az Astoriáig közlekedjenek.
Megállós széria (2004-ben készült, de 2005-ben is használták)
Duplaoldalas széria (vélhetően 2005-ben készült), fordított elrendezéssel
2006. augusztus 21-től a Fehérvári úti vágányzár (M4 építési munkálatok miatt) előkészítő munkálatatai miatt, a Kanizsai utcai ideiglenes végállomás építését megelőzően csak Albertfalva, kitérőig közlekedett (2007. júliusában a végállomás elbontásakor ugyancsak ilyen paraméterekkel közlekedett):
A táblán olvashatók a vágányzárhoz kapcsolódó különféle pótlóbuszok, ideiglenes járatok (18A villamos) átszállásai is.
2006. augusztus 28-tól a Kanizsai utca ideiglenes végállomásig jártak, 2007. július 23-ig, 2006 augusztusában készült széria:
Néhány, korábban készült és fentebb már bemutatott táblára Kanizsai utca fedvény került:
További 2003-2008 közötti vágányzáras duplaoldalas táblák, pontos gyártási évek meghatározása folyamatban:
Korábbi Astoriás végállomású (metrópótlás idejéről származó) átmatricázott darab: 2007. július 23-á-tól a 4-es metró építése miatt a Lónyay utca - Városház tér között jártak a villamosok. Ez az állapot augusztus 21-ig tartott, ekkor a Szabadság híd lezárása miatt a 47-es közlekedése szünetelt.
47É
A járat mindössze egy évig, 1983 decembere és 1984 decembere között közlekedett. 1985-től a beinduló 3É autóbusz váltotta fel.
47A
1979 májusától a Petőfi hídon felújítást és vágányátépítést végeztek. A híd tömegközlekedésének tehermentesítése céljából indult ez a járat.
1979 júniusában útvonalát Albertfalva kitérőig hosszabbították.
1994. szeptember 22-25., Andor utca x Fehérvári út, MÁV iparvágány felújítás:
1996. augusztus 11. - október 16. : Fehérvári út pályarekonstrukció
48
A járat körülbelül 1955-től közlekedett ezen az útvonalon, egészen 1960-as megszűnéséig.
49
1964 előtti tábla
Évjárat: 1977 körüli duplaoldalas
Évjárat: 1982 január (a 6-os autóbuszok már csak a Marx térig közlekednek [nincsen jelölve a Deák térnél]) - 1982 szeptember (még nem közlekedik a 40E járat)
Évjárat: 1983. november (83-as troli beindítása) - 1984. május (153-as busz beindítása, melyet még nem jelez)
Külső oldal: Nagyobb karakterekkel.
Belső oldal: Új megállótáblázat, de még vastag vonalakkal. Megszűnt: 109-es busz. Új járatok: 40E busz és 83-as troli. Elmaradt átszállások feltüntetése, megállónevek rövidítés nélküli kiírása (Kosztolányi és Móricz esetében). A Kosztolányi Dezső térnél lemaradt az 53-as.
Évjárat: 1986. november (9-es villamos megszűnése) - 1987. január (153 -> 153)
Külső oldal: A 80-as évek második felére jellemző kialakítás, autóbuszos számtípussal.
Belső oldal: Vékony vonalas táblázat használata. Megszűnt járatok: 114 (bár ezt 1985-ben újraindították más útvonalon, de beszerkesztése elmaradt) és a 9-es villamos. Új járat: 172.
Évjárat: 1987. január (153->153)
Belső oldal: Megszűnt járat:153. Új járat: 153. Jobb oldalon a fölösleges 19-es átszállás törlésével egy teljes oszlopot megszüntettek. Az 1985 novemberében újraindult és a korábbi szérián kifelejtett 114-est pótolták. 40-es helyett 40-est jelöl (mindkettőt kellene). A belső végállomásfeliratokból a Deák tér lemaradt, Etele tér pedig balra van igazítva.
Évjárat: 1988. május
Belső oldal: 15A beindítása. Korábbi szérián kimaradt Deák tér felirat pótlása.
Évjárat: 1990. december (4A megszüntetése)
Külső oldal: Deák tér megnevezés helyett immár teljesebb Deák Ferenc tér. Bővebb útvonalleírás, érdekes átmeneti időszak képével: még Tanács körút felirattal, de már Fővám térrel (április hónap óta él az új név).
Belső oldal: Minden lehetséges átszállás feltüntetése (a villamos oszlopban ezeket nem jelöltem), emiatt ismét 4 oszlopos lett a táblázat. Dimitrov tér -> Fővám tér, Szt. Gellért tér -> Szent ~. Megszűnt járatok: 1990 augusztus végén az 1,9,41E járatok, valamint decemberben a metró újpesti szakaszának átadásakor a 4A járat. Új járat a 41-es (hibásan feketével szitázva, csakúgy mint a 86-ost és a 153-ast). A belső végállomásfelirat is Deák Ferenc tér Deák tér helyett, nagyobb betűkkel.
Évjárat: 1991. január (keretes gyorsjáratok) - 1991. június (Tanács körút -> Károly körút)
Belső oldal: Keretes gyorsjáratokkal, a hibák korrigálását leszámítva tartalmi különbség nélkül.
Évjárat: 1992
Külső oldal: Befejeződtek a közterület átnevezések, ennek szellemében rendezték a leírást.
Belső oldal: Korábban elmaradt átszállások (1 és 9-es buszok) feltüntetése.
Évjárat: 1992 második fele (a decemberben megszűnt 172-est még jelöli).
Belső oldal: Érdekes módon törölték a 47-es villamos és a 9-es autóbusz átszállását. Egy elmaradt 1-est pótoltak.
Évjárat: 1994. február, utolsó balos
Belső oldal: Megszűnt járatok: 15A és 172-es buszok.
Évjárat: 1995. június
Belső oldal: Az 1994 novemberében indult 173-as kisebb számmal olvasható a Kosztolányi Dezső térnél, ami arra utal, hogy volt olyan tojás-széria 1994-ben amely 173-as nélkül készült.
Évjárat: 1995. november
Belső oldal: Egy elmaradt 173-as átszállás pótlása. A júliusban megszűnt 87B-t törölték, de csak Deák Ferenc tér irányban.
Évjárat: 1996. június
Belső oldal: Új megálló a Szent Gellért templomnál. A 87B-t a másik oldalon is törölték. Jobb oldalon rendezték a Móricz Zsigmond körtéri átszállásokat, a 173-as azonban véletlenül keret nélkül maradt, és ez a további tojás-szériákon is így volt.
Évjárat: 1997
Külső oldal: Erre a darabra 1999. augusztus 30-án, a Déli pályaudvar lezárásakor (felújítás) tájékoztató matrica került, de eredetileg változatlan külső oldala volt.
Belső oldal: Új járat a 103-as. A Deák téren pótolták a korábban kimaradt 105-öst.
Évjárat: 1998 első fele
Külső oldal: Ismét a hagyományos (lásd a 95/6-osnál)
Belső oldal: Új típusú logó. A Somogyi út megálló neve Etele tér felé Szent Gellért templom, azonban az újraszitázást elmulasztották.
Évjárat: Szintén 1998 első fele
Külső oldal: A korszakban jellemző kisjáratszámos Helvetica kialakítás.
Belső oldal: A Szent Gellért templom felirat mindkét oszlopban látható, vékony betűkkel.
Évjárat: 1998 augusztus 25 után
Külső oldal: Ismét a hagyományos (lásd a 95/6-osnál)
Belső oldal: Új járat a Tétény-busz. Az érintett átszállásokat vékony típussal újraszerkesztették. A Szent Gellért tér felirat ezúttal jobb oldalt maradt el!
Évjárat: 2000. április 30. (10-es busz megszüntetése)
Belső oldal: Megszűnt a 10-es járat, hézagot hagyva törölték. A Szent Gellért templom feliratokat a régi listával azonos típussal készítették el. Deák tér felé a Szent Gellért térnél iis kiszedték a listaidegen szerkesztéseket, helyettük csak a Tétény-busz olvasható.
Évjárat: 2002. szeptember 1. (már közlekedik a 40E és a Bartók Béla út felújítása befejeződött)
Külső oldal: Vastagabb betűk, nagyobb járatszám
Belső oldal: Az utolsó generációs tojáslogósok stílusában. Új járat: 40E. Több átszállás átrendezése, feltüntetése, logikussági szempontok alapján (pl. Astoriánál Deák tér felé a 9-es busz átszállást törölték, mivel villamossal odáig egyébként is párhuzamosan közlekedik).
Évjárat: 2003 - teljes útvonalas, mégis duplaoldalas kivitel, készítésének oka ismeretlen, feltételezhetően nem tértek még át a sávos logósokra, de már a tojás logós minta sem volt használatban
Évjárat: 2003. október 1. (Újbuda-busz beindítása) - 2004. november 1. (Ballagi Mór utca megálló átnevezése)
Belső oldal: Új járatok: 140E, 172, Újbuda-busz és 118-as villamos. Több átszállás átrendezése, feltüntetése, logikussági szempontok alapján (pl. a Kálvin téren Etele tér felé a 9-es busz átszállást törölték, mivel villamossal odáig egyébként is párhuzamosan közlekedik). Etele tér felé a Bertalan Lajos "utca" felirata lemaradt.
Évjárat: 2006. augusztus 28. (Fehérvári úti vágányzár átszállásai) - 2007. március vége (még nem dátumozott)
Belső oldal: Zrt-s logó, "kapcsolatok" helyett "lehetőségek". Megálló átnevezés: Ballagi Mór utca -> Csóka utca (2004. november 1-től). A Bertalan Lajos utca hiányzó "utca" feliratot pótolták, az Etele tér végállomást balra igazították (érdekes módon a 19-es tábláknál is ilyen kialakítása volt). A Fehérvári úti vágányzár miatt közlekedő pótlójáratok az átszállások között. Előző széria óta megszűnt járat: 7A, Új járatok: Infopark-busz, 73-as, 250-es és az ideiglenes villamospótlók. Hosszabb ill. módosított útvonalon járnak, ezért feltüntetésre kerültek: 112, 173. Elmaradt átszállás feltüntetése, pl. City-busz
2007. augusztus 21-től közlekedése a Szabadság híd felújítása miatt szünetelt, egészen 2008. december 20. üzemkezdetig.
Vágányzáras táblák
1997. szeptember 15. - november 11. Etele tér átépítése:
A 2004 és 2005. évi nyári metrópótlás alkalmával a metrópótló autóbuszok a Deák téri villamosperonoknál végállomásoztak, ennek érdekében született a mai szemmel érdekes döntés, hogy a pótlás ideje alatt a villamosok csak az Astoriáig közlekedjenek.
Megállós széria (2004-ben készült, de 2005-ben is használták)
Duplaoldalas széria (vélhetően 2005-ben készült), fordított elrendezéssel:
2005. szeptember 3-tól 26-ig a Bartók Béla úton a Somogyi út - Tétényi út között vágányfelújítás történt, ideiglenes visszafogóhely létesült a Tétényi útnál. A tábla még "kapcsolatok" kifejezést használ "lehetőségek" helyett, mivel még augusztus hónapban legyártották
A fenti munkálatok előkészítésekor szeptember 1-3. között illetve a munkálatok végéhez közeledve szeptember 26-tól 30-ig a rendezési munkálatok miatt csak a Bocskai útig közlekedett ezzel a duplaoldalas táblával:
Kálvin tér metróállomás építésének előkészítő munkálatai miatt (Lónyay utca kitérő építése) 2007. március 31-én és április 1-jén a 19-es útvonalán közlekedett. Duplaoldalas tábla
A fenti széria esetén némely tábla ellenoldalára 19-49 matricát helyeztek:
2007. április 2-től a Lónyay utcánál kiépült visszafogóhelyig közlekedett (eközben a 47-es közlekedése a Fehérvári úti vágányzár miatt szünetelt). A táblát még március hónapban legyártották, ezért dátum nélkül készült.
2007. augusztus 21-től közlekedése a Szabadság híd felújítása miatt szünetelt, egészen 2008. december 20. üzemkezdetig.
49É
Duplaoldalas tábla a 80-as évek első feléből
80-as évek második fele, az éjszakai járat felirat vékonyabb, de nagyobb betűkkel.
E széria egyetlen különbsége, hogy az éjszakai járat felirat felülre került.
Évjárat: 1993
Külső oldal: Hagyományos járatszám É betűvel, bővebb útvonalleírás.
Belső oldal: Egyedi kialakítás. A külső oldali mintát vették alapul, az útvonalleírás helyére szerkesztett táblázattal. Megtévesztő az etele téri végállomás két sorba írása.
Évjárat: 1995. június, első és talán egyetlen tojásszéria. A járat közlekedését 1996-ban autóbusz váltotta fel.
Belső oldal: A balos által jelölt irányhoz viszonyítva különbségek: új járat a 153É, továbbá megállónévváltozás: Dózsa tér -> Dózsa György tér
Vágányzáras tábla:
1990.augusztus 3 - szeptember 26.: Moszkva tér és Krisztina körúti pálya átépítése:
UGRÁS A KÖVETKEZŐ OLDALRA (50-TŐL)
UGRÁS AZ OLDAL TETEJÉRE
|